På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

126 Lediga jobb

Senior inköpare/upphandlare

Arbetsgivare / Ort: Värnamo kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Upphandlare

Om jobbet
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035". Upphandlingsavdelningen tillhör Kommunledningsförvaltningen och avdelningen har 11 medarbetare som arbetar med inköp, upphandling, faktura- och e-handelsfrågor. Upphandlingsavdelningen fungerar som en strategisk resurs till den kommunala organisationen ARBETSUPPGIFTER Som inköpare/upphandlare ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar men också delta i det övergripande arbetet med avtalsanalys och kategoristyrning. Du deltar även i utvecklingen av inköpsarbetet och effektiva arbetsprocesser. Du ges även möjligheter att utvecklas inom yrkesrollen då vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. I din roll ingår det att driva olika upphandlingsprojekt i samverkan med kommunens övriga verksamheter utifrån strategier, policys och gällande lagstiftning. Aktuella upphandlingsområden omfattar både varor & tjänster. Du kommer ingå i ett upphandlarteam som tillsammans utvecklar ett gott samarbetsklimat med hög servicenivå/anda. Exempel på områden som kan vara aktuella för inköp för denna upphandlartjänst ligger främst inom finans och försäkring, personal, bemanning, skolskjuts & transporter men kan ändras över tid. Våra systemstöd är e-avrop som upphandlingssystem och avtalsdatabas men också inköpsanalyssystemet "Bubo Invoice". Förutom inköpsanalyssystemet använder vi Raindance som faktura & e-handelssystem. KOMPETENS OCH ERFARENHET Vi söker dig som har arbetat med offentlig upphandling/inköp under minst 5 år och har en relevant akademisk utbildning eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot inköp eller ekonomi alternativt motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav liksom goda kunskaper i Microsoft Word och Excel. Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, initiativförmåga och flexibilitet. Dokumenterad erfarenhet av arbete med inköpsanalys är meriterande. Kunskap och erfarenhet av projektledning och arbete med inköpsanalyssystem är också meriterande. Vi söker en kommunikativ och affärsdriven senior inköpare/upphandlare. I din roll som inköpare/upphandlare arbetar du självständigt och ingår i ett team där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta nya kontakter är avgörande för att lyckas. Du trivs när du får arbeta med flera parallella projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad. Vidare har du mycket god analytisk förmåga, är beslutsam och förtroendeingivande. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov. TILLTRÄDESDAG 2022-01-03 eller enligt överenskommelse Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Arbetsgivare
Värnamo kommun
Hemsida: www.varnamo.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Rektor

Arbetsgivare / Ort: Jönköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Rektor

Om jobbet
Per Brahegymnasiet Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Vill du vara med och leda utvecklingen av vår gymnasieskola? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Välkommen till oss Brahegymnasiet är en skola som är innovativ och nytänkande men som också vilar i en historisk grund och som värnar om sina traditioner. Skolan har ca 1 350 elever och 140 medarbetare och ligger centralt i Jönköping. Här blir du en del av stans bästa och mest engagerade lärare som motiverar, inspirerar och utmanar eleverna. Det skapar förutsättningar för en riktigt bra skola där vi bygger kunskap och erfarenhet som eleverna har nytta av resten av livet. PB är en skola där eleverna och personalen trivs och där vi värdesätter varandras olikheter. Här får eleverna och personalen möjlighet att utvecklas och växa. Våra högskoleförberedande utbildningar är EK, ES, HU, NA, IB och SA. Skolan är organiserad i fyra rektorsområden med gemensamma stödfunktioner. Som rektor sitter du också i skolans ledningsgrupp. Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med ca 5000 anställda. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder, Barn - och utbildningsnämnden (förskola och grundskola) och Utbildning - och Arbetsmarknadsnämnden (gymnasium, vuxenutbildning, Arbetsmarknadsavdelning och Yrkeshögskola). Vi behöver nu förstärka vårt team då en av våra erfarna rektorer valt att gå i pension. Är du den vi söker? Ditt nya jobb Som rektor för Samhällsvetenskapsprogrammet och Humanistiska programmet förväntas du leda det pedagogiska utvecklingsarbetet och säkerställa att enheten arbetar mot gemensamma mål under stimulerande samverkansformer. Du är operativ, övergripande och strategiskt ansvarig för ditt område. Du utvecklar visioner och mål för verksamheten i dialog med medarbetarna. Ett av kommunens viktigaste och mest strategiska områden är utvecklingen av det systematiska kvalitetsarbetet där du som rektor tillsammans med din personal förväntas utveckla arbetet med utvärdering och uppföljning för elevernas måluppfyllelse. Som rektor är du underställd gymnasiechefen och ingår i skolans ledningsgrupp bestående av rektorer, administrationschef, utbildningsledare och kökschef. Din kompetens Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleutbildning och dokumenterad skolledarerfarenhet, gärna från gymnasieskolan. Har du genomgått den statliga rektorsutbildningen, är det en fördel. Om inte, sörjer arbetsgivaren för att du anmäls till denna. Arbetet kräver stor självständighet och initiativförmåga. Du brinner för skolutveckling och är engagerad, flexibel och trygg i din roll som ledare. Du är mål- och resultatstyrd med god pedagogisk förmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har god IT-kompetens. Vi fäster stor vikt vid din samarbetsförmåga och personliga lämplighet. Som rektor på Jönköpings kommuns gymnasieskolor, förväntas du kunna verka inom samtliga rektorsområden med ansvar för gymnasieskolans förekommande program. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Oskar Cronodal, gymnasiechef tel. 036-105472 Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligaubf) Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som rektor på Per Brahegymnasiet. Web: www.perbrahe.se Facebook: Per Brahegymnasiet i Jönköping Instagram: @perbrahegymn Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Jönköpings kommun
Hemsida: http://www.jonkoping.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bid Manager

Arbetsgivare / Ort: Eu-Supply Holding AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Upphandlare

Om jobbet
Är du vår nästa Bid Manager? Mercell Commerce letar nu efter en engagerad Bid Manager som kan stärka upp vårt New Sales team. Som Bid Manager hos oss kommer du att jobba med hela vårt Source to Pay-erbjudande och vi letar efter dig som trivs med att hantera komplexa affärer i både privat men primärt offentlig sektor. Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Linköping eller Halmstad. Eftersom många möten idag sker digitalt så är inte var du bor så relevant - det viktiga för oss är att hitta rätt kandidat! Vem är du? Som person är du serviceinriktad, resultatorienterad samt strukturerad, har en passion för sälj och har lätt för att samarbeta med olika personligheter. Du har en god kommunikativ förmåga, är positiv och flexibelt inställd till förändringar och ser det som en möjlighet till utveckling, både som individ och medarbetare. Om tjänsten Som Bid Manager hos Mercell har du ett tydligt affärsfokus och har lätt för att etablera en god relation med kunden. Genom din goda kännedom och förståelse kring kundens behov och utmaningar arbetar du proaktivt inför upphandlingar. Du visar och förklarar funktionaliteter utifrån kundens situation från hela Mercell Commerce produktsvit. Som Bid Manager kommer du att: - Arbeta proaktivt framför allt i Sverige men vid behov även inom andra marknader där Mercell Commerce är representerade. - Driva egna anbudsprojekt inom Source to Pay. - Agera som projektledare för anbudsprocesser, involverat key account managers, produktchefer samt compliance. - Förbereda anbudspresentationer. - Sammanställning av anbudsmaterial, inlämnande av anbud och annan administration i samband med upphandlingar. - Hantera allmänna bilagor som företagspresentation, årsrapporter, kvalitets- och IT-säkerhetscertifikat och/eller policys. - Delta i förhandlingar. - Genomföra överlämning till leverans och kontraktsadministration. Du ingår i ett säljteam om 10 personer och våra kunder är belägna i de nordiska länderna, främst i Sverige men även Norge, Danmark, Finland och Island. Du rapporterar till Sales Manager New Sales. Din bakgrund För att lyckas i rollen har du goda kunskaper om anbudsprocessen samt LOU och andra regelverk kopplat till offentlig försäljning. Du har relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivet. Vi ser gärna att du har en bakgrund som Bid Manager inom IT-lösningar mot upphandling, ekonomi, inköp och/eller e-handel med god förhandlingsvana. Har du erfarenhet av molnlösningar är det ett plus, men inget krav. Vidare är du en god projektledare och behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du innehar körkort. Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstider: Flexibla arbetstider Sista ansökningsdag Sista ansökningsdag är 20 september 2021. Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varför Mercell? Mercell erbjuder stora möjligheter för utveckling inom organisationen! Vi tittar på vad du levererar, inte hur du arbetar eller hur många timmar du spenderar på varje uppgift. Mercells värdeord - Growth, Curiosity, Courage and Trust - fungerar som en grund för de beslut vi fattar, hur vi driver vår verksamhet och hur vi interagerar med våra kollegor, kunder och andra. Men de fungerar också som grund för de möjligheter som Mercell ger sina anställda att utvecklas och trivas inom sitt arbetsområde. Mercell befinner sig i en mycket spännande period och du kommer att spela en viktig roll för att möjliggöra vår framtida utveckling. Om du är intresserad av att bygga en karriär hos ett snabbt växande och välfinansierat mjukvaruföretag med ambitiösa planer, kan du vara den person vi letar efter! Growth | Curiosity | Courage | Trust Vi hoppas få en möjlighet att lära känna dig och ser fram emot att få din ansökan! Har du frågor om tjänsten? Kontakta: Christoffer Crona (Head of New Sales & Customer Success) tfn: +46 722 34 40 90, eller Magnus Rehnström (Sales Manager New Sales) tfn: +46 709 14 25 96.
Arbetsgivare
Eu-Supply Holding AB
Hemsida: http://www.mercell.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Biträdande rektor till Stenmoskolan

Arbetsgivare / Ort: Huddinge kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Rektor

Om jobbet
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa. Läs mer om Huddinge pedagogiska plattform https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/arbeta-i-skola-och-forskola/ Om arbetsplatsen Stenmoskolan är en kommunal skola med ca 230 elever uppdelade på 8 klasser F-3, belägen nära skog och natur i Fullersta villaområde i centrala Huddinge. Personalstyrkan består av 25 engagerade och kompetenta medarbetare. Skolan hör till Fullersta rektorsområde som består av ca 600 elever fördelade på tre skolhus, Skogskällan, Stenmoskolan och Gula villan. - Dina arbetsuppgifter Som biträdande rektor på Stenmoskolan har du ett spännande, omväxlande och ansvarsfullt arbete. Tillsammans med rektor, ledningsgrupp och personal ansvarar du för att planera, följa upp samt utveckla både skola och fritidsverksamhet. Du kommer tillsammans med rektor att leda arbetet med personal och elever från förskoleklass till åk 3 både i skolan och på fritidshemmet. Ditt uppdrag är att organisera och driva utvecklingsarbetet och skapa ett gott samarbetsklimat och kultur på skolan. I uppdraget ingår även att utveckla pedagogiska lärprocesser med fokus på tillgänglig undervisning och lärmiljö samt trygghet och studiero. Du ingår i ledningsgrupp där vi tillsammans skapar förutsättningar för en starkare skola, ökad måluppfyllelse och fokus på att utveckla undervisningen. Du ansvarar dessutom för de processer och administrativa uppgifter som rör det pedagogiska ledarskapet och systematiska kvalitetsarbetet. Profil Vi söker dig som har: - slutförd lärarutbildning med Lärarlegitimation som grundskollärare, - erfarenhet av undervisning, - förtrogenhet med skolans styrdokument, - intresse och kompetens för att vara en pedagogisk ledare, utveckla undervisningen, personal och organisation för att på ett effektivt sätt nå skolans visioner och mål, - erfarenhet som biträdande rektor, (meriterande), - förmåga att skapa goda relationer, - gått rektorsprogrammet, (meriterande) - förmåga att uttrycka dig konstruktivt i tal och skrift, - ett transformativt ledarskap, - kunskaper om innebörden av att arbeta i en kommunal verksamhet och det ansvar som följer med detta, - förmåga att arbeta både enskilt och tillsammans med andra, - erfarenhet av elevhälsoarbete Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Arbetsgivare
Huddinge kommun
Hemsida: www.huddinge.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Rektor, Lerbäckskolan och Oskarskolan

Arbetsgivare / Ort: Lunds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Rektor

Om jobbet
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss? Barn- och skolförvaltningen arbetar för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för barn och elever att nå målen. Vi arbetar för en enhetlig och tydlig styrning för skola och förskola och en ändamålsenlig och effektiv organisation. Vidare strävar vi efter att skapa förbättrade förutsättningar för utveckling och kvalitet i verksamheten. Om oss Vi söker nu en rektor till Lerbäck-, Oskarskolan som vill bli vår nya kollega i ledningsgruppen. Lerbäckskolan är en F-9 skola i centrala Lund och i närheten på Oskarshem finns vår andra enhet Oskarskolan F-3. Totalt har vi cirka 850 elever och cirka 110 personal. Både Lerbäckskolan och Oskarskolan är två välfungerande enheter med goda förutsättningar och resultat samt låg personalomsättning eftersom vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. På Lerbäck-, och Oskarskolan driver vi tillsammans en positiv, transparent och påverkningsbar organisation där medbestämmande och ansvar går hand i hand. Vi vill genom kollegialt lärande och gemensam målbild möta varje elev och medarbetare där den är och tillsammans skapa förutsättningar för lärande. Dit når vi genom ett tydligt och väl kommunicerat kvalitetsarbete som pekar ut riktningen och skapar förutsättningar och möjligheter för alla elever att nå målen. Tillsammans i ledningsgruppen och med personalen arbetar vi för att skapa en god stämning med en uppmuntrande och tillåtande kultur där vi gläds åt varandras framgångar och stöttar varandra i motgångar. Arbetsuppgifter I din roll som rektor leder du verksamheten tillsammans med tre biträdande rektorer. Du arbetsleder skolledning (biträdande rektorer) EHT (SSK, Kurator, SYV, Spec. ped) administration och skolbibliotek. Du kommer att driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål och du förväntas leda, stödja och kompetensutveckla dina medarbetare. Du har ansvar för det systematiska kvalitetsarbetet, budgeten och elevernas resultat samt personal- och arbetsmiljöfrågor. Du har också stöd i arbetet från utbildningschef, administrativchef, servicechef, övriga skolledarkollegor i ledningsteamet på utbildningsområdesnivå, samt stabsfunktionernas ekonomi- HR- kommunikations- och myndighetsavdelningar för att du ska kunna fokusera på pedagogiskt ledarskap.  Som rektor i Barn- och skolförvaltningen erbjuder vi dig kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte via exempelvis Lunds kommuns chefsforum och Barn- och skolförvaltningens ledarforum eller särskilda utbildningssatsningar. Vi söker dig som Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom pedagogik och lärarlegitimation samt en slutförd eller pågående rektorsutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta som skolledare där verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar ingått. Du är väl förtrogen med de styrdokument, lagar och avtal som reglerar verksamheten.  Du uppfattas som trygg i din roll som ledare och du leder, motiverar det som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Din förmåga att samarbeta och samverka är god och du är tydlig och transparent i din kommunikation och bekväm med att tala inför andra.  För att trivas i uppdraget behöver du ha förmågan att se möjligheter i förändringar och kan lösa problem som uppstår på ett sätt som leder arbetet vidare.  Vi söker dig som med din kompetens och engagemang vill och kan bidra till skolans framtida utveckling. Du får en viktig roll i nära samverkan med engagerad personal och härliga elever. Du har en helhetssyn kring vad som främjar elevers lärande och utveckling och elevernas måluppfyllelse är vår högsta prioritet. Du ser det som självklart att skolan är en del av samhället och du provar och använder tillgängliga digitala verktyg.  Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och att du är van att arbeta med olika typer av verksamhetssystem, digitala pedagogiska program, Office-paketet och Google drive. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt jobb med möjlighet att göra skillnad, såväl idag som på lång sikt! Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Vi kommer att arbeta med löpande urval och de första intervjuerna är den 22 september (em) och 24 september (fm). Vi ber dig därför redan nu planera din tillgänglighet.Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.   För att få arbeta med barn inom skola och förskola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Arbetsgivare
Lunds kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.