På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Försäljningschef

Försäljningschef

Försäljningschefens uppgift är att bygga, coacha och stärka sitt team av säljare. Att handleda säljare, sätta upp mål och kunna bedöma säljarens prestation samt ge konstruktiv feedback är några av säljcoachens viktigaste uppgifter.

Som försäljningschef måste du ha kunskap om ledarskap och ekonomi och veta hur du följer upp resultat. I försäljningschefens ansvar ingår arbetsuppgifter som försäljningsplanering, organisation, prioriteringar, säljutbildning, prognos och budget.

Att kunna motivera sina medarbetare och veta hur prestation hänger samman med motivation är också en viktig del av arbetet som försäljningschef. Även rekrytering tillhör försäljningschefens uppgifter. 

Försäljningschefer kan också ha andra arbetstitlar, som t.ex demand supply planner, verksamhetsledare eller ekonomichef.

Demand supply planner, är en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Utbildning

Det finns inga strikta krav på vilken utbildning en försäljningschef ska ha. Det är upp till varje arbetsgivare att själv bestämma vem som uppfyller kvalifikationskraven.

Ofta efterfrågar arbetsgivare någon form av eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, från högskola / universitet eller från yrkeshögskolan.

Det finns exempel på att man kan avancera till positionen som försäljningschef från att tidigare ha jobbat som t.ex säljcoach eller säljare.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

118 Lediga jobb

Sales Support Manager

Arbetsgivare / Ort: Nouryon Pulp and Performance Chemicals AB / Bohus
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet

We are now seeking our next Customer Service Supervisor to Nouryon Technology Solutions in Bohus. The Customer Service Supervisor is responsible for the execution and management of Customer Service processes related to order management. Further, you will also act as the customer services focal point for other functions/business/stakeholders.

  • Lead and operate the Customer Service (CS) organization and support the Hub Manager in the transition to the new organizational set-up
  • Drive implementation of Nouryon Order to Cash Process and drive standardization of way of working
  • Ensure established processes and best practices are utilized and effective process controls are in place, ensuring adherence to processes and service levels is maintained
  • Provide a high CS level by building / maintaining customer relationships
  • Accountable for key operational KPIs such as order service performance, order confirmation time, first time right, # touches per order
  • Act as an effective people leader of CS, invests time and resources into building the capabilities of team members, commit to the growth of individuals on team, and lead by example
  • Actively manage the interface on CS process related issues (by specific Business and/or Business Lines), for Marketing and Sales team, and functions as Logistics, Planning, Controlling, Production and Site Logistics

​​​​​Key Objectives

  • Act as focal point on CS process related issues for internal service units (Information Management, Accounting, Credit Control, Internal Audit, Procurement, Data Management, Human Resources and Facility Services)
  • Act as escalation contact on order related issues
  • Ensure procedures and knowledge level of CS team is up to standard on regulation, law and Nouryon compliance procedures
  • Control, optimize and report on CS performance and business KPI’s
  • Ensure proper and efficient usage of processes, systems and tools
  • Management Demand Planning coordinating activities, sales forecasting support, if applicable
  • Responsible for Managing department budget

Qualifications

  • Theoretical education at University or equivalent in the areas economics, sales, trade, administration and/or logistics/distribution.
  • 3+ years’ experience in Customer Service Management or related field
  • Fluent in written and spoken English and Swedish. More languages preferred.
  • Relevant leadership experience from leading and developing teams
  • Strong customer focus and experience in implementing differentiated business rules
  • Good IT-knowledge; SAP preferred as well as strong MS Office skills
  • Analytical and problem-solving skills are required
  • Strong stakeholder management and business acumen

To be successful in this position we believe that you have a high social competence, high customer focus and the ability to build successful and long-term relationships. You are confident in your own expertise and deliver results while maintaining a high quality in your work. You also possess the ability to work efficiently and you know how to prioritize in your daily work.

Why join us?

Are you passionate about sustainability, innovation, safety, and collaboration? Do you want to grow together with a company that is forward-looking and continuously improving how they work? Our employees have ideas on how to build a sustainable future and the drive and passion to realize them. They believe that building long-term relationships and integrity are keys to success. If that describes you, we will gladly make way for your ambitions. We offer you countless career opportunities. From day one we support you with your personal growth, through challenging positions and comprehensive learning and development opportunities, in a dynamic, international, diverse, and proactive working environment.

Additional information

This is a permanent position on a full-time basis, reporting to the Marketing Manager Inorganic Specialities and based in Bohus, Sweden. You can read more about living in Sweden

Please apply via our online recruitment system with an uploaded job specific resume and cover letter. We do not accept applications via e-mail, these applications will be disregarded. We kindly ask you as an internal candidate to apply with your Nouryon email.

For additional information about the vacancy please contact Joakim Carlén, Marketing Manager Inorganic Specialties , +46 70 957 76 60

For information about the recruitment process or your application, please contact Wictoria Majstrand, HR Business Partner +46 709 577 646

For unions related questions please contact:

Akademikerklubben: Karin Ohlsson, +46 31 58 71 14

Unionen: Helene Rosenlund, +46 31 58 77 28

Ledarna, Ronny Knutsson, +46 31 58 73 44

If you have any general questions or need assistance, please contact: [email protected]

About Nouryon

We are a global specialty chemicals leader. Markets worldwide rely on our essential chemistry in the manufacture of everyday products such as paper, plastics, building materials, food, pharmaceuticals, and personal care items. Building on our nearly 400-year history, the dedication of our 10,000 employees, and our shared commitment to business growth, strong financial performance, safety, sustainability, and innovation, we have established a world-class business and built strong partnerships with our customers. We operate in over 80 countries around the world and our portfolio of industry-leading brands includes Eka, Dissolvine, Trigonox, and Berol.

The application process

After the closing date, we will start the selection process.

In our first selection we thoroughly go through all the applications. If your skills and qualifications match the profile we are looking for, you will be invited to an initial phone interview that takes approximately 30 minutes. If you proceed in our selection process we invite you to a face-to-face interview that takes about 1,5 hours. There you will meet with the recruiter and the hiring manager.

We look forward to your application!

We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies.

Arbetsgivare
Nouryon Pulp and Performance Chemicals AB
Färjevägen 1
44534 Bohus
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker nu en sälj- och bemanningsansvarig till vårt kontor i Växjö!

Arbetsgivare / Ort: Future Bemanning Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Future Bemanning är ett bemannings- och rekryteringsföretag med människan i fokus. Future grundades av Agneta och Matz Wiking 2014 och ägs idag av Ambrion Holding AB. Vi arbetar med personal inom såväl tjänstemannasektorn som den kollektiva sektorn. Vår vision är att vara ett föredöme inom bemanning och förändra synen på branschen. Genom att ha medarbetarna i fokus och ta fram kreativa och nyskapande lösningar i branschen, så gör vi skillnad! Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och utsedda av Dagens Industri till Gasellföretag 2019 och 2020! Future Bemanning växer, och nu söker vi vår nästa kollega till vårt nyöppnade fina kontor i Växjö! För oss på Future är det en självklarhet att jobba nära våra kunder och medarbetare, och vi söker nu dig som trivs att jobba med både sälj, bemanning och personalansvar. På Future är alla medarbetare ett team, oavsett vad man har för roll eller hos vilken kund man jobbar. Som hos alla framgångsrika lag, behövs en bra inställning och rätt attityd. Vill du vara med på en spännande resa med oss på Future och vara en del av ett vinnande team? Sök denna tjänst idag!   Om tjänsten och kvalifikationer: Vi behöver omgående förstärka vårt team i Växjö med en sälj- och bemanningsansvarig. Vi söker dig som är en erfaren säljare, har tidigare erfarenhet och kunskap av bemanningsbranschen samt har ett brett kontaktnät i Växjö. Du hanterar viktiga frågor i ett tidigt skede på ett lösningsfokuserat sätt, och du älskar utveckling och försäljning! För dig är det en självklarhet att nå uppsatta mål. I din roll som sälj- och bemanningsansvarig rapporterar du direkt till Kontorschef i Växjö.   Exempel på ansvarsområden: - Personalansvar för alla uthyrda medarbetare i regionen - Operativa frågor med kunder och medarbetare i regionen - Ansvara för medarbetarutveckling - Säljansvar för nya uppdrag hos befintliga såväl som nya kunder - Uppsökande försäljning för nya uppdrag och kunder   Kvalifikationer Du har relevant utbildning för rollen eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet med några års erfarenhet inom bemanningsbranschen. Du har säljerfarenhet samt ett stort nätverk i regionen. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du är en van användare av Office-paketet. Du har B-körkort.   Personliga egenskaper Du är strukturerad, mål- och resultatinriktad samt affärsmässig. Du har en positiv inställning och ett starkt driv. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt samt en vilja att ”göra det lilla extra”. Du är en lagspelare, som gärna hjälper dina kollegor och bidrar till en positiv stämning. Du är också flexibel, prestigelös samt har social kompetens.   Ansökan: Du söker tjänsten genom att klicka på "Sök den här tjänsten" i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information kontakta oss via: tel: 010-1618900 e-post: [email protected] Observera att vi inte tar emot din ansökan genom mail eller telefon. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Arbetsgivare
Future Bemanning Sverige AB
Hemsida: http://www.futurebemanning.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Säljande VD till Orranäs Glasbruk

Arbetsgivare / Ort: Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Om tjänsten Som säljande VD ansvarar du för utveckling och försäljning av vårt hantverk, aktiviteter och events kopplat till vårt glasbruk. Du bygger relationer med både befintliga och nya kunder samt konstnärer och marknadsför företaget i rätt kanaler. Du har ett totalansvar för verksamheten inklusive organisation, personal och ekonomi. Ekonomi- och HR-funktion finns att tillgå inom Liljaskoncernen. Ditt ansvar är att driva och utveckla försäljningsprocesserna och arbeta för att bolaget avancerar i försäljning. Du är en problemlösare och kan skapa attraktiva erbjudanden för framtidens kunder då det finns en stor potential till fortsatt utveckling av bolaget, alltifrån att synas på rätt ställen och jobba med proaktiv försäljning likväl som att utveckla koncept kring glashyttan i Orrefors. Orranäs Glasbruk omfattar 7 anställda, varav en platschef och en kreativ ledare. Resande ingår i tjänsten, men placering är på glasbruket i Orrefors. Som VD hos oss erbjuds du en mycket omväxlande roll där försäljning, nätverkande och verksamhetsutveckling ingår i det dagliga arbetet. Kvalifikationer Du är en naturlig entreprenör och vill anta utmaningen att ta Orranäs vidare på sin tillväxtresa. Som person är du kommunikativ, social och bra på att skapa goda relationer med både kund och medarbetare. För att trivas i rollen är du självgående, driven och gillar omväxling samt förstår vikten av att snappa upp säljsignaler och potentiella tillväxtområden. Vidare ser vi att du som söker denna tjänst har ett kunnande och intresse för färg, form och inredning. För att lyckas i denna position bör du ha erfarenhet av försäljning och marknadsföring samt vana att leda människor och verksamhet. Du värnar om affärsmässighet och proaktiv försäljning i alla delar av ett företag. Om arbetsgivaren Orranäs Glasbruk är till stora delar resultatet av en mans dröm. Eller ska vi säga ”av en eldsjäl med glödande passion”? Företagsledaren och entreprenören Ingemar Andersson har alltid haft sina barndoms trakter nära hjärtat och med Orranäs Glasbruk vill han skapa ny historia för bygden. Ambitionen är att förvalta kunskapen och hantverkskunnandet men i en modern kontext. Och att erbjuda nya typer av upplevelser i en fantastisk miljö. Den unika gralteknik som utvecklades 1916 tas nu konstnärligt och tekniskt vidare av Glasblåsarmästare Johan Nilsson och Amy Krüger som kreativ ledare. Och i den unika hyttan kan man på så nära håll att konsten riktigt hettar i ansiktet, uppleva hur de vackra konstföremålen växer fram. I anslutning till Orranäs Glasbruk finner man också en välsorterad glasshop, ett café, en utställningshall, Orrefors museum samt järnbruksmuseet Hammarsmedjan. Orranäs Glasbruk är ett dotterbolag till Orrefors skogar AB, och är således en del av Liljas-koncernen. Läs mer om oss på https://orranasglasbruk.se/ Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Orranäs Glasbruk med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marie Salebäck på telefon 072-33 77 455 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Hemsida: www.telinrekrytering.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker nu en sälj- och bemanningsansvarig till vårt kontor i Växjö!

Arbetsgivare / Ort: Future Bemanning Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Future Bemanning är ett bemannings- och rekryteringsföretag med människan i fokus. Future grundades av Agneta och Matz Wiking 2014 och ägs idag av Ambrion Holding AB. Vi arbetar med personal inom såväl tjänstemannasektorn som den kollektiva sektorn. Vår vision är att vara ett föredöme inom bemanning och förändra synen på branschen. Genom att ha medarbetarna i fokus och ta fram kreativa och nyskapande lösningar i branschen, så gör vi skillnad! Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och utsedda av Dagens Industri till Gasellföretag 2019 och 2020! Future Bemanning växer, och nu söker vi vår nästa kollega till vårt nyöppnade fina kontor i Växjö! För oss på Future är det en självklarhet att jobba nära våra kunder och medarbetare, och vi söker nu dig som trivs att jobba med både sälj, bemanning och personalansvar. På Future är alla medarbetare ett team, oavsett vad man har för roll eller hos vilken kund man jobbar. Som hos alla framgångsrika lag, behövs en bra inställning och rätt attityd. Vill du vara med på en spännande resa med oss på Future och vara en del av ett vinnande team? Sök denna tjänst idag!   Om tjänsten och kvalifikationer: Vi behöver omgående förstärka vårt team i Växjö med en sälj- och bemanningsansvarig. Vi söker dig som är en erfaren säljare, har tidigare erfarenhet och kunskap av bemanningsbranschen samt har ett brett kontaktnät i Växjö. Du hanterar viktiga frågor i ett tidigt skede på ett lösningsfokuserat sätt, och du älskar utveckling och försäljning! För dig är det en självklarhet att nå uppsatta mål. I din roll som sälj- och bemanningsansvarig rapporterar du direkt till Kontorschef i Växjö.   Exempel på ansvarsområden: - Personalansvar för alla uthyrda medarbetare i regionen - Operativa frågor med kunder och medarbetare i regionen - Ansvara för medarbetarutveckling - Säljansvar för nya uppdrag hos befintliga såväl som nya kunder - Uppsökande försäljning för nya uppdrag och kunder   Kvalifikationer Du har relevant utbildning för rollen eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet med några års erfarenhet inom bemanningsbranschen. Du har säljerfarenhet samt ett stort nätverk i regionen. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du är en van användare av Office-paketet. Du har B-körkort.   Personliga egenskaper Du är strukturerad, mål- och resultatinriktad samt affärsmässig. Du har en positiv inställning och ett starkt driv. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt samt en vilja att ”göra det lilla extra”. Du är en lagspelare, som gärna hjälper dina kollegor och bidrar till en positiv stämning. Du är också flexibel, prestigelös samt har social kompetens.   Ansökan: Du söker tjänsten genom att klicka på "Sök den här tjänsten" i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information kontakta oss via: tel: 010-1618900 e-post: [email protected] Observera att vi inte tar emot din ansökan genom mail eller telefon. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Arbetsgivare
Future Bemanning Sverige AB
Hemsida: http://www.futurebemanning.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Säljande VD till Orranäs Glasbruk

Arbetsgivare / Ort: Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Om tjänsten Som säljande VD ansvarar du för utveckling och försäljning av vårt hantverk, aktiviteter och events kopplat till vårt glasbruk. Du bygger relationer med både befintliga och nya kunder samt konstnärer och marknadsför företaget i rätt kanaler. Du har ett totalansvar för verksamheten inklusive organisation, personal och ekonomi. Ekonomi- och HR-funktion finns att tillgå inom Liljaskoncernen. Ditt ansvar är att driva och utveckla försäljningsprocesserna och arbeta för att bolaget avancerar i försäljning. Du är en problemlösare och kan skapa attraktiva erbjudanden för framtidens kunder då det finns en stor potential till fortsatt utveckling av bolaget, alltifrån att synas på rätt ställen och jobba med proaktiv försäljning likväl som att utveckla koncept kring glashyttan i Orrefors. Orranäs Glasbruk omfattar 7 anställda, varav en platschef och en kreativ ledare. Resande ingår i tjänsten, men placering är på glasbruket i Orrefors. Som VD hos oss erbjuds du en mycket omväxlande roll där försäljning, nätverkande och verksamhetsutveckling ingår i det dagliga arbetet. Kvalifikationer Du är en naturlig entreprenör och vill anta utmaningen att ta Orranäs vidare på sin tillväxtresa. Som person är du kommunikativ, social och bra på att skapa goda relationer med både kund och medarbetare. För att trivas i rollen är du självgående, driven och gillar omväxling samt förstår vikten av att snappa upp säljsignaler och potentiella tillväxtområden. Vidare ser vi att du som söker denna tjänst har ett kunnande och intresse för färg, form och inredning. För att lyckas i denna position bör du ha erfarenhet av försäljning och marknadsföring samt vana att leda människor och verksamhet. Du värnar om affärsmässighet och proaktiv försäljning i alla delar av ett företag. Om arbetsgivaren Orranäs Glasbruk är till stora delar resultatet av en mans dröm. Eller ska vi säga ”av en eldsjäl med glödande passion”? Företagsledaren och entreprenören Ingemar Andersson har alltid haft sina barndoms trakter nära hjärtat och med Orranäs Glasbruk vill han skapa ny historia för bygden. Ambitionen är att förvalta kunskapen och hantverkskunnandet men i en modern kontext. Och att erbjuda nya typer av upplevelser i en fantastisk miljö. Den unika gralteknik som utvecklades 1916 tas nu konstnärligt och tekniskt vidare av Glasblåsarmästare Johan Nilsson och Amy Krüger som kreativ ledare. Och i den unika hyttan kan man på så nära håll att konsten riktigt hettar i ansiktet, uppleva hur de vackra konstföremålen växer fram. I anslutning till Orranäs Glasbruk finner man också en välsorterad glasshop, ett café, en utställningshall, Orrefors museum samt järnbruksmuseet Hammarsmedjan. Orranäs Glasbruk är ett dotterbolag till Orrefors skogar AB, och är således en del av Liljas-koncernen. Läs mer om oss på https://orranasglasbruk.se/ Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Orranäs Glasbruk med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marie Salebäck på telefon 072-33 77 455 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Hemsida: www.telinrekrytering.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Strategic Growth & New Customer Acquisition Manager till GO MO Group

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Som Sveriges snabbast växande företag inom pull-marketing och med internationella expansionsplaner har GO MO ambitionen att bli störst i Europa. GO MO bygger därav upp en ny säljorganisation och söker en resultatdriven, hårt arbetande adrenalinjunkie som i säljchefs-rollen vill ta sig an en utmanande resa mot toppen. OM TJÄNSTEN GO MO är stolt ödmjuka och ser sig själva som ett elitförband inom digital marknadsföring med fokus på långsiktig utveckling av sina kunders digitala närvaro och affärer. Bolaget karaktäriseras av hög kompetens och höga ambitioner med medarbetare som strävar efter utveckling och som gärna går utanför sin komfortzon. Som ett led i GO MO’s fortsatta tillväxt utökar de nu organisationen i Göteborg med ett säljteam. Som Strategic Growth & New Customer Acquisition Manager ansvarar du för uppbyggnaden av bolagets säljorganisation och tillika att säkerställa branschens bästa nykundsbearbetning. Du erbjuds * En möjlighet att forma en ny roll som kommer ha en stor påverkan på bolagets framtida resultat. * Ett bolag som värnar om din utveckling. Du kommer tillsammans med VD sätta upp en personlig utvecklingsplan för hur du når din fulla potential genom att säkerställa rätt kompetenskartläggning, förutsättningar för utveckling samt karriär inom bolaget. * En vinnarkultur med en inställning om att ingenting är omöjligt samt en gynnsam lönemodell. Lyckas GO MO, lyckas du! ARBETSUPPGIFTER Som Strategic Growth & New Customer Acquisition Manager rapporterar du till VD och leder ett Customer Acquisition-team bestående av två säljare. Tillsammans med VD arbetar du aktivt med att sätta upp bolagets tillväxtmål, både övergripande samt nedbrutet på individer. Utöver övergripande ansvar arbetar du operativt med försäljning mot nya kunder och ansvarar för att organisationen uppfyller sina tillväxtmål. Detta gör du genom att tillsammans med ditt team, skapa förutsättningar och en tydlig plan för att bredda kundbasen samt försäljning till nya kunder. Vidare ansvarar du för att skapa en tydlig plan och strategi för hur organisationen skall kartlägga potentiella kunder samt utveckla och implementera framgångsrika säljprocesser. Du väljer de strategier och den taktik som krävs för att uppnå försäljningsmålen samt ansvarar för att kommunicera ut dessa till organisationen och säkerställa att team besitter rätt kompetens och får rätt stöd. Du kommer operativt arbeta med: * Prospektering och generering av leads. * Boka och genomföra möten och genomföra kvalificerade behovsanalyser. * Förhandla, övertyga och presentera vinnande lösningsförslag för dina kunder för att säkerställa lönsamma affärer och långsiktiga relationer. VI SÖKER DIG SOM * Relevant eftergymnasial utbildning * Minst 3 års erfarenhet av försäljning B2B, gärna inom digitala/moderna tjänster * Talar och skriver svenska samt engelska på full professionell nivå då båda språken används dagligen i tjänsten Det är meriterande om du har en kompletterande bakgrund som managementkonsult samt om du har erfarenhet av att arbeta eller studera utomlands. Det är även meriterande om du tidigare byggt upp en säljorganisation, har erfarenhet av rollen som säljchef/teamchef alternativt arbetat nära motsvarande roller och fått möjlighet att implementera/bygga säljprocesser. Som person är du: * Resultatinriktad * Uthållig * Orädd * Problemlösande * Strukturerad Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Tillsvidare, 6 månaders provanställning * Placering: Centrala Göteborg * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och GO MO’s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET GO MO Group är en bolagsgrupp med fler än 120 anställda i Göteborg, Stockholm och Pune (Indien) vilket gör arbetet dynamiskt med stora utvecklingsmöjligheter. Det är ett snabbväxande gasellbolag som på sex år gått från noll till 50 mkr i omsättning. GO MO utmanar de rådande normerna inom marknadsföring och är ett bolag som strävar efter att vara i särklass mest kompetent inom “digital pull-marketing” med visionen om att vara det bästa alternativet för större Svenska B2B-organisationer på global nivå.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Area Sales & Marketing Managers to Power Transformers

Arbetsgivare / Ort: ABB Power Grids Sweden AB / Ludvika
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Hitachi ABB Power Grids is a pioneering technology leader that is helping to increase access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all. We help keep your lights on, the factories running, our hospitals and schools open. Come as you are and prepare to get better as you learn from others. Bring your passion, bring your energy, and plug into a team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Innovation

Power Transformers is a business unit within Hitachi ABB Power Grids that manufactures AC-transformers, HVDC-transformers and reactors up to the very highest apparent power and voltages on the market today, 1500 MVA and 1100 kV respectively. The unit also offers diagnostics, regeneration, service and spare parts to customers worldwide.

We are now hiring two Area Sales & Marketing Managers to join our Sales team. The overall target for the sales department is to win projects for a sustainable growth and secure future success for Power Transformers – contributing to society with pioneering technology.

Your responsibilities

  • Follow marketing efforts and tenders from early pursuit to order handover to the project managers
  • Drive complex large tenders globally to external customers with good quality and competitive offerings
  • Coordinate and lead multiple factory tenders with locations around the world
  • Be the voice of the customer internally to ensure customer needs is captured and competitive
  • Responsibility for a market segment which includes creating a strategy for the market/project and products
  • Ensure excellent relations with end customers as well as with our local regional organization
  • Set up customer visits, seminars, exhibitions etc. that is linked with the strategy implementation
  • Handle reporting in our sales tools

Your background

  • Experience of sales in large infrastructure projects in combination with a technical background
  • Background in global business working with diverse teams is preferred
  • Capture team experience is preferred
  • You are customer focused, goal-oriented and can drive tasks both independently and with others
  • Strong ability to influence others, coordinate work tasks and communicate clearly to stakeholders
  • Fluency in English is a must, both written and spoken. Good Swedish skills is a plus as well as additional languages

More about us

Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before March 5! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!

More information: Recruiting Manager Johan Berner, +46 107-38 40 12, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Karolina Czechowski, +46 730-73 41 15; Unionen: Yvonne Norgren, +46 107-38 36 94; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Lead Recruiter Sofia Lindblom, +46 727-04 06 11.

Hitachi ABB Power Grids is a global technology leader with a combined heritage of almost 250 years, employing around 36,000 people in 90 countries. Headquartered in Switzerland, the business serves utility, industry and infrastructure customers across the value chain, and emerging areas like sustainable mobility, smart cities, energy storage and data centers. With a proven track record, global footprint and unparalleled installed base, Hitachi ABB Power Grids balances social, environmental and economic values, and is committed to powering good for a sustainable energy future, with pioneering and digital technologies, as the partner of choice for enabling a stronger, smarter and greener grid. www.hitachiabb-powergrids.com

Arbetsgivare
ABB Power Grids Sweden AB
Lyviksvägen 14
77131 Ludvika
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker nu en sälj- och bemanningsansvarig till vårt kontor i Växjö!

Arbetsgivare / Ort: Future Bemanning Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Future Bemanning är ett bemannings- och rekryteringsföretag med människan i fokus. Future grundades av Agneta och Matz Wiking 2014 och ägs idag av Ambrion Holding AB. Vi arbetar med personal inom såväl tjänstemannasektorn som den kollektiva sektorn. Vår vision är att vara ett föredöme inom bemanning och förändra synen på branschen. Genom att ha medarbetarna i fokus och ta fram kreativa och nyskapande lösningar i branschen, så gör vi skillnad! Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och utsedda av Dagens Industri till Gasellföretag 2019 och 2020! Future Bemanning växer, och nu söker vi vår nästa kollega till vårt nyöppnade fina kontor i Växjö! För oss på Future är det en självklarhet att jobba nära våra kunder och medarbetare, och vi söker nu dig som trivs att jobba med både sälj, bemanning och personalansvar. På Future är alla medarbetare ett team, oavsett vad man har för roll eller hos vilken kund man jobbar. Som hos alla framgångsrika lag, behövs en bra inställning och rätt attityd. Vill du vara med på en spännande resa med oss på Future och vara en del av ett vinnande team? Sök denna tjänst idag!   Om tjänsten och kvalifikationer: Vi behöver omgående förstärka vårt team i Växjö med en sälj- och bemanningsansvarig. Vi söker dig som är en erfaren säljare, har tidigare erfarenhet och kunskap av bemanningsbranschen samt har ett brett kontaktnät i Växjö. Du hanterar viktiga frågor i ett tidigt skede på ett lösningsfokuserat sätt, och du älskar utveckling och försäljning! För dig är det en självklarhet att nå uppsatta mål. I din roll som sälj- och bemanningsansvarig rapporterar du direkt till Kontorschef i Växjö.   Exempel på ansvarsområden: - Personalansvar för alla uthyrda medarbetare i regionen - Operativa frågor med kunder och medarbetare i regionen - Ansvara för medarbetarutveckling - Säljansvar för nya uppdrag hos befintliga såväl som nya kunder - Uppsökande försäljning för nya uppdrag och kunder   Kvalifikationer Du har relevant utbildning för rollen eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet med några års erfarenhet inom bemanningsbranschen. Du har säljerfarenhet samt ett stort nätverk i regionen. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du är en van användare av Office-paketet. Du har B-körkort.   Personliga egenskaper Du är strukturerad, mål- och resultatinriktad samt affärsmässig. Du har en positiv inställning och ett starkt driv. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt samt en vilja att ”göra det lilla extra”. Du är en lagspelare, som gärna hjälper dina kollegor och bidrar till en positiv stämning. Du är också flexibel, prestigelös samt har social kompetens.   Ansökan: Du söker tjänsten genom att klicka på "Sök den här tjänsten" i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information kontakta oss via: tel: 010-1618900 e-post: [email protected] Observera att vi inte tar emot din ansökan genom mail eller telefon. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Arbetsgivare
Future Bemanning Sverige AB
Hemsida: http://www.futurebemanning.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Säljchef Umeå

Arbetsgivare / Ort: Sector Alarm AB / UMEÅ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Jobbar du idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef och bygga ett nytt team i Umeå

Vad är ditt ansvar som Säljchef?

Först och främst kommer du att rekrytera ditt team av säljare för att sedan ansvara för försäljningen runt om i Umeå. Ni kommer boka och genomföra kundbesök hemma i kundens bostad. Du coachar och stöttar ständigt dina säljare till att utvecklas och prestera på topp. I tjänsten ingår även planering, rapportering, budgetansvar samt rekrytering av nya medarbetare till ditt team. Det är en operativ tjänst och du förväntas vara ute på fält med dina säljare i en närvarande roll. Du har inget eget säljansvar men kommer arbeta väldigt nära försäljningen. Eftersom vi jobbar med uppsökande försäljning, hemma hos våra kunder, är våra arbetstider förlagda söndag till torsdag och säljarna jobbar från kl 14:00 till 22:00.

Vem är du som lyckas?

Vi söker dig som har arbetat med uppsökande försäljning under ett par år och känner att det är dags för nästa steg i karriären. När du, i tidigare roller, fått nya kollegor har det varit en självklarhet att du introducerat och lärt upp dem. Du drivs av utmaningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har förmågan att inspirera dina medarbetare och coacha dem till att utvecklas och förbättras. Det är därför meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap, men viktigast är förstås att du besitter rätt ledaregenskaper.

Utöver dina personliga egenskaper är det viktigt att du innehar B-körkort och har ett prickfritt belastningsregister hos polisen.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och spännande arbete som ger dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll såväl som personligt. Vi firar framgångar tillsammans med både säljresor och kickoffer. Givetvis är det viktigt att du får rätt förutsättningar för att kunna bli riktigt bra i din nya roll. Därför erbjuder vi dig som vill satsa på din framtid tillsammans med oss ett stort utbildningspaket och ledarskapsprogram.

Du kommer arbeta nära din Regionala försäljningschef Tobias Viklund, som inte bara har ett huvudansvar för din introduktion, utan ständigt kommer motivera och inspirera dig till att nå nya höjder.

Ansökan

Ansökningarna kommer att läsas löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Therese Selander, ([email protected]), eller Frida Bengtsson, ([email protected]).

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivare
Sector Alarm AB
90130 UMEÅ
Ansökan
Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Relationsskapande & Säljande Konsultchef

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäljningschef

Om jobbet
Om jobbet Inom AFRYS affärsområde Connected Products i Stockholm rör vi oss brett mellan teknikområdena hård och mjukvaruutveckling för inbyggda system, mekanik och projektledning. Våra kunder utvecklar framtidens teknik inom områden såsom telekom, medtech, industri och försvar, vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter många spännande uppdrag och dig många blivande kontakter! Vi är ett gäng med mycket driv och humor! Du kommer att ingå i ett team med 18 chefskollegor och säljare, så det finns alltid någon att rådfråga eller möjlighet att dela med dig av din kunskap. Som sektionschef hos oss arbetar du med sälj, personal och rekrytering. Du kommer att ansvara för en egen konsultgrupp där fokus initialt ligger på tillväxt. Det innebär att du kommer att rekrytera in kompetenser inom främst hårdvara till gruppen, samtidigt som du kommer att leta efter matchande uppdrag hos nya och befintliga kunder. Om du vill ha en roll med många sociala kontakter kombinerat med spännande teknik är det dig vi söker! Vem är du? Vi letar efter dig som är en positiv och affärsinriktad lagspelare, motiverad av att skapa många och goda relationer med kunder, medarbetare och kollegor. Du gillar utmaningar i en resultatorienterad miljö och drivs av att nå uppsatta mål. Du får energi av att göra affärer, nätverkar gärna och gillar att hitta nya affärsmöjligheter. Som ledare har du en coachande stil och du brinner för att jobba med människor och att för att få dem att utvecklas. Vi söker dig som har god förståelse inom inbyggda system och/eller hårdvarukonstruktion. Du kanske har arbetet som utvecklare själv eller projektlett inom dessa områden. Du är engagerande och utåtriktad som person som tar gärna ett samtal med någon i din grupp såväl som en kund. Du kommer att ha personalansvar och säljansvar, och du kommer att ha en fri roll där du utvecklar din grupp och ditt kundansvar. Vi tror att du: Har en utbildning som Civil- eller högskoleingenjör inom elektro, data, mekatronik eller liknande Har erfarenhet av försäljning av tjänster och/eller produkter. Har erfarenhet från en ledande rollHar erfarenhet som konsult (ej krav) Uttrycker dig obehindrat på engelska och svenska, både i tal och skrift då rollen innebär många kontakter både internt och externt. Har Svenskt B-körkort. Vi erbjuder Vi ser varje anställd som en viktig pusselbit i vår gemensamma framgång och arbetar aktivt med att skapa en utvecklande och trivsam arbetsmiljö genom ett personligt ledarskap. Framförallt har vi roligt tillsammans! Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.