På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

I rollen som ekonomihandläggare ingår vanligtvis löpande redovisning, kundfakturering, anläggningsredovisning, tid- och projektredovisning samt avstämningar av olika slag för kunder och kundmyndigheter.

    Utbildning

    Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som ekonomihandläggare. Minimikravet brukar ställas i form av gymnasial utbildning och då gärna från Ekonomiprogrammet eller Handels- och administrationsprogrammet.

    Utbildning på eftergymnasial nivå, bl a från en yrkeshögskola, är mycket meriterande.

    Eller motsvarande kvalifikationer.

    Meriterande om du har:

    • Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
    • Erfarenhet av att jobba i Agresso
    • Goda redovisningskunskaper
    • Goda kunskaper i Microsoft Excel

    Personliga egenskaper

    Du måste vara noggrann, ansvarsfull, har förmåga att ta egna initiativ och kunna driva processer, tillmötesgående, förmågan och viljan att arbeta kundfokuserat på ett serviceinriktat sätt.

    Länktips

    Visa mer
    Visa mindre

    45 Lediga jobb

    Erfaren inkassohandläggare sökes till kommunalägt bolag

    Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast idag
    Publicerad: 2021-05-17
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Inkassohandläggare

    Om jobbet
    Har du tidigare arbetat med inkassoärenden och trivs i en social roll? Vår kund söker nu en erfaren inkassohandläggare med ett stort driv för att förstärka deras nya inkassoavdelning. Välkommen med din ansökan redan idag! OM FÖRETAGET Vår kund arbetar med att säkra tillgången för vatten, avlopp och avfall i några av Stockholms kommuner, bolaget har funnits sedan 1989 - inkassoavdelningen är dock relativt ny. OM TJÄNSTEN Som inkassohandläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för tilldelade inkassoärenden och den löpande administrationen kring dessa. Du förväntas ha daglig kontakt med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter genom telefon, mail och brev där du ska förhandla och upprätta olika former av betalningsuppgörelser. Dina arbetsuppgifter består också av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt sätt. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess. Som inkassohandläggare samarbetar du mycket internt med kollegorna i teamet. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process Ditt arbete är varierande med stort eget ansvar. Varje dag levererar du service med kunden i fokus och du ser förbättringsarbete som en naturlig del i ditt ansvar. OM DIG Formell kompetens • Minst 2 års erfarenhet av inkasso, i liknande roll • Erfarenhet av kundbemötande och administration • Gymnasial utbildning • Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande Det är meriterande om du har kunskap inom: • Future • Lime • VA- och avfallsverksamhet Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, vara serviceinriktad och noggrann i sättet du arbetar. OM ANSTÄLLNINGEN • Placeringsort: Åkersberga (arbetet sker till mestadels på distans just nu) • Tjänstgöringsgrad: 100% • Tillträde: Omgående • Anställningsform: Visstid, fram tills 2021-12-31 med chans till förlängning OM ANSÖKNINGSPROCESSEN Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta [email protected] Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected] OM LERNIA Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
    Arbetsgivare
    Lernia Bemanning AB
    Ansökan
    Ansök senast idag

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Erfaren inkassohandläggare sökes till kommunalägt bolag

    Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast idag
    Publicerad: 2021-06-03
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Inkassohandläggare

    Om jobbet
    Har du tidigare arbetat med inkassoärenden och trivs i en social roll? Vi söker nu en erfaren inkassohandläggare med ett stort driv för att förstärka deras nya inkassoavdelning till vår kund som inom VA-verksamhet. Kunden har funnits sedan 1989, men deras inkassoavdelning är relativt ny och har endast varit verksam i ca 2 år. Har du arbetat inom branschen ett tag och har bra koll på lagar och regelverk för inkasso? Välkommen med din ansökan redan idag. OM TJÄNSTEN Som inkassohandläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för tilldelade inkassoärenden och den löpande administrationen kring dessa. Du förväntas ha daglig kontakt med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter genom telefon, mail och brev där du ska förhandla och upprätta olika former av betalningsuppgörelser. Dina arbetsuppgifter består också av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt sätt. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess. Som inkassohandläggare samarbetar du mycket internt med kollegorna i teamet. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process Ditt arbete är varierande med stort eget ansvar. Varje dag levererar du service med kunden i fokus och du ser förbättringsarbete som en naturlig del i ditt ansvar. OM DIG Formell kompetens Vi söker dig som arbetat inom inkasso-branschen under en längre period (minst 2 års erfarenhet), har arbetat med delgivningar, tvistemål och bouppteckning, du bör ha bra koll på regelverk kring inkasso och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. • Minst 2 års erfarenhet av inkasso, i liknande roll • Erfarenhet av kundbemötande och administration • Gymnasial utbildning • Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande Det är meriterande om du har kunskap inom: • Future • Lime • VA- och avfallsverksamhet Personliga egenskaper För att lyckas i rollen söker vi dig som är lösningsorienterad, driven och har en stor social kompetens. Du kommer att leda avdelningen i deras utveckling och därför bör du även vara pedagogisk i ditt arbetssätt. Vidare behöver du trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, vara serviceinriktad och noggrann i sättet du arbetar. OM ANSTÄLLNINGEN • Placeringsort: Åkersberga (arbetet sker till mestadels på distans just nu) • Tjänstgöringsgrad: 100% • Tillträde: Omgående • Anställningsform: Tidsbegränsad visstidsanställning, fram tills 2021-12-31 med chans till förlängning OM ANSÖKNINGSPROCESSEN Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta [email protected] Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected] OM LERNIA Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
    Arbetsgivare
    Lernia Bemanning AB
    Ansökan
    Ansök senast idag

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Erfaren inkassohandläggare sökes till kommunalägt bolag

    Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast idag
    Publicerad: 2021-05-28
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Inkassohandläggare

    Om jobbet
    Har du tidigare arbetat med inkassoärenden och trivs i en social roll? Vi söker nu en erfaren inkassohandläggare med ett stort driv för att förstärka deras nya inkassoavdelning till vår kund som inom VA-verksamhet. Kunden har funnits sedan 1989, men deras inkassoavdelning är relativt ny och har endast varit verksam i ca 2 år. Har du arbetat inom branschen ett tag och har bra koll på lagar och regelverk för inkasso? Välkommen med din ansökan redan idag. OM TJÄNSTEN Som inkassohandläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för tilldelade inkassoärenden och den löpande administrationen kring dessa. Du förväntas ha daglig kontakt med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter genom telefon, mail och brev där du ska förhandla och upprätta olika former av betalningsuppgörelser. Dina arbetsuppgifter består också av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt sätt. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess. Som inkassohandläggare samarbetar du mycket internt med kollegorna i teamet. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process Ditt arbete är varierande med stort eget ansvar. Varje dag levererar du service med kunden i fokus och du ser förbättringsarbete som en naturlig del i ditt ansvar. OM DIG Formell kompetens Vi söker dig som arbetat inom inkasso-branschen under en längre period (minst 2 års erfarenhet), har arbetat med delgivningar, tvistemål och bouppteckning, du bör ha bra koll på regelverk kring inkasso och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. • Minst 2 års erfarenhet av inkasso, i liknande roll • Erfarenhet av kundbemötande och administration • Gymnasial utbildning • Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande Det är meriterande om du har kunskap inom: • Future • Lime • VA- och avfallsverksamhet Personliga egenskaper För att lyckas i rollen söker vi dig som är lösningsorienterad, driven och har en stor social kompetens. Du kommer att leda avdelningen i deras utveckling och därför bör du även vara pedagogisk i ditt arbetssätt. Vidare behöver du trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, vara serviceinriktad och noggrann i sättet du arbetar. OM ANSTÄLLNINGEN • Placeringsort: Åkersberga (arbetet sker till mestadels på distans just nu) • Tjänstgöringsgrad: 100% • Tillträde: Omgående • Anställningsform: Tidsbegränsad visstidsanställning, fram tills 2021-12-31 med chans till förlängning OM ANSÖKNINGSPROCESSEN Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta [email protected] Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected] OM LERNIA Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
    Arbetsgivare
    Lernia Bemanning AB
    Ansökan
    Ansök senast idag

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Nordbro söker erfaren inkassohandläggare

    Arbetsgivare / Ort: Nordbro AB / Malmö
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-05-26
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Inkassohandläggare

    Om jobbet

    Nordbro är en modern affärsjuridisk byrå med säte i Malmö. Våra kunder består av små och medelstora företag inom alla branscher i hela Sverige. Verksamheten omfattar hela det affärsjuridiska fältet och de offentligrättsliga delar som är relevanta för företag. Vid sidan av den juridiska avdelningen har byrån en stor inkassoavdelning som driver in pengar summariskt till våra och våra samarbetspartners kunder. För ytterligare information, besök vår hemsida www.nordbro.com.

    Byrån söker nu en erfaren inkassohandläggare som kan stärka vår inkassoavdelning. Du kommer vara en viktig del av det lag som hjälper våra kunder att driva in sina fordringar summariskt. Avdelningen arbetar med stora mängder data och en stor del av tjänsten avser att kontrollera inkommande ärenden. Vidare innefattar arbetsuppgifterna omfattande kontakt med kunder, gäldenärer och myndigheter. Eftersom avdelningen arbetar med stora mängder data och därmed är systemberoende, krävs att du är bekväm med avancerade datasystem. Avdelningen är under ständig tillväxt och för rätt person finns goda möjligheter att på sikt avancera till andra arbetsuppgifter och mer ansvar.


    Du har:

    - Minst 2 års arbetslivserfarenhet från inkassoverksamhet.

    - Erfarenhet av arbete i avancerade datasystem.

    - Lätt för att uttrycka dig enkelt och välformulerat, samt är pedagogisk och förtroendeingivande.

    - Ett strukturerat och noggrant arbetssätt.

    - En genuint positiv attityd och ett driv som gör att du både kan arbeta självständigt och ingå i vårt team.

    - Vana vid kundhantering.

    Tjänsten förutsätter att du är flytande i svenska språket såväl muntligen som skriftligen. Kundkontakt på engelska förekommer.

    Vill du bli en del av vårt team är du välkommen med din ansökan till angiven e-postadress. Vänligen bifoga CV, betyg (gymnasiebetyg samt eventuella betyg från universitet eller högskola) och ett personligt brev. Vänligen tillse att din ansökan är komplett innan du skickar in ansökan. Vi kommer att hantera ansökningar och kalla till intervjuer löpande, varför vi emotser din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18 juni 2021. Tillträde sker enligt överenskommelse.

    För mer information om oss och vår verksamhet kan du besöka www.nordbro.com och har du några frågor får du gärna höra av dig till oss per e-post enligt nedan. Vi emotser din ansökan som du skickar till [email protected] . Märk ansökan ”inkassohandläggare”.

    OBS! Alla samtal gällande rekryterings- och annonseringstjänster undanbedes vänligt men bestämt.

    Arbetsgivare
    Nordbro AB
    Gibraltargatan 7
    21118 Malmö
    Hemsida: www.nordbro.com
    Ansökan
    Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

    Ansök via mejl
    [email protected]
    VISA MINDRE

    Service Advisor till Intrum Delgivningsservice

    Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-05-18
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Inkassohandläggare

    Om jobbet
    Nu söker Intrum en Service Advisor som har några års erfarenhet av administrativt arbete hos deras avdelning för delgivningsservice. I delgivningsorganisationen hanterar man ett betydande antal uppdrag per år och för att uppnå god geografisk täckning samarbetar man med lokala partners över hela landet. På Intrum tar de hand om alla typer av delgivningsuppdrag, exempelvis energidelgivningar, partsdelgivningar och uppsägningar/villkorsändringar av lokaler. OM TJÄNSTEN I rollen som service advisor ingår registrering av nya ärenden, hantering av inkommande post samt efterforskning av information. Du samverkar med delgivningsmän, kunder, myndigheter och kollegor för att hålla en hög framgång och servicenivå i alla kontakter. Du kommer bli en del av ett positivt och kunnigt team som tillsammans utvecklar arbetet och strävar mot gemensamma mål. Arbetsuppgifter kan innefatta: • Posthantering • Registrering av ärenden • Kontakt med delgivningsmän i hela Sverige • Kundkontakt • Ärenderedovisning • Administration Om dig Baskunskaper • Administrativ erfarenhet Meriterande Det är meriterande om du har: • Kunskap om energilagen • Erfarenhet från service-branschen Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är initiativtagande och prestigelös. Du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant, samtidigt som du får rutinuppgifter utförda på ett effektivt sätt. Du har kunden i fokus och en kreativ syn på ditt arbete som gör att du gärna tar initiativ till förbättringar av rutiner. Vi ser också att du har förmåga att bygga goda relationer och har lätt för att skapa ett givande samarbete med både kunder och kollegor. OM ANSTÄLLNINGEN • Placeringsort: Stockholm, Sickla • Tjänstgöringsgrad: Heltid, 40h/v • Tillträde: Omgående • Anställningsform: Visstid/tidsbegränsad anställning med goda chanser till förlängning OM ANSÖKNINGSPROCESSEN Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta [email protected] Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected] OM LERNIA Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
    Arbetsgivare
    Lernia Bemanning AB
    Ansökan
    Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE
    VISA FLER LEDIGA JOBB


    MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

    Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
    Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
    OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.