På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Inköpsassistent
Spela filmen

Inköpsassistent

Som inköpsassistent assisterar du inköparen i det dagliga arbetet. Du arbetar med produktutveckling, provhantering, försäljningsanalys och orderhantering. Du och din inköpare jobbar i nära samarbete med till exempel designers och mönsterkonstruktörer för att skapa och utveckla bästa produkt och sortiment.

Inköpsassistenter kan även ha andra arbetstitlar, exempelvis beställare. Som inköpsassistent har du ofta arbetsuppgifter som t.ex begära in prisuppgifter och offerter, göra beställningar, bevaka leveranser, sköta kontakter med leverantörer, interna enheter och transportföretag. 

Utbildning

Det finns inte några strikta generella krav på vilken utbildning man måste ha för att kunna jobba inom detta yrke.

Rekommenderad utbildning är högskoleförberedande Ekonomiprogrammet, men Hantverksprogrammet och Handels- och administrationsprogrammet är andra utbildningar på gymnasial nivå som också kan vara relevanta för att arbeta som inköpsassistent.

På eftergymnasial nivå kan passande utbildningar finnas inom yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

För att passa i yrkesrollen behöver du vara försäljningsdriven och brinna för att alltid erbjuda kunderna bästa produkt och sortiment.

Lilla ordboken

Rekoring - ett fenomen som går ut på att en grupp konsumenter köper lokalproducerade varor direkt från producenter.

Visa mer
Visa mindre

Lediga jobb

SJR söker konsulter inom Supply chain

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 September (2 månader 6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-03-24
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Vi på SJR söker just nu konsulter inom Supply chain. Vi söker konsulter till uppdrag med varierande kunskap och erfarenhet. För att trivas i rollen som konsult tror vi att du är ansvarstagande, pålitlig och positiv. Arbetsuppgifter; Exempel på arbetsuppgifter för dessa roller kan vara: -Bokningar av transporter -Övervakning av transporter och leveranser -Produktionsplanering -Kostnadsuppföljning och analys -Kontakter internt och externt med exempelvis kunder och säljare med mera. I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Din bakgrund; Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller eftergymnasial utbildning inom logistik. Du har lätt för att komma in i nya system och är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst ett år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du bör ha lätt för att sätta dig in i olika system och även ha god kunskap i Excel. Du ska ha lätt för att samarbeta och även jobbat prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare. Ansökan För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin [email protected] Vi intervjuar löpande och vill gärna ha med dig i vårat nätverk. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Titel:
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast 10 September (2 månader 6 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.