På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Företagssäljare
Spela filmen

Företagssäljare

Företagssäljare säljer varor och tjänster till andra företag. I branschen kallas det för att sälja business to business, B2B. Företagssäljare kan jobba som innesäljare, dvs kunden kommer till dig, eller som utesäljare då du besöker kunden eller med en blandning av dessa försäljningssätt.

Den gemensamma nämnaren är att skapa långvariga affärsrelationer. En företagssäljare ska ha mycket goda kunskaper om företagets produkter liksom även goda kunskaper om konkurrenternas produkter.

I ett tillverkande företag kan rollen innebära att sälja större volymer, så kallad partihandel till grossister. Företagssäljare jobbar ofta även mot detaljhandeln och mot industriföretag som ska använda produkter i egen tillverkning.

Utbildning

Det är arbetsgivaren som avgör vilka krav på utbildning som ställs, men vanligt krav är minst gymnasiekompetens eller annan likvärdig utbildning samt att du behärskar svenska i såväl tal som skrift.

Du utbildas mer specifikt på arbetsplatsen. Eftergymnasial utbildning är en merit och det finns passande utbildningar bl.a inom yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

Förmågan att få kontakt och lyssna in kundens behov och få ett förtroende är avgörande för att lyckas som företagssäljare. Självständig planering och en stor drivkraft att nå uppsatta säljmål är också mycket viktiga för att passa som företagssäljare.

Arbetsplats

När det gäller lönen erbjuds du vanligtvis en fast lön plus provision, vilket betyder att en del av lönen utgörs av en fast grundlön och andra delen är rörlig. På så sätt är du garanterad viss minimiinkomst men kan samtidigt tjäna ganska mycket om du är en duktig företagssäljare.

Visste du att...?

... det här yrket är mansdominerat, ca 70% av yrkesverksamma är män.

Visa mer
Visa mindre

1 Utvalda jobb

Teknisk projektledare / säljare

Arbetsgivare / Ort: LindePac / Lindesberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-05
VISA MER
Om jobbet

LindePac AB söker nu en teknisk projektledare/säljare, gärna med konstruktionserfarenhet av formgjutna artiklar, att verka som säljare/partner till våra kunder för att hjälpa dem att hitta lämpliga lösningar för sina respektive produktionsutmaningar.

Du kommer inledningsvis främst att arbeta med försäljning av dagens produkter och kunnande inom cellplast för att senare dela din tid mellan detta och att vara en viktig del i vårt utvecklingsarbete.  I förlängningen kommer du att lansera vår nya innovation, en pappersprodukt som skall ersätta delar av den cellplast-produktion som finns idag.

Du kommer alltså att vara en viktig del i vårt arbetet med att skapa ett hållbart samhälle.

Tjänsten är baserad i Stockholm eller Lindesberg/Örebro, men du kommer att ha hela landet som din arbetsplats.

Du ska ha tekniskt kunnande och intresse, kreativitet, initiativförmåga och tycka om att kontakta kunder, förstå deras behov, men också sälja in vår förmåga att leverera toppresultat.

Tjänsten är på heltid och löneersättning kommer att vara baserad på prestation.

Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


1044 Lediga jobb

Account Manager New Sales - Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Apsis International AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Summary We are looking for a sales professional to join us as an Account Manager located at our Stockholm office - specialising in data-driven marketing solution sales. Do you want to work with the best technology and the greatest people within digital marketing and sales? Are you a confident, energetic personality who loves new sales and enjoy learning about digital products? We would like to hear from you! Work Description Your main focus will be acquiring new customers in Sweden with a sweet spot in the mid market. You will inspire these companies to develop their customer experience, drive sales, conversion and retention. With our offering we are at the forefront of the digital marketing industry, which means you will be part of selling new technology and you must be a fast learner with strong customer centric sales, technical and creative capabilities. This is what you will do: As an Account Manager at APSIS you will work with new business sales. You will call prospects, execute sales meetings (in person and on-line), negotiate and close deals. You will help customers achieve better marketing and higher sales through APSIS' technologies. In short, the job includes: - Manage the whole sales process from prospecting to closing deals - Build a sustainable pipeline month by month and ensure that your targets are met and exceeded Requirements We seek candidates with previous solution selling experience and a proven track record of excellent sales achievements. You love hunting and working with new business sales. We want you to love talking to people, thrive in a collaborative environment and exceeding goals. Other success factors: - You are proactive, enthusiastic and organised person with a solution-oriented attitude - You have the ability to see and identify business potential everywhere - Fluent in Swedish (written and spoken) and have good communication skills in English. - You understand the buying process of large organisations and you follow the latest trends in digital marketing, e-commerce, and multi-channel marketing - You are happy making presentations for larger audiences at customer events Bonus points for - E-commerce solutions/platforms - Web analytics and different online marketing software - CRM, CMS, BI and other back-end systems - Software/technology implementation projects Position type State: Full time (with probation), Stockholm office. How to apply Please apply by providing your CV and a personal letter as soon as possible. We will hire as soon as we find the right person. Do you have questions about this position? Please contact [email protected] About us At APSIS, we believe in enabling great marketing for our customers. As the leading provider of marketing solutions in the Nordics, our goal is to enable and simplify the workloads of our many global clients every day. We do this by creating simple yet scalable tools within digital marketing, including data management, targeted emails, lead management and e-commerce recovery. At the end of the day, it all comes down to one thing: our clients’ marketing success is our success. And we’re proud to be there for them, every step of the way. ...Intrigued? Find out more at apsis.com! Disclaimer Apsis is not accepting unsolicited assistance from search firms for this employment opportunity. Please, no phone calls or emails. All resumes submitted by search firms to any employee at Apsis via-email, the Internet or in any form and/or method without a valid written search agreement in place for this position will be deemed the sole property of Apsis. No fee will be paid in the event the candidate is hired by Apsis as a result of an unsolicited referral or through other means.
Arbetsgivare
Apsis International AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Distriktsäljare till Maria Nila

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Inledning: Vill du vara med och utveckla försäljningen på Nordens snabbast växande hårvårdsföretag? Maria Nila är ett familjeföretag i grunden och tack vare veganska och hållbara produkter av hög kvalitet tillsammans med drivna och engagerade medarbetare, har de lyckats etablera sig som en mycket stark aktör på marknaden. Vi söker nu deras nästa distriktsansvarige säljare för Norrland som ska ta Maria Nila närmare deras mål – att bli den största och grönaste aktören på marknaden! Är det dig vi söker? Information om tjänsten Professionals Nord söker för Maria Nilas räkning en distriktsansvarig säljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Maria Nila. Maria Nila är ett företag i stark tillväxt som fokuserar på kontinuerlig innovation inom produktsortiment, design och försäljning. Med egen produktionsanläggning i södra Sverige tillverkas ett brett sortiment inom hår-och hudvård. Du kommer ha operativt, såväl som strategiskt ansvar för distriktet Norrland vilket omfattar Örnsköldsvik och norröver inklusive inlandet. Detta är områden som redan idag har en upparbetad omsättning men där det finns hög potential till ökade volymer med din framtida bearbetning. Den här rekryteringsprocessen hanteras av PN och Maria Nilas önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds: • Tjänstebil • Anställning i ett bolag som tar ett stort socialt ansvar. Maria Nila är unika i branschen med produkter som är 100% veganska och närproducerade i Helsingborg. Dessutom tar de en stark ställning mot djurplågeri och donerar varje år pengar till extra utsatta djurarter • Hos Maria Nila präglas kulturen av filosofin att hårt arbete och prestation belönas samtidigt som det är viktigt att alla har kul tillsammans. Årligen anordnas flera konferenser, fester och resor för att stärka teamkänslan, kompetensen och kulturen. • Du erbjuds en trygg anställning med en fast månadslön och en provisionsbaserad del. Arbetsuppgifter Som säljare på Maria Nila är du ansvarig för att utveckla och maximera försäljningen av dess produkter till frisörsalonger i distriktet. Detta innebär dels nykundsbearbetning men även att strategiskt stötta dina befintliga kunder i dess affärsutveckling för att på så sätt bygga upp en stark omsättning över tid. Arbetet ställer stora krav på din flexibilitet, kreativitet och ditt engagemang - tre nyckelfaktorer till framgång inom Maria Nilas organisation. Vi söker dig som: Har B-körkort och erfarenhet av resultatbaserad försäljning där du kan uppvisa goda resultat. Vidare så ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av att samarbeta i ett team, det kan vara alltifrån lagsport till tidigare arbetslivserfarenhet, men där du bidragit som en person i laget. För att trivas och bli framgångsrik på Maria Nila ser vi att du är resultatinriktad, orädd och har stark vilja att presentera. Du är ansvarstagande och initiativtagande – om du påträffar en möjlig förbättring då kavlar du upp armarna och gör jobbet! Det finns inget utrymme för prestige. Vidare så är det viktigt att du är öppen, utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer. Du har den entreprenörsmässiga andan och sporras av att driva ditt eget företag i företaget. Om du är villig att ge allt kommer Maria Nila hjälpa dig att bli den bästa säljaren! De står redo för dig, är du redo för utmaningen? START: Omgående, eller enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid REGION: Norrland URVAL: Sker löpande KONTAKT: Moa Markgren Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: https://pn.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Säljare till Sesol i Norrköping

Arbetsgivare / Ort: Sesol AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Välkommen till oss på Sesol! Här kommer du få alla möjligheter att växa som säljare och göra karriär. Våra medarbetare är vår största tillgång, därför får du de bästa förutsättningarna för att växa hos oss, både i karriären och som person. Om jobbet Vi vill nu stärka vårt kontor i Norrköping där du arbetar tätt ihop med övriga i ditt säljteam. Våra säljare är tävlingsmänniskor som drivs av utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser därför att du har samma drivkrafter. Som säljare hos oss kommer du till stor del vara ute på fält och besöka nya kunder, främst lantbruk/företag, via förbokade möten från våra mötesbokare. Vem är du? - Du har erfarenhet av att bygga kundrelationer och sätter alltid kunden först. - Drivs av att arbeta mot uppsatta mål, är socialt kompetent, ansvarsfull och har en stark vilja att lyckas. - Vi ser gärna att du jobbat med försäljning i minst 3 år - Du har dokumenterat goda försäljningsresultat - Du har en hög ambitionsnivå och trivs bäst i ett högt tempo tillsammans med ditt säljteam. Vad erbjuder vi dig? - Attraktiv lön och provision utan tak - Bearbetning av till största del förbokade möten - Utbildning från dag 1 tillsammans våra utbildningsansvariga och försäljningschefer. - Attraktiva tävlingar & kick-offer - Golden League, ett program med fokus på din kompetensutveckling - Regelbundna träffar med övriga kollegor inom försäljning för utbyte av erfarenheter och kompetenser - Goda förmåner som bland annat förmånsbil Om anställningen Lön: Fast och rörlig Placering: Norrköping Tillträde: Januari eller enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Om Sesol AB Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier. Vi är idag över 300 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också etablerat oss i Kalmar, Helsingborg, södra Stockholm, Karlstad, Göteborg och Örebro. Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt. Gemenskap, Kunskap, Professionella, Familjära och Säljdrivna! Det är ledorden vår säljorganisation säger identifierar oss på Sesol enligt vår senaste medarbetarundersökning. Välkommen in med din ansökan idag! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-teamet på [email protected] OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.
Arbetsgivare
Sesol AB
Hemsida: https://sesol.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Cloud Sales Representative

Arbetsgivare / Ort: Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Account manager

Om jobbet

Frontdesk söker nu nästa toppsäljare som ska ingå i vårt starka säljteam. Som CS består dina uppgifter i att aktivt bearbeta både ljumma och nya kunder.Frontdesk erbjuder verktyg och utbildning för att du ska kunna uppnå hög aktivitet som ökar dina chanser till affär I rådande pandemi läge så har alla våra fysiska möten gjorts om till digitala möten, vilket vi har märkt har blivit mycket mer tidseffektivt. Du kommer få en egen dedikerad handledare. Handledaren har flera års erfarenhet inom branschen och dokumenterat hög försäljning.

Handledaren kommer stötta dig i arbetet dagligen för att säkerställa att du når dina mål och levererar uppsatt budget.

VEM SÖKER VI?

Frontdesk söker dig som är en utåtriktad person med eget driv och som är starkt motiverad att uppnå goda resultat i ditt arbete. Eftersom du själv kommer att kunna påverka vilka företag du vill arbeta med är det viktigt att du är initiativrik, har förmåga att tänka strategiskt och kan planera och strukturera ditt arbete. Du ska kunna värva nya kunder men också vårda befintliga.

Vi söker dig som

• Drivs av högt tempo och att alltid överträffa dig själv

• Har förmågan att bygga långsiktiga relationer

• Är social, affärsmässig, självgående och strukturerad

• Har förmågan att analysera kundens behov och möta upp med lösningar

• Du drivs av att hjälpa kund och ser möjligheter i problem

• Tidigare erfarenhet inom försäljning

• Vill utvecklas i din B2B försäljning

• En extra merit om du jobbat inom telekombranschen med goda resultat

Vi erbjuder dig

• Möjlighet till gratis körkort vid fast anställning

• Inga lönetak

• Gedigen utbildningsplan

• Egen handledare

• Fantastiska utvecklingsmöjligheter

Vi går igenom ansökningar löpande och är du en av de kandidater som bäst matchar vår profil, blir du kontaktad för en digital intervju. 

För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://kraftsam.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Finsktalande Senior Account Manager

Arbetsgivare / Ort: Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Account manager

Om jobbet

Branschaktuellt är ett snabbt växande mediehus med fokus på B2B. Sedan bolaget grundades 2011 har vi etablerats till en av de största aktörerna inom branschen. Vår ambition är att fortsätta växa de kommande åren och söker nu drivna säljare som vill vara med och utveckla Sveriges främsta Branschmagasin samt web. Som Senior Account Manager på Branschaktuellt får du möjligheten att jobba med en omtyckt och väletablerad produkt med enorm utvecklingsmöjlighet. Hos oss har du chansen att utvecklas som säljare och uppleva en resa till toppen. Du kommer att spela en betydande roll i verksamhetens vision. Företagets kontor ligger på Kungsholmen med bra kommunikationsmöjligheter.

 

Branschaktuellt söker en Finsktalande Senior Account Manager.

 

Tjänstebeskrivning: Tjänsten är en heltidstjänst och innefattar ansvar för hela säljprocessen med försäljning via telefon samt kundmöten. Bearbetning sker mot nya samt i viss mån befintliga kunder. Du kommer vara ansvarig för en stor del av Branschaktuellts lansering mot den Finska marknaden vilket är ett mycket viktigt affärsområd feör bolaget. Du bygger upp en egen kundportfölj, med både nya och befintliga kunder där du utvecklar dina egna kundrelationer. Du arbetar mot en uppsatt budget på ditt affärsområde och får löpande understöd och coachning.

Rapportering sker direkt till Försäljningschef.  

Du ska brinna för att göra affärer och älska att sälja. Vi värdesätter engagemang och god social kompetens men det absolut viktigaste är att du har ett driv utöver det vanliga och motiveras av att tjäna mycket pengar. Du har lätt att skapa goda relationer med nya och befintliga kunder. Du behöver ha ett högt engagemang som har förmågan att balansera kvalitet med kvantitet i dina kundsamtal.

Dessutom tror vi att du:

  • Är målinriktad och envis
  • Är professionell, lyhörd, nyfiken samt hög social kompetens
  • Trivs att jobba i ett högt tempo och mot deadlines
  • Är ödmjuk och prestigelös

Tidigare försäljningserfarenhet (mediaförsäljning) mot den Finska marknaden är ett plus, men inget krav.                                                                          

Vi erbjuder fast lön, provision och bonus. Det finns mycket goda förtjänstmöjligheter utan lönetak och för rätt person finns det även goda utvecklingsmöjligheter. Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler vid Lindhagensplan.

 

Tillträde omgående. För mer information om oss se www.branschaktuellt.se

Arbetsgivare
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://kraftsam.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.