På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Regionutvecklare

Regionutvecklare

Regionutvecklare leder och ansvarar för kvalitetsstyrning och utvecklingsprocesser i en region. Regionutvecklare kan vara anställd på Enheten för samverkan och medborgardialog.

Arbetet som regionutvecklare innebär att vara det närmsta stödet till en av de politiska nämnderna. Regionutvecklare håller ihop ett team som består av nämndsekreterare, kommunikatörer och ekonomer. I uppdraget ingår att samverka på strategisk nivå med de övriga nämndernas processansvariga, andra avdelningar och enheter samt att arbeta för ett helhetsperspektiv.

I arbetet ingår att medverka vid presidiemöten och nämndmöten tillsammans med teamet samt att vara ett stöd i nämndens arbete. Viktiga inslag är dialog och avstämning med nämndens ordförande, presidium och nämndens ledamöter och andra aktörer. Uppdraget innebär att vara mottagare av frågeställningar och uppdrag från nämnden för att sedan fördela dem på övriga medarbetare inom teamet.

Utbildning

För att kunna få anställning som regionutvecklare behöver man en akademisk utbildning och ofta också flera års relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av beredning av ärenden samt ett nära samarbete med de folkvalda i en politiskt styrd organisation är en förutsättning. 

Gymnasial grundutbildning får du på bl a Ekonomiprogrammet eller Samhällsvetenskapsprogrammet.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som man behöver ha är att man är en lyhörd person, lätt att samarbeta med och som har en god pedagogisk, analytisk och kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa engagemang och förtroendefulla relationer. Man behöver också vara bra på att arbeta såväl självständigt som i team. Man behöver också ha lätt för att uttrycka sig i tal och i skrift.

Arbetet kan periodvis innebära många resor, i första hand inom regionen.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

148 Lediga jobb

Affärsutvecklare till Kinesiska marknader

Arbetsgivare / Ort: johen supply chain AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsutvecklare

Språk
Meriterande
  • Kinesiska
  • Engelska

Om jobbet

OM JOBBET

Johen Supper Chain AB, skall tillhandahålla flera marknadsportaler för annonser och tillhörande tjänster inom företrädesvisdigitala försäljningar, marknadsföringar och auktioner samt bedriva därmed förenlig verksamhet.

Vårt företag som driver projekt inom digital marknadsföring, för att förmedla affärsutveckling mellan Scandinavia och Kina. Vi hjälper Nordic företag marknadsföra sig i Kina. Nu söker vi dig/er som affärsutvecklare och kan utveckla digitala affärsmöjligheter och skapa nya affärer i Kina.

OM ROLLEN

Om tjänsten som Affärsutvecklare hos oss som Affärsutvecklare ansvarar du för att

- Genom digital marknadsbearbetning, kommer du självständigt att driva affärsmöjligheter från första samtal till avtal

- På ett långsiktigt och strukturerat sätt driva igenom, utveckla och följa upp samarbeten och affärsmöjligheter

- Initierar kampanjer och sprider information om nyttan våra tjänster skapar på ett engagerat och positivt sätt

- Förstår för digital annonsering, digital produktion vilket du även har en eller flera spetskompetenser inom

- Mycket goda kunskaper i båda Kinesiska och engelska, Kan svenska språk är ett plus;


SOM PERSON ÄR DU

- Kreativ och analytisk och kan lätt sätta dig in i kundens behov

- Kommunikativ och har förmåga att hantera personer med olika roller och bakgrund

- Strukturerad och lösningsorienterad

- Tjänsten kommer att innebära tjänstresor till Kina

Du ERBJUDS

- Start: Så fort som möjligheter

- Lönetyp: Fast månadslön

- Placering: Hammarby kaj, Stockholm

- Omfattning: Heltid

- Anställning: Affärsutvecklare till Kina marknad

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
johen supply chain AB
10312 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Affärsutvecklare Skaraborg

Arbetsgivare / Ort: Nobina Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsutvecklare

Om jobbet
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se. Rollen som Affärsutvecklare på Nobina Din huvudsakliga uppgift är allt fler resenärer ska erbjudas en allt bättre kvalitet när de gör sin resa med våra bussar i Skaraborg. Som affärsutvecklare är du fokuserad på att driva arbetet för att våra resenärer ska få en positiv upplevelse genom ett gott bemötande och en trygg resa. Allt för att fler ska välja att resa hållbart med kollektivtrafiken. Tillsammans med Nobinas trafikplanerare och marknadsanalytiker medverkar du också i processen med att utarbeta förslag till förbättringar av kollektivtrafiken med buss för våra resenärer i Skaraborg. Du ansvarar också för att organisera och driva samverkansarbetet mellan Nobina, Västtrafik och kommunerna i länet för att utveckla kollektivtrafiken. I arbetet ingår att upprätta och säkerställa ett nätverk med relevanta kontaktytor som kan påverka befintliga eller kommande affärsmöjligheter. Du ingår i ledningsgruppen för trafikområdet och rapporterar till Affärschefen. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.: Ansvara för att planera och driva utvecklingsarbetet för en förbättrad resenärsupplevelse med mål att öka kundnöjdheten. Ansvara för att planera, organisera och driva forum för samverkan mellan våra uppdragsgivare och Nobina Ansvara för att genomföra interna och externa aktiviteter med tydligt fokus mot förbättrad resenärsupplevelse Ansvara för att löpande tillsammans med uppdragsgivare, Nobinas marknadsanalytiker och trafikplanerare arbeta inom områden som marknadsutveckling, analysbehov och framtida trafikplaner. Vad vi söker Vi vänder oss till dig som har erfarenhet av att driva affärsutveckling och är van med att leda och driva projekt. Vi tror att arbete i verksamheter med service och försäljning till konsument är nyttiga erfarenheter för rollen. Med fördel har du eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom ett par års arbetserfarenhet. Du behöver ha en förståelse för hur marknaden för kollektivtrafik fungerar i Sverige och gärna erfarenhet som en återkommande resenär. För att trivas i rollen ska du vara en drivande, analytisk och resultatinriktad person. Du tar ansvar och är intresserad av att arbeta i ett samhällsviktigt bolag. Du är också en god kommunikatör med förmåga att anpassa dig till omväxlande miljöer och målgrupper. Vårt erbjudande till dig! Vi erbjuder en tjänst där du får möjlighet att vara med och ta ägarskap för utveckling av ett hållbart samhälle med stor påverkan på många människors vardag. Vi ger dig en gedigen introduktion samt möjlighet till vidare kompetensutveckling. Nobina är en värderingsdriven organisation där varje medarbetare känner till, följer och får stöd av värderingarna i sin arbetssituation. Våra värderingar Vi respekterar varandra, Vi bryr oss, Vi tar ansvar ska visa vilken riktning vi ska ha på våra handlingar på vår arbetsplats. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss” och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålder och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Om tjänsten  Tjänsten är på heltid med stationering i Skövde. Vi tilämpar individuell lönesättning.  Frågor gällande rekryteringsprocessen Affärschef André Sellén, [email protected] Fackliga kontaktpersoner;  SACO: Åsa Löwner, e-post: [email protected] Unionen: Lars Alm, e-post: [email protected] Ansökan  Vi vill ha din ansökan senast: 2021-10-24 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Arbetsgivare
Nobina Sverige AB
Hemsida: www.nobina.se
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Sävsjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsutvecklare

Om jobbet
Välkommen till ett gott liv i barnvänliga Sävsjö. En liten kommun med stora möjligheter - mitt i Småland. Rik på upplevelser, kultur och natur. Expansivt näringsliv och härliga boendemöjligheter. Låt dina drömmar få plats - välj Sävsjö! Är du en målinriktad person med stort intresse av entreprenörskap och företagande? Brinner du för att utveckla människor och nya idéer? Hos oss kommer du bli en del av en bred bred social gemenskap såväl inom Science Parks länsövergripande kollegium som Sävsjö kommuns näringslivsarbete. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer i samtliga tretton kommuner i Jönköpings län, samt har ett brett nätverk av kunder, kunskapsgivare, affärspartners och mentorer. Förutom att hjälpa människor och tillväxtföretag utveckla nya affärer, blir du delaktig i att också skapa miljömässiga, jämställda och inkluderande förutsättningar för en mer hållbar lönsamhet och framtid. Vi erbjuder dig nya utmaningar och erfarenheter genom de idéer kring nya produkter, tjänster och processer som vi årligen coachar till företagsstart eller via affärsutvecklingsprocesser i befintliga företag. Du får goda möjligheter till personlig utveckling. Dels genom kurser och utbildningar, dels genom att vara en del i de projekt och uppdrag vi genomför i regionen. Du kommer vara en del av utvecklingen och organisationen inom näringslivsarbetet i Sävsjö. ARBETSUPPGIFTER Du kommer jobba brett med affärsutvecklingsfrågor i olika typer av företag, och samarbetar tätt med kollegor inom kommunen och i regionen. I ditt arbete kommer du bland annat träffa personer som har företagsidéer och hjälpa dem att utveckla sina idéer och coacha dem mot en framgångsrik företagsstart. Planera och genomföra olika typer av events och workshops för att inspirera och informera kring entreprenörskap och företagande. Kontakta och erbjuda företag skräddasydda tjänster för att utveckla deras verksamheter och samordna och förmedla interna kontakter kring företagsärende inom kommunen- företagslotsning. Läs gärna mer om Sävsjö kommun och Science Park och på våra hemsidor. www.savsjo.se www.sciencepark.se KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav för tjänsten är att du har erfarenhet av någon form av affärs- eller verksamhetsutveckling i näringslivet. Du har en god kommunikationsförmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Vana av att jobba digitalt, och inte är rädd för att testa nya, digitala arbetsverktyg . Har högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, teknik eller motsvarande erfarenhet. God samarbetsförmåga och att jobba i team. Du har B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla digitala affärer, drivit eget företag och erfarenhet av att hålla i föreläsningar och/eller utbilda och coacha andra. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga Jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Arbetsgivare
Sävsjö kommun
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Antar du utmaningen och blir Blekingetrafikens nya Affärsutvecklare?

Arbetsgivare / Ort: REGION BLEKINGE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsutvecklare

Om jobbet
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Infrastruktur och bra kommunikationer är viktigt för god livskvalitet och en utvecklande arbetsmarknad i Blekinge. Genom att erbjuda resor till och från jobb, skola, utbildning och fritidsaktiviteter är Blekingetrafiken i allra högsta grad en del av Blekingebornas vardag. Vi är övertygade om att om vi reser tillsammans skapas trevligare stadsmiljöer, en levande landsbygd och ett attraktivt Blekinge. Blekingetrafiken är ett dottervarumärke och en förvaltning inom Region Blekinge och är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice. Vi har ungefär 40 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag. Blekingetrafiken söker nu en Affärsutvecklare till Trafikenheten. Att arbeta med kollektivtrafik innebär att ditt arbete berör och påverkar vardagen för Blekingeborna, dels våra kunder dels allmänheten, politiker och beslutsfattare. Blekingetrafiken har mer än 25 000 kundmöten varje dag, vi vill hävda att det finns lika många, om inte fler, tankar och åsikter om kollektivtrafiken i Blekinge. Blekingetrafiken har bland de nöjdaste kunderna inom kollektivtrafiken i Sverige. Det gör oss stolta men inte nöjda. För att nå våra mål ska vi ligga i framkant och fortsätta utveckla kollektivtrafiken. Det tror vi att vi gör bäst med kunden i fokus. När du blir en del av vårt team kan du vara säker på att ditt arbete kommer att göra skillnad. Läs gärna mer på blekingetrafiken.se ARBETSUPPGIFTER Vi står inför utmaningen att genomföra vår största upphandling som omfattar all vår busstrafik då vårt nuvarande avtal går mot sitt slut. Avtalsvärdet är runt 250 miljoner per år och avtalstiden är cirka 10 år. Du kommer att ha en framträdande roll i vår upphandling och kommer tillsammans med dina kollegor att ta fram avtalskrav, affärsmodeller och samverkansformer som vi sedan under avtalsperioden ska förvalta och utveckla för att nå våra mål. När upphandlingen är genomförd fortsätter arbetet där du ansvarar för etableringen av affären. Du ansvarar för avtalet avseende uppföljning, affärsutveckling och samverkan utifrån att vi ska erbjuda våra resenärer den tjänst som gör att vi kan uppnå våra satta mål. Parallellt med arbetet med ett nytt avtal arbetar du med vårt nuvarande busstrafikavtal som löper på till och med 2024 samt andra trafikavtal inom Blekingetrafiken. När du blir en del av oss är din kompetens och dina personliga egenskaper viktiga i utvecklingen av våra trafikavtalsrelationer och du får en central roll på Blekingetrafiken. Dina kollegor är experter inom trafikutveckling, verksamhetsuppföljning och verksamhetsutveckling. Du behöver självständigt driva ditt arbete, med hjälp av dina kollegor. Tjänsten är ny inom Blekingetrafiken och det ger dig en stor frihet och ett ansvar att utveckla arbetsmetoder inom ditt ansvarsområde. Vi vill utveckla våra avtalsrelationer ännu mer och därför är din kompetens inom detta område viktig. Vår slutkund är våra resenärer och det är här vi vill att ditt fokus ska ligga. I rollen som Affärsutvecklare arbetar du med: • Affärsutveckla inom våra trafikavtal, främst inom busstrafik • Kravspecifikation och affärsmodeller i vår pågående busstrafikupphandling och andra trafikavtal • Ansvara för etableringen av nya avtal • Ansvara för nya och befintliga trafikavtal avseende utveckling, leverans och uppföljning • Leda samverkansarbetet med våra trafikföretag KVALIFIKATIONER Det finns en bred kompetens och många års erfarenhet bland dina kollegor och därför har vi inget krav på att du tidigare ska ha arbetat med kollektivtrafik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där du visar omtanke för kunden, kollegorna, våra partners och vår verksamhet. Krav på utbildning och erfarenhet För att vara aktuell för rollen som Affärsutvecklare ska du ha: • Relevant högskoleutbildning (exempelvis ingenjör/ekonomi/management) eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig • Gedigen erfarenhet av affärsutveckling • Erfarenhet av att självständigt driva förändringsarbete • Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga • Goda språkkunskaper i svenska och engelska Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Förhandlingar och avtalsarbete • Att leda och driva samverkansarbete med kundfokus • Erfarenhet av ledarskap Egenskaper Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. • Du har ett driv som gör att du stimuleras av att leverera värde till kunderna • Du har ett positivt tankesätt som hjälper dig och kollegorna att nå uppsatta mål • Du är driven, prestigelös och tar egna initiativ och får saker att hända i verksamheten som helhet • Du kan arbeta självständigt och strukturerat under eget ansvar, samtidigt som du har stor social kompetens vilket är viktigt i samarbetet med såväl kollegor som våra avtalspartners Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi kommer att tillämpa löpande urval i rekryteringen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
REGION BLEKINGE
Hemsida: https://blekingetrafiken.se/om-oss/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Strategy Execution and Corporate Business Development

Arbetsgivare / Ort: AB SANDVIK Coromant / SANDVIKEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Affärsutvecklare

Om jobbet

Sandvik Coromant is the world’s leading supplier of tools and know-how to the metalworking industry. At the forefront of global manufacturing, we pride ourselves on pushing boundaries and testing limits. We rethink, redesign and redefine to figure out what is possible to achieve. Together with our customers, we shape the future!

Sandvik Coromant is on a transformational journey, developing future ways of engaging with customers, expanding our offering into services and software, developing and delivering digital opportunities and embedding efficient, data driven and agile ways of working. To secure execution of our strategy and this journey – we’re now looking for a skilled individual with the passion to help well us drive our business transformation forward!.

About the job

In this key role, you create an inclusive and developing setting for your team in your mission to shape development plans and drive deployment of strategic initiatives and projects throughout Sandvik Coromant. You support us with reliable business intelligence and benchmarking - prepare business plans, forecasts and follow ups, and make sure we have the best possible foundation for achieving great results. Your input is gathered by active collaboration across our business, and you frequently keep one ear to ground to understand the needs of our customers and how the market is transforming. You perform industry analysis to ensure valuable information on trends and movements that may affect our business, and you ensure we become better at assessing business benefits, are data driven and prioritize effectively. By building bridges and networks, you dynamically manage our stakeholders and the many different interfaces that comes with your mission.

You’re a significant sounding board to our management team and report directly to Vice President Strategy & Business Development. The location for this position is preferably Stockholm or Sandviken and international travel is included in your job.

Your profile

For this mission, we need someone with an academic background and at least five years’ experience from working in a an industrial B2C setting, most likely in a management position in Business Development, Finance, Product Management, Product Development or similar. You’re a qualified business developer, with extensive experience of strategic transformation and project management, as well as great skills in tools and methods used in this line of work. You’re eager to learn about our market and the opportunities and challenges we’re facing. We operate worldwide, and this calls for an open mind and cultural awareness – you’re used to working cross both functions and borders and you need excellent communication skills in English.

You’re curious, entrepreneurial and self-going, and at the same time structured and analytical. You utilize your drive and strategic abilities to ensure success, and you’re not afraid of challenging our matrix organization. By building confidence in decisions, you influence our stakeholders and establish a change culture. Collaboration is your top priority, and your empowering, responsive and inspiring leadership creates commitment within your team.

A glimpse of our culture 

At Sandvik Coromant, we offer a global arena of brilliant minds, and we’re technology driven, innovative, and entrepreneurial! Success is a team effort, and for us, it’s clear that diversity of experience, perspective and background forms an amazing foundation for achieving great results.


Application

Please send us your application no later than October 24, 2021. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0032799).

Contact information

For further information about this position, please contact hiring manager:

Magnus Ekbäck, Vice President Strategy & Business Development Sandvik Coromant

Union contacts - Sweden 

Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26 266 659 

Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83

Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984 

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.

Recruitment Specialist

Adam Frykman

Prior to this recruitment, we have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to utilize. In light of this, we respectfully decline any contact with marketing or recruitment agencies regarding additional channels or campaigns.



Arbetsgivare
AB SANDVIK Coromant
Mossvägen 10
81181 SANDVIKEN
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.