På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Utredare

Utredare

Att göra utredningar, utarbeta förslag, planera, följa upp och granska en verksamhet är några vanliga uppgifter för en utredare. I arbetet ingår ofta att ge råd och upplysningar till allmänheten och till dem som arbetar praktiskt i verksamheten.

Som utredare kan man även kallas för kvalificerad handläggare. De som gör utredningar på uppdrag från regeringen kallas för Särskilda utredare.

Man kan vara utredare inom många olika yrken, t ex Studiestödsutredare eller Miljöutredare.

Den kanske vanligaste arbetsuppgiften för en utredare är att utreda, vilket innebär att samla in fakta som sedan sammanställs som underlag för slutsatser. Med en utredning som grund utformas förslag, exempelvis till en omorganisation eller en ny lag. Exakt vad utredaren gör beror på befattning och vilken verksamhet utredaren arbetar inom. Många verksamhetsområden finns på både nationell, regional och lokal nivå.

På nationell (statlig) nivå finns kvalificerade handläggare till exempel inom de olika departementen. På ett departement arbetar handläggaren på uppdrag av regering och riksdag med att göra utredningar i olika frågor eller med att utarbeta förslag som ska ligga till grund för riksdagsbeslut.

Utbildning

Inom de yrken som beskrivs ovan efterfrågas oftast en högskoleutbildning. Utbildningsbakgrunden varierar då arbetsområdena är mångskiftande.

Inom högskolan finns till exempel Politices kandidatprogrammet, ett treårigt utbildningsprogram med statsvetenskap och nationalekonomi som huvudämnen.

Andra gångbara utbildningar är ekonom-, jurist- och samhällsvetenskapsutbildningen. Utbildningarna finns på många av landets högskolor och universitet och är minst tre år långa. Många väljer att läsa längre.

För den som vill inrikta sig på arbete internationellt finns exempelvis Europaprogrammet och Internationella samhällsvetenskapsprogrammet. 

Arbetsplats

De flesta utredare arbetar inom den offentliga sektorn, det vill säga inom statlig, kommunal eller landstingskommunal verksamhet, men antalet utredare har ökat på större företag och i organisationer.

Exempelvis kan utredaren vara anställd vid Granskningsenheten på Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen, IAF, som utredare på Folkhälsomyndigheten eller inom Försäkringskassan och då med utredningar angående Föräldraförsäkring, "Graviditetspeng", Sjukpenningsärenden eller Arbetsskador. Man kan även vara utredare på Skatteverket.

Övrigt

NFC - är en förkortning som står för Nationellt Forensiskt Centrum och som dokumentundersökare på NFC är man en sort utredare, som analyserar bl a pass, sedlar, körkort och/eller diverse handskrivet material med syfte att ta reda på om dokumenten är äkta eller falska.

Dokumentundersökare på NFC deltar också i brottsförebyggande arbete om dokumentsäkerhet för person- och värdedokument.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

204 Lediga jobb

Utredare till barn- och utbildningsförvaltningen, Solna stad

Arbetsgivare / Ort: Solna kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen söker nu en utredare till avdelningen för administration och myndighetsutövning som bl.a. ansvarar för myndighetshandläggning, utredningar, tillsyn av fristående förskolor, mottagande i särskola och ansökningar av tilläggsbelopp. Nedan berättar Maria Rönnberg, administrativ chef, om hur det är att arbeta på avdelningen: "Det är ett viktigt uppdrag där rättssäkerhet och effektivitet genomsyrar vårt löpande arbete och där vi samtidigt ska beakta barnperspektivet i alla frågor. Att jobba med just utbildningsfrågor är väldigt spännande då dessa är viktiga för vårt samhälle men också för att det handlar om våra barn och elevers framtid. På vår avdelning har vi ett öppet och positivt arbetsklimat med en mix av olika kompetenser. Att leda detta arbete med mina medarbetare är det som gör mitt arbete extra roligt!” Vad innebär arbetet? I den ena tjänsten ingår ansvar för bl.a. att: • Handlägga och ge beslutsförslag i ansökningar om skolskjuts som görs digitalt i Optiplan • Handlägga överklaganden av skolskjuts t.ex. skriva yttranden • Delta i enhetens arbete med uppföljning av skolplikt och handlägga skolpliktsärenden • I övrigt delta i enhetens arbete med placering i förskola, skola och antagning till gymnasiet • Svara på frågor från allmänheten och våra verksamheter inom enhetens ansvarsområde Vem söker vi? Till rollen som utredare söker vi dig som drivs av att ha ett högt arbetstempo med många bollar i luften. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att få stort eget ansvar där du dagligen självständigt handlägger en stor mängd ärenden inom ditt ansvarsområde samtidigt som du har mycket kontakter med allmänheten i deras ärenden. På sikt ser vi också att du ska ges möjlighet att utvecklas inom enhetens ansvarsområde och kunna bidra till avdelningens gemensamma mål och aktiviteter. Vi vill också att du har: • Högskoleexamen inom juridik, statsvetenskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig • Erfarenhet av myndighetshandläggning inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi söker dig som har en hög arbetskapacitet och förmåga att jobba självständigt och prioritera ditt dagliga arbete. Du är strukturerad, noggrann och trivs med att självständigt driva ditt arbete framåt. Samtidigt vill du bidra till ett gott arbetsklimat och värdesätter att vi hjälper varandra vid behov och delar våra erfarenheter och kunskaper för ett gemensamt resultat. Vårt erbjudande Är du rätt person för oss erbjuds du en tjänst inom en verksamhet med engagerade och drivna medarbetare som arbetar för att alla barns rätt till utbildning och rätt till att känna sig trygg i sin skola eller förskola. Tjänsten ingår i Avdelningen för administration och myndighetsutövning på barn- och utbildningsförvaltningen, som består av ca 15 personer. Du kommer att bli en del av ett skickligt team på 6 medarbetare. Mer information och ansökan Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Maria Rönnberg Administrativ chef som du når på e-post [email protected] eller på telefon 08-746 35 55. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. • Kristina Karhunen Lärarförbundet, - [email protected] • Marika Lindhagen Vision - [email protected] • Susanna Sjögren Lärarnas Riksförbund  - [email protected] • Jeanette Hjalmarsson Kommunal  - [email protected] • Tina Finnäs Akavia Akademikerförbundet SSR - [email protected] • John Tallvid Akademikerförbundet SSR - [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 12/5–21. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och pedagogisk omsorg, förskoleklass, fritidshem, grundskola, särskola och en gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Arbetsgivare
Solna kommun
Hemsida: http://www.solna.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Gymnasiestrateg till FUFA

Arbetsgivare / Ort: Örebro kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Om tjänsten Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Vi söker nu en gymnasiestrateg till Förvaltningen för utbildning, försörjning och arbete. Var med om en spännande resa i att bidra till utveckling av vår organisation!  Huvudsakliga arbetsuppgifter • driva och handlägga ärenden, som t ex antagning, utredningar och remisser i gymnasiechefens och biträdande gymnasiechefens ställe • bereda och föredra underlag till beslut • representera gymnasiet/förvaltningen externt i gymnasiechefens, biträdande gymnasiechefens eller förvaltningschefens ställe • främja samverkan och samordning inom förvaltningen, bland annat mellan verksamhetsutvecklare, planerare, strateg och olika ledningsnivåer.  Kompetenskrav • universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp • flerårig erfarenhet av utbildningsfrågor inom gymnasiet Vi söker dig med förmåga att arbeta med parallella processer med olika tidsperspektiv och i multilateral samverkan med flera parter – både internt och externt – och du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du måste kunna arbeta självständigt, driva dina processer och skapa struktur i arbetet. Du har förmågan att dra slutsatser och föreslå förändringar proaktivt. För tjänsten krävs det att du är resultatorienterad och ekonomiskt medveten. Vidare är du flexibel och kan snabbt ändra ditt förhållningssätt och se möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt meriterande • rektorsutbildning • erfarenhet av arbete som rektor • erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Om arbetsplatsen Förvaltningen ansvarar för de fem kommunala gymnasieskolorna, riksgymnasiet för döva och hörselskadade samt gymnasiesärskolan och riksgymnasiesärskolan för döva och hörselskadade. Förvaltningen ansvarar vidare för vuxenutbildning, arbetsmarknadsfrågor och försörjningsstöd. Tjänsten som Gymnasiestrateg kommer att vara placerad inom förvaltningens kvalitets- och utvecklingsenhet. Övrig information Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 12 maj. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Örebro kommun
Hemsida: http://www.orebro.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare inom området utstationering till Arbetsmiljöverket

Arbetsgivare / Ort: Arbetsmiljöverket (Av)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Diarienummer: 2021/026954 Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en handläggare till vårt kontor i Mölndal som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta med utstationeringsfrågor och EU:s informationssystem för den inre marknaden, IMI. Ditt nya arbete Ansvarsområdet är brett och arbetsuppgifterna varierar. I ditt nya arbete ingår både administrativt och representativt arbete. Du kommer arbeta i olika IT-system, vara kontaktperson internt och externt för utstationeringsfrågor och jobba med såväl förvaltning som utveckling. Du kommer bland annat att genomföra tillsyn av utstationeringsregistret, utreda om utstationeringar är korrekt anmälda samt handlägga utstationeringsärenden inför beslut om sanktionsavgift. Arbetet innebär också att genom utredning och registerkontroll bistå både Arbetsmiljöverket och externa parter med registerkontroll, underlag för beslut med mera. Vidare kommer du att arbeta med att ta fram statistikrapporter samt delta i arbetet med förvaltning och utveckling av utstationeringsregistret, och den interna utstationeringsprocessen. Andra uppgifter som förekommer är att ställa frågor samt ta emot och svara på frågor till/från EU-/EES-länderna om utstationering genom informationssystemet IMI. Kvalifikationskrav Du ska ha: relevant högskoleutbildning om minst 120 poäng enligt det gamla eller minst 180 högskolepoäng enligt det nya högskolesystemet, eller annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig erfarenhet av att hantera stora mängder information mycket god förmåga i det svenska och engelska språket i både tal och skrift mycket god datorvana och goda kunskaper i att arbeta i IT-system, databaser och Officepaketet erfarenhet av löpande förbättringsarbete. För att lyckas i uppdraget måste du vara strukturerad, ha en problemlösande analysförmåga, gilla att arbeta i och administrera IT-system och ha en mycket god samarbetsförmåga. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Det är meriterande om du har: erfarenhet av relativt komplext utredningsarbete genom din utbildning eller ditt arbete erfarenhet av att tolka lagtexter/regelverk kännedom om EU:s arbetssätt, lagstiftningsprocesser etc. Mer om anställningen Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 12 månader och är för närvarande placerad på Flöjelbergsgatan 2A i Mölndal. Vi har individuell lönesättning. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se. Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats. Om du har frågor Frågor om anställningen besvaras av avdelningschefen Arne Alfredsson. Fackliga kontaktpersoner är Karl-Emil Sörensen för SACO och ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel, tel: 010-730 90 00. Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Välkommen med din ansökan senast den 12 maj 2021 Ansök genom att klicka på länken nedan. Om avdelningen Avdelningen för myndighetsgemensam kontroll ansvarar för samordningen av myndighetens arbete mot arbetslivskriminalitet samt för frågor kopplat till utstationering etc. och samverkar i dessa frågor bland annat med andra myndigheter såväl nationellt som internationellt.
Arbetsgivare
Arbetsmiljöverket (Av)
Hemsida: http://www.av.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

GIS-handläggare

Arbetsgivare / Ort: Havs- och Vattenmyndigheten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) arbetar på regeringens uppdrag. Med utgångspunkt i ekosystemens och människans behov arbetar vi kunskapsbaserat och koordinerat för att uppnå en hållbar förvaltning för våra vattenresurser, både i hav och sötvatten och inom fisket. Vi är drygt 300 engagerade medarbetare och skapar tillsammans en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter att hela tiden lära nytt. Avdelningen för miljöanalys ansvarar för myndighetens miljöinformationsarbete, internationella arbete och kunskapsförsörjning genom analyser, utredningar, forskningsberedning, miljömålsuppföljning och rapportering om tillståndet i miljön. På miljöinformationsenheten arbetar vi med att utveckla, samordna och följa upp hanteringen av miljöinformation. Vi ansvarar också för utvecklingen och beställningen av nationella datavärdskap för vattenrelaterad miljöinformation. I enheten ingår även myndighetens bibliotek, internt GIS-stöd och arbete med programmet Nästa Generation Vatteninformation. Vill du vara med och göra skillnad genom att skapa nytta för miljön? Då är denna tjänst för dig! Arbetsbeskrivning Vi söker en handläggare till vår nystartade miljöinformationsenhet där vi just nu befinner oss i en pågående förändringsprocess. Handläggaren kommer ha en nyckelroll som handläggare för hantering av miljöinformation. Ditt uppdrag blir att med ett helhetsperspektiv, tillsammans med dina kollegor, arbeta med utvecklingen för en medborgarnära, transparent, kostnadseffektiv och rättssäker informationshantering. Du kommer ingå i ett GIS-team och få en nyckelroll som utredare för hantering av miljöinformation. Du har GIS-expertis, inriktning informationshantering i arbetet med GIS-stöd till hela verksamheten och hanteringen av praktiskt genomförande. Du kommer arbeta med geografiska underlag, kartproduktion, inspire, teknisk kravställning, förvaltningsbara kvalitetssäkrade och öppna geografiska underlag. Du har tät samverkan med övriga organisationen och kopplingar till pågående program, digitaliseringsstrategi, strategi för miljödatahantering. Arbetet utförs huvudsakligen i QGIS, FME, GeoServer samt HaV:s egna, enklare webbkartelösning, men även arbete med ArcGIS Online, ArcGIS Desktop m.fl. förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst Högskoleutbildning, minst 3 år, kandidatexamen med geografisk inriktning, eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har bred erfarenhet av att arbeta med Gis-arbete med FME, Gis-arbete med ArcGIS Online samt erfarenhet av att använda, sätta upp, förändra och underhålla karttjänster i GeoServer-miljö. Krav: - God förmåga att hantera krav från verksamheten samt att snabbt sätta sig in i de behov en verksamhetsrepresentant beskriver - God förmåga att hantera prioritering mellan uppdrag och genomföra uppdrag med tighta deadlines. - God förmåga att snabbt producera resultat som motsvarar verksamhetens behov. - God kommunikativ förmåga i både tal och skrift - God support-inställning i sin syn på sin egen roll - Erfarenhet av att arbeta med små och korta såväl som längre gis-uppgifter. Vi ser gärna att du har arbetat inom offentlig verksamhet. Det är också meriterande om du har kunskaper inom något av följande: - Erfarenhet av INSPIRE - Erfarenhet av arbete med i ärendehanteringssystem, av typen Jira eller motsvarande . - Praktisk erfarenhet av versionshantering av geodata i versionshanteringssystem (subversion, GIT eller liknande) - Erfarenhet av att arbeta med geodata och verksamheter inom marina och limniska områden" - Uppdrag inom en stödjande GIS-funktion - Uppdrag med praktisk användning av desktop-gis-programvaror - Uppdrag med praktisk användning av server-gis-programvaror" - Erfarenhet av att arbeta som en stödjande GIS-funktion - Erfarenhet av att ta fram och genomföra interna GIS-utbildningar, - God inblick i och praktisk erfarenhet av att hantera och lösa frågor kring villkor, upphovsrätt och spridningsmöjligheter för geodata och kartor." - Praktisk erfarenhet av Gis-arbete med QGIS, ArcGIS Desktop eller liknande. - Praktisk erfarenhet av Gis-arbete med FME. - Praktisk erfarenhet av Gis-arbete med ArcGIS Online. - Praktisk erfarenhet av att använda, sätta upp, förändra och underhålla karttjänster i GeoServer-miljö. Eftersom rollen innebär många interna och externa kontaktytor, söker vi dig som har god samarbetsförmåga och är skicklig på att kommunicera i både tal och skrift. Som person är du tydlig och har en hög kvalitetsmedvetenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver ha mycket goda språkkunskaper i både tal och skrift i svenska samt motsvarande goda kunskaper i engelska. Villkor Anställningen är placerad i Göteborg, men var arbetet förläggs sker enligt överenskommelse med din chef. Anställningen är en visstidsanställning med start enligt överenskommelse. Övrig information Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Havs- och Vattenmyndigheten
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Clinical Research Associate-CRA

Arbetsgivare / Ort: REGION UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
UCR Vår verksamhet Vill du bidra till förbättrad hälsa hos människor över hela världen i ditt arbete? Vi på UCR går till jobbet och är en del av detta varje dag. Hoppas att du vill bli en av oss! UCR (Uppsala Clinical Research Center) förenar akademisk, klinisk och teknisk kompetens i en komplett forskningsinfrastruktur och är en bred resurs för klinisk forskning och kvalitetsuppföljning både regionalt, i Sverige och internationellt. Vi är stolta över att vårt arbete bidrar till förbättrad hälsa hos människor över hela världen och arbetar dagligen för att fortsätta att utveckla medicinsk kunskap. UCR är Sveriges största ARO (Academic Research Organization) som på uppdrag från såväl akademi som industri genomför och hanterar alla aspekter av kliniska forskningsprojekt under ett och samma tak. Vi erbjuder service för genomförande av kliniska studier, observationsstudier och kvalitetsuppföljning inom hälso- och sjukvård. Clinical Research Associate – CRA Har du erfarenhet av att arbeta som CRA/monitor och vill ha en omväxlande roll med stor bredd och möjlighet att påverka ditt arbete? Då kan tjänsten som CRA hos oss på UCR vara din nästa utmaning! UCR består idag av ca 145 medarbetare varav merparten arbetar med klinisk forskning. Vi är projektledare, kliniska prövningsledare (CPM), CRA/monitorer, publication manager/medical writer, data managers och biostatistiker, med varierad bakgrund och erfarenhet. Vi arbetar i tvärfunktionella team med olika typer av kliniska studier och projekt på uppdrag från både akademi och industri. Tillsammans har vi en bred kompetens inom området medicinsk klinisk forskning. Våra studier och projekt är av varierande omfattning och inriktning och vi arbetar med såväl stora som små och regionala som internationella projekt - hos oss får du verkligen vara med i helheten! Ditt uppdrag Som CRA hos oss får du arbeta i en bred roll med studier från fas I-IV. Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i denna forskningsnära miljö där du kommer att ha en av nyckelrollerna inom sektionen. Du kommer bland annat att hantera ansökningar, kvalitetssäkra data, monitorera både genom att besöka olika kliniker men även från kontoret. Du kommer att vara en viktig medspelare i alla projekt och kommer aktivt bidra till förbättring och utveckling, både i kundprojekten och av interna rutiner och processer. Beroende på din erfarenhet kan även andra arbetsuppgifter inom sektionens organisation vara aktuella. I tjänsten förekommer resor, i huvudsak inom Sverige. Din kompetens och bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som CRA/monitor inom klinisk forskning (industri/akademi/CRO) med goda kunskaper inom ICH-GCP. Du har en högskoleutbildning inom biologi, farmaci, medicin, sjuksköterska eller motsvarande. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Dina datorkunskaper är goda och du är bekväm med att arbeta i Office-paketet. Som person är du noggrann, kommunikativ och strukturerad med god organisationsförmåga som gärna tar ett självständigt ansvar men trivs med att vara del av ett team som arbetar mot ett gemensamt mål. Vi erbjuder Hos oss får du en bred och varierande CRA roll i en organisation där det händer mycket! Du får stort utrymme att påverka såväl ditt dagliga arbete, din egen samt hela organisationens utveckling. Våra medarbetare är viktiga, vi lär oss av varandra och vi hjälps åt. Hos oss får du väldigt bra anställningsförmåner som gör skillnad, vilket innefattar t.ex. friskvårdsbidrag, tjänstepension och klämdagar. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? UCR finns i nybyggda lokaler i Uppsala Science Park. Intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden med de sökande som motsvarar kravprofilen. Vänta därför inte utan skicka din ansökan redan idag! Eventuella frågor om tjänsten besvaras av: Theresa Hallberg, gruppchef, Sektionen för Klinisk Forskning, 070-611 12 94. Marie Wiklander, sektionschef, Sektionen för Klinisk Forskning, 072-166 01-30 Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
REGION UPPSALA
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.