På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Stadsbyggnadskoordinator

Stadsbyggnadskoordinator

Stadsbyggnadskoordinator är en relativt ny yrkesroll på den svenska arbetsmarknaden.

Som stadsbyggnadskoordinator är tanken att du agerar som specialist på de administrativa "avsnitten" i stadsbyggnadsprocessen. Du ansvarar för arbetsplatsens användning och utveckling av digital teknik samt för att formalia och lagkrav efterföljs under processer, när byggnadsplaner upprättas och genomförs.

Du fungerar också som stödfunktion åt diverse övriga handläggare, bl a planeringsarkitekter och exploateringsingenjörer. Det är vanligt att stadsbyggnadskoordinatorer är sammanhållande i arbetsgrupper, i allt ifrån praktiska arrangemang till projektadministration.

I dina arbetsuppgifter ingår vanligtvis också att informera sakägare/processägare och allmänhet om samhällsbyggandet och pågående ärenden samt att ta hand om ekonomifrågor, exempelvis fakturahantering, upphandlingar och rapportskrivelse.

Utbildning

Det kan finnas relevanta utbildningar inom yrkeshögskola. Vanligtvis erbjuds de yrkeshögskoleutbildningar som leder till yrkesrollen som stadsbyggnadskoordinator som två-åriga heltidsutbildningar, de kan erbjudas som platsbunden eller på distans.

På gymnasiet rekommenderas Bygg- och anläggningsprogrammet, Handels- och administrationsprogrammet eller på Ekonomiprogrammet.

Visa mer
Visa mindre

23 Lediga jobb

BITRÄDANDE SAMHÄLLSPLANERARE TILL NATIONELL PLANERING PÅ TRAFIKVERKET

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Är du en person med ett stort intresse av samhällsplanering och Trafikverket som organisation? Denna tjänst är helt rätt för dig om du vill vara med och bidra till utvecklingen på enheten Planering på Trafikverket. Vi söker nu dig som har en examen inom samhällsplanering eller annan relevant ingenjörsutbildning och som har ett stort engagemang för samhällsutveckling. Letar du efter en utmanande och spännande roll – tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning en Biträdande Samhällsplanerare till verksamhetsområdet Planering. Du kommer att stötta och arbeta tillsammans med engagerade Nationella Planerare. Som Biträdande Samhällsplanerare kommer du att få möjlighet att arbeta med Trafikverkets uppdrag att fördela medel till kommuner, och regioner för investeringar i kapacitetsstarka kollektivtrafiklösningar och cykelåtgärder. Verksamhetsområde Planering har i uppdrag att bidra till samhällsutvecklingen och ge förutsättningar för goda rese- och transportmöjligheter. Åtagandena blir allt mer komplexa i takt med att kraven på tillgänglighet, säkerhet, hälsa och miljö ökar. Vi söker dig som brinner för dessa frågor och vill vara med och utveckla verksamheten! För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll kommer vi erbjuda dig en unik möjlighet att som en del av tjänsten även ingå i ett skräddarsytt utbildningsprogram. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom åtgärdsvalsstudier, projektledning, självledarskap och presentationsteknik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching, för att få bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt. Rekrytering och programupplägg hanteras av Academic Work och Trafikverkets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Som Biträdande Samhällsplanerare kommer du stötta Samhällsplanerare/Uppdragsledare med varierande administrativa arbetsuppgifter, exempelvis: * Inhämta och sammanställa material från regioner, kommuner etc * Boka möten och förbereda presentationer i Powerpoint * Rapporthantering * Uppdatera och koordinera det digitala arbetsrummet * Uppföljning av tecknade avtal * Granskning av inkomna ansökningar. Du kommer att få vara med där det händer och ha ett finger med i utvecklingen samt påverka hur Trafikverket jobbar. Du har möjlighet att axla eget ansvar och utvecklas i rollen. VI SÖKER DIG SOM * Har en universitets- eller högskoleexamen inom samhällsplanering eller annan relevant ingenjörsutbildning, exempelvis Väg och Vatten, alternativt annan likvärdig utbildning * Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift då kommunikation och dokumentation är en stor del av tjänsten * Har ett stort intresse för att skapa en hållbar samhällsutveckling Dina personliga egenskaper har stor betydelse i den här rekryteringsprocessen. Som person är du framåt, nyfiken och räds inte för nya utmaningar. Du har en förmåga att ta egna initiativ och stort ansvar för dina arbetsuppgifter. För att trivas i rollen ser vi även att du har ett stort engagemang för samhällsutveckling samt en god samarbetsförmåga. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, med goda chanser till förlängning eller anställning hos Trafikverket. * Placering: Malmö * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där. INFORMATION OM FÖRETAGET Verksamhetsområde Planering svarar för planering av trafik och för åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder. Inom verksamhetsområdet ryms Trafikverkets sex regioner och de fyra nationella avdelningarna Trafik, Nationell Planering, Expertcenter och Transportkvalitet samt stabsfunktioner Kommunikation, HR, Verksamhetsstyrning och Trafikverkets Kundtjänst.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utvecklingsledare samhällsplanering

Arbetsgivare / Ort: Gislaveds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra. Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Avdelningen för hållbar utvecklings uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i arbetet med de strategiska utvecklings- och tillväxtfrågorna med fokus på kommunens hållbara utveckling. Det innebär att med ett strategiskt synsätt samordna och utveckla kommunens struktur, med förståelse för de lokala förutsättningarna och de olika hållbarhetsdimensionerna. En viktig del är även att arbeta med det lokala genomförandet av Agenda 2030. Avdelningen hanterar bland annat översiktsplanering, miljö-, klimat- och infrastrukturfrågor, mänskliga rättigheter och folkhälsa samt landsbygds- och demokratiutveckling. Vi är i en utvecklingsfas och en spännande tid där vi ska gå från vision till verklighet inom stora centrumutvecklingsprojekt. Vi söker därför dig som har kunskap om och intresse för samhällsplanering och vill vara med att utveckla Gislaveds kommun. Just nu tas en fördjupning av översiktsplanen (FÖP) för Gislaved och Anderstorp fram där du kommer att vara en viktig del i detta arbete med att samplanera Gislaveds kommuns två största orter. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att leda, samordna och följa upp kommunens övergripande samhällsplanering med utgångspunkt i en hållbar utveckling. Du kommer att arbeta med att ta fram handlingar, samrådsredogörelse, granskningsutlåtande och antagandehandlingar inför antagande av FÖP:en. Du kommer också att vara delaktig i framtagande av detaljplaner genom deltagande i olika projektgrupper. Arbetet kan också involvera implementering av Boverkets ÖP-modell och digitalisering av översiktsplaneringsprocessen. Du stödjer kommunens förvaltningar och bistår med kunskap inom ansvarsområdet. Som utvecklingsledare tar du även fram beslutsunderlag till och föredrar ärenden för kommunstyrelsen och dess utskott samt i förekommande fall andra nämnder inom arbets- och ansvarsområdet. Du arbetar självständigt med ett strategiskt förhållningssätt i ett team med flera olika kompetenser. Ditt arbete sker i ett helhetsperspektiv varför samverkan och kontakter med förvaltningar, bolag, företrädare för näringsliv samt andra organisationer är av stor betydelse. Kvalifikationer Du ska ha en akademisk examen inom fysisk planering eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. En vikt del i arbetet är att arbeta med rapportframställningar men det kan även bli aktuellt att muntlig föredra dessa för både politiken och andra delar av kommunorganisationen. Du ska därför ha en mycket god förmåga att kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska samt grundläggande IT-kunskaper. Som person bör du vara engagerad och drivande och har lätt att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Körkort är inget krav men meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kommunal organisation eller offentlig verksamhet.  Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Anställningen är tidsbegränsad till och med 30 juni 2022 med chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt och det finns möjlighet att delvis arbeta på distans beroende på arbetsuppgifternas karaktär. Det kan eventuellt även vara möjlighet att arbeta deltid efter överenskommelse.  Vi kallar till intervju löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Gislaveds kommun
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande Samhällsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera? Vill du vara med och göra hållbart resande till norm? Vi söker nu en vikarie för en av våra samhällsutvecklare som ska vara föräldraledig. Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.   Rollen: Som samhällsutvecklare på Västtrafik arbetar du med samhällsplanering kopplat till kollektivtrafik och är med och driver och utvecklar Västtrafiks samarbete med kommuner och andra aktörer i Västra Götaland. Målet är att skapa goda förutsättningar för kollektivtrafikens utveckling, genom tidig och aktiv samverkan i samhällsutvecklingsfrågor. Avdelningen består av 11 personer, varav nio arbetar som samhällsutvecklare. Varje samhällsutvecklare ansvarar för ett antal kommuner och vikariatet innebär ett ansvar för, och samverkan med, tio kommuner i regionen. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga samhällsutvecklare, men också med medarbetare från övriga delar av Västtrafik. Det kommer ingå ett visst resande i tjänsten.   Arbetsuppgifter Som samhällsutvecklare hos oss arbetar du med ett brett spektrum av frågor. I rollen ingår att - arbeta för att kommunernas samhällsplanering och kollektivtrafikens utveckling går hand i hand - fungera som Västtrafiks representant och företräda bolaget i olika nätverk och forum - ansvara för dialog med, och information till, kommuner och andra samarbetspartners, exempelvis Trafikverket - vara ett naturligt bollplank för kommuner i deras olika samhällsplaneringsprocesser - delta i olika former av utredningar och studier - agera proaktivt för att främja kollektivtrafikens roll i det hållbara samhället I rollen ingår också att vid behov delta i olika former av projekt på Västtrafik, t ex förstudier inför upphandling, etablering av nya trafikavtal, tjänstedesignsstudier, strategiarbeten med mera.    Västtrafik som arbetsplats: Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner.   Vem är du? Våra medarbetare är olika. Alla behövs. Vi vet att olikheter berikar oss och gör oss bättre. Vill du vara med och utveckla det hållbara resandet i Västra Götaland? Då tror vi att du passar hos oss. Du har ett genuint intresse för samhällsfrågor och vill utveckla kollektivtrafikens roll i ett hållbart samhälle. Du har initiativförmåga samt förmåga att planera, strukturera och driva ditt eget arbete. Rollen innebär många externa och interna kontakter vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och har förmåga att bygga och vårda relationer. God kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt är viktigt. Du är lösningsorienterad och har förmåga att se till helheten.    Kvalifikationer: Vi söker dig som har lämplig akademisk examen inom samhällsbyggnad, kulturgeografi, stadsplanering eller på annat sätt utvecklat motsvarande kompetens. Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Villkor och ansökan: Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med start i mitten av februari 2022. Välkommen med din ansökan senast den 29 oktober 2021. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Eva Lindh, Avdelningschef Samhällsutveckling, på epost [email protected], eller telefon 010-434 51 79.   Välkommen till en attraktiv arbetsgivare!
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Beredskapssamordnare till Västra Mälardalens kommunalförbund

Arbetsgivare / Ort: Norén & Lindholm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Har du ett stort intresse och engagemang för samhälls- och krishanteringsfrågor? I rollen som beredskapssamordnare driver, stödjer och samordnar du arbetet med krisberedskap och civilt försvar tillsammans med medlemskommuner. Vi letar efter en person med god analytisk förmåga som värdesätter samarbete, kan ta egna initiativ samt gillar ansvar och att driva projekt självständigt. Är det dig vi söker? Västra Mälardalens Kommunalförbund ger medlemskommunerna Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar med tillhörande kommunala bolag och förbund service och support inom bland annat lön, krisberedskap, upphandling, IT och telefoni. Förbundet består av totalt cirka 70 medarbetare. Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalens kommunalförbund. Det når vi genom att visa respekt för varandra, engagemang, ha uppdragsgivarna i fokus och att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten. Arbetsuppgifter Hos oss på Västra Mälardalens kommunalförbund kommer du tillsammans med en kollega att ansvara för arbetet med beredskapssamordning. Ni driver och samordnar tillsammans med medlemskommunerna krisberedskapsfrågorna i Köpings, Arbogas och Kungsörs kommuner, enligt Lag (2006:544) om kommuners och regioners åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap. Inriktning på tjänsten är att samordna och driva vårt pågående arbete med kontinuitetshantering samt risk- och sårbarhetsanalyser tillsammans med medlemskommunerna. I tjänsten ingår även att bl.a. arbeta med andra löpande frågor inom området så som utbildning- och övning, samband (t.ex. WIS och Rakel) och frivilligsamordning. Grunden för kommunernas risk- och sårbarhetsanalys är den kontinuitetshantering som bedrivs för att säkra upp kritiska aktiviteter och resurser kopplat till samhällsviktig verksamhet. Kontinuitetshantering är ett prioriterat område och innebär att fokus ligger på att systematiskt skapa en förmåga att fortsätta bedriva verksamheten på en tolerabel nivå oavsett vad som inträffar. Resultatet från risk- och sårbarhetsanalyserna samt erfarenheter från inträffade händelser tillvaratas genom att fungera som underlag för utbildnings- och övningsplan och för att stärka förmågan och minska sårbarheten generellt i kommunen. Utbildning och övning är även viktiga delar i arbetet med att stärka den generella krishanteringsförmågan i kommunerna. Rollen ställer krav på att du är en person som gillar att nätverka och bygga samarbeten. En viktig del är att samverka internt inom kommunala verksamheter, bolag och förbund samt med externa aktörer. Kvalifikationer För att vara behörig till tjänsten krävs att du har en universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot krisberedskap, totalförsvar eller samhällsutveckling alternativt annan likvärdig utbildning i kombination med erfarenhet som är relevant för tjänsten. Du behöver behärska svenska i såväl tal som skrift då du kommer producera skriftligt material samt samordna och leda olika grupper av människor. Då resor sker mellan våra medlemskommuner så krävs B-körkort. Eftersom du kommer hantera information och material som är av vikt för rikets säkerhet i rollen så är en förutsättning för anställning ett svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning. Det är meriterande om du har erfarenhet samt god kunskap om samhällets krisberedskap, totalförsvarsplanering och säkerhetsskydd. Gärna även tidigare erfarenhet av utredningsarbete eller projektledning, gärna inom kommunal eller annan offentlig verksamhet. Vi tror att du som person har ett strukturerat och självständigt arbetssätt där du driver och utvecklar ditt arbete framåt samt har förmågan att omvandla övergripande perspektiv i praktisk handling. Du både deltar i och leder projektgrupper vilket ställer krav på att du känner dig bekväm i att styra och skapa förståelse hos andra. En väl utvecklad förmåga att se helheter, bygga relationer och samverka är en förutsättning för att lyckas i rollen. Förutom ett omväxlande och intressant arbete där varje dag innebär nya spännande utmaningar erbjuder vi dig en trivsam arbetsmiljö och kollegor som värdesätter gemenskap och som stöttar varandra.     Placeringsort är på vårt kontor i Köping. Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) arbetar för ett utvecklat och fördjupat samarbete mellan medlemskommunerna Arboga kommun, Kungsörs kommun, Köpings kommun och Surahammars kommun. Den grundläggande idén med förbundet är att säkra kompetens-försörjningen, bibehålla en hög kvalitet samt att effektivisera och minska den totala kostnaden för medlemskommunerna. Läs mer om oss på vår hemsida www.vmkfb.se I alla N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad, både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av tester genomför vi en objektiv rekryteringsprocess. Låter detta intressant? För frågor kontakta gärna Anna Hemmingsson hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88. Din ansökan registrerar du så snart som möjligt, dock senast den 31 oktober på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande så ansök snarast. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Norén & Lindholm AB
Hemsida: http://norenlindholm.se/
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samhällsbyggnadsstrateg

Arbetsgivare / Ort: Gällivare kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Verksamhetsbeskrivning Tjänsten finns på planeringsavdelningen inom samhällsbyggnads- och teknikförvaltningen. Förvaltningen har som ansvar att vara en del av förverkligandet av samhällsomvandlingen och skapa det ”Nya Gällivare”. Inom förvaltningen finns också all kommunalteknisk service. Normalt sett vid samhällsplanering arbetar man efter en lagstyrd planprocess. Gällivares situation är så pass unik att vi har gått djupare än så. Genom projekt Nya Gällivare har vi genomfört ett visionsarbete med invånare och näringsliv i Gällivare kommun för att kartlägga våra visioner. Hur vill vi att det ska se ut här i framtiden, vad vill vi uppnå? Vi söker dig som vill vara en del i att skapa ”Nya Gällivare”! Arbetsuppgifter Vi söker dig som har ett intresse för övergripande strategisk planering och som vill vara med och utveckla det ”nya Gällivare” till en allt mer attraktiv plats att besöka, arbeta, bo och leva i.  Du ansvarar för kommunens övergripande samhällsstrategiska planeringsfrågor och leder dessa i nära samarbete med våra övriga professioner inom kommunen och andra intressenter. I arbetet ingår att arbeta med den övergripande fysiska planeringsprocessen kopplat till kommunens planering enligt plan- och bygglagen. En viktig del är att medverka till att stärka och utveckla arbetet med kommunens strategiska och översiktliga planering. Det innebär även lokaliseringsutredningar, idéskisser, men även andra arbetsuppgifter som gränsar till verksamhetsområdet. Du kommer att arbeta såväl i grupp som självständigt.  Kvalifikationer Vi söker dig som gillar utmaningar och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ska ha en högskoleutbildning med inriktning mot fysisk planering/samhällsbyggnad eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som medarbetare är du noggrann, ansvarstagande och kan prioritera arbetet effektivt och är van att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du har ett flexibelt förhållningssätt, kan hantera ändrade förutsättningar och du har bra samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.    Arbetstid/Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse.  Upplysningar: Planeringschef Marcus Zetterqvist, tfn 070 685 94 44 Fackliga företrädare Vision, Akavia, Sveriges Ingenjörer 0970–818 000 (vxl) Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Gällivare kommun
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.