På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Byggledare

Byggledare

Byggledarens uppgift på Trafikverket är att bidra som byggkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Mycket av byggledarens tid läggs alltså ute på byggarbetsplatserna.

I det vardagliga arbete är det byggledarens uppgift att tillsammans med trafikingenjörer se till så att trafikanterna kan färdas säkert förbi arbetsplatser, trots allt pågående arbete i ett byggprojekt.

Det som är intressant med jobbet kan vara friheten och ansvaret för att projekten ska fungera för alla som är inblandade. Projekten är olika till storlek, budget och innehåll men samtidigt ganska lika. Projekten kan till exempel innehålla allt från geoteknik till broar, asfalt och berg.

Som byggledare har du kunskap om:

  • byggprocessen vid ny-, till- och nybyggnation
  • arbetsmiljöansvarets fördelning
  • bygg- och installationssamordning
  • hantering av ekonomiska, tidsmässiga och juridiska risker i byggprojekt
  • att leda och kommunicera med olika yrkesgrupper inom byggsektorn
  • arbetsgivaransvaret och arbetsrättsliga regelverk
  • entreprenadrätt och byggbranschens standardvillkor, AMA
  • tolka, läsa och förstå olika typer av bygghandlingar
  • olika byggnadstekniker och gällande byggnormer
  • projektledning
  • mätnings- och utsättningsteknik
  • bygg- och fastighetslagstiftning
  • företagsekonomi
  • miljöfrågor kopplat till byggproduktion

Utbildning

Lämplig utbildning kan finnas både på högskolor/universitet och på yrkeshögskolan.

Rekommenderad gymnasieutbildning inom bygg- och anläggningsprogrammet.

Framtidsutsikter

Personliga egenskaper

God samarbetsförmåga, stresstålighet, drivande och förtroendeingivande. Erfarenheter av arbete som entreprenör är meriterande.

Arbetsplats

Byggledare kan arbeta på många olika företag och i olika organisationer, bl a på Trafikverket.

Studerandeporträtt

Möt Abraham - som läser en yh-utbildning till Byggledare.

Visa mer
Visa mindre

18 Lediga jobb

Platschef inom modulbyggande sökes

Arbetsgivare / Ort: WORKNORDIC GROUP AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 November (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Vår kund är verksamma inom modulbyggnation och befinner sig nu i en expansiv fas med många nya, spännande projekt. De har sitt säte i Stockholm men har verksamhet över hela landet. De arbetar ständigt med att förbättra sina arbetssätt för att bygga hem på bästa möjliga sätt.

Detta är ett rekryteringsuppdrag vilket innebär att du blir direkt anställd hos vår kund.


Kvalifikationer:
*Erfarenhet av att leda och fördela arbetet på plats
*Vana av att jobba enligt tidsplan och ekonomisk plan
*Vana av att koordinera underentreprenörer
*Vana av att upprätta arbetsmiljöplan på arbetsplatsen och följa upp så att denna efterlevs
*Du har gott sinne för ordning och reda
*Vana av att arbeta med och förbättra processer, förmågan att arbeta strukturerat
*Kunskap om ÄTA-hantering
*Erfarenhet av slutbesiktningar
*Kunna arbeta 4 dagarsveckor på plats (mån-tors)
* Goda språkkunskaper i svenska och engelska


Vi intervjuar fortlöpande för denna tjänst, så om du är intresserad av att veta mer, tveka inte att skicka in din ansökan!


Arbetsort:
Hela Sverige

Omfattning:
Heltid, tillsvidare

Uppstart:
Enligt ö.k.

Antal tjänster:
1

Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt!


Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
WORKNORDIC GROUP AB
Hemsida: http://www.worknorway.se
Ansökan
Ansök senast 3 November (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare - Fiberutbyggnad

Arbetsgivare / Ort: Btp Sweden AB / KALMAR
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 November (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Byggledare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

För kunds räkning söker nu Boost Technical Power en erfaren Projektledare inom Fiber till ett av Sveriges största infrastrukturbolag! Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av byggledning inom telecombranschen.

Om tjänsten

Som projektledare arbetar du med att upprätta, följa upp och planera projekt i din tilldelade kommun. Du har yttersta ansvaret för projekten och har ett team som du leder med stort engagemang.

I dina arbetsuppgifter ingår att säkerställa tidsplaner, leveranser, följa upp kostnadskalkyler och alltid säkerställa kvaliteten i projektet. Du kommer vara en nyckelperson i kontakten med underleverantörer, kunder och myndigheter.

Som projektledare har du också ett ekonomiskt ansvar. Detta innefattar ansvar för bl.a. budget, tidsplaner och resursplanering.

I det dagliga arbetet tar du ett helhetsansvar för underentreprenörer och tekniker/elektriker som är verksamma i projektet. Du rapporterar till din närmaste chef och sköter kontakt med beställaren.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med goda möjligheter att du efter en period som anställd via Boost, får erbjudande att gå över till anställning direkt hos kunden.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.

Om dig

Du har en dokumenterad erfarenhet av att driva och leda projekt inom telecombranschen.

Då rollen i mångt och mycket handlar om att leda och fördela arbete ser vi att du har goda ledaregenskaper och agerar målinriktat men ödmjukt. Du har en öppen attityd och förstår vikten av att leverera ditt projekt men även av att se till företagets samlade projektportfölj och dess framgång.

Du har BAS P och U, APV Nivå 1&2 och gärna erfarenhet av Robustfiber.

Ansökan

Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Projektledare - Kalmar

Om oss

Boost är ett tjänsteföretag som verkar inom sektorerna fastighetsnät, kommunikation, säkerhetsteknik och elinstallationer. Inom Boost kör vi med schyssta anställningsvillkor och kollektivavtal. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.

Arbetsgivare
Btp Sweden AB
39353 KALMAR
Hemsida: www.boosttp.se
Ansökan
Ansök senast 6 November (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Junior byggledare inriktning signal

Arbetsgivare / Ort: Trafikverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 November (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Som junior byggledare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.

Junior byggledare inriktning signal

Arbetsuppgifter

Projekt Västlänken och Olskroken planskildhet är inne i ett spännande skede och behöver förstärkning i form av en junior byggledare med huvudinriktning signal. Här har du chansen att få växa och utvecklas med projektet!

Som byggledare signal utgör du stöd till produktionsledningen i samarbete med en senior byggledare. Du kommer att vara signaltekniskt stöd till alla delprojekt som ingår i Projekt Västlänken och Olskroken planskildhet.

I rollen får du möjlighet att utveckla dina ledaregenskaper i form av byggledning inom området signalteknik. Du arbetar med att kontrollera och följa upp teknik, ekonomi, tid, kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet. Det ingår även arbete med sammanhållning av alla genereringar inom ställverksområde Göteborg samt alla BEST-entreprenader inom Västlänken och Olskroken planskildhet.

Övrig information

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Kontakta Trafikverket för mer information om denna tjänst.

Kvalifikationer

Vem är du?

Du som person har förmåga att anpassa dig och hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Det är viktigt att du kan kommunicera och förmedla budskap på ett enkelt sätt samt anpassa din kommunikation till mottagaren. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats. I rollen ligger mycket tyngd på att du tar ansvar för din uppgift och självständigt driver processerna vidare.

Vi söker dig som har

  • YH-utbildning Kvalificerad signaltekniker, Trafikverksskolans Grundutbildning 1 för signaltekniker eller motsvarande
  • körkort för personbil
  • god förmåga att uttrycka sig väl på svenska, både tal och skrift
  • goda kunskaper inom MS Office-paketet

Det är meriterande om du har

  • erfarenhet av projektering eller byggledning
  • utbildning BASÄSOS
  • kännedom om entreprenadjuridik såsom AB, ABT, ABK Anläggning samt branschnormer såsom AMA och MER.

Ansökan

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Inom Stora projekt leder vi Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Arbetsgivare
Trafikverket
Hemsida: www.trafikverket.se
Ansökan
Ansök senast 12 November (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare Berg

Arbetsgivare / Ort: Cantera IT-Partner AB / BORLÄNGE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 November (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Tjänsten som projektingenjör vägprojekt innebär många olika arbetsuppgifter och ingår som en viktig resurs i projektorganisationen.

Kunds styrande föreskrifter och standarder ska tillämpas. Stödjande dokument så som handböcker ska användas som vägledning för de olika projektskedena.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

 Bistå Projektledaren i att säkerställa projektförutsättningarna (resursavrop, projektadministration etc)

 Bistå Projektledaren vid TKI-säkring

 Bistå Projektledaren vid upprättandet samt ajourhållande av projektspecifikation, tidplan, projektets kontrollprogram och anläggningsspecifika krav

 Bistå Projektledaren i att identifiera, analysera och behandla risker samt ansvara för att administrera Exonaut

 Bistå Projektledaren vid uppföljning av budget och prognosläggning samt ansvara för att administrera C7

 Administrera projektet i CDI, hantera fakturor samt bemyndigande

 Bistå Projektledaren i hantering (beredning av underlag och uppföljning) av underrättelser och ÄTA-arbeten

 Bistå Projektledaren vid projektgenomgångar

 Diarieföra handlingar och säkerställa projektets administrativa hantering

 Dokumenthanteringsplan tas fram och leveransuppföljning görs

 Bistå Projektledaren med att pröva och värdera ställda krav i Planering/Underhålls beställ-ning, samt omforma dessa till krav som ingår i förfrågningsunderlag avseende projekterings-uppdrag och entreprenader

 Bistå Projektledaren vid hantering av avrop på ramavtal

 Följa upp interna leveranser och leveranser definierade i kontraktshandlingar

 Samordna arbetet kring mottagningskontroller av leveranser

 Ta fram underlag till annonser, hantera brevutskick enligt planprocessen samt sammanställa underlag (formaliapärm) till Planprövning

 Som överlämnandekoordinator överlämna projekt till förvaltningen

 Färdigställa överlämnandeplan samt följa upp och färdigställa leveransplan

 Bistå Projektledaren med framtagande av beslutsunderlag och ställningstagande


Kompetenskrav


 Relevant utbildning från högskola eller universitet eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

 Minst 12 månaders dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifter som projektingenjör (motsvarande arbetsuppgifter som är beskrivet ovan) med inriktning väg eller järnvägsprojekt. Erfarenheten skall ha införskaffats de senaste fem åren.

 Du ska ha goda kunskaper i Word, Excel, PowerPoint, MS Project och liknande program.

 Kunna uttrycka sig väl på svenska språket i både tal och skrift.

 B-körkort.

Vid ansökan märk ansökan med Projektingenjör


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetsgivare
Cantera IT-Partner AB
78168 BORLÄNGE
Hemsida: www.cantera.se
Ansökan
Ansök senast 12 November (16 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Byggledare Arbetsmiljö och Trafiksäkerhet

Arbetsgivare / Ort: Cantera IT-Partner AB / LULEÅ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 November (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Byggledarens arbetsuppgifter kan innefatta att, men är inte begränsade till:

 Ansvara för att leda och rapportera entreprenader enligt Trafikverkets processer.

 Tillsammans med projektorganisationen och centrala stödresurser initiera, bereda och ansvara för genomförande och uppföljning av projektet med avseende på tid, kostnad, innehåll, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö.

 Delta vid erforderliga operativa möten hålls. Exempel på detta är, projektmöten, byggmöten, ekonomimöten, startmöten, kontraktsmöten och teknikmöten.

 Säkerställa att normer, anläggningskrav och föreskrifter (generella eller beställarens) följs av utförare.

 Kommunicera med berörd omgivning vid behov enligt överenskommen kommunikationsplan

 Samordna med andra verksamheter som kan påverka eller påverkas av projektet.

 Tillse att erfarenheter delges till andra delprojekt såväl som till metodik funktionen.

 Vara en del av beställarens produktionsapparat och arbeta både proaktivt och uppföljande med HSQ- frågor i samråd med HSQ.

 Stödja entreprenören i frågor rörande HSQ.

 Kunna vara med i fält på varje moment med höga risker. Vara entreprenören behjälplig vid tolkning och efterföljning av regler av akut art i dialog med HSQ.

 Granska entreprenörens projekt- och arbetsmiljöplaner

 Granska arbetsberedningar och uppföljning av att dessa följs i entreprenaden, i dialog med HSQ.

 Genomföra HSQ- ronder

 Utföra arbetsplatskontroller i dialog med HSQ  Genomföra uppföljningar av byggherrens arbetsmiljöansvar

 Utföra riktade kontroller mot exempelvis upplag, TSA, BASTAB. Kommuniceras med HSQ.

 Delta vid planerade/koordinerande samordningsmöten för arbeten, BAS-U

 Genomföra riktade kontrolller av kranar, liftar och lyftanordningar

 Faktainsamling efter säkerhetsavvikelser, tillbud och olyckor

 Vid behov medverka vid skyddsronder i dialog med HSQ

 Säkerställa att projektet leverar upp till krav i ordningslagen

 Uppföljningar och stöd angående genomförande av erforderliga kontroller och besiktningar innan tågtrafik tillåts (BASTAB, banöverbyggnad/spårläge etc.)

 Lägesrapport till central HSQ funktion med beslutad periodicitet

 Behovsstyrda möten med Central HSQ funktion


Kompetenskrav


a. Ingenjörsutbildning från gymnasium alternativt annan utbildning som av beställaren anses likvärdig. b. Minst 10 års erfarenhet av arbetsplatskontroller och HSQ-ronder. Erfarenheten ska huvudsakligen vara förvärvad under den senaste 15-årsperioden.

c. Minst 5 års erfarenhet arbeten av riskanalys.

d. Grundläggande kunskaper i relevanta standardavtal, främst AB, ABT, ABK, samt administrativa föreskrifter AMA.

e. Erfarenhet av att kommunicera med entreprenörer, projektörer, markägare och myndigheter samt hantering av samverkan.

f. Minst 5 års erfarenhet av granskning av arbetsmiljö- och trafiksäkerhetsplaner.

g. Goda språkkunskaper i svenska och engelska.

h. Goda kunskaper om arbete i Microsoft Officepaketets programvaror främst Word, Excel, Project, PowerPoint och Outlook. Kunskapen ska vara förvärvad genom praktiskt arbete i dessa programvaror

i. Allmän miljöutbildning

j. Körkort klass B

Vid ansökan märk ansökan med Byggledare


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetsgivare
Cantera IT-Partner AB
97231 LULEÅ
Hemsida: www.cantera.se
Ansökan
Ansök senast 12 November (16 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Uppdragsledare Byggnadskonstruktion till Ramboll Malmö

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Vi erbjuder dig möjligheten att använda din kunskap inom byggnadskonstruktion och ditt affärsdriv för att samarbeta med våra kunder i förtroendefulla relationer för att bidra till innovativa, högkvalitativa konstruktionslösningar. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har en bakgrund som uppdragsledande konstruktör alternativt att du har tidigare erfarenhet som konstruktör inom byggnadskonstruktion, prefabkonstruktion betong eller trä och vill utvecklas vidare. Om du är vår nya Uppdragsledare – klicka på knappen ”Ansök nu” till höger INVITING BRIGHT MINDS Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med våra intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vi efter att utveckla vår bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar vi tillsammans nytta för människan, natur och samhälle. Som uppdragsledare kommer du att vara en del av vår enhet Byggteknik Malmö/Skåne. Vi har många spännande projekt, som varierar i storlek och typ, tillsammans med intressanta kunder. Ramboll erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt och lönsamt företag med god tillväxt. På Ramboll tror vi att nya idéer föds och utvecklas när människor med olika bakgrund, kompetenser och personligheter möts och interagerar över professionella och nationella gränser. I praktiken innebär det att vi med många kontor i hela Sverige och övriga världen kan erbjuda våra medarbetare flexibilitet och frihet i arbetet. Den globala kunskapen återspeglas i den lokala närvaron. Vi erbjuder teamets fördelar med det stora företagets möjligheter, resurser och kompetens i ryggen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Uppdragsledning med tekniskt- och ekonomiskt ansvar • Vara ansiktet utåt i kontakt med kund och vara en drivande kraft i anbudsskeden • Ta fram konstruktionshandlingar • Handleda mer juniora konstruktörer Du rapporterar till chefen för Byggteknik i Malmö. UTVECKLAS TILLSAMMANS MED OSS När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att: • Du har erfarenhet av att leda uppdrag inom byggteknik • Du har intresse av kundrelationer samt ett driv att utveckla framtidens affärer på Ramboll • Du har erfarenhet av konstruktionsberäkningar • Du har erfarenhet av projektering i Revit eller Tekla • Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer externt såväl som internt • Du talar och skriver flytande svenska och engelska • Du har en relevant eftergymnasial utbildning, gärna en högskole- eller civilingenjörsutbildning Du är en person med genuint intresse för att skapa hållbara affärsrelationer och hitta nya lösningar för våra kunder – alltid med respekt för människor och natur. Ditt engagemang, din känsla för affärer och din uppfinningsrikedom när det gäller problemlösning är en tillgång i arbetet med att driva vår affär vidare. För att du ska lyckas krävs att du får ett tydligt mandat och ett ledarskap där du är delaktig och involverad i att staka ut vägen framåt. VÄLKOMMEN TILL RAMBOLL BUILDINGS Som en av världens 10 största konstruktörer arbetar Ramboll på mer än 10 000 byggprojekt varje år. 5 000 experter över hela världen fokuserar på att skapa innovativa, hållbara och levande byggnader. Vi lägger särskild vikt vid att balansera kulturella, sociala och fysiska värden för att förbättra livskvaliteten för kunden, slutanvändaren och samhället. RAMBOLL I SVERIGE Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 15 November (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare inom anläggning

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Kort om tjänsten Som Senior Projektledare på Network Projectum så har du ett övergripande ansvar för flera byggprojekt i en viss kommun. Du bemannar och arbetsleder projektets operativa arbete som görs av byggledare. Du kommer i din roll agera arbetsledare mot underentreprenörer, arbeta med att hålla en budget samt passa en tidsram samtidigt som du löpande stämmer av kvalitén i projektet. Du rapporterar till kontinuerligt till regionbyggchefen och har ett tätt samarbete med företagets kommunansvarige där ni tillsammans sätter byggnationsplanen för kommunen. Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig på sex månader, med goda chanser till vidare anställning hos Network Projectum. Sökord: projektledare, byggprojektledare, byggprojekt, budget, entreprenad, fiber, bostadsutveckling, bostadsutvecklare, entreprenad, BAS U/P, APV, Robust fiber. anläggning Om verksamheten Vi på Network projectum älskar kommunikation och att människor och maskiner skall ges möjligheten att på ett obehindrat sätt kunna kommunicera digitalt med varandra. Vare sig detta sker via en optisk fiber i marken eller via radiovågor i luften, står vi alltid beredda att axla era utmaningar och leverera en lösning som du och dina kunder värdesätter och uppskattar. Vår erfarenhet bygger på mångårig kunskap där Norden är vår hemmabas men där vi även besitter stor internationell erfarenhet. Vi arbetar i framkant av tekniken och har väldefinierade processer där vi leverera lösningar anpassade utifrån era behov och önskemål men viktigast av allt, vi ser till att ni håller era budgetar och tidsramar. För vi på Network Projectum är övertygade om att genom en bra leverans så skapar vi långvariga och hållbara relationer med er som beställare och för era slutkunder och då är vi övertygade om att vi kommer att trivas ihop. Mer om tjänsten Som projektledare på Network Projectum kommer du att vara övergripande projektägare. Du kommer att ansvara för ett visst antal byggprojekt tillhörande en kommun och säkerhetsställa att de fortskrider enligt plan. Med hjälp av en byggledare så säkerhetsställer ni att leveransplanen håller så som utlovats med hänsyn till robust fiber. Du kommer att ha ett budgetansvar och med hjälp av byggledare säkerhetsställer ni att uppsatt budget håller så som utlovats. På en övergripande nivå säkerhetsställer du att det finns processer och rutiner för att byggledarna ska kunna kontrollera så att de lagar och regler som krävs för byggnation i landsbyggnadsprojekt efterföljs. Du kommer att representera verksamheten intern och externt och vara ambassadör för varumärket och deras värderingar. Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet som projektledare, arbetsledare eller byggledare med bakgrund från byggnation eller anläggning. Du känner dig trygg med att självständigt hantera flera projekt parallellt och gör det strukturerat och affärsmässigt. Du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer både inom företaget såväl extern med myndigheter och samarbetspartners. Tjänsten kräver att du har lång erfarenhet inom projektledning och budgetarbete. Du ser inga hinder utan snarare möjligheter och är en problemlösare med ett kreativt tillvägagångssätt. Du har bred kunskap om hela byggprocessen och har arbetat med olika entreprenadformer. Du har god upphandlings- och förhandlingsvana samt är väl förtrogen med gällande myndighetskrav. I rollen som projektledare är du lösningsorienterad och har förmåga att hålla ihop och leda projektteamet. Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Samt grundläggande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har kunskaper i BAS U/P samt god systemvana. Meriterande om du har kunskaper i APV Nivå 1 & 2 och inom Robust fiber. Ansökan Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Om Dreamwork På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast 15 November (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggprojektledare

Arbetsgivare / Ort: Gagnefs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen. Tekniska avdelning ansvar för drift, lokalvård och förvaltning av Gagnefs kommuns och Gagnefs bostäder ABs fastighetsbestånd. I tjänsten som byggprojektledare arbetar du i tekniska avdelningens stab direkt under avdelningschefen. Arbetet innebär nära samverkan inom avdelningen och med övriga verksamheter inom kommunen. Vi har ett öppet arbetsklimat hos oss, som präglas av lagarbete, yrkesskicklighet och arbetsglädje. Vårt befintliga bestånd kräver kontinuerligt underhåll där vi årligen kommer att utföra större investeringar, renoveringar och planerat underhåll. Nu söker vi en kunnig byggprojektledare med höga samarbetsförmåga och starkt driv som kan leda byggprojekten och vår interna process från tidiga skeden fram till färdig produktion Arbetsuppgifter Som projektledare ska du leda byggprojekt från tidig projektering till slutbesiktning, inflyttning och överlämning till förvaltningen. Du leder projekten, arbetar självständigt men samarbetar nära med våra avdelningar inom drift, fastighet, kommunikation och kundcenter. Du ansvarar för dina projekt från projektering och upphandling till genomförande och uppföljning. Ansvaret gäller både tid, teknik, lagkrav, miljö, energi, ekonomi och kundrelationer. Mer konkret kommer du att ansvara för: - Bygg- och projektledning av små och stora projekt. - Beställarombud för entreprenader vilket innebär ansvar för; byggmöten, projektets ekonomi, budget, kvalitet- och miljödokumentation, samt kontakt med konsulter. - Enklare projektering, upprättande av förfrågningsunderlag, byggnadsinventeringar samt kalkylering. - Samverka med externa och interna aktörer, myndigheter och organisationer. - Säkerställa att alla faser i projektet genomförs från förstudie, projektering, och genomförande till slutbesiktning. I enlighet med fastställd budget, tidplan, säkerhet, kvalitet och miljö. - Bidra till utveckling av avdelningens projektprocess. - Planera och ta fram budgetunderlag för kommande års underhåll- och investeringsprojekt. Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du ha: - Byggnadsteknisk högskoleutbildning eller annan relevant utbildning och yrkeserfarenhet. Utbildning i BAS P/U - Goda kunskaper inom kalkylering och ekonomi som rör underhåll och investeringsprojekt. - Goda kunskaper inom bygglagstiftningen PBL och BBR, entreprenadjuridik, AB samt ABT. - Flera års erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen - Flera års erfarenhet av byggprojektledning Det är meriterande om du har: -Erfarenhet av byggproduktionsledning -Erfarenhet från politiskt styrda organisationer -Byggprojektledarutbildning -Kunskaper inom upphandling enligt LOU Vem är du? Som byggprojektledare är du självgående, strukturerad och affärsmässig, samt trivs i roller som kräver samarbete med andra. Då vissa projekt genomförs parallellt med pågående verksamhet är det viktigt att du har ett serviceinriktat arbetssätt och en god kommunikativ förmåga. Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej. 
Arbetsgivare
Gagnefs kommun
Ansökan
Ansök senast 15 November (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare till Nynas Oljeraffinaderi!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 November (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Vi söker dig som har ett starkt tekniskt intresse och som ser fram emot att bidra med din tidigare kompetens och utvecklas i en långsiktig roll som byggledare inom processindustrin. På Nynas får du möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ledarskap och kommunikation samtidigt som du får arbeta på fält med olika installationsprojekt. Sammantaget erbjuds du en tjänst där du samlar meriterande erfarenhet och får chans att samarbeta med både interna och externa parter. Redo för nästa steg? Vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄNSTEN Nynas är ett specialoljebolag, ledande inom en liten nisch av en enorm industri. Nynas produkter stödjer tillväxten inom infrastruktur och finns bland oss alla varje dag genom företagets närvaro på vägar, tak, löparskor, lim, gummi, färg, tidskrifter och smörjmedel. Du erbjuds * Vara en del av ett stort oljebolag med kompetenta kollegor från hela världen * En roll med stora utvecklingsmöjligheter * En roll där du får utveckla ditt intresse för att leda andra * En gedigen introduktion med succesiv upptrappning av projekt Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som byggledare innebär att du får axla stort ansvar genom att bl a ha koll på hela, eller delar av, byggprocessen. Du får nyttja din goda förmåga att hålla ordning och reda och din starka kommunikativa sida med anledning av att du kommer ha mycket kontakter med människor från olika yrkeskategorier. Du kommer även att instruera och övervaka byggpersonal och aktiviteter. Vidare kan du förvänta dig en tjänst där du arbetar projektorienterat och du ansvarar för såväl ekonomi och kostnadsberäkningar som budget och tidsplan. Du kommer även arbeta med att lösa byggtekniska problem och hantera kontraktsfrågor. Som byggledare kommer du att stötta upp ansvarig projektledare och tillsammans säkerställa att projekten utförs enligt planerat. Du kommer att vara delaktig i projekt från planeringsfas till utförandefas och parallellt arbeta med ca 5 projekt beroende på omfattning och fas. Arbetet innebär bland annat: • Ansvara för samordning i projekt och schemaläggning av byggprocesser • Medverka i upphandling av installationer/UE • Planering av produktion • ÄTA-hantering • Bidra till att hitta alternativa lösningar • Delta i Anbudsutvärdering • Granska handlingar • Medverka vid besiktningar och funktionsprovningar * Att delta på planeringsmöten med alla entreprenörer för att koordinera arbetet på fält * Förberedelse av arbetstillstånd vilket innefattar riskbedömningar och arbetsbeskrivningar * Kontrollering av utfört arbete för att säkerställa att det uppfyller rådande interna och externa riktlinjer * Rapportering av arbetsförlopp och budgetfrågor till kunder VI SÖKER DIG SOM * Har en yrkeshögskoleutbildning eller annan teknisk utbildning inom maskinteknik, instrument, elkraft eller bygg och anläggning som framgår av CV. * Vi värdesätter din arbetslivserfarenhet i den här rollen. Du har minst 5 års erfarenhet från en liknande position från industribranschen. Vi ser även att du har erfarenhet av rör- och installationsarbete inom industrin. Erfarenheten behöver framgå tydligt av CV. * Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska då det krävs i den dagliga kommunikationen. * Har utbildning i BAS P/U som framgår av ansökan. * Meriterande om du har arbetat på ett raffinaderi eller liknande industri tidigare. Som person är du * Strukturerad * Orädd * Problemlösande Du kommer att vara ute på fält och behöver känna dig trygg i att leda och utmana exempelvis entreprenörer. Du behöver också vara kvalitetsmedveten och genom god struktur säkerställa att projekten uppfyller satta tidsramar och deadlines. Vidare kan du förvänta dig en roll som erbjuder en stor del planering och administration i de projekt du är involverad i och ansvarig för. Övrig information * Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid * Omfattning: Heltid 7–16, men under kortare perioder av installationsarbete kan arbetstiden bli upp till 12h * Placering: Nynäshamn * Lön: timbaserad månadslön. Andra villkor gäller vid en eventuell överrekrytering längre fram. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nynas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du veta mer om dina kollegor på Nynas? Klicka här eller titta på filmen nedan:
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 16 November (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare inom konstruktion sökes

Arbetsgivare / Ort: Bennet & Partners AB / Mölndal
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 November (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsgivare
Bennet & Partners AB
Åby Arenaväg 8 A
43121 Mölndal
Ansökan
Ansök senast 18 November (22 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Byggledare

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 November (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Om jobbet Vill du ha ett varierat arbete där du får jobba med investeringsprojekt inom en rad olika områden på energisidan? Sektionen för Distributionssystem inom Heat & Power i Malmö går riktigt bra och söker nu dig som vill vara med på den resan och bidra till vår fortsatta framgång! Ulrik Björk, sektionschef för gruppen berättar om nyckeln till gruppens framgång; För oss är det viktigt att alla är bra kollega och respekterar varandra – vi vill ha en grupp med många olika typer av individer och bakgrunder så vi kan komplettera och lära oss av varandra. Våra ca sju byggledare jobbar framförallt med distributionsprojekt inom kraft och värme (fjärrvärme/fjärrkyla) men även inom andra områden som ligger inom vårt affärsområde såsom anläggningsprojekt inom vindkraft, vattenkraft och elkraft. Detta är med andra ord en unik chans att få jobba med en bredd i projekten som få andra arbetsgivare kan erbjuda. Du erbjuds ett varierat arbete även när det gäller storlek och geografisk placering på projekt. Vi anlitas både i större och mindre projekt mot energibolag lokalt och i övriga Sverige och Norden. För att få bästa lösning för alla projekt tillsätter vi rätt byggledare beroende på intresse och livssituation. Vi försöker alltid anpassa konsultrollen så att den passar den enskilde konsulten! Du kommer att ha mycket kontakt med andra då du samordnar olika entreprenörer för att nå uppsatta mål och ett bra resultat. Rollen innebär ett tekniskt och ekonomiskt ansvar för olika projekt, vilket kan innebära att delta i samordningsmöten, hålla i byggmöten, sköta materialbeställningar, författa entreprenadjuridiska upphandlingar, besiktningar och ekonomiska kalkyler samt tidplaner. Vem är du? Du som söker har troligen en ingenjörsutbildning eller motsvarande i grunden samt erfarenhet av rollen som byggledare/projektledare inom konsultbranschen eller kommer från entreprenadsidan som platschef eller produktionschef. Vi söker framförallt dig som har +10 års erfarenhet inom yrket och under den tiden skaffat dig goda kunskaper i olika entreprenadformer och entreprenadjuridik samt vana att leda och upprätta kostnadskalkyler, förfrågningshandlingar samt att i projekten utföra kostnadsuppföljningar och att driva projekten mot uppsatta deadlines i genomförandefas. Oavsett vilken erfarenhet du har tycker vi det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du som är social och trivs med många kontaktytor både internt och externt samt är nyfiken kommer passa bra in i rollen! Hos oss kommer din förmåga att självständigt driva ditt arbete men också samarbeta med andra för att möta deadlines vara viktig. Flexibel, strukturerad och bra på att hantera flera projekt samtidigt är även egenskaper som kommer gör att du lyckas riktigt bra i rollen. Vi tycker att det är väldigt viktigt att du har en förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt för att skapa förtroende ute hos kunderna samt för att ge de andra i projektteamet de bästa förutsättningarna att lyckas! Det är alltid teamet som levererar lösningen och även om du kommer att vara en nyckelspelare så måste du framförallt vara en lagspelare! Då rollen innebär många olika kontaktytor behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Körkort och tillgång till bil är även ett måste då du ofta kommer att arbeta ute på fältet. Vi erbjuder Vi kan erbjuda karriärmöjligheter med omväxlande arbetsuppgifter där du får möjlighet att utvecklas inom dina intresseområden. För att hjälpa dig att utvecklas satsar vi på variation i uppdragen tillsammans med kompetensutveckling i form av utbildning och hoppas på detta sätt kunna bidra till din personliga utveckling. Nätverkandet med kompetenta kollegor och intressanta kunder är inte bara en viktigt del av rollen utan även en förmån men det finns självklart mycket annat som är värt att nämna i sammanhanget. Även om det främst är vår grupp du kommer att ha daglig kontakt med har du på AFRY har du mer än 17 000 kollegor med unika kunskaper. Kollegorna kommer definitivt att kunna bidra till din utveckling genom vårt uttalade förhållningssätt av att dela med sig av sin kompetens! Andreas Zimmer, en av dina blivande kollegor berättar lite mer om vad du erbjuds; Det jag uppskattar med mina kollegor är att vi är ett riktigt sammansvetsat team med bra kompetens och lång erfarenhet. Många av oss har jobbat ihop under lång tid, både på ÅF/AFRY och på andra bolag. Själv har jag varit på ÅF/AFRY i ca 11 år och vi är flera som jobbat ihop under stora delar av den tiden. Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afconsult.com
Ansökan
Ansök senast 22 November (26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Produktionssamordnare

Arbetsgivare / Ort: Cantera IT-Partner AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 November (30 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Byggledare

Om jobbet

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Som produktionssamordnare mark och konstruktion i ansvarar du för alla mark- och konstruktionsarbeten som utförs för beställarens räkning, dvs till stor del de partier inom Entreprenaderna går i jord. Du rapporterar till projektledning och följer upp entreprenörens utförande avseende tid, kostnad och innehåll samt mot gällande krav och regelverk. Du samordnar byggledare inom mark och konstruktion, styr mot produktionseffektiva lösningar i samverkan med entreprenören samt följer upp och säkerställer att gällande tekniska krav och regelverk avseende efterföljs, inklusive arbetsmiljö och trafikfrågor. Du följer upp mark- och konstruktionsarbetenas framdrift och fattar beslut i produktionstekniska frågor för beställarens räkning.


Kompetenskrav


1. Minst 15 års produktionserfarenhet av mark- och konstruktionsarbeten varav minst 10 år i ledande befattning så som produktionsledare, arbetsledare, platschef eller motsvarande i bygg/anläggningsprojekt.

2. Erfarenhet av att ha arbetat med minst ett stort anläggningsprojekt innehållande komplexa stödkonstruktioner med djupa schakter i stadsmiljö

3. God kännedom om entreprenadjuridik såsom ABT samt branschnormer såsom AMA och MER

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort B är ett krav. Tjänsten är säkerhetsklassad.


Vid ansökan märk ansökan med Produktionssamordnare


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetsgivare
Cantera IT-Partner AB
40530 GÖTEBORG
Hemsida: www.cantera.se
Ansökan
Ansök senast 26 November (30 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Platschef inom ROT-projekt sökes

Arbetsgivare / Ort: WORKNORDIC GROUP AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 December (1 månad 4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Vår kund är ett byggföretag verksamma inom ROT-projekt som nu söker flera platschefer till sina projekt.. Vår kund är i en expansiv fas och vi söker dig som vill ta dig an en bred roll som platschef och vill växa tillsammans med bolaget. 

Detta är ett rekryteringsuppdrag vilket innebär att du kommer att rekryteras direkt av vår kund.

Arbetsuppgifter:
Som Platschef har du en central roll i projektens utförande. Du ansvarar för kvalitet, ekonomi, planering och personal i projekten. Du rapporterar till arbetschefen. 

Övergripande uppgifter:
*Projektadministration
*Produktionsförberedelser och tidplanering
*Budgethantering
*ÄTA-hantering
*Leda och instruera personal
*KMA-styrning

Kvalifikationer:
*Minst 1 års arbetslivserfarenhet som platschef
*Svensktalande
*Bred byggteknisk kompetens
*Erfarenhet av ROT
*Bas U, Bas P
*B-körkort

Vi erbjuder:
*Konkurrenskraftiga villkor
*En organisation med goda värderingar och hög kvalitet
*Stora utvecklingsmöjligheter

Antal tjänster:
3

Arbetsort:
Stockholm

Omfattning:
Heltid, tillsvidare. Vår kund tillämpar 6 mån provanställning

Uppstart:
Omgående, eller enligt ök


Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt!


Varmt välkommen med din ansökan!
 
Arbetsgivare
WORKNORDIC GROUP AB
Hemsida: http://www.worknorway.se
Ansökan
Ansök senast 1 December (1 månad 4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bygg/totalentreprenad och inrednings snickare sökes

Arbetsgivare / Ort: PRM FASTIGHETER AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 December (1 månad 20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Vi söker bygg och inrednings snickare till Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Uppsala, Västerås och som kan arbeta i hela landet och samtidigt bygga upp ett arbetsteam , Vi Bygger allt i från avancerade inredningar till enklare bygg jobb. Vi erbjuder både företag och privatpersoner all typ av byggnation, så som tillbyggnader, renoveringar, badrum, kök, altan, villor, Attefallshus, fastigheter och kontor, arkitektritningar m.m. Vårt behov är att hitta snickare med olika kunskaper och erfarenheter. Vi söker personer omgående.


Om dig

Du har minst 5-års erfarenhet som snickare, gärna med en relevant utbildning inom området.

Har du jobbat som arbetsledare på ett bygge tidigare är det ett plus.


Om oss

  • Vi är ett bygg och fastighetsbolag som växer och vi jobbar med egna fastigheter, men tar även in byggprojekt från andra företag och privatkunder. Vi söker personer i Stockholmsregionen där vårt huvudkontor finns, men våra uppdrag kommer finns runt om i hela landet, så vi är även intresserade av att bygga arbetsteam i övriga landet.


Arbetsgivare
PRM FASTIGHETER AB
Klarabergsgatan 29
11121 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 17 December (1 månad 20 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Platschef Nyproduktion Bygg Sundsvall Centralt

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 20 January (2 månader 24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
NU SÖKER VI EN PLATSCHEF TILL SUNDSVALL
#jobbjustnu

VI ERBJUDER
En självständig platschefsroll inom modernt industriellt byggande med placeringsort Sundsvall. Grännäs Trähus och K2A producerar svanen-märkta lägenheter för egen förvaltning och har uppdrag många år framöver. Du kommer till en organisation med korta beslutsvägar där långsiktiga relationer och ett miljömedvetet arbetssätt värdesätts.
   
OM TJÄNSTEN
På byggplatsen Förrådet skall ca 300 hyresrättslägenheter inom gångavstånd från universitetet färdigställas. Grännäs Trähus och K2A har pågående och planerade projekt över hela landet.

Som platschef är du övergripande ansvarig för byggplatsen. 
Du tar ansvar för byggplatsens budget och ekonomi. 
Du ser till att tidsplanen hålls och att arbetet genomförs efter givna riktlinjer och med god kvalitet. 
Du upphandlar, instruerar och följer upp olika underleverantörer såsom, el, måleri, plåt, ventilation, snickeri. Du kommer att rapportera till en projektchef. 

Detta är en fast heltidstjänst. Vi föredrar närvaro på byggplatsen 5 dagar i veckan men andra upplägg kan diskuteras beroende på bostadsort.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet som byggplatschef 
Du behärskar och känner dig trygg med rollens ansvarsområden 
Du tar ansvar för och håller tidsplaner och levererar på budget
Du upphandlar och är en tydlig ledare för underentreprenörer
Du har relevant byggnadsutbildning och god förståelse för byggprocessens olika faser.

Vi söker dig som är positiv med ett gott självförtroende och en ödmjuk inställning som bidrar till god stämning i hela projektorganisationen. 

Vi vill att du är en duktig kommunikatör som är väl förtrogen med att samarbeta och leda underentreprenörer. 

ANSÖKAN
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till rekryteringskonsult Peter Zethraeus, 0733-103608 eller [email protected]
Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via mail.

OM ISAKSSON REKRYTERING
Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Sveriges Byggindustrier, BI.


OM GRÄNNÄS TRÄHUS OCH K2A
Grännäs Trähus är en av Sveriges ledande tillverkare av miljösmarta bostäder, byggda med trä som huvudsakligt råmaterial. Bostäderna tillverkas i moduler i två egna fabriker; en i Gävle och en i Valdemarsvik. Vi förvaltar stolta husbyggnadstraditioner med mer är 80 år gamla rötter. Grännäs Trähus är huvudleverantör av lägenheter till K2A – ett snabbt växande grönt och hållbart fastighetsbolag med bostäder och projekt på flera orter i Sverige. 
Grännäs Trähus växer - kunderna gör aktiva val och efterfrågar hållbart producerade bostäder. Grännäs Trähus producerar Svanen-märkta lägenheter i trä och har nu uppdrag många år framöver.
Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: www.grannastrahus.se
Ansökan
Ansök senast 20 January (2 månader 24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker Serneke en Bas U med erfarenhet av större anläggningsprojekt ti...

Arbetsgivare / Ort: SERNEKE Group AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (4 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi är nästa generation som alltid försöker hitta nya lösningar på gamla problem. Vår vision är att ständigt utmana oss själva för att fortsätta utvecklas vidare. Vi vill ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du bli en del av den? Nu söker vi en Bas U till Sernekes anläggningsverksamhet i Region Öst vidare. Vi söker nu dig som vill arbeta med arbetsmiljöfrågor i stora tunnel- och infrastrukturprojekt likt projektet Kungsträdgården och samtidigt bidra till att skapa en god och säker arbetsmiljö! Som Bas-U är du byggarbetsmiljösamordnare under utförandet, det vill säga i det praktiska byggskedet. Du är den som samordnar våra olika entreprenörers arbeten i byggskedet så att den enas arbete inte skapar några risker för den andra. Detta gör Bas-U genom att bland annat organisera skyddsarbetet. Du ska anpassa den arbetsmiljöplan som Bas-P tagit fram till det praktiska arbetet ute i Sernekes projekt. Det kan innebära att undersöka vilka arbets­metoder eller arbets­utrustning utförarna väljer samt att de uppfyller våra arbetsmiljöregler. Bas-U är ansvarig för att arbetsmiljöplanen finns tillgänglig för alla på byggarbetsplatsen och att den hela tiden hålls uppdaterad med de arbeten som pågår. Vi söker dig som brinner för arbetsmiljöfrågor och drivs av att skapa trygga och säkra arbetsplatser. Som Bas U har du det övergripande ansvaret för att skapa en bra arbetsmiljö och att alla moment i våra projekt utförs på ett säkert sätt. Som person är du ansvarsfull och trivs med att arbeta i en inflytelserik roll där du är med och gör skillnad på riktigt. Med ett stort engagemang och driv har du förmågan att på ett övertygande sätt omvandla en teoretisk plan till verklighet. På ett pedagogiskt arbetssätt ska du säkerställa att dina kollegor i våra projekt arbetar utefter den uppsatta arbetsmiljöplanen och förstår varför det är viktigt. Ett krav för tjänsten är certifierad i Bas U och har tre års erfarenhet av rollen i ett större anläggningsprojekt. Meriterande är om du arbetat i ett större tunnel- eller infrastrukturprojekt tidigare. Du känner du bekväm i rollen som Bas U och har genom dina tidigare roller skaffat dig erfarenhet som gör att du kan arbeta självständigt. Det är en bred roll med stort ansvarsområde och därav ser vi att du har en god förmåga att arbeta på ett planerat och strukturerat sätt. Du arbetar mot flera kontaktytor och vi ser därför att du värdesätter ett bra samarbete och därför är pedagogisk i ditt arbetssätt. Avslutningsvis ser vi att har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Serneke arbetar för att vara en inkluderande organisation och vi söker dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med framåtanda och glädje. Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt. Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsspecialist Daniel Långberg på [email protected] (mailto:[email protected]). Sök redan idag då urval sker löpande och till dess att rätt kandidat är hittad. Om Serneke Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 1150 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra. Håller du med om det och vill vara med och bygga upp Nordens mest progressiva byggkoncern? -Då är det dig vi söker. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Arbetsgivare
SERNEKE Group AB (publ)
Hemsida: http://www.serneke.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (4 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker Serneke en Bas U med erfarenhet av större anläggningsprojekt ti...

Arbetsgivare / Ort: SERNEKE Group AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 April (5 månader 13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi är nästa generation som alltid försöker hitta nya lösningar på gamla problem. Vår vision är att ständigt utmana oss själva för att fortsätta utvecklas vidare. Vi vill ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du bli en del av den? Nu söker vi en Bas U till Sernekes anläggningsverksamhet i Region Öst. Vi söker nu dig som vill arbeta i stora tunnel- och infrastrukturprojekt likt projektet Kungsträdgården och samtidigt bidra till att skapa en god och säker arbetsmiljö! Som Bas-U är du byggarbetsmiljösamordnare under utförandet, det vill säga i det praktiska byggskedet. Du är den som samordnar våra olika entreprenörers arbeten i byggskedet så att den enas arbete inte skapar några risker för den andra. Detta gör Bas-U genom att bland annat organisera skyddsarbetet. Du ska anpassa den arbetsmiljöplan som Bas-P tagit fram till det praktiska arbetet ute i Sernekes projekt. Det kan innebära att undersöka vilka arbets­metoder eller arbets­utrustning utförarna väljer samt att de uppfyller våra arbetsmiljöregler. Bas-U är ansvarig för att arbetsmiljöplanen finns tillgänglig för alla på byggarbetsplatsen och att den hela tiden hålls uppdaterad med de arbeten som pågår. Vi söker dig som brinner för arbetsmiljöfrågor och drivs av att skapa trygga och säkra arbetsplatser. Som person är du ansvarsfull och trivs med att arbeta i en inflytelserik roll där du är med och gör skillnad på riktigt. Med ett stort engagemang och driv har du förmågan att omvandla en teoretisk plan till verklighet. Vidare ska du på ett pedagogiskt sätt ska du säkerställa att samtliga parter i våra projekt arbetar utefter den uppsatta arbetsmiljöplanen och förstår varför det är viktigt. Ett krav för tjänsten är certifierad i Bas U och har tre års erfarenhet av rollen i ett större anläggningsprojekt. Meriterande är om du arbetat i ett större tunnel- eller infrastrukturprojekt tidigare. Du känner du bekväm i rollen som Bas U och har genom dina tidigare roller skaffat dig erfarenhet som gör att du kan arbeta självständigt. Det är en bred roll med stort ansvarsområde och därav ser vi att du har en god förmåga att arbeta på ett planerat och strukturerat sätt. Du arbetar mot flera kontaktytor och vi ser därför att du värdesätter ett bra samarbete och därför är pedagogisk i ditt arbetssätt. Avslutningsvis ser vi att har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Serneke arbetar för att vara en inkluderande organisation och vi söker dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med framåtanda och glädje. Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt. Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsspecialist Daniel Långberg på [email protected] (mailto:[email protected]). Sök redan idag då urval sker löpande och till dess att rätt kandidat är hittad. Om Serneke Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 1150 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra. Håller du med om det och vill vara med och bygga upp Nordens mest progressiva byggkoncern? -Då är det dig vi söker. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Arbetsgivare
SERNEKE Group AB (publ)
Hemsida: http://www.serneke.se
Ansökan
Ansök senast 9 April (5 månader 13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Serneke söker en platschef inom bygg till arbetsgrupp i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: SERNEKE Group AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 April (5 månader 14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi är nästa generation som alltid försöker hitta nya lösningar på gamla problem. Vår vision är att ständigt utmana oss själva för att fortsätta utvecklas vidare. Genom ett starkt samhällsengagemang vill vi ligga i framkant inom global utveckling och hållbara samhällsbyggen. Vi letar efter dig som vill vara med på vår resa framåt! Som platschef på Serneke har du en viktig och central roll i våra projekt. Förutom ansvar för projektens genomförande har du även ansvar för planering, personal, kvalitet och ekonomi. Tillsammans med ett härligt team driver du målmedvetet projekten och ansvarar för projektens planering, genomförande och avslut. Vi söker dig som har erfarenhet och motiveras av att driva projekt från start till mål på ett framgångsrikt sätt. I detta ingår det att säkerställa att projektet drivs i enlighet med tidplan, ekonomi och kvalitet men också att aktivt arbeta med att skapa en god arbetsmiljö för våra anställda. För att klara detta söker vi dig som har arbetat ett par år i rollen som platschef i projekt i storleksordningen 300 miljoner och uppåt. Det kan antingen kommersiella projekt eller bostadsprojekt För att lyckas i rollen som platschef på Serneke ser vi att du har förmågan att leda och motivera dina kollegor i projektet du arbetar i, och på ett strukturerade arbetssätt säkerställa att projekten genomförs i enlighet med uppsatt tidplan samt uppfyller de krav som finns gällande ekonomi och produktion. För att trivas i rollen ser vi att du motiveras av ett högt arbetstempo och att arbeta mot flera kontaktytor, ofta parallellt med varandra. Du trivs i en ledande roll där du får vara med och motivera din projektorganisation för att skapa framgångsrika projekt. Du är engagerad i det du åtar dig och jobbar på ett ärligt sätt för att skapa en god arbetsmiljö, nöjda medarbetare och nöjda kunder. Rollen innebär stort ansvar och breda arbetsuppgifter och vi ser därför att du är duktig på att planera och organisera ditt arbete, och därtill har förmågan att driva det framåt på ett strukturerat sätt. Serneke arbetar för att vara en inkluderande organisation och vi söker dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi tillsammans vill vara med och bidra till en positiv samhällsutveckling. Detta gör vi genom att utmana konventionella metoder och en vilja att testa nya vägar. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Vi erbjuder samma trygghet och kunskap som marknadsledarna, men med mer energi, engagemang och ett modernare synsätt. Serneke som arbetsgivare kännetecknas av korta beslutsvägar och vi ger dig som medarbetare stora möjligheter att påverka ditt arbete och de projekt du jobbar med. För rätt person finns hos oss alla förutsättningar till både personlig och yrkesmässig utveckling. Information och ansökan Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsspecialist d (mailto:[email protected])[email protected] Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling med drygt 1100 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Arbetsgivare
SERNEKE Group AB (publ)
Hemsida: http://www.serneke.se
Ansökan
Ansök senast 10 April (5 månader 14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.