På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

En ekonomichef ansvarar för arbetet på en ekonomiavdelning och har en nyckelroll i vidareutvecklingen av företaget/bolaget/organisationen eller myndigheten.

Ekonomichefer leder arbetet med att ta fram ekonomiska planer, utredningar och styr- och kontrollsystem för att följa upp verksamheten. Att sätta upp en årsbudget och arbeta med att ta fram olika prognoser hör också till arbetsuppgifterna. Som ekonomichef är man ofta även ansvarig för deklaration och skattefrågor.

Intressant information kan du även hitta på civilekonomerna.se

Utbildning

Utbildningsbakgrund för ekonomichefer varierar men de flesta har någon form av ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå, ofta från högskola / universitet, men i vissa fall andra utbildningar t.ex från en Yrkeshögskola. Ett krav kan ställas att man har akademisk examen, inom ekonomi eller företagsekonomi. 

Det vanligaste är att man jobbar i några år som ekonom, civilekonom, redovisningsekonom eller redovisningsassistent/redovisningsansvarig, revisorsassistent eller som redovisningschef innan man kan få en tjänst som ekonomichef.

Personliga egenskaper

Som Ekonomichef ska man vara resultatinriktad och behöver ha en mycket god förmåga att leda och entusiasmera sina medarbetare. Man behöver ha integritet och man måste vara tydlig och engagerad med stort eget driv.

Det är viktigt att du som vill satsa på yrkesrollen som Ekonomichef har mycket goda redovisningskunskaper, är affärsinriktad och drivs av att leda samt även delta i det operativa arbetet.

För att bli framgångsrik i rollen som Ekonomichef ska du som person trivas med att agera med tydligt affärsfokus och i högt tempo. Yrkesrollen ställer höga krav på målmedvetenhet, struktur, proaktivitet och relationsskapande.

Övrigt

Möt Robert, Chefsekonomen som drömmer om kakor.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (2 månader 8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (2 månader 8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


156 Lediga jobb

Chief Financial Officer (CFO) of IST

Arbetsgivare / Ort: IST Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomidirektör/Finanschef

Om jobbet
At IST, we strive to develop products and solutions that make a difference in society by streamlining and digitalizing the school. We are driven by our vision to create the best opportunities for everyone to learn more. We are facing an exciting growth journey with the ambition to enter new market segments in the consumer market. To succeed in this growth journey and lift Scandinavia's market leading Edtech company to new heights, we are now looking for our next Chief Financial Officer. About the Role The role as CFO is a key role in IST's continued growth journey where you will be responsible for both day-to-day operational and strategic financial issues for the Group. The role is part of Group management and reports to the Group CEO. The CFO’s areas of responsibility cover many aspects. The position includes having a general financial overview as well as being responsible for the financial strategy, planning, budgeting and forecasting / reporting. You are responsible for investments, such as purchasing and acquisitions, and have an overall responsibility for the Group's contracts in terms of follow-up, quality, information security and margins. You constantly keep profitability in focus and are an important cultural carrier for the company. Examples of other tasks and responsibilities that are part of the CFO role are: - Responsibility for financing questions for properties / construction - Currency exchanges - Responsibility for ensuring quality of and routines for monthly reports - Cash flow analyses and accounts - Liquidity analyses - Proactive work with performance improvements The role includes an overall responsibility for our Group-wide support functions - Corporate Services, in which Finance is included - as well as direct personnel responsibility for its five managers. The location of placement is in Växjö, where our headquarters are located. As we have operations in Sweden, Norway, Denmark and Germany, some travel is part of working with these countries. Who are you? You have previous experience as a CFO or from a similar role. Through your combined experience, you have senior knowledge in consolidated accounting and group management. We want to believe that you are an operational visionary, who is equally interested in the details as you are in the big picture and can quickly switch between strategic thinking and operational action. We are facing an exciting shift toward even more automated processes and increased digitalization. Through your technical and analytical skills, you will take the lead in the transformation and lead the company toward even more value-creating and forward-looking initiatives. As IST is present in four markets you have an advantage if you have experience of working in an international context, preferably in the IT sector, as well as experience from IPOs. The company language of choice is English. Very good knowledge of both written and spoken English and Swedish is a requirement. If you also speak German, this is seen as a merit. The role requires good technical knowledge in IT. For us, good leadership is an important and prioritized issue and we want you to share that view. You should also have experience of leading and motivating others from previous roles. Your academic background should be a master’s degree in Business Administration, Finance or another related field. For you to thrive in the role of CFO, there are certain personal qualities that we also believe are important, such as being: - A results-oriented and energetic person with the ability to pursue both strategic issues and operational work - A good communicator, with the ability to create trust and build relationships - Analytical with an ability to see the big picture - A committed and humble leader who is driven by seeing others grow About Us More than 5 million users. 400 co-workers and 9 offices. From Boden in northern Sweden to Schmalkalden in central Germany. We are the leading EdTech company in Scandinavia! Together with our users we develop digital solutions for a better way of learning. We combine technical competence with work experience from schools to change the world. Do you also want to make a difference? Welcome! Your Application Do you want to take on the role of CFO for Scandinavia's leading Edtech company? Then we hope to hear from you. Please send in your application no later than 2021-05-31. We continuously will evaluate applicants and interviews may be conducted before the last application date, so feel free to apply as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Executive Vice Presidents Torbjörn Karlsson, 070-592 32 30 and Mikael Wahlberg, 070-985 02 72 or acting the Head of HR Hanna Kullsten, 072-368 02 74 or [email protected] We look forward to hearing from you!
Arbetsgivare
IST Group AB
Hemsida: http://www.ist.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef med controllerintresse

Arbetsgivare / Ort: Förskolorna Framtidsfolket AB / Hässelby
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet

Som ekonomichef hos oss på Förskolorna Framtidsfolket har du helhetsansvar för bolagets ekonomiavdelning och är ett administrativt stöd och bollplank åt VD, vVD, löneadministratör och rektorer.

Du kommer att stödja framförallt VD, men även vVD, rektorer, och löneadministratör i både stora och små frågor.

Rapportering till VD och Atvexa sker månadsvis och du håller i de styrgruppsmöten som har ekonomifokus, ca en gång/månaden samt deltar på styrelsemöten. Du är ett stöd till VD, vVD och rektorer i budgetering, prognoser och månatlig uppföljning.


I arbetet som ekonomichef ingår bland annat;

· Löpande bokföring

· Uppföljning av barnpeng och statsbidrag från kommuner och Skolverket

· Fakturering av förskole-avgift till vårdnadshavare

· Kontroll av skatter/avgifter

· Upprättande av budgetmallar samt uppföljning budget/prognos med nyckeltal

· (Avstämningar, periodiseringar)

· Analysarbete

· Ansvara för ekonomimöten med styrgrupp en gång i månaden

· Månatlig redovisning till koncern

· Kvartalsrapportering till koncern

· Upprättande av årsbokslut

· Kontaktperson till revisor

· Upprättande av årsredovisning enligt K2

· Upprättande av Inkomstdeklaration

· Ansvara för interna rutiner och processer

· Delaktig i avtalsprocesser

· Delaktig i interna processer för GDPR

· Stöd till löneadministratör

· Diverse administrativa uppgifter

Kvalifikationer och erfarenhet;

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande. Du har minst 3 års erfarenhet, gärna mer, av redovisning och/eller controlling. Antingen är du ekonomichef idag eller så är det här ditt nästa steg? Vi ser att du är självgående, analytisk och har goda kunskaper i Excel. Du har förmågan att se helheten och vet när det är nödvändigt att gå ner i detaljer. Du är ansvarstagande, trygg i din yrkesroll och kan anpassa ditt förhållningssätt till situationen. Du drivs av en vilja att arbeta med ständiga förbättringar och verksamhetens utveckling.

Om oss;

Förskolorna Framtidsfolket AB driver 7 förskolor som är belägna i Hässelby/Vällingby och Hammarby med ca 450 barn. Framtidsfolket inspireras av Reggio Emilia-filosofin där kreativitet, nyfikenhet och utforskande är viktiga grundförutsättningar. Våra värdeord, samhörighet, tillit och glädje, är vägledande i vår verksamhet.

Framtidsfolket är ett dotterbolag till Atvexa AB (publ), som är ett ägarbolag för verksamheter inom förskola och skola. Inom Atvexagruppen ingår 20 självständiga dotterbolag med olika typer av ekonomiavdelningar. Som ekonom på Framtidsfolket kommer du att ha möjlighet att utbyta erfarenhet och kunskap med övriga ekonomer i gruppen.

Varför just till oss?

Du erbjuds en härlig arbetsmiljö på vårt huvudkontor. Du blir en del av vår fina laganda och får trevliga kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en omfattning på 80%, det finns även möjlighet till visst distansarbete. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag, lediga ”klämdagar”. Du erbjuds även hemlagad lunch varje dag.

Varmt Välkommen med din ansökan!

[email protected]

Ansökan kommer att hanteras löpande

Arbetsgivare
Förskolorna Framtidsfolket AB
Rödklövervägen 104
16573 Hässelby
Hemsida: www.framtidsfolket.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningschef till börsnoterat bolag

Arbetsgivare / Ort: Vindex AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Nu söker vi på Vindex en redovisningschef för interimsuppdrag hos en av våra kunder. Start sker i början av november och pågår under ca sex månader. I rollen kommer du till stor del att arbeta operativt med konsolideringen av de nordiska dotterbolagen samt att du har personalansvar för fyra personer.

Placering: centrala Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som redovisningschef till börsnoterat bolag

  • Kontakt med Shared Service Center
  • Upprättande av årsredovisning
  • Koncernkonsolidering av de nordiska bolagen
  • Valutajusteringar
  • Rapportering till börsen enligt IFRS
  • Kvalitetssäkring av redovisningen
  • Stötta teamet i redovisningsfrågor
  • Personalansvar för fyra personer

För det här uppdraget söker vi en operativ och prestigelös person med starkt driv. Du har en god pedagogisk förmåga samt att du är kommunikativ och självgående. Utöver detta ser vi gärna att du har ett strukturerat, effektiv och noggrant arbetssätt med vana att ha många bollar i luften.

Kvalifikationer för rollen som redovisningschef till börsnoterat bolag

  • Civilekonomexamen eller motsvarande
  • Ca 3-4 års erfarenhet i rollen som redovisningschef
  • Hanterar självständigt redovisning ax till limpa
  • Erfarenhet av konsolidering
  • Erfarenhet från börsnoterat bolag, goda kunskaper inom IFRS
  • Tidigare haft personalansvar
  • Mycket god systemvana
  • Avancerad Excel-användare
  • Flytande i engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SJRC1312. Tveka inte att kontakta ansvariga rekryterare Sara Johansson (070-556 71 87 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.

Vad vi erbjuder

Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.

Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.

Vindex tillsätter redovisningschefer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Arbetsgivare
Vindex AB
Kungsgatan 44
11137 Stockholm
Hemsida: www.vindex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef stridskraften Hemvärnet

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Befattningen erbjuder Stridskraften Hemvärnet står inför en spännande tillväxt och utveckling. Förbandsproduktionen och utveckling av stridskraften Hemvärnet leds från Rikshemvärnsavdelningen vid Högkvarteret. Som ekonomichef har du en betydande roll och är stridskraftens främste företrädare inom ekonomiområdet. Du kommer att ingå i Rikshemvärnschefens ledningsgrupp och vara dennes främsta rådgivare gällande stridskraftens ekonomi. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både eget ansvar och möjligheter att kompetensutvecklas. Försvarsmakten erbjuder dessutom sina medarbetare möjlighet att träna tre timmar i veckan på arbetstid och Högkvarteret erbjuder många alternativ till träning. Om enheten Rikshemvärnsavdelningen är Rikshemvärnschefens stab för att kunna leda förbandsproduktionen av stridskraften Hemvärnet.  Stridskraften består idag av en stridsskola, fyra militärregioner med staber och territoriella förband, regionala utbildningsgrupper och totalt 40 hemvärnsbataljoner. Stridskraften består av ca 800 fast anställda samt ca 22 000 frivilliga i hemvärnsförbanden samt värnpliktiga i territoriella förband. Du ingår i ett arbetslag, en sektion, med fokus på planering, genomförande och uppföljning av den verksamhet som leder till att Försvarsmaktens hemvärnsförband är bemannade och övade för att möta beredskapskraven från fred via kris till krig. Sektionen är bemannad av både militära och civila befattningshavare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ekonomichef kommer du att utveckla en viktig roll i en ny stridskraft. Detta ger möjligheter att påverka både den egna rollen men också hur planering och uppföljning av ekonomin ska utvecklas. Du kommer att utgöra Rikshemvärnschefens främste rådgivare avseende ekonomi och ingå i dennes ledningsgrupp. Du kommer att arbeta med ekonomi både i ett strategiskt perspektiv men också med specifika operativa ekonomiska frågor. Din roll är av stor vikt i förbandsproduktionen där du arbetar med både planering och uppföljning av verksamheten. Som ekonomichef leder du planering och budgetering av stridskraftens och rikshemvärnsavdelningens ekonomi. Du skapar beslutsunderlag och bereder ärenden som påverkar eller påverkas av stridskraftens ekonomi. Du stödjer ekonomicheferna och ekonomiavdelningarna vid stridskraftens organisationsenheter. Genomföra prognos, uppföljning och återrapportering av stridskraftens ekonomi. Kvalifikationer Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdigt Minst fem års erfarenhet av ekonomistyrning inom myndighet eller större organisation Goda kunskaper inom ekonomi, prognosarbete och återrapportering Microsoft Office Erfarenhet av arbete med personalekonomi God svenska i tal och skrift Meriterande Kunskap och erfarenhet av Försvarsmaktens ekonomiarbete och ekonomiledning Erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning vid förband eller ekonomiskt arbete vid central stab Erfarenhet och färdighet i system SAP/PRIO Erfarenhet av personalledning. Körkort *B Läs hela annonsen på försvarsmaktens hemsida ledigajobb     Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

PMO Leader

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiledare

Om jobbet
Älmhult is home to IKEA of Sweden. Here the IKEA range is developed and made available to stores and customers all over the world. We are here to offer a wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low that as many people as possible will be able to afford them. That is our promise, and we do this every day with great passion and energy.  Range & Product Development is rooted at the heart of IKEA – it is how we work together to deliver the IKEA business idea and fulfil our vision. In other words, range and product development is an IKEA core capability, involving all parts of the value chain. Range & Product Development matrix organization consists of four main areas; Design, Engineering, Innovation and Management. You will belong to the Business Navigation & PMO team that supports all four areas within the matrix organization. Job Description As PMO Leader you will be responsible for monitoring and governing projects and initiatives within the framework of Range & Product Development and leading the portfolio of projects connected to Range & Communication strategy. You will establish and maintain standards and ways of working. You will gather information about the projects and programs to provide a strategic overview of the entire project portfolio. You will part of identifying new initiatives based on strategic goals, gaps and potential overlaps. You will analyze consequences and provide basis for decisions as an advisor function to decision forums and a be a valuable invitee and contributor to Range & Product Development management team. Your responsibilities will include (but will not be limited to): ·        Create and lead structures for scoping, executing, following up and steering of all                projects connected to Range & Communication strategy. ·        Support to identify new projects and initiatives. ·        Coordinate deployment of projects to relevant stakeholders. ·        Drive development of needed tools for portfolio and project management within the           scope of IKEA Range & Product Development portfolios. ·        Responsible for continuous monitoring status of progress and costs for projects                 within each portfolio in relation to targets and scope. ·        Analyze how projects, within the portfolio, delivers to overall objectives, for example           growth, lower cost, quality improvements or reduced assembly time. ·        Create follow ups and provide assistance for important ad-hoc analysis and                       prioritizations when required for the development portfolio. ·        Support portfolio and project leaders with analytical competence, e.g. to create                   clear project deliverables, evaluate business cases or to set relevant goals on both             portfolio and project level. ·        Prepare and lead decision meetings connected to the development portfolios. ·        Develop others in processes, project management and other PMO related topics. Does this sound like you? Yes? Then, why not apply? This position will be placed in Älmhult, Sweden We look forward to receiving your application in English by 1st October 2021. If you have any questions about the role please contact Business Development Manager Jurgita Modgabyte Mortensen at +46 723528052. recruitment process, please contact Aivita Grockyte, People & Culture Leader, at [email protected] Welcome with your application! Sounds interesting?  Are you up for the challenge? Then this just might be for you! Please send your application – CV and letter of motivation – in English as soon as possible. If you have any questions about the role, please contact Hiring manager Robert Carleke at +46 709607537. About recruitment process, please contact Recruitment Specialist Christina Appelqvist +46766113408 Please note that we will continuously look at applications so don't delay, make sure to show us your interest in the role as soon as possible, and by 7th of October at the latest. We look forward to receiving your application!  
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.