På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kompetensmäklare

Kompetensmäklare

Är du mycket intresserad av människor, förhållandena på arbetsmarknaden, olika utbildningsalternativ och vill arbeta med matchning mellan arbetslivet och utbildningsväsendet? Då är kanske detta yrket rätt yrke för dig.

För att lyckas i rollen som kompetensutvecklare behöver du djupa och breda kunskaper inom flera olika områden såsom verksamhetsutveckling, kompetensförsörjning, arbetsmarknad och personalfrågor.

Kompetensmäklare måste alltså ha kompetens för att vara en relationsskapande länk mellan myndigheter, företag och både befintliga samt framtida utbildningar. Du måste kunna identifiera och analysera diverse kompetens- och utbildningsbehov samt aktivt jobba med behovsinventeringar.

Du behöver också ha tillräcklig kompetens för att kunna skapa, driva och delta i olika former av proffs-nätverk samt ha personliga egenskaper och färdigheter för att skapa förtroende ute bland olika sorters av verksamheter såsom myndigheter, företag, ideella föreningar, studieförbund och olika typer av utbildningsanordnare.

Yrkesroller som du kan ha i det här yrket är även kompetensstrateg och företagsrådgivare.

Utbildning

Relevant utbildningsbakgrund och tidigare yrkeserfarenhet som en kompetensmäklare behöver ha finns inom  områden som verksamhetsutveckling, kompetensförsörjningarbetsmarknads eller personalfrågor.

Bra gymnasial grundutbildning finns på bl a Samhällsvetenskapsprogrammet eller International Baccalaureate Diploma.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

39 Lediga jobb

Handläggare inom antagningsverksamheten

Arbetsgivare / Ort: Universitets- och Högskolerådet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Vill du bidra till en effektiv och fungerande antagning till högre utbildning? Vi söker nu flera handläggare till enheten för handläggning vid avdelningen för antagning och studentstöd.   Vad du kommer att göra/ansvara för Som handläggare kommer du att: • Ingå i en enhet som ansvarar för handläggning av anmälningar till universitetets - och högskoleutbildningar så som kurser och utbildningsprogram. • Arbeta med kvalificerad handläggning och bedömning av gymnasiala och akademiska meriter från Sverige och andra länder. • Arbeta med administration samt support via telefon och e-post till sökande och studie- och yrkesvägledare. • Samarbeta med andra funktioner inom avdelningen. En del arbetsuppgifter innefattar även samverkan med andra avdelningar inom ramen för utförande av UHR: s uppdrag. Arbetet sker periodvis i högt tempo med täta deadlines. Även andra uppgifter kan förekomma. Du som söker Du har: • Akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som myndigheten bedömer som likvärdig. • Flerårig erfarenhet av handläggning eller kvalificerat administrativt arbete. • Erfarenhet av och trivs med att ge support och service via telefon/e-post på ett professionellt sätt. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift vilket är nödvändigt för det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av antagningsarbete till universitets- och högskoleutbildningar. • Kunskaper om det svenska nationella studieadministrativa systemet NyA. • Kunskaper i ytterligare språk.                                    • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. För att fungera bra i rollen som handläggare behöver du: • Vara ansvarstagande och självgående. • Vara noggrann. • Ha en god organisationsförmåga och bra på att strukturera och prioritera. • Trivas med att arbeta mot deadlines då arbetsbelastningen varierar under året. • Vara trygg i att fatta beslut.                                                                      • Ha en mycket god samarbetsförmåga, då arbetet kräver samverkan med personer inom enheten men även med andra delar av myndigheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad vi gör och erbjuder Universitets- och högskolerådets vision är utbildning, utbyte och utveckling – för alla som vill vidare och speglar väl myndighetens uppdrag. UHR har flera uppdrag inom utbildningsområdet vars gemensamma nämnare är att skapa möjligheter till utveckling genom utbildning och internationella utbyten. Vi är cirka 300 anställda i Stockholm och Visby. UHR:s mål är att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetare och chefer jobbar tillsammans för långsiktig utveckling. Vi erbjuder en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. UHR handlägger och samordnar antagningen till de flesta högskoleutbildningarna i Sverige. Anmälan till dessa utbildningar sker på våra webbplatser Antagning.se och Universityadmissions.se. Avdelningen informerar om och inspirerar till högskoleutbildning, t.ex. genom vår webbplats Studera.nu, så att de som vill söka till högskolan ska kunna göra ett genomtänkt val. I informationsverksamheten samarbetar vi även med studie- och yrkesvägledare, som kan hitta särskild information på uhr.se. Anställningen omfattar heltid och gäller tillsvidare med tillträde efter överenskommelse. UHR tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort är Solna. Våra villkor och förmåner Mer om UHR Ansök och bli en av oss! Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV märkt med diarienummer 2.2.1-00289-2021. När du gör din ansökan vill vi att du besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi kommer i det första urvalet att utgå från svaren på dessa frågor. På så vis utvärderar UHR kandidaterna på lika villkor. CV och personligt brev kommer att läsas i nästa steg i urvalsprocessen. Sista ansökningsdatum är 20 september 2021. Har du några frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Antonella Acciai tfn. 010-470 04 71. Representant för SACO är Kerstin Martinez tfn. 010-470 04 69 och för ST Robin Johansson tfn. 010-470 05 39. Universitets- och högskolerådet har gjort medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Universitets- och Högskolerådet
Hemsida: http://www.uhr.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administrativ processtödjare till vuxenutbildning med erfarenhet av Alvis

Arbetsgivare / Ort: Värmdö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Beskrivning Enhet/Avdelning Vuxenutbildningen i Värmdö kommun är just nu inne i en spännande fas där uppbyggnaden av en ny enhet och systembyte till ett nytt elevadministrativt system pågår. Vi välkomnar engagerade, flexibla, erfarna och nytänkande medarbetare. Vi söker dig som vill arbeta som administrativ processtödjare på vår nya enhet för antagning och auktorisation inom vuxenutbildningen. Enheten för antagning och auktorisation, vuxenutbildning i Värmdö kommun ansvarar för auktorisation och uppföljning av auktoriserade utbildningsanordnare inom vuxenutbildningen, för studie-och yrkesvägledning till och antagning av eleverna samt för stadsbidrag. I dagsläget har enheten 6 medarbetare. Arbetsbeskrivning  I rollen som processtödjare kommer du att arbeta med att ge stöd till, följa upp och vidareutveckla administrativt arbete på vuxenutbildningen i Värmdö kommun. Du kommer att arbeta både med de interna processerna men även att vara ett nära verksamhetsstöd till kollegorna på enheten och till våra elever i syfte att vidareutveckla, ta fram och kvalitetssäkra administrativa processer inom vuxenutbildningen. Som processtödjare är du också tillgänglig till våra auktoriserade utbildningsanordnare och besvarar frågor som de har kopplade till kommunens administrativa processer. Vi söker dig som har en akademiskutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom vuxenutbildningen på huvudmannanivå, är insatt i vuxenutbildningens alla delar och är trygg med att arbeta med systemet Alvis. Du har ett genuint intresse för administration och är van vid att driva projekt och processer framåt. Om du har erfarenheter inom administrativt arbete på en skola som bedriver vuxenutbildning är detta meriterande. Vidare är du bra på att synliggöra och driva processer och har ett tydligt resultatfokus. Du har en god samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt och vara din egen drivmotor samt är bekväm med att presentera resultat både skriftligt och muntligt. Du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och slutligen mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter jämn könsfördelning och de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen avser en visstidsanställning på 100% med start snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på ett år med möjlighet till förlängning.  Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Värmdö kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Fakultetshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Mittuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Det Humanvetenskapliga fakultetskansliet svarar för nämnd- och ledningsstöd, fakultetsövergripande resurstilldelning, planering/uppföljning, forsknings- och utbildningsadministration. Fakultetskansliet söker nu dig som vill arbeta i en forsknings- och utbildningsmiljö och som har ett serviceinriktat förhållningssätt samt är noggrann, självständig och ansvarskännande. Arbetsuppgifter: I denna roll som fakultetshandläggare är den huvudsakliga funktionen service och stöd till studenter, lärare, forskare samt samordning med andra enheter inom Mittuniversitetet. Du kommer att ingå i det utbildningsadministrativa teamet tillsammans med ett tjugotal kollegor placerade både i Sundsvall och i Östersund. I rollen ingår att ansvara för den studentadministration som krävs i grundutbildningen och en stor del av arbetet utförs i olika datorbaserade administrativa system. I förekommande fall kan sekreteraruppdrag i olika grupperingar ingå. I alla roller vid fakultetskansliet ingår allmän administration gentemot närmaste operativ chef, som till exempel mötes‐/besöksadministration, bokning av resor och lokaler, beställningar och inköp samt övrigt förekommande administrativa uppgifter. Resor, främst mellan campusorterna, ingår i arbetet. Resor med övernattning kan förekomma. Kvalifikationer: De vi söker är strukturerade och har god administrativ förmåga inklusive kunskaper i administrativa system. God förmåga att arbeta självständigt, i grupp samt att hantera frågor i dialog med medarbetare efterfrågas. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift liksom kunskaper i engelska är ett krav. De vi söker ska ha en 3-årig högskoleexamen. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet vad gäller noggrannhet, initiativkraft, lyhördhet och flexibilitet. Anställning och tillträde: Tillsvidare, heltid. Tillträde 1 mars 2022.   Anställningsort: Sundsvall Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Information: Närmare upplysningar lämnas av utbildningsadministrativ chef Mia Wiklander, mailto:[email protected], 010-142 82 68 Ansökan: Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2021-10-20. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Mittuniversitetet
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Skolhandläggare till Resurscentrum/Modersmålsenheten

Arbetsgivare / Ort: Luleå kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Luleå har både storstadens utbud och småstadens närhet. En hållbar kuststad med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll? Resurscentrum inom Barn- och utbildningsförvaltningen är en stödfunktion till skolan i Luleå kommun och omfattar modersmål, flerspråkighet, elevhälsa, Kulturskola och måltidsservice. Resurscentrum leds av avdelningschef. De olika enheterna leds av åtta enhetschefer. Detta är en av Luleås mest spännande och mångkulturella arbetsplatser. Resurscentrum bevakar särskilt nationella minoriteters rättigheter inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Luleå kommun är förvaltningsområde för meänkieli, samiska och finska. Resurscentrum berikar och stärker arbetet med barns och elevers utbildning. Vi arbetar med främjande och förebyggande insatser med lärande och utveckling genom: • Hälsa och välmående • Trygghet och hållbarhet • Språk och identitet • Kultur och estetik Enhetens uppdrag är att bemanna rektors behov av modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet i grundskola och gymnasieskola samt modersmålsstöd i nationella minoritetsspråk och språkstöd i förskola och förskoleklass. Totalt handlar det om behov för 1000 elever inom ovan angivna skolformer på samtliga skolenheter i Luleå kommun. Inom enheten har vi 35 modersmålslärare i 20 olika språk. Modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet stöds av lagkrav i Skolförordningen och Skollagen. I enhetens uppdrag ingår organisation och utveckling av modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet samt modersmålsstöd och språkstöd i förskola och förskoleklass, organisation och utveckling av schemaläggning av rektors behov, organisation och utveckling av fjärrundervisning inom grundskola och gymnasieskola. För ovanstående uppdrag ingår även utveckling av e-tjänster. Sök detta spännande jobb hos oss och bidra till ett Luleå med en förskola och skola för alla. Med hjärtat hos varje elev utvecklar vi tron på framtiden. Tillsammans gör vi skillnad! ARBETSUPPGIFTER Skolhandläggaren ska vara ett kvalificerat administrativt stöd till enhetschef utifrån enhetens uppdrag. Arbetet genomförs självständigt i tät dialog med modersmålslärarna, administratör, samordnare av fjärrundervisning samt enhetschef. Huvudsakliga arbetsområden: • Ansvara för administration och handläggning av ansökningar som inkommer till enheten från de olika skolformerna. • Ansvara för schemaläggning av inkomna ansökningar. • Bevaka GDPR-frågor kopplat till administrationen och handläggning av ansökningarna. • Sammanställa och rapportera efterfrågad statistik. • I samverkan med webbredaktör ansvara för att information på intranät och extranät är uppdaterad. • Ansvara för att befintliga e-tjänster är funktionella. KVALIFIKATIONER • Personaladministrativ utbildning eller annan administrativ högskoleutbildning. • Mycket god duglighet i att arbeta i applikationer som ingår i Office 365. • Erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd för en linjeorganisations olika nivåer • Erfarenhet av att arbeta i en skolorganisation. • Dokumenterat god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Meriterande: Kunskap och erfarenhet av Skola24, Procapita och Unikum. I rollen som skolhandläggare är det viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp. Arbetet innebär att du driver flera arbetsuppgifter parallellt i kontakterna inom enheten, med skolenheterna och i viss mån med förvaltningen. I arbetet måste du också kunna prioritera för att det långsiktiga arbetet ska fungera för enheten. Ordning och struktur är sådant som är viktigt för dig i din arbetsdag. Som vår medarbetare förväntar vi oss att du följer Luleå kommuns värdegrund, arbetar medvetet med kvalitetsarbete och professionell utveckling. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Dina kvaliteter kan du styrka med goda referenser. ÖVRIGT Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Om du erhåller tjänsten ska du lämna in ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tips! Nyfiken på Luleå? flyttatilllulea.se Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb
Arbetsgivare
Luleå kommun
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator för medicinsk humaniora och samhällsvetenskap, vikariat

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Centrum för medicinsk humaniora och samhällsvetenskap är en ny centrumbildning för att främja och stödja utbildning och forskning inom det tvärvetenskapliga området medical humanities vid Uppsala universitet. Det har till uppdrag att främja nya initiativ och att stärka och synliggöra redan existerande verksamhet. Ett tjugotal forskare verksamma på olika institutioner ingår i nätverket. Verksamheten leds av en föreståndare med stöd av en koordinator, och innefattar även undervisning över fakultetsgränserna. Medical humanities har blivit ett nyckelbegrepp för att beskriva samverkan inom utbildning och forskning mellan humaniora och samhällsvetenskap å ena sidan och medicin, inklusive vård, biomedicin och farmaci å den andra. Internationellt, särskilt i USA och Storbritannien, är området väletablerat och under senare år har forskargrupper och nätverk initierats vid flera la rosa ten i Sverige. Organisatoriskt är centrumet en del av Institutionen för idé- och lärdomshistoria, en stark forskningsmiljö inom bland annat medicinhistoria och vetenskapshistoria. För mer information, se: https://uu.varbi.com/center/tool/position/369053/edit/tab:2/checklist:TA/Centrum för medicinsk humaniora och samhällsvetenskap är en ny centrumbildning för att främja och stödja utbildning och forskning inom det tvärvetenskapliga området medical humanities vid Uppsala universitet. Det har till uppdrag att främja nya initiativ och att stärka och synliggöra redan existerande verksamhet. Ett tjugotal forskare verksamma på olika institutioner ingår i nätverket. Verksamheten leds av en föreståndare med stöd av en koordinator, och innefattar även undervisning över fakultetsgränserna. Medical humanities har blivit ett nyckelbegrepp för att beskriva samverkan inom utbildning och forskning mellan humaniora och samhällsvetenskap å ena sidan och medicin, inklusive vård, biomedicin och farmaci å den andra. Internationellt, särskilt i USA och Storbritannien, är omrÃ¥det väletablerat och under senare Ã¥r har forskargrupper och nätverk initierats vid flera la rosa ten i Sverige. Organisatoriskt är centrumet en del av Institutionen för idé- och lärdomshistoria, en stark forskningsmiljö inom bland annat medicinhistoria och vetenskapshistoria. För mer information, se: https:/www.idehist.uu.se/forum-for-medicinsk-humaniora-och-samhallsvetenskap Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår att initiera, samordna och synliggöra utbildnings- och forskningssamarbeten inom forskningsområdet medical humanities vid Uppsala universitet. Som koordinator ska du kunna ta egna initiativ i detta utvecklingsarbete och att skapa och fördjupa de omfattande interdisciplinära kontakter som krävs för detta. Arbetet leds av centrums föreståndare.  Kvalifikationskrav: Universitets- eller högskoleexamen inom ämnesområden som arbetsgivaren bedömer som relevanta, i första hand humaniora, samhällsvetenskap, medicin eller hälsa. För anställning krävs att innehavaren har erfarenhet av ledning och samordning, samt uppvisar god samarbetsförmåga. God förmåga att skriva och tala både svenska och engelska är ett krav. Ansökan kan vara skriven på svenska och ska innehålla: - Curriculum Vitae, och meritförteckning med komplett publikationslista, - vidimerade kopior av examensbevis och betyg, - två referenser, - samt övriga handlingar den sökande önskar åberopa. Önskvärt/meriterande i övrigt: Avlagd doktorsexamen, erfarenhet av undervisning liksom av att skriva ansökningar till externa forskningsfinansiärer kommer att tillmätas stor vikt. Särskilt meriterande är egen tvärvetenskaplig forskning och undervisning samt förtrogenhet med medical humanities som forsknings- och undervisningsfält. Stor vikt kommer även att läggas vid förmåga till att arbeta självständigt samt personlig lämplighet. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: 2021-11-01 eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2022-08-31. Anställningens omfattning: 60 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: Centrums föreståndare Ylva Söderfeldt, 018-471 15 69, [email protected], eller institutionens prefekt Frans Lundgren, tel. 018-471 15 80, [email protected] Välkommen med din ansökan senast fredag 22 oktober 2021, UFV-PA 2021/3762. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.