På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Säljcoach
Spela filmen

Säljcoach

En säljcoach inspirerar, motiverar och hjälper säljarna att finputsa sina säljtekniker för att de ska bli bättre säljare som kan uppnå ett ännu bättre resultat.

Om du arbetar som säljcoach lär du säljarna hur de ska förbereda sig för att på det bästa sättet bemöta och bearbeta kunden och hur de får till ett avslut. Säljarna får även lära sig vad de egentligen säljer för produkt för att lägga upp en bättre försäljningstaktik. Om företaget till exempel säljer företagsreklamfilmer är det egentligen ingen film de säljer, de säljer merförsäljning eftersom filmens syfte är att öka kundens intäkter. 

Som säljcoach är din uppgift att göra säljarna motiverade, att de inte ger upp när de stöter på motgångar och får dem att känna att de har världens roligaste jobb. Säljcoachen får säljarna att bli målmedvetna och och lägga tid på rätt kunder. 

En riktigt bra säljcoach har karisma och sprider entusiasm och glädje. En säljcoach används sällan för att lära upp nybörjare utan anlitas för att finputsa och förbättra rutinerade försäljares säljmetoder / säljtekniker och höja deras kompetens.

Utbildning

Det finns inga generella krav på vilken utbildning du måste ha. Det är är upp till arbetsgivaren att avgöra vem som har relevant utbildning och/eller erfarenhet för jobbet.

Är du egenföretagare / konsult, bestämmer du själv vilken utbildning man behöver för att kunna skaffa betalande kunder.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

110 Lediga jobb

Teknisk Säljare / Teamleader

Arbetsgivare / Ort: Anette Bergman AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Teknisk Säljare / Teamleader

i Göteborg

Vi erbjuder dig ett utmanande och självständigt arbete i ett framgångsrikt familjeföretag med mycket god sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att jobba med starka varumärken där du även kan erbjuda kunden service och reparation på våra produkter.

Din roll

Du kommer att jobba i ett väl inarbetat distrikt som huvudsakligen innebär att bearbeta och utveckla befintliga kunder, men även att hitta nya. Kunderna är i synnerhet måleriföretag och återförsäljare inom branschen. Vi levererar tekniskt optimala lösningar med högkvalitativa och välkända produkter. Förutom din operativa roll som säljare kommer du även ansvara för avdelningen samt för de övriga 3 medarbetarna.

Din profil

  • Du har erfarenhet från försäljning med goda resultat.
  • Du har både förståelse och intresse för tekniska produkter. Har du erfarenhet från närliggande bransch så är detta meriterande.
  • Som person ser vi dig med ledaregenskaper där du både är självgående, uthållig, arbetar strukturerat och har en förmåga att skapa ett starkt team och se varje persons potential i att lyckas i sitt jobb.
  • Du har ett starkt affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare
  • Du har B-körkort

Kontakt

Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Anette Bergman 070-296 96 91.

Urval kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget

Anti-Corrosion startade 1970 och är ett familjeföretag med 22 anställda. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och vi har filialer i Malmö, Göteborg och Härnösand. Vår verksamhet består främst av försäljning, service och uthyrning av produkter för ytbehandling, såsom t.ex. färgsprutor och blästerutrustningar.

Sökord: Säljare, försäljare, försäljning, teknisk säljare, teknisk försäljare, teknisk försäljning, industriell säljare, industriell försäljare, industriell försäljning, gruppchef, avdelningschef, teamleader

Arbetsgivare
Anette Bergman AB
Hemsida: http://www.anti-corrosion.com/
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Elgiganten Sickla söker Säljledare Tele 90%

Arbetsgivare / Ort: Elgiganten AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Säljledare

Om jobbet
Som Säljledare Hemelektronik kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Tech. Ansvar för att coacha och träna andra Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap inom, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver hela försäljning, dvs. rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna. Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra. Kund- och Försäljningsansvar Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden. Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer. Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval. Verksamhetsnära ledare Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker. Säljledaren ansvarar för Motivera, coacha och träna säljare Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer Försäljningsresultat för produktgruppen Hur avdelningen drivs och fungerar Säljledarens arbetsuppgifter Arbetsleda och bemanna Utbilda och träna i försäljning och produkter Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer Personligt säljmål, egen försäljning Följa upp försäljnings- och marginalutveckling Hantera feedback och kundärenden Arbeta med varuexponering och driftstandard Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen Tech-avdelningen Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna samt en positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att Elgiganten ska bli förstahandsalternativet för kunderna. Profil & Bakgrund Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa. Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning inom retail med gott försäljningsresultat och förståelse för hur en butikskedja driver koncept och store standard. Önskvärt även erfarenhet av arbete med personlig uppföljning och coachning. Arbetsglädje Här jobbar personer som är drivna och intresserade av kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder Avtalsenlig lön och pension Generöst bonusavtal Förmåner inom friskvård och personalköp Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare Goda karriärmöjligheter På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.  Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Arbetsgivare
Elgiganten AB
Ansökan
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Strategic Account Executive

Arbetsgivare / Ort: Exponential AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Har du ett skarpt affärssinne och driv att göra skillnad? Drivs du av mätbara resultat och av att stänga affärer? Är du en naturlig relationskapare som har lätt att skapa förtroende hos kunder? Sök då till tjänsten som Strategic Account Executive på Stellar Capacity med möjligheten till snabbt avancemang och utveckling!


Vem söker vi?

Vi på Stellar Capacity söker nu dig som är driven och har en genuin passion för försäljning. Vi erbjuder en plats i ett högpresterande ambitiöst team med fokus på att bli en av Europas ledande aktörer inom ledarskapsutbildning och digitalisering. Vi söker någon som har lätt för att sätta sig in i kundernas affärer och reda ut vilka problem våra program kan lösa åt dem.


Övriga kvalifikationer listas nedan:

  • 3-5 års erfarenhet inom försäljning (med fördel B2B) med bevisat uppnådda resultat
  • Utmärkt kommunikation både skriftligt och muntligt både på svenska och engelska
  • Är resultatfokuserad, självgående och har stark egen drivkraft
  • Hög förmåga att tillgodogöra sig ny kunskap och ett brinnande intresse för teknik, digitalisering och framtidens ledarskap
  • Goda systemvanor – Office-paketet och Google suite, samt erfarenhet av att arbeta i CRM-system
  • Som person är du positiv, driven, karismatisk, kommunikativ och lyhörd
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att strukturerat leda egna säljprocesser och coacha kollegor kring sälj


Dina arbetsuppgifter:

Rollen som Strategic Account Executive innefattar att självgående och med högt tempo driva försäljning. Du kommer ansvara för hela säljprocessen. Fokus kommer ligga främst på nykundsbearbetning, men successivt innebär din roll mer och mer ansvar för befintliga kunder.


Arbetsuppgifter kommer bland annat att vara följande:

  • Ansvara för egen försäljning, från första samtalet eller mailet till genomförande.
  • Ta nya kontakter via telefon och e-mail, delta i nätverksevent och representera bolaget i olika sammanhang.
  • Löpande kontakt med kunder, främst nya men också befintliga
  • Säkerställa kundnöjdhet och kvalitet av ditt arbete
  • På sikt ser vi gärna att du har potential att ta en ledande roll i säljteamet med Account Manager kollegor och praktikanter som rapporterar till dig och som du coachar


Om oss

Stellar Capacity erbjuder utbildning inom digitalisering, ledarskap och kommunikation för framtidslösningar för både organisationer och individer. Vi satsar på att förändra företags arbetssätt och stimulera digital utveckling och innovation. Läs gärna mer på www.stellarcapacity.com samt om vår grundare www.claudiaolsson.com.


Vad vi erbjuder:

Vi erbjuder dig en stimulerande entreprenöriell miljö där det finns goda chanser att både utvecklas inom ditt arbetsområde, men också vara med och utveckla företaget i stort som just nu befinner sig i en mycket spännande tillväxtfas. Du kommer att ingå i ett engagerat team där vi hjälper och stöttar varandra för att ständigt utvecklas. Stellar Capacity är en organisation med korta beslutsvägar där arbetskulturen andas tillväxt, kreativitet och nytänkande och främjar därför nya tankar och idéer som omsätts i praktiken.


Lönen består av både fast och rörlig del.


Hur du ansöker:

Känner du att du är rätt person för tjänsten? Då vill vi träffa dig! Skicka ditt CV och varför du vill jobba med just oss till [email protected] och ha med "Strategic Account Executive” i mailets rubrik. Vi arbetar löpande med urval av kandidater, så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten blir tillsatt när vi har rekryterat rätt kandidat.

Arbetsgivare
Exponential AB
Åsögatan 165
11632 Stockholm
Hemsida: https://www.stellarcapacity.com
Ansökan
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Expo Avenue – Teamledare

Arbetsgivare / Ort: MidSale Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Har du en stark vilja, vill utveckla dina ledaregenskaper och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team? Då har du hittat rätt!


Expo Avenue arbetar med face2face försäljning, vilket innebär att du förmedlar våra uppdragsgivares välkända varumärken via fält- och eventförsäljning.

Du ansvarar över att ditt eget försäljningsmål och coachar dina medarbetare till att nå framgång.

Expo Avenue erbjuder:


- En attraktiv lönemodell

- Tävlingar i form av utlandsresor, det senaste inom tekniken m.m

- Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag

- Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling

- En rolig arbetsplats med glädje och energi


Expo Avenue söker dig som:


- Är tävlings- och resultatinriktad

- Har goda kommunikativa egenskaper

- Trivs med struktur och ett organiserat arbetssätt

- Har lätt för att uttrycka dig genom det svenska språket

- Vill ta nästa steg i din karriär


Vi erbjuder en gedigen försäljning- och ledarskapsutbildning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och för att ditt team ska nå sina mål.

Det är viktigt att du har lätt för att inleda en professionell men lättsam interaktion med nya människor.


Om Expo Avenue:

Expo Avenue är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 70 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss.

Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång.

Expo Avenue är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär.

Mer om oss hittar du här:

www.expoavenue.se


Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Stockholm. Du utgår från vårt kontor i Spånga.

Meriterande men inget krav är om du har tidigare erfarenheter inom eller som account manager, försäljning, ledarskap och/eller kundservice.


Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Ansökan tas emot via e-post till: [email protected]

Arbetsgivare
MidSale Consulting AB
Hemsida: www.expoavenue.se
Ansökan
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Heltidstjänst som teamledare

Arbetsgivare / Ort: MidSale Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Har du en stark vilja, vill utveckla dina ledaregenskaper och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team? Då har du hittat rätt!


Expo Avenue arbetar med face2face försäljning, vilket innebär att du förmedlar våra uppdragsgivares välkända varumärken via fält- och eventförsäljning.

Du ansvarar över att ditt eget försäljningsmål och coachar dina medarbetare till att nå framgång.

Expo Avenue erbjuder:


- En attraktiv lönemodell

- Tävlingar i form av utlandsresor, det senaste inom tekniken m.m

- Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag

- Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling

- En rolig arbetsplats med glädje och energi


Expo Avenue söker dig som:


- Är tävlings- och resultatinriktad

- Har goda kommunikativa egenskaper

- Trivs med struktur och ett organiserat arbetssätt

- Har lätt för att uttrycka dig genom det svenska språket

- Vill ta nästa steg i din karriär


Vi erbjuder en gedigen försäljning- och ledarskapsutbildning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och för att ditt team ska nå sina mål.

Det är viktigt att du har lätt för att inleda en professionell men lättsam interaktion med nya människor.


Om Expo Avenue:

Expo Avenue är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 70 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss.

Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång.

Expo Avenue är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär.

Mer om oss hittar du här:

www.expoavenue.se


Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Stockholm. Du utgår från vårt kontor i Spånga.

Meriterande men inget krav är om du har tidigare erfarenheter inom eller som account manager, försäljning, ledarskap och/eller kundservice.


Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Ansökan tas emot via e-post till: [email protected]

Arbetsgivare
MidSale Consulting AB
Hemsida: www.expoavenue.se
Ansökan
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.