På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

I rollen som ekonomihandläggare ingår vanligtvis löpande redovisning, kundfakturering, anläggningsredovisning, tid- och projektredovisning samt avstämningar av olika slag för kunder och kundmyndigheter.

    Utbildning

    Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som ekonomihandläggare. Minimikravet brukar ställas i form av gymnasial utbildning och då gärna från Ekonomiprogrammet eller Handels- och administrationsprogrammet.

    Utbildning på eftergymnasial nivå, bl a från en yrkeshögskola, är mycket meriterande.

    Eller motsvarande kvalifikationer.

    Meriterande om du har:

    • Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
    • Erfarenhet av att jobba i Agresso
    • Goda redovisningskunskaper
    • Goda kunskaper i Microsoft Excel

    Personliga egenskaper

    Du måste vara noggrann, ansvarsfull, har förmåga att ta egna initiativ och kunna driva processer, tillmötesgående, förmågan och viljan att arbeta kundfokuserat på ett serviceinriktat sätt.

    Länktips

    Visa mer
    Visa mindre

    55 Lediga jobb

    Ekonomihandläggare

    Arbetsgivare / Ort: AB Svenska Spel
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast idag
    Publicerad: 2021-04-23
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomiassistent

    Om jobbet
    Är du en driven och engagerad ekonomihandläggare med intresse för bokföring och redovisning? Nu utökar vi vårt ekonomiteam, läs mer och ansök nedan. Vad kommer du att göra? I rollen som ekonomihandläggare kommer du tillsammans med ditt team ansvara för våra leverantörsfakturor och hantera hela arbetsflödet från det att leverantörsfakturan kommer in till dess att fakturan är konterad, attesterad och registrerad i vårt ekonomisystem. Du kommer ansvara för att våra leverantörsfakturor hanteras effektivt och betalas i rätt tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att administrera leverantörsregister, leverantörsfakturor och betalningar. Du kommer att skapa betalningsfiler och hantera återredovisning från bank samt göra avstämning av balanskonton. Övriga uppgifter som ingår i teamet är att genomföra vissa kontroller av moms, att fakturorna konteras på ett korrekt sätt och att det interna attestregelverket följs. Är du den som kommer att göra det? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För oss betyder det att du är strukturerad, noggrann och har hög ansvars- och servicekänsla. Du arbetar bra tillsammans med andra, är självgående och initiativrik, trivs att arbeta med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter och är intresserad av bokföring och redovisning. Det är meriterande om du har intresse för digitalisering. Vi söker dig som är minst gymnasieekonom och har några års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning. Du har goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel samt kunskaper i bokföring, redovisning samt moms. Vi är Svenska Spel På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Broström, [email protected] Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på [email protected]
    Arbetsgivare
    AB Svenska Spel
    Ansökan
    Ansök senast idag

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Erfaren Ekonomikonsult till UCS One Economy!

    Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast idag
    Publicerad: 2021-07-09
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet
    Information om tjänsten Professionals Nord söker för UCS One Economy räkning en Ekonomikonsult. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos UCS One Economy. Är du en ekonom med några års erfarenhet som vill jobba på ett företag där du har goda möjligheter att utvecklas, såväl inom rollen som specialist som mot andra affärsområden? Är du dessutom intresserad av att leda ditt team i det dagliga arbetet? Vi söker en erfaren ekonomikonsult för uppdrag som ren ekonomikonsult eller, om intresse finns, för en kombinerad roll som konsult/teamleader. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som ekonomikonsult kommer du arbetar självgående eller i team med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning. Du kommer arbeta mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten. Du erbjuds varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda till börsnoterade företag, men med störst fokus mot stora kunder. UCS erbjuder företag att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till dem, alternativt kan kunden använda UCS som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller. Du kommer att ingå/leda i ett team med 4-5 konsulter, seniora till juniora, där huvuduppdraget idag innebär leverans mot ett par stora kunder. I teamet bidrar man med olika kompetenser och agerar backup åt varandra och samverkar på så sätt för en god arbetsmiljö och hög leveranskvalité åt kund. Vi söker dig som Vi ser att du som söker har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Har du dessutom en högskoleutbildning inom ekonomi är det meriterande. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av redovisningsprogrammen Fortnox och Visma. Meriterande är kunskap i systemet Aaro. För att trivas i rollen föräntas du vara en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att hitta digitala lösningar och effektiva arbetssätt, något du gör tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team. Du är flexibel och kan anpassa dig utifrån olika arbetssätt, rutiner och system samtidigt som du har förmågan att se förbättringsåtgärder. START: Omgående, eller så snart du kan OMFATTNING: Heltid STAD: Linköping, URVAL: Sker löpande KONTAKT: Marija Biletic Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Information om kundföretaget <a href="https://ucsone.se/">UCS One Economy</a> är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete och som ligger i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom tjänster inom ekonomi, lön och HR även tjänster inom affärssystem och utbildning. I och med vår bredd finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra. På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.
    Arbetsgivare
    Professionals Nord Rekrytering AB
    Hemsida: http://www.Professionalsnord.se
    Ansökan
    Ansök senast idag

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Ekonomihandläggare

    Arbetsgivare / Ort: AB Svenska Spel
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast idag
    Publicerad: 2021-03-30
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomiassistent

    Om jobbet
    Är du en driven och engagerad ekonomihandläggare med intresse för bokföring och redovisning? Nu utökar vi vårt ekonomiteam, läs mer och ansök nedan. Vad kommer du att göra? I rollen som ekonomihandläggare kommer du tillsammans med ditt team ansvara för våra leverantörsfakturor och hantera hela arbetsflödet från det att leverantörsfakturan kommer in till dess att fakturan är konterad, attesterad och registrerad i vårt ekonomisystem. Du kommer ansvara för att våra leverantörsfakturor hanteras effektivt och betalas i rätt tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att administrera leverantörsregister, leverantörsfakturor och betalningar. Du kommer att skapa betalningsfiler och hantera återredovisning från bank samt göra avstämning av balanskonton. Övriga uppgifter som ingår i teamet är att genomföra vissa kontroller av moms, att fakturorna konteras på ett korrekt sätt och att det interna attestregelverket följs. Är du den som kommer att göra det? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För oss betyder det att du är strukturerad, noggrann och har hög ansvars- och servicekänsla. Du arbetar bra tillsammans med andra, är självgående och initiativrik, trivs att arbeta med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter och är intresserad av bokföring och redovisning. Det är meriterande om du har intresse för digitalisering. Vi söker dig som är minst gymnasieekonom och har några års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning. Du har goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel samt kunskaper i bokföring, redovisning samt moms. Vi är Svenska Spel På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Broström, [email protected] Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på [email protected] LI-SVS
    Arbetsgivare
    AB Svenska Spel
    Ansökan
    Ansök senast idag

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Collector till Purchased Debts

    Arbetsgivare / Ort: Alektum Group AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 17 september (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-08-31
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Inkassohandläggare

    Om jobbet
    TJÄNSTEN I rollen som Collector (inkassohandläggare) i Purchased Debts, arbetar du med konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga inkassoärenden per telefon, via mejl och i vårt inkassosystem. Du följer hela processen från det att inkassokravet skickas ut tills ärendet är slutbetalat. Det innebär att du ansvarar för olika myndighetsåtgärder och / eller direkta uppgörelser med gäldenärer med ett ständigt fokus på att hitta en affärsmässig lösning för samtliga parter, vår kund, gäldenär och Alektum Group. I rollen ingår bland annat följande uppgifter: - Ansvara för tilldelade inkassoärenden - Telefon, brev och mejlkorrespondens med kunder, gäldenärer och - myndigheter - Upprätta olika former av betalningsuppgörelser - Handlägga och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer - Viss registervård i vårt affärssystem NOVA - Arbetet som inkassohandläggare hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har arbetat med inkasso och har goda kunskaper i affärssystemet NOVA. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd. För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du tycker om att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt. Vad erbjuder vi? - Ett företag som är i kraftig tillväxt och som står inför en spännande resa! - Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor. Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg. - Arbetstiden är kl. 8:00-16:30, en dag i veckan arbetar vi kl. 09:30-18:00. Under sommaren har vi förkortad arbetstid och du har möjlighet att sluta redan kl. 15:30. START Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen (prov-) tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast den 17 september 2021. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten, är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Sven-Erik Bertelsen, via telefon 070-495 34 09 eller via mejl [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
    Arbetsgivare
    Alektum Group AB
    Hemsida: https://www.alektumgroup.se/
    Ansökan
    Ansök senast 17 september (1 dag kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Vi söker en Teamledande Ekonomikonsult

    Arbetsgivare / Ort: One Economy AB / Linköping
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 18 september (2 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-08-19
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet

    UCS One Economy är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete. Vi är ett företag med stor bredd vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra.


    Om tjänsten

    Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och utveckla dina ledaregenskaper. Rollen innebär att leda och stötta ditt team med 4-5 konsulter i det dagliga arbetet med kunduppdrag. Du deltar aktivt i ledningsgrupp och i arbetet att utveckla vårt affärsområde som arbetar mot större bolag. Fokus ligger på att utveckla effektiva arbetssätt för större kundnytta. Arbete med marknadsföring och sälj kan också förekomma.

    Som teamleader är du även ekonomikonsult vilket innebär att du utöver teamledaruppdraget arbetar med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning, med fokus mot de seniora frågorna. Du arbetar mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten.

    Vi kan utlova varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda företaget till större börsnoterade bolag. Vårt erbjudande till företag är att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till oss, alternativt använda oss som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller.

    Önskade kvalifikationer

    Vi ser att du som söker är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet från flera ERP-system. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

    Personliga egenskaper

    För att trivas i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är målinriktad samtidigt som du har god samarbetsförmåga och uppskattar relationer, både med kunder och medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och lyhörd och du motiveras av att tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team hitta effektiva arbetssätt och digitala lösningar. Lagarbetet är viktigt.

    Om oss

    One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom traditionella tjänster även tjänster inom affärssystem och utbildning. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör inom ekonomi, lön och HR.

    På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.


    Arbetsgivare
    One Economy AB
    Teknikringen 4A
    58330 Linköping
    Hemsida: https://ucsone.se/
    Ansökan
    Ansök senast 18 september (2 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE
    VISA FLER LEDIGA JOBB


    MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

    Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
    Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
    OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.