På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skolintendent

Skolintendent

Som skolintendent kan du ha ansvar för många olika områden, bland annat:

  • Budget
  • Ekonomiuppföljning
  • Lokalfrågor och upphandlingar
  • Operativt brandskyddsansvar
  • Arbetsmiljöarbete
  • Visst personalansvar

Utbildning

Det brukar krävas någon form av utbildning inom ekonomi, lägst på gymnasial nivå, t ex Ekonomiprogrammet, men även utbildning på eftergymnasial nivå, på högskola/universitet eller på yrkeshögskola, kan ställas som ett krav för att kunna få anställning som skolintendent.

Arbetsplats

Skolintendent är vanligtvis anställd på en grund- eller på en gymnasieskola och ansvarar för ekonomi och lokalfrågor, t ex med planering av hur fastigheter och lokaler ska användas, av vem och när.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

127 Lediga jobb

Upphandlare sökes till statlig myndighet

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du vara med och hantera upphandlingar av utbildningar inom kultur och media hos en myndighet med ett samhällsviktigt uppdrag? Om du dessutom är noggrann, strukturerad och förtroendeingivande som person så tycker vi att du ska läsa vidare!

Om tjänsten

Nu söker vi på Perido en Upphandlare till vår kund, en myndighet som finns i hela landet och som jobbar med fokus på den svenska arbetsmarknaden. Tjänsten är placerad strax norr om centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Som upphandlare på denna statliga myndighet kommer du genomföra upphandlingar av utbildningar inom kultur och media (såsom film, foto, skådespelare, redigerare etc.) Arbetet innebär att självständigt genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling. Där ingår att skapa en upphandlingsstrategi, att kommunicera med beställare för att skapa ett förfrågningsunderlag, att annonsera och utvärdera kommande anbud.

Du kommer även att hantera:

  • utlämningsärenden inom upphandlade arbetsmarknadsutbildningar
  • ärenden om utlämnande av offentliga upphandlingar för samtliga tjänster inom arbetsmarknadsutbildningar
  • diarieföring av kommande ärenden
  • kommunikation med kunder
  • ta fram dokument och sekretessgranska handlingar

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen som Upphandlare tror vi att du är en drivande, initiativtagande och målinriktad person som arbetar strukturerat och noggrant. Du ser inga hinder med att utföra enformiga uppgifter, samtidigt som du är flexibel och gärna tar dig an nya utmaningar. Vidare ser vi att du är självgående, lyhörd och en prestigelös lagspelare som får energi av att samarbeta med andra.

Låter detta som en rolig utmaning?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Goda kunskaper inom LOU/LUF
  • Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Plus i kanten:

  • Erfarenhet av myndighetsarbete
  • Självständigt genomfört upphandlingar enligt LOU
  • Erfarenhet av sekretessprövning av allmänna handlingar
  • Erfarenhet av diarieföring
  • Goda kunskaper i upphandlingsverktyget Tendsign

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till 2022-04-30 med chans till förlängning. Tillträde 2021-10-01

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer #32540 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.

Arbetsgivare
Perido AB
11645 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.perido.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

School Principal

Arbetsgivare / Ort: British International Schools of Sweden AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Rektor

Språk
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

As part of the STEAM Education Group British International School, Uppsala (BISU) has opened in August 2021 as premium British and International School in the heart of Uppsala, Sweden.

The British International school is open in for grades K to Grade 11 and will add grads 12 in the subsequent year. The school’s ultimate capacity will be 1500 students.

The British international school, Uppsala follows the National Curriculum for England. The school’s curriculum integrates technology, featuring hands-on project-based learning, innovative teaching methods, technology initiatives and worldwide partnerships with leading experts and organizations in technology-related research and practice.

Our STEAM Education is based on strategies designed to engage students in learning at high standards, including academically based community service, civic education, environmental education, place based learning, service learning, and work-based learning.

As the school Principal you will improve the educational outcomes of students and develop the quality of teaching and learning. The successful candidate will nurture positive relationships between students, teachers, the community, and stakeholders.

This is a unique opportunity for an energetic, innovative, and motivational leader. The role of Principal would suit a candidate who has an excellent understanding of the complexities of managing and promoting an all through day school in the independent sector. The right candidate will have strong commercial acumen, strategic vision and flair, excellent communication skills and the ability to both inspire and build strong relationships with the stakeholders and the wider community.

KEY ROLE RESPONSIBILITIES

  • To be an outstanding leader for all students and staff, ensuring that the highest level of standards is in place throughout the school.
  • To support, recruit and develop staff to ensure they provide an outstanding level of education, learning and service.
  • To oversee and develop the curriculum offering to ensure a leading-edge provision remains in place.
  • To manage the day-to-day operations of the school to ensure they are efficient and effective and excellent standards are maintained.
  • To promote and enhance the reputation of British International school as a distinctive school of choice.
  • To work with the Governors and key stakeholders to ensure that the strategic and development plans are prioritised to meet the future needs of the school and its community.


TO APPLY

Application for the position of Principal should include the following:

  • A full Curriculum Vitae
  • A covering letter inclusive of a strong supporting statement
  • The name of two referees and their contact details

Please also upload a covering letter on how you demonstrate the competencies outlined in the advertisement but also what your key priorities would be prior to opening and the first year of the school.

Important Note:

STEAM Education is committed to safeguarding and promoting the welfare of all of its students. Applicants will be required to submit a current police criminal clearance check or equivalent from their home country or current country of residence prior to appointment. More information can be found here www.steameducation.se

Arbetsgivare
British International Schools of Sweden AB
Ulleråkersvägen 38
75643 Uppsala
Hemsida: http://britishschool.se/
VISA MINDRE

Entreprenadupphandlare Eskilstuna Strängnäs Energi & Miljö

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Nu finns möjligheten att i denna viktiga roll kunna bidra med din erfarenhet och vara delaktig i att utveckla avdelningen. Du jobbar nära verksamheten och är med ute i projekten där det händer. Välkommen till ESEM Vi erbjuder dig en tjänst som senior Entreprenadupphandlare på vår upphandlingsavdelning som organisatoriskt är placerad inom Ekonomiavdelningen i Staben. Upphandlingsavdelningen ansvarar för alla annonserade upphandlingar och ger även stöd till de olika affärsområdena när det gäller upphandlingsformer, rådgivning, avtalsförvaltning, samt stöd vid leverantörshantering. Som Entreprenadupphandlare kommer du huvudsakligen att jobba med entreprenadupphandlingar, men även andra typer av upphandlingar inom ramen för LOU/LUF. Du blir ett löpande stöd till verksamheten i exempelvis avtalsförvaltning och med allmän rådgivning. I arbetsuppgifterna ingår att bidra till Upphandlingsavdelningens löpande verksamhetsutveckling, effektivisering och digitalisering. Teamet kommer efter rekryteringen bestå av fem upphandlare, en upphandlingschef och en inköpskoordinator. Total inköpsvolym ligger strax över en miljard kronor och du kommer få vara med i flera roliga projekt som står på tur. Du är placerad i Eskilstuna, kontor finns även i Strängnäs och du rapporterar till upphandlingschefen. Vem är du? För att lyckas väl i tjänsten har du antagligen en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, inköp eller motsvarande kompetens som du fått genom upphandlings- och inköpsarbete. Utöver det har du även minst fem års erfarenhet av att självständig leda och aktivt driva kvalificerade offentliga upphandlingar varav minst tre år inom entreprenadområdet. Du har god kunskap om entreprenadjuridik och regelverk. Vi söker dig som har erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen, gärna från entreprenörsidan och har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens standardavtal. Du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar i offentlig- eller privat sektor samt breda kunskaper om LOU/LUF. Idag jobbar du troligtvis som upphandlare, inköpare eller liknande roller från bygg- och anläggningsbranschen där du är van att upphandla olika projekt. Följande kunskaper är intressant: * VA * Energi * Tvisthantering * Projektledning * Tendsign Vi tror att du är en person med stark drivkraft för dina uppdrag som tycker om att aktivt och kontinuerligt bidra till utvecklingsarbetet inom upphandlingsområdet på ett teamorienterat sätt. I din yrkesroll är du öppen och delar gärna med dig av dina erfarenheter i ett dynamiskt upphandlingsteam. Om bolaget Vi är Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, och vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon. Vi värdesätter mångfald i vår verksamhet och strävar efter att alltid vara nära, modiga, schyssta och pålitliga. * Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi och Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com * Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med våra närmare 600 medarbetare. * Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- och miljötjänsteföretaget. * De verksamheter vi driftar har en årlig omsättning på 1,8 miljarder kronor Kontaktperson Ansök via www.jeffersonwells.se. För mer information om rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-155733. Urval kommer ske löpande, så varmt välkommen med din ansökan.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Upphandlare till Hållbar utveckling

Arbetsgivare / Ort: Örebrobostäder AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Upphandlare

Om jobbet
Är du en lyhörd och handlingskraftig person som uppskattar ett omväxlande arbete där du kan utvecklas? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag. Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro.   Du som person  Som person är du självgående, strukturerad och drivande i ditt arbete samt har mycket god samarbetsförmåga. Du är flexibel och vill vara med och utveckla bolagets upphandlingsfunktion till en ny nivå tillsammans med dina upphandlarkollegor. Vidare har du ett professionellt förhållningssätt och har förmåga att skapa varaktiga relationer och förtroendefulla samarbeten. I rollen är det viktigt att du är affärsorienterad samt har god kommunikativ och analytisk förmåga. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Arbetet kräver vidare vana att arbeta både självständigt och i grupp, med parallella projekt och i perioder ett högt tempo. Vi tror att du är en handlingskraftig person med förmågan att utveckla processer och se helheten i större projekt. Du trivs med att arbeta med effektiva metoder och uppskattar ett omväxlande och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas och växa då verksamhetens inköpsbehov är av mycket skiftande karaktär. Du tycker om att vara en del av en kultur där olikheter får ta plats och där det är högt i tak. Du är lyhörd, drivande, tar egna initiativ och bidrar gärna till att de du arbetar med växer och utvecklas i sitt arbete. Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlighet.   Din roll  Som upphandlare får du möjlighet att självständigt driva processer, från analys till uppföljning. Du blir ett stöd till organisationen i upphandlingsfrågor, upprättar och sammanställer förfrågningsunderlag, genomför upphandlingar, medverkar vid eventuella förhandlingar och utformar kontraktshandlingar. I arbetet ingår också att förvalta och följa upp ingångna avtal, medverka i utvecklingsarbete samt genom utbildningsinsatser säkerställa regelefterlevnad inom organisationen. ÖBO är i en expansiv period gällande digitalisering och vi tror därför att en hel del av de upphandlingar du kommer göra är inom IT- och digitaliseringsområdet.   Dina kvalifikationer • Högskole- eller universitetsutbildning inom juridik, ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig alternativt minst fem års praktisk erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling. • Mycket goda kunskaper, både i tal och skrift, i svenska språket. • Mycket goda kunskaper i Officepaketet.   Det är meriterande om du har: • god kunskap om inköps- och upphandlingsprocesser samt LOU • erfarenhet av att genomföra upphandlingar inom IT- och digitaliseringsområdet • erfarenhet av arbete i TendSign. Anställningsform Tillsvidare. Heltid. Med start enligt överenskommelse. Intresserad? Hör av dig! Anna-Carin B Magnusson, chef hållbar utveckling, 019–19 42 91. Sten-Inge Dellevåg, facklig representant för Vision, 019-19 42 24. Vi behöver din ansökan senast 2021-09-26. Vi kan komma att påbörja intervjuer redan under ansökningsperioden.   ÖrebroBostäder arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Våra medarbetare tycker att vi är en trygg arbetsgivare, att våra arbeten kännetecknas av ansvar, frihet och variation och att vi har goda utvecklingsmöjligheter och bra arbetskamrater. Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida www.obo.se. Vi tar endast emot ansökningar via denna länk. ÖrebroBostäder AB tillämpar kompetensbaserad rekrytering och utgår från våra värdegrunder - människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Örebrobostäder AB
Hemsida: http://www.obo.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Upphandlare/Inköpare till Ulricehamns Energi

Arbetsgivare / Ort: Human & Executive Sweden AB / ULRICEHAMN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Upphandlare

Om jobbet

Upphandlare/Inköpare till Ulricehamns Energi

Ulricehamns Energi AB bygger, driver och underhåller stora delar av den samhällsnyttiga infrastrukturen i kommunen. Vi verkar inom elnät, fibernät, fjärrvärme, VA, miljö samt inom entreprenader. Vi är drygt 80 anställda vars främsta uppgift är att göra vardagen så bekväm som möjligt för alla som lever, bor och verkar i Ulricehamns kommun. Vi som arbetar här arbetar med saker som är viktigt på riktigt, som gör skillnad i människors vardag. Team Energi präglas av en mycket familjär anda där ansvarstagande, engagemang och entreprenörskap ses som en självklarhet. När du besöker oss välkomnas du alltid av en härlig teamkänsla med mycket hjärta och omsorg. Vi arbetar tillsammans, för Ulricehamn! Läs mer på www.ueab.se

Vill du vara en nyckelperson inom inköp- och upphandlingsfrågor i ett bolag som är med och utvecklar framtidens Ulricehamn?

Arbetsuppgifter och mål

I rollen som Upphandlare/inköpare kommer du att självständigt arbeta med varu- och tjänsteupphandlingar inom samtliga av bolagets verksamhetsområden. Du arbetar nära de olika avdelningscheferna på Ulricehamns Energi både med att leda inköpsprojekt och att vara en stöttande funktion. Dina kontaktytor är främst inom bolaget men kan även vara inom Ulricehamns kommun , andra kommuner eller konsulter. Funktionen är ny vilket innebär att du kommer ha en aktiv roll i att utveckla, påverka och forma framtida inköpsprocesser. Du ingår i ett team som består av ekonomichef, redovisningsansvarig, två ekonomiassistenter samt en HR-specialist.

Din Profil

Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har kännedom om upphandlingsprocesser (LOU och LUF) som du drivit självständigt. Som person är du strategisk och affärsorienterad, där du har en förmåga att se helheten med fokus rätt produkt/tjänst till rätt pris. Vidare har du en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och förmåga att knyta nya kontakter. Dina IT-kunskaper är goda och du har erfarenhet av att använda digitala upphandlingsverktyg.

Som person har du en god analytisk förmåga, är pragmatisk, förtroendeingivande och prestigelös. Du är trygg i din yrkesroll och är lyhörd för verksamhetens behov med en problemlösande förmåga. Du trivs i att arbeta med flera olika parallella projekt och att göra skillnad. Du är bekväm med att både leda projekt samt ta en stöttande roll. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ulricehamns Energi erbjuder dig ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete där du långsiktigt får växa med ett spännande och innovativt bolag! Låter det intressant för dig?

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Ulricehamns Energi med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93 alternativt Jennifer Djureholt; +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected] senast den 27 januari. Facklig kontakt Ulricehamns Energi: Henrik Johansson, Kommunal 0321-532300.

Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 26/9!

Arbetsgivare
Human & Executive Sweden AB
Karlsnäsvägen 11
52337 ULRICEHAMN
Hemsida: www.ueab.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.