På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Affärsrådgivare

Affärsrådgivare

Affärsrådgivare arbetar med rådgivning till kunder inom företagsledning, ekonomistyrning och affärsutveckling.

Affärsrådgivare ingår ofta i ett team av ekonomer, jurister, affärsjurister och specialister inom andra kunskapsområden, som tillsammans arbetar för att hjälpa kunder att driva och utveckla sina företag och organisationer.

Utbildning

Många universitet och högskolor både i Sverige och utomlands erbjuder relevanta utbildningar för detta yrke.

Om du vill arbeta som affärsrådgivare inom den gröna sektorn, kan utbildningar som Ekonomi-Hållbar utveckling eller Lantmästarprogrammet på Sveriges Lantbruksuniversitetet vara lämpliga.

Visa mer
Visa mindre

444 Lediga jobb

HR Generalist

Arbetsgivare / Ort: Viskan System AB / Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

SVERIGES ROLIGASTE TJÄNST ÄR NU UTE!

Med Nordens bästa e-handelsplattform växer vi så det knakar och då personalen är vår absolut viktigaste resurs söker vi nu en ersättare för vår vår nuvarande HR ansvarig som bestämt sig för att börja studera. Vi söker efter dig som främst brinner för att ge våra medarbetare en positiv upplevelse genom hela anställningscykeln, Employee lifecycle.

VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA

  • Fungera som ett operativt HR- stöd för hela verksamheten
  • Employer branding - Attrahera befintlig och ny personal
  • Coacha och handleda medarbetare och chefer
  • Självständigt driva rekryteringsprocessen från start till mål i tätt samarbete med avdelningens chefer, från annons till anställningsavtal
  • Onboarding av nya medarbetare
  • Handlägga, utreda och driva ärenden inom HR-området. Du kommer att följa upp anställningar, jobba med arbetsmiljö samt bevaka att arbetsrättsliga lagar och avtal följs
  • Implementera personalpolicys, riktlinjer och nya processer
  • Samarbeta med fackliga organisationer och arbetsgivarorganisationen
  • Övrigt löpande operativt och administrativt HR- arbete

Du kommer arbeta nära vår VD Kristian och bidra med dina tankar i ledningsgruppen. Med stora möjligheter att vara med och påverkan Viskans resa. Det finns möjligheter att bli en del av ett väldigt stort HR-nätverk inom Visma och massor av stöd, team, utbildningar, strategier. People development days, people hub (guidelines, best practices).

På Viskan hjälps vi åt och har inga strikta rollbeskrivningar. Ena dagen kommer inte vara den andra lik, det kan vi lova.

VEM DU ÄR

Det som driver dig är samtalet med individen där du har ett coachande förhållningssätt. Du är orädd inför nya situationer och välkomnar alla mänskliga känslor och de tillstånd vi skapar hos varandra. Att lösa problem är en viktig del av vardagen men ännu viktigare är att lyfta fram och hjälpa andra att fokusera på det som fungerar och är bra. Alla våra strukturer och rutiner är inte på plats och du ser fram emot att få bygga vidare på detta.

Du är flexibel, för lika snabbt som Viskan förändras och utvecklas, kommer din roll på daglig basis kunna skifta fokus, visst kan du hantera det? Vi ser att du har hög energi och ser fram emot att självständigt utforma och planera dina arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER

  • Du har adekvat utbildning eller likvärdig erfarenhet
  • Du har erfarenhet av coachande HR arbete
  • Du har en glädje och energi som du gärna delar med dig av
  • Du har minst 3 års erfarenhet från ett arbete inom HR på ett vinstdrivande bolag
  • Du har tidigare arbetat med att skapa rutiner, processer och policys
  • Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift (en del av arbetet kommer ske på engelska
  • Du har ett strukturerat arbetssätt

Viskan värdeord genomsyrar vårt arbete på många plan och vi vill att du fortsätter implementera detta i verksamheten.

ÖPPET SINNE - OPEN MINDED Idag är inte som imorgon och igår var inte som idag. Förändring är det enda stabila så vi måste vara öppna och nyfikna för nya idéer.

LÅNGSIKTIGHET - STRATEGIC Det finns inget målsnöre där tävlingen tar slut. Vi som individer och grupp måste tillsammans prestera både idag och imorgon, därför tar vi inte onödiga genvägar och vi arbetar alltid med framtiden i tanken. Vi visar respekt och hanterar alla juste.

ÄRLIGHET - HONESTY För att kunna ha ett öppet sinne och vara långsiktig så måste vi vara ärliga och prestigelösa mot varandra och omvärlden. Utan ärlighet ingen möjlighet till förbättring och ingen trygghet att bygga långsiktigt.

VARFÖR TYCKER VI PÅ VISKAN ATT HR FUNKTIONEN ÄR SÅ VIKTIG?

Medarbetarna är organisationens viktigaste resurs och i dagens allt hårdare konkurrens gäller det att vara en attraktiv arbetsgivare som sätter medarbetarnas kompetens och samarbetsförmåga i fokus. Human Resources använder sig av flera strategier för att ta tillvara på de mänskliga resurserna inom en organisation; resultatet blir en effektiv arbetsplats med bättre resultat. En av de viktigaste uppgifterna för en HR att se till att alla medarbetare trivs på arbetsplatsen, att de utvecklas och bidrar på rätt sätt samt att alla jobbar mot gemensamma mål.

Genom att utveckla och skapa den bästa arbetsplatsen och titta på företagets övergripande vision istället för bara de regler och uppgifter som utgör det dagliga arbetet kan organisationen fokusera på förändring och tillväxt.

OM Viskan

Vi är ett växande bolag i en expansiv bransch och det finns stora utvecklingsmöjligheter för dig med ambition och driv. Idag jobbar vi med e-handel för exempelvis Lager 157, Pelle P, Oscar Jacobson, Apoteket och ser att många spännande kunder är intresserade av våra lösningar. Vi består idag av drygt 50 experter på e-handel och abonnemang, som älskar att skapa genomtänkta och intelligenta lösningar. Sedan 1998 har vi utvecklat och förnyat vår e-handelsplattform till att ligga i den absoluta tekniska framkanten. Med oss har man möjlighet att skapa överlägsna internationella e-handelslösningar, som bygger på våra grundprinciper om enkelhet och automatisering. En stor del av det som gör Viskan så starkt är en ständig innovationskultur samt ett fokus på att ligga i framkant tekniskt. Idag använder cirka 100 företag, i olika verksamheter, Viskans lösningar på mer än 30 marknader.

Arbetsgivare
Viskan System AB
Druveforsvägen 8
50433 Borås
Hemsida: www.viskan.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Project Manager

Arbetsgivare / Ort: Cepheid AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Affärsutvecklare

Om jobbet

Cepheid is a molecular diagnostic company dedicated to improving healthcare by developing, manufacturing and marketing accurate yet easy-to-use molecular systems and tests. By automating highly complex and time-consuming manual procedures, the company's solutions deliver a better way for institutions of any size to perform sophisticated genetic testing for organisms and genetic-based diseases. Through its strong molecular biology capabilities, Cepheid is focusing on applications where accurate, rapid and actionable test results are needed most, such as managing infectious diseases and cancer.

Make a difference in healthcare and join us on this mission!

POSITION SUMMARY:

This role is 2-fold

Management of Projects and Project Core Teams:

  • Lead the cross-functional coordination of teams to ensure alignment and proper resourcing and prioritization.
  • Lead and execute innovation program(s).
  • Define, measure and communicate project progress to leadership functions: ­­­­­­
  • Identify, prevent and manage risks
  • Track and ensure on time delivery of project deliverables
  • Develop full scale project plan including project tasks and resource requirements
  • Manage Design History File and project documentation
  • Manage communication with external and internal stakeholders
  • Align the company’s general business targets with the project’s objectives and outcomes


Process & Organization development

  • Participate in development and continuous improvement on best practices for project execution and talent development for PMO.
  • Participate in strategic initiatives to strengthen competencies across PMO
  • Contribute to improvement and implementation of cross functional internal processes
  • Support implementation of good / industry standard project management and processes
  • Act as a resource and mentor to less experienced colleagues


ESSENTIAL JOB RESPONSIBILITIES:

  • Coordinate project activities in cross-functional teams to support new product development of In Vitro Diagnostic assays
  • Facilitate the definition of project scope, goals, and deliverables
  • Define project tasks and resource requirements
  • Develop full scale project plans
  • Manage Design History File, Risk Management Riles and project documentation.
  • Manage project resource allocation
  • Plan and schedule project timelines
  • Track project deliverables
  • Provide direction and support to project team
  • Maintain / manage project intranet SharePoint sites
  • Support implementation of good / industry standard project management and processes


TRAINING RESPONSIBILITIES: (REQUIRED)

  • Complete all assigned and required training on time
  • Leadership Essentials
  • Certified Practitioner in Danaher Business System Tools


MINIMUM REQUIREMENTS:

Education and Experience (in years):

  • B.S degree in the Sciences field with 2+ years of related work experience or
  • Master’s degree in the field of Sciences field with 0-2 years of related work experience.
  • Strong written and verbal communication skills
  • Highly organized, quality conscious and self-driven
  • Ability to handle multiple tasks under tight deadlines
  • Medical device and/or In Vitro Diagnostic product launch experience is highly preferred


Knowledge and skills:

  • LEADERSHIP: Demonstrated outstanding leadership of multiple projects and teams; Has a track record of achieving outcomes that advance the business; Proven track record for meeting/exceeding quantitative targets and qualitative goals;
  • BUSINESS EXCELLENCE: Possesses in-depth knowledge and broad experience in the molecular diagnostic industry.Outstanding organizational and time management skills; Proven abilities to successfully; Manage multiple, often complex and sometimes competing, objectives, goals and other priorities; Proven ability to plan and resource multiple projects on short-, medium, and longer term basis; Develops efficient processes based on business knowledge and coordinates with others to get things done; Conducts risk-benefit analysis for trade-off scenario planning.
  • COLLABORATION: Ability to execute change initiatives in a dynamic global environment effectively collaborating within and across multiple organizations and with stakeholders of various background and skill sets; Skilled in establishing and facilitating a collaborative and respectful team/group environment; Contributes actively to group learning from both success and failure
  • COMMUNICATION: Able to simplify a complex set of components into a simple, effective message; Exhibits professional maturity, confidence, and competence in communications; Knows how to summarize and communicate the keys points and business case for others to effectively and expeditiously make important business decision; Fluent written and verbal English.
  • INITIATIVE: Able to define priorities and focus on areas that add value; Self-motivated and disciplined to deliver results; Asks for feedback to continuously improve own work and that of the group; Finds ways to scale team’s assignments to make space for growth opportunities and evolving demands.
  • INFLUENCING: Demonstrated skills in persuading leadership on strategy, initiatives implementation and decision making; Possesses a strong self-awareness to apply appropriate influence skills in varied situations and with various levels in the organization to achieve business objectives; Has a proven track record of building strong and sustainable relationships with internal and external partners/stakeholders.
  • PROBLEM SOLVER: Knows how to apply design thinking and problem solving frameworks (PSP); Works well with ambiguity and demonstrates abilities to learn and adapt quickly to the rapidly evolving molecular diagnostic landscape; Demonstrated ability to implement and embed solutions


Physical requirements/abilities:

  • Must be able to accommodate flexible working hours due to the nature of the work in working in a global environment
  • Travel expectation ~ 10%. Needs may fluctuate based on business needs


PREFERRED REQUIREMENTS:

  • Medical device and/or In Vitro Diagnostic product experience is highly preferred
  • Experience in Design Control


The statements in this description represent typical elements, criteria and general work performed. They are not intended to be an exhaustive list of all responsibilities, duties, and skills for this job.

Arbetsgivare
Cepheid AB
Röntgenvägen 2
17127 Solna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande personalgeneralist vid bataljonstaben, FMTS GU bataljon

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Om jobbet
Grundutbildningsbataljonen är en enhet vid FMTS (Försvarsmaktens Tekniska Skola) för militär grundutbildning samt krigsförband  (1.Operativa logistikbataljon, 15.Brigadtekniska kompaniet och 25.Brigadtekniska kompaniet) och är därmed en del av Försvarsmaktens nationella och internationella insatsförmåga. Vår uppgift är att utbilda värnpliktiga i logistik (främst inom transporttjänst,  förnödenhetsförsörjning och teknisk tjänst) samt att ge tekniskt stöd, reparationer och underhåll på Försvarsmaktens markbundna materiel. Vår verksamhet genomförs idag i Halmstad, Boden, Skövde och Kungsängen samt internationellt vid våra insatser i exempelvis Mali. Bataljonen har sin huvudsakliga gruppering på FMTS i Halmstad där bataljonsledning samt GU-kompaniet och delar ur ett operativt tekniskt kompani finns. I övrigt har bataljonen förbandsdelar med teknisk inriktning i Skövde, Kungsängen samt Boden.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att ingå i bataljonstabens genomförandesektion. Som personalgeneralist är ditt huvudsakliga uppdrag att arbeta i ett nära chefsstöd med fokus på bataljonens verksamhet. Du kommer att fungera som verksamhetsnära HR-stöd inom hela HR-området dvs. kompetensförsörjning, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt och personaladministration med rapporter och uppföljning. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom HR/personal-området eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. • Goda kunskaper i Officepaketet. • B-körkort. • Goda kunskaper i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande • Erfarenhet från HR-arbetet på en statlig myndighet eller offentlig sektor. • Kunskaper om Försvarsmaktens personalförsörjning. • Kunskaper i SAP/PRIO och Vidar. • Genomförd militär grundutbildning. Personliga egenskaper • Du gillar struktur, noggrannhet och är ordningsam. • Du har lätt för att samarbeta och är bra på att såväl föra fram ditt budskap som att lyssna på andra. • Du är initiativrik och lösningsorienterad. • Du drivs av att uppnå mål och leverera resultat. • Att arbeta inom HR området kräver att du har en hög integritet och mycket gott omdöme. • Befattningen ingår i ett insatsförband vilket kräver att du har en god fysisk status. Viss militär utbildning (kombattantutbildning) kommer att ingå som ett krav i rollen. • Befattningen är bred och kräver att du har en god förmåga att sätta dig in i vår verksamhet. • Vi kommer att lägga stor vikt på de personliga egenskaperna. Övrigt Anställningsform: heltid vikariat till och med 2022-12-31 Arbetsort: Halmstad Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Pär Björmark, Personalchef, FMTS Grundutbildningsbataljon Tel: 035-266 20 00 (vxl) Fackliga företrädare HSOF: Anders Norén OFR-S: André Johnsson SACO: Nermina Dzanic SEKO: Jörgen Stehn Samtliga ovanstående nås via växelnummer: 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2021-10-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens tekniska skola med huvudort Halmstad, gör tekniken tillgänglig i Försvarsmakten genom teknisk utbildning, funktionsutveckling, verkstadsproduktion och insatsverksamhet. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet på 23 orter i Sverige, från Boden i norr till Revingehed i söder. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Employer branding specialist

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Om jobbet
Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions.   Scania’s vision is driving the shift towards a sustainable transport system, creating a world of mobility that is better for business, society and the environment. In order to deliver on our vision we within Employer branding support Scania as being the employer of choice. Based on Scania’s current and future competence needs, we identify, understand and attract new talents and engage our employees. We are now looking for an Employer Branding Specialist during a parental leave in our group. You will together with our team continue to develop our work with attracting tomorrow’s talents. You will join a creative and engaged team, that works close to our customers and enjoys challenges and collaboration. Your key tasks include: • Continuously work with understanding our main target groups • Develop, implement and follow up Employer Branding plan and activities • Plan, coordinate and participate in various employer branding activities, both physically and digitally, e.g. fairs, company presentations, internal and external events etc. • Participate and contribute in the Employer Branding team and cross functional teams • Together with your colleagues work with continuous improvements • Collaborate with, coordinate and manage internal stakeholders and external partners/networks   Your profile: As a person you are structured, like to coordinate and you enjoy taking on new challenges and working with a focus on quality and targets. To be successful in this role you will also need good communication and presentation skills and you have the ability to create good relationships across the organization. Furthermore you are proactive, take initiative and have the ability to inspire others. You are self-driven and can work both independently as well as part of a team and are experienced in managing and coordinating your own projects. You probably have a Master-or Bachelor’s degree in HR, Marketing, Communication or similar - preferably combined with experience in employer branding or other relevant fields at Scania. In addition to Swedish, you need to be proficient in written and spoken English. We offer you an organization with good values and culture and a high focus on sustainability and teamwork. The position is temporary at least until September 2022. Application: Does this sound interesting to you? Please apply no later than 2021-10-20 by sending your CV, cover letter and relevant certificates. For more information please contact: Sara Cohen (Head of Employer Branding) +46 (0)70 161 54 23.   Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2020, we delivered 66,900 trucks, 5,200 buses as well as 11,000 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totalled to over SEK 125 billion, of which over 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 50,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Naturbruk- och Folkhögskoleförvaltningen söker HR specialist

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Om jobbet
Med målsättningen - Vi utvecklar kompetens i världsklass för en hållbar framtid och det goda livet, driver Naturbruksförvaltningen utbildning inom ungdomsgymnasium, särskola, vuxenutbildning och yrkeshögskola. Naturbruksskolorna Svenljunga, Sötåsen, Uddetorp och Biologiska yrkeshögskolan fungerar som kompetenscentrum för de gröna näringarnas tillväxt och utveckling. Tillsammans med näringsliv och forskare driver förvaltningen energiprojekt och försöksverksamhet i framkant på skolorna. Naturbruksförvaltningen är en del av Västra Götalandsregionen. Beskrivning Vill du vara en del av HR-arbetet och med din kompetens bidra till organisationens framgång? Som HR-specialist hos oss har du ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du kommer att få arbeta operativt med alla områden inom HR, men i ditt arbete även ha strategiska inslag. Naturbruksförvaltningen och Folkhögskoleförvaltningen är en del av Västra Götalandsregionen och strävar efter att bli Sveriges attraktivaste offentliga arbetsgivare. Sedan januari 2021 har förvaltningarna en gemensam HR enhet där det idag finns en HR chef, HR specialist, HR administratör. Vi behöver nu utöka vår bemanning med ytterligare en HR specialist. Som gemensam enhet utgår vi från regionens hus i Skövde samt Vänersborg men resor till våra olika skolenheter i regionen ingår som en naturlig del i arbetet. Naturbruksförvaltningen driver gymnasieutbildning inom naturbruksprogrammet (lantbruk, djurvård, hästhållning, trädgård, skogsbruk och naturturism) inklusive gymnasiesärskola, vuxenutbildning inom yrkesvux samt yrkeshögskola med totalt ca 1000 studerande vid naturbruksskolorna och den Biologiska yrkeshögskolan (Bys) i regionen. Dessutom har förvaltningen i uppdrag att driva kunskaps- och kompetenscentra som erbjuder testmiljöer och innovativa miljöer till stöd för de gröna näringarnas tillväxt och utveckling. Skolorna är lokaliserade till Töreboda, Skara och Svenljunga. Folkhögskoleförvaltningen bedriver utbildning och folkbildning där deltagare kan läsa allmän kurs för att få behörigheter till högre studier eller profilkurs där de kan fördjupa sig i ett specialområde. Vidare drivs också olika projekt för bland annat integration och människor som står utanför arbetsmarknaden. Folkhögskoleförvaltningens skolor finns i Dalsland, Fristad, Grebbestad, Göteborg, Vara och Billströmska på Tjörn.   Inom Naturbruksförvaltningen arbetar ca 300 medarbetare och Folkhögskoleförvaltningen ca 400 medarbetare. Vi har många yrkesgrupper där den största gruppen är lärare i båda förvaltningarna. Båda förvaltningarna erbjuder internatboende till sina elever/deltagare. Arbetsuppgifter Som HR-specialist kommer du främst att arbeta med stöd och service till chefer i arbetsgivarfrågor såsom arbetsrätt, systematisk arbetsmiljö, rehabilitering, lönesättning, förhandlingsfrågor, personalplanering, rekrytering, kompetensförsörjning och lika behandling. I arbetet ingår mycket fackligt samarbete. Du kommer att arbeta självständigt men också i nära samarbete med kollegor. Möjlighet finns att ingå regiongemensamma arbetsgrupper inom HR-området så som beredningsgrupper, projekt och andra grupperingar inom HR området för att utveckla och ta ansvar för vårt gemensamma utvecklingsarbete. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av en väletablerad organisation, utöka ditt kontaktnät och din erfarenhet i en bred och varierande roll. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom HR/personalvetenskap alternativt erfarenhet som arbetsgivaren prövar likvärdig. Som sökande behöver du ha flerårig erfarenhet från kvalificerat HR-arbete. Erfarenhet från regional eller kommunal verksamhet ser vi som meriterande liksom erfarenhet från arbete inom utbildningsområdet. För att trivas hos oss tror vi att du tycker om att arbeta självständigt, har ett strukturerat arbetssätt med ett gott sinne för service och kvalité. Genom ditt professionella förhållningssätt och bemötande, din lyhördhet för organisationens behov och goda kompetens inom HR-området skapar du förtroendefulla relationer och har ett gott samarbete med både organisationens chefer och fackliga parter, vilket är viktigt för att lyckas i detta uppdrag. Vidare ser vi också att du tar ansvar för och självständigt driver samt kan planera och prioritera ditt arbete. B-körkort är ett krav eftersom vi försöker att vara mycket ute på våra skolor. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.  Villkor Tillsvidareanställning med 100% sysselsättningsgrad, semestertjänst.  Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är antingen Vänersborg eller Skövde. Urval- och intervjuarbete sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.