På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Företagssäljare
Spela filmen

Företagssäljare

Företagssäljare säljer varor och tjänster till andra företag. I branschen kallas det för att sälja business to business, B2B. Företagssäljare kan jobba som innesäljare, dvs kunden kommer till dig, eller som utesäljare då du besöker kunden eller med en blandning av dessa försäljningssätt.

Den gemensamma nämnaren är att skapa långvariga affärsrelationer. En företagssäljare ska ha mycket goda kunskaper om företagets produkter liksom även goda kunskaper om konkurrenternas produkter.

I ett tillverkande företag kan rollen innebära att sälja större volymer, så kallad partihandel till grossister. Företagssäljare jobbar ofta även mot detaljhandeln och mot industriföretag som ska använda produkter i egen tillverkning.

Utbildning

Det är arbetsgivaren som avgör vilka krav på utbildning som ställs, men vanligt krav är minst gymnasiekompetens eller annan likvärdig utbildning samt att du behärskar svenska i såväl tal som skrift.

Du utbildas mer specifikt på arbetsplatsen. Eftergymnasial utbildning är en merit och det finns passande utbildningar bl.a inom yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

Förmågan att få kontakt och lyssna in kundens behov och få ett förtroende är avgörande för att lyckas som företagssäljare. Självständig planering och en stor drivkraft att nå uppsatta säljmål är också mycket viktiga för att passa som företagssäljare.

Arbetsplats

När det gäller lönen erbjuds du vanligtvis en fast lön plus provision, vilket betyder att en del av lönen utgörs av en fast grundlön och andra delen är rörlig. På så sätt är du garanterad viss minimiinkomst men kan samtidigt tjäna ganska mycket om du är en duktig företagssäljare.

Visste du att...?

... det här yrket är mansdominerat, ca 70% av yrkesverksamma är män.

Visa mer
Visa mindre

568 Lediga jobb

Account Manager / Projektsäljare / Säljare / Utesäljare till HTH

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Account manager

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos HTH. Om företaget: HTH har lång erfarenhet av byggbranschen, där de är helhetsleverantör inom kök, badrum och garderob. HTH i Kungens Kurva är en franchise och HTH har producerat kvalitetskök i över 50 år. Deras styrka är deras helhetsleverans – de både ritar och skapar, monterar, levererar och bygger in direkt in i huset. Ursprunget är danskt, där företaget startades av två hantverkare år 1966. Idag finns HTH i 4 länder med 1200 anställda i 130 butiker internationellt. HTHs motto är ”Det måste kunna göras bättre” och är något de lever efter dagligen. Deras passion är att utveckla köksdesign med wow-effekt som gör skillnad varje gång man använder köket! Nu söker de en Projektsäljare som är med från A till Ö, från nybygge till färdigt kök! Arbetsuppgifter: Som Projektsäljare hos HTH ansvarar du för att skapa nya affärer och förvalta kundrelationer. Du äger hela säljprocessen från prospektering, ta kontakt med kund, boka möte, offertgenomgång till signering av avtal. Dina kunder består av företagskunder och är exempelvis entreprenörer, fastighetsägare, byggherrar och projektledare av byggprojekt som exempelvis skall renovera eller bygga bostäder. Det blir ditt ansvar att sälja in det unika koncept av kök som HTH erbjuder. Du beskriver, planerar och utför en projektplan tillsammans med kunden för hur köken ska installeras. Du samarbetar internt med kalkylator och butikssäljare som är med och designar köket med kunden. Här arbetar ni tillsammans för att dela insikter om detaljer kring köken som installeras i deras nybyggda hem. Här får du en chans att skapa långvariga relationer med kunder och se hur ett byggprojekt utvecklas! Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst 3 års erfarenhet av B2B försäljning där du ansvarat för hela försäljningscykeln • B-körkort • Flytande i svenska, tal och skrift • God system- och datorvana inklusive goda kunskaper i Excel Meriterande: • Bakgrund som säljare av fönster, dörrar eller tillbehör inom byggbranschen För att lyckas i denna roll är du en trygg och säker säljare med goda sociala och kommunikativa färdigheter. Du har ett stort kontaktnät inom området där du är relationsskapande och tar väl hand om etablerade relationer. Du är en pålitlig person som alltid håller det du lovar genom att leverera på hög nivå. Din erfarenhet inom budgetering ger dig en stor förståelse för affären. I tillägg värnar du om både affär och kund och där du har en fingertoppskänsla och är noggrann och detaljfokuserad. Vidare för att trivas i denna roll är du en driven och orädd person som är uthållig och älskar att se hur långvarigt och idogt arbete lönar sig! Övrig information: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Kungens Kurva Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Account Manager, projektsäljare, säljare, b2b, kökssäljare, bygg, business, AM, KAM, sälj, kök, kökssäljare, byggsäljare, projekt, HTH, kungens kurva
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Account Manager - Finansbolag sökes till Stockholm

Arbetsgivare / Ort: PS Auction AB / SEGELTORP
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Account manager

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Din utmaning:

Lockas du av en affärsutvecklande och operativ roll i ett spännande bolag?

Just nu söker vi en Account Manager med inriktning mot våra finansbolag samt kundkontakt till PS Auction i Stockholm.

I tjänsten får du jobba med försäljning, hantera administration samt sköta arbetet med våra finansbolagsuppdrag på ett prestigelöst och varierat sätt. Rollen kräver inte tidigare erfarenhet från branschen utan passar dig som är handlingskraftig, ambitiös, utåtriktad och serviceinriktad.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från försäljning, vana av kundkontakt och självständigt arbete. Tjänsten passar dig som bor i Stockholm, gillar kundhantering, försäljning, bilar, prylar samt har it-vana.

Önskar du dig en rolig och omväxlande tjänst på ett företag med hög tillväxt så är det här definitivt något för dig.

Ansvarsområde.

Rollen som Account Manager - Finansbolag innebär följande:

· Ta hand om försäljningsuppdrag från inlämning till avslut och redovisning.


o Hålla kontakt med gamla inlämnare som använder PS som försäljningskanal idag samt upprätta kontakter med nya finansbolag som vi inte arbetar med i dagsläget


o Ansvara för att våra relationer sker på ett affärsmässigt sätt och säkerställa en god lönsamhet för PS.


o Handlägga inkommande uppdrag för försäljning digitalt.


o Vara ansvarig kontaktperson mot köpande kund men även mot ansvarig säljande handläggare om det är en fristående agent eller en handläggare på en annan anläggning.


o Vara proaktiv mot säljande kund; hålla kontakt och återkoppla under pågående auktion etc.


o Redovisa uppdragen och återkoppla varje försäljning/utfall till respektive inlämnade kund.


· Skapa rutiner kring tillvägagångssättet för finansbolagsuppdrag och GFs arbete och sköta finansbolagsmodulen i PS Backoffice.


· Bistå våra anläggningar med stöttning och fokus så att uppdragen genomförs så snabbt och effektivt som möjligt för inlämnade och PS.

Arbetsgivare
PS Auction AB
Källängsvägen 2
14171 SEGELTORP
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Account Manager – Utbildningar inom Skatt/Ekonomi deltid

Arbetsgivare / Ort: Modernera AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Modernera är ett modernt rekryterings- och bemanningsföretag. www.modernera.se

För en kunds räkning söker vi nu en Account Manager inom Skatt/Ekonomi utbildningar. Vår kund är ledande leverantör av privat utbildning inom juridik på den svenska marknaden.

Med telefonen som det primära arbetsverktyget förvaltar du relationen med bland annat revisorer, redovisnings- och skattekonsulter samt ekonomichefer. Du blir expert på dina kunders verksamhetsområden och ger råd kring deras utbildningsbehov.

I din roll som Account Manager kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av:

• Prospektering av relevanta målgrupper och kunder

• Ansvara för hela försäljningsprocessen, från första kontakt till avslut och uppföljning

• Bearbetning av både nya och befintliga kunder

• Identifiering av nya affärsmöjligheter

• Vara bollplank och lösa dina kunders utmaningar

Du kommer att jobba i fräscha lokaler vid Stureplan.

Erfarenhet inom försäljning mot företag är ett krav. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom skatt/ekonomi och/eller har erfarenhet av närbesläktade områden. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från tex revisions- eller redovisningsbyrå. Din personlighet och inställning är avgörande för din framgång.

Lönen består av grundlön och provision. Medellönen ligger på cirka 40.000 kr i månaden. Duktiga medarbetare kan få över 60.000 kr i månadslön.

Du kommer att bli anställd hos vår kund. Heltid. Provanställning som övergår i en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående.

Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected] Skriv ”Account Manager – Utbildning inom Skatt/Ekonomi deltid” i ärenderaden.

Arbetsgivare
Modernera AB
Hammarby kaj 10d
12032 Stockholm
Hemsida: www.modernera.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Mediasäljare för Vd-tidningen

Arbetsgivare / Ort: Kraftsam Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Account manager

Om jobbet
Mediasäljare för Vd-tidningen Har du tidigare erfarenhet av mediaförsäljning och viljan att utvecklas och ständigt ligga i framkant? Då ska du söka tjänsten som Account Manager på Pauser Media. Vi ser gärna att du har jobbat minst 2 år som Account Manager och framgångsrikt sålt annonser, både digitalt och i print, samt gärna utställningsplatser på konferenser/mässor till företag. Hos Pauser Media och Vd-tidningen får du sälja medieutrymme i yrkesspecialiserade produkter som gör skillnad för läsarna! I rollen som mediesäljare kommer du att arbeta med telefonen, kundmöten live och digitalt som verktyg och ha dialog med såväl nya som befintliga kunder. Du kommer självklart att få en introduktionsutbildning i våra produkter och tjänster samt en marknadsuppdatering. Vi vill att du ska lyckas och ha möjlighet att utvecklas i din roll, därför kommer du också få kontinuerlig coachning i din arbetsvardag. Vi söker dig med följande personliga egenskaper: Erfarenhet av digital mediaförsäljning.Du är bra på att lyssna och hitta lösningar.Du är driven och målinriktad.Du gillar att arbeta i ett högt tempo.Du har viljan att utvecklas.Du vill vara med och bygga upp en kundbas. Vi erbjuder: Fast lön enligt kollektivavtal samt provision.En arbetsplats med engagerade kollegor och ledare.Tydliga mål och utvecklingsmöjligheter i din befattning.Att arbeta med kvalificerade produkter som ger strategisk kunskap till våra kunder.Att vara en del av ett stabilt och snabbt växande företag med framtidsvisioner. Om Pauser Media: Affärstidningsförlaget Pauser Media driver medieverksamhet inom beslutsstöd för chefer. Vi ger ut tidningarna Miljö & Utveckling, Kvalitetsmagasinet, Telekom idag och Vd-tidningen, samt betalnyhetsbreven Kvalitetsvård och Hållbart Samhällsbyggande. Förlaget genomför också ett tiotal större konferenser varje år med 250 - 450 deltagare.  
Arbetsgivare
Kraftsam Personal AB
Hemsida: jobbfeed.se
Ansökan
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Account manager

Arbetsgivare / Ort: Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Account manager

Om jobbet
MEDIESÄLJARE TILL CAPE MEDIA Har du erfarenhet av försäljning, är prestationsinriktad och motiveras av att göra framgångsrika affärer? Drivs du av att hjälpa företag att utvecklas och lyckas med tillväxt? Hos CAPE Media erbjuds du en möjlighet att utvecklas både erfarenhetsmässigt och karriärmässigt! OM FÖRETAGET CAPE Media är ett mediebolag som arbetar med uppdragsförsäljning, medieproduktion och affärsutveckling. Bolaget hjälper annonsköpare i Sverige att göra bra medieval som de själva förstår och kan motivera med svaret på varför det är ett bra val. Med fokus på att hjälpa och växa sina kunder har CAPE en vision att få så pass nöjda kunder att de köper aktier i bolaget när de går till börsen 2025. På CAPE Media är utveckling en stark del av framgångskulturen och baserat på historik vet CAPE att utveckling och möjlighet till att snabbt axla nytt ansvar och växa som person motiverar deras medarbetare. Detta betyder att alla anställda har en individuell utvecklingsplan och möjligheterna till nya utmaningar är många då företaget har en ambitiös plan för de kommande åren. ARBETSUPPGIFTER I rollen som mediesäljare på CAPE Media ansvarar du för hela säljprocessen, från prospektering, uppsökande bearbetning på telefon och eventuellt möte till avslut. Därefter äger du ansvaret att skicka en orderbekräftelse där kunden digital signerar. Ditt huvudsakliga fokus i rollen är att bearbeta nya och befintliga annonsörer för att öka antalet köpande kunder och stärka relationen med dessa. Genom rådgivande sälj förväntas du hjälpa annonsköpare till medieval som de förstår, värdesätter och kan motivera. Du bearbetar därmed de annonsörer som är specifikt för de medier du arbetar med. Slutligen ansvarar du för att följa upp annonsköpen med syfte att hjälpa kunderna se nyttan och befästa känslan av ett bra medieval. UTBILDNING, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER • Tidigare erfarenhet av försäljning över telefon Meriterande: • Vana att tävla och idrotta • Säljerfarenhet av B2B • Grundläggande kunskap om media och marknadsföring För att lyckas i rollen tror vi att du älskar att jobba mot höga mål och är mån om att få feedback för att utvecklas och trivas. Det förväntas att du tar initiativ och är modig nog att misslyckas på vägen, men också att du löser problemen direkt när de uppstår och snabbt tar dig vidare. I rollen som Mediesäljare pratar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Slutligen ser vi att du är en lagspelare med en öppen inställning till andra människor där du värdesätter att arbeta tillsammans. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Kraftsam R&B. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Arbetsgivare
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://kraftsam.se
Ansökan
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.