På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Platschef inom bygg
Spela filmen

Platschef inom bygg

Som Platschef inom bygg ansvarar du för att aktuellt projekt med underställda tjänstemän genomförs enligt handlingar med högsta möjliga produktivitet samt i överensstämmelse med de lokala och av företagets fastställda riktlinjer. 

Platschef skall stoppa aktivitet vid oacceptabel miljöpåverkan och det ingår i kvalifikationer att kunna bedöma var gränsen går mellan acceptabel och oacceptabel miljöpåverkan.

Platschefen är den som har högst ansvar ute på byggarbetsplatsen och befattningsbeskrivning omfattar flertalet olika arbetsmoment där man bl.a. ansvarar över kvaliteten, ekonomin och tidsplanering.

  • Inom arbetsområde Produktion
    Leda och ansvara för projektets genomförande enligt en fastställd budget.
  • Inom arbetsområdet Personalansvar
    Ansvar för att en effektiv organisation skapas i projektet där allas kunskap och kompetens kan tas tillvara.
  • Inom arbetsområde Ekonomi
    Ansvara för kontroll av leverantörsfakturor avseende mängd och pris samt godkännande av tidrapporter.

Utbildning

Bra förberedande grundutbildning finns på gymnasieskolans Bygg- och anläggningsprogrammet. Motsvarande utbildning för vuxna kan finnas på komvux.

På eftergymnasial nivå finns lämpliga utbildningar både inom högskola/universitet och inom yrkeshögskolan.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

20 Lediga jobb

Platschef Skoglunds AB

Arbetsgivare / Ort: Hansson & Partners i Sverige AB / LEKSAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Platschef
  • bygg

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Familjeföretaget Skoglunds i Leksand grundades 1891 och består av Skoglunds Bygg, Skoglunds Fastigheter, Skoglunds Måleri, Leksands Maskinpartner och AB Mora Byggservice. Vi är verksamma i hela Dalarna med tyngdpunkt i Siljansområdet. Byggbolaget erbjuder tjänster inom byggservice, byggentreprenad, byggnadsvård och fastighetsutveckling. Vi är ISO-certifierade avseende Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö. Vårt fastighetsbolag äger och förvaltar ett femtiotal fastigheter med en total yta om ca 105.000 kvm, fördelat på ca 680 bostäder och 160 kommersiella lokaler. Inom beståndet finns allt från små kontorsrum för egenföretagare till förskolor, hotell, köpcentrum och myndighetslokaler.

Vi är totalt ca 150 anställda och omsätter ca 500 mkr. Vi eftersträvar långa relationer med våra kunder, leverantörer och medarbetare. För oss är yrkesstoltheten den bästa kvalitetsgarantin.


Skoglunds söker

PLATSCHEF

med erfarenhet och rutin

Du vill vara en viktig del av det lokala samhällsbyggandet, Du är strukturerad och trivs med att skapa bra team som tillsammans jobbar för att nå uppsatta mål. Känner du igen dig i denna beskrivning kan det vara dig vi söker!


Därför ska du välja Skoglunds

Vi är ett familjeföretag som har sina rötter i Leksand sedan 1891. Vi har korta beslutsvägar, ett prestigelöst förhållningssätt och vi kommer ge dig stor självständighet och frihet i ditt arbete med tillhörande mandat. Vi förstår alla vikten av att det är vi tillsammans som gör skillnaden så vår lagkänsla är stark. Vi har en vilja att utveckla oss som individer liksom att hitta ännu mer effektiva sätt att arbeta inom alla våra verksamheter. Vi är en trygg och stabil arbetsgivare med tydligt fokus på samhällsutveckling. Vi skapar möjligheter för våra medarbetare att känna stolthet över att vara en del av vårt team.

Våra förväntningar på dig

Skoglunds är ett anrikt bygg- och fastighetsbolag som värnar om det lokala. Vi förutsätter att du har ordning och reda i dina projekt samt har en naturlig fallenhet för ett strukturerat arbetssätt. Du ansvararar för den dagliga driften t.ex. produktions- och veckotidplaner, och KMA-arbetet på projektet. Tillsammans med arbetschefen och övriga organisationen ansvarar ni även för inköp- och leveranstidplaner och ekonomin i projektet. Det är viktigt att du bygger ett starkt team i varje enskilt projekt och skapar förutsättningar för en bra stämning, trivsel och ansvarskänsla hos medarbetarna.

Vi vill utvecklas och tror att du med dina ögon kan tillföra vår verksamhet ny kunskap samt har viljan och förmågan att vara med, och inom ditt specialistområde, driva den utvecklingen.

Vad vi söker hos dig

Du är ödmjuk, prestigelös och har ett stort intresse samt erfarenhet från byggbranschen, där du drivit större projekt tidigare.

Som person är du strukturerad och har lätt att hålla ihop projekten. Du är också kommunikativ och har förmågan att lyfta blicken och se till helheten. Att utmana det beprövade faller sig naturligt för dig.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom relevant område, alternativt förvärvat erfarenhet inom området som vi bedömer likvärdigt. Du har flera års erfarenhet från likande roller inom branschen. Har du erfarenhet från partnering som samverkansform är det en merit.

Du har varit chef tidigare, men viktigast är att du har goda ledaregenskaper och med det menar vi att du är tillitsfull, lyhörd och genuint intresserad av att skapa så goda förutsättningar som möjligt för dina medarbetare att lyckas i sina uppdrag.

Anställningen

Rollen som Platschef rapporterar till Arbetschefen. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Du utgår från hemmet och projekten är främst lokaliserade i mellersta Dalarna, men i perioder kan även andra orter förekomma. Vårt huvudkontor ligger i Leksand.

Så här rekryterar vi

I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 24 januari.

Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer kring de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.

Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du har några frågor kring tjänsten.

Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30

Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63

För att läsa mer om Skoglunds besök gärna deras hemsida www.skoglunds.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Hansson & Partners i Sverige AB
Övermovägen 4
79335 LEKSAND
Hemsida: www.skoglunds.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare

Arbetsgivare / Ort: Vatten & Miljö i Väst AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-12-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Vill du vara en viktig del i VIVAB:s resa för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer? Vi söker nu en byggledare till vår avdelning Projekt och Planering. VIVAB (Vatten & Miljö i Väst AB) är ett växande företag, och vi växer för att möta behoven av kunskap kring, och leverans av VA- och avfallslösningar i en tillväxtregion. På Projekt och Planering ansvarar vi för genomförande av projekt, långsiktig planering och våra anläggningars utbyggnad inom plan- och exploateringsprocessen. ARBETSUPPGIFTER Som byggledare hos VIVAB är du en nyckelspelare för att förverkliga våra beslutade projekt. Du ansvarar för framdrift av utbyggnads- och investeringsprojekt som skall genomföras på våra anläggningar i Varberg och Falkenberg. Du är aktiv i projekteringsfasen genom granskning och arbetar fram tekniska lösningar. Projekt som är aktuella hos oss just nu är bland annat ett nytt vattentorn med femdubbel kapacitet jämfört med tidigare, VA- och avfallslösningar för en helt ny stadsdel, Västerport i Varberg samt flera investeringsprojekt på våra vattenverk, reningsverk och vårt distributionsnät. Läs mer på https://www.vivab.info/projekt Du samarbetar med både interna och externa funktioner, såsom projektledare och entreprenörer. Du besöker regelbundet byggarbetsplatser för att följa upp att vi får en god funktion till rätt kvalitet och kostnad. Du kommer att jobba på en arbetsplats med god stämning och goda möjligheter till kompetensutveckling. Här är vi stolta över att förse våra kunder med pålitliga och miljösmarta VA- och avfallslösningar. Här kan du läsa hur det är att jobba hos oss: https://www.vivab.info/jobba-hos-oss Tjänsten är placerad i Varberg men du har arbetsuppgifter och projekt även i Falkenberg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskap via arbetslivserfarenhet. Du har mångårig erfarenhet från VA-branschen och god teknisk kunskap inom VA-anläggningar. Vidare har du erfarenhet av byggledning med kompetens att arbeta fram tekniska lösningar i fält eller på anläggning samt kunskap inom entreprenadjuridik och AMA. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att granska projekteringshandlingar, förhandlingssituationer samt kunskaper inom BAS P/U. Vi tror att du är en lösningsorienterad person som har lätt för att ta egna initiativ med god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra människor. Du trivs med att självständigt driva och planera dina uppdrag, både med planering och uppföljning på kontoret och ute på plats där genomförandet sker. Du arbetar på ett strukturerat och kvalitetsmedvetet sätt. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift såväl i det dagliga arbetet som i en förhandlingssituation. Körkort B och datorvana är ett krav. ÖVRIGT VIVAB (Vatten & Miljö i Väst AB) jobbar för en hållbar framtid med rent vatten, friskare hav och minskade avfallsmängder i Varberg och Falkenberg. Från våra vattenverk levererar vi ett dricksvatten av högsta kvalitet och vi strävar efter minsta möjliga miljöpåverkan från våra reningsverk. Vi ansvarar även för avfallshanteringen i våra kommuner, där återvinning och återbruk är viktiga grundstenar i utvecklingen. Vår verksamhet berörs av runt 100 000 personer vilket gör oss till en av landets större aktörer inom vatten, avlopp och avfall. En förenklad miljösmart vardag är vår vision var med och förverkliga den du också! OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonsering både i tryck och digitalt
Arbetsgivare
Vatten & Miljö i Väst AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef Mark och Anläggning

Arbetsgivare / Ort: JM AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
Vi på JM Region Öst behöver nu förstärka vår organisation med en Platschef på Mark och Anläggning i området Uppsala, Norra Stockholm eller Västerås. Du blir en viktig kugge i JMs fortsatta arbete med att huvudsakligen driva interna nybyggnadsprojekt av flerbostadshus inom Region Öst.  ARBETSUPPGIFTER Som Platschef Mark & Anläggning på JM Region Öst, har du en nyckelroll och det övergripande ansvaret för mark & anläggningsproduktionen på byggarbetsplatsen tillsammans med Byggplatschefen. Du ansvarar för planering av det dagliga arbetet, löpande avstämning av kostnader, dokumentation av utförda arbeten samt daglig kontakt med projektgrupp, beställare och leverantörer. Som platschef arbetar du tillsammans med projektgruppen, som består av duktiga tjänstemän och hantverkare. Vidare kan du komma att vara involverad i externa projekt. Du kommer självständigt leda arbeten på plats inom VA, grundläggning, finplanering samt exploateringsarbeten. I rollen ingår även budgetansvar, arbetsmiljöansvar och personalledning.  KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet från att arbeta som platschef inom nyproduktion av mark och anläggning av bostadshus eller bostadsområdes exploateringsarbeten. Du har flera års erfarenhet och har varit med och drivit ett antal projekt. Har du en ingenjörsutbildning i botten är detta meriterande men vi välkomnar också sökanden från yrkesarbetarledet med några års erfarenhet från platschefsrollen.  Som person är du drivande och lösningsfokuserad. Du är strukturerad, engagerad och ser långsiktigt på ditt arbete. Det är också viktigt att du är tydlig och kan kommunicera med människor inom olika yrkesgrupper på ett bra sätt. B-körkort är ett krav. Du talar och skriver det svenska språket obehindrat.  VI ERBJUDER DIG  På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  PLACERINGSORT  Uppsala, Västerås, Norrtälje eller Norra Stockholm  ANSÖKAN Varmt välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 2021-01-24. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. KONTAKT  För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Charlotta Babington Thorzelius på 018-660327 eller [email protected] För mer information om tjänsten kan du kontakta Rickard Adeland på 018-4954981eller [email protected]  Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
JM AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare berg

Arbetsgivare / Ort: Cantera IT-Partner AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Som Samordnande Byggledare berg ansvarar du för att leda och samordna byggledning för alla bergarbeten som utförs för beställarens räkning. Du rapporterar till produktionsledning och bevakar entreprenörens utförande avseende tid, kostnad och innehåll samt mot gällande krav och regelverk. I rollen ingår att samordna att gällande tekniska krav och regelverk avseende bl.a. byggarbetsmiljö och säkerhetsskyddshantering följs upp. Din roll blir även att se till att bergarbetenas framdrift sammanställs och för beställarens räkning övervaka att beslut fattas i produktionstekniska frågor.


Kompetenskrav

1. God kännedom om entreprenadjuridik såsom AB, ABT, ABK Anläggning samt branschnormer såsom AMA och MER

2. Minst 8 års erfarenhet av bergarbeten i anläggningsprojekt varav minst 4 år i ledande befattning inom bergtunnelbyggnad så som byggledare, produktionsledare, arbetsledare, platschef eller motsvarande.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort B är ett krav. Tjänsten är säkerhetsklassad


Vid ansökan märk ansökan med Byggledare berg


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetsgivare
Cantera IT-Partner AB
40530 GÖTEBORG
Hemsida: www.cantera.se
Ansökan
Ansök senast 27 January (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Urdu and Punjabi Speaking planner and coordinator in construction

Arbetsgivare / Ort: Bergsjön Bygg och VVS AB / Billdal
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 27 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We are in need of an Urdu/punjabi speaking leader/planner in the construction business. We have clients and partners that are Urdu/Punjabi speaking and need a person that can plan and coordinate under construction period.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Bergsjön Bygg och VVS AB
Södra Särövägen 60 427 38
42738 Billdal
Ansökan
Ansök senast 27 January (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Platschef

Arbetsgivare / Ort: PEAB Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • bygg

Om jobbet
Vi vill nu förstärka vår organisation med platschefer till vår verksamhet i Uppsala! Vi har de senaste åren genomfört flera spännande projekt som blivit en naturlig del av vår region såsom Uppsala stadshus, Ulls hus, kv Bäcklösa, Uppsala konsert & kongress mfl. Region Bygg Öst bedriver byggverksamhet med inriktning nybyggnation och om- och tillbyggnader av kommersiella fastigheter, samhällsfastigheter och bostäder. Våra kunder är både Peab internt och externa kunder. Region Bygg Öst består av flera arbetschefsgrupper som är verksamma inom Stockholms, Uppsala och Gotlands län. Om tjänsten Som Platschef på Peab har du en central roll i våra projekt. Du blir en nyckelperson som har totalansvar för projektets utförande och din huvuduppgift består av att planera och leda produktionen från byggstart till besiktning. Det innefattar ansvar för personal, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Till din hjälp har du ett antal duktiga personer - allt från inköpare, entreprenadingenjörer och arbetsledare samt skickliga hantverkare. Vi på Peab är stolta över den individanpassade utveckling och den ledarskapsutveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss. Vem är du? Vi söker både dig som är erfaren och senior i rollen som platschef men också dig som har lite mindre erfarenhet. Som person är du lösningsorienterad, initiativtagande samt lojal och har förmåga att överblicka helheten och kan ligga steget före. Du är trygg i din roll och vill ta ansvar och leda dina projekt och entusiasmera dina medarbetare. Du har ett stort intresse för affärer och är kund- och resultatinriktad. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakter med flera olika aktörer har du även en hög social kompetens och har lätt för att samarbeta. Mer erfaren: Du som är lite mer erfaren önskar vi har har minst 5-10 års erfarenhet av rollen som platschef eller likvärdig roll inom olika ny-, om-, och tillbyggnadsentreprenader. Körkort erfordras. Mindre erfaren: Du har 3 års erfarenhet av rollen som platschef inom ny-, om-, eller tillbyggnadsentreprenader. Körkort erfordras.
Arbetsgivare
PEAB Sverige AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare/Platschef

Arbetsgivare / Ort: Effecta Construction Sweden AB / Asmundtorp
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Arbetsledare

Vill du arbeta med ett gott gäng i ett snabbt växande och stabilt företag med trevliga, kunniga och engagerade kollegor.

Vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor när det gäller lön, pension, friskvård och arbetstider med stor frihet under ansvar.


Vi håller på att växa och expandera, därav behöver vi stärka upp vårt team med ytterligare en arbetsledare /platschef. Inför året 2021 väntar, redan inplanerade, stora projekt. Våra uppdrag blir fler och allt större. Du erbjuds en central roll med ansvar kring produktion från start till slut.

Som arbetsledare ansvarar du för planering, styrning och samordning av personal och underentreprenörer på arbetsplatsen. Du ansvarar för att arbetsmiljö och kvalitet efterlevs samt följer upp produktionen med avseende på kostnad, tidsplan och Ritningar.


Du ska ha god datorvana i Officepaketet och du har erfarenhet från NEXT, Autocad eller liknande Program.

Du skall kunna läsa av arkitekt- och ingenjörsritningar för att driva teamet framåt i produktion. Minst 3 års dokumenterande erfarenhet.

Körkort B och tillgång till bil.


Egenskaper

Flexibel

Kommunikativ

Driven och problemlösare


Arbetsgivare
Effecta Construction Sweden AB
Råga Hörstadsvägen 34
26175 Asmundtorp
Ansökan
Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arbetsledare Ledningsnät

Arbetsgivare / Ort: Ls Jobbet AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Nu söker vi en Arbetsledare inom VA till enheten Drift Ledningsnät. Är du kunnig inom området och redo för att axla en spännande roll i en föränderlig fas?

Rollen

Enheten Ledningsnät ansvarar för förvaltning och säkerställande av driften inom Roslagsvattens ledningsnät. Detta genom att lösa akuta problem och driftstörningar, rondera och bevaka ledningsnätets skick samt planera och genomföra kontinuerligt förnyelsearbete.

Som arbetsledare för en av grupperna har du som uppgift att planera, dokumentera, resursfördela, leda och ansvara för gruppens gemensamma arbetsuppgifter och leveranser mot givna målbilder. Gruppen du ansvarar för sköter driften av ledningsnätet inom Ekerö, Färingsö, Munsö, Adelsö och Lovön.

Gruppen hanterar rörläggning, schaktarbete, schaktfria arbetsmetoder, kontroller och besiktningar av ledningsnätet, läcksökning, akuta driftåtgärder och teknisk service till våra kunder i området. Inom gruppen förekommer beredskapsarbete.

Arbetsledaren ansvarar för att ta emot arbeten från både interna som externa intressenter, dokumentera åtgärder i våra stödsystem samt hanterar en viss ekonomisk administration inom ramen för den egna gruppen.

Du är van att arbeta både administrativt men kan även genomföra fältbesök inom din grupp för att leda på plats och ta beslut för framdrift då detta krävs. Du sköter materialinköp och avrop av de avtalade entreprenörer som krävs för den dagliga verksamheten.

Som Arbetsledare arbetar du strukturerat och välorganiserat, du har god insyn i många parallellt pågående arbeten. Du har ett nära samarbete med enhetschefen gällande alltifrån verksamhetsprioriteringar till tekniska frågor och rapporterar veckovis framdrift enligt bolagets mötesstruktur.

Egenskaper

För att lyckas i rollen söker vi dig med god förmåga att leda, koordinera och operativt ta dig an en befintlig verksamhet. Du har en god social och kommunikativ förmåga och trivs med att leda olika typer av människor och kompetenser. Du är driftig och vill utvecklas i din yrkesroll.

Krav

  • Gymnasieutbildning och gärna lämplig eftergymnasial utbildning
  • Du har ett par års relevant arbetslivserfarenhet som exempelvis arbetsledare, projektledare eller liknande inom VA, ledningsnät, rörläggning/anläggning
  • God kännedom om VA, rör- och anläggningsteknik
  • B-körkort
  • Svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Goda IT-kunskaper samt erfarenhet av ärendehanteringssystem och GIS-system
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar
  • Tidigare erfarenhet av budget- och kalkylarbete

Om Roslagsvatten

Roslagsvatten arbetar på uppdrag av VA-kollektivet för att skapa en sund samhällsutveckling med fokus på hållbara lösningar. Vi har en bred kompetens inom vårt område och är ett växande bolag i framkanten av den VA- och avfallstekniska utvecklingen. Roslagsvatten består idag av ca 150 medarbetare och kännetecknas av en familjär kultur och en stolthet över vara med att bidra till samhällsnytta. På Roslagsvatten eftersträvar vi framåtanda, innovation och miljömedvetenhet i kombination med flexibilitet och balans i livet.

Ansökan

Tillträde: Enligt överenskommelse

Placering: Ekerö, Bryggavägen 127

Omfattning: Heltid

För frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef Drift Ledningsnät, Staffan Björk, på telefon 08-598 428 24 alternativt maila [email protected]

Frågor rörande rekryteringsprocessen besvaras av Sandra Mathisen, HR-partner, på 08-598 428 12 eller maila [email protected]

Eftersom anställningen omfattas av säkerhetsklassning kommer säkerhetsprövning med registerkontroll enligt 3 kap. i säkerhetsskyddslagen att genomföras.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Så välkommen att skicka oss din ansökan redan idag!


Arbetsgivare
Ls Jobbet AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportchef

Arbetsgivare / Ort: Swerock AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • bygg

Om jobbet
Vill du vara med och fortsätta bygga på vår organisation som kännetecknas av att vara utvecklande, jordnära, pålitlig och personlig? Trivs du i ledarrollen och drivs av att jobba med människor och bygga teamkänsla? Vill du arbeta med transporter i framkant? Då kan rollen som Transportchef för vår distribution av betong vara något för dig! Om tjänsten Till avdelningen Fabriksbetong inom Swerock Region Mellersta söker vi nu en Transportchef. Som Transportchef hos oss kommer du att vara övergripande ansvarig för leveranser av ballast och betong runt om i Region Mellersta, från Särna i norr till Linköping i Söder. Du och dina ca 70 medarbetare har till uppgift att leverera färdig betong från Swerocks betongfabriker ut till våra kunder på ett så säkert sätt som möjligt vilket vi tror uppnås genom rätt kompetens och utrustning. För oss är det ytterst viktigt att våra leveranser är trygga, säkra och miljömedvetna och därför satsar vi bland annat på att ha en av Sveriges nyaste fordonsparker. Mer i detalj innebär just ditt arbete att ha ett övergripande ansvar för att transporterna och logistiken fungerar optimalt utifrån in- och utleveranser, du utvecklar detta och förstår att det behövs till ett helhetstänk utifrån både människa- och miljö. Du ansvarar för verksamhetsplanering på kort och lång sikt, i stort och smått vilket innebär ett ansvar för att säkerställa att våra fordon kan leverera betong men även att det finns ett gemensamt arbetssätt- och målsättningar inom avdelningen. Du har ansvar för ekonomi, arbetsmiljö, kvalitet och miljö samt direkt personalansvar för fyra medarbetare varav tre är platschefer med underställda personal, främst chaufförer. Tillsammans med underställda chefer skapar du en arbetsplats för gott samarbete och en god arbetsmiljö. Du rapporterar till avdelningschef för Fabriksbetong och ingår i ledningsgruppen för avdelningen. Vem är du? Vi söker dig med relevant utbildning gärna inom logistik, ekonomi eller teknik. Du bör även ha minst fem års erfarenhet som ledare samt arbete inom transport och/eller logistiksektorn. Du är en trygg ledare med stor personlig mognad och kommunicerar på ett enkelt, genomtänkt och tydligt sätt. I ditt ledarskap har du färdigheterna att lösa problem, planera och tänka affärsmässigt. Vi förutsätter att du delar våra värderingar som är Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga. Dessa värderingar omsätter du i handling och är därmed en god förebild för dina medarbetare. Vi vill att du utmanar vårt befintliga arbetssätt, hur vi planerar och hur vi utifrån våra kunders krav på flexibilitet kan vara den bästa arbetsgivaren för våra medarbetare. Vi förutsätter att du har ett intresse och erfarenhet av kollektivavtalsfrågor, gärna inom transport eller bygg. Ansökan Sista dag för ansökan är den 31 januari 2020, men rekrytering sker löpande under perioden så välkommen med din ansökan idag. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Anders Åhlin på tel: 073-384 75 80, om du frågor kring ansökan är du välkommen att kontakta Eva Bergman HR Partner på tel: 073-384 80 61.
Arbetsgivare
Swerock AB
Hemsida: swerock.se
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef Begagnade Reservdelar

Arbetsgivare / Ort: Swecon Anläggningsmaskiner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
I rollen som chef för Begagnade Reservdelar leder och samordnar du arbetet på anläggningen. Tjänsten är en ledande befattning där du arbetar nära den dagliga verksamheten och de anställda som ingår i ditt team. Du har ansvar för- och medverkar aktivt till att resurser nyttjas effektivt och att verksamheten ständigt utvecklas. Du ansvarar du för att allt arbete inom anläggningen sker i enlighet med gällande lagar, avtal, företagspolicys och arbetsmiljöregler. Du bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat inom anläggningen, att samtliga har full information om företagets mål och verksamhetsidé. Du samverkar med övriga funktioner inom företaget som ex. anläggningar och andra marknader inom BA Swecon. Du håller medarbetarsamtal samt lönesamtal i enlighet med företagets riktlinjer. Som chef för Begagnade Reservdelar rapporterar du till Logistik och inköpschef. För att lyckas i tjänsten tror vi att du har mångårig erfarenhet av en arbetsledande roll i en verkstad eller teknisk miljö samt varit ansvarig för personal. Du ska därmed ha erfarenhet av budget – och resultatansvar samt gärna ha jobbat med service/reservdelar, kunder, kommersiella frågor så som ex. fakturering och prisfrågor. Då vi jobbar inom en teknisk bransch så ses erfarenheter från arbete med entreprenadmaskiner eller fordon som meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Språkkunskaper i engelska eller andra språk ses som meriterande. B-körkort är ett krav. En del av arbetet sker genom affär via export och kunskap om detta är önskvärt. Det är meriterande att ha erfarenhet från ledningsgrupparbete. Egenskaper Vi söker dig som brinner för att leda människor, som är självständig och trygg i ditt ledarskap och som agerar konsekvent och tydligt i ledarrollen. Din personlighet kännetecknas av ett högt driv, engagemang och effektivitet. Genom din övertygande personlighet och lyhördhet får du andra människor med dig mot gemensamma uppsatta mål. Du värdesätter ordning och reda och förstår vikten av struktur för ett lyckat resultat. Du är resultatorienterad, ser möjligheter framför problem och mån om att alltid göra ditt yttersta. Du motiveras av att driva utvecklings och förbättringsarbete, har lätt för att samarbeta och skapa teamkänsla samtidigt som du är kommunikativ och tydlig. Trivs du dessutom i en prestigelös arbetsmiljö som präglas av ett föränderligt och dynamiskt arbetsklimat med högt tempo har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Utbildning Teknisk utbildning från gymnasium eller motsvarande är önskvärt. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av: Logistik och Inköpschef Anders Westby, 010-556 15 09 Kontaktombud Unionen, Monica Strömberg, telefon 010-556 34 66 Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande men vill ha din ansökan senast 31 januari 2021. Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med ca 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr (2019).
Arbetsgivare
Swecon Anläggningsmaskiner AB
Hemsida: https://www.volvoce.com/sverige/sv-se/swecon/
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare med fokus på infrastrukturprojekt till Karlstad

Arbetsgivare / Ort: SYSTRA AB / Karlstad
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

SYSTRA växer! På SYSTRA har du den unika möjligheten att vara med och bygga upp en verksamhet. Anta utmaningen och bli en del av vårt team!

Om jobbet

Som byggledare är du en central del av projekten. Du kommer att bidra som byggsakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer att leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll. Du kan komma att ansvara för såväl större som mindre projekt inom infrastrukturområdet.

Vem är du?

Vi söker dig med erfarenhet av arbete som byggledare, projektledare, platschef eller arbetsledare inom infrastruktur. Du kan också ha arbetat inom entreprenad eller konsultverksamhet inom infrastruktur. Har du arbetat med järnväg (BEST), mark, väg eller anläggningskonstruktion är det en merit. Likaså om du arbetat som byggsakkunnig (BPU).


Du trivs med ett arbete med mycket olika samarbeten och har lätt för att skapa nya kontakter. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och driver självständigt ditt arbete framåt och säkerställer att ni når uppsatta mål och tidsramar.


Du har god förståelse för byggprocessen och är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör, alternativt har du erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Om du har betongkunskap klass 1, arbete på väg (APV), BASÄSKYDD (SoS-ledare) eller BAS P/U är det meriterande.

B-körkort är en förutsättning för arbetet. För att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov behöver du kunna grundläggande svenska och engelska i både tal och skrift.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en unik chans att vara med och bygga upp verksamheten i ett kraftigt expanderande internationellt företag. Du blir en viktig del av vår verksamhet och har stora möjligheter att påverka såväl mallar och rutiner som utvecklingen framåt.


Tillsammans med medarbetare inom våra andra affärsområden utgår du från vårt kontor i centrala Karlstad.

På SYSTRA vet vi att det är medarbetarnas olikheter som får organisationen att växa. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen.


Så, är du en nybyggare som vill vara med och förstärka SYSTRAS verksamhet inom projekt-/byggledning med din unika kompetens? Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Om SYSTRA

SYSTRA är ett internationellt företag med över 7 500 anställda runtom i världen. Vi är en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar för höghastighetsjärnväg, metro, tunnelbana, spårväg, väg & trafik och flygplats. Vi har bland annat designat 50 procent av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar, automatiserade metro och tunnelbanor.

Vi driver infrastrukturprojekt i dess olika skeden, från tidiga utredningar till färdig anläggning. SYSTRAs ägare SNCF och RATP är två av Europas största företag inom transportlösningar. Läs gärna mer om SYSTRA i Sverige på vår hemsida www.systra.se

SYSTRA-confidence moves the world

Intresserad och vill veta mer? Varmt välkommen att höra av dig

Regionchef Gary Gustafsson

010-685 06 22

[email protected]

Bitr. affärsområdeschef Anders Lövgärd

010-685 06 16

[email protected]

Rekryteringspartner SYSTRA Katarina Svensson,

010-708 05 11

[email protected]

Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.


Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Arbetsgivare
SYSTRA AB
Västra Torggatan 11
65225 Karlstad
Hemsida: www.systra.se
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare med fokus på infrastrukturprojekt till Göteborg

Arbetsgivare / Ort: SYSTRA AB / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

SYSTRA växer! På SYSTRA har du den unika möjligheten att vara med och bygga upp en verksamhet. Anta utmaningen och bli en del av vårt team!

Om jobbet

Som byggledare är du en central del av projekten. Du kommer att bidra som byggsakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer att leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll. Du kan komma att ansvara för såväl större som mindre projekt inom infrastrukturområdet.

Vem är du?

Vi söker dig med erfarenhet av arbete som byggledare, projektledare, platschef eller arbetsledare inom infrastruktur. Du kan också ha arbetat inom entreprenad eller konsultverksamhet inom infrastruktur. Har du arbetat med järnväg (BEST), mark, väg eller anläggningskonstruktion är det en merit. Likaså om du arbetat som byggsakkunnig (BPU).

Du trivs med ett arbete med mycket olika samarbeten och har lätt för att skapa nya kontakter. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och driver självständigt ditt arbete framåt och säkerställer att ni når uppsatta mål och tidsramar.

Du har god förståelse för byggprocessen och är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör, alternativt har du erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Om du har betongkunskap klass 1, arbete på väg (APV), BASÄSKYDD (SoS-ledare) eller BAS P/U är det meriterande.

B-körkort är en förutsättning för arbetet. För att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov behöver du kunna grundläggande svenska och engelska i både tal och skrift.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en unik chans att vara med och bygga upp verksamheten i ett kraftigt expanderande internationellt företag. Du blir en viktig del av vår verksamhet och har stora möjligheter att påverka såväl mallar och rutiner som utvecklingen framåt. Tillsammans med 15 andra projekt och byggledare utgår du från vårt huvudkontor på Mölndalsvägen i Göteborg alternativt från Borås.

På SYSTRA vet vi att det är medarbetarnas olikheter som får organisationen att växa. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen.

Så, är du en nybyggare som vill vara med och förstärka SYSTRAS verksamhet inom projekt-/byggledning med din unika kompetens? Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Om SYSTRA

SYSTRA är ett internationellt företag med över 7 500 anställda runtom i världen. Vi är en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar för höghastighetsjärnväg, metro, tunnelbana, spårväg, väg & trafik och flygplats. Vi har bland annat designat 50 procent av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar, automatiserade metro och tunnelbanor.

Vi driver infrastrukturprojekt i dess olika skeden, från tidiga utredningar till färdig anläggning. SYSTRAs ägare SNCF och RATP är två av Europas största företag inom transportlösningar. Läs gärna mer om SYSTRA i Sverige på vår hemsida www.systra.se

SYSTRA-confidence moves the world

Intresserad och vill veta mer? Varmt välkommen att höra av dig

Regionchef Gary Gustafsson

010-685 06 22

[email protected]

Bitr. affärsområdeschef Anders Lövgärd

010-685 06 16

[email protected]

Rekryteringspartner SYSTRA Katarina Svensson,

010-708 05 11

[email protected]

Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.


Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Arbetsgivare
SYSTRA AB
Mölndalsvägen 24
41263 Göteborg
Hemsida: www.systra.se
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare

Arbetsgivare / Ort: NCC AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Affärsområde NCC Infrastructure är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom infrastruktur, anläggningsarbeten, markarbeten och vägservice. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö. Inom NCC Civil North i Västerbotten arbetar vi idag med ett antal större och medelstora mark- och anläggningsprojekt och vi ser mycket positivt på framtiden. Av den anledningen söker vi nu dig som vill förstärka vårt team, arbeta som arbetsledare och vara med på vår fortsatta utveckling framåt. Rollen hos oss Som arbetsledare har du ett självständigt och omväxlande jobb med stort eget ansvar. I samarbete med platschefen planerar och leder du projekten framåt, följer upp tidplaner, fördelar resurser och ser till att de genomförs på ett bra sätt. Du arbetar aktivt med projektets tekniska lösningar, leder och fördelar löpande arbetsuppgifter men har samtidigt ett ansvar för projektets ekonomi. Du deltar vid framtagande av tidplaner, stämmer av egna aktiviteter och utför arbetsberedningar tillsammans med kollegorna i teamet. Dina erfarenheter Byggteknisk utbildning på gymnasienivå alternativt YH-utbildning eller högskole-/universitetsutbildning inom bygg eller anläggning. Du kan även ha en bakgrund som innebär att du har arbetat ett antal år med mark-, väg-, bygg- och anläggningsarbeten eller annan närliggande tjänst inom produktion. Vi söker både dig som har lång erfarenhet som arbetsledare samt dig som är nyexaminerad från relevant utbildning och har viljan att utvecklas hos oss. B-körkort är ett krav för tjänsten. Dina egenskaper För att trivas som arbetsledare hos NCC ska du inte vara rädd för utmaningar, vara öppen att tänka nytt och tycka om att leda projekt framåt. Vi är mycket intresserade av dina personliga egenskaper och tror att en av de viktigaste egenskaperna är viljan att skapa och utveckla relationer både med kunder, underentreprenörer och medarbetare för att kunna bygga ett motiverat och engagerat team. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Placering i Skellefteå. B-körkort är ett krav. Slutkandidaten för den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Daniel Marklund, Projektchef 070-660 40 76. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen? Kontakta då gärna Lisen Hagberg 079-065 93 35 Registrera din ansökan och CV nedan. Urval och intervjuer sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2021-01-31. Vi erbjuder Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar. Hos oss är det du som påverkar din utveckling. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
NCC AB
Hemsida: www.ncc.se
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Project Manager Energi- & Infrasystem

Arbetsgivare / Ort: Wsp Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Vi på WSP Energi & Infrasystem är med på resan att modernisera VA-systemet samt elförsörjningen för att framtidsäkra samhällstillgångarna. Vill du hänga på? Vad du kommer få göra? Som Projektledare eller Projekteringsledare hos oss får du en viktig och central roll där du leder ditt eget och andras arbete. Du kommer självständigt eller i bestående av ett WSP- team driva projekt inom några av de försörjningssystem vi har i samhället. Du kommer jobba nära våra kunder och deras verksamheter och vara en WSP-ambassadör för just dina projekt. Vi kan erbjuda uppdrag hos fler av de stora aktörerna på marknaden inom energi och försörjningssystem. Du kommer att få möjligheten att ingå i team som arbetar i stora projekt med projektledning och teknik som fokus. Vi är också med och driver spännande utvecklingsprojekt inom Energi och VA-systemet genom bland annat energilagring och elektrifiering av vägnätet. Vem du är? För att trivas hos oss värnar du om en god gemenskap genom att vilja vara med och bidra till en härlig stämning samt delar gärna med dig av dina erfarenheter, knyta nya kontakter internt så som externt och ta eget ansvar i sälj- och marknadsarbete. Vi ger goda förutsättningar genom att arbeta med varierande kunder, genomföra uppdrag både självständigt men även tillsammans med kolleger samt erbjuda kompetensutveckling genom olika kanaler. För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du: - har drivet och viljan att vara med att utveckla vårat samhälle - är självständig i ditt arbetssätt men kunna jobba bra ihop i team och ta hjälp av andra för att lösa utmaningar - har minst fem års erfarenhet av projektledning eller projekteringsledning inom något av de försörjningssystem vi har inom VA och energisystemet - har relevant eftergymnasial utbildning från universitet eller högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet Meriterande är erfarenhet inom transmissionsnätet eller projektledning inom VA-ledningsnät eller VA-anläggningar. Eftersom arbetet innehåller en stor del administrativ och teknisk dokumentation, förståelse och kommunicerande moment är det även viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Vi erbjuder En karriär på WSP erbjuder en mängd olika möjligheter. På WSP finns resurserna och kunskaperna som krävs för att driva större multidisciplinära uppdrag. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas som projektledare inom energi-, miljö och infrastrukturbranschen. Och det finns goda möjligheter för dig att utveckla din kompetens brett samt jobba med framtida samhällsutmaningar som just du tycker är intressanta. Arbete på WSP leder till stimulerande möjligheter att vara en aktiv del av ett ledande globalt företag med stark förankring på den lokala svenska marknaden. Nu hoppas vi att du med din framåtanda och erfarenhet vill stärka oss ytterligare inom vårt område och så ser vi till att vi tillsammans skapar den framtid som vi vill ha. Har du drivet så erbjuder vi möjligheten! Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast, dock senast 31 januari 2021. Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes. Kontakta gärna oss vid frågor, Ginny Sommensjö, Senior Rekryterare WSP, 072-452 94 03. Karl-Henrik Björk, Gruppchef Energi- och Infrasystem, 072- 084 32 45. Sara Carlsson, Gruppchef Energi- och Infrasystem, 072-083 26 53. WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag. WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 48 700 medarbetare i världen, i Sverige är vi omkring 4 100. wsp.com Följ oss gärna på WSP Sverige (https://www.linkedin.com/company/wsp-sverige/) (LinkedIn), WSP Sverige (https://www.facebook.com/wspsverige/) (Facebook), eller @lifeatwspsverige (https://www.instagram.com/lifeatwspsverige/) (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.
Arbetsgivare
Wsp Sverige AB
Hemsida: http://www.wsp.com
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef sökes till bolag inom mark- och anläggningsbranschen i Stockholm!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Har du erfarenhet som platschef/arbetsledare inom bygg- och anläggningssektorn och är en stark ledare som motiveras av att leda andra till uppsatta resultatmål och driva utvecklingsprojekt? Då kan du vara den vi söker! För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som platschef inom ett av Sveriges växande bolag inom mark-och anläggningssektorn. Vår kund erbjuder helhetslösningar inom mark och anläggning för energibolag, infrastruktur och byggbolag. Bolaget startades år 2014 i Luleå och arbetar med att lägga grunder åt allt ifrån förskolor till trygghetsboenden och ställverk utifrån miljökrav och lagar. Till Stockholmskontoret söker de nu en driven platschef som kommer att ha ett övergripande ansvar för sina projekt samt att verksamhetssystem och regelverk följs enligt myndigheters och branschorganisationers krav. Vidare ansvarar platschefen att aktivt söka, initiera samt konstruktivt medverka till åtgärder som tillvaratar bolagets samlade resurskapacitet och resultatutveckling. Som platschef är du en nyckelperson inom bolaget & har ett övergripande ansvar inom följande huvudarbetsuppgifter: - Projekt- & budgetansvar: Leda, planera och ansvara för produktion och resultat i aktuella projekt som genomförs enligt fastställda riktlinjer. Påverka & säkerställa projektens intäkter och kostnader för att uppnå minst måluppsatt lönsamhet - Ansvara för säkerställande av god arbetsmiljö i projekten utifrån lagstiftning och bolagets arbetsmiljöinstruktion - Personalansvar: planera resursåtgång, delegering av arbetsuppgifter, genomförande av arbetsberedningar samt rekrytering & utveckling av projektets personal - Fortlöpande informera om projektets utveckling, tidplaner, kvalitet, miljö och ekonomi Tjänsten beräknas tillsättas omgående och inleds med en provanställning om 6 månader med chans till förlängning. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund och StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen. För denna tjänst tillämpas arbetstider 07.00 – 16.00 på projektbasis. För denna tjänst har du möjlighet att utgå hemifrån och från huvudkontoret i Salem och i Tyresö. Trygga förmåner i form av kollektivavtal och friskvård tillämpas med möjlighet till förmånsbil, dator och telefon. Vid uppstart ges en introduktion. Din profil Vi söker dig som har minst cirka 5 års erfarenhet inom mark- och anläggningsbranschen, gärna i en roll som platschef eller arbetsledare. Du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning inom bygg, entreprenad, samhällsbyggnad eller industriell ekonomi, alternativt att du besitter motsvarande arbetslivserfarenhet inom mark- och anläggning. Har du tidigare drivit större miljonprojekt inom mark- och anläggningssektorn, har ett stort kontaktnätverk samt har erfarenhet av budgetansvar och arbetsledning är det starkt meriterande. För att passa in i denna tjänst besitter du ett starkt ledarskap och driv till utveckling, såväl en förståelse för affärsmässighet och att driva projekt till resultat. Vidare har du en förmåga att identifiera rätt resurser inom ramen för deadlines samt är van att hålla i ett övergripande ansvar för projekt. Du har ett starkt ekonomiskt sinne för kalkyler, är analytiskt lagd och motiveras av att driva projekt och personalteam i rätt riktning. Krav för tjänsten är att du har god systemvana av Office 365 samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. För denna tjänst läggs stor vikt på personlig lämplighet. Vi söker dig som vill vara en del av ett litet och drivande bolag där möjlighet ges till att avancera internt. Passar beskrivningen bra in på dig? Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast 1 February (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef Entreprenad Hässleholm

Arbetsgivare / Ort: Treano Bygg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • bygg

Om jobbet
Treano är verksamma i hela Skåne och fortsätter kontinuerligt att växa inom både byggservice, entreprenad och bostadsproduktion. Tillsammans är vi idag ca 200 drivna medarbetare med en årlig omsättning på ca 900 mkr, vilket gör oss till en av de större och mest snabbväxande byggaktörerna i Skåne. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har även lokalkontor nära våra kunder i Ystad, Trelleborg, Lund, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. Vi erbjuder dig att få vara med och fortsätta bygga mot vår vision: Att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. För att nå denna position så arbetar vi aktivt med att utveckla och implementera våra värdegrunder Personlig, Laganda och Ansvarsfull. Vi är stolta över vad vi uppnått och vill fortsätta utvecklas bland annat genom yrkeskunniga medarbetare, öppen kommunikation, positivt arbetsklimat med god teamkänsla och möjligheter att utvecklas. Som Platschef erbjuds du en central roll i entreprenadprojektens utförande. Du ansvarar för kvalitet, ekonomi, planering och personal i projekten. Rollen ingår i produktionsledningsteamet för affärsområdet Entreprenad Nordöstra Skåne som är placerat på vårt kontor i Hässleholm. Övergripande arbetsuppgifter: - Framtagande av projektplan avseende orientering, projektmål, miljöaspekter, beställare-/projektorganisation, kritiska inköp - Organisera och planera produktionen - Fatta ekonomiska beslut gällande produktionsfrågor så som anbud, inköp av UE, ÄTOR, leverantörer och material - Fortlöpande budget- & resultatarbete samt uppföljning och rapportering - Aktivt medverka i erforderliga bygg-, installations- och produktionsmöten - Aktivt medverka vid upphandling av UE, inklusive leverantörsbedömning och KMA-säkring Du som söker har minst tre års erfarenhet som platschef i byggbranschen inom entreprenad. Du har en adekvat eftergymnasial utbildning. Vi utgår från att du har gedigen kunskap och erfarenhet inom produktion, planering och arbetsledning. Erfarenhet av entreprenader >50 Mkr och prefabricering är meriterande. Kunskap om lagar och avtal som är relevanta för branschen är en självklarhet. Erfarenhet av Hogia ekonomi och Byggsamordnaren är en fördel men inget krav. Vidare är du bra på att organisera och planera, är kundorienterad, har goda ledaregenskaper och är bra på att skapa ett gott arbetsklimat i gruppen. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Vi ser också att du har en hög arbetsmoral och trivs med att arbeta med frihet under ansvar.  Vi värderar laganda och ansvarsfullhet högt. Vi sätter också värde på att vara personliga och värnar om våra medarbetares trivsel där kompetensutveckling är en självklar parameter. För dig som vill utvecklas och växa i din yrkesroll erbjuds många möjligheter att göra det.  Hos oss erbjuds du en plats i en organisation som har goda värderingar och en hög kvalité- och miljömedvetenhet. Hos Treano Bygg får du möjligheten att jobba i ett medelstort bolag och affärsområde som är i tillväxtfas med varierande arbete under eget ansvar och initiativtagande.  Tillträdesdag Enligt överenskommelse. Ansök senast den 1 februari. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.  För frågor om tjänsten kontakta affärsområdeschef Ola Eliasson - [email protected]  Besök gärna vår hemsida: www.treano.se för mer information om oss
Arbetsgivare
Treano Bygg AB
Hemsida: https://www.treano.se
Ansökan
Ansök senast 1 February (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 February (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 2 år - Uppdragsstart: Enligt ök. - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 25% - OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. En byggledare ansvarar i första hand för produktionsskyddet i form av effektiv uppföljning av tid, kostnad och kvalitet. Arbetet omfattar kontroll, uppföljning och godkännande av anlitade entreprenörers arbete och egenkontroll, samt ansvar för att arbetet bedrivs enligt gällande lagar och krav samt för ändamålet framtagna handlingar. Exempel på uppdrag och ansvar: - Bistå i framtagandet av projekteringshandlingar, granska och lämna synpunkter ur ett produktionsperspektiv. - Aktivt följa upp och rapportera byggentreprenadens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet. - Ansvara för ändrings- och tilläggsarbeten samt avdrag (ÄTA) utifrån kontrakt och dokumentera dessa, rapporterar dessa kontinuerligt till projektledaren. - Ansvara för input avseende prognos för gällande byggentreprenad. - Leda och protokollföra byggmöten utifrån överenskommen agenda. - Stödja entreprenörens arbete med att ta fram arbetsplaner, tidplaner och detaljerade veckoplaner. Godkänna när dem är klara och kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter. - Vid projekt i anslutning till pågående drift, koordinera gränssnitt mot driftsoperatör för att säkerställa minimal påverkan på drift. - Säkerställa att entreprenören efterföljer Kundens säkerhetsstyrningssystem, krav på miljö och arbetsmiljö, tekniska riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet. - Fatta för projektet erforderliga beslut utifrån mandat. - Delta vid besiktningar och bistå vid överlämning till Kunden. - Representera Kunden och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer. - Rapportera till projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet. - Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift. Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Minst 10 års erfarenhet av byggledning i ombyggnadsprojekt. - Minst 10 års erfarenhet av byggprojekt inom offentlig verksamhet. - Minst 7 års erfarenhet av trafikdepåprojekt. - Kunskap inom Entreprenadjuridik, AB, ABT, ABK, AMA. - Yrkesingenjör inom relevant område eller motsvarande förvärvad erfarenhet. ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast 3 February (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggchef

Arbetsgivare / Ort: BestOne ROOM & TOUR AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 February (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Språk
Krav
  • Kinesiska
  • Engelska

Om jobbet

Bestone Room & Tour AB ligger i västra Sverige. Bolagets huvudsakliga verksamheter omfattar fastighetsinvestering och fastighetsutveckling samt byggnation.

På grund av företagets utveckling och affärsbehov behöver företaget nu att du går med i vårt team som investeringskonsult och utvecklas tillsammans med oss.

Vi förväntar oss att du ska uppfylla följande villkor:

Du bör

1. ha erfarenhet av planering, projektering och konstruktion av mer än två storskaliga fastighetsprojekt

2. ha högskoleexamen med inriktning mot arkitektur eller anläggningsteknik

3. ha minst tio års erfarenhet av storskalig byggprojektledning

4. ha kunskap om materialanvändning inom byggteknik

5. behärska kinesiska och kan kummunicera engelska

Arbetsgivare
BestOne ROOM & TOUR AB
Ansökan
Ansök senast 4 February (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arbetsledare gata/rörnät

Arbetsgivare / Ort: Älmhults kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. På vår arbetsplats ser man till de policys och rutiner som finns. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete. Produktionsavdelningen är indelad i tre funktioner med inriktning gatuarbeten, park/grönyteskötsel samt ledningsnät. Sammanlagt är vi 20 till 27 medarbetare beroende på säsong. Vi är en verksamhet som är i ett spännande utvecklingsarbete. Vi är ett glatt gäng med ett stort engagemang för verksamheten och välkomnar en medarbetare med drivkraft och initiativförmåga som kan bidra till att verksamheten utvecklas vidare. Nu söker vi en flexibel och serviceinriktad arbetande Arbetsledare med inriktning på gata och rörnät. I Älmhults kommun är utbyggnadstakten av nya bostadsområden och offentliga miljöer hög, vilket medför att produktionsavdelningen får nya uppdrag inom anläggning, drift och skötsel. Den positiva utvecklingen innebär både krav på kreativitet och nytänkande i rollen som arbetsledare. Som anställd hos oss på produktionsavdelningen gör du det som "ambassadör" för Älmhults kommun. Det vi gör genomsyras av professionalism, öppenhet och engagemang. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du ett omväxlande jobb där du arbetsleder alla typer av förekommande arbeten, främst inom rörnät men även vissa verksamheter inom gata. Större projekt att planera och koordinera är VA-saneringar och projekt för VA-avdelningens räkning. I tjänsten kommer du att arbeta med alla förekommande arbeten inom Produktionsavdelningen. Huvudinriktningen är mot service för kommunens ledningsnät, färskvatten, dagvatten och spillvatten. Typiska anläggningsarbeten som planeras och förbereds kan vara ventilbyten, reparation av ledningar samt ledningsförnyelse. Inom gator står att upprätthålla standarden på våra gator, både sommar och vinterunderhåll ingår. VA-saneringar samt även viss nyanläggning finns i verksamheten, liksom service och undersökningar på ledningsnätet t ex vid avloppsstopp och vattenläcksökning. Samordning med andra arbetsledare inom och utanför avdelningen är en naturlig del av uppdraget. Du kommer att arbeta tillsammans med alla funktioner inom produktionsavdelningen och i nära samarbete med driftchefen. Du kommer att ha ett tydligt ansvar för att tillsammans med de olika funktionerna planera och genomföra ställda uppdrag samt kvalitetssäkra utförandet. I tjänsten ingår vid behov beredskapstjänstgöring i Produktionsavdelningens beredskapsverksamhet. Vi söker en engagerad och driven person som vill bli en del av ett glatt gäng och gärna utvecklar verksamheten vidare tillsammans med oss. KVALIFIKATIONER Du bör ha dokumenterad utbildning "Arbete På Väg" . Du har erfarenhet inom anläggningsarbeten, ritningsläsning och utsättning. Det är viktigt att du har ett bra ordningssinne och servicekänsla, samt att du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har stort engagemang, god samarbetsförmåga, är flexibel och har god förmåga att arbeta såväl i lag som självständigt. Du är duktig på att lösa praktiska problem och har god vana vid att läsa in arbetsmaterial. Du är intresserad av att arbeta i en organisation med många och omväxlande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har: Erfarenhet inom anläggning/rörläggning. Tidigare erfarenhet av arbetsledning. Körkort BE ÖVRIGT Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
Älmhults kommun
Ansökan
Ansök senast 5 February (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef

Arbetsgivare / Ort: Ps Partner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
Element Logics vision är att göra vårt kundlager till det mest effektiva i Europa. Vi fokuserar på ett effektivt varuflöde och hög produktivitet för att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och konkurrenskraftiga. Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer för stora och små lager. Bolaget grundades 1985 och är marknadsledande inom flera marknadssegment och har stor expertis och erfarenhet. Element Logic är specialiserade på interna logistikprocesser; vi designar, utvecklar och levererar de mest fördelaktiga lagerlösningarna. Vi har den senaste kompetensen inom det unika automatiserade lagrings- och minilastningssystemet AutoStore® samt vårt Warehouse Management System Element, WMS / EWMS. Huvudkontoret ligger i Kløfta, Norge, med dotterbolag i bla Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. https://www.elementlogic.net/ Element Logic fortsätter att växa och vi är därför i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kundlager till det mest effektiva i Europa är det här platsen att vara! Företaget verkar i en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering och är extremt väl positionerat för framtiden. Element Logic behöver nu stärka upp sitt team med ytterligare en Platschef till sitt Delivery team! Platschefen är Element Logics huvudkontakt på byggarbetsplatsen hos kund och leder, övervakar och leveranssäkrar intralogistikprojektet gällande installation av Autostore och annan automationsutrustning. AutoStore-systemet innehåller batteridrivna robotar, förvaringslådor, operatörsportar och ett ramverk i aluminium. Arbetet avser både mekanisk och elektrisk installation, samt driftsättning av alla delsystem. Arbetsuppgifter: • Se till att det finns en tydlig och detaljerad plan över byggarbetet gällande installation, driftsättning och testning av automationsprojektet. • Leda arbetet och kvalitetssäkra montering och installation av AutoStore och säkerställa att manualer följs. • Planera och samordna aktiviteter och materialleveranser med alla underleverantörer och den egna personalen på byggplatsen. • Utföra reparationsarbeten på AutoStore-installationer och ge support till teamet under mekaniskt installationsarbete av tex. portar. • Övervaka processen och installeringen av lagersystemet enligt avtalsvillkoren. • Identifiera eventuella problemområden och säkerställa att hitta lösningar i tid och regelbundet rapportera till Head of Delivery gällande status och progress. • Vara involverad i val av leverantör för installationen samt ansvarig för bemanning av resurser samt godkänna underleverantörsfakturor och tidrapporter för personal. • Kontinuerligt förbättra monteringsprocessen enligt LEAN tillsammans med Element Logics underleverantörer. • Var ansvarig för se till att all personal som är involverade i leveransteamet, följer de EHS föreskrifter som gäller på arbetsplatsen(miljö, hälsa och säkerhet) samt anpassa arbetsprocessen på byggarbetsplatsen efter det. Kompetens och bakgrund: • Universitetsutbildning eller utbildning från yrkeshögskola inom logistik/teknik mekanik eller konstruktion. • 5-10 års erfarenhet av bygg och anläggning eller intralogistik. • Det är en fördel om du är van att arbeta projektbaserat och har erfarenhet av projektledning/koordinering. • Har du erfarenhet av AutoStore och dess montering är det meriterande. • Erfarenhet från att framgångsrikt ha arbetat med LEAN och ständiga förbättringar • God teknisk förståelse och kunskap inom CAD, samt förmåga att läsa tekniska ritningar. • Truckkort är meriterande. • God svenska och engelska i tal och skrift. • Goda kunskaper i Microsoft office. Du som person: Du har en naturlig förmåga att leda och engagera aktiviteter samt delegera och följa upp ansvar. Du är även affärsmässig och har en stor kommersiell förståelse, har ett finansiellt intresse samt god förståelse för tekniska frågeställningar. Vidare har du lätt för att skapa struktur och tydlighet. Du är som person organiserad och proaktiv i ditt arbetssätt och kan lätt förstå och tydliggöra komplexa samband genom din höga analytiska förmåga. Det är viktigt att du är lyhörd, van vid snabbt tempo och öppen för ständiga förbättringar. Du drivs av att hitta lösningar och gör det på ett pragmatiskt och beslutsamt sätt. Du är ödmjuk med en förmåga att vinna förtroende och bygga interna och externa varaktiga relationer och skapar en god stämning med dom du samarbetar med. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt. Tjänsten innebär resor vilket kräver att du har körkort. Ansökan Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, klicka in på www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Lundin Medved via mail, [email protected] Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Ps Partner AB
Ansökan
Ansök senast 5 February (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.