På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Försäljningschef

Försäljningschef

Försäljningschefens uppgift är att bygga, coacha och stärka sitt team av säljare. Att handleda säljare, sätta upp mål och kunna bedöma säljarens prestation samt ge konstruktiv feedback är några av säljcoachens viktigaste uppgifter.

Som försäljningschef måste du ha kunskap om ledarskap och ekonomi och veta hur du följer upp resultat. I försäljningschefens ansvar ingår arbetsuppgifter som försäljningsplanering, organisation, prioriteringar, säljutbildning, prognos och budget.

Att kunna motivera sina medarbetare och veta hur prestation hänger samman med motivation är också en viktig del av arbetet som försäljningschef. Även rekrytering tillhör försäljningschefens uppgifter. 

Försäljningschefer kan också ha andra arbetstitlar, som t.ex demand supply planner, verksamhetsledare eller ekonomichef.

Demand supply planner, är en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Utbildning

Det finns inga strikta krav på vilken utbildning en försäljningschef ska ha. Det är upp till varje arbetsgivare att själv bestämma vem som uppfyller kvalifikationskraven.

Ofta efterfrågar arbetsgivare någon form av eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, från högskola / universitet eller från yrkeshögskolan.

Det finns exempel på att man kan avancera till positionen som försäljningschef från att tidigare ha jobbat som t.ex säljcoach eller säljare.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

138 Lediga jobb

Säljchef inom bygg till Ahlsell i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Tng Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Vill du göra skillnad? Vill du jobba med sälj och utveckla personal? Sök rollen som Säljchef inom segmentet bygg idag! Är du affärsdriven och har dokumenterad erfarenhet av att leverera resultat? Brinner du för att coacha medarbetare och skapa teamkänsla? Bra! Då tror vi att du är rätt person för tjänsten som Säljchef för segmentet Bygg hos Ahlsell. Du arbetar inom segmentet Bygg och dina kunder finns i Stockholmsområdet med omnejd. Välkommen in med din ansökan redan idag! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Ahlsell är marknadsledande och ett av de starkaste varumärkena i branschen. Du kommer till ett expansivt och lönsamt bolag med internationell verksamhet. Ahlsell erbjuder sina anställda ett generöst förmånspaket. Det inkluderar flexibelt kontor, friskvårdsbidrag, tjänstepension. Dessutom ingår dator, mobil, olika personalrabatter samt företagshälsovård. Ahlsell erbjuder dig en utvecklande roll med stor variation och eget ansvar. Ahlsell är en organisation med stort hjärta och med ett öppet och hjälpsamt arbetsklimat där du som säljchef blir en förebild för dina medarbetare.  DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER I rollen som Säljchef utvecklar du företaget, dina medarbetare och dig själv. Det är viktigt att du som ledare fastlår realistiska mål för avdelningen som bygger på företagets övergripande mål, kommunicerar dessa på ett tydligt sätt och skapar förutsättningar för dina medarbetare att nå dem.  I rollen ingår personalansvar med löpande coachning, målsättning och uppföljning för att medarbetare och team ska nå individuella och gemensamma resultat. Du kommer att ansvara för affärsutveckling samt att hålla volym, lönsamhet och kvalité uppe. Tillsammans stärker ni befintliga och utvecklar nya affärsrelationer för att nå uppsatta mål. Som Säljchef arbetar du även operativt nära dina medarbetare genom att till exempel följa med ut på kundmöten.  I rollen ansvarar du för totalt 11 personer som arbetar som utesäljare inom segmentet bygg. ROLLEN INNEBÄR I KORTHET Ahlsellandan bygger på vårt affärsmannaskap som kan beskrivas av värdeorden: ansvar, öppenhet och enkelhet.  Du utgår från ett av Ahlsells kontor i Norra eller Södra Stockholm. Den här tjänsten är på heltid med start så snart vi hittat rätt person. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart du kan.  VEM ÄR DU? Vi söker dig som brinner för att utveckla och motivera människor runt dig. Du har erfarenhet av säljledning och har arbetat i ett nära kund-leverantörsförhållande. Som person är du resultatdriven med en förmåga och engagemang att motivera, följa upp och leda en grupp. Du tar egna initiativ, är orädd och har en god förståelse av säljprocessen. Då du ska leda en grupp på 11 personer är det viktigt att du är lyhörd och har tålamod. Vidare är du nyfiken och kan nå framgång både internt och externt med din entusiasm. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt vana och kompetens inom Microsoft Office INTRESSERAD? I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Arbetsgivare
Tng Group AB
Hemsida: https://www.tng.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Övergripande Försäljningschef

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Vi söker nu en Försäljningschef till vår kund i Lidköping. Företaget är ett framgångsrikt familjeföretag inom Bilbranschen. Man är verksamma i allt från bilförsäljning och bilverkstäder, till biluthyrning samt bilbärgning. Då företaget fortsätter att växa och utvecklas är man i behov av driven, handlingskraftig personal som vill vara med på resan. Dina arbetsuppgifter Då företaget expanderar och växer har vi nu kommit i ett läge att vi har behov av en övergripande försäljningschef. Du ska brinna för såväl framgångsrik begagnat-försäljning som nybilsförsäljning. Rollen innebär både att leda, driva och skapa försäljningsaktiviteter, samt att ha koll och actionplaner för både befintlig bilpark och lager samt framtida försäljningsplaner. Tillsammans med VD säkrar du hela bolagets försäljningsplan samt driver, följer upp och coachar samtliga 8 säljare på våra tre försäljnings-anläggningar. Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker denna tjänst har troligen erfarenhet av bilförsäljning samt försäljningsledning i branschen. Information och kontakt Uppdragen är på heltid med direktanställning hos kunden. Har du frågor om tjänsten kontakta Pia Wahlgren 0520-527731. Arbetet är 100% heltid, med start enligt överenskommelse. Ansök snarast då urval sker löpande! Sista ansökningsdag 17 / 9. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Övergripande Försäljningschef

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Vi söker nu en Försäljningschef till vår kund i Lidköping. Dina arbetsuppgifter Då företaget expanderar och växer har vi nu kommit i ett läge att vi har behov av en övergripande försäljningschef. Du ska brinna för såväl framgångsrik begagnat-försäljning som nybilsförsäljning. Rollen innebär både att leda, driva och skapa försäljningsaktiviteter, samt att ha koll och actionplaner för både befintlig bilpark och lager samt framtida försäljningsplaner. Tillsammans med VD säkrar du hela bolagets försäljningsplan samt driver, följer upp och coachar samtliga 8 säljare på våra tre försäljnings-anläggningar. Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker denna tjänst har troligen erfarenhet av bilförsäljning samt försäljningsledning i branschen. Information och kontakt Uppdragen är på heltid med direktanställning hos kunden. Har du frågor om tjänsten kontakta Pia Wahlgren 0520-527731. Arbetet är 100% heltid, med start enligt överenskommelse. Ansök snarast då urval sker löpande! Sista ansökningsdag 17 / 9. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Commercial Manager

Arbetsgivare / Ort: Elite Hotels Of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Till ett av världens mest miljövänliga hotell söker vi en kommersiell chef som kommer att ansvara för intäkterna på samtliga områden som destinationen The Wood Hotel verkar inom. Allt från stora event till mindre konferenser, från affärslogiavtal till SPA och från en företagsmiddag till att paketera upplevelser tillsammans med våra samarbetspartners. Tillsammans med ditt team och övriga på hotellet driver du intäkter genom aktiv marknadsföring, försäljning och event idéer. Som Commercial Manager förväntas du att vara en aktiv del i den levande mötesplatsen Sara Kulturhus erbjuder och med passion och omtanke ha fokus på att skapa affärer och nöjda kunder. I tjänsten ingår också att vara ledare för ett team som jobbar med innesälj, bokning och marknadsföring som gör att du behöver ha erfarenhet av att leda andra. Ett brett samarbete med olika aktörer i syfte att skapa upplevelsepaket och en god samarbetsförmåga och idérikedom något vi värdesätter för denna tjänst. Du kommer att ingå i hotellets ledningsgrupp och The Wood Hotel arbetar med värderingarna passion, inspiration och omtanke och vi ser fram att du söker dig till ett team med fokus på att skapa en gästupplevelse som är Sveriges bästa. Vi söker dig som har djupa kunskaper och färdigheter inom försäljning och digital marknadsföring och som skapar en trevlig atmosfär runt dig. Vidare tror vi att du har en hög initiativförmåga, visar omtanke och är bra på att kommunicera. Vi ser att du är utbildad inom försäljning eller marknadsföring och har flera års erfarenhet av att leda människor. Praktikaliteter: - Omfattning: 100%, kvällsarbete förekommer regelbundet - Start: Enl. ök - Lön: Enl. ök - För frågor om tjänsten kontakta: David Åberg, Hotelldirektör, [email protected] eller 070-6655530 - Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Vi ser framemot att höra från dig! The Wood Hotel by Elite ingår i Elite Hotels of Sweden. Elite är Sveriges mest klassiska hotellkedja och består i dag av nästan fyrtio kvalitetshotell från Malmö i söder till Kiruna i norr. Varje hotell har en egen historia och speciell karaktär där The Wood Hotel drivs som ett fristående hotell med egna koncept och design, men där erfarenheten och viljan att skapa Sveriges bästa hotellupplevelse är gemensam. Läs gärna mer på www.thewoodhotel.se (http://www.thewoodhotel.se)
Arbetsgivare
Elite Hotels Of Sweden AB
Hemsida: https://www.elite.se/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Sales Program Manager

Arbetsgivare / Ort: Sfdc Sweden AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet

Salesforce.com is looking for an experienced Sales Programs Manager to join a growing Sales Programs team in Northern Europe .

The role will be part of the Business Operations department reporting directly to the Sales Programs Director, and scope of coverage is our Enterprise and Commercial Business.

The Sales Programs role is an instrumental role within the Sales organization and features a mix of Demand Generation planning/coordination/execution based on Pipeline trending analysis and participation in the sales leadership as a key stakeholder.

This is an excellent opportunity for a Sales Programs/Business development-level individual or an experienced sales professional with exceptional business acumen to get into the most innovative company in the high tech industry.

Deliverables take the form of recommendations and ownership (initial phases) of the local Demand Generation plans, Campaign and Programs creation/execution, Sales/Marketing alignment, Sales Enablement coordination, Innovation and Best Practice sharing. The successful candidate will regularly brief executives and own various cross-functional initiatives.

The ideal candidate will:

• Work with Country Leader, Sales Managers, and Business strategy stakeholders.

• Work with cluster/country marketing teams to guide the marketing execution of some campaigns, which requires AE direct contribution.

• Create and own a consolidated demand generation plan/calendar to meet AE pipeline generation targets, taking into account sales priorities for the Country.

• Create and Drive AE/ BDR programs including the planning process, involving key stakeholders in business development, sales, and sales management, in full alignment with the marketing plan.

• Ensure full engagement of sales teams in relevant demand generation actions via ongoing communication and review of results, as an actual member of the Sales management team.

• Own and be accountable for the regional Demand Generation board cadence and pipeline targets.

• Present to and consult with mid and senior level management on pipeline trends and progression with a view to developing business through local Demand Generation boards.

• Align Northern Europe campaigns, promotions, and messaging (industry and competitive) to targeted industries, segments, and accounts.

• Activities may include: pipeline management advisory, co-ordination of all contributors to sales program activities; delivering reviews & briefings, continuous improvement in pipeline rigor and programs content, reporting on results and successes, assessing effectiveness, recommending areas of improvement.

• Identifying and promoting best use of demand generation tools within sales teams, and sharing demand generation best practices across countries and segments.

Desired experience

• 5+ years experience in a similar program role or business development, sales readiness, marketing, or sales, in a high tech environment. Combination of these an advantage.

• Proven track record in driving demand generation/campaigns / programs through and with the senior field sales organization.

• Strong leadership, networking, relationship-building, communication, and influencing skills.

• Must be able to network across the company and to build/manage cross-functional virtual teams.

• Strong analytical and problem-solving skills and quantitative approach to solving problems.

• Strong organizational ability, experience in planning, and managing a systematic approach to demand generation through sales teams.

• Proactive, creative, and innovative thinker. Must be able to generate consistently new ideas for driving and supporting divisional priorities through Sales Programs.

• Excellent verbal and written communication skills.

• Self-motivated, organized, detail-oriented, and resourceful.

• Highly collaborative style with strong influence skills.

• Flexibility and ability to adjust on the fly to new demands; a sense of urgency.

• Assertiveness, directness, and a “company first” mentality.

• Proficiency in PowerPoint and Excel required, Salesforce.com experience an advantage.

• English proficiency is a requirement, additional languages a plus.

• BS/BA required; MBA a plus, but not required.

Arbetsgivare
Sfdc Sweden AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 42
10388 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 18 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.