På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Inköpsassistent
Spela filmen

Inköpsassistent

Som inköpsassistent assisterar du inköparen i det dagliga arbetet. Du arbetar med produktutveckling, provhantering, försäljningsanalys och orderhantering. Du och din inköpare jobbar i nära samarbete med till exempel designers och mönsterkonstruktörer för att skapa och utveckla bästa produkt och sortiment.

Inköpsassistenter kan även ha andra arbetstitlar, exempelvis beställare. Som inköpsassistent har du ofta arbetsuppgifter som t.ex begära in prisuppgifter och offerter, göra beställningar, bevaka leveranser, sköta kontakter med leverantörer, interna enheter och transportföretag. 

Utbildning

Det finns inte några strikta generella krav på vilken utbildning man måste ha för att kunna jobba inom detta yrke.

Rekommenderad utbildning är högskoleförberedande Ekonomiprogrammet, men Hantverksprogrammet och Handels- och administrationsprogrammet är andra utbildningar på gymnasial nivå som också kan vara relevanta för att arbeta som inköpsassistent.

På eftergymnasial nivå kan passande utbildningar finnas inom yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

För att passa i yrkesrollen behöver du vara försäljningsdriven och brinna för att alltid erbjuda kunderna bästa produkt och sortiment.

Lilla ordboken

Rekoring - ett fenomen som går ut på att en grupp konsumenter köper lokalproducerade varor direkt från producenter.

Visa mer
Visa mindre

6 Lediga jobb

Inköpsassistent

Arbetsgivare / Ort: Helsingburger / LIMHAMN
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Ordermottagning
  • MS Office

Språk
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet
Företag bedriver gatukök på försäljningar av 100% inhemska nötkött hemlagade hamburgare med egna recept. Vi har tre försäljning ställe nu, ett i Helsingborg & två i Malmö. Vi ska börja i mitten av sept ett till i Ängelholm centrum. Den 26 juni 2018 stod det på HD att våra hamburgare är den andra bästa i Helsingborgs Stad. Vi behöver nu hjälp av en inköpassistent/inköpkontorist. Dina arbetsuppgifter består bl.a. av att ta kontakt med våra leverantörer och göra inköp utifrån marknads bästa villkor. Du ska även marknadsföra företag på internet samt jobba med andra kontors arbeteuppgifter. Vi söker dig med efter gymnasial utbildning med inriktning på ekonomi och marknadsföring. Vi vill helst att du har erfarenhet av liknande arbet men detta är inte ett krav. Du ska ha allmäna datakunskaper.
Arbetsgivare
Helsingburger
Formgatan 19 B
21645 LIMHAMN
Tel: 070501862
Ansökan
Ansök senast 30 September (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Tingsryds kommun söker vik Inköpsadministratör till ekonomiavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Tingsryds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpsassistent

Om jobbet
Tingsryds kommun har som uppdrag att skapa en bra vardag för kommunens invånare, besökare och företagare. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss finns Sveriges viktigaste jobb. Vi på Tingsryds kommun strävar efter att ha medarbetare som trivs och utvecklas i sitt arbete. Vi är en mindre kommun med korta beslutsvägar med större möjlighet för medarbetarna att påverka sin arbetssituation. Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? ARBETSUPPGIFTER Vår inköpsadministratör ska vara föräldraledig och vi söker nu därför en vikarierande inköpsadministratör med placering på ekonomiavdelningen, kommunledningsförvaltningen. Avdelningen består av tretton medarbetare som arbetar med bland annat budget, styrning, redovisning, kund- och leverantörsreskontra samt inköps- och upphandlingsfrågor. Avdelningens uppdrag är dels att vara ett stöd till kommunens verksamheter och dels att leda, utveckla och samordna arbetet med kommungemensamma frågor inom områdena ekonomi, inköp och upphandling. Tjänsten som inköpsadministratör utgör tillsammans med vår upphandlare kommunens centrala resurser inom inköps- och upphandlingsområdet. Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter både internt och externt. Som inköpsadministratör kommer du i huvudsak att arbeta med kommunens löpande arbete inom inköp och upphandling. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med löpande administration inom området samt att vara stöd till verksamheterna i inköpsfrågor. Du kommer att arbeta med användarsupport och utbildning i vårt inköpssystem samt hantera löpande frågor i vår samordnade varudistribution. Du utgör ett administrativt stöd till vår upphandlare och kan även komma att medverka i kommunens ekonomiadministrativa arbete. Ditt arbete sker i nära samarbete med kommunens verksamheter, upphandlare och övriga medarbetare på avdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller erfarenhet inom inköps- eller ekonomiadministrativt arbete. Du har goda kunskaper om processer inom inköp och ekonomi samt en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har även goda kunskaper inom IT-området och intresse för IT-system och dess samband. Du kan driva frågor både självständigt och i samarbete med andra och har ett gott omdöme samt en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för anställning. ÖVRIGT Intervjuer genomförs preliminärt i vecka 41-42 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Tingsryds kommun
Ansökan
Ansök senast 4 October (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Inköpare för uppdrag på större industriföretag

Arbetsgivare / Ort: Unik Resurs i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpsassistent

Om jobbet
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker inköpare för uppdrag på större industriföretag. Tjänsten omfattar orderläggning, uppföljning av leverantörsprestation, taktisk planering, leverantörsmöten och uppföljning av avvikelser i leveransflödet både internt och externt. Gruppen som du kommer ingå i består av 12 personer och lagarbete och sammanhållning är viktigt i teamet. Förändringstakten inom framför allt digitalisering är hög, detta gör att du inte får vara främmande för förändringar i både arbetsuppgifter och systemstöd. inom förändringsarbetet finns det även tydliga förväntningar på att inköparen kan vara drivande mot sina leverantörer i införandet av nya processer och verktyg. Din profil För att lyckas i rollen tror vi du som söker har: - En akademisk utbildning inom relevant område - Tidigare erfarenhet av inköp - Kunskap av att kommunicera på både på svenska och engelska - Övriga språkkunskaper på professionell nivå är meriterande - Kunskaper om SAP är starkt meriterande Utöver formelkompetens kommer stor vikt läggas på de personliga egenskaperna. Positionen kräver att du klarar av att både jobba självständigt med hög noggrannheten, men även kunna snabbt omprioritera och jobba mer intensivt med högt tempo när det krävs. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Cecilia Alegria Furberg och nås på 073-925 25 86 eller på [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 4 October (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Inköpsassistent till OneMed

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 October (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpsassistent

Om jobbet
Arbeta på en inköpsavdelning som gör skillnad för hälso- och sjukvården i Europa! Den här rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med inköp och som vill utvecklas inom detta område. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på ditt fokus och engagemang kan detta vara tjänsten för dig! OM TJÄNSTEN Med närvaro i nio länder, drygt 800 medarbetare och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor är OneMed - Europas en ledande samarbetspartner till hälso- och sjukvården som möjliggör bättre liv för patienter, underlättar vardagen för sjukvårdens medarbetare och bidrar till lägre vårdkostnader. Här kan du läsa mer om OneMeds värderingar. Nyfiken på att höra några medarbetare berätta om hur det är att arbeta på OneMed? Klicka då Här. Tillsammans med med fem kollegor i inköpsteamet ingår du i en organisation som alla jobbar tätt tillsammans. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och kommer pågå under sex månader med möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER * Uppdatera prisfiler * Beräkna prisändringar * Hantering av prisdifferenser * Förbereda avtal för utskick * Frågor från interna intressenter och leverantörer * Förbereda presentationer inför möten och medverka på vissa möten * Diverse standardutskick till leverantörer VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller liknande * Har minst ett års arbetslivserfarenhet av inköp * Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift * Har goda kunskaper i Microsoft Word, Excel och Powerpoint Som person är du: * Analytisk * Noggrann * Problemlösande * Positiv Vi kommer lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. Vi ser därför gärna att du i din ansökan tydligt kan motivera varför just denna tjänst intresserar dig. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, sex månader med chans till förlängning * Stad: Västra Hamnen, Malmö * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och OneMeds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 7 October (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikadministratör till Evolabel // Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 October (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpsassistent

Om jobbet
Simplicity Through Technology.” En dröm som nu är en del av vår vardag. Idag hjälper våra världsledande patenterade produkter print&apply-branschen att stava ”effektiv produktion” Evolabel (http://www.evolabel.com/). Vi är inte bara ett företag som tar plats på världens marknad, utan också ett företag som ger plats. På kontoret i Mölndal är vi 25 passionerade medarbetare som varje dag drivs av att känna mening, stolthet och gemenskap, att ha roligt och tänka fritt. Tillsammans med Oddwork söker vi nu efter en trevlig kollega. Är det du? Då tycker vi att du ska komma hem till oss på Johannefredsgatan 9. Vi har kaffet redo! Som Logistikadministratör Har du en förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle? Underbart! Som Logistikadministratör kommer du nämligen få möjligheten att konvertera den egenskapen till en del av vår produktion. Arbetsuppgifterna är centrerade till logistikflödet där du hanterar allt ifrån order, inköp och leveranser till packning, administration och kontakt med såväl kunder som leverantörer. Med upprullade ärmar arbetar du hands-on, men har också en brinnande iver att ta ansvar för det långsiktiga arbetet: att optimera, hitta nya processer och utveckla din egen roll. Förbättra och innovera, det är din melodi! Vi söker dig som... med ditt ordningssinne är ankaret när stormvindarna blåser upp i en föränderlig vardag. Som kan prioritera bland både små och stora uppgifter och ser ett värde i varje uppdrag. Du har nödvändigtvis inte olja på händerna, men du är nyfiken på hur maskiner egentligen fungerar. Med förmåga att prioritera i kombination med en skarp helhetssyn kan du ta grundade beslut som håller i längden. Våra önskemål till dig: Har du god system/datavana? Härligt! Erfarenhet inom logistik, lager och administration. Pratar du svenska och engelska flytande, men har också ett annat språk i verktygslådan? Guldstjärna till dig. Varför Evolabel? Gasellföretag 2016, 2018 och EKN:s exportpris Exportgasellen (https://www.ekn.se/magasin/exportstod/exportgasellen-evolabel/) 2019, med en hisnande tillväxtresa framför oss säger ju en del. Men bara en liten del. Egentligen är vi som stoltast över att ha medarbetare som varit oss trogna precis lika mycket då som nu. Här går vi nämligen under benämningen vi:et mer än jag:et och snarare åt samma håll än skilda vägar. I helt nya lokaler med produktionsytan i mitten och frihet utan stämpelklockor så ekar de uppmuntrande orden i lokalen långt efter att sista personen har gått hem. Så en sista fråga till dig innan vi väntar med spänning på din ansökan: är en bra arbetskultur lika självklar som luften i dina lungor? Bra. Då kan vi två mycket väl bli ett. START: Enligt överenskommelse PLATS: Mölndal, Johannefredsgatan 9 OMFATTNING: Heltid med möjlighet till flexibilitet i arbetstider. LÖN: Fast lön KONTAKT: Talent Manager Philip Bendroth, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-10-12 Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig! Vi på Oddwork (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i App Store (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)!
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Hemsida: http://www.oddwork.se/
Ansökan
Ansök senast 12 October (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Inköpsassistent

Arbetsgivare / Ort: Gandalf Distribution AB / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Inköpsassistent

Om jobbet

Gandalf Distribution söker inköpsassistent till vårt kontor i Göteborg!

Vi söker nu en ny inköpsassistent för att stärka upp vår organisation.

Dina arbetsuppgifter:

Gandalf växer stadigt och behöver utöka inköpsorganisationen för att möta återförsäljarnas krav på den nordiska marknaden.

Du kommer huvudsakligen tillsammans med övriga kollegor se till att vardagliga operativa inköpssysslor fortlöper och hjälper till att hålla hög servicegrad jämtemot verksamheten. Denna tjänst fokuserar på leverantörsrabatter, produktupplägg samt orderhantering.

Vi söker dig som;

Tycker om noggrant och effektivt arbete.

Kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

God till avancerad kunskap inom Excel, men även inom Office paketet. Om du blir kallad till intervju kommer du bli ombedd att göra en uppgift i Excel, just för att fastställa din förmåga att använda Excel i olika scenarion.

Meriterande är tidigare erfarenhet med jobb inom inköp & försäljning (gärna operativt), arbete med fokus på ordning, struktur och uppföljning.

Även meriterande med utbildning/examen inom handel, ekonomi och inköp/försäljning.

Vi erbjuder ett mycket spännande och utvecklande arbete i ett företag som alltid strävar framåt och vill utvecklas. Du kommer till en arbetsplats där professionalism och kvalitet är ledorden.

Tjänsten är en heltidsanställning.

Skicka din ansökan via mail senast 2020/10/30. Vi vill att din ansökan består av CV, personligt brev samt betyg.

Arbetsgivare
Gandalf Distribution AB
Fraktvägen 7A
41270 Göteborg
Hemsida: www.gandalf.se
Ansökan
Ansök senast 30 October (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.