På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kompetensmäklare

Kompetensmäklare

Är du mycket intresserad av människor, förhållandena på arbetsmarknaden, olika utbildningsalternativ och vill arbeta med matchning mellan arbetslivet och utbildningsväsendet? Då är kanske detta yrket rätt yrke för dig.

För att lyckas i rollen som kompetensutvecklare behöver du djupa och breda kunskaper inom flera olika områden såsom verksamhetsutveckling, kompetensförsörjning, arbetsmarknad och personalfrågor.

Kompetensmäklare måste alltså ha kompetens för att vara en relationsskapande länk mellan myndigheter, företag och både befintliga samt framtida utbildningar. Du måste kunna identifiera och analysera diverse kompetens- och utbildningsbehov samt aktivt jobba med behovsinventeringar.

Du behöver också ha tillräcklig kompetens för att kunna skapa, driva och delta i olika former av proffs-nätverk samt ha personliga egenskaper och färdigheter för att skapa förtroende ute bland olika sorters av verksamheter såsom myndigheter, företag, ideella föreningar, studieförbund och olika typer av utbildningsanordnare.

Yrkesroller som du kan ha i det här yrket är även kompetensstrateg och företagsrådgivare.

Utbildning

Relevant utbildningsbakgrund och tidigare yrkeserfarenhet som en kompetensmäklare behöver ha finns inom  områden som verksamhetsutveckling, kompetensförsörjningarbetsmarknads eller personalfrågor.

Bra gymnasial grundutbildning finns på bl a Samhällsvetenskapsprogrammet eller International Baccalaureate Diploma.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

21 Lediga jobb

Administrativ handläggare

Arbetsgivare / Ort: Mälardalens Högskola
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 January (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
På Mälardalens högskola möts människor som vill utveckla sig själva och framtiden. Våra 15 000 studenter läser kurser och program inom ekonomi, hälsa, teknik och utbildning. Vi bedriver forskning inom alla utbildningsområden och har internationellt framstående forskning inom framtidens energi och inbyggda system. Vårt nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor gör att vi på MDH bidrar till att människor mår bättre och jorden håller längre. Mälardalens högskola finns på båda sidor om Mälaren med campus i Eskilstuna och Västerås. Campussektionen ansvarar för MDH:s långsiktiga lokalplanering. Vi arbetar bland annat med hyresavtal, lokalutveckling, schema och lokalbokningar, tentamina, lokalservice och underhåll samt säkerhet. I vårt uppdrag ingår också att arrangera Högskoleprovet. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 1 år Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 2021-01-21 Stationeringsort: Västerås/Eskilstuna Akademi/enhet/sektion: Campussektionen Arbetsuppgifter Som administrativ handläggare kommer du att arbeta inom enheten Administrativ drift tillsammans med fem andra kollegor. Enheten ansvarar för högskolans övergripande schema/lokalbokning, tentamenssamordning och anordnande av Högskoleprovet. Vi behöver nu förstärkning under ett år och söker därför två nya kollegor som i första hand ska arbeta med tentamenssamordning. Arbetet innebär att du planerar och bokar lokaler samt tentamensvakter till tentamenstillfällena i Eskilstuna/Södertälje eller Västerås. Du blir kontaktperson för ca 25 tentamensvakter och behöver vara trygg som person samt vara väl insatt i regelverken som gäller vid salstentamen för att kunna hantera eventuella situationer som uppstår vid salstentamen. Du kommer att granska och attestera tidrapporter, hålla i vaktmöten och rekrytera nya vakter vid behov. Vi har nyligen även påbörjat införandet av digitala salstentamen som Inspera som vi kommer fortsätta med. Som administrativ handläggare kommer du även att arbeta med schema/lokalbokning. Det innebär att du bokar lokaler för högskolans undervisning i det centrala schemaläggnings- och lokalbokningssystemet KronoX.  Schemaläggning sker främst under två större schemaläggningsperioder men det kommer även löpande lokalbokningar och ändringar under året då ärenden tas emot via e-post och telefon. Arbetet innebär mycket intern kontakt med högskolans fyra akademier. I enhetens uppdrag ingår även att anordna Högskoleprovet på 5 orter i Mälardalsregionen enligt Universitets- och högskolerådets anvisningar. Detta arbete sker normalt 2 gånger per år, men i år har vi ett extra spännande uppdrag på oss att anordna detta 3 gånger. Hela enheten sitter idag samlade i Västerås, men för den som önskar finns möjligheten att arbeta från Eskilstuna. Arbetet som tentamenssamordnare för Eskilstuna innebär även arbete på plats i Eskilstuna under tentamensperioderna och när löpande tentamenstillfällen ges. Kvalifikationer Vi söker dig som har som lägst slutförd gymnasieutbildning. För att passa i rollen som administrativ handläggare behöver du tycka om administration, vara en lagspelare som är proaktiv i ditt agerande, noggrann, effektiv och strukturerad. Arbetstempot är periodvis mycket högt varför du behöver klara av att prioritera dina arbetsuppgifter även under hög arbetsbelastning, vilket ställer krav på dig att vara flexibel och kunna lösa uppkomna situationer. De centrala orden för din person är serviceinriktad, ansvarstagande och självgående. Vidare är du utvecklingsorienterad och en positiv person med en flexibel attityd som har lätt för att komma till tals med andra människor. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel är ett krav då vi arbetar mycket med Excel, Word, Teams, mm. Du ska även ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet och du behöver kunna tala inför stora grupper. Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Meriterande Erfarenhet av liknande arbete vid högskola eller universitet är meriterande. Likaså vana från att arbeta med olika IT-system och att leda eller vara arbetsledare för andra människor. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Arbetsgivare
Mälardalens Högskola
Hemsida: http://www.mdh.se
Ansökan
Ansök senast 21 January (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medlearn söker utbildningsledare till YH-utbildningar för Specialistundersk

Arbetsgivare / Ort: Medlearn AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
Medlearn tillhandahåller kompetens och arbetskraft inom den livsviktiga sektorn hälsa, vård och omsorg. Medlearn är en av landets ledande utbildningsaktörer inom området. Varje år får tusentals studerande utbildning på olika nivåer inom kommunal vuxenutbildning, arbetsmarknadsutbildning, yrkeshögskola och som kompetensutveckling. Medlearn är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapa ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Läs mer på www.medlearn.se och www.irisgruppen.se.Medlearn erbjuder kunskap som förändrar liv. Vi verkar för samhällsnytta, har starka värderingar och ett tydligt fokus på kvalitet. Vill du arbeta med Sveriges mest spännande utbildningsform - yrkeshögskolan? Brinner du för utbildning och kompetensutveckling inom vården? Yrkeshögskolan (YH) är korta och effektiva utbildningar inriktade på yrkesroller där det finns ett stort anställningsbehov. I takt med att samhället och arbetsmarknaden förändras allt snabbare växer behovet av utbildningar som snabbt kan möta framtidens kompetenser. Under 2021 hoppas vi starta flera nya specialistundersköterskeutbildningar och därför letar vi nu efter en utbildningsledare! Utbildningarna riktar sig undersköterskor som vill vidareutbilda sig. De kommer att bedrivas på halvfart och på distans. Studenterna har möjlighet att följa utbildningarna via tekniska verktyg som Microsoft teams och vår lärplattform It’s learning. Dina arbetsuppgifter - Planering, schemaläggning och kvalitetssäkring av utbildningarna - Samordning av arbetet med en ledningsgrupp av arbetsgivare som är delaktiga i utbildningarna - Koordinering av LIA-platser (praktik) - Säkerställande av att utbildningens drift följer Yrkeshögskolans förordning - Samarbete med övriga funktioner kring utbildningen, b.la. administration - Kontinuerlig utveckling av utbildningarna Din profil - legitimerad sjuksköterska alt. undersköterska - erfarenhet av utbildningsledning är meriterande - erfarenhet av undervisning/pedagogik är meriterande - etablerat nätverk inom området är meriterande Du är kommunikativ, flexibel, driven och lösningsfokuserad. Du tycker om att arbeta med människor och att se människor utvecklas och växa. Du har ett stort intresse för vård och omsorg, lärande samt service. Vi arbetar med en internetbaserad lärplattform och du bör därför ha god datorvana och behärska tekniken.   Ytterligare information Just nu letar vi efter både kandidater som är intresserade av en heltidstjänst och en deltidstjänst som kan kombineras med andra uppdrag. Tillträde sker enligt överenskommelse under våren 2021. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2021-01-22. För frågor kring tjänsten, kontakta utbildningschef/rektor Maria Virtanen på [email protected] eller telefon 0707 182 538. För frågor kring processen, kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! .
Arbetsgivare
Medlearn AB
Hemsida: www.medlearn.se
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Iris YH söker en utbildningsledare till Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Iris Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
I över 100 år har Irisgruppen arbetat med individens utveckling. Genom att skapa de bästa förutsättningarna för människor att nå sin fulla potential bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Inom Irisgruppen finns bolagen Iris och Medlearn, som med sina olika affärsområden har ett brett utbud inom funktionsstödjande tjänster, matchning, vuxenutbildning på grund och gymnasienivå, yrkesutbildning på gymnasial nivå och yrkeshögskola.Irisgruppen samarbetar över bolagsgränserna för att utbyta erfarenheter och dela kunskap. Vi möter den ständigt föränderliga arbetsmarknaden genom att erbjuda kvalitativ utbildning och tjänster som ger långsiktigt hållbara lösningar. Irisgruppen har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Läs mer på iris.se, medlearn.se och irisgruppen.se. Brinner du för utbildning och kompetensutveckling? Vill du vara med och starta upp en helt ny YH-verksamhet med inriktning mot digitalisering och automatisering på arbetsmarknaden? Kom och arbeta med Sveriges mest spännande utbildningsform - yrkeshögskolan! Yrkeshögskolan (YH) är korta och effektiva utbildningar inriktade på yrkesroller där det finns ett stort anställningsbehov. I takt med att samhället och arbetsmarknaden förändras allt snabbare växer behovet av utbildningar som snabbt kan möta framtidens kompetenser. Under 2021 hoppas vi starta en helt ny YH-verksamhet med inriktning mot digitalisering och automatisering. Vi letar nu efter en erfaren person som kan vara med och starta upp den nya verksamheten! Dina arbetsuppgifter - Planering och kvalitetssäkring av utbildningarna - Samordning av arbetet med en ledningsgrupp av arbetsgivare som är delaktiga i utbildningarna - Koordinering av LIA-platser (praktik) och nätverkande inom området - Säkerställande av att utbildningens drift följer Yrkeshögskolans förordning - Samarbete med övriga funktioner kring utbildningen, b.la. administration - Kontinuerlig utveckling av utbildningarna och verksamheten i stort Din profil - Erfarenhet av utbildningsledning inom YH eller annan högre utbildning - Erfarenhet inom områden som digitalisering eller automatisering är meriterande - Erfarenhet av undervisning/pedagogik är meriterande - Etablerat nätverk inom området är meriterande Du är kommunikativ, flexibel, driven och lösningsfokuserad. Du tycker om att arbeta med människor och att se människor utvecklas och växa. Du har ett stort intresse för lärande samt service. Du lockas av att vara med och bygga upp en ny verksamhet. Vi arbetar med en internetbaserad lärplattform och du bör ha en naturlig förkärlek för teknik. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse under våren 2021. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2021-01-22. För frågor kring tjänsten, kontakta affärsområdeschef Martina Berg på [email protected] eller 070-6104499. För frågor kring processen, kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Iris Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Iris YH söker en utbildningsledare till Sundsvall

Arbetsgivare / Ort: Iris Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
I över 100 år har Irisgruppen arbetat med individens utveckling. Genom att skapa de bästa förutsättningarna för människor att nå sin fulla potential bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Inom Irisgruppen finns bolagen Iris och Medlearn, som med sina olika affärsområden har ett brett utbud inom funktionsstödjande tjänster, matchning, vuxenutbildning på grund och gymnasienivå, yrkesutbildning på gymnasial nivå och yrkeshögskola.Irisgruppen samarbetar över bolagsgränserna för att utbyta erfarenheter och dela kunskap. Vi möter den ständigt föränderliga arbetsmarknaden genom att erbjuda kvalitativ utbildning och tjänster som ger långsiktigt hållbara lösningar. Irisgruppen har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Läs mer på iris.se, medlearn.se och irisgruppen.se. Brinner du för utbildning och kompetensutveckling? Vill du vara med och starta upp en helt ny YH-verksamhet med inriktning mot digitalisering och automatisering på arbetsmarknaden? Kom och arbeta med Sveriges mest spännande utbildningsform - yrkeshögskolan!  Yrkeshögskolan (YH) är korta och effektiva utbildningar inriktade på yrkesroller där det finns ett stort anställningsbehov. I takt med att samhället och arbetsmarknaden förändras allt snabbare växer behovet av utbildningar som snabbt kan möta framtidens kompetenser. Under 2021 hoppas vi starta en helt ny YH-verksamhet med inriktning mot digitalisering och automatisering. Vi letar nu efter en erfaren person som kan vara med och starta upp den nya verksamheten!  Dina arbetsuppgifter - Planering och kvalitetssäkring av utbildningarna - Samordning av arbetet med en ledningsgrupp av arbetsgivare som är delaktiga i utbildningarna - Koordinering av LIA-platser (praktik) och nätverkande inom området - Säkerställande av att utbildningens drift följer Yrkeshögskolans förordning - Samarbete med övriga funktioner kring utbildningen, b.la. administration - Kontinuerlig utveckling av utbildningarna och verksamheten i stort  Din profil - Erfarenhet av utbildningsledning inom YH eller annan högre utbildning - Erfarenhet inom områden som digitalisering eller automatisering är meriterande - Erfarenhet av undervisning/pedagogik är meriterande - Etablerat nätverk inom området är meriterande Du är kommunikativ, flexibel, driven och lösningsfokuserad. Du tycker om att arbeta med människor och att se människor utvecklas och växa. Du har ett stort intresse för lärande samt service. Du lockas av att vara med och bygga upp en ny verksamhet. Vi arbetar med en internetbaserad lärplattform och du bör ha en naturlig förkärlek för teknik.  Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse under våren 2021.  Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2021-01-22.  För frågor kring tjänsten, kontakta affärsområdeschef Martina Berg på [email protected] eller 070-6104499. För frågor kring processen, kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Iris Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Iris YH söker en utbildningsledare till Malmö

Arbetsgivare / Ort: Iris Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
I över 100 år har Irisgruppen arbetat med individens utveckling. Genom att skapa de bästa förutsättningarna för människor att nå sin fulla potential bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Inom Irisgruppen finns bolagen Iris och Medlearn, som med sina olika affärsområden har ett brett utbud inom funktionsstödjande tjänster, matchning, vuxenutbildning på grund och gymnasienivå, yrkesutbildning på gymnasial nivå och yrkeshögskola.Irisgruppen samarbetar över bolagsgränserna för att utbyta erfarenheter och dela kunskap. Vi möter den ständigt föränderliga arbetsmarknaden genom att erbjuda kvalitativ utbildning och tjänster som ger långsiktigt hållbara lösningar. Irisgruppen har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Läs mer på iris.se, medlearn.se och irisgruppen.se. Brinner du för utbildning och kompetensutveckling? Vill du vara med och starta upp en helt ny YH-verksamhet med inriktning mot digitalisering och automatisering på arbetsmarknaden? Kom och arbeta med Sveriges mest spännande utbildningsform - yrkeshögskolan!  Yrkeshögskolan (YH) är korta och effektiva utbildningar inriktade på yrkesroller där det finns ett stort anställningsbehov. I takt med att samhället och arbetsmarknaden förändras allt snabbare växer behovet av utbildningar som snabbt kan möta framtidens kompetenser. Under 2021 hoppas vi starta en helt ny YH-verksamhet med inriktning mot digitalisering och automatisering. Vi letar nu efter en erfaren person som kan vara med och starta upp den nya verksamheten!  Dina arbetsuppgifter - Planering och kvalitetssäkring av utbildningarna - Samordning av arbetet med en ledningsgrupp av arbetsgivare som är delaktiga i utbildningarna - Koordinering av LIA-platser (praktik) och nätverkande inom området - Säkerställande av att utbildningens drift följer Yrkeshögskolans förordning - Samarbete med övriga funktioner kring utbildningen, b.la. administration - Kontinuerlig utveckling av utbildningarna och verksamheten i stort  Din profil - Erfarenhet av utbildningsledning inom YH eller annan högre utbildning - Erfarenhet inom områden som digitalisering eller automatisering är meriterande - Erfarenhet av undervisning/pedagogik är meriterande - Etablerat nätverk inom området är meriterande Du är kommunikativ, flexibel, driven och lösningsfokuserad. Du tycker om att arbeta med människor och att se människor utvecklas och växa. Du har ett stort intresse för lärande samt service. Du lockas av att vara med och bygga upp en ny verksamhet. Vi arbetar med en internetbaserad lärplattform och du bör ha en naturlig förkärlek för teknik.  Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse under våren 2021.  Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2021-01-22.  För frågor kring tjänsten, kontakta affärsområdeschef Martina Berg på [email protected] eller 070-6104499. För frågor kring processen, kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Iris Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vuxenutbildningschef till Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Borås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utbildningschef

Om jobbet

Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen – men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.

Nu söker vi en Vuxenutbildningschef som kan leda Borås Vuxenutbildning i en tid av förändring och utveckling. För jobbet krävs kreativitet, mod och ett tillitsbaserat tydligt ledarskap som skapar resultat. Stämmer den beskrivningen på dig och vill du bidra till att fler människor kan få en meningsfull vardag? Då vill vi att du hör av dig till oss.

En verksamhet som står för det goda lärandet

Borås Vuxenutbildning står för det goda lärandet, där de studerande är i fokus. Vår verksamhet täcker in SFI, vuxenutbildning på grundläggande och gymnasial nivå, Komvux som särskild utbildning för vuxna samt yrkeshögskola och är en del av Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen. För att våra studerande ska ges möjlighet att utveckla sin kompetens har vi utvecklat en organisation av skolan som präglas av ett professionellt pedagogiskt klimat på alla nivåer, vilket leds och understöds av ledningen för skolan.

Årligen studerar nästan 6000 elever i någon av verksamhetens skolformer. 180 medarbetare arbetar inom Vuxenutbildningen.

Verksamheten har mycket goda resultat såväl gällande utbildning som för medarbetarnas trivsel och engagemang. Vuxenutbildningen i Borås är i framkant nationellt och deltar också i internationella samverkans- och utvecklingsprojekt.

Du leder utvecklingen

Som Vuxenutbildningschef leder du en erfaren, professionell, samverkande och engagerad ledningsgrupp på åtta personer som ansvarar för verksamhetens sex skolformer. Skolledningen består av sex rektorer, en enhetschef och en skolintendent. Ledningsgruppens arbete präglas av tillit, samverkan och samarbete för att verksamheten hela tiden ska vara i framkant och på ett flexibelt sätt möta behoven hos de studerande. Som Vuxenutbildningschef har du långt delegerat verksamhets- utbildnings-, personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar.

Förutom åtta chefer i ledningsgruppen är Vuxenutbildningschef närmaste chef för utvecklingsorganisationen som består av: kvalitetssamordnare, koordinator för externa projekt, internationell koordinator, kommunikatör och processledare för skrivprocesser.

Vuxenutbildningschef är underställd Förvaltningschef och ingår i Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningens ledningsgrupp tillsammans med andra verksamhetschefer för gymnasieskola och gymnasiesärskola, ekonomi, - kvalitet - och HR-chef samt förvaltningscontroller.

Det här har du med dig för att lyckas i rollen

Vi söker dig med högskoleutbildning med samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning. Du har även genomgått en ledarskapsutbildning och har ledarerfarenhet, det är meriterande om du har erfarenhet av att leda andra chefer. Ditt ledarskap präglas av tillit och du har en förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Samtidigt är du drivande och har en stark vilja att förändra saker till det bättre. Du har också förmågan att skapa goda relationer och samarbeten i de kontakter du har med andra.

Din profil är extra intressant för oss om du har erfarenhet och intresse för vuxenutbildnings-, utbildnings-, samhällsfrågor och även digitalisering. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och givetvis behärskar du svenska och engelska i tal och skrift.

Ansök här

Vi kan erbjuda ett ansvarsfullt och viktigt arbete för framtiden, med stora möjligheter att forma och utveckla verksamheten i en positiv riktning för såväl medarbetare som kommunens invånare.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 17 januari. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected] alternativt Christer Samuelsson, Förvaltningschef, på 033-35 77 68 eller 076-888 77 68.

Fackliga representanter nås via Borås Stads växel, 033-35 70 00.

Arbetsgivare
Borås kommun
Hemsida: www.boras.se
Ansökan
Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Borås Stad söker Gymnasiechef till Viskastrandsgymnasiet

Arbetsgivare / Ort: Borås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utbildningschef

Om jobbet

Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen – men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.

Nu söker vi en Gymnasiechef som kan leda Viskastrandsgymnasiet in i framtiden. För jobbet krävs driv, beslutsamhet och ett tillitsbaserat ledarskap som skapar resultat. Stämmer den beskrivningen på dig och vill du bidra till att fler människor kan få en meningsfull vardag? Då vill vi att du hör av dig till oss.

En av landets bästa gymnasieskolor

Skolan arbetar ständigt för att vara branschnära och har en god samverkan med näringsliv och arbetsgivare inom offentlig sektor. Viskastrandsgymnasiet är en av landets bästa gymnasieskolor, har mycket goda resultat och kan stoltsera med många topplaceringar i yrkes-SM och andra nationella mästerskap.

På skolan går ungefär 1 000 elever. Med eleverna arbetar 160 anställda. Inom de närmaste åren räknar man med att växa ytterligare, då elevantalet ökar och då utbildningarna är populära.

För att eleverna ska ges god möjlighet att lyckas har skolan utvecklat en organisation som präglas av ett professionellt pedagogiskt klimat på alla nivåer och för alla yrkesgrupper, vilket leds och understöds av ledningen för skolan. Sedan många år har ett arbete på systemteoretisk grund implementerats i organisationen – ”Bra skola bättre”. På skolan finns också bibliotek, cafeteria, och en serviceorganisation för kost, lokalvård, vaktmästeri, IT och administration. Organisationskulturen på skolan präglas av höga resultat, höga förväntningar på elever och varandra, samarbete, stolthet och närhet.

Viskastrandsgymnasiet ligger i centrala Borås och har sin huvudbyggnad på Viskastrandsgatan 8 men skolan har också utbildningar som är lokaliserade till Viareds företagspark.

Du leder mot fortsatt goda resultat

Som gymnasiechef leder du en erfaren, professionell, samverkande och engagerad ledningsgrupp som består av fyra rektorer och en skolintendent. Förutom ledningsgruppen är gymnasiechefen närmaste chef för skolans elevhälsoteam. I teamet ingår kuratorer, specialpedagoger, skolsköterskor, studie- och yrkesvägledare samt tillgång till skolpsykolog.

Gymnasiechefen är underställd Förvaltningschef och ingår i Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningens ledningsgrupp tillsammans med andra verksamhetschefer för gymnasieskola, gymnasiesärskola, Vuxenutbildningschef, ekonomi, - kvalitet - och HR-chef samt förvaltningscontroller. Gymnasiechefen har långt delegerat verksamhets- utbildnings-, personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar.

Det här har du med dig för att lyckas i rollen

Vi söker dig med högskoleutbildning inom pedagogik/utbildning och som har en bakgrund som skolledare. Det är meriterande om du har genomgått en rektorsutbildning eller annan ledarskapsutbildning och har ledarerfarenhet, samt om du har erfarenhet av att leda andra chefer. Ditt ledarskap präglas av tillit och du har en förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Samtidigt är du drivande och har en stark vilja att förändra saker till det bättre. Du har också förmågan att skapa goda relationer och samarbeten i de kontakter du har med andra.

Din profil är extra intressant för oss om du är kvalitetsmedveten och har ett intresse för digitalisering.

Vi ser fram emot din ansökan

Vi kan erbjuda ett ansvarsfullt och viktigt arbete för framtiden, med stora möjligheter att forma och utveckla verksamheten i en positiv riktning för såväl medarbetare som kommunens invånare.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 17 januari. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected] alternativt Christer Samuelsson, Förvaltningschef, på 033-35 77 68 eller 076-888 77 68.

Fackliga representanter nås via Borås Stads växel, 033-35 70 00.


Arbetsgivare
Borås kommun
Hemsida: www.boras.se
Ansökan
Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kvalificerad handläggare till vår nya förvaltnings administrativa enhet

Arbetsgivare / Ort: Falu kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta. Falu kommun genomgår just nu en stor och spännande omorganisation, vilken träder i kraft från årsskiftet. I samband med detta formas en ny förvaltning – arbetslivs- och socialförvaltningen. I förvaltningens uppdrag ingår tidigare socialförvaltningens vuxensektion samt sektor arbetsmarknad, integration och kompetens. Dessa bildar nu de tre sektionerna vuxenstöd IFO, arbetsliv och kompetensförsörjning, samt en administrativ enhet. Nu söker vi en vikarierande kvalificerad handläggare till verksamhetens administrativa enhet, där du kommer att arbeta mot vår vuxenutbildning. Vuxenutbildningens/kompetensförsörjningens uppdrag är att bidra till Faluns kompetensförsörjning på kort, mellan och lång sikt genom studier som resulterar i arbete utifrån individens förutsättningar och arbetsmarknadens behov i såväl centralorten som i övriga kommundelar ARBETSUPPGIFTER Som kvalificerad handläggare arbetar du med att kartlägga och effektivisera våra rutiner och processer. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv som är baserar på verksamhetens övergripande mål. Rollen som kvalificerad handläggare innebär en stor del av systemadministrativt arbete. Du kommer att arbeta med ekonomiska uppföljningar och prognoser för vuxenutbildningens verksamhet, vilka du sedan rapporterar till sektionschef. Rollen innebär mycket kontakt med våra externa utbildningsaktörer där du är behjälplig vid eventuella frågor samt följer upp och kontrollerar det aktörerna levererar.   KVALIFIKATIONER Utbildning och erfarenhet Vi söker dig med högskoleutbildning som av arbetsgivaren kan bedöma som relevant för tjänsten, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta i administrativa utbildningssystem samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.  Personliga egenskaper För att passa i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en fallenhet för att skapa goda och användbara nätverk i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och servicemedveten, agerar på eget initiativ samt tar stort ansvar för dina uppgifter. I rollen kommer du till stor del att agera som spindeln i nätet, vilket kräver att du ser verksamheten ur ett helhetsperspektiv och strävar efter att upprätthålla en god kvalitet och goda resultat i arbetet. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i och analysera komplexa frågor och problem samt ett systematiskt arbetssätt där du gör tydliga prioriteringar och planeringar.  Meriterande kvalifikationer - erfarenhet av arbete med liknande uppgifter - erfarenhet av arbete i utbildningssystemet ALVIS - erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete - erfarenhet av arbete med ekonomisk uppföljning och kontroll - erfarenhet av arbete med antagningsprocessen inom utbildning - erfarenhet av att arbeta med hantering av stor mängd information ANSTÄLLNINGSVILLKOR Visstidsanställning på heltid men tillträde snarast eller enligt överenskommelse, till och med 2022-01-31.  UPPLYSNINGAR Britt-Marie Bäckström, administrativ chef: 023-866 46, [email protected] Mats Berglund, sektionschef: 023-827 21, [email protected] Sofie Reimertz, HR-specialist: 023-824 16, [email protected] FACKLIGA FÖRETRÄDARE Vision, Christina Johansson: 023-821 10, [email protected] Saco, Ulrika Bergman: 023-827 74, [email protected] ÖVRIGT Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Arbetsplats  Falun
Arbetsgivare
Falu kommun
Hemsida: http://www.falun.se/
Ansökan
Ansök senast 26 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vetenskaplig ledare med ansvar för skolutveckling

Arbetsgivare / Ort: SKÅNES KOMMUNER / Lund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 January (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utbildningschef

Om jobbet

Skånes Kommuner är de 33 skånska kommunernas gemensamma samarbetsyta. Vi stöttar de skånska kommunerna inom fyra prioriterade områden varav ett är utbildningsområdet. För att förstärka skolutveckling på vetenskaplig grund söker nu Skånes Kommuner en vetenskaplig ledare inom området utbildning.

Arbetsuppgifter

Som vetenskaplig ledare har du en central funktion i att tillsammans med de skånska kommunerna bedriva en utvecklingsorienterad verksamhet. I din roll kommer du att ha många kontaktytor med hela Skåne som arbetsfält. Vi erbjuder dig en dynamisk och flexibel arbetsmiljö där du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Arbetsuppgifterna är omväxlande och ger dig möjlighet att utveckla din kompetens med arbetets gång.

Till arbetsuppgifterna hör bland annat:

  • Anordna och leda olika plattformar om och med vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet genom t.ex. seminarier och konferenser.
  • Leda nätverk för ledare inom utbildningsområde såsom utvecklingsledare och rektorer inom olika skolformer.
  • Omvärldsbevaka och kommunicera relevant forskning både direkt och via exempelvis sociala medier.
  • I samarbete med kollegor driva arbete för nationell påverkan inom utbildningsfrågor på vetenskaplig grund.
  • Processleda olika arbetsgrupper med representanter från medlemskommuner.

Kvalifikationer

Du har doktorsexamen inom relevant område såsom utbildning, sociologi, politisk vetenskap, kulturgeografi mm. Du har en god förmåga att identifiera, värdera, sammanställa och kommunicera vetenskapliga resultat utifrån olika områden

Du är en duktig processledare med dokumenterad erfarenhet att leda olika grupper och arbetsprocesser framåt. Du är genuint intresserad av att stödja kommuner i deras arbete med utbildning på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du är bra på att bygga långsiktiga relationer. Du förväntas ha en stor förmåga att bemöta din omgivning med hög professionell standard och att du via ditt föredöme skapar förtroende.

Arbetserfarenhet med fokus på att stödja skolverksamma i deras arbete med utbildning på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är meriterande

Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper

Anställning

Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Lund.

Sista ansökningsdag är den 28 januari 2021.

Kontaktperson: Elena Zukauskaite, tel 0728 85 47 21

Fackliga kontaktpersoner kan nås via växel, 0728 85 47 00

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
SKÅNES KOMMUNER
Gasverksgatan 3A
22229 Lund
Ansökan
Ansök senast 28 January (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Projektsamordnare Förvaltningshögskolan

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 January (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Förvaltningshögskolan finns vid Samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet. Undervisningen bedrivs på grund-, avancerad och forskarnivå. Kärnan i verksamheten är kandidat- och mastersprogrammen som leder fram till Politices kandidatexamen respektive Politices masterexamen med huvudområdet offentlig förvaltning. På institutionen bedrivs forskning i offentlig förvaltning inom ett antal olika forskningsplattformar. Ett välutvecklat samarbete med organisationer i det omgivande samhället är ett utmärkande drag för Förvaltningshögskolan. Arbetsuppgifter Förvaltningshögskolan har sedan 1995 ett samarbete i projektform med Västra Götalandsregionen och ett antal kommuner i Göteborgsregionen för att förstärka förvaltningsforskningen och för att ge en mer kvalificerad förvaltningsutbildning i Västsverige. I arbetet med att skapa goda förutsättningar för forskning och utbildning har samarbetskommunerna genom ett särskilt råd möjlighet till att återkommande överlägga om projektet och Förvaltningshögskolans verksamhet och inriktning. Nu söker Förvaltningshögskolan en projektsamordnare till detta projekt. Projektsamordnaren är sekreterare i detta råd och ansvarar för framtagande av budget, verksamhetsplan och en verksamhetsberättelse som underställs rådet, vars ledamöter är ledande politiker och tjänstemän på kommunal och regional nivå. Ytterligare arbetsuppgifter är att skapa och upprätthålla kontakter med relevanta aktörer inom kommuner och regioner och inom universitetet. Löpande anordnar samordnaren seminarier och föreläsningar på forskningsteman som är relevanta för praktiker. I arbetet ingår även att organisera och genomföra studie- och konferensresor för samarbetsparterna. Som ett led i arbetet att löpande tillgängliggöra resultaten av samarbetet ansvarar projektsamordnaren för marknadsföring och informationsspridning. Kvalifikationer Du ska ha en för befattningen relevant universitetsutbildning och god kunskap och förståelse för offentlig förvaltning, särskilt den kommunala nivån. Kännedom om aktuell kommunforskning är en viktig merit för anställningen och det krävs särskild insikt och förståelse för ledande politikers och tjänstemäns roll och förutsättningar, både för att kunna organisera en effektiv samverkan och för att bidra till en diskussion om svenska kommuner utifrån ett internationellt perspektiv. Du ska därtill vara väl förtrogen med hur både svenska och utländska universitet organiseras för att kunna åstadkomma goda former för samverkan och kunna förklara universitetens arbetsvillkor för samverkansparterna utanför universitetsvärlden. Erfarenhet av att samordna och medverka i samverkansaktiviteter mellan universitet och det omgivande samhället är särskilt meriterande. Flexibilitet och förmåga till systematiskt och självständigt arbete samt en serviceinriktad inställning är av stor betydelse. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet och god samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är ansvarskänsla och kommunikativ förmåga samt goda kunskaper att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten. Anställning Anställningen är en tillsvidareanställning placerad vid Förvaltningshögskolan med omfattning 100%. Tillträde 1 april 2021, eller enligt överenskommelse.   Kontaktuppgifter för anställningen Björn Rombach, prefekt. 031-786 1610 [email protected]     För mer information och ansökan se: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar   Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast 28 January (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator till YrkesAkademin AB i Falun

Arbetsgivare / Ort: YrkesAkademin AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997 och bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 400 anställda på ett 60-tal orter. Vi söker nu en Koordinator till vår verksamhet i Region Mitt Norr med placeringsort Falun. Arbetsuppgifter / Kvalifikationer I tjänsten ingår att ha full kännedom om de olika regelverk och utbildningsplaner som gäller för respektive utbildning, YrkesAkademin har i uppdrag att utföra åt kund. Att vara uppdaterad och följa de policys som gäller inom YrkesAkademin. Att administrera, och ansvara för att de system som verksamheten kräver, är uppdaterade och följer de regelverk som gäller. Skriva och hantera protokoll och rapportera deltagare i de olika system som utbildningarna kräver. Delta i samordning av verksamhet mellan regionerna och införande av förändringar och nya administrativa rutiner. Det innebär också att vara ansvarig tillsammans med Regionchef i arbetet med intern information och kommunikation samt samarbeta i uppföljning av ekonomiska rapporter, analys, nyckeltal och riktlinjer tillsammans med Enhetschef och Regionchef. Rollen ställer krav på bra samarbets- och koordinationsförmåga men också att kunna arbeta självständigt och fatta nödvändiga snabba beslut i uppbyggandet av det nya arbetssättet och införandet alla utbildningar i affärsområdet Teknik, Service, YF o MF. ANSTÄLLNINGSFORM Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Heltid: 40 timmar/veckan eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Falun. Tillträde: Enligt överenskommelse ANSÖKAN Sök tjänsten genom att registrera din ansökan genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta David Tunell: [email protected] 023-58907 Då du i din roll arbetar med människor i utveckling samt har kontakter med myndigheter och företag kan vi komma att kräva in utdrag ur brottsregistret i samband med eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
YrkesAkademin AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Studerandeavdelningen är den avdelning inom universitetets gemensamma förvaltning som har starkast koppling till grundutbildningen och dess studenter. Avdelningen ansvarar för bland annat studievägledning, antagning, examen, studenthälsa och studentmobilitet. Sektionen för studievägledning och pedagogiska samordnare arbetar med studievägledning, karriärvägledning samt stöd till studenter med funktionsnedsättning. Arbetsuppgifter Du skall arbeta som samordnare för studenter med funktionsnedsättning. Detta innebär bl.a att du skall förbereda, analysera och föreslå behovet av kompensatoriska och pedagogiska stödåtgärder. Du skall vara en länk mellan studenten och institutionen. I arbetsuppgifterna ingår även att informera grupper inom och utanför universitetet kring befintliga kompensatoriska och pedagogiska stödinsatser. Vidare skall du arbeta övergripande med att utveckla stödverksamheten, utföra en viss del administration och arbeta med mentorsverksamheten. Kvalifikationer För anställning krävs relevant akademisk examen. Tidigare professionella erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättningar samt dokumenterad kunskap om funktionsnedsättningar är ett krav. Dessutom krävs förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Goda datorkunskaper är ett krav. Meriterande är tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning. Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad och noggrann och har god samarbetsförmåga. Du förutsätts fungera väl i arbete som utförs självständigt liksom i grupp. Erfarenheter och färdigheter i samtalsmetodik är meriterande. Anställningsvillkor Anställningen är 100%, tillsvidareanställning med provanställning 6 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Kalmar. Resor mellan orterna förekommer. Information Upplysningar lämnas av avdelningschef Marie Brorson, tel 0767-64 81 76, e-post: [email protected] eller sektionschef Linda Levin, tel 0470-708548, e-post: [email protected] Frågor om anställningen besvaras av HR-partner Emma Dahlberg, tel 0480-44 67 13, e-post: [email protected] Fackliga företrädare nås genom universitetets växel 0772-28 80 00. Välkommen med din ansökan senast den 2 februari. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Ange diarienummer 2021/17-2.2.1.   Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kulturchef

Arbetsgivare / Ort: Pajala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Pajala är platsen där du kan kombinera en enkel och avskalad, trygg och äventyrlig livsstil med ett intressant och utvecklande arbete. Här finns en stark drivkraft bland människorna där alla har en viktig roll och en möjlighet att påverka. Pajala kommun befinner sig i en expansiv fas med många möjligheter och att bo och jobba här bjuder in till variation och kontraster med en nära natur i ständig förändring och ett rikt kulturliv att både ta del av eller vara en del i. Var med och forma framtidens landsbygd i norr, välkommen till Pajala och Tornedalen! För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du delar Pajala kommuns värderingar. Dessa kan sammanfattas i tre punkter: - jag finns till för Pajalas medborgare - jag är professionell - jag möter alla människor med öppenhet och respekt Vi söker dig som vill arbeta som kulturchef i Pajala kommun och som tillsammans med skolchefen, rektorer, elevhälsochefen och personal inom biblioteken och kulturskolan, elever, barn, föräldrar och kommunmedborgare vill utveckla kulturverksamheten i Pajala kommun. Kontraktsanställning som kulturchef 100% för viss tid, med tillsvidareanställning i botten. ARBETSUPPGIFTER Som kulturchef ansvarar du för att utveckla verksamheterna utifrån lagstiftningen för biblioteks- och utbildningsväsendet. Du kommer att arbeta för att biblioteksverksamheten och kulturskolan blir en samlad kulturverksamhet under ledning av kulturchefen. I uppdraget ingår också att leda utvecklingen av den frivilliga kulturverksamheten med inriktning mot barn och ungdomar. Du kommer också att ansvara för insatser inom allmän kulturen utifrån politiskt antagna styrdokument. En viktig del i uppdraget blir att ansvara för kulturskolans- och bibliotekens personal, ekonomi och utveckling, likväl som verksamheternas organisation, samordning och planering. Norrbottens kommuner och regionen har ett utvecklat samarbete som du kommer att leda för Pajala kommuns räkning. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för sektor barn och utbildning tillsanmmans med Pajala kommuns rektorer och elevhälsochef. Ledningsgruppen leds av skolchefen. Du blir tillsvidareanställd som grund med ett tidsbegränsat chefuppdrag enligt särskilt kontrakt liksom andra chefer på denna nivå inom Pajala kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot undervisning, biblioteksverksamhet, kulturskoleverksamhet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du bör vara väl förtrogen med de styrdokument som reglerar verksamheterna. Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete inom bibliotek, skola, kulturskola eller förskola. Det är meriterande om du har erfarenheter av att leda och utveckla medarbetare samt att handha budget-, personal- och arbetsmiljöfrågor. För att lyckas i rollen som kulturchef tror vi att du är tydlig i din kommunikation, stresstålig och bra på att samarbeta ÖVRIGT Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Annons- och rekryteringsföretag undanbedes. För mer information om oss och vår kommun besök pajala.se
Arbetsgivare
Pajala kommun
Ansökan
Ansök senast 1 February (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

VFU- & Utbyteskoordinator

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 February (16 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Är du en person som tycker om att utveckla nya arbetsformer? Trivs du i en miljö som är ständigt förändrande och växande? Har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter till förändring? Vi behöver nu förstärka bemanningen med en VFU/utbyteskoordinator med placering vid den institutionsgemensamma administrativa enheten som för närvarande består av 10 personer. Arbetsuppgifter: Som VFU-koordinator arbetar du främst med att rekrytera och administrera VFU-platser till våra socionomstudenter som ska genomföra sin handledda verksamhetsförlagda utbildning (H-VFU) inom Uppsalaregionen. Du kommer även delta i utveckling och genomförande av VFU inom våra program i sociologiämnet. I arbetsuppgifterna ingår att: - Bygga nätverk med samordnare/enhetschefer inom kommun, landsting och andra organisationer där socionomer arbetar, i hela Uppsalaregionen. I viss mån även andra kommuner och regioner utanför Uppsala. - Att i samverkan med handledare samt deras verksamheter skapa förutsättningar för en god praktikperiod för socionomstudent på den verksamhetsförlagda utbildningen. - Ansvara för att placera studenterna på deras VFU-placeringar, samt stödja dem och deras handledare på arbetsplatsen under VFU-perioden. - Samarbeta med kursansvarig och andra lärare under VFU-perioden. - Stötta i uppföljning och utvärdering av VFU-platser. - Administrera praktikkurser inom övriga program vid sociologiska institutionen. - Arbeta med våra internationella kontakter för studentutbyten. t.ex. administrativ koordinering av studentutbyten och internationaliseringsinsatser. - Utföra övriga administrativa arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov. Vi söker dig som är driven, har en förmåga att arbeta kommunikativt, proaktivt och med hög grad av självständighet. Du är duktig på att ta egna initiativ, samtidigt som du har ett mycket gott ordningssinne samt förmåga att prioritera. Det är viktigt att du har mycket god analysförmåga samt hög social kompetens, integritet och lyhördhet för organisationens snabbt förändrade behov för att du ska trivas och utvecklas i denna roll. Kvalifikationskrav: - Vi söker dig som har relevant samhällsvetenskaplig högskoleutbildning  - Minst 2 års dokumenterad och väl vitsordad erfarenhet inom kvalificerad administration. - Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift. - Mycket god förmåga att lära dig samt hantera olika administrativa verktyg/system. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom dokumenterad mycket god förmåga att hantera arbetstoppar och flera komplicerade uppdrag som löper parallellt. Du har förmåga att se helheter och sammanhang och göra väl strukturerade framställningar inom ditt yrkesområde.  Önskvärt/meriterande i övrigt: - Erfarenhet av arbete med konstruktion, genomförande och analys av enkätundersökningar är starkt meriterande. - P.g.a. att en del internationaliseringsinsatser sker eller kan komma att ske inom det tysk- och/eller franskspråkiga området är det starkt meriterande om du har goda kunskaper i åtminstone ett av dessa språk. - Erfarenhet av det sociala arbetets praktik. - Erfarenhet av arbete inom högskolesektorn eller inom annan myndighetsutövande verksamhet. - Erfarenhet av projektarbete och/eller projektledning. Sociologiska institutionen vid Uppsala universitet befinner sig i en spännande förändring. Institutionen växer och är sedan 2018 värdinstitution för CESAR - Centrum för Socialt arbete. Du får möjlighet att verka i en innovativ och anrik miljö. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. En god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss, tillsammans med andra förmåner som friskvård, bra arbetstider och generöst antal semesterdagar samt tjänstepension. Vi erbjuder även goda möjligheter till kompetensutveckling genom kurser och internationella kompetensutbyten via ERASMUS. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: 2021-04-01 eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Anställningens omfattning: 100 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: Sofia Englund, HR-generalist, [email protected], 018-471 50 72 eller Helena Olsson, administrativ chef, [email protected], 018-471 51 85. Varmt välkommen med din ansökan senast den 4 februari 2021, UFV-PA 2021/39 Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 4 February (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare till ESF-projektet Jobbspår för alla

Arbetsgivare / Ort: Vaggeryds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 February (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
ESF-projektet Jobbspår för alla drivs av Arbetsmarknadsenheterna i Vaggeryds kommun och Gnosjö kommun i samverkan med de lokala vuxenutbildningarna. Vaggeryds kommun är projektägare och projektet finansieras av Europeiska socialfonden (ESF). Projektets avsikt är att kartlägga individens behov utifrån ett utbildningsperspektiv, t.ex. behov av samordnat stöd för att hantera studieutmaningar, och erbjuda stöd enligt Supported Employmentmetoden (SE) och Supported Education (SED) för att påbörja och avsluta studier samt därefter att nå hållbarhet på arbetsmarknaden. Arbetet kommer att ske i nära samverkan med det lokala näringslivet i de båda kommunerna. SE och SED syftar till att den studerande eller arbetslöse ska erhålla ett personligt stöd och vägledning som leder till att det ska fungera långsiktigt både i undervisning och på en arbetsplats. Vaggeryds kommun och Gnosjö kommun vill genom projektet utforma en ny utbildningsmodell kopplat mot projektets målgrupp. Detta genom att utveckla metoder och stödfunktioner som möjliggör deltagande och slutförande av jobbspår. Projektet vill stärka relationen mellan utbildning och arbete. Arbetsmarknadsenheten är organiserad under kommunstyrelsen och har uppdraget att driva och samordna arbetsmarknadsfrågor, försörjningsstöd och integrationsfrågor. Verksamheten ligger centralt placerad i Vaggeryds tätort och vi delar även lokal med Arbetsförmedlingen. Arbetsmarknadsenheten verkar för inkludering i samhället oavsett kön, etnicitet, ålder och social bakgrund. Uppdraget är att stödja personer som saknar en fast förankring på arbetsmarknaden till arbete och självförsörjning. Målet är att göra skillnad och det ska märkas i utförandet av vårt uppdrag. På Arbetsmarknadsenheten gör vi skillnad genom att våga prova och låta idéer blir till verklighet. Ständiga förbättringar är viktiga komponenter på arbetsplatsen. Med tanke och omtanke arbetar vi för utveckling där alla har mod att ta plats och bidra till ett hållbart samhälle. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra skillnad? Är du en engagerad person med erfarenhet av pedagogik och projektledning? Har du tidigare erfarenhet av arbete med nyanlända och andra utsatta grupper och vill jobba i en stimulerande miljö? Trivs du med att arbeta i en samverkande kommunal förvaltningsmiljö där vi sätter individen i centrum och där målet är att ge människor en chans att komma ut i arbetsliv och självförsörjning? Sök då tjänsten som projektledare hos oss på Arbetsmarknadsenheten i Vaggeryds Kommun, och bli en del av vårt starka team. Du kommer också att verka i Gnosjö kommun som är vår projektpartner. Som projektledare ansvarar du för projektorganisationen, planering, genomförande och avslut i enlighet med ESF-rådets krav och anvisningar. Du ansvarar också för återrapportering till projektets ledningsgrupp där också projektets samarbetspartners ingår. Du kommer att ingå i ett starkt samverkande team med 2 specialpedagoger och 2 SE/SED Coacher och du har också en projektekonom/administratör på 50% till din hjälp. Arbetet kommer att vara förlagt i båda kommunerna. Du kommer att ha din arbetsplats i anslutning till Arbetsmarknadsenheten i Vaggeryd. Du kommer också att ingå i Arbetsmarknadsenheternas team och arbeta i nära samverkan med Arbetsförmedling, Försäkringskassa, Finnvedens Samordningsförbund, Region Jönköpings län, Vuxenutbildningen vid Fenix kunskapscenter, Gnosjöandans Kunskapscenter och kommunernas övriga förvaltningar och verksamheter. Målgruppen för projektet är personer enligt Arbetsförmedlingens definition av utsatta grupper på arbetsmarknaden. Ditt uppdrag kommer vara att arbeta direkt med arbetsgruppen och också leda deras arbete under projekttiden som är 26 månader ( deltagare 17 månader). Projektets mål är att utarbeta en utbildningsmodell som omfattar alla individer med utbildningsbehov, även de med behov av ökat stöd. Projektet kommer även att utbilda näringslivet för att möjliggöra arbetsplatsförlagd utbildning. Projektets syftar även till att vuxenutbildningarnas upplägg och jobbspår ännu bättre motsvarar arbetsmarknadens behov och att det sker i större samverkan med näringslivet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleexamen inom relevant område, gärna på avancerad nivå samt erfarenhet inom projekt- och/eller processledning eller annan ledande befattning inom kommunal verksamhet eller myndighet. Du ska kunna utrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt ha en god förmåga att självständigt skapa den struktur och den administration som tjänsten kräver. I ditt arbete utgår du från verksamhetens uppdrag och värdegrund. Som medarbetare förväntas du vara engagerad, flexibel och kunna arbeta i nära samverkan med hela verksamheten. Stor vikt läggs vid din förmåga att skapa stabila samarbeten och nätverk. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av projektets målgrupper, lågutbildade, försörjningsstödsmottagare. • Erfarenhet av projektets samverkanspart Arbetsförmedlingen. • Kunskap och förståelse kring arbetsgivares behov och förutsättningar. • Erfarenhet av organisation av vuxenutbildning. Som projektledare är du den som leder arbetet och du behöver därför skapa ett starkt projektteam och leda dem i rätt riktning. Du behöver vara den som skapar klarhet och struktur, alltid ha en god överblick men också vara väl förtrogen med detaljerna i planering, riskhantering, budget och uppföljning -samt alla avvikelser som inträffar i projektet. Du behöver ha målfokus och hålla ordning och reda. Du behöver ha en mycket god kommunikativ och samverkande förmåga. Det är också en förutsättning att du är förtrogen med området som projektet verkar i, d.v.s. målgruppens förutsättningar i kombination med utbildning och arbetsmarknadsfrågor. Vidare så ser vi gärna att du har kunskaper om ESF-rådets horisontella principer: Icke diskriminering, tillgänglighet och jämställdhetsintegrering. Körkort är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt. Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
Vaggeryds kommun
Ansökan
Ansök senast 12 February (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningsledare inom automation och PLC samt elteknik till Stockholm!

Arbetsgivare / Ort: Veldi Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 February (25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Bli vår pionjär när vi revolutionerar svensk industriutbildning genom rollen som nationell utbildningsledare inom automation och PLC samt elteknik! Vi söker dig som ska bli vår sammanhållande länk när Veldi Kompetens nu tar täten och som första industriutbildningsföretag i Sverige erbjuder en tjänst med samlat nationellt ansvar för våra utbildningar inom automation och PLC samt elteknik. Vi ligger i framkant när det gäller digitalisering och innovativa utbildningsmetoder, och du kommer att få en nyckelroll på en tillväxtresa med stora möjligheter till utveckling. Tjänsten innehåller ett stort antal kundkontakter och du kommer också synas en hel del i media då du bland annat kommer att ta fram utbildningsmaterial och skapa instruktions- och utbildningsfilmer på Youtube och andra kanaler. I din roll ingår även att stötta våra lärare i takt med att våra former för utbildning utvecklas och förfinas. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Lyfta våra utbildningar till nästa nivå genom att bland annat bygga upp kursrum med utbildningsfilmer kring Automation BAS på exempelvis Youtube. - Ta fram kurspaket och finnas till hands för Veldis enheter som just nu byggs upp i exempelvis Göteborg, Jönköping, Stockholm och Växjö. - Genomföra uppdrag åt Göteborgs stad som till exempel uppdragsutbildningar inom PLC och Automation. Här ingår även att ta fram kursmaterial, planera kurser samt sätta betyg. - Stötta nya lärare i våra system samt leda arbetet på Youtube kring vår satsning på instruktionsfilmer. - Vara lärare i AF:s system och hjälpa AF-elever som ska läsa Automation BAS. - Skapa och genomföra YH-utbildningar efter näringslivets behov samt hålla kontinuerlig kontakt med vårt nätverk av intressenter. - Genomföra och bygga kursrum till kursen Service och Underhåll till VUX på ett intressant och nytänkande sätt. - Vara rörlig och ibland befinna dig på våra olika skolor för stöd på plats. Din profil Du har ett djup i dina kunskaper samt gärna även erfarenhet av utbildning. Om du tidigare arbetat praktiskt inom industrin är det förstås ett extra plus. Som person har du en förmåga att inspirera och motivera våra elever med god pedagogisk förmåga. Du är driven, strukturerad och vill framåt, dessutom bekväm i att lära ut och prata inför grupp. Du brinner även för de digitaliserade arbetssätt som nu ska lyfta landets industriutbildningar med hjälp av dina innovativa och entreprenöriella egenskaper. Om oss Veldi Kompetens ingår i kompetenskoncernen Strigo AB tillsammans med MoA Lärcentrum och Omsorgslyftet Utbildningar. Vi är verksamma inom utbildning, rekrytering & bemanning samt stöd och matchning och nu har vi siktet inställt på att starta upp ytterligare nya verksamheter inom kompetensförsörjning. Veldi Kompetens är en ledande aktör inom företagsutbildning, Komvux och arbetsmarknadsutbildning. Placeringsort kan anpassas efter rätt kandidat och annonsen ligger därför uppe på flera orter. Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer hålls löpande och tillsättning kan därmed ske innan sista ansökningsdag. Inga ansökningar tas emot via mejl utan endast via ansökningslänken på vår hemsida.
Arbetsgivare
Veldi Bemanning AB
Hemsida: https://www.veldikompetens.se/
Ansökan
Ansök senast 13 February (25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningsledare inom automation och PLC samt elteknik till Jönköping!

Arbetsgivare / Ort: Veldi Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 February (25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Bli vår pionjär när vi revolutionerar svensk industriutbildning genom rollen som nationell utbildningsledare inom automation och PLC samt elteknik! Vi söker dig som ska bli vår sammanhållande länk när Veldi Kompetens nu tar täten och som första industriutbildningsföretag i Sverige erbjuder en tjänst med samlat nationellt ansvar för våra utbildningar inom automation och PLC samt elteknik. Vi ligger i framkant när det gäller digitalisering och innovativa utbildningsmetoder, och du kommer att få en nyckelroll på en tillväxtresa med stora möjligheter till utveckling. Tjänsten innehåller ett stort antal kundkontakter och du kommer också synas en hel del i media då du bland annat kommer att ta fram utbildningsmaterial och skapa instruktions- och utbildningsfilmer på Youtube och andra kanaler. I din roll ingår även att stötta våra lärare i takt med att våra former för utbildning utvecklas och förfinas. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Lyfta våra utbildningar till nästa nivå genom att bland annat bygga upp kursrum med utbildningsfilmer kring Automation BAS på exempelvis Youtube. - Ta fram kurspaket och finnas till hands för Veldis enheter som just nu byggs upp i exempelvis Göteborg, Jönköping, Stockholm och Växjö. - Genomföra uppdrag åt Göteborgs stad som till exempel uppdragsutbildningar inom PLC och Automation. Här ingår även att ta fram kursmaterial, planera kurser samt sätta betyg. - Stötta nya lärare i våra system samt leda arbetet på Youtube kring vår satsning på instruktionsfilmer. - Vara lärare i AF:s system och hjälpa AF-elever som ska läsa Automation BAS. - Skapa och genomföra YH-utbildningar efter näringslivets behov samt hålla kontinuerlig kontakt med vårt nätverk av intressenter. - Genomföra och bygga kursrum till kursen Service och Underhåll till VUX på ett intressant och nytänkande sätt. - Vara rörlig och ibland befinna dig på våra olika skolor för stöd på plats. Din profil Du har ett djup i dina kunskaper samt gärna även erfarenhet av utbildning. Om du tidigare arbetat praktiskt inom industrin är det förstås ett extra plus. Som person har du en förmåga att inspirera och motivera våra elever med god pedagogisk förmåga. Du är driven, strukturerad och vill framåt, dessutom bekväm i att lära ut och prata inför grupp. Du brinner även för de digitaliserade arbetssätt som nu ska lyfta landets industriutbildningar med hjälp av dina innovativa och entreprenöriella egenskaper. Om oss Veldi Kompetens ingår i kompetenskoncernen Strigo AB tillsammans med MoA Lärcentrum och Omsorgslyftet Utbildningar. Vi är verksamma inom utbildning, rekrytering & bemanning samt stöd och matchning och nu har vi siktet inställt på att starta upp ytterligare nya verksamheter inom kompetensförsörjning. Veldi Kompetens är en ledande aktör inom företagsutbildning, Komvux och arbetsmarknadsutbildning. Placeringsort kan anpassas efter rätt kandidat och annonsen ligger därför uppe på flera orter. Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer hålls löpande och tillsättning kan därmed ske innan sista ansökningsdag. Inga ansökningar tas emot via mejl utan endast via ansökningslänken på vår hemsida.
Arbetsgivare
Veldi Bemanning AB
Hemsida: https://www.veldikompetens.se/
Ansökan
Ansök senast 13 February (25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningsledare inom automation och PLC samt elteknik till Malmö!

Arbetsgivare / Ort: Veldi Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 February (25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Bli vår pionjär när vi revolutionerar svensk industriutbildning genom rollen som nationell utbildningsledare inom automation och PLC samt elteknik! Vi söker dig som ska bli vår sammanhållande länk när Veldi Kompetens nu tar täten och som första industriutbildningsföretag i Sverige erbjuder en tjänst med samlat nationellt ansvar för våra utbildningar inom automation och PLC samt elteknik. Vi ligger i framkant när det gäller digitalisering och innovativa utbildningsmetoder, och du kommer att få en nyckelroll på en tillväxtresa med stora möjligheter till utveckling. Tjänsten innehåller ett stort antal kundkontakter och du kommer också synas en hel del i media då du bland annat kommer att ta fram utbildningsmaterial och skapa instruktions- och utbildningsfilmer på Youtube och andra kanaler. I din roll ingår även att stötta våra lärare i takt med att våra former för utbildning utvecklas och förfinas. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Lyfta våra utbildningar till nästa nivå genom att bland annat bygga upp kursrum med utbildningsfilmer kring Automation BAS på exempelvis Youtube. - Ta fram kurspaket och finnas till hands för Veldis enheter som just nu byggs upp i exempelvis Göteborg, Jönköping, Stockholm och Växjö. - Genomföra uppdrag åt Göteborgs stad som till exempel uppdragsutbildningar inom PLC och Automation. Här ingår även att ta fram kursmaterial, planera kurser samt sätta betyg. - Stötta nya lärare i våra system samt leda arbetet på Youtube kring vår satsning på instruktionsfilmer. - Vara lärare i AF:s system och hjälpa AF-elever som ska läsa Automation BAS. - Skapa och genomföra YH-utbildningar efter näringslivets behov samt hålla kontinuerlig kontakt med vårt nätverk av intressenter. - Genomföra och bygga kursrum till kursen Service och Underhåll till VUX på ett intressant och nytänkande sätt. - Vara rörlig och ibland befinna dig på våra olika skolor för stöd på plats. Din profil Du har ett djup i dina kunskaper samt gärna även erfarenhet av utbildning. Om du tidigare arbetat praktiskt inom industrin är det förstås ett extra plus. Som person har du en förmåga att inspirera och motivera våra elever med god pedagogisk förmåga. Du är driven, strukturerad och vill framåt, dessutom bekväm i att lära ut och prata inför grupp. Du brinner även för de digitaliserade arbetssätt som nu ska lyfta landets industriutbildningar med hjälp av dina innovativa och entreprenöriella egenskaper. Om oss Veldi Kompetens ingår i kompetenskoncernen Strigo AB tillsammans med MoA Lärcentrum och Omsorgslyftet Utbildningar. Vi är verksamma inom utbildning, rekrytering & bemanning samt stöd och matchning och nu har vi siktet inställt på att starta upp ytterligare nya verksamheter inom kompetensförsörjning. Veldi Kompetens är en ledande aktör inom företagsutbildning, Komvux och arbetsmarknadsutbildning. Placeringsort kan anpassas efter rätt kandidat och annonsen ligger därför uppe på flera orter. Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer hålls löpande och tillsättning kan därmed ske innan sista ansökningsdag. Inga ansökningar tas emot via mejl utan endast via ansökningslänken på vår hemsida.
Arbetsgivare
Veldi Bemanning AB
Hemsida: https://www.veldikompetens.se/
Ansökan
Ansök senast 13 February (25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Prefekt till institutionen för teknikvetenskap och matematik

Arbetsgivare / Ort: Luleå Tekniska Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 February (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningschef

Om jobbet
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med industrier som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,8 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 700 anställda och 15 100 studenter. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat. Med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Institutionen för teknikvetenskap och matematik (TVM) har drygt 300 anställda och bedriver forskning och utbildning inom 15 forskningsämnen uppdelade på åtta avdelningar, lokaliserade i Luleå samt två ämnen lokaliserade i Skellefteå. Avdelningarna verkar inom teknikområdena maskinteknik, energivetenskap och materialvetenskap samt matematik och fysik. Både forskning och utbildning genomförs ofta i nära samverkan med andra aktörer i samhället. Vid institutionen finns också sju centrumbildningar. En stor del av verksamheten är experimentell och institutionen förfogar därför över en omfattande laborativ infrastruktur, både för vetenskapliga och utbildningsmässiga syften. TVMs omsättning är närmare 400 mkr varav ca 270 mnkr är relaterat till forskning. Institutionen har starka kopplingar till samhälle, näringsliv och internationella nätverk. Med långsiktig hållbarhet i fokus kraftsamlar institutionen på ett antal forskning- och innovationsområden inom teknikvetenskap och matematik. Läs mer om vår verksamhet på vår hemsida https://www.ltu.se/org/tvm Vi söker nu en prefekt som ska leda institutionens arbete för att skapa de bästa förutsättningarna för forskning, utbildning och samverkan. Arbetsuppgifter Vid Luleå tekniska universitet har prefekten en nyckelroll och ingår i universitetets ledning. Prefekten rapporterar direkt till rektor och är en del av rektors strategiska råd. Prefekten är chef för institutionen, ska leda och fördela arbetsinsatser och har ansvar för verksamhetens resurser, resultat och utveckling. Uppdraget innebär ansvar för att institutionens utbildningsåtagande och forskning är av hög kvalitet samt för utveckling av en stimulerande och kreativ miljö för anställda och studenter. Universitetet lägger stor vikt vid ett ledarskap som främjar mod, närhet och tillit. Prefektens engagemang, skicklighet och ansvar är mycket betydelsefullt för hela universitetets framtida utveckling. I uppdraget ingår att aktivt arbeta för att universitetets vision, strategier och mål uppfylls. Universitetets vision, målbild m.m. framgår av https://www.ltu.se/ltu/Vision-och-strategi-2030 Kvalifikationer Vi söker en person med starkt engagemang, integritet och beslutsförmåga som kan inspirera och skapa goda relationer till medarbetare och externa intressenter. Förmågan att leda en organisation i ständig utveckling är av stor betydelse. Sökande ska ha lägst doktorsexamen eller motsvarande kompetens, väl dokumenterad erfarenhet av verksamhetsledning vilken ska ha inneburit personal- såväl som ekonomiskt verksamhetsansvar. Erfarenheter av att leda, organisera, utveckla och genomföra utbildnings- och forskningsverksamhet förväntas, akademiskt ledarskap är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och stor vikt läggs vid kommunikativ förmåga. Övrigt Uppdraget som prefekt är ett heltidsuppdrag som är tidsbegränsat till fyra år med möjlighet till förlängning. För extern sökande erbjuds en tillsvidareanställning i kombination med uppdraget. Information I denna rekrytering samarbetar vi med Accord Group. För mer information kring rekryteringen kontakta gärna Ann-Sofie Rosenberg, 070-633 76 76, [email protected] För frågor som rör prefektuppdraget kontakta: Pär Weihed, prorektor, 0920-49 39 87, [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson, 0920-49 15 29, [email protected] OFR-S Lars Frisk, 0920-49 17 92, [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev, referenser,  samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 14 februari 2021 Referensnummer: 3720-2020
Arbetsgivare
Luleå Tekniska Universitet
Hemsida: http://www.ltu.se
Ansökan
Ansök senast 14 February (26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Child Protection Advisor

Arbetsgivare / Ort: Rädda Barnens Riksförbund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 May (3 månader 12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
THE OPPORTUNITY The holder of this position contributes to, and provide leadership on, Child Protection thematic development and related advisory and capacity building support from Save the Children Sweden (SCS) towards Save the Children International (SCI) and the wider movement. A special focus is on Violence against Children (VAC). This includes the participation in relevant technical working groups as well as other international coordinations mechanisms and groups. The advisor will work in close coordination and cooperation with Technical Advisors across the Save the Children movement. Scope of Role includes: - To develop, monitor and institutionalize VAC methods, programmes and themes for thought leadership. - To contribute to the achievement of the Be protected breakthrough through thematic development and quality assurance of relevant thematic programmes - To support the quality of SCS supported regional/country programmes TO BE SUCCESFUL IN THIS ROLE YOU'LL BRING - University degree within a relevant field (or equivalent knowledge acquired through other means) - Proven history of extensive work in related international development program context in general and in particular working with child protection and child rights programming during 6 years or more. - Experience in integrated sector approaches and/or relevant experience in other cross-sectorial work where child protection has been included - Excellent conceptual and theoretical understanding of Rights Based Approach, Civil Society and Governance - Experience in leading or co-leading external or internal coordination mechanisms and groups. - Experience from work with thematic development and knowledge development - Demonstrated ability to train and facilitate - Demonstrated ability to work in a changing, multi-cultural environment and establish harmonious and effective working relationships and teambuilding - Excellent writing, communications and networking skills in English. Additional languages. Swedish, French, Arabic and Spanish is an asset Desirable qualifications are specific experience of working with preventing violence in the home, ending violence in schools and prevention of sexual violence. In this role you will be expected to invest time and energy to develop yourself and others, as well as build and use sustainable relationships and networks. You will apply your technical and professional expertise to develop and implement innovative solutions in efficient collaboration with others. On a personal level you share our values (https://jobs.savethechildren.org.uk/our-values/). SOUND INTERESTING? This is a permanent position where you will be working out of our office in Stockholm, Sweden. Please contact the hiring manager Paola Castro Neiderstam [email protected] should you have any questions about this role. We look forward to recieving your application no later than November 22nd, 2020 At Save the Children we are committed to the safeguarding and protection of both children and adults in our work. We will do everything possible to ensure that only those who are suitable to work with children are recruited to work for us. This post is subject to vetting checks including a criminal records disclosure. All employees are expected to carry out their duties in accordance with our important policies such as the Child safeguarding policy, Policy protection from Sexual Abuse and Sexual Exploitation (PSEA) and our ethical guidelines, more information about our policies and our guildelines can be found HERE. (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/policies-and-ethical-guidelines/)
Arbetsgivare
Rädda Barnens Riksförbund
Hemsida: http://www.rb.se
Ansökan
Ansök senast 1 May (3 månader 12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medlemsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Landsrådet För Sveriges Ungdomsorganisationer
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 June (4 månader 22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Nu söker vi dig som vill skapa mötesplatser, utbildning och nätverk för LSU:s medlemsorganisationer. Vi söker en medlemsutvecklare som älskar att upptäcka och tillgängliggöra digitala mötesplatser! Vi vet att du också är en person som ständigt omprövar och upptäcker samt dokumenterar för ett organisatoriskt lärande. LSU är samarbets- och intresseorganisationen för Sveriges ungdomsorganisationer. Vi är en mötesplats inriktad på ledarskap, organisationsutveckling, påverkansarbete och ungdomspolitik. LSU har en vision om en demokratisk värld där alla unga är organiserade och har makt över sina liv och samhällsutvecklingen. Vi söker Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla och samordna kapacitetsstärkande aktiviteter och kan bidra till såväl olika digitala satsningar som andra events och nätverk. Allt för att stärka barn- och ungas möjlighet att bygga starka organisationer. Du har tillräcklig kännedom om LSU:s målgrupper, förstår ungdomsorganisationernas generella organisatoriska utmaningar och har ett starkt pedagogiskt intresse. Vidare tror vi att du har ett operativt engagemang i ungdomsrörelsen där du utvecklat föreningsverksamhet. Du drivs av att möta och stötta människor i deras engagemang och du har förmåga att analysera och prioritera bland olika möjligheter. Om tjänsten Som medlemsutvecklare kommer du att arbeta med många av LSU:s olika projekt. Du kommer tillsammans med och för LSU:s medlemsorganisationer utveckla utbildningsaktiviteter av varierande karaktär och vara drivande i att paketera och anpassa andras kunskaper för olika målgrupper. Tjänsten innebär därför mycket kontakt och samverkan med LSU:s medlemsorganisationer och andra aktörer för att skapa utbildningskoncept och mötesplatser. Det är därför viktigt att du är kontaktskapande, lyhörd, påhittig och nyfiken. För att lyckas i tjänsten tror vi att du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla bildningsverksamhet i en ungdomsorganisation och har god förståelse för den bredd av verksamheter och de varierande förutsättningar och behov som finns bland våra medlemmar i deras arbete på både nationell, regional och lokal nivå. Du behöver gilla att både vara utbildare, processledare och koordinator. Tjänsten är placerad inom verksamhetsområdet Samverkan, organisation och ledarskap. Du arbetar även nära kollegorna inom Politik och påverkan, och du både bidrar samt drar nytta av det samlade kansliets kompetens i verksamhetsutvecklingen. Arbetsuppgifter - Samordning och utveckling av utbildningsverksamhet riktad till LSU:s etableringsmedlemmar och medlemmar. - Bidra till koordinering och medlemsperspektiv i olika LSU event och aktiviteter i olika projektverksamheter - Bygga upp och utveckla digitala, fysiska utbildningsprocesser och andra lärtillfällen. - Kontakt med andra aktörer inom och utanför civilsamhället för att hitta samarbeten, stärka nätverk och skapa mötesplatser. - Leda och utveckla utbildningsprogram som syftar till att bygga en starkare organisatorisk stabilitet samt arrangera, processleda och föreläsa vid utbildningsträffar och nätverksträffar. Kunskap och erfarenheter - Kunskap om digitala möten och utbildningsplattformar. - Kännedom om ungdomsrörelsen och det unga civilsamhället samt förståelse för dess förutsättningar organisatoriskt och ekonomiskt. - Vana av att driva processer framåt och ta egna initiativ för att initiera processer. - Erfarenhet av folkbildningsverksamhet och föreningsutveckling. - Erfarenhet av att jobba normkritiskt och utifrån ett postkolonialt perspektiv. - Minoritetsperspektiv - Förmåga och vilja att skapa trygg och tillgängliga rum för erfarenhetsutbyte Kompetenser och förmågor - Initiativrik, påhittig och kreativ - Tar med lätthet kontakt med nya människor och organisationer - Kan prata pedagogiskt framför små och stora grupper - Förmåga att prioritera och kommunicera - Handlingskraftig och nyfiken - Utvärderande och utforskande Meriterande erfarenheter - Erfarenhet av att organisera gräsrotsförening - Erfarenhet av att söka projektmedel, kunskap om projektmodeller och erfarenhet av att ha arbetat gentemot olika bidragsgivare. - Kunskaper inom projektledning såsom att jobba mot bestämda mål och kunna följa en uppsatt budget. - Något/några av de nationella minoritetsspråken - Kunskap om de instanser inom det offentliga som ger stöd till och beviljar bidrag till ungdomsrörelsen. - Pedagogisk och didaktisk utbildning - Erfarenhet och kunskap om gamification Anställningsform: Tillsvidare, med en inledande provanställning på 6 månader Omfattning: 100 % av 37,5 timmars arbetsvecka. Tillträde: snarast, enligt överenskommelse Placering: i Stockholm, men just nu hemifrån Ansökan: senast 12 januari 2021 Individuell lönesättning. Arbetsvillkoren följer arbetsplatsens kollektivavtal. LSU eftersträvar en mångfald av perspektiv, förmågor och erfarenheter och ser därför gärna en bredd av sökanden. Om LSU och vad vi erbjuder dig Hos LSU finns en organisationskultur som genomsyras av värderingsfrågor, ett stort individuellt ansvar och möjlighet till utveckling. Det är en organisation med korta beslutsvägar och en inspirerande arbetsmiljö med engagerade medarbetare. LSU har stor erfarenhet av att arbeta med metodutveckling och ett brett kontaktnät hos civilsamhällets aktörer. Vi kan erbjuda en spännande och dynamisk arbetsplats som innebär stora möjligheter att stärka ungdomsrörelsens förutsättningar och genomslagskraft. LSU har beslutat att vi endast planerar för digitala verksamheter fram till 1 oktober 2021. Vi arbetar även för närvarande hemifrån, det har vi gjort sen mars 2020 och vi kommer fortsätta göra under en bra bit in på 2021. Det finns möjlighet till distansavtal, men vi strävar efter en tid när vi alla åter arbetar på kontoret. Om du är intresserad av tjänsten Ansök senast den 12 januari genom att klicka på "Skicka ansökan", fylla i dina uppgifter och bifoga ett personligt brev och CV. Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar på annat sätt. Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av generalsekreterare Hannah Kroksson, [email protected], 0735 00 54 92. Fackligt ombud nås via [email protected]
Arbetsgivare
Landsrådet För Sveriges Ungdomsorganisationer
Hemsida: http://www.lsu.se
Ansökan
Ansök senast 10 June (4 månader 22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.