På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadsanalytiker

Marknadsanalytiker

Som marknadsanalytiker samlar du in, bearbetar och analyserar data om marknader, gör prognoser om framtida marknader och trender, ger råd om försäljningsstrategier, planerar, organiserar och följer upp reklamkampanjer, PR-verksamhet och andra marknadsföringsinsatser. Liknande yrken kan heta marknadskoordinator, digital analytiker, webbanalytiker, insight manager, growth marketer eller digital conversion manager. 

En central del i yrkesrollen som marknadsanalytiker är att analysera stora volymer data, ofta tillsammans med dina kollegor, men ibland också självständigt och skapa en helhetsbild över marknadstrender och potentiella affärsmöjligheter och risker.

Marknadsanalytiker behöver kunna dra slutsatser och göra rekommendationer baserade på marknads- och kundorienterade resultat, definiera, bedöma och mäta viktiga kundvärden genom att analysera kampanjer, utskick och övriga marknadsrelaterade aktiviteter. Andra arbetsuppgifter kan vara att skapa kundrapporter, utveckla modeller och, ofta i samarbete med analytiker inom statistik, också genomföra simulerings- och regressionsanalyser.

Utbildning

Högre ekonomisk utbildning, helst i kombination med samhällskunskap/samhällsekonomi är lämplig för att jobba som marknadsanalytiker. Lämplig utbildning kan vara civilekonomexamen

På gymnasiet rekommenderas i första hand Ekonomiprogrammets inriktning ekonomi eller motsvarande utbildning från komvux.

Personliga egenskaper

För att trivas i yrkesrollen som marknadsanalytiker är du en person som trivs med att arbeta systematiskt och strukturerat samtidigt som du också har ett kreativt och säljande förhållningssätt. Du ska kunna kommunicera resultat på ett informativt och lättillgängligt sätt för beslutsfattare, vara analytisk och ständigt tänka proaktivt och lösningsfokuserat.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

116 Lediga jobb

Innovation Analyst

Arbetsgivare / Ort: Atos Medical AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Join a growing company with a strong purpose   Do you want to make a difference for people breathing, speaking and living with a stoma?   As Innovation Analyst, you will develop and maintain a data structure that enables the monitoring of emerging technologies that can be potential opportunities or threats for Atos Medical. Your focus will range from direct and indirect competitors to parallel industries, start-ups and academia as well as from materials and compounds to miniature electronics and digital solutions.   You will be part of the small but growing Front-End Innovation team within Atos Medical R&D where together you will uncover and mature new opportunities and feed insights directly into our product teams.   Your duties & responsibilities Finding consumer and innovation growth opportunities in core and emerging markets. Uncover what customers are missing in their lives and help create new products and services to solve this. Use research and data analysis to find changes and opportunities in the market. Picking up interesting developments before they become public IP-records. Identify threats and possible disruptors to our market and support in evaluating the potential impact and course of action.   Discovery of technology or materials that can be incorporated into our product development. Considering what technology is available today but also clarifying how the technology is maturing. Challenging conventions and asking the right questions with a mind of your own.   As part of the Front-End Innovation team, you will be a trusted partner of both Marketing and R&D teams. Providing new insights from a data-driven perspective as well as creative visions and inspiration. You will help build trust and confidence through everything we do, so that they can focus on the biggest challenges in front of them, without the fear of missing out.   Your competencies & experience The following is a guide and we’d still love to hear from candidates with more, less, or different experience, provided the requisite skills can be demonstrated. Education • University degree (BSc. or higher) Experience • Affinity with Data Science or Data Analytics   Knowledge, Abilities and Skills • Knowledge of data collection, storage, algorithms, validation, and visualization to generate meaning from data • A developed sense of curiosity to understand other disciplines • A strong appetite for collaborative learning • Communication of the results of the scouting with others in the organization • Help create ways to run pilot tests or experiments to validate the findings   Your personal characteristics • Curious, open-minded, inventive • Structured, analytical, meticulous   You will report to our User Experience Manager leading the front-end innovation team. This team is part of Atos Medical R&D. You will split your time between our HQ in Hyllie, Malmö and our R&D facilities in Hörby as well as working remotely upon agreement.   Position: Full-time (Open to discuss part-time)   Apply As Innovation Analyst at Atos Medical, you can expect:   • Awesome and skilled colleagues • A human-centric, value-based culture • Possibility of making an impact in a small but growing team • Market competitive salary and benefits package   Applications will be reviewed on an ongoing basis.   If any questions arise, feel free to reach out to hiring manager, Dennis Overhage, via email: [email protected]   Join us and help people breathe, speak and live again Atos Medical is a specialized medical device company for voice and pulmonary rehabilitation for laryngectomized and tracheotomized people who live with a neck stoma, affecting their ability to breathe and speak.   At Atos Medical, we are all about making life easier for people living with a neck stoma. We design, manufacture and sell our entire core portfolio directly to leading institutions, health care professionals and users. With technologies built on decades of experience, and a deep understanding of our customers, we provide personalized care and innovative solutions.   Working at Atos Medical means working within a diverse, global organization with great opportunities to grow and learn from others. Our aspiration is to create a culture built on purpose, pride and sustainable growth. We believe that an open work environment, meaningful and challenging roles and development opportunities all contribute to employee engagement. We strongly believe that our best work is co-created. It is only when we build on each other's ideas, skills and experiences, within and across teams, that truly innovative products and solutions are created.   Atos Medical is a global leader with Swedish headquarters and more than 20 subsidiaries worldwide. We are committed to living our values: we listen – we inspire – we focus – we engage every day.   Please visit our career page at www.atosmedical.com/about/life-at-atos-medical/ for employees stories about working at Atos Medical!
Arbetsgivare
Atos Medical AB
Hemsida: http://www.atosmedical.se/
Ansökan
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior UX-designer

Arbetsgivare / Ort: Telenor Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Det här är vi För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. Nu söker vi en driven person med passion för digitala gränssnitt och kundresor till vårt team Digital Channels i rollen som Senior UX-designer. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis. Vad du kommer att göra Som Senior UX-designer kommer du vara en central del av teamet Digital Channels som jobbar mot företagskunder på Telenor. Vårt ansvar för digitala kanaler sträcker sig från strategi och utvecklingsplan till produktion och optimering. Vårt uppdrag är att utveckla våra digitala kanaler i linje med kund- och affärsbehov, öka digital försäljning och service samt möjliggöra personliga kundinteraktioner genom data och kundinsikter. Vi letar nu efter en person som vill vara en del av vår transformationsresa och brinner för att forma digitala användarupplevelser och ta fram engagerande design. I teamet ansvarar vi för ett flertal digitala kanaler som utgörs av den publika webben för företagskunder (telenor.se/foretag), självbetjäningsportaler, kundunika webshopar och appar. I rollen som Senior UX-designer hos oss kommer ditt fokus i första hand att ligga på att utveckla vår nya självbetjäningsportal och tillhörande app. Vår självbetjäningsportal är en hub med innehåll som förser våra befintliga kunder med information och administrations- och självbetjäningsfunktioner samtidigt som det är en kanal för rådgivande mer- och korsförsäljning. Vårt mål är att ge våra kunder en digital kundupplevelse i världsklass som främjar både kundnöjdhet, lojalitet och försäljning. Ditt ansvar som Senior UX-designer innebär vidare att: * Skapa användarupplevelser med kunden i fokus där du uppskattar, planerar och leder kundinsiktsarbeten och wireframings * Ta fram visuell design både för vår webb och våra självbetjäningsgränssnitt * Bygga digitala interaktioner som möter kund- och affärsbehov samt tekniska krav * Göra användartester och experiment och applicera kundinsikter i det dagliga arbetet * Agera kontaktyta mellan utvecklare, produktägare, digitala specialister och slutanvändare * Ha ett nära samarbete med teamet och övrig organisation där du delar med dig av uppdateringar och trender inom UX och digital design Vem du är Vi ser att du uppfyller följande kriterier: * Relevant utbildning inom UX, interaktionsdesign eller liknande * 3+ års erfarenhet av att jobba med UX-design och leda UX-aktiviteter * Erfarenhet av att applicera centrala metoder så som interaktionsdesign, behovsanalyser, användartester och research, kundresekartläggning, visuell/grafisk design och framtagande av lösningsförslag genom att skissa upp flödesscheman och wireframes * Erfarenhet av att designa användarupplevelser för komplexa tjänster och produkter och i miljöer och gränssnitt med hög teknisk komplexitet * Erfarenhet av att driva aktiviteter från skiss till färdig design * Erfarenhet av att jobba med digitala försäljnings- och självbetjäningskanaler  * Erfarenhet av att driva aktiviteter från skiss till färdig design * Flytande i tal och skrift i svenska och engelska * Erfarenhet av att jobba inom telekombranschen eller mot företagskunder (B2B) är meriterande För att lyckas i denna roll är du en driven och nyfiken person som trivs i en dynamisk och kommersiell miljö. Du gillar att befinna dig på en arbetsplats med högt tempo som kännetecknas av ett agilt arbetssätt för att kunna navigera i det föränderliga landskap som telekombranschen befinner sig i. Du är en lagspelare med god förmåga att samarbeta och erfarenhet av att jobba med och leda aktiviteter i komplexa miljöer med många intressenter. Du motiveras av en vilja att lära där du förstår vikten av att skapa med kundens behov i centrum. Du gillar att experimentera och testa dig fram, och tror på att bäst lösningar börjar med förståelse för användaren. Proaktivitet och innovation är byggstenar i ditt arbete där du får idéer genom att vara nyfiken på kundbeteenden.  Att omsätta tekniska krav, kundbehov och möjligheter till konceptuella lösningar kommer naturligt för dig. Du brinner för att skapa enkla användarvänliga kundinteraktioner och gillar att vara kreativ i ditt skapande där du utmanar gamla sanningar och designnormer. Vårt löfte Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även: * Ett flexibelt arbetssätt – träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor * Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen * Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, anställningsrabatter, hälsokontroller, tjänstepension och mycket mer Sök till oss idag Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Sandra Hvidsten Azhary, [email protected]  eller Andreas Melin, a[email protected] Skicka inte ditt CV via mail då dessa inte kommer att utvärderas. Sista ansökningsdag: Vi utvärderar ansökningar löpande tills rollen är tillsatt Placeringsort: Stockholm Bra att känna till Enligt Telenors policy genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Arbetsgivare
Telenor Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Customer Data Analyst

Arbetsgivare / Ort: Clas Ohlson AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
At Clas Ohlson, we are passionate about simplifying life in all kinds of homes. We strive to work smarter every day as we help customers by offering clever solutions that make everyday life easier. We offer you room to grow and a great company culture where we encourage you to be yourself. Clas Ohlson has been helping customers for 100 years now, and with your help, we will be simplifying life for at least a 100 more. Are you ready? Are you ready? Clas Ohlson is on an exciting journey developing Clas Ohlson in the retail landscape and our mission is to help and inspire people to improve their everyday life by offering smart, simple, practical solutions. Customer oriented initiatives are on top of our strategic agenda and now we offer exciting opportunities for talented team-players who want to contribute to this journey.  In the role of Customer Data Analyst, you will play a key role in leading this change, taking ownership of monitoring and interpreting customer data and working across the business to help advance our analytical capabilities. You will operate within our existing data infrastructure, but you will also help define new data capabilities for the organization to benefit from. The job means developing an in-depth understanding of customer data gathered in our various customer-facing business systems by developing analytical models of customers and providing insights about our customers to a wide audience. You will be encouraged to invest in your own creativity to find new opportunities, and to see new patterns, in the data the business generates, and work with machine learning projects to facilitate the same. You're going to be the go-to person for answers, but also an agent of change in the organization's way of working. To be successful, you should be highly data-literate, intellectually curious and a people-person. In this position, you are located at any of our offices in  the Nordics - Insjön (Dalarna), Stockholm, Malmö, Helsinki, or Oslo. You will report to the Customer Analytics Manager. Key responsibilities - Extract, analyze and visualize complex data to understand customer behavior - Deliver actionable insights to improve the customer experience and to identify commercial opportunities - Perform cluster analysis of customer data to identify patterns, build cohorts and develop market segments - Build action-oriented dashboards that enable different teams to make data-driven decisions - Knowledgeable about latest customer analytics methods and trends - Effectively communicate insights and recommendations to stakeholders Who are we looking for? - University Degree in Business, Computer Science, Statistics or relevant field - Experience in data analysis - Hands-on experience with analyzing different types of business problems using data and data processing procedures - Knowledge in relational databases (eg. SQL) - Experience in programming language such as Python or R desired - Other tools such as Microsoft PowerBI and Google Analytics desired - We speak English as our primary language: Swedish and/or other Nordic languages are also helpful. Personal skills Strong collaboration- and communication skills, a solid and open-minded team player with the ability to motivate and interact with different departments - Structured, analytical and flexible problem-solver  - High degree of independence, personal drive, and capability to take own initiatives and prioritize own work - Strong presenting skills with an ability to communicate complex matters in a simple way Join us! We are eager to find our next co-worker, so please do not hesitate to submit your application to us as soon as possible but no later than the 2021-09-26. We are proud of our history and our heritage - and now we want to keep on moving forward and create our future! Let's do that together! Questions? If you have any questions regarding this position please feel free to contact Lovisa Lannesand, Customer Analytics Manager, at [email protected] Diversity & Inclusion Clas Ohlson wants to be relevant in all kinds of homes to all kinds of people. We appreciate, respect and value differences, we share information and knowledge to learn from each other. For us, diversity means that we want to be a dynamic organization where we embrace different ideas and perspectives. We hope that you, with your personality and your background, want to be part of our journey 100 more years where we enable all people to contribute in line with their full potential in our daily business.
Arbetsgivare
Clas Ohlson AB
Hemsida: https://about.clasohlson.com/sv/
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Automation Specialist - Hemfrid

Arbetsgivare / Ort: Hemfrid i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Har du erfarenhet av marknadsföring, brinner för tekniska implementation, IT och tekniker och söker en bred roll där du får se hela affären? Hemfrid erbjuder en spännande och utmanade tjänst för dig som vill vara med och utveckla oss och vår kundupplevelse ur ett tekniskt marknadsföringsperspektiv. Dina arbetsuppgifter I rollen som Marketing Automation Specialist är ditt huvudsakliga ansvarsområde att hjälpa Hemfrid att leverera nya datadrivna kundupplevelser med hjälp av den senaste tekniken. I praktiken innebär detta att du är med och orkestrerar en teknisk plattform, från till design, till byggandet av olika lösningar och konfigureringen av lösningen. Du arbetar nära kunderna såväl som interna kollegor, främst inom marknad och it, där ni tillsammans tar ansvar för kundupplevelsen. Det verktyg som Hemfrid primärt arbetar med är Salesforce men även Azure m.fl. Din profil För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en god kommunikativ förmåga och är bekväm i kontakt med andra människor. Därtill har du en analytisk förmåga där du kan tänka abstrakt och komplext. Du har ett logiskt angreppssätt på problem och föredrar att lita på data ur ett vetenskapligt och analytiskt perspektiv. Vidare motiveras du av att agera problemlösande med ett intresse samt förmåga att fördjupa dig i komplexa problem. Slutligen tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Utöver detta ser vi att du innehar: - Minst 3 års erfarenhet av tekniska CRM applikationer inom marknadsföring samt gärna erfarenhet av tekniska implementationer - Erfarenhet från en konsultroll inom marknadsföring eller en specialistroll inom marknadsföringskommunikation - Erfarenhet av något eller flera av verktygen; Salesforce, Adobe, Braze, Selligent, IBM eller Hubspot - Erfarenhet av Google analytics eller liknande analysverktyg - Erfarenhet och programmeringskunskaper i HTML, CSS och SQL Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Marketing Automation Specialist räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, olika förmåner och schyssta villkor! Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award. Ansökan Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson, Rekryteringsansvarig på [email protected] Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan, Mariatorget i Stockholm. Välkommen till Hemfrid! Om Hemfrid Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 300 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Arbetsgivare
Hemfrid i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Regional Market Access Team Lead (SWE21.413)

Arbetsgivare / Ort: British Embassy Stockholm / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • MS Office

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet
The British Government is an inclusive and diversity-friendly employer. We value difference, promote equality and challenge discrimination, enhancing our organisational capability. We welcome and encourage applications from people of all backgrounds. We do not discriminate on the basis of disability, race, colour, ethnicity, gender identity, religion, sexual orientation, age, veteran status or other category protected by law. We promote family-friendly flexible working opportunities, where operational and security needs allow. This is an exciting opportunity to join the newly founded DIT Europe Market Access Centre (MAC). The MAC sits at the heart of the Department for International Trade's activity across Europe, supporting businesses to understand the terms of trade following the UK's departure from the EU, and make the most of trade opportunities between the UK and European countries. The successful candidate will lead the Market Access Centre team that oversees regional issues and resolves market access-related enquiries from UK and EU firms, supporting them to navigate the new trading rules, acting as a centre of expertise, proactively providing advice to key stakeholders on forthcoming changes or emerging issues. The successful candidate will lead a virtual team of five Regional Market Access Advisers, with the aim of building substantial policy expertise on the key regulatory issues in the context of UK-EU trade. They will work closely with the broader Export Support Service in DIT HQ, other Government Departments, as well as Market Access and Trade Policy colleagues at European Posts, to handle enquiries but also advise on DIT's response to existing and upcoming market access challenges. Building relationships with stakeholders in London and across Europe is key, as well as strong leadership skills to manage a virtual team and also coordinate a wider network of Market Access Officers. The role can be based in any European post listed below, report to the Regional Director leading on Market Access and will directly manage the Regional Market Access Advisers. The eligible countries for application are: Albania, Austria, Belgium, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Israel, Italy, Latvia, Malta, Montenegro, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and Switzerland. The successful candidate will: . Lead the MAC as a centre of expertise to support UK and EU businesses on trade between the UK and EU. . Lead the day-to-day running of the MAC, ensuring enquiries for the MAC are responded to with accurate and helpful advice, and within Service-Level Agreements. You will deconflict and help to triage any ambiguous queries, and take decisions on how to proceed with complex enquiries. . Oversee interactions with Market Access Officers, to ensure smooth running of Europe-wide Market Access system. Build relationships with Country Directors to facilitate problem solving on complex market barriers, as well as accountability for in-market service delivery. . Represent the MAC to the Export Support Service and Bilateral Trade Relations (BTR) in London and other key stakeholders, leading cooperation with and influencing decisions between the ESS enquiry service, policy hub, and BTR teams, working closely together to ensure a quality service and collaborative problem solving on issues faced by UK exporters. . Develop deep knowledge of UK-Europe trade, regulation and barriers and the wider political relationship in order to advise Ministers, Ambassadors and other senior stakeholders on whether and when HMG should lobby or otherwise engage on specific barriers. . Champion the MAC as a European centre of knowledge on market access issues, ensuring MAC members continuously expand their expertise in policy areas under their responsibility, the smooth running of Working Groups, and that the MAC's knowledge bank of information and resources is kept up-to-date and ordered, and is accessible to all colleagues and business as appropriate. . Build and maintain relationships with key counterparts in UKMIS Brussels and key European capitals to ensure a coordinated regional approach to information sharing, and strategic planning to tackle regional market barriers. Lead team to engage proactively and productively with colleagues across region. . Represent DIT/DIT Europe in meetings with business, internal task and finish groups, meeting with individual companies and outreach events. . Continually develop and improve systems and ways of working, from enquiry handling to recording interactions and intelligence. Work closely with project leads in London and across Europe to define new system requirements for the MAC, and work constructively to develop solutions. . Take a strategic view of how DIT and DIT Europe support exports and exporters - looking beyond market access to help design, build and continually improve a cohesive strategy to supporting UK exporters and wider UK-EU trade. . Oversee the MAC's communications plans. Lead the team to produce quality and timely content on emerging issues, organise business engagements where appropriate, and work closely with London Departments to coordinate business outreach across Europe. . Oversee and coordinate training plans for DIT Europe staff to understand Market Access issues in order to support their clients and other stakeholders, and to inform senior colleagues' external engagements. . Contribute to wider DIT Europe objectives. The successful candidate will need to confidently oversee a range of activity, from operational management of queries to complex problem solving on market access policy issues. They should be comfortable working with EU and national regulation and processes to propose solutions, as well as confident building a network of strong working relationships to ensure smooth operational delivery and impactful contributions to market access resolution. According to the Swedish Ministry for Foreign Affairs, locally employed staff should either be Swedish citizens, EU citizens or permanent residents of any nationality registered in the population register when beginning their employment. For more information please consult: https://www.government.se/government-of-sweden/ministry-for-foreign-affairs/diplomatic-portal/diplomatic-guide/8.-employment/8.1-locally-employed-staff/
Arbetsgivare
British Embassy Stockholm
Skarpögatan 6-8
11593 STOCKHOLM
Tel: 08-671 30 00
Ansökan
Ansök senast 26 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.