På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Upphandlare
Spela filmen

Upphandlare

Upphandlare är ett omväxlande yrke som bjuder på stora utmaningar men också erbjuder många spännande möjligheter.

Förutom upphandlare kan man med samma utbildning och liknande arbetsuppgifter ha andra yrkestitlar, t ex kategoriansvarig, inköpsansvarig, inköpschef, upphandlingschef, inköpssamordnare, inköpare eller inköpsassistent.

Utbildning

En eftergymnasial utbildning, på högskola, universitet eller Yrkeshögskola, ställs oftast som krav för att få anställning. På gymnasiet rekommenderas det i första hand läsa inriktning Juridik eller Ekonomi på Ekonomiprogrammet.

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av:

  • arbete i projektform, gärna som projektledare
  • hantering av upphandlingar från ett leverantörsperspektiv
  • att hantera det affärsmässiga perspektivet vid upphandlingar
  • arbete som jurist eller paralegal på en affärsjuridisk advokatbyrå eller motsvarande
  • att ha arbetat i ett elektroniskt upphandlingsverktyg

Personliga egenskaper

För att lyckas i jobbet som upphandlare, behöver man vara analytisk och strukturerad och ha förmågan att arbeta självständigt samt ha god skriftlig såväl som muntlig kommunikativ förmåga.

Passande egenskaper för en upphandlare är att man är utåtriktad och bra på att samarbeta samt skapar goda relationer, både internt och externt.

Övrigt

LOU - en förkortning som står för Lagen om Offentlig Upphandling

Visa mer
Visa mindre

198 Lediga jobb

Upphandlare med erfarenhet av ABFF, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Upphandlare

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 6 månader - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: Ca. 100% - OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Uppdragsbeskrivning Kunden behöver upphandlingskapacitet. Detta uppdrag kommer hantera upphandlingar för kundens förvaltningsorganisation. Arbetet omfattar upphandling av ramavtal inom ABFF. Konsulten arbetar tätt med kategoriansvarig upphandlare och förväntas vara helt självgående i sina upphandlingar. Implementera de nya kontrakten för förvaltningsorganisationen är en viktig arbetsuppgift (Upphandlingen ska ha detta i åtanke från första början samt prioritera detta när upphandlingen är klar) Effekt av leveransen är nyckeln. Det ska vara lätt att avropa, lätt att följa upp och skapa möjligheter för ett gott samarbete. Konsulten förväntas kunna driva flera upphandlingar samtidigt, inte sällan 3-5 pågående projekt men då i olika faser där alla inte är i en aktiv fas. Målet är att driva upphandlingar i mål i utsatt tid samt implementera det nya avtalet för att skapa bra förutsättningars för bra leveranser och gott samarbete Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Erfarenhet av upphandling (ABFF), 2-3 år heltid och minst 5 upphandlingar enligt ABFF. - Erfarenhet av att upphandla ramavtal- - Erfarenhet av upphandlingssystem (gärna Primona-Kommers men inget krav) ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan. På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

PROCUREMENT MANAGER TO CUSTOMER IN STOCKHOLM

Arbetsgivare / Ort: Jobbusters AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Upphandlare

Om jobbet
Kvalifikationer - 3+ years of experience in Procurement OR relevant experience in Legal. - Used to supplier relations and have good negotiations skills. - Experience working with agreements within IT, professional services, financial services, offices and/or office equipment. - Is used to working closely with stakeholders in IT, Legal, InfoSec, marketing, product development etc. - Fluency in English. Job Description To our customer we are looking for a Procurement Manager. In the role you will be part of the customer Procurement team supporting Contract Owners that are spread over the organization around the world, with the procurement process, including due diligence, and negotiate contractual terms, conditions and prices. Your main tasks will be to support and guide Contract Owners through the procurement process and its due diligence steps, negotiate contractual terms, conditions and prices in all markets. You will advise on commercial set-up and mitigate potential risks in the agreement and involving relevant stakeholders and collaborating with colleagues across all domains. Personal qualities To fit in the role as Procurement Manager at our customer you need to have excellent leadership, communication and relationship skills and ability to communicate effectively with all audiences. You are an entrepreneurial self-starter who brings a high-energy and passionate outlook to product management and innovation. Also, you believe in and has the ability to build a non-hierarchical culture of collaboration, transparency, safety, trust and can drive cultural and mindset shift. You also enjoys a dynamic, changing and inspiring work atmosphere. Salary By agreement Admission and Application Full time, office hours. Our customer wants to start ASAP and the assignment is expected to run 3-6 months, with the possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant for our exciting client. Submit your application (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews will take place on an ongoing basis.
Arbetsgivare
Jobbusters AB
Hemsida: http://jobbusters.se/
Ansökan
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nordbro söker processjurist

Arbetsgivare / Ort: Nordbro AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Nordbro är en modern affärsjuridisk byrå med säte i Malmö och Växjö. Verksamheten omfattar hela det affärsjuridiska fältet och stora delar av förvaltningsjuridiken. Vår främsta målgrupp är små och medelstora företag i hela landet, som hos oss erhåller fullservice inom både juridik och inkasso – från okomplicerade ärenden till komplexa tvistemål i domstol. Vi är i dag ca 40 engagerade medarbetare som är uppdelade mellan huvudkontoret i Malmö och vårt kontor i Växjö.

Nordbro expanderar och nu söker vi en jurist som har erfarenhet och intresse för försäkringsrätt.


Vad vi erbjuder dig

Som jurist hos oss blir du direkt en medspelare i vårt lag av processjurister, som stödjer våra klienter med rådgivning, avtalshandlingar och även företräder dem i domstol och inför andra myndigheter. Du blir snabbt en generalist inom allmän förmögenhetsrätt och processrätt, men också en specialist inom några särskilda rättsområden, varvid dina egna intressen och förkunskaper spelar en stor roll.

Nordbro erbjuder både handledning och ett organiserat, kollegialt stöd. Samtidigt blir du från start en självständigt processande jurist som tar ledningen i dina mål och ger klienten det handfasta stöd som denne behöver.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas och anta nya utmaningar i takt med din erfarenhet och specialisering. Vi är ett dynamiskt företag som ständigt arbetar med att utöka och förfina våra tjänster.

Vi söker efter perfektion i det juridiska hantverket på en arbetsplats som präglas av glädje, öppenhet och samarbete.


Vem är du?

Vi söker dig som är driven, kunskapssökande och inte ryggar inför att ta ansvar och fatta beslut.

Du har:

- Jur. kand., LL.M. eller Aff. jur. mag.-examen

- Minst två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på heltid från byrå eller försäkringsbolag.

Språket är juristens viktigaste verktyg. Du ska kunna uttrycka dig enkelt, korrekt och välformulerat i skrift och tal, samt vara pedagogisk och förtroendeingivande.

Utöver erfarenhet och intresse inom försäkringsrätt är kunskaper och erfarenheter inom något eller några av rättsområdena entreprenadrätt, associationsrätt och immaterialrätt är meriterande. Studier eller arbetslivserfarenhet/engagemang inom andra områden än juridik är likaså alltid meriterande.

Din ansökan

Om ovanstående beskrivning passar in på dig och du känner dig motiverad att ta ett nytt steg i din karriär och bli en del av vårt lag, vänligen skicka då din ansökan till [email protected] Bifoga ett personligt brev, ditt CV och dina universitetsbetyg. Märk ansökan med ”processjurist”.

Vi kommer att hantera ansökningar och kalla till intervjuer löpande, varför vi emotser din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18 juni 2021. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor kan du kontakta chefsjurist Klara Östberg på [email protected] alternativt 0770-221631.

OBS! Alla samtal gällande rekryterings- och annonseringstjänster undanbedes vänligt men bestämt.

Arbetsgivare
Nordbro AB
Gibraltargatan 7
21118 Malmö
Hemsida: www.nordbro.com
Ansökan
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Skarp Advokatbyrå söker biträdande jurist

Arbetsgivare / Ort: Skarp Advokatbyrå AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Skarp Advokatbyrå är en affärsjuridisk byrå med bred kompetens inom bl.a. tvistelösning, M&A, kommersiella avtal, bolagsrätt samt sjö- och transporträtt. Byrån har omgående rekryteringsbehov och söker biträdande jurist. Den vi söker har minst ett par års arbetslivserfarenhet från advokatbyrå, domstol eller både och. Vår erfarenhet är att ett genuint intresse för affärsjuridik, nyfikenhet, god analytisk förmåga, ett förtroendeingivande sätt och en stark egen drivkraft är exempel på personliga egenskaper som är bra för en framgångsrik advokatkarriär hos oss.

Som biträdande jurist på Skarp Advokatbyrå sker arbetet under handledning av advokater med mångårig erfarenhet. Med tanke på vår storlek och struktur kommer du att få arbeta nära delägare redan från start och får tidigt egen klientkontakt. Vårt arbete går ut på att tillsammans lösa klienternas juridiska problem och leverera skräddarsydda lösningar. Samarbete och erfarenhetsutbyte mellan kollegor är avgörande delar i vårt arbetssätt. Arbetsuppgifterna för dig som biträdande jurist omfattar bl.a. att företräda klienter i domstol och förhandlingar, skriva avtal, göra rättsutredningar samt att hantera kontakter med klienter, motparter, myndigheter och domstolar. Vidare sköter de biträdande juristerna flera interna sysslor och är generellt behjälpliga i byråns klientärenden.

För mer information om Skarp Advokatbyrå, se www.skarplaw.se.

Vänligen skicka in din ansökan med CV, personligt brev och relevanta betyg och intyg senast den 18 juni 2021 till [email protected]. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta delägaren Robert Liljeson via e-post [email protected] eller telefon 070 575 09 33.

Arbetsgivare
Skarp Advokatbyrå AB
Grev Turegatan 35
11438 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Associate inom EU- och konkurrensrätt till Bryssel

Arbetsgivare / Ort: Mannheimer Swartling Advokatbyrå AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsjurist

Om jobbet
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore. Då EU- och konkurrensrättsgruppens verksamhet fortsätter att växa vill vi ytterligare förstärka vårt Brysselkontor. Vi söker därför en jurist med intresse för EU-, konkurrens- och handelsrättsfrågor. Som fullservicebyrå med specialistkompetens inom praktiskt taget alla affärsjuridiska områden och ett stort fokus på utbildning och personlig utveckling har vi en unik plattform där du har möjligheten att forma din egen karriär. Vår ambition är att erbjuda dig bästa möjliga förutsättningar oavsett om du är nyutexaminerad eller mer erfaren jurist. Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör vilket är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet. Din profil Vi söker främst dig som har cirka 1-2 års erfarenhet av EU,- konkurrens- eller handelsrättsfrågor, eller annan relevant erfarenhet av affärsjuridisk byrå, domstol eller myndighet. Det är meriterande om du har studerat eller arbetat utomlands eller har ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska. För att trivas hos oss tror vi att du uppskattar att arbeta nära dina kollegor i en sammansvetsad grupp. Din personlighet är minst lika viktig för oss som goda formella meriter. Att du delar våra grundläggande värderingar som präglas av laganda, kvalitet och affärsfokus är också viktigt, liksom ditt intresse och din fallenhet för konsultrollen. Om verksamhetsgruppen Vår verksamhet inom EU- och konkurrensrätt finns representerad på samtliga Sverigekontor, i Bryssel och Moskva. I Bryssel består gruppen av ett tiotal jurister, samtliga verksamma i byråns EU- och konkurrensrättsgrupp. Vi företräder både privata och offentliga aktörer inför myndigheter, domstolar och i internationella skiljeförfaranden, särskilt Konkurrensverket, EU-kommissionen och EU-domstolarna. Våra ärenden bjuder på högt tempo och utmanande frågeställningar inom bland annat förvärvskontroll, karteller, processer och internationella handelsfrågor. Start enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg/universitetsbetyg/högskolebetyg. Ansökan sker via vår hemsida och vi behandlar inga ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Johansson, Senior Associate, [email protected] eller Malin Sörensen, Talent Acquisition Coordinator, [email protected] Välkommen med din ansökan! Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan kontrollen utförs.
Arbetsgivare
Mannheimer Swartling Advokatbyrå AB
Ansökan
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.