På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Företagsjurist

Företagsjurist

En jurist är expert på att analysera och lösa juridiska problem och tolka lagar och avtal. Juridiska uppgifter finns i alla branscher. Vanligast är att göra utredningar, förhandla, granska eller upprätta kontrakt och andra rättsliga handlingar. Arbetsuppgifterna skiftar därför mycket beroende på vilket område du jobbar med.

Som företagsjurist jobbar du väldigt brett inom juridik, du jobbar med en massa olika saker och kommer med juridiska råd och har synpunkter på det kommersiella upplägget i företaget. Du hanterar stora mängder information, samt analyserar och löser problem.

Utbildning

Juristprogrammet på högskolor/universitet motsvarar 4,5 års studier på heltid. Juristprogrammen som ges på de olika lärosätena leder till en juristexamen som är en yrkesexamen och utbildningar på juristprogrammet på olika lärosäten ska betraktas som likvärdiga. Juristutbildningens upplägg kan dock skilja sig mellan de olika universitet.

En bra grundutbildning får du på gymnasiets Ekonomiprogrammet, inriktning Juridik, Samhällsvetenskapsprogrammet eller Naturvetenskapsprogrammet, inriktning Naturvetenskap och Samhälle.

Framtidsutsikter

Arbetsförmedlingen bedömer att det blir fortsatt balans mellan utbud och efterfrågan på jurister både under det närmaste året och på fem till tio års sikt. Jurister har under många år haft en mycket stabil arbetsmarknad och den förväntas fortsätta att vara så även framöver.

Personliga egenskaper

Att vara jurist är inget så kallat 9-5-jobb, du måste vara mycket stresstålig och flexibel. Du måste vara bra på att få saker att fungera och att hitta lösningar. Du behöver vara mycket social då mycket av arbetet går ut på att nätverka och skaffa dig kontakter och kunder. Att ha ett affärsmässigt sinnelag och att vilja investera en stor mängd tid i sin yrkesroll är en bra egenskap.

Visa mer
Visa mindre

177 Lediga jobb

Sales and Business Development Manager - Aviation Industry

Arbetsgivare / Ort: DynamicSource AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Affärsutvecklare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

DynamicSource has been developing flight critical systems for cockpit environments, airlines and aircraft manufacturers worldwide since 2009. Our knowledgeable team consists of pilots, engineers, software and business developers. The compilation of our Team comprises of an extraordinary versatility allowing us to lead your way into tailored state-of-the-art solutions. We always thrive on tough challenges.

More information about DynamicSource is available at: https://www.dynamicsource.se/

Your Job

  • Research and identify new business opportunities - including new markets, growth areas, trends, customers, partnerships, products, and services - or new ways of reaching existing markets
  • Seek out the appropriate contact in an organisation
  • Generate leads and cold call prospective customers
  • Meet with customers/clients face to face or remotely
  • Foster and develop relationships with customers/clients
  • Understand the needs of your customers and be able to respond effectively with a plan of how to meet these
  • Think strategically - seeing the bigger picture and setting aims and objectives in order to develop and improve the business
  • Work strategically - carrying out necessary planning in order to implement operational changes
  • Draw up client contracts
  • Have a good understanding of the businesses' products or services and be able to advise others about them
  • Ensure staff are on board throughout the organisation, and understand the need for change and what is required of them
  • Train members of your team, arranging external training where appropriate
  • Attend seminars, conferences, and events where appropriate
  • Keep abreast of trends and changes in the Aviation Industry
  • Plan, prepare and carry out presentations

Skills

Must have

● Experience in sales, marketing or related field.

● Strong communication skills and IT fluency.

● Experience of international contracts and procurement work

● Ability to manage complex projects and multi-task.

● Excellent organizational skills.

● Ability to flourish with minimal guidance, be proactive, and handle uncertainty.

● Proficient in Word, Excel, Outlook, and PowerPoint.

● Comfortable using a computer for various tasks.

● Great interest and knowledge in aviation

● Great interest and knowledge about the software industry

Good to have

● Background in aviation


Working conditions

The DynamicSource team is located in the greater Stockholm area. You are required to work from our central Stockholm office (min. 2 days/week) and remotely.

DynamicSource visit customers and participate in industry events (e.g. forums and product expos). Worldwide travel and the flexibility to do so will be required.

Next Steps

Please email your cover letter (including your salary range expectations) and your CV in English, with the subject: Sales and Business Development Manager to [email protected]

For any queries please also contact [email protected] and one of our team will call you back.

We will review applications continuously until 31st July 2021.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
DynamicSource AB
Kungsholmsgatan 12
11227 Stockholm
Hemsida: https://www.dynamicsource.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Managementkonsult inom ersättningsfrågor med juridisk bakgrund

Arbetsgivare / Ort: Söderberg & Partners Insurance Consulting KB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsjurist

Om jobbet
Har du en bakgrund inom juridik, men är intresserad av managementkonsultyrket? Novare Pay Consulting söker dig som har en bred kunskapsbas inom affärsjuridik och intresse för skatterätt, men som vill testa en bredare tjänst. Hos oss axlar du rollen som managementkonsult, och kompletterar våra projektteam med juridisk kunskap och ett nytt perspektiv. Novare Pay Consulting är det ledande och snabbast växande konsultbolaget inom ersättningsområdet i norden, som nu söker en ny medarbetare till teamet. Detta är ett unikt jobb där du får möjligheten att vara med och aktivt bidra till att utveckla både våra kunder och Novare Pay Consulting. Vi är en del av Novaregruppen som är Sveriges ledande humankapitalbolag och Söderberg & Partners, en av Sverige största finanskoncerner. Novare Pay Consulting hjälper svenska och multinationella företag inom incitaments- och ersättningsområdet. Vår vision är att skapa effektiva och hållbara ersättningssystem. Genom vår innovationskraft och flexibilitet utmanar vi befintliga aktörer på marknaden. Vi arbetar på lednings-, styrelse- och ägarnivå hos våra uppdragsgivare. Du kommer att interagera med ledande befattningshavare och jobba på hög strategisk nivå med spännande projekt som kan skapa betydande resultat för våra kunder. Du kommer självständigt att arbeta med att opponera på, analysera och formulera dokumentation som anställningsavtal, dokumentation på ersättningsområdet för bolagsstämmor, kollektivavtal och mycket mer. Du kommer även att genomföra projekt från start till slutleverans och till din hjälp har du senior expertis på konsultområdet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Bistå med ett nytt perspektiv och kunskap i våra projektteam - Representera företaget gentemot bolagsjurister och advokatfirmor (samarbetspartners) avseende; - Villkor i incitamentsprogram - Anställningsavtal - Policys - Kollektivavtalsfrågor - EU-direktiv på ersättningsområdet - Svensk Kod för bolagsstyrning - Material till bolagsstämmor - Diskrimineringsfrågor - GDPR-frågor - Avtalsfrågor - Följa upp och bistå partner inom affärsutveckling på ditt område - Ansvar för interna avtal och legala frågor - Juristexamen eller affärsjuridisk examen med goda betyg - Minst 2 års erfarenhet av juridiskt arbete, till exempel inom bolags- eller skatterätt men även andra erfarenheter kan vara intressanta - Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Kunskaper i företagsekonomi och arbete för klient/som konsult är meriterande Som person är du: För att lyckas i rollen trivs du i en dynamisk och händelserik vardag där det alltid är någonting på gång, du har lätt för att prioritera och tummar aldrig på kvaliteten. Du beskriver dig själv som positiv, lösningsfokuserad och en teamplayer. Vidare trivs du med att ha frihet under ansvar och att arbeta självständigt känns lika naturligt som att samarbeta med dina kollegor. Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och utveckla Novare Pay Consulting vad gäller företaget som helhet och våra erbjudanden. Du blir del av ett kompetent, öppet och positivt gäng med hög ambition. Du kommer dessutom att ingå i ett större sammanhang, i HR-gruppen Novare Human Capital (www.novare.se) och Söderberg & Partners (www.soderbergpartners.se). Vi erbjuder dig en unik möjlighet att växa med oss. Sista ansökningsdag är 2021-07-31. Urval och intervjuer sker löpande. Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?
Arbetsgivare
Söderberg & Partners Insurance Consulting KB
Hemsida: https://www.soderbergpartners.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Excellence Manager

Arbetsgivare / Ort: Telia Sverige AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We’re Division X. Here to spearhead the creation of a New Generation Telco by combining corporate power with a start-up attitude. And you could be part of it. It won’t be an easy ride, but it will be an exciting one - working together with a committed and talented group of people on ideas that just might change the world.

I am Jennie Gehlin and I head up Business Excellence within Division X. I am now looking for not one but two Business Excellence Managers to be part of our team. You will be working closely with our Business areas in Division X as well as different teams in Shared Tech & Operations. Our team has a broad area of expertise and responsibilities. Business Excellence requires a holistic outlook of the whole organization, all set within the overriding context of delivering results in a pragmatic, consistently successful fashion. To secure long lasting relationships with our customers and business growth we focus on reusability, scalability and sustainability always with our customers close to heart.

Within the role as Business Excellence Manager, you can, for example, work with areas such as ISO quality and environment management, being the knowledge lead and/or Business Owner for a common capability or service within Customer Engagement, coach in process modelling and governance, work with transformation journeys within Division X, defining target processes, work with customer engagement areas such as qualitative and quantitative data collection and analysis to create an even better customer experience.

Your next challenge?

Are you customer-focused, have a high attention to detail, a can-do-attitude, and willing to challenge the status quo? Are you able to balance the need for speed to market with sustainable thinking? If so, this may be your next challenge!

We are scaling our business and building for the future. In parallel we are on a change journey aligning our agile way of working between different parts of the organization to optimize our collaboration and outcome. A journey you in this role would have a key role in.

Who are you?

You are ready for a new challenge, someone who enjoys working in a climate where there are a lot of unanswered questions. Division X is fast paced, with lots of entrepreneur driven people who loves creating and finding new business. You enjoy working with people with that mindset and you have a knack for translating their ideas into sustainable ways of working.

You have experience of agile ways of working in a larger context, driving change and improvements in matrix or other complex organizations. Your formal education and experience may vary, but you have a solid commercial and process understanding and the ability to connect the dots e2e. You understand the importance of transparency and communication, and you are a hands-on person who likes to get things done and like to cooperate with others.

You see the big picture. Creating a delightful customer experience and reducing waste is your mantra.

I expect you to Dare to question when you think something is not correct, Care about our customers and the experience they have while doing business with us, and to always strive to Simplify by proposing improvements and new ways of working.

You Are:

  • Customer and Business process focused
  • Attentive to details but always with big picture in mind
  • An Engaged strategic-thinker and doer
  • A natural born leader.

You Have:

  • Experience of agile ways of working in a complex context
  • Experience within the field of Business Excellence
  • Knowledge & understanding of BPMN & ITIL
  • Experience of ISO certifications
  • Experience of complex stakeholder management
  • Leadership experience – not necessarily formal
  • Relevant university degree
  • Excellent English skills.

Interested?

If you think you are the perfect candidate and up for a challenge, apply for the job! If you want to know more before you make up your mind, contact me on [email protected] or +46-730-685810. Last day to apply is 2021-07-31.

Welcome to Telia – Home to your next big opportunity!


Arbetsgivare
Telia Sverige AB
Stjärntorget 1
16991 Solna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Jurist med kinesiskakunskaper

Arbetsgivare / Ort: Dröm hem Sverige AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsjurist

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Kinesiska

Om jobbet

Idebanken Juristbyrå AB utvecklar sin verksamhet och söker en jurist med siktet inställt mot framtiden.

Våra affärsområden är främst inom fastighet och nyföretagande men andra uppdrag kan förekomma.

Vi söker dig som är jurist, gärna med erfarenhet inom:

  • Hyres- och fastighetsrätt
  • Bolagsjuridik
  • Arbetsrätt
  • Familjerätt


Kinesiska (Mandarin) kunskaper är starkt meriterande.

Du förväntas ta mycket eget ansvar men har tillgång till en mentor och har frekvent kontakt med företrädare för myndighet, kommun och företag inom fastighetsbranschen.

Välkommen med din ansökan till: [email protected].

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta

Linda Gustafsson

072-561 88 88

Arbetsgivare
Dröm hem Sverige AB
Råstavägen 17
16954 Solna
Hemsida: https://www.dromjobbisverige.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Affärsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Vehicle Charge Grid Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Affärsutvecklare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

På Vehicle Charge Grid AB “VCG” har tagit ansvaret att installera laddstationer i Sverige, ser vi till att etablera publika och semipublika sömlösa laddstationslösningar.

För att fortsätta denna tillväxtresa behöver vi stärka upp teamet med en affärsutvecklare till vårt kontor i Stockholm.

Vi söker dig som är

  • Prestigelös
  • Gillar jobba med högtempo
  • Självgående
  • Samt gillar att vara med på att bygga något som är stort

Våra kunder består främst av bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och företag. Utöver sälj mot slutkund kommer du också att arbeta med sälj av vår mjukvaruplattform mot partners, till exempel fastighetsförvaltare, elbolag eller andra laddoperatörer.

Din tjänst kommer också att innebära:

  • Att hitta nya kunder som vill ha hjälp med elbilsladdning.
  • Ta fram och följa upp offerter och kundavtal.
  • Aktivt arbeta med marknadsföring, såsom att medverka på mässor och event.
  • Hålla presentationer för föreningar, företag och dylik om elbilsladdning och dess fördelar.
  • Samarbeta tätt med våra tekniska projektledare för att se över att projekten driftsätts och fungerar.
  • Bidra med innovation och kreativitet till VCG’s expansion nationellt.

Vi söker dig som:

  • Har flera års arbetslivserfarenhet inom försäljning, lämpligen mot fastighetsbranschen eller inom tekniksektorn.
  • Innehar ett tekniskt intresse.
  • Är social och har lätt för att etablera nya kontakter och nätverk. Vi tror också att du är duktig på att lära ut och förklara komplexa lösningar.
  • Är van vid självständigt arbete och duktig på att ta egna intiativ.

Vi erbjuder dig

· En flexibel tjänst i ett företag som jobbar med senaste tekniker och öppen för förändring

· Du ges möjlighet att påverka din tjänst och företagets fortsatta utveckling i en snabbt växande bransch.

· En arbetsplats med stark laganda och innovativa arbetssätt. Där en rolig, personlig och god arbetskultur står i fokus.

· Du kommer att jobba på Sveriges roligaste arbetsplats

Vad är VCG

VCG är en utav Sveriges första elfordon oberoende laddoperatörer. Vi är oberoende från el företagen, och tillverkare.

VCG hjälper kunder från tanke till att man börjar ladda sin bil, samt efterlevnad där vi följer kunden hela vägen.

För mer information skicka till [email protected], eller om du har frågor ring på 0707893445.


Arbetsgivare
Vehicle Charge Grid Sweden AB
Mäster Samuelsgatan 36
11157 Stockholm
Hemsida: vcgab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.