På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomikonsult

Ekonomikonsult

Ekonomikonsulter arbetar med ekonomisk rådgivning till privatpersoner, organisationer och företag. 

Som Ekonomikonsult växer du in i rollen genom att vanligtvis börja med andra yrkesroller inom ekonomi, som t.ex controller eller ekonomiansvarig för att senare, när du har några års arbetslivserfarenhet kunna bli ekonomikonsult.

Som konsult finns det alltid en förväntan att prestera på hög nivå inom en ganska kort tid. Det gäller att vara genuint intresserad av uppdraget och att ställa rätt frågor. 

Utbildning

Utbildningsbakgrund för ekonomikonsulter varierar, men vanligast är högre ekonomisk utbildning från högskola eller universitet, minst 3 år på heltid.

Som ekonomikonsult kan du även ha utbildning på avancerad nivå t.ex magister eller masterexamen i ekonomi, företagsekonomi eller inom redovisning och bokföring. Exempel på vilken utbildning en ekonomikonsult kan ha är en examen i flera ämnen som Nationalekonomi, Matematik och Företagsekonomi. 

Personliga egenskaper

Du behöver ha mycket god social kompetens, vara flexibel, gilla utmaningar och trivas med att arbeta i projektform. Som ekonomikonsult möter du ofta nya människor då en stor del av jobbet går ut på att bygga nätverk på den arbetsplats där du arbetar för tillfället. 

Arbetsplats

Ekonomikonsulter är ofta egenföretagare men kan också vara anställda av ex. bemanningsföretag, redovisningsbyråer eller konsultföretag.

Lilla ordboken

Ränta - så kallas kostnaden för att få låna pengar och långivarens avkastning på utlåningen.

Reporänta - är ett låneavtal enligt vilket Riksbanken lånar ut pengar till bankerna.

Visa mer
Visa mindre

15 Lediga jobb

Vi söker en ekonom

Arbetsgivare / Ort: Kommunförbundet Skåne / Lund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Vår avdelning för ekonomi och upphandling behöver tillfälligt förstärkas av en ekonom. Vi söker dig som vill arbeta brett som ekonom i en organisation som arbetar med samverkan mellan kommuner, regionala och statliga organisationer.


Kommunförbundet Skåne är de skånska kommunernas intresseorganisation. Vi arbetar på uppdrag av samtliga Skånes 33 kommuner. Just nu är förbundet inne i ett mycket spännande utvecklingsarbete med syfte att utforma framtidens medlemsorganisation präglad av hög kompetens och förmåga att kraftsamla Skånes kommuner och vara en samlad röst gentemot omvärlden. Vi har fokus på det arbete som skapar värde och kraft att vara 33 kommuner.


Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår bland annat planering, budgetering, projektuppföljning, projektavstämning, bokslut och löpande bokföring. I övrigt kan annan ekonomiadministration förekomma inom våra olika verksamheter. Arbetet kan även innebära kontakter med finansiärer och andra medverkande aktörer.


Kvalifikationer

Du har examen som ekonom eller motsvarande från högskola/universitet. Har du arbetat med ekonomi, i synnerhet från kommunal eller regional sektor, bedömer vi det som meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso/Unit4 är det extra meriterande.

Du har ett gott öga för siffror, är noggrann och kommunikativ. Du behärskar de vanligaste Office-programmen med tonvikt på Excel. Du är serviceinriktad, nyfiken och villig att utforska nya områden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Anställning

Allmän visstidsanställning, heltid 100%.

Anställningsperiod längst till och med 2021-04-30.

Tillträde snarast.

Sista ansökningsdag den 25 september 2020


Ansökan

Ansökan med meritförteckning (CV) och personligt brev vill vi ha senast 25 september 2020. Skicka din ansökan med e-post till [email protected] Märk ansökan ”Ekonom”. Sänd helst inte med bilagor (betyg m.m.) i detta skede. Dessa handlingar kan vi komma att begära in vid ett senare tillfälle.


Arbetsgivare
Kommunförbundet Skåne
Gasverksgatan 3A
22229 Lund
Hemsida: https://kfsk.se
Ansökan
Ansök senast 25 September (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Nyutexaminerad Civilekonom sökes för uppdrag som controller/inköpare

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Om uppdraget Lernia söker en pigg, motiverad, högpresterande nyutexaminerad ekonom som vill jobba i rollen som controller/inköpare i Malmöregionen. Uppdraget kommer att vara en del av vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår uppdragsgivare. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter är: - Lägga orders - Långsiktigt säkerställa leveranser - Koppla beställningar till beräkningsmodeller - Leverans - och avtalsuppföljningar med befintliga leverantörer - Kontroll på lagersaldo - Prognosarbete - Statistikhantering Din bakgrund Vi söker efter dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person tror vi att du är analytisk, strukturerad, proaktiv och har ett effektivt arbetssätt. Du har en stark vilja och engagemang att ständigt driva verksamheten framåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmågan att både se detaljerna men även att kunna lyfta blicken och se helheten. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ, men också att du har förmågan att kunna bedriva ett gott samarbete med dina kollegor för att kunna utveckla processerna. Vidare är det viktigt att du har hög social kompetens och är duktig på att bygga relationer. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande. Tillträdesdag Snarast enligt överenskommelse Frågor om uppdragen besvaras av konsultchef Susanne Moe tel 0722-54 11 54 Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 28 September (7 dagar kvar)

Ansök här

Affärskonsult inom ekonomi till Iptor!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 September (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-29
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Har du några års erfarenhet av att arbeta med hela ekonomiflödet och är intresserad av att arbeta i en konsulterande roll? Som affärskonsult inom ekonomi hos Iptor jobbar du i projektform hos olika kunder i Skandinavien och utbildar dem i ekonomifunktionerna inom affärssystem. Starten för tjänsten är omgående enligt överenskommelse, och urvalet sker löpande så skynda in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Iptor är en global leverantör av affärssystem och konsulttjänster för Supply Chain Management. Som affärskonsult hos Iptor kommer du vara delaktig i olika projekt och ansvara för de ekonomiska funktionerna i affärssystemet. Företaget har kontor i Gävle, Stockholm och Göteborg samt i Norge, Finland och Danmark. Resor förekommer i tjänsten och som mest är du borta cirka fem dagar i sträck. Du erbjuds * En roll med många kontaktytor * En utvecklande roll där du får möjligheten att resa inom tjänsten Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Som affärskonsult ansvarar du för ekonomifunktionen inom dina olika projekt. Du jobbar i projektteam tillsammans med dina kollegor dom är experter inom olika områden och ni ansvarar tillsammans över att planera, budgetera och implementera projekten ute hos kunderna. Du kommer till exempel att: * Vara på plats hos kunder vid projektstart för att utbilda i ekonomifunktionen i affärssystemet (detta sköts digitalt för tillfället) * Kontinuerligt uppdatera befintliga kunder om systemuppdateringar och vara en servicefunktion * Vara delaktig i projektteam och utveckla programvaran i enlighet med rådande lagar och riktlinjer VI SÖKER DIG SOM * Har avslutat dina eftergymnasiala studier inom ekonomiområdet * Har minst två års erfarenhet av att arbeta med, samt ha goda kunskaper i hela ekonomiflödet, t.ex. bokföring och fakturering * Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift För denna tjänst ses det som meriterande om du även talar finska, norska eller danska. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i projektform. Som person är du: * Flexibel * Serviceinriktad * Affärsmässig Övrig information * Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid, långsiktigt * Placering: Stockholm, resor förekommer * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Iptors önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 29 September (8 dagar kvar)

Ansök här

Ekonom till Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och till regiondirektören. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. . Ekonomikonsulten har en tydlig inriktning på ekonomistyrning kopplat till verksamhetens behov. I din roll som ekonomikonsult kommer du att fungera som ett stöd till verksamheterna i deras styrning mot uppsatta mål. Arbetsuppgifterna innefattar att vara konsultativt stöd till verksamhets-, och enhetschefer i arbetet med budget-, uppföljning-, och prognosarbete. Du bidrar med det ekonomiska perspektivet i det balanserade styrkortet. Du arbetar nära verksamhetsområdets ledningsgrupp och samarbetar med övrigt verksamhetsnära stöd, till exempel inom HR. I ekonomikonsultens roll ingår att delta i olika grupperingar inom ekonomiområdet, för att ge råd och stöd, inhämta kunskap samt vara delaktig i utvecklingen av processer och arbetssätt. Tjänsten är direkt underställd enhetschefen för ekonomienheten. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola. Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt arbete inom budget, redovisning och uppföljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som: - är självgående - är serviceinriktad - har god samarbetsförmåga - har en problemlösande analysförmåga Resor inom Västernorrland förekommer då du stöttar verksamheter över hela länet. Vi försöker resa hållbart men det är inte alltid möjligt, vi ser därför att du har körkort. Annonsen ligger ute på fler orter, placeringsort anpassas till där vi finner dig med rätt kompetens för uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension samt möjlighet att semesterväxla. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)

Ansök här

Ekonom till Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och till regiondirektören. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. . Ekonomikonsulten har en tydlig inriktning på ekonomistyrning kopplat till verksamhetens behov. I din roll som ekonomikonsult kommer du att fungera som ett stöd till verksamheterna i deras styrning mot uppsatta mål. Arbetsuppgifterna innefattar att vara konsultativt stöd till verksamhets-, och enhetschefer i arbetet med budget-, uppföljning-, och prognosarbete. Du bidrar med det ekonomiska perspektivet i det balanserade styrkortet. Du arbetar nära verksamhetsområdets ledningsgrupp och samarbetar med övrigt verksamhetsnära stöd, till exempel inom HR. I ekonomikonsultens roll ingår att delta i olika grupperingar inom ekonomiområdet, för att ge råd och stöd, inhämta kunskap samt vara delaktig i utvecklingen av processer och arbetssätt. Tjänsten är direkt underställd enhetschefen för ekonomienheten. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola. Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt arbete inom budget, redovisning och uppföljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som: - är självgående - är serviceinriktad - har god samarbetsförmåga - har en problemlösande analysförmåga Resor inom Västernorrland förekommer då du stöttar verksamheter över hela länet. Vi försöker resa hållbart men det är inte alltid möjligt, vi ser därför att du har körkort. Annonsen ligger ute på fler orter, placeringsort anpassas till där vi finner dig med rätt kompetens för uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension samt möjlighet att semesterväxla. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)

Ansök här

Ekonom till Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och till regiondirektören. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. . Ekonomikonsulten har en tydlig inriktning på ekonomistyrning kopplat till verksamhetens behov. I din roll som ekonomikonsult kommer du att fungera som ett stöd till verksamheterna i deras styrning mot uppsatta mål. Arbetsuppgifterna innefattar att vara konsultativt stöd till verksamhets-, och enhetschefer i arbetet med budget-, uppföljning-, och prognosarbete. Du bidrar med det ekonomiska perspektivet i det balanserade styrkortet. Du arbetar nära verksamhetsområdets ledningsgrupp och samarbetar med övrigt verksamhetsnära stöd, till exempel inom HR. I ekonomikonsultens roll ingår att delta i olika grupperingar inom ekonomiområdet, för att ge råd och stöd, inhämta kunskap samt vara delaktig i utvecklingen av processer och arbetssätt. Tjänsten är direkt underställd enhetschefen för ekonomienheten. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola. Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt arbete inom budget, redovisning och uppföljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som: - är självgående - är serviceinriktad - har god samarbetsförmåga - har en problemlösande analysförmåga Resor inom Västernorrland förekommer då du stöttar verksamheter över hela länet. Vi försöker resa hållbart men det är inte alltid möjligt, vi ser därför att du har körkort. Annonsen ligger ute på fler orter, placeringsort anpassas till där vi finner dig med rätt kompetens för uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension samt möjlighet att semesterväxla. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)

Ansök här

Ekonom till Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och till regiondirektören. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. . Ekonomikonsulten har en tydlig inriktning på ekonomistyrning kopplat till verksamhetens behov. I din roll som ekonomikonsult kommer du att fungera som ett stöd till verksamheterna i deras styrning mot uppsatta mål. Arbetsuppgifterna innefattar att vara konsultativt stöd till verksamhets-, och enhetschefer i arbetet med budget-, uppföljning-, och prognosarbete. Du bidrar med det ekonomiska perspektivet i det balanserade styrkortet. Du arbetar nära verksamhetsområdets ledningsgrupp och samarbetar med övrigt verksamhetsnära stöd, till exempel inom HR. I ekonomikonsultens roll ingår att delta i olika grupperingar inom ekonomiområdet, för att ge råd och stöd, inhämta kunskap samt vara delaktig i utvecklingen av processer och arbetssätt. Tjänsten är direkt underställd enhetschefen för ekonomienheten. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola. Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt arbete inom budget, redovisning och uppföljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som: - är självgående - är serviceinriktad - har god samarbetsförmåga - har en problemlösande analysförmåga Resor inom Västernorrland förekommer då du stöttar verksamheter över hela länet. Vi försöker resa hållbart men det är inte alltid möjligt, vi ser därför att du har körkort. Annonsen ligger ute på fler orter, placeringsort anpassas till där vi finner dig med rätt kompetens för uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension samt möjlighet att semesterväxla. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)

Ansök här

Interimskonsult inom Ekonomi

Arbetsgivare / Ort: Novare Interim & Recruitment AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
https://novare.se/interim-and-recruitment/ Är du intresserad av att börja jobba som interimskonsult och funderar på om det kan vara ett nästa steg i din karriär? Med Novare Interim & Recruitment har du möjlighet att jobba som underkonsult och prova på nya branscher och utvecklas inom din profession. Novare Interim & Recruitment har nu flera kunder som söker interimskonsulter inom Ekonomi till våren. Interimsrollen är en flexibel roll med mycket eget ansvar och varierande utmaningar både i omfattning, tid och komplexitet. Du väljer själv vilka uppdrag du tackar ja till och i de flesta fallen är det helt upp till dig hur du tar dig an och löser de uppgifter som faller inom rollen. Uppdragen kan också innebära en del tempoväxlingar; Vissa uppdrag påbörjas i lugnet före stormen eller i den löpande driften medans du i andra uppdrag kommer du rakt in i en pågående förändring. Det blir därför sällan enformigt att arbeta som interimskonsult och i många fall är uppdragslängden uttalad redan innan du påbörjar uppdraget, oftast med möjlighet till förlängning. VEM ÄR RÄTT FÖR ROLLEN? Som interimskonsult är din inlärningskurva ofta hög och du får snabbt mycket erfarenhet som breddar din kompetens inom olika områden och branscher. Förutom att du utökar dina erfarenheter så utvecklas du personligen i mötet med olika människor och situationer. Det bidrar så klart även till att ditt kontaktnät växer fort. För att trivas som interimskonsult via oss tror vi därför att du är öppen, engagerad och intresserad av att bredda din profil ytterligare och lära dig nya saker. Vi ser det som avgörande att du inför uppdragen känner dig trygg i din roll och motiverad till att ta dig an nya utmaningar. Har du dessutom arbetat i en konsultnära verksamhet eller som konsult själv tidigare så kommer du att ha lätt för att sätta dig in i rollen och leverera mot kundernas förväntningar! ÖVRIGT Uppdragen tillsätts löpande under hösten och varierar både i omfattning och längd. Vill du bredda din kompetens, utvidga ditt nätverk och komma in i nya spännande branscher? Bifoga din ansökan via denna annons så hör vi av oss löpande för att matcha ihop dig med rätt utmaningar! Har du frågor runt samarbetet? Vänligen maila vår konsultansvarig [email protected] eller invänta vidare kontakt.  
Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB
Hemsida: http://https://novare.se/interim-and-recruitment/
Ansökan
Ansök senast 30 September (9 dagar kvar)

Ansök här

Konsultorienterad ekonomikonsult sökes till Unexa

Arbetsgivare / Ort: Unexa AB / Hisings Backa
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 October (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

Konsultorienterad ekonomikonsult sökes till Unexa

Är du intresserad av att arbeta brett med ekonomi och redovisning inom olika branscher och vill vara en del av ett härligt team i Göteborg?

Vi söker ansvarsfulla, proaktiva och drivna ekonomer med starka redovisningskunskaper i botten för heltidstjänster, där du tillsammans i ett team ansvarar för ekonomidriften för Unexas klienter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak som ekonomikonsult

• Ansvarig för redovisning, bokslut och årsredovisning för klienter.

• Ansvar (självständig eller tillsammans med team-kollega) för att anpassa klienters redovisning till nya typer av transaktioner, nya redovisningsregler eller högre krav på kvalitet eller kontroll.

• Ansvar (självständig eller tillsammans med team kollega) för att föreslå och genomföra ändringar i rutiner och kontroller för ökad effektivitet och eller ökad kvalitet.

• Har nära kontakt med ekonomiansvariga/chefer, revisorer, VD och ägare.

• Behjälplig med budget och prognoser.

• Ansvar för deklarationer inom moms och inkomstskatt.

• Kan ingå i projektteam eller självständigt driva egna projekt.

• Övriga på ekonomiavdelningen förekommande arbetsuppgifter.

Vem är du?

I rollen som ekonomikonsult hos Unexa ser vi att du har:

• Fallenhet och intresse av att kontinuerligt jobba med förbättring och förändring av rutiner och arbetsprocesser.

• Erfarenhet av redovisning, bokslut och årsredovisningsprocesser.

• Erfarenhet från att arbeta som ekonomikonsult, ekonomiansvarig och ekonomichef är meriterande.

• Erfarenhet från arbete med olika affärssystem är meriterade.

• Goda egenskaper i Excel.

• Har Högskole, KY-utbildning eller tillgodogjort sig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.

Unexa är i en spännande tillväxtfas och därför ser vi att du som person är social, ansvarstagande och trivs med förändrings- och förbättringsarbeten. Vidare är du initiativtagande, strukturerad och besitter en god kommunikativ förmåga. Du har en positiv inställning och arbetar väl i grupp såväl som självständigt.

Om verksamheten

Unexa levererar en extern ekonomifunktion för företag så att dom kan fokusera på sitt företagande. Vi erbjuder helhetslösningar för organisationen och levererar effektiva underlag för beslutsfattande. Just nu genomgår vi en spännande tillväxtresa där den som är initiativtagare erbjuds att vara med och bygga Göteborgs bästa ekonomikonsultbyrå.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande , ansök därför redan idag genom att mejla in CV och personligt brev till [email protected]

Göteborg

Arbetsgivare
Unexa AB
Nya Tingstadsgatan 1
42244 Hisings Backa
Hemsida: www.unexa.se
Ansökan
Ansök senast 3 October (12 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Utbildningsinriktad Ekonomikonsult Linköping

Arbetsgivare / Ort: Otiga Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 October (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Ingress Vi söker dig som vill vara med och förmedla och leverera framtidens tjänster! Du kommer att kombinera praktiskt redovisningsarbete med att utbilda framtida redovisningsekonomer samt kompetensutveckla diverse företag internt. Vi tror att du är en pigg redovisningskonsult, med några års erfarenhet, som vill vara med där det händer, som söker nya utmaningar och som gärna hittar digitala lösningar och arbetssätt. Dina arbetsuppgifter Som utbildare hos UCS One Economy förmedlar du praktisk och teoretisk kunskap inom redovisning hos såväl yrkeshögskolor och företagsanpassade utbildningar. Som redovisningskonsult arbetar du med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar, inkomstdeklarationer, skatter och avgifter. UCS One Ekonomy arbetar i nära kontakt med kunder, elever och utbildningsanordnare vilket förutsätter god kommunikationsförmåga och god självständighet. Ansökning I denna rekryteringen samarbetar UCS One Economy med Otiga Sverige. Det innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Otiga Sverige men att du kommer bli erbjuden en anställning direkt av UCS One Economy. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV. Vi ser fram emot din ansökan! Din profil ? Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet inom området. ? Du ska vara social, noggrann, stresstålig och gilla att utvecklas. Du ska ha starkt kundfokus och intresse för att lösa kundens problem. ? Erfarenhet av löpande redovisningsarbete och att upprätta period- och års bokslut, skatteberäkningar och momsberäkningar ? Kunskap inom olika ekonomi-/affärssystem ? Intresse för digitalisering av arbetsuppgifter ? Goda kunskaper i svenska, skriftligt som muntligt ? God kommunikativ förmåga ? Du brinner för att förmedla dina kunskaper och föreläser gärna inför publik ? Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en konsultroll och tidigare utbildningsvana. Erbjudande Att bli en del av utbildningsgruppen hos UCS One Economys affärsområde One Academy där du tillsammans med övriga i teamet kombinerar rollen som ekonomikonsult med eget kundansvar, med utbildning på yrkeshögskolor och mot företag. Om företaget UCS One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. En ekonomibyrå med kontor i Linköping och Norrköping. UCS One Economy erbjuder förutom de vanliga tjänsterna på en ekonomibyrå (ekonomihantering, lön, årsredovisning och rådgivning) även utbildning och affärssystem. Deras vision är att vara en kvalificerad samarbetspartner med förmåga att hantera alla kunders ekonomiarbete med ett långsiktigt helhetstänk som innefattar allt från rätt program till rätt konsult på rätt plats. UCS One Economy värdesätter tid och visar det genom att välja smarta lösningar samt att vara effektiva och proaktiva. Att tillsammans arbeta på detta sätt upplever dem skapar bäst vardag för både kunder och medarbetare. Om oss Det är vi som är Otiga Sverige. Vi arbetar med bemanning - och rekrytering och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad. För mer information gå till www.otiga.se
Arbetsgivare
Otiga Stockholm AB
Hemsida: http://www.otiga.se/
Ansökan
Ansök senast 5 October (14 dagar kvar)

Ansök här

Ekonom till Ekonomienheten

Arbetsgivare / Ort: Tierps kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 October (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Vill du bli en del av vårt ekonomigäng? Vi är ett antal ekonomer och ekonomiassistenter som tillsammans bildar Tierps kommuns centrala ekonomienhet. Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt. Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro. Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.tierp.se ARBETSUPPGIFTER Som ekonom hos oss kommer du att fungera som ekonomikonsult mot i första hand gymnasieskolan. I arbetet ingår uppgifter kring budget, uppföljning, bokslut, ekonomiska utredningar och ekonomiskt utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå. Erfarenhet från kommunal (offentlig sektor) är en fördel, men inte ett krav. Meriterande är om du tidigare arbetat inom Utbildningsområdet. Du bör ha kunskaper i IT-baserad redovisning liksom goda kunskaper i Excel och Word samt erfarenhet av redovisnings-, budget- och uppföljningsarbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har en utpräglad servicekänsla. Du har förmågan att skapa förtroende, har lätt för att samarbeta och har god pedagogisk förmåga. Självständighet, flexibilitet och lyhördhet är också viktiga egenskaper. ÖVRIGT Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Tierps kommun
Ansökan
Ansök senast 5 October (14 dagar kvar)

Ansök här

Senior rådgivare till Ludvig & Co

Arbetsgivare / Ort: AB Effektiv Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 October (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Vill du hjälpa kunder med deras utveckling framåt? Här får du chansen att arbeta med affärsrådgivning och möta många spännande företag i olika branscher. Du blir en del av ett team som präglas av gemenskap, framåtanda och kvalitet. Och du, Ludvig & Co har för femte året i rad blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du vara med på deras resa? Om vår kund Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 300 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare. Med vår stadiga grund ska vi nu bygga vidare, vi ska både växa och utöka våra tjänsteområden och söker därför nya medarbetare som vill vara med på vår expansionsresa! Dina arbetsuppgifter I rollen som senior rådgivare kommer du att arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning för att stärka kunderna i deras utveckling av verksamheten. Du genomför affärsrådgivning och agerar som kundens rådgivare i komplexa frågeställningar inom alltifrån affärsutveckling och ekonomistyrning till företagsledning. Dina arbetsuppgifter innefattar: • Uppdragsansvar och kundansvar • Kors- och merförsäljning • Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning Du blir en del av ett team om 4 medarbetare på kontoret i Borås, som i sin tur är en del av teamet i Sjuhärad (Ulricehamn och Svenljunga ) på 14 medarbetare. Du bidrar i allra högsta grad till utvecklingen av ett framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster! Din profil Hur ska vi matcha varandra? Först och främst söker vi dig som har erfarenhet som redovisningskonsult med flera år i branschen. Är du auktoriserad redovisningskonsult är detta meriterande. Känner du igen dig i följande egenskaper? Hög social kompetens, förtroendeingivande och en duktig relationsskapare. Perfekt! Vi söker nämligen dig som är engagerad och intresserad av kundens verksamhet och utveckling samtidigt som du agerar med stor professionalism i mötet med kunden. Är du intresserad av digitala lösningar och är en av dem som följer digitaliseringens utveckling? Då kommer du uppskatta denna roll, där du är med och bygger framtidens rådgivning kring nya digitala tjänster. Vad kan Ludvig & Co erbjuda dig? Blir du en del av företaget kommer du märka ett stort engagemang i att sträva mot samma mål, en hög kvalitet och en fin teamkänsla. Här får du möjligheten att arbeta med många olika kunder inom olika branscher, där du är med i hela processen! Du är med på en nystart och kommer ges stor frihet i ditt arbete samtidigt som du får en gedigen introduktion med internutbildning. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Sista ansökningsdag är den 11 oktober. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström, [email protected] eller Jens Lindroth, [email protected] Om oss Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Arbetsgivare
AB Effektiv Borås
Hemsida: http://effektiv.se/
Ansökan
Ansök senast 11 October (20 dagar kvar)

Ansök här

Redovisningskonsult

Arbetsgivare / Ort: Boodec AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 October (24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

Vi söker dig som har några års erfarenhet och kan och vill ha hela ansvaret för dina kunder från den löpande redovisningen till bokslut och årsredovisning samt upprättande av deklaration.


Du har analytisk förmåga och kan för kunden lyfta fram väsentlig information.


Hos oss är det viktigt att du har förmågan att skapa förtroende och servicekänsla hos kunden så att de känner sig trygga och omhändertagna. I ditt arbete kommer du alltid ha stöd och förväntas ge stöd i gruppen av medarbetare vilket gör att samarbetsförmåga också är viktigt.


Boodec AB är en redovisningsbyrå med kontor i Söderhamn och Bollnäs. Vi startade 2007 och är nu i en kraftig expansionsfas. Vårt motto har varit att sätta kunden i centrum. Kunden skall alltid ha kontakt med samma person som är väl insatt i verksamheten.


För mer information 0270 164 00 eller [email protected]



Arbetsgivare
Boodec AB
Ansökan
Ansök senast 15 October (24 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom ekonomi i Skåne!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 November (2 månader 9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Vi söker ständigt ekonomer för kommande uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi söker inför kommande uppdrag i Skåne efter Ekonomer med varierande inriktning. Arbetsuppgifter varierar såklart efter den specifika kundens behov. Några av de arbetsuppgifter som uppdrag kan inkludera är: - Redovisning - Bokföring - Kund- och leverantörsreskontra - Bokslutsarbete - Hantering av löner - Finansiell analys och rapportering. Poolia arbetar brett inom ekonomi, vilket innebär att vi söker konsulter inom ekonomins hela spektra. Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller. Vem är du? Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med specialisering. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med ekonom eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service! Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större ekonomisystem. Kunskap inom Excel är ett måste. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av ekonomitjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse! Om verksamheten Poolias målsättning Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 30 November (2 månader 9 dagar kvar)

Ansök här

CFO, vikariat 1/1 - 30/11 2021

Arbetsgivare / Ort: Newr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 February (5 månader 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som CFO hos vår kund. Vårt kundföretag har cirka 80 anställda och finns i fler än 25 länder. Som CFO är du ytterst ansvarig för ekonomiavdelning som består av 10 anställda med roller inom controlling, IT, processutveckling, redovisning samt legal. Du är del av ledningsgruppen och rapporterar till ED, Executive Director. Du ansvarar även för IS/IT funktionen och företagets business transformation. Rollen är verksamhetsnära och du arbetar nära företagets operativa chef. Ett urval av primära ansvarsområden: - Styrelsemöten samt chefs/ledningsmöten - Externa kontakter och representera bolaget utifrån ett CFO perspektiv - Delat ansvar kring strategifrågor rörande framtiden för bolaget och dess utveckling - Implementera och utveckla företagets strategi och actions - Utveckla och anpassa projekt och planeringsverktyg - Budget, prognos, risk och finansiell planering - Leda och utveckla företagets ekonomi, prognos- och budgetarbete - Rapportering, intern och extern - Tillgångar, IR, IT och processutveckling Till uppdraget hos vår kund letar vi efter dig som känner dig trygg i redovisade arbetsuppgifter/ansvarsområden. Du har en universitetsutbildning i ekonomi eller motsvarande och + 10 års erfarenhet med dokumenterad ledarskapsbakgrund från ledande befattningar samt gärna från internationella miljöer. Ort: Stockholm, centralt Omfattning: 100% Datum: 1/1-30/11 2021 Anställningsform: Projektanställning hos kundföretag Känner du igen dig i beskrivningen ovan så skicka gärna in din ansökan. Vi presenterar kandidater löpande så vänta inte med att visa ditt intresse. Observera att tjänsten är för en projektanställning hos vårt kundföretag och inte som konsult. Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller långsikt.
Arbetsgivare
Newr AB
Ansökan
Ansök senast 26 February (5 månader 5 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.