På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lantbruksekonom
Miljövänlig gödning av grödor.

Lantbruksekonom

Lantbruksekonom kombinerar sina intressen av lantbruk och ekonomi. 

Som lantbruksekonom arbetar du nära kunderna och sköter själv bokföring, bokslut och deklarationer samt ger företagsekonomisk rådgivning. Är du en person som gillar lantbruk och ekonomi? I så fall passar detta yrke dig som passar dig. 

En lantbruksekonom är en expert på ekonomiska frågor som är knutna till jordbruk, livsmedelsproduktion och naturresurser. Om du är lantbruksekonom med företagsekonomisk inriktning handlar ditt arbete mer om redovisning, marknadsföring och ledarskap.

Utbildning

Det finns en bra utbildning som heter Agronom-Ekonomi vid Sveriges Lantbruksuniversitet, där kan du läsa mer ingående om detta yrke och hur du går till väga för mer kompetens.

Visste du att...?

... om man blandar in en liten del av ett sjögräs, asparagopsis taxiformis, i kossornas foder, så minskar metangserna i kornas magar och kossorna fiser mindre.

Visa mer
Visa mindre

26 Lediga jobb

Kundrådgivare till Danske Bank

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 maj (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Nu söker vi ytterligare kundrådgivare till Danske Bank i Linköping. Har du en ekonomiutbildning och erfarenhet av kundbemötande över telefon? Då får du här en unik möjlighet att vara med och påverka hur Danske Bank ska möta sina kunder på morgondagens bankmarknad! Vill du bli en del av ett virtuellt team i en central rådgivarroll som är skräddarsydd för privatpersoner? Läs mer och sök tjänsten idag då start är omgående! OM TJÄNSTEN On Demand Advisory är ett nystartat team på ca 25 personer som i första hand arbetar med att hantera alla bolånerelaterade frågor och ärenden. Teamet en viktig kugge i bankens proaktiva motor genom den uppringande verksamheten. Det är här du som rådgivare kommer att komma in och stärka upp! Syftet för teamet är att öka kundnöjdheten och stärka relationen med privatkunder genom att erbjuda spetskompetens och hjälpa kunden vid första kontakt. ”First Time Resolution” är ledordet och ambitionen är att ett samtal ska räcka. Du erbjuds * En möjlighet att utvecklas och bygga nya kompetenser i ett virtuellt team * Möjligheten att vara med och bygga Personal Customers SE mot fortsatt framgång. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER On Demand Advisory arbetar med att identifiera behov, utmaningar och möjligheter i kundens ekonomi och att slussa kunden vidare till övriga specialister i banken där det ger värde. Två faktorer som blir alltmer viktiga i Danske Banks strävan mot en hög kundnöjdhet är snabbhet och enkelhet, någonting som samtidigt ska balanseras med höga krav på dokumentation, kvalitet och regelefterlevnad. Du spelar en avgörande roll för att kunden ska uppleva Danske Bank som en trygg finansiell partner. I din roll som rådgivare kommer fokus läggas på den utringande verksamheten där du arbetar med bolånefrågor. Ditt uppdrag är att skapa kundvärde och lösa kundens specifika behov snabbt, smidigt och korrekt. VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi * Har god telefonvana och tidigare arbetat med utringande verksamhet * Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska då båda språken används i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har tidigare bankerfarenhet och/eller bolånelicens. Som person är du: * Flexibel * Kommunikativ * Problemlösande. Övrig information * Start: Omgående. * Omfattning: 6 månader. * Placering: Centrala Linköping. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Danske Banks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder över hela världen. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären. Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank också försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 15 maj (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker Ekonom för konsultuppdrag i Örebro!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Har du ekonomibakgrund med erfarenhet av att arbeta med bland annat löpande bokföring, in- och utbetalningar samt fakturering? Är du som person flexibel, serviceinriktad och trivs med att ta egna initiativ? Nu söker vi en Ekonom för konsultuppdrag hos en av våra kunder i Örebro! Uppdraget gäller ett vikariat på grund av en sjukskrivning och förväntas starta omgående för att åtminstone pågå i två-tre månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Ekonom kommer du bland annat arbeta med löpande bokföring, dagliga in- och utbetalningar, kontoavstämningar hos samtliga bolag inom koncernen, fakturering samt övrigt förekommande uppgifter inom ekonomi. Du kommer även vara behjälplig och ta fram underlag inför månadsbokslut. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med: • Gymnasiekompetens • Tidigare erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter • Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi anses meriterande Som person är du strukturerad, självgående och driven med mycket god analytisk förmåga. Vi tror att du älskar siffror! Då du kommer tillhöra en servicefunktion krävs det dessutom att du är flexibel och serviceinriktad samtidigt som du behöver vara noggrann i kombination med att alltid arbeta effektivt. Vidare tror vi att du är en engagerad person som bryr sig om människor. Du är van att ta ansvar och egna initiativ samt tycker om att få saker gjorda. Du är öppen, nyfiken och uppskattar att vara en del av ett starkt team med ett gott samarbete. Sedan vill du alltid utvecklas, både i ditt arbete och som person, och trivs bra i en öppen miljö med högt i tak. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 16 maj (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nyutexad civilekonom mot affärsutveckling/affärssystem

Arbetsgivare / Ort: Thalamus IT Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 maj (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Din nya tjänst Zedcom expanderar och söker nu flera nyexaminerade civilekonomer som på sikt ska växa in i rollen som affärssystemskonsult via vårt traineeprogram. Zedcom sitter på en lång erfarenhet av affärssystem och affärsutveckling, inom en rad olika branscher. I vårt traineeprogram kommer du att få en gedigen utbildning i affärssystem, utveckling/integration och business intelligence. Under utbildningen kommer du även att få genomföra Vismas certifieringsprogram. Målet är att du ska få en bra grund för att kravställa, driva implementering och utbilda bolag i sin övergång till moderna affärssystem. Du kommer tidigt att vara delaktig i spännande kundprojekt, utöver mentorskap och utbildning kommer du att ingå i ett team med trainees och konsulter som alla har det gemensamma målet att växa tillsammans. Du får ett spännande arbete med kompetenta och härliga kollegor i en miljö genomsyrad av framåtanda och utveckling. Dessutom erbjuds du goda möjligheter att vara med och påverka Zedcoms framtida produkter och lösningar. Din bakgrund Vi tror att du är en nyexaminerad civilekonom eller motsvarande. Kanske har du läst kurser inom affärssystem eller helt enkelt tycker att det vore spännande att utvecklas till affärssystemskonsult. För rollen krävs att du är vass inom Excel. Du som person För att passa bra in i rollen är du en person som vill förstå hur företag fungerar och hur man kan effektivera processer och flöden. Du tycker att det är spännande att hjälpa företag bli mer lönsamma och drivs av att hitta ständiga förbättringar. Vi tror att du brinner för att etablera samt utveckla relationer och gillar att konfigurera system samt jobba med integration/anpassning. Du vill ha en stor kontaktyta och trivs i sammanhang där du tillsammans med kunder skapar affärsnytta. Problemlösning är det bästa du vet och finns det något mer spännande än affärssystem? Stämmer du in på detta är du vår nya stjärna. Din ansökan Vi på Thalamus har återigen fått förtroendet att rekrytera en ny medarbetare till Zedcom. Vid frågor är du välkommen att kontakta Thalamus rekryterare Camilla Molander på 070-307 12 50. Sista ansökningsdag är 2021-05-20. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen så ansök redan idag! Din nya arbetsgivare På Zedcom brinner vi för att göra bolag mer konkurrenskraftiga, effektiva och framför allt lönsamma. Därför har vi noga valt vilka tjänster vi rekommenderar och representerar. Zedcom är en certifierad partner till Visma där det molnbaserade affärssystemet Visma.net är flaggskeppet som du kommer att arbeta med. För att ytterligare framtidssäkra för våra kunder erbjuder vi också integrerade lösningar såsom Hubspot, projekthantering, Eazystock och Business intelligence. Zedcom har en arbetsplats som genomsyras av framåtanda och laganda och vi ser självklart till att ha roligt tillsammans och fira framgångar. Vi tror på transparens och är en platt organisation med korta beslutsvägar. På Zedcom har du möjligheten att själv styra över ditt fokusområde och karriärsutveckling.
Arbetsgivare
Thalamus IT Consulting AB
Hemsida: http://www.thalamus.se
Ansökan
Ansök senast 20 maj (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Procurement Assistent to leading fintech company!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 maj (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Are you our next star to join the procurement team at our client that is a leading fintech company? Would you describe yourself as: self driven, enthusiastic and with strong communication skills? Then apply now! OM TJÄNSTEN We are now looking for a star joining our clients Procurement team. It's a wide scope from admin to stakeholder communication/management and a great chance to get a deep understanding of procurement processes at our client company that is a leadin fintech company in the business. This is a consultant assignment start asap to march 2021, with a possibility to get hired directly be the company or extend the assignment. You will have to do a logical test for this process, to try your skills you can do this: https://www.123test.com/logical-reasoning-test/ We want you who get 9 and 10 to apply for this position. ARBETSUPPGIFTER Procurement * Support Contract Owners with low-risk procurements * Drive and develop educational trainings for internal stakeholders at Klarna - Looop Online training * Support the Procurement team with parts of the procurement process, for example, i.e.; guidance for their Contract Owners. * Assist Contract Owners with DocuSign Other & Ad hoc projects * Create and organize procurement routines/manuals and other working documents * Drive and coordinate projects/workstreams related to training and feedback * Contribute to the Procurement team development related projects/workstream * Manage internal announcements/communications * Assist the Outsourcing team where/if needed, for example: * outsourcing emails * questions/requests * updating the Outsourcing Arrangement Register VI SÖKER DIG SOM * CV in english * Ambitious and shows significant drive in everything you do * Passionate about your job and enjoys a fast paced, international working environment * Proactive by nature and comes up with new thinking and ideation that adds value and innovation to your team * Someone who is comfortable with change and can easily adapt to and embrace new tasks and challenges. We promise, you will not be bored * An excellent communicator in verbal and written English * Someone who has an exceptionally sales oriented mindset Other information * Start: ASAP * Work extent: Full time * Location: Central Stockholm * This recruitment process is conducted by Academic Work. The request from our client is that all questions regarding the position is handled by Academic Work * Apply by pressing the “Apply here” button below. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 23 maj (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Procurement Assistant to leading fintech company!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 maj (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Are you our next star to join the procurement team at our client that is a leading fintech company? Would you describe yourself as: self driven, enthusiastic and with strong communication skills? Then apply now! OM TJÄNSTEN We are now looking for a star joining our clients Procurement team. It's a wide scope from admin to stakeholder communication/management and a great chance to get a deep understanding of procurement processes at our client company that is a leadin fintech company in the business. This is a consultant assignment start asap and will extend for at least a year, with a possibility to get hired directly be the company or extend the assignment. You will have to do a logical test for this process, to try your skills you can do this: https://www.123test.com/logical-reasoning-test/ We want you who get 9 and 10 to apply for this position. ARBETSUPPGIFTER Procurement * Support Contract Owners with low-risk procurements * Drive and develop educational trainings for internal stakeholders at Klarna - Looop Online training * Support the Procurement team with parts of the procurement process, for example, i.e.; guidance for their Contract Owners. * Assist Contract Owners with DocuSign Other & Ad hoc projects * Create and organize procurement routines/manuals and other working documents * Drive and coordinate projects/workstreams related to training and feedback * Contribute to the Procurement team development related projects/workstream * Manage internal announcements/communications * Assist the Outsourcing team where/if needed, for example: * outsourcing emails * questions/requests * updating the Outsourcing Arrangement Register VI SÖKER DIG SOM * CV in english * Ambitious and shows significant drive in everything you do * Passionate about your job and enjoys a fast paced, international working environment * Proactive by nature and comes up with new thinking and ideation that adds value and innovation to your team * Someone who is comfortable with change and can easily adapt to and embrace new tasks and challenges. We promise, you will not be bored * An excellent communicator in verbal and written English * Someone who has an exceptionally sales oriented mindset Other information * Start: ASAP * Work extent: Full time * Location: Central Stockholm * This recruitment process is conducted by Academic Work. The request from our client is that all questions regarding the position is handled by Academic Work * Apply by pressing the “Apply here” button below. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 27 maj (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.