På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

I rollen som ekonomihandläggare ingår vanligtvis löpande redovisning, kundfakturering, anläggningsredovisning, tid- och projektredovisning samt avstämningar av olika slag för kunder och kundmyndigheter.

    Utbildning

    Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som ekonomihandläggare. Minimikravet brukar ställas i form av gymnasial utbildning och då gärna från Ekonomiprogrammet eller Handels- och administrationsprogrammet.

    Utbildning på eftergymnasial nivå, bl a från en yrkeshögskola, är mycket meriterande.

    Eller motsvarande kvalifikationer.

    Meriterande om du har:

    • Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
    • Erfarenhet av att jobba i Agresso
    • Goda redovisningskunskaper
    • Goda kunskaper i Microsoft Excel

    Personliga egenskaper

    Du måste vara noggrann, ansvarsfull, har förmåga att ta egna initiativ och kunna driva processer, tillmötesgående, förmågan och viljan att arbeta kundfokuserat på ett serviceinriktat sätt.

    Länktips

    Visa mer
    Visa mindre

    38 Lediga jobb

    Inkassorådgivare till outboundteam

    Arbetsgivare / Ort: AB Bemanningskontoret Rt i Sverige
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast idag
    Publicerad: 2021-02-24
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Om jobbet
    Dina arbetsuppgifter Till vår kund i centrala Göteborg rekryterar vi en inkassorådgivare. I rollen som rådgivare kommer du att ansvara för att hantera och administrera utgående samtal. Du kommer att ha kontakt med geldenärer som har fått en faktura som de inte har betalat. Dina arbetsuppgifter blir då att hitta rätt betalningslösning tillsammans med geldenären, det kan innebära att informera om avbetalningsplan och anstånd vid behov. Du administrerar sedan ärendena i affärssystem. Ditt arbete följs upp inom olika fokusområden kontinuerligt i syfte att ständigt utveckla dig i rollen. Du erbjuds en introduktion för att skapa en förståelse för arbetssätt och system. Du ingår i ett team och arbetsplatsen präglas av att man värdesätter ett gott samarbete och teamkänsla. Tjänsten startar 9/3 Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från kundtjänst och är van att hantera samtal med kunder, gärna med erfarnehet av säljsupport. Du har avslutad gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik är meriterande. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Som person är du driven, målinriktad och positiv. Du är mån om att bidra till en god stämning i arbetsgruppen och har ett stort kundfokus. Du har med fördel arbetat med service och sälj innan, gärna på telefon. Om företaget Tjänsten startar efter överenskommelse i mars månad och arbetstiderna är mellan kl 09-18, mån-fre. Vi kallar till intervjuer löpande så sök redan idag! Vi tar ej emot ansökningar via länken. Ditt CV mejlar du till [email protected] Om oss BemanningsKontoret är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsföretag i Göteborg och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Läs gärna mer på vår hemsida www.bemanningskontoret.se
    Arbetsgivare
    AB Bemanningskontoret Rt i Sverige
    Hemsida: http://www.bemanningskontoret.se
    Ansökan
    Ansök senast idag

    Ansök här
    VISA MINDRE

    EKONOM FÖR INTERNA OCH EXTERNA UPPDRAG

    Arbetsgivare / Ort: Dagertun Support & Consulting AB / Luleå
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-02-04
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Om jobbet

    Vår tillväxtresa fortsätter! Vi är ett gäng ambitiösa, målmedvetna och ödmjuka tävlingsmänniskor som alltid står upp för sanningen. Hos oss finns det ingen hierarki, inga könsstrukturer eller prioriterade partners. Hos oss är det prestigelöst, alla som vill får stort ansvar och möjligheter att påverka sina uppdrag och sin roll utifrån egna ambitioner och målsättningar. Hos oss är du aldrig ensam, du har alltid en lika ambitiös kollega att fråga när du undrar över något. Alla medarbetare deltar också i vårt årliga vinstdelningsprogram, Dagertun Incentive.


    Nu letar vi efter fler kollegor. Sannolikt är du civilekonom med inriktning på redovisning och har hunnit arbetat praktiskt med redovisning, rapportering och bokslutsarbete, endera på byrå eller i näringslivet.


    Vi arbetar med både stora och små kunder och har möjlighet att delvis anpassa tjänsten utifrån den sökandes profil. Allt från små företag som tillämpar K2 till större industrikoncerner där IFRS är styrande. Hos de större kunderna finns behov av tjänster som ligger utanför redovisningsområdet som kan vara utvecklande, tex. interima uppdrag, kapitalrationaliseringsprojekt, ledningsstöd, investeringsberedning och finansieringsfrågor.


    För att det ska vara kul på jobbet är det viktigt att personerna i gruppen funkar tillsammans därför sätter vi stor vikt vid din personlighet vid rekryteringen. Dina värderingar, din energi och din ambition väger lika tungt som din kompetens och erfarenhet. Vi måste inte gilla samma saker men alla måste dela den gemensamma ambitionen och våra värderingar.


    Vi sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Luleå som är bas för både oss och några av våra större kunder. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde snarast.

    Arbetsgivare
    Dagertun Support & Consulting AB
    Trollstigen 58
    97251 Luleå
    Hemsida: http://www.dagertun.se/
    Ansökan
    Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

    Ansök via mejl
    [email protected]
    VISA MINDRE

    Ekonom på deltid till statlig verksamhet i Örebro!

    Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
    Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-02-17
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet
    Är du ekonom med tidigare erfarenhet från alla delar inom ekonomiarbetet? Vill du ta dig an en bred roll där du får arbeta nära verksamheten? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig! Just nu söker vi en Ekonom på deltid för uppdrag hos en av våra kunder i Örebro. Uppdraget är ett föräldravikariat där omfattningen beräknas vara på 40%, men kan komma att utökas. Önskad start är omgående för att sedan pågå under sex månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Ekonom kommer du arbeta brett och omväxlande där du agerar kvalificerat affärsstöd inom ekonomiområdet. Du arbetar nära verksamheten och ger stöd till arbetschef och platschefer vad gäller ekonomiska frågor. Du rapporterar direkt till arbetschefen och ingår i ledningsgruppen för arbetschefsområdet. Vissa resor i tjänsten förekommer, främst inom det geografiska området. Vidare har du ett nära samarbete med controller där ni har regelbundna avstämningar. Rollen kräver att du behöver vara på plats varje månad i samband med rapportering av månadsbokslut, vilket innebär begränsade möjligheter att vara ledig just dessa dagar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Delaktighet i budget och prognosarbete • Verksamhets- och projektuppföljning • Projektredovisning • Löpande bokföring • Hantering av leverantörsfakturor • Kundfakturering • Bokslut • Månatlig rapportering finansiellt resultat • Delta i olika utvecklingsprojekt kopplat till ekonomi • Vara behjälplig med att registrera personalliggare, föra mötesprotokoll, ta fram passerkort, ID-06 m.m. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen som Ekonom söker vi dig med: • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning på redovisning, alternativt motsvarande utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. • Några års erfarenhet av arbete med ekonomi, gärna på ett mindre företag, där du kommit i kontakt med alla delar i ekonomiarbetet. • Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel. • Erfarenhet av arbete i Agresso, Webinfo och Insight är meriterande. • B-körkort. För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Som person är du analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du agerar på ett affärsmässigt sätt med integritet. Vidare är du trygg i dig själv och söker stöd vid behov. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
    Arbetsgivare
    Poolia Sverige AB
    Hemsida: http://www.poolia.se
    Ansökan
    Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Ekonomihandläggare

    Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Gävleborgs län
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 8 March (3 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-02-22
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikontorist

    Om jobbet
    Länsstyrelsen är Sveriges mest mångsidiga myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Vi har bred kunskap inom frågor som rör miljö, natur, samhällsutveckling, landsbygd, krisberedskap och många andra samhällsnyttiga områden. Vi ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi har en viktig uppgift att väga samman perspektiv och tillföra kunskap för att fatta de bästa besluten för Gävleborgs människor, djur och natur. På Länsstyrelsen Gävleborg arbetar cirka 200 personer, där de flesta är placerade i Gävle. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat ett arbete för att bli HBTQ-certifierade. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund. Vårt ekonomiteam består av erfarna och engagerade medarbetare som arbetar inom flera olika delar av ekonomiprocessen. Vi kommer att, tillsammans med dig, utveckla och driva ekonomihantering på myndigheten mot framtiden. Arbetsuppgifter Rollen som ekonomihandläggare innebär att du kommer att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, såsom leverantörsreskontra, kundreskontra, ut- och inbetalningar, fakturering, påminnelse och kravhantering. Utöver det kommer du att hålla i interna utbildningar och ge råd och stöd i ekonomifrågor.  I rollen som ekonomihandläggare kommer du kunna bidra till utveckling av våra ekonomiprocesser och bidra till en av myndighetens viktiga mål som är effektiv och korrekt hantering av skattemedel. Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi/redovisning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter och goda kunskaper i Officepaketet.  Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i systemen Agresso och Visma Proceedo och av hela kedjan när det gäller kundreskontra, från fakturering till påminnelse och kravhantering.  Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Som person är du serviceinriktad och har lätt för att bygga goda relationer. Vidare är du noggrann och strukturerad samtidigt som du är flexibel och klarar av att periodvis ha ett högt flöde av arbetsuppgifter. Du är prestigelös och kan fatta egna beslut för att komma vidare med dina arbetsuppgifter. Ständiga förbättringar och utvecklingsfrågor ser du som en naturlig del av ditt arbete. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.  Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Diarienummer: 1138-2021 Senaste ansökningsdag: 2021-03-08 Ansökan För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Information Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg  Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
    Ansökan
    Ansök senast 8 March (3 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Verksamhetsspecialist affärssystem till gemensam servicefunktion i Lund ell

    Arbetsgivare / Ort: REGION SKÅNE
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 9 March (4 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-02-19
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet
    Gör skillnad. Varje dag. Specialistteam affärssystem ingår i gemensam servicefunktion och ansvarar för utveckling och underhåll av Region Skånes affärssystem Raindance. Vi är idag ett team på sex personer och våra kontor ligger på Medicon Village i Lund och i Rådhuset i Kristianstad. Gemensam servicefunktion ekonomi är ett område inom Regionservice med uppdrag att leverera tjänster inom ekonomi och vårdadministration till Region Skånes förvaltningar och bolag. Vi utgör tillsammans med HR och kundcenter ett av Sveriges största servicecenter med specialistkompetenser som arbetar för att göra vardagen enklare för vården. Vår ambition är att vara en drivande aktör som skapar bästa värde för Region Skåne. Gemensam servicefunktion arbetar strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap och ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar. Vi genomför därför utvecklingsprogram för interna talanger och arbetar för att etablera ett systematiskt förbättringsarbete som involverar och tar till vara medarbetarnas kreativitet och innovationskraft. ARBETSUPPGIFTER Vi är ett team på sex personer som behöver tillökning av ännu en verksamhetsspecialist inom Raindance - är det kanske du? I teamet har vi lång arbetslivserfarenhet av Region Skåne vilket ger oss en bred kompetens och ett stort kontaktnät. Våra personligheter är olika men tillsammans kompletterar och stärker vi varandra. Vi har väldigt roligt och skrattar ofta och gärna ihop! Som verksamhetsspecialist arbetar du som en blandning av klassisk systemförvaltare och kreativ nyskapare för att hitta systemlösningar som stödjer verksamheternas processer med Region Skånes medborgares bästa framför ögonen. Arbetet kräver både helhetsperspektiv för Region Skåne och våra dotterbolag såväl som detaljfokus vid arbete i systemet. Vår uppgift är att ha kännedom om Region Skånes regelverk och riktlinjer och se till att Raindance följer och stödjer dessa. Vi arbetar i nuet och ser till att hjulen snurrar men blickar ofta framåt och har kreativa idéer om framtiden. Ibland tittar vi även bakåt i syfte att dra lärdom och optimera lösningar. Raindance omfattar allt från huvudbok med rapportsystem och reskontror till elektroniska arbetsflöden och e-handel. Idag har vi totalt cirka 12 000 användare i våra system. Du arbetar aktivt med verksamhetsutveckling, förvaltning och support av vårt ekonomi- och inköpssystem. Det innebär att du genomför tester för att kvalitetssäkra nya funktionaliteter och nya versioner. Du arbetar med dokumentation, kommunikation och utbildning kopplat till systemförvaltning. I tjänsten ingår det även att svara för visst registerunderhåll och att ge löpande stöd till första linjens support. Våra ekonomiprocesser och vårt ekonomi-/inköpssystem är nära sammanflätade. Du är en länk mellan system och verksamhet. Det är således viktigt att du är bra på, och inser vikten av, kommunikation och dokumentation. Du förväntas löpande sätta dig in i nya funktioner och nya moduler i Raindance och du är även med och utvecklar ny funktionalitet i din roll som kravställare. Vi erbjuder dig en möjlighet utveckla din kompetens inom ramen för systemet men även inom andra områden då du kan komma att ingå i större projekt där du behöver utvidga dina kunskaper. Vi har högt ställda mål men genom vårt engagemang, flexibilitet och goda stämning kommer vi att nå dem! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller systemvetenskap med ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning och arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Har du tidigare arbetat med affärssystem, gärna Raindance, ser vi det som meriterande. Likaså om du har en bakgrund inom controlling. Vi ser även erfarenhet av delaktighet i större projektarbeten som ett stort plus. Som person är du lyhörd, drivande, kommunikativ, nyfiken, ansvarstagande och har humor. Du trivs med att arbeta i grupp likväl som självständigt och tycker om att ta ansvar och egna initiativ. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, pedagogisk och har en hög problemlösningsförmåga. Vi vill att du har helhetsperspektiv men samtidigt förstår detaljernas roll i ett större sammanhang. För att lyckas i rollen krävs en god kommunikativ förmåga och att du behärskar svenska väl både i tal och skrift. Vi tror att du antingen är i början av din karriär eller så söker du nya utmaningar. Centralt är att du har stort intresse för systemutveckling, digitalisering, förändringsarbete, dokumentation, utbildning och kommunikation. Du lockas av uppgifter och projekt som kombinerar ekonomi- och IT-frågor och vill vara delaktig i att utveckla dessa områden. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
    Arbetsgivare
    REGION SKÅNE
    Ansökan
    Ansök senast 9 March (4 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Verksamhetsspecialist affärssystem till gemensam servicefunktion i Lund ell

    Arbetsgivare / Ort: REGION SKÅNE
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 9 March (4 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-02-22
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet
    Gör skillnad. Varje dag. Specialistteam affärssystem ingår i gemensam servicefunktion och ansvarar för utveckling och underhåll av Region Skånes affärssystem Raindance. Vi är idag ett team på sex personer och våra kontor ligger på Medicon Village i Lund och i Rådhuset i Kristianstad. Gemensam servicefunktion ekonomi är ett område inom Regionservice med uppdrag att leverera tjänster inom ekonomi och vårdadministration till Region Skånes förvaltningar och bolag. Vi utgör tillsammans med HR och kundcenter ett av Sveriges största servicecenter med specialistkompetenser som arbetar för att göra vardagen enklare för vården. Vår ambition är att vara en drivande aktör som skapar bästa värde för Region Skåne. Gemensam servicefunktion arbetar strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap och ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar. Vi genomför därför utvecklingsprogram för interna talanger och arbetar för att etablera ett systematiskt förbättringsarbete som involverar och tar till vara medarbetarnas kreativitet och innovationskraft. ARBETSUPPGIFTER Vi är ett team på sex personer som behöver tillökning av ännu en verksamhetsspecialist inom Raindance - är det kanske du? I teamet har vi lång arbetslivserfarenhet av Region Skåne vilket ger oss en bred kompetens och ett stort kontaktnät. Våra personligheter är olika men tillsammans kompletterar och stärker vi varandra. Vi har väldigt roligt och skrattar ofta och gärna ihop! Som verksamhetsspecialist arbetar du som en blandning av klassisk systemförvaltare och kreativ nyskapare för att hitta systemlösningar som stödjer verksamheternas processer med Region Skånes medborgares bästa framför ögonen. Arbetet kräver både helhetsperspektiv för Region Skåne och våra dotterbolag såväl som detaljfokus vid arbete i systemet. Vår uppgift är att ha kännedom om Region Skånes regelverk och riktlinjer och se till att Raindance följer och stödjer dessa. Vi arbetar i nuet och ser till att hjulen snurrar men blickar ofta framåt och har kreativa idéer om framtiden. Ibland tittar vi även bakåt i syfte att dra lärdom och optimera lösningar. Raindance omfattar allt från huvudbok med rapportsystem och reskontror till elektroniska arbetsflöden och e-handel. Idag har vi totalt cirka 12 000 användare i våra system. Du arbetar aktivt med verksamhetsutveckling, förvaltning och support av vårt ekonomi- och inköpssystem. Det innebär att du genomför tester för att kvalitetssäkra nya funktionaliteter och nya versioner. Du arbetar med dokumentation, kommunikation och utbildning kopplat till systemförvaltning. I tjänsten ingår det även att svara för visst registerunderhåll och att ge löpande stöd till första linjens support. Våra ekonomiprocesser och vårt ekonomi-/inköpssystem är nära sammanflätade. Du är en länk mellan system och verksamhet. Det är således viktigt att du är bra på, och inser vikten av, kommunikation och dokumentation. Du förväntas löpande sätta dig in i nya funktioner och nya moduler i Raindance och du är även med och utvecklar ny funktionalitet i din roll som kravställare. Vi erbjuder dig en möjlighet utveckla din kompetens inom ramen för systemet men även inom andra områden då du kan komma att ingå i större projekt där du behöver utvidga dina kunskaper. Vi har högt ställda mål men genom vårt engagemang, flexibilitet och goda stämning kommer vi att nå dem! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller systemvetenskap med ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning och arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Har du tidigare arbetat med affärssystem, gärna Raindance, ser vi det som meriterande. Likaså om du har en bakgrund inom controlling. Vi ser även erfarenhet av delaktighet i större projektarbeten som ett stort plus. Som person är du lyhörd, drivande, kommunikativ, nyfiken, ansvarstagande och har humor. Du trivs med att arbeta i grupp likväl som självständigt och tycker om att ta ansvar och egna initiativ. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, pedagogisk och har en hög problemlösningsförmåga. Vi vill att du har helhetsperspektiv men samtidigt förstår detaljernas roll i ett större sammanhang. För att lyckas i rollen krävs en god kommunikativ förmåga och att du behärskar svenska väl både i tal och skrift. Vi tror att du antingen är i början av din karriär eller så söker du nya utmaningar. Centralt är att du har stort intresse för systemutveckling, digitalisering, förändringsarbete, dokumentation, utbildning och kommunikation. Du lockas av uppgifter och projekt som kombinerar ekonomi- och IT-frågor och vill vara delaktig i att utveckla dessa områden. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Observera att denna annons finns publicerad under flera olika orter som är kopplade till en huvudannons dit alla ansökningar inkommer. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
    Arbetsgivare
    REGION SKÅNE
    Ansökan
    Ansök senast 9 March (4 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Ekonomihandläggare

    Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 10 March (5 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-03-01
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomiassistent

    Om jobbet
    vid Institutionen för pedagogik och didaktik. Sista ansökningsdag: 2021-03-10. Institutionen för pedagogik och didaktik bedriver undervisning för närmare 3000 studenter och har idag ca 160 medarbetare, ett hundratal forskare/lärare, drygt 40 doktorander samt 30 administratörer. Institutionen erbjuder utbildning på både grund- och avancerad nivå samt forskarutbildning. Förutom fristående kurser erbjuder vi studie- och yrkesvägledarprogrammet, PAO- programmet och kandidatprogram i mångfaldsstudier. Vi ger också flera kurser inom den utbildningsvetenskapliga kärnan som ingår i lärarutbildningen. På avancerad nivå utbildar vi rektorer inom rektorsprogrammet och vi har flera mastersprogram varav ett internationellt program på engelska med studenter från hela världen. Centrum för universitetslärarutbildningen (CeUL), som bedriver kompetensutbildning för universitetslärare har också sin hemvist vid institutionen. Vi på institutionen anser att alla våra studenter har rätt till det bästa bemötande möjligt och vi strävar alltid åt att vara den kompetenta stödorganisationen som verksamheten behöver. Mer information om institutionens verksamhet hittar du på www.edu.su.se. Arbetsuppgifter Vi söker en mångsidig och kunnig medarbetare till vår ekonomifunktion vid institutionen som idag består av tre kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inledningsvis vara att hantera institutionens alla inköp samt upphandling tills vår inköpsansvarige är tillbaka från sin föräldraledighet, vilket beräknas bli efter sommaren. Detta kan dock förlängas. Parallellt med detta kommer du också att arbeta med att sätta dig in i och administrera projektekonomi, budget och avstämningar för något/några av institutionens projekt under tiden. Efter sommaren går anställningen över mot projektekonomi på heltid och ett ansvar för flera projekt samtidigt som du arbetar som back-up för inköp. Annan ekonomi- och personaladministration kan också förekomma och vi arbetar tillsammans och som back-up till varandra i ekonomigruppen. Du kommer  även att medverka i utvecklingsarbete kring planering och uppföljning som stödjer verksamhetens behov. Kvalifikationer Vi söker nu en engagerad och driven medarbetare till denna spännande och mångfacetterade roll. Vi vill att du har en ekonomisk examen från universitet/högskola eller med motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är viktigt att du trivs dels i den akademiska miljön samt med administrativa arbetsuppgifter. Arbetet är varierande och kräver att du har ett flexibelt förhållningssätt samt är duktig på att samverka och skapa goda relationer i nätverk och van att inhämta exempel och kunskap från andra aktörer. Du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga som innefattar mycket goda färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift eftersom institutionen och universitet verkar i en internationell miljö. Vi söker dig som är en initiativtagare, vilket innebär att du självständigt driver aktiviteter mot uppsatta mål samtidigt som du besitter en förmåga att hålla deadlines. Som person är du strukturerad, har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du ser service som en självklar del av arbetet och har lätt för att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt Du har god datorvana och erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet, framförallt med Excel, och andra ekonomisystem för redovisning, budget och prognosarbete. Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från universitet eller högskola ses som meriterande. Så även erfarenhet av inköp, upphandling samt av systemstöden Raindance och Mercur. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.  Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast då vi kommer att intervjua kandidater löpande. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av biträdande administrativ chef Camilla Eldeby, tfn 08-120 763 85, [email protected], och administrativ chef Jenni Vuorenmaa, tfn 08-16 37 64, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
    Arbetsgivare
    Stockholms Universitet
    Hemsida: http://www.su.se
    Ansökan
    Ansök senast 10 March (5 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    FÖRETAGSEKONOMISK RÅDGIVARE MED FOKUS PÅ EKONOMISTYRNING

    Arbetsgivare / Ort: Resultat i Sverige AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-02-15
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet
    Om företaget Vår kund är belägna centralt i Göteborg och arbetar med att hjälpa kunder att få ut det mesta möjliga av deras ekonomifunktion. Deras tjänst består av att utveckla ekonomin från att vara en förvaltande funktion till en bolagsdrivande resurs. De vänder sig främst mot små och medelstora bolag där den gemensamma nämnaren är ambitionen och intresset för utveckling. Nu söker vi efter deras nästa medarbetare till rollen som Företagsekonomisk Rådgivare där man blir del av göteborgsteamet och arbetar ut mot deras kunder. Urval och intervjuer kommer ske löpande så vi uppskattar om du ansöker omgående. Dina arbetsuppgifter I rollen som Företagsekonomisk Rådgivare kommer du ansvara för egna kunder och arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för ekonomin ute hos företagen. Du kommer bland annat arbeta med: • Utveckling, uppföljning och analys • Bokslut och årsredovisning • Budget- och prognosarbete • Skapande och säkerställande av rutiner och processer • Strategisk och operativ projektledning Din profil Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete inom ekonomistyrning samt en universitets- eller högskoleutbildning inom företagsekonomi i grunden. Har du tidigare arbetat som konsult inom ekonomistyrning är det en stor fördel då du kommer arbeta ut mot flertalet kunder samtidigt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med mindre börsnoterade bolag samt varit med vid en notering så ses detta som väldigt meriterande. Du bör vara en prestigelös person som hela tiden strävar efter utveckling och förbättring, både för dina kunder som för dig själv och dina medarbetare. Du gillar att arbeta i team och är professionell i ditt bemötande, samt strävar alltid efter att leverera rådgivning med hög kvalitet. Då du har ansvar för kundkontakten är kommunikation och lösningsfokus två viktiga faktorer. I rollen ges du hela tiden möjlighet att utvecklas, ingen är ju fullärd! Du bör därför trivas i att få feedback och hela tiden arbeta för att bli den bästa i det du gör, samtidigt som du hjälper kunderna att bli just det; bäst! Framgångsfaktorer • Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi • Minst 5 års erfarenhet inom controlling och/eller ekonomistyrning • Vana av kundansvar och coachning av juniora medarbetare • Analytisk • Prestigelös och utvecklingsinriktad som person Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Omgående OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Göteborg LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Ebba Jensen SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-03-12 Denna tjänst är en rekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ebba Jensen, 073-039 44 00.
    Arbetsgivare
    Resultat i Sverige AB
    Hemsida: http://www.resultatab.se/
    Ansökan
    Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Produktansvarig utlandsbetalningar till bolag inom bank och försäkring

    Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-02-23
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet
    Vi söker till vår kund, ett av Sveriges största bolag inom bank och försäkring, en Produktansvarig Utlandsbetalningar för ett tidsbegränsat uppdrag med omgående start och fram till årsskiftet initialt. Om tjänsten Rollen som Produktansvarig Utlandsbetalningar innebär att ansvara för att öka Utlandsbetalningar-affärens resultat och lönsamhet genom produkt- och erbjudandeutveckling samt omvärlds- och konkurrentbevakning för att säkerställa konkurrenskraftigt produkterbjudande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter består bland annat utav att säkerställa representation på operativ nivå i verksamhetsförvaltningen av Utlandsbetalningar. Rollen är en del av Betala-gruppen och samverkar med övriga medarbetare i Betala-gruppen samt med kollegor inom övriga bolag i koncernen. Rollen rapporterar till Chef Betala inom affärsenhet Bank. Rollen innebär att ta egna initiativ och att ha förmåga att driva kravställan tillsammans med Kravledare mot IT-nära förvaltning för att vidmakthålla och vidareutveckla produkten Utlandsbetalningar. Rollen innebär även att vara kontaktperson gentemot bankens samarbetspartner avseende Utlandsbetalningar samt att följa upp samarbetsavtalet. Vem är du? För att lyckas i uppdraget skall du ha; • Mycket god kännedom om Utlandsbetalningar • Mycket god kännedom om SWIFT-standard • Mycket god kännedom om ISO 20022 • Ha förståelse för AML’s påverkan på Utlandsbetalningar • Ha förståelse för regelverkskrav på Utlandsbetalningar • Erfarenhet av arbete som Produktansvarig • Erfarenhet av kravarbete • Specifikationer ska upprättas på engelska som underlag för beställning av utveckling varför mycket goda kunskaper i engelska är ett krav Om verksamheten Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start snarast och fram till årsskiftet. Möjlighet till förlängning finns. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
    Arbetsgivare
    Poolia Sverige AB
    Hemsida: http://www.poolia.se
    Ansökan
    Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    SENIOR EKONOM MED FOKUS PÅ EKONOMISTYRNING

    Arbetsgivare / Ort: Resultat i Sverige AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

    Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-02-23
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Ekonomikonsult

    Om jobbet
    Om företaget Vår kund är belägna centralt i Göteborg och arbetar med att hjälpa kunder att få ut det mesta möjliga av deras ekonomifunktion. Deras tjänst består av att utveckla ekonomin från att vara en förvaltande funktion till en bolagsdrivande resurs. De vänder sig främst mot små och medelstora bolag där den gemensamma nämnaren är ambitionen och intresset för utveckling. Nu söker vi efter deras nästa medarbetare till rollen som Företagsekonomisk Rådgivare där man blir del av göteborgsteamet och arbetar ut mot deras kunder. Urval och intervjuer kommer ske löpande så vi uppskattar om du ansöker omgående. Dina arbetsuppgifter I rollen som Företagsekonomisk Rådgivare kommer du ansvara för egna kunder och arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för ekonomin ute hos företagen. Du kommer bland annat arbeta med: • Utveckling, uppföljning och analys • Bokslut och årsredovisning • Budget- och prognosarbete • Skapande och säkerställande av rutiner och processer • Strategisk och operativ projektledning Din profil Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete inom ekonomistyrning samt en universitets- eller högskoleutbildning inom företagsekonomi i grunden. Har du tidigare arbetat som konsult inom ekonomistyrning är det en stor fördel då du kommer arbeta ut mot flertalet kunder samtidigt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med mindre börsnoterade bolag samt varit med vid en notering så ses detta som väldigt meriterande. Du bör vara en prestigelös person som hela tiden strävar efter utveckling och förbättring, både för dina kunder som för dig själv och dina medarbetare. Du gillar att arbeta i team och är professionell i ditt bemötande, samt strävar alltid efter att leverera rådgivning med hög kvalitet. Då du har ansvar för kundkontakten är kommunikation och lösningsfokus två viktiga faktorer. I rollen ges du hela tiden möjlighet att utvecklas, ingen är ju fullärd! Du bör därför trivas i att få feedback och hela tiden arbeta för att bli den bästa i det du gör, samtidigt som du hjälper kunderna att bli just det; bäst! Framgångsfaktorer • Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi • Minst 5 års erfarenhet inom controlling och/eller ekonomistyrning • Vana av kundansvar och coachning av juniora medarbetare • Analytisk • Prestigelös och utvecklingsinriktad som person Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Omgående OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Göteborg LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Ebba Jensen SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-03-12 Denna tjänst är en rekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ebba Jensen, 073-039 44 00.
    Arbetsgivare
    Resultat i Sverige AB
    Hemsida: http://www.resultatab.se/
    Ansökan
    Ansök senast 12 March (7 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE
    VISA FLER LEDIGA JOBB


    MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

    Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
    Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
    OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.