På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Platschef inom bygg
Spela filmen

Platschef inom bygg

311 Lediga jobb

Arbetsledare till Park- och grönytor

Arbetsgivare / Ort: Borås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 400 personer arbetar på Servicekontoret. På avdelningen Entreprenad arbetar cirka 200 medarbetare. Verksamheten är indelad i områdena; fastighetsservice, byggservice, idrottsanläggningar, åkeri och markrenhållning, VA, gata, park- och grönytor. Vi söker nu en ny arbetsledare till vår enhet för Park- och grönytor. Enheten Park- och grönytor är Borås Stads viktiga resurs för skötseln av; vår vackra Stadspark och andra grönytor i centrum, våra lekfulla skolgårdar, våra miljöbärande stadsträd, våra slitstarka bollplaner, mm. Enheten är också en väldigt viktig och flexibel resurs för staden under extraordinära händelser. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter med möjlighet att utveckla en bred kompetens inom arbetsområdet. Verksamheten bedrivs enligt ett beställar-utförarkoncept och det innebär bland annat mycket kontakt med arbetsledarkollegor samt beställarfunktionerna som är placerade på andra förvaltningar och bolag inom Borås Stad. I ditt arbete som arbetsledare för Park- och grönytor arbetsleder du en grupp om ca 20 medarbetare, medarbetarantalet varierar efter säsong. Det innebär att du ansvarar för verksamhetens resultat, arbetsmiljö och personal, genom att bland annat hålla regelbundna arbetsplatsträffar, utvecklings- och lönesamtal. Arbetet innefattar också ett brett skötselansvar över parkytor, växthus, fontäner, fotbollsplaner, skolgårdar, lekplatser mm. Ditt uppdrag innebär en roll där du arbetar självständigt, men också med stöd från kollegor på förvaltningen. Du arbetar självständigt med att planera, leda och följa upp dina arbetsområden. Du kommer att bedriva arbetsledning över egen personal och underentreprenörer enligt skötselavtal och dagliga extrauppdrag. Du kommer även att arbeta med kalkyl- och anbudsarbete för exempelvis nyprojektering av grönytor samt skötselavtal och mindre skogsarbeten. Vidare så ansvarar du för planering och inköp av växter, gödsel, maskiner och tjänster. Som arbetsledare ingår du i beredskapstjänstgöring i vår beredskapsorganisation som bland annat omfattar vinterväghållning och VA-verksamhet. Vi tillhandahåller den utbildning som krävs för detta uppdrag. Det är meriterande om du har en vidareutbildning som landskapsingenjör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en god växtkunskap. Erfarenhet av grönyteskötsel är meriterande. Du har erfarenhet av chef-/ledaruppdrag. Du har goda datorkunskaper i främst Officepaketet. B-körkort är ett krav. Du är ansvarsfull, strukturerad och van vid att ta snabba beslut. Vidare har du lätt för att samarbeta och inspirera till lösningar. Du är målinriktad och har ett affärsmässigt tankesätt där du sätter kunden, uppgiften och personalen i centrum. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Intervjuer genomförs löpande. Fackliga företrädare nås genom Borås stads växel 033-35 70 00. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Arbetsgivare
Borås kommun
Hemsida: www.boras.se/ledigajobb
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren Arbetsledare sökes till Mark- och Anläggningsenheten

Arbetsgivare / Ort: Sundbybergs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Du siktar högt. Och har fötterna på jorden. Precis som vi. Här på Mark- och Anläggningsenheten erbjuds du en möjlighet att ingå i en värderingsstyrd anläggningsorganisation. Vi söker efter en erfaren, driven och nytänkande Arbetsledare som tillsammans med oss bidrar till att skapa en levande, attraktiv och sammanhållen stadsmiljö med liv och rörelse i alla stadsdelar. Vi är drygt 20 personer i vår enhet bestående av grupperna; Produktion, Projektutveckling och Tillståndshantering. Med fokus på Respekt, Engagemang, Kvalité och Omtanke (R.E.K.O), arbetar vi såväl strategiskt och operativt med utveckling, planering samt utförandeentreprenader. Vi är övertygade att trivsel och arbetsglädje ger ökad personlig initiativförmåga och yrkesskicklighet. Som Arbetsledare säkerställer du relevant och förväntat innehåll samt god ekonomi i tilldelade projekt genom produktionsfasen, utan att sänka kvalitativa värden i projekten. Dina arbetsuppgifter består bland annat i att styra, leda och kvalitetssäkra den dagliga produktionen i mark- och anläggningsprojekt, både i egen regi samt med våra ramavtalspartners. Med ett "hela staden-perspektiv" bidrar du till att stärka Sundbyberg stads varumärke samt arbetar aktivt för att skapa goda förutsättningar för att nå vår vision 2030. Vi vill att du har minst 7 års erfarenhet som Arbetsledare eller Platschef och har relevant byggteknisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig.  Som person är du öppen och kreativ samt har förmågan att uppnå resultat via medarbetare. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och värderingar. B-körkort är ett krav. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 15 september, men vänta inte, urval och intervjuer sker löpande. Ha en trevlig sommar så länge! Välkommen med din ansökan!   Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.   
Arbetsgivare
Sundbybergs kommun
Hemsida: http://www.sundbyberg.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Operation Manager till NCC Asfalt Östergötland

Arbetsgivare / Ort: NCC AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare driva några av de mest utmanande projekten som finns i mellersta Sverige? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall råder vi dig verkligen att söka detta jobb! Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö. Rollen som Operation Manager Som Operation Manager leder och utvecklar du vår verksamhet inom asfaltsbeläggning, med kommuner och privatpersoner som främsta kunder. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt ansvar för underställd personal. Du kommer leda och fördela arbetet för din underställda personal och planera och samordna resurser - både interna och externa. Du driver även våra försäljningsaktiviteter på asfaltsmarknaden i området där du analyserar och aktivt bearbetar marknaden samt ansvarar för att driva säljprojekt från anbud till affär. Arbetet sker i nära samarbete med Area Manager, Operation Managers och Operation Specialists i din Area. Det är en självklarhet för dig att kommunicera och leva efter NCC:s strategier och våra värderingar Ärlighet, Tillit och Respekt samt våra STAR Behaviours som är ett komplement till våra värderingar. Din profil  Som person är du driven, flexibel och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du behöver vara strukturerad och ha en god förmåga att prioritera. Du trivs i rollen som ledare och vill vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av beläggningsverksamhet, samt några års erfarenhet som platschef/arbetsledare eller motsvarande roll. Du är van att arbeta med uppsatta tidplaner samt vågar ställa krav lika väl som du är stöttande och ödmjuk. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsområdet är i Östergötland, med placeringsort Norrköping. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area manager, Mats Johansson, telefon 070-1891174 eller Operation Manager Danho Chabe, telefon 076-5215250. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2021-09-19. Välkommen med din ansökan! Om oss  På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.  Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag. Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.  NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.  I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.  Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Arbetsgivare
NCC AB
Hemsida: www.ncc.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Werners Maskin söker en ansvarig för bodhallen

Arbetsgivare / Ort: Flodin Holding i Jönköping AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Ansvarig för bodhallen Werners Maskin är ett av Jönköpingsregionens ledande företag inom uthyrning av byggmaskiner, byggställningar och liftar. Werners Maskin är ett stabilt familjeföretag med 16 anställda och fokus på kvalité och service. Företagets kunder utgörs i huvudsak av regionens byggföretag, industrier och kommuner. Huvudkontoret ligger i Jönköping med filial i Tranås. Läs mer: www.wernersmaskin.se   Vi söker en ansvarig för bodhallen Evert som är ansvarig för bodhallen idag går i pension efter 20 år hos oss och därför söker vi en ersättare för honom. I Jönköping arbetar det idag 12 duktiga medarbetare, varav 2 st i bodhallen, som alla är delaktiga i den dagliga verksamheten och hjälps åt vid behov. Som ansvarig för bodhallen leder och planera du arbetet, likaså leder och planerar du montering och demontering ute hos kund.  Tjänsten är bred och i den ingår även allt inom bygg och fastighetsskötsel. Du rapporterar direkt till VD. Arbetsuppgifter - Retur och funktionskontroll av vagnar, bodar, moduler, containrar. - Reparera, laga och återställa efter hyra. - Kundanpassa objekten inför leverans till kund. - Ombesörja städning, transporter och planera inför montage ute hos kund. - Samordna mellan kund och transportör inför montage/demontage ute hos kund. - Hos kund lägga grund, koppla vatten och avlopp, montera trappor mm. - Fastighetsskötsel på egna fastigheter ingår. Som ansvarig har du både interna kontakter och kontakt med kunder, leverantörer, transportörer, städfirmor, elektriker, rörmokare, takläggare mm Kvalifikationer Vi vill att du är allsidig inom bygg, ventilation, rör, vvs och har en viss kunskap i el.   Svenska i tal och skrift. Truckkort krävs för tjänsten även körkort B, BE är meriterande. Om dig Vi gillar att du är en allsidig och driven person som är glad och social. Med ditt kluriga och lösningsorienterade sätt klarar du stress och kan ta snabba beslut och om det behövs omprioritera med kort varsel. Du gillar att jobba i ett litet företag och vara en aktiv del i verksamheten. Du är lojal och samarbetsvillig, vidare tar du ansvar och får energi av att utföra ett bra jobb. Du liksom vi uppskattar när arbetsdagen flyter på bra och vi kan ha en  hög servicegrad på våra produkter och tjänster mot våra kunder. Vi erbjuder Hos oss blir du en viktig kugge i vårt familjeföretag. Werners är ett stabilt företag med trevliga kollegor. I rollen som ansvarig för bodhallen har du mycket varierande arbetsuppgifter och är inblandad i den dagliga verksamheten. Vi arbetar över gränserna och hjälper varandra. Vi har en god kommunikation och snabba beslutsvägar. Vi vill att alla ska känna att man har fullt förtroende att jobba så självständigt som möjligt efter givna ramar. I denna rekrytering har Werners valt att samarbeta med Flodin. Flodin   Rekrytering & Bemanning   är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på   www.flodinab.se För mer information om denna tjänst kontakta Magnus Lorentsson 0733 25 52 38. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.  Vi tar inte emot ansökan via mail. Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor. Välkommen med din ansökan!  
Arbetsgivare
Flodin Holding i Jönköping AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef

Arbetsgivare / Ort: Kompetenslaget Norr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
Platschef Umeå Entreprenad har vuxit under alla år och är en uppskattad samarbetspartner i både små och stora projekt. Trots vår storlek är vi fortfarande en platt organisation med korta beslutsvägar där alla kan vara med och påverka. Vi erbjuder ett inspirerande och utvecklande arbete där vi jobbar mycket intensivt i perioder, men vi har också mycket kul tillsammans. På Umeå Entreprenad har vi en framåtanda och ett positivt synsätt och vi jobbar för att hålla kvar den fina sammanhållning och kamratskap som vi är kända för. Det har också skapat en bra arbetsmiljö som i sin tur bidrar till våra fina resultat. Vill du vara en del av den fortsatta resan i ett team med trevliga kollegor och en verksamhet som tycker om utmaningar och ser lösningar, då är du välkommen att söka tjänsten som platschef hos oss! Relationsbyggande och driven platschef Arbetet som platschef hos oss innebär ett helhetsansvar för olika mark- och anläggningsprojekt från projektering till slutbesiktning. I dina projekt har du ett övergripande ansvar för allt från planering till personal, kvalitet och ekonomi. Tillsammans med våra specialister på kalkyl, inköp och produktion driver du projekt med kvalitet och noggrannhet. Rollen som platschef innebär många kontakter med såväl kund som leverantörer och samarbetspartners. I din roll ingår: att bygga och upprätthålla en bra relation med våra kunder, leverantörer och samarbetspartners att upprätta produktionsplan, ansvara för projektets personal, ekonomi, projektdokumentation och handlingar att leda och fördela arbetet och hålla medarbetarsamtal ett arbetsmiljöansvar och ansvar för skyddsronder Viktigast av allt är att vara tydlig med målsättningar och förväntningar och på så sätt skapa de bästa förutsättningarna för arbetsglädje och kamratskap. Genom ditt ledarskap visar du att alla är viktiga och att det är tillsammans som vi blir starka och skapar framgång. Vi söker dig som ärdriven och självständigoch som kan vara både affärs- och relationsinriktad. Du är flexibel och kan anpassa dig till nya miljöer och nya människor. Du är även uthållig då många projekt sträcker sig över lång tid och vägen fram till slutbesiktning kan vara brokig. Du tycker att en bra och säker arbetsmiljö är grunden till en trivsam arbetsplats och du kan stötta dina team och se till att vår värdegrund genomsyrar arbetsdagen. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Eftersom vi också arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till denna tjänst. Du har erfarenhet som platschefeller motsvarande inom branschen och vana av att driva små och stora mark- och anläggningsprojekt. Det är meriterande om du har utbildning i arbetsmiljö, entreprenadjuridik, BAS-U/BAS-P och andra utbildningar/behörigheter inom mark och anläggning. Du har B-körkort samt behärskar Officepaketet. Tillträde så snart som möjligt. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har Umeå Entreprenad valt att samarbeta med Kompetenslaget. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulterna Ola Pettersson 070-377 02 45 eller Louise Karlsson 073 – 081 81 29. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-09-19. Varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer om oss via: www.umeaentreprenad.se
Arbetsgivare
Kompetenslaget Norr AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.