På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Antagningshandläggare

Antagningshandläggare

En stor del av arbetet går ut på bedöma akademiska och gymnasiala meriter som utbildningssökande inkommer med. Man sysslar med en hel del avancerad administration.

Det ingår väldigt mycket administration med varierande uppgifter som bland annat kan innefatta elevadministrativa arbetsuppgifter, receptionsarbete, protokollskrivning vid diverse olika möten och ärendehantering samt även schemaläggning och "provhantering" t.ex att vid behov vara provvakt och samla in och ansvara för att provsvaren inte kommer bort, utan når de ansvariga lärare.

Arbetsuppgifterna kan gränsa och överlappa utbildningsadministratörernas arbetsuppgifter, vilket ofta sker på små arbetsplatser, t.ex inom Komvux i en liten kommun där antagningshandläggare, utbildningsadministratör och utbildningsinformatör kan vara en och samma person.

I arbetet som antagningshandläggare ingår det vanligtvis många interna och externa kontakter samt kontakter med sökande per telefon och e-post. Rollen innebär ett stort ansvarstagande och självständigt arbete, vilket medför att det är viktigt att man är trygg i att fatta beslut.

Som antagningshandläggare kan man ibland arbeta mycket ensam, men hos större arbetsgivare ingår man ofta i en grupp som arbetar mycket tillsammans. Antagningsarbetet brukar präglas av ständiga förändringar och det är därför nödvändigt att kunna anamma förändringar, dvs man behöver vara en flexibel och läraktig person.

Tjänster som antagningshandläggare är ofta placerade vid avdelningar för utbildningsadministration (AUA) inom högskolans/universitetsförvaltningen. AUA ansvarar för arbetet med processer, systemstöd, uppföljning och statistik inom antagning, studieadministration och examen.

Inom antagning och examen har avdelningen en stor del av produktionsansvaret för dessa områden. Avdelningen har också i uppgift att skapa och genomföra utbildning inom de studieadministrativa datasystem som det aktuella lärosätet använder sig av.

Arbetet omfattar ärendehandläggning, administration, förberedelser, informationsarbete samt bedömningar av akademiska och gymnasiala meriter från Sverige och från andra länder.

Som antagningshandläggare inom högskoleväsendet arbetar man i de svenska nationella studieadministrativa systemen LADOK och NyA.

Utbildning

Lämpliga utbildningar kan finnas inom olika skolformer. På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet eller på handels- och administrationsprogrammet. Relevanta utbildningar på eftergymnasial nivå kan finnas bl.a inom högskola/universitet och inom yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper, inställning till arbete och personlig mognad kan i vissa fall väga tyngre än de formella meriter som t.ex utbildningsbakgrund, men söker man jobb som antagningshandläggare på högskola/universitet krävs det ofta en akademisk examen.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är nödvändiga för det dagliga arbetet som antagningshandläggare, oavsett vilken arbetsplats man arbetar på. Kunskaper i ytterligare språk är mycket meriterande.

Personliga egenskaper

Är du en ansvarstagande, serviceinriktad, stresstålig, öppen för nya arbetsuppgifter och en person som dessutom redan är eller kan bli en mycket van datoranvändare? Då är kanske yrket som antagningshandläggare helt rätt yrke för dig!

I sitt arbete behöver antagningshandläggare vara självgående och effektiv och det är en stor fördel om man gillar att få saker ur händerna, men de två kanske viktigaste egenskaper är organisationssinne och känsla för service. Vidare behöver man vara en god kommunikatör som har lätt för att sätta sig in i nya system och passar för att arbeta process- och serviceorienterat.

Det är en fördel om man gillar att lösa problem och har lätt för att samarbeta med andra. Man behöver också vara bra på att strukturera och prioritera sitt arbete då antagningshandläggare ständigt arbetar mot olika deadlines.

Arbetsplats

Antagningshandläggare är verksamma på alla de ställen där antagning till utbildningar görs, t.ex på gymnasieantagningskanslier runt om i Sverige, på Komvux, i anslutning till yrkeshögskoleutbildningar, KKU, folkhögskolorna och högskolor/universitet samt vid privata skolor.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

28 Lediga jobb

Skoladministratör till Vattholmaskolan och Skyttorp skola

Arbetsgivare / Ort: Uppsala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Vattholmaskolan och Skyttorp skola Vill du vara en central och viktig roll i vår skolas nav? Har du erfarenhet av administrativt arbete? Sök tjänsten som skoladministratör till Vattholmaskolan och Skyttorp skola redan idag! Skyttorp skola och Vattholmaskolan är båda F - 6 skolor. Skyttorp med drygt 90 elever och en personalstyrka på 8 personer. Vattholmaskolan har drygt 190 elever och en personalstyrka på 20 personer. Skolorna genomsyras av tolerans och trygghet med eleven i centrum och har ett hälsoinriktat arbetssätt. Skolan ligger centralt i Vattholma och du tar dig enkelt hit med buss och Upptåget eller egen bil. Du har din arbetsplats på Vattholmaskolan men ansvarar även för Skyttorp skola. Läs mer om våra skolor här: Vattholmaskolan (https://vattholmaskolan.uppsala.se/) Skyttorp skola (https://skyttorpskola.uppsala.se/) Ditt uppdrag I ditt uppdrag som skoladministratör på Vattholmaskolan och Skyttorp skola ingår att ha en central och viktig roll i skolans nav. Du arbetar i ett nära samarbete med skolans ledning. Arbetsuppgifterna är mycket varierande vilket kräver stor flexibilitet. Du har bland annat ansvar för daglig drift och service som exempelvis posthantering, arkivering samt stöd till medarbetare i olika administrativa uppgifter. I det dagliga arbetet möter du elever, pedagoger, vikarier och andra som kommer till eller kontaktar skolan i olika ärenden. Du har lätt att skapa goda relationer och har en god förmåga att kommunicera internt såväl som externt. I uppdraget ingår arbete med korttidsbemanning innehållande bland annat anskaffning av vikarier i samarbete med Ipool och administration kring det. Du arbetar med ekonomiadministration i Unit 4 och med personaladministration i Heroma. I dina arbetsuppgifter ansvarar du för elevadministration, vilket innebär att registrera in- och utskrivningar samt skolplaceringar. Du arbetar också med administration kring schemaläggning och betyg. Du ansvarar för beställningar (Proceedo). Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi/administration. Du har även erfarenhet av administrativt arbete. Har du erfarenhet av tidigare arbete som skoladministratör är meriterande. Du är väl förtrogen med Office-paketet, har goda systemkunskaper samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har kunskap i UNIT 4 ERP, Heroma, IST-administration, Skola24. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar samt är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker samt bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Katarina Östlund, rektor 018-727 78 09 Anna Hedberg, biträdande rektor 018-727 78 08 Facklig företrädare: Vision, Maria Ros, 018-727 24 38 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 19 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetsgivare
Uppsala kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör inriktning praktik

Arbetsgivare / Ort: Gävle kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och särskola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som administratör inriktning praktik inom Verksamhetsstöd Sektor Utbildning handlar om att vara spindeln i nätet när det gäller den sektorövergripande administrationen av olika typer av praktik såsom PRAO, APL och VFU, men också att vara länken mellan skola och näringsliv i samarbetsprojektet Trossen. I ditt uppdrag kommer du beroende på praktikform fördela praktikplatser internt eller externt, men också arbeta med införskaffning av olika praktikplatser. Det är därför av största vikt att du är känd för att vara en god förebild och ambassadör för verksamheten du verkar i. Uppdraget innebär en hel del kommunikation med såväl interna som externa parter, där förmågan att skapa samt bibehålla goda relationer är av största vikt. Förutom kontakter med externa parter inom näringslivet, kommer du också att kommunicera internt med exempelvis LLU-handledare, SYV (studie- och yrkesvägledare) Styrgrupp SYV och skolledare. Vid behov under vissa perioder kan även andra administrativa uppdrag inom Verksamhetsstöd UG komma att ingå i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker ... ... har slutfört en gymnasial utbildning med fullständiga betyg samt är utbildad inom Studie - och yrkesvägledning. ... har erfarenhet av och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. ... har goda kunskaper i tal och skrift i det svenska språket. ... har god digital kompetens. ... har god förståelse kring sambandet mellan utbildning och näringsliv. Vi ser det som meriterande om du ... ... har erfarenhet av SYV-arbete och arbete i skola. Vidare vill vi att du som söker ... ... har förmåga att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. ... förstår talad och skriven kommunikation väl; kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift; anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare; har en språklig säkerhet i både tal och skrift. ... har förmåga att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ... har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. ... har förmåga att ta initiativ i sociala sammanhang samt förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat. Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd. Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Gävle kommun
Ansökan
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kursadministratör, vikarie

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Institutionen för farmaceutisk biovetenskap har ca 140 anställda samt ett flertal gästforskare. Institutionen har femton forskargrupper/forskningsområden med en gemensam administration och vi bedriver forskning och undervisning inom farmaceutisk cellbiologi och bioteknologi, biokemi, immunologi, proteinläkemedelsdesign, biologiska läkemedel/bioteknologi, farmakologi, läkemedels- och drogberoende, farmakognosi, galenisk farmaci, translationell läkemedelsutveckling, farmakokinetik och kvantitativ farmakologi , bioinformatik, avbildande masspektrometri, molekylär neurofarmakologi, samt toxikologi och läkemedelssäkerhet. Mer information om institutionen och dess verksamhet finns på http://www.farmbio.uu.se. Arbetsuppgifter: Som kursadministratör arbetar du självständigt med eget ansvar inom kursadministration i team med övriga kursadministratörer, kursledare, studierektorer och studievägledare. Arbetsuppgifterna består bl.a. av reservantagning, behörighetsgranskning, registrering, betygsrapportering, schemaläggning, lokalbokning och tentamenshantering. Du arbetar i flera datasystem, bland annat Ladok,  Inspera, Selma, W3D3, TimeEdit, NyA, Studium/Canvas m fl. Du är en viktig kontaktperson mot våra studenter och ansvarar för muntlig och digital utbildningsinformation. Administrativa arbetsuppgifter inom institutionen som sammankallande och sekreterare i arbetsgrupper vid institutionen, institutionens registrator, uppdatering av hemsidan, publicering i publiceringsverktyget Diskus samt övriga förekommande administrativa uppgifter ingår i tjänsten. Kvalifikationskrav: Högskoleutbildning eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Erfarenhet av administrativt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet som samarbets- och initiativförmåga samt självständighet och flexibilitet. Du måste vara utåtriktad, ha god datorvana och goda språkkunskaper i svenska och engelska. Viktigt är också en vilja och inställning att ge god service till kollegor och övriga uppdragsgivare. Meriterande i övrigt: Erfarenhet av arbete med universitetets administrativa system som nämns ovan är meriterande, liksom kännedom om universitetets organisation. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: 2021-12-06. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning vikariat t.o.m. 2022-12-29. Anställningens omfattning: 100%. Upplysningar om anställningen lämnas av: administrativ chef Marina Rönngren, e-post [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 28 oktober 2021, UFV-PA 2021/3689. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kursadministratör

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Institutionen för immunologi, genetik och patologi vid Uppsala universitet har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inriktade på bl. a cancer, autoimmuna och genetiska sjukdomar. En av grundtankarna vid institutionen är att stimulera translationell forskning och därmed en närmare samverkan mellan medicinsk forskning och sjukvården. Forskning bedrivs inom medicinsk och klinisk genetik, klinisk immunologi, patologi, neuroonkologi, vaskulärbiologi, strålningsvetenskap samt molekylära verktyg. Delar av verksamheten är även integrerad med avdelningarna för onkologi, klinisk genetik, klinisk immunologi, klinisk patologi och sjukhusfysik vid Akademiska sjukhuset. Institutionen har undervisningsuppdrag på ett antal programutbildningar och masterprogram inom den medicinska fakulteten samt ett antal utbildningar inom teknisk-naturvetenskapliga vetenskapsområdet. Institutionen omsätter omkring 450 miljoner kronor, varav drygt hälften är externa forskningsbidrag. Antalet anställda är ca 345, varav ca 100 är doktorander, och det finns totalt över 700 verksamma i arbetsstyrkan. Läs gärna mer om verksamhetens arbete här: http://www.igp.uu.se. Arbetsuppgifter: Kursadministration inom grundutbildningen gällande kurser på olika utbildningsprogram samt institutionens internationella masterprogram. Typiska arbetsuppgifter är kommunikation med studenter, institutioner och administrativa enheter (även internationellt). Typiska arbetsuppgifter är registrering av studenter, administration kring tentamina, studieuppföljning, student- och kursinformation, kursvärderingar, sammanställning och registrering av studieresultat i Uppdok (LADOK), arbete i NyA, Studium, och kursdatabasen Selma, ordna kursintyg samt lokalbokning (TimeEdit). Arbetet är självständigt, och sker i samarbete med kursledare, programansvariga och studierektor samt studievägledare. Kvalifikationskrav: Högskoleexamen inom medicinska livsvetenskaper eller motsvarande kompetens. Datorvana är ett krav, samt mycket god förmåga att uttrycka sig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Stor vikt kommer att fästas på personliga egenskaper som organisations- och samarbetsförmåga, ansvars- och servicekänsla, förmåga att arbeta självständigt och klara av perioder med hög arbetsbelastning. Erfarenhet av kursadministration och arbete med NyA, Studium (Canvas), TimeEdit, LADOK och kursdatabasen Selma. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: 2021-12-01 eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Vikariat på tidsbegränsad anställning t.o.m. 2023-11-30. Anställningens omfattning: 100 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: Nils-Erik Heldin, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 29 oktober 2021, UFV-PA 2021/3764. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör till Chalmers

Arbetsgivare / Ort: Chalmers Tekniska Högskola AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Vi söker efter dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och som vill vara en del av verksamhetsstödet på Institutionen för Rymd-, geo- och miljövetenskap och vill bidra till Chalmers övergripande mål utbildning i världsklass, excellent forskning, effektivt nyttiggörande och en utmärkt intern miljö. Information om institutionen och avdelningen Institutionen, som består av fem avdelningar och två infrastrukturer (Onsala Rymdobservatorium och Chalmers kraftcentral), bedriver framstående forskning inom bland annat globala utmaningar relaterade till hållbarhet, klimat och energiförsörjning, samt astronomi och rymdvetenskap. Institutionen har ca 250 anställda. Vi är en institution där både svenska och engelska är en naturlig del av vardagen. Verksamhetsstödet vid institutionen består av administratörer, ekonomer och en institutionsekonom. Sammanlagt är vi ca 10 personer och avdelningen leds av den administrativa chefen. Det är är en väl fungerande avdelning med mycket gott arbetsklimat och som kännetecknas av kompetens, service, god arbetsmiljö och en stolthet över institutionens verksamhet. Beskrivning av tjänsten Vi söker en kvalificerad administratör till en av institutionens forskningsavdelningar, Astronomi och Plasmafysik. Fokus på tjänsten är att ge kvalificerat administrativt stöd till avdelnings- och enhetschef, samt även till avdelningens forskare och doktorander samt de studenter som läser kurser som ges av institutionen. Tjänsten som administratör erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och vi strävar ständigt efter att vidareutveckla våra arbetssätt och rutiner. Du kommer även att arbeta institutionsövergripande i samråd med den administrativa chefen. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: - Personaladministration - Forskarutbildnings- och grundutbildningsadministration - Bokning och beställningar i samband med licentiatseminarium och disputationer - Diareföring/arkivering - Inköp av möbler, kontorsmateriel, kaffe mm. - Ansvar för administration av konferenser och möten, även protokollskrivning kan ingå - Bokning av resor och hotell för såväl anställda som externa gäster - Enklare ekonomiadministration som t.ex. arvodesräkningar, kontering av fakturor och inventering - Felanmälan av lokaler m.m. Som administratör arbetar du prestigelöst, serviceorienterat och kvalitetsmedvetet utifrån verksamhetens behov. Du behöver vara både lagspelare och ha förmågan att arbeta tillsammans. Som administratör är du ett av institutionens nav utifrån forskarnas och lärarnas behov varför förmågan att hantera parallella processer är en viktig förutsättning. Vi arbetar i många olika system vilket förutsätter att du har god systemvana och lätt för att lära dig nya system och program. Eftersom du som administratör möter många människor i din vardag är personlig lämplighet av yttersta vikt. Tjänsten är placerad på Campus Johanneberg, Chalmers. Visst arbete på Onsala Rymdobservatorium kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning men gärna utbildning på högskolenivå (eller motsvarande) och flerårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna med fokus på personaladministrativa frågor. Att du kan kommunicera obehindrat både skriftligt och muntligt på svenska och engelska ser vi som en förutsättning. Du är en van användare av Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av IT-system för student-, diarie/arkiv-, personal-, och ekonomihantering, såsom t.ex. LADOK, 360, Primula och Proceedo. Som person har du god förmåga att samarbeta, är initiativtagande, strukturerad och lyhörd för verksamhetens behov samtidigt som du är prestigelös, positiv och utvecklingsorienterad. Du är ansvarstagande och van vid självständigt arbete, serviceinriktad och med ett stort intresse för människor. Det är viktigt att du klarar av att hantera en komplex miljö där många olika aktiviteter pågår parallellt, och har förmåga att klara toppar av hög arbetsbelastning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers. Att arbeta på Chalmers Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20210456 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Personligt brev • 1-2 sidor Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 31 oktober, 2021. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Vid frågor, vänligen kontakta Camilla Kolm, Administrativ chef SEE E-mail: [email protected] Telefon: 031-7721241, 0733-261401 Madelene Olsson, Rekryteringsspecialist, HR-avdelningen E-mai: [email protected] *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!  
Arbetsgivare
Chalmers Tekniska Högskola AB
Hemsida: http://www.chalmers.se
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.