På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Statsvetare

Statsvetare

Statsvetare studerar politik. Allt är politik, påstår de lärde. I dagens samhälle är det tydligare än någonsin. Politiken sätter ramarna för våra liv. Den påverkar våra valmöjligheter, sociala relationer och ekonomi. Men politik är också möjligheternas konst. Genom politiken kan vi bidra till att förverkliga våra värderingar om vad som är ett gott samhälle.

Det privata näringslivet, den statliga och kommunala sektorn samt många frivilligorganisationer har idag stort behov av akademiskt utbildade medarbetare.

Några exempel på statsvetaryrken

  • Kriminalunderrättelseanalytiker hos Polismyndigheten
  • Head of Compliance på Telenor
  • Konsult inom Global Advice Network
  • Team Leader at Forensic Services för PwC
  • Sustainability Manager Production för HM i Kina/Korea
  • Konsult och delägare på New Republic
  • Arbete inom en av Sveriges äldsta myndigheter Kommerskollegium med handelsfrågor med fokus på EU's inre marknad
  • Politisk sekreterare
  • Diplomat
  • Samhällsanalytiker på konsultbolaget
  • Analytiker på FOI med fokus på Comprehensive Approach, civil-militära relationer och insatsutvärdering
  • Konsult på PAUES ÅBERG Communications.

Utbildning

Högskoleutbildning till statsvetare finns i första hand på Statsvetarprogrammet, 180 hp, vilket motsvarar tre års heltidsstudier.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

148 Lediga jobb

Commerce Performance Engineer

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Job Description


The H&M group is on an exciting journey to meet and exceed our customers' expectations today, tomorrow and in the future. Rapid technological development and new customer behaviors are transforming the fashion retail industry. To cater the individual needs and desires of our millions of customers, Business Tech will deliver technological solutions for the entire value chain for all our brands.

Welcome to Customer Commerce Delivery area and our team Commerce Performance Engineering! We are a part of Customer Domain within Business Tech. As a team we are building the future to ensure site performance, scalability, and site optimization – In order to enable a superior shopping experience with a high availability!

What you will do

We are now looking for a passionate online performance engineer with a strong skillset within performance and scalability enhancements of frontend and/or backend. You will join a very experienced team that is one of our core teams supporting our online platform globally and cross H&M group brands with over 50 online markets.

As performance engineer at H&M Business Tech, you will work in an agile context and take responsibility for performance and scalability, production performance analytics, performance testing, production performance audits, volume projections and soft- and hardware sizing.

Our solutions are cloud based and as the e-Commerce journey continues, we are now moving into a microservice architecture for the future online platform, but at the same time working with improving the current solutions.

Responsibilities

In co-operation with other team members:

  • Set up and prepare performance/load/stress test environments with Jmeter scenarios
  • Run performance/load/stress tests
  • Support functional teams with performance test automation
  • Set up and use SPLUNK, Dynatrace dashboards for performance and scalability measurements
  • Set up and perform performance audits in live production environments
  • Analyze the performance tests and audit data for functional and technical scalability and performance bottlenecks, calculate needed HW/SW capacity for the different components of the online platform.
  • Create performance and audit report and present result for various stakeholders.
  • Advise functional teams in performance optimizations for front-end or backend

Your mindset & skills

As a Technical Engineer at H&M Business you will contribute to something new and exciting, as we are establishing a new micro service architecture - we will test, fail and learn. You are an important player in this transformation, and so we believe you are communicative, have a “You build it you run it” mindset and able to work in an environment that is not yet formalized.

For us it is important that you have:

  • Previous experience with Performance Engineering and performance testing tools
  • An understanding of the performance and scalability challenges in the different e-com solution layers from front-end and mobile app’s to cloud hardware setup front end and/or backend
  • Good communication skills as you will collaborate with many product teams supporting them with performance testing and monitoring needs

It would be fantastic if you also have (but not a must):

  • A good understanding of marketing, retail, e-commerce or large international organizations
  • Very good understanding of the effects a microservice/API architecture can have on performance and scalability
  • Hands-on experience of Azure Devops and test automation
  • Good knowledge of Splunk, Dynatrace, Jmeter or mPulse or similar tools
  • Experience of working closely with functional developers and technical teams to understand their needs and convert into performance test requirements
  • Experience of working in agile development organizations
  • Experience of frontend development is a merit but not mandatory

We are a global value driven company and believe in creating a diverse and inclusive workplace where different perspectives meet, and great ideas evolve. Our colleagues around the world from Shanghai to New York, from Stockholm to Bangalore, all share our entrepreneurial spirit and open mind. Utilizing each individual’s unique competences and perspectives, we build empowered teams where innovation and meaningful impact all over the world is achieved.

We welcome your application regardless of gender, age, gender expressions, sexual orientation, disabilities, religious beliefs, origin, or background.

This is a fulltime position with placement in Stockholm. Please apply with your CV and Personal no later than 8th of August. If you have any questions about the recruitment process, please contact Talent Acquisition Partner Sara Lindström at [email protected]

The response will be longer since many of us are on vacation during the summer. We will get back to you as soon as we are back from vacation and appreciate your patience.

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Årstaängsvägen
10638 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

SEM Specialist (Google Ads)

Arbetsgivare / Ort: Mild Media AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet

SEM-Specialist (Google Ads)

Mild letar nu efter en talangfull och dedikerad SEM-specialist till vårt kontor i centrala Stockholm.

Har du erfarenhet av Google Ads sedan tidigare, anställningar antingen från kund eller byråsidan ser vi gärna att du läser vidare.

Du kommer att jobba både på egen hand och i team med att förse våra kunder med genomarbetade strategier samt plan för genomförande av dessa. Du får i de flesta projekt stöd av projektledare så att du kan fokusera på det viktigaste för dig, resultatet.

Som person ser vi gärna att du är driven och ansvarsfull. Vidare söker vi en härlig team-player med stark analytiskt förmåga.

Många bollar i luften gäller då vi som byrå har kunder i de flesta branscher och i de flesta storlekar.


Du kommer att:

  • Ta fram strategier och genomföra dessa
  • Vara med och förbättra vår Ads-tjänst och hur vi jobbar
  • Hjälpa våra kunder med allt från traditionella sökannonser, Shopping Ads, Youtube Ads samt remarketing.
  • Genomföra rapportering där du går igenom vad som gjorts, resultatet av detta samt kommande insatser
  • Hjälpa dina kollegor (Viktigt för oss på Mild)


Kvalifikationer:

  • Dokumenterad erfarenhet av liknande roll. Helst på byråsidan.
  • Vilja att utvecklas inom området
  • Aktiva Google Ads-certifieringar


Vi erbjuder dig:

  • Ett härligt gäng där vi stöttar varandra
  • Schemalagda självstudier på arbetstid
  • Frihet att utforma roll efter dina förutsättningar


Vi ser verkligen fram emot att du hör av dig och hoppas att du vill prata mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda varandra.

Förutom en härlig arbetsplats med trevliga kollegor så erbjuder vi självklart även en bra lön, del i bolagets vinst (!), flexibla arbetstider, tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera.

Mild är Google Partner

Välkommen med din ansökan.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Mild Media AB
Hälsingegatan 49
11331 Stockholm
Hemsida: mild.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Insight Consultant till Netigate

Arbetsgivare / Ort: Netigate AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Vill du vara en del av vårt Professional Services-team och skapa värde för våra kunder med din expertis? Drivs du av att analysera resultat och hjälpa kunder med insikter? Vad Netigate erbjuder dig Vi har kontor i centrala Stockholm och du arbetar tillsammans med ett härligt team. Du kommer att märka att det är högt i tak, att du har möjlighet att påverka i ditt dagliga arbete och att vi tycker om att ha roligt på jobbet. Vill du vara del av ett framåttänkande, internationellt företag och jobba med drivna och ambitiösa kollegor så har du hittat rätt! Din roll Som Insight Consultant kommer du snabbt att växa in i din roll och bidra till att skapa värde för våra kunder. Du hjälper våra kunder med insikter och rapporter baserade på kund- och medarbetarundersökningar som genomförs i vår feedbackplattform. Arbetet varierar från kundmöten till skapande av undersökningar, analys och rapportering, presentation av resultat och rekommendation till nästa steg. Du har ofta flera kundprojekt igång parallellt med olika arbetsuppgifter och deadlines, samtidigt som du samarbetar med och stöttar andra kollegor i teamet. Så ser vi vår nya kollega: - Genuint intresse för analys - Prestigelös teamplayer som är beredd att hugga i oavsett uppgift - Drivs starkt av att hjälpa kunder på bästa möjliga sätt - Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint (meriterande med erfarenhet av VBA) - Universitets- eller högskoleutbildning - Något eller några års arbetslivserfarenhet, gärna från en liknande roll - Talar flytande svenska och engelska Start Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Ansökan Låter detta som ett nästa steg i din karriär? Ansök redan idag då vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: [email protected] Om Netigate Vi hjälper företag att ta beslut baserat på data för att förstå deras två viktigaste tillgångar: kunder och medarbetare. Netigate är ett globalt SaaS-bolag med kontor i Stockholm (HQ), Frankfurt och Oslo. Vi har över 1700 kunder runt om i världen och erbjuder våra kunder en utmärkt upplevelse med lokal konsultation och expertis. Läs mer om Netigate här: http://www.netigate.net (http://www.netigate.net/) Du kan också kolla in vårt Instagram-konto för att se mer om hur vi har det på jobbet: (https://www.instagram.com/wearenetigate/)
Arbetsgivare
Netigate AB
Hemsida: https://www.netigate.net/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Campaign Engineer till mySafety Försäkringar

Arbetsgivare / Ort: mySafety Försäkringar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
mySafety Försäkringar har i över 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt. Vad söker vi? Nu söker vi en Campaign Engineer till vår CRM-avdelning. Detta är rollen för dig som drivs av att arbeta affärs- och datadrivet och är teknisk och analytiskt orienterad med intresse för 1:1 kommunikation och marknadsföring. Du kan gärna vara i början av din karriär, för oss är det viktiga att du har ett driv och ett intresse för det breda CRM-arbetet. Du kommer att initiera och driva aktiviteter som skapar försäljning och lojalitet bland våra kunder, främst inom B2C genom att nyttja kundinsikter och affärsdriv för att säkerställa rätt budskap i rätt kanal till rätt kund vid rätt tillfälle. Vi söker dig som studerat och/eller har erfarenhet av att arbeta inom Marketing Automation samt CRM/kundbasanalys, samt är intresserad av eller har erfarenhet från en teknisk miljö inom martech. Du är en analytisk person och vill bidra till ett personifierat omnikanals perspektiv. Rollen innebär hantering av kunddata vilket innebär att man behöver vara strukturerad och noggrann. Vi arbetar i en snabbrörlig miljö vilket ställer krav på flexibilitet hos dig i rollen. Kvalifikationer - Relevant utbildning eller erfarenhet av att arbeta med kampanjhanteringssystem (Marketing Automation), ett plus om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics. - Erfarenhet eller kännedom i att arbete med Power BI, SQL eller annat snarlikt "språk" - God erfarenhet av Excel - Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Vi erbjuder dig Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med högt tempo där du utvecklas både som person och i din profession, och där du får möjlighet att vara med och bidra till mySafetys affär. Inom mySafety tror vi att medarbetare som mår bra också presterar bra och vi har en kultur som präglas av energi och engagemang, där vi tillsammans skapar framgång. Vi har kollektivavtal och vi satsar på olika gemensamma aktiviteter, så som friskvårdsaktiviteter och inspirerande föreläsningar. Är det dig vi söker? Välkommen in med din ansökan via vår karriärsida. Sista ansökningsdag är 18 april. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten, kontakta Jeanette Johansson, Head of CRM på [email protected]
Arbetsgivare
mySafety Försäkringar AB
Hemsida: http://www.mysafety.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Growth Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: Alva Labs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Growth Marketing Manager to Alva Labs There is nothing hidden in your head That the sorting hat can’t see So try me on and I will tell you Where you ought to be.” The Sorting Hat, Harry Potter and the Philosopher's Stone If only recruitment was as easy as this. But outside of Hogwarts, there is no sorting hat. Or is there…? Alva Labs is building a tech muggle version of a sorting hat that helps organizations globally identify who is a good match for their job openings. We are now looking for a growth wizard that can work magic with our data, make dropouts from the sales funnel disappear into thin air, and conjure up more deals, faster. And yes. We went with “Growth wizard” to bring the Harry Potter analogy home. Sometimes the role is also called “Growth Hacker”. But at the end of the day this role isn’t about hacks or magic. It’s about approaching marketing in a structured & data-driven way, where you use data & insights to find growth opportunities. Alva in a nutshell Ever stumbled upon a personality test in a recruitment process? Alva Labs is a SaaS scale-up that offers a unique candidate assessment platform. We help companies build their organizations with the right people in the right place, in a fair, accurate and automated way. By combining state-of-the-art psychometrics, data science, and an obsession with candidate experience, we provide the needed tool for data-driven talent acquisition. We are growing 2-3x per year and are in the exciting phase to launch Alva in new markets. Why is this role important to us We are growing. Fast. We have a strong product-market-fit and happy customers (some of them raving fans, even). We are closing in on 100 000 assessed candidates, 8000 job positions, and 200 customers. We have proven that we can grow - now it’s time to start scaling. As our Growth Marketing Manager, you will be responsible for optimizing our sales funnel and building a lean mean lead machine. You will work across the whole customer journey: From getting visitors to the website, converting them to leads, helping the sales team close the deal and finally finding ambassadors and referrals within our existing customer base. This role is key in growing our revenue, and crucial in helping us expand in current and new markets. What will you do Your main responsibility is to drive new revenue and grow the company. Easy peasy, right? That also means you have to go where the data & opportunities take you, but here’s a shortlist of what we think you will be focusing on: - Take control of the sales funnel- making sure data is collected and structured, finding insights and taking action on them - Own campaigns & lead nurturing flows in Hubspot - Distribute our content and find out what works and doesn’t work - Lead the work of our agencies/freelancers in Paid social and SEM - Lead our SEO and CRO efforts - Work closely with the Sales team to understand their needs & challenges to find improvements in the sales funnel (and take action on them!) - Work closely with the Customer Success team to understand the user journey & customer pain points to find improvements Who are you - A data & statistics lover. You understand numbers, how to slice data and what you want from a dashboard. And you know how to present it so non-marketers (a.k.a. muggles) understand it. - A techy marketer. From choosing what tools you need (be it Hotjar, Google Optimize or GA4) to understanding how to implement it. - You’re the jack of all trades. A one-person agile team - the product owner, the scrum master, the paid ads specialist and the creative. You will of course have resources to work with freelancers & agencies as we scale, but you should also be comfortable rolling up your sleeves. - A goal-striving individual and a prestigeless team player. We have really ambitious goals here at Alva, and the only way to reach them is to work together as a team. - Comfortable having a lot of interactions with other teams and stakeholders. As you will run a lot of cross-functional projects, managing expectations and partnering up with colleagues in other teams will be a key to succeed in this role. - We expect you to be fully comfortable communicating in English, as it’s the official language at Alva. Swedish is not a requirement. What have you done before We have really high standards and are searching for that person that will dazzle us. What makes you great, however, isn’t necessarily a long experience. Perhaps you have a background in digital marketing, ideally from b2b. Or you know your SEM, paid social, web analysis, and SEO. Basically, you have most likely been hanging out in contexts with a lot of data. However, we truly believe that great people will find a way, regardless of previous experience. So if you’re interested and curious about the role - hit that apply button. About the team We are currently a team of 35 happy campers, based in central Stockholm with a collective and extensive experience of building tech companies, Psychology, Psychometrics, Data Science, Engineering and Product Design. We are a high-performing team who loves to accomplish goals as well as learn from each other in multiple ways. We value flexibility in work, work-life balance, personal and career development and an inspiring working environment. And yes, we are a tech start-up with MacBooks and coke zero, that love doing spontaneous after-works, lunch workouts, off-sites and epic team events. Why you should join our team: - How about 7 weeks of vacation? If that doesn’t do it for you, check out the rest of our benefits (https://www.notion.so/alvalabs/Benefits-1abeeb8de8004f6ab915f2fced70f057) - What we do has a great impact on our customer's performance and the way they operate their businesses - You will have great opportunities to advance within the company, we do believe that this role with eventually be responsible for a team - You will join a value-driven company. Check out our values here. (https://www.notion.so/alvalabs/Alva-Values-630a69c6c72642f2b1caab5dab55b953) - Because you will have Gustav (https://www.linkedin.com/in/gustavwallberg/) (aka Dumbledore) as your manager - Oh, and yes. You will have A LOT of fun! ;) There is a shift in the hiring market and in how companies value their people. Alva is part in driving that shift. Don’t miss out on this incredible journey, where we have the opportunity to become the Global leading HR tech SaaS! Welcome to Alva!
Arbetsgivare
Alva Labs AB
Hemsida: http://www.alvalabs.io
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.