På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Koordinator

Koordinator

Koordinator är ett samlingsnamn för olika sorters koordinatorer, som även kan kallas för samordnare.

Som koordinator på ett privat företag utgör man support för ägare och VD med varierande uppgifter. Rollen kan innebära att du jobbar med små och stora projekt och löpande arbetsuppgifter.

Utbildning

Lämplig utbildningsbakgrund för en koordinator är att man har någon form av eftergymnasial utbildning - på högskola/universitet eller på en yrkeshögskola.

För att kunna jobba som koordinator kan man satsa på att utbilda sig till en projektledare inom den branschen, i vilken man vill arbeta som koordinator. B-körkort kan ställas som ett av kraven för att få en anställning som koordinator. Ett annat vanligt förekommande krav är att man behärskar engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Egenskaper som är viktiga om man vill jobba som koordinator är, att man som person blir stimulerad av att arbeta i ständig förändring, att man har en vilja att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.

Du bör ha förmåga att planera, genomföra och följa upp projekt av varierande storlek och karaktär.

Man behöver också ha god språkkänsla och ha lätt för att uttrycka sig både i tal och i skrift.

Visste du att...?

... "Tappa" personal kostar företaget både tid och pengar. I snitt 542 700 kr per nyanställning/år. Det tar ca 1,5 år för en ny medarbetare att nå sin fulla kapacitet.
Källa: vision.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

105 Lediga jobb

Event Manager sökes till Advokatfirman Vinge

Arbetsgivare / Ort: Majola Restaurangkonsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Vinge är en affärsjuridisk fullservicebyrå med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Bryssel. Bland våra 450 medarbetare finns Sveriges främsta affärsjuridiska expertis. Det gör att vi alltid kan sätta ihop team med spetskompetens för våra klienter, oavsett uppdrag och bransch. Det är därför vi får möjlighet att arbeta med de mest spännande och komplexa uppdragen inom affärsjuridik. Att arbeta här innebär utveckling. Tillsammans. Vi strävar alltid efter att ha ett bra arbetsklimat där vi har kul tillsammans och hjälps åt. Vi erbjuder en generös arbetsmiljö, friskvård, vidareutveckling, utbildning och återkommande aktiviteter tillsammans för att skapa en bra laganda. Välkommen till oss! Vi söker nu en Event Manager som värdesätter teamarbete, struktur och en arbetsplats som präglas av professionalism och innovation i samtliga led. OM TJÄNSTEN: I rollen som Event Manager projektleder du våra sociala och affärsutvecklande events genom att kombinera administrativt arbete med framtagande av idéer, budget, eventplanering och genomförande. Du samverkar med övrig organisation med vårt varumärke i fokus. Du tar fram kreativa eventförslag samt presenterar dessa på ett professionellt sätt. I många fall med snabba deadlines. Arbetstiderna är mellan 08.30-17.00 på vardagar. Kvällar och helger kan tillkomma. Tjänsten är på heltid i en visstidsanställning om 12 månader med möjlighet till förlängning, alternativt tillsvidareanställning. Du arbetar på Vinges kontor i centrala Stockholm. Tillträde sker i augusti eller enligt överenskommelse och du blir anställd direkt av Vinge efter att Majola genomfört rekryteringsprocessen. Exempel på arbetsuppgifter: - Föra dialog med beställare för att kartlägga behov och kravspecifikation. - Ta fram detaljerade förslag för event (inklusive tidslinjer, lokaler, leverantörer, kommunikation, bemanning och budgetar). - Förhandla leverantörsavtal för samtliga delar av eventet (t.ex. lokal, mat och dryck, talare, underhållning, resor/logistik och säkerhet m.m). - Samverka med övrig organisation och externa parter för att genomföra eventen med gemensamma resurser. - Utvärdera/följa upp t efter genomförandet. OM DIG SOM SÖKER: Du är nytänkande, flexibel och kan lätt anpassa dig till rådande och nya situationer. Du kan skapa fysiska likväl som digitala events där du är angelägen om att hitta rätt väg vid varje givet tillfälle. Jobbet är varierande och som person är du ordningsam, inspirerande, idérik, prestigelös och handlingskraftig. Du har inga problem att rycka in där det behövs - du är en kreativ och administrativ doer. Du har: - Utbildning och/eller erfarenhet inom eventproduktion. - Kunskaper och nätverk inom event- och nöjesbranschen (restaurang, eventproduktion mm). - God kommunikationsförmåga i tal och skrift (engelska och svenska). - Administrativ styrka och är tekniskt kunnig/orienterad. - Ett öga för detaljer, färg och form. - Hög ambition och utvecklat sinne för kvalitet och kundupplevelse. - En prestigelös och serviceinriktad inställning. - Kapacitet att hantera stressiga situationer och vara flexibel. - Problemlösningsfokus. - Förmåga att hålla deadlines. Låter detta som tjänsten för dig? Ansök då direkt via vår annons. Sista ansökningsdag är den 15/7-21. Rekrytering sker löpande och vi kommer tillsätta tjänsten när vi funnit rätt person.
Arbetsgivare
Majola Restaurangkonsult AB
Hemsida: http://www.majola.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Produktionsledare till Elon Grop

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Om jobbet
Som produktionsledare kommer du att jobba med manualarbete och artwork för Elons egna varumärken Elvita och Canvac. Du kommer att ha igång flera projekt samtidigt där du sätter upp tidsplaner och sedan koordinerar allt arbete rörande manualer, produktblad och förpackningar för Elons nya produkter. Detta är en roll för dig som trivs med att ha många projekt igång samtidigt, tydliga deadlines och ett självständigt arbete. Missa inte denna chans, sök tjänsten redan idag! OM TJÄNSTEN På detta uppdrag kommer du att arbeta nära avdelningarna Elon Marketing Service samt Elons Sourcingsteam. Du kan vara stationerad på huvudkontoret i Örebro eller arbeta på distans. Detta är ett bemanningsuppdrag på 12 månader med start i augusti/september. Om alla parter är nöjda med samarbetet finns det för rätt person chans till förlängning på uppdraget, alternativt överrekrytering till Elon. Du erbjuds * Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER I din roll som produktionsledare kommer du att ansvara för processen att skapa bl.a. manualer för nya produkter kopplat till Elons egna varumärken. Du kommer att koordinera och samarbeta med leverantörer, grafiker, översättare osv. Ditt arbete börjar när soucringteamet tagit in en ny produkt och slutar när manualer, produktblad och förpackningar är framtagna och producerade. * Skapa tidsplaner utifrån de deadlines som tillhandahålls samt ansvara för att de hålls * Fördela arbetet mellan grafiker, översättningsbyrå samt övriga samarbetspartner * Se över det materialet som skapats och skicka korrektur till Elons sourcing team. Vidare säkerställer du att korrigeringar sker enligt sourcings direktiv. * Driva och utveckla processen med manualarbetet för egna varumärken. VI SÖKER DIG SOM Trivs med koordinerande och självständigt arbete. Du har dokumenterad erfarenhet av att ha många projekt/arbetsuppgifter igång samtidigt och en förmåga att inte låta detaljer eller hela projekt falla mellan stolarna. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. * Mycket goda kunskaper i Officepaketet och en god datorvana. * Erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll. Det är meriterande om du: * Arbetat som produktionsledare/projektledare tidigare. * Har kunskaper i InDesign. Som person är du: * Flexibel * Strukturerad * och har en god samarbetsförmåga Övrig information * Start: I slutet på augusti eller i september. * Omfattning: Heltid * Placering: Örebro eller arbete på distans. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elons önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadskoordinator på halvtid

Arbetsgivare / Ort: Gigstr AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du vara en del av ett framåtlutat och meningsfullt start-up bolag som har en positiv effekt på hållbarhet och miljön? Elbilio söker en Marknadskoordinator på halvtid som kommer att arbeta i teamet samt självständigt ansvara för att skapa och administrera content till företagets digitala kanaler samt arbeta strategiskt med annonsering och kampanjer. Du kommer att röra dig i en miljö där det går undan och där du får vara med på Elbilios fortsatt ambitiösa expansionsresa!

OM ELBILIO

Elbilio tillhandahåller en flexibel plattform för att dela elfordon. Tillsammans skapar de ett nätverk av hållbara mobilitetshubbar genom deras 100% eldrivna fordon bestående av allt från mikromobilitet så som el-cykel och el-moped till olika bilmodeller. Elbilio vill på detta sätt bidra till ett mer hållbart samhälle där fler användare delar färre, mer miljövänligare fordon anpassad för olika typer av resor.

Teamet består i dagsläget ut av ca sju personer och de har sitt kontor på Linnégatan 51 i Stockholm.

DU ERBJUDS

  • Bli en del av ett start-up bolag i framkant som erbjuder framtidens mobilitetstjänst
  • Vara med på en resa där du tillsammans med teamet bidrar till ett mer miljövänligt och hållbart samhälle
  • Frihet under ansvar där du får påverka och hjälpa till att forma din egen roll

OM ROLLEN

Som Marknadskoordinator kommer du att arbeta nära Elbilios medgrundare och säljavdelning. Du kommer att ansvara för det operativa och strategiska arbetet kring sociala medier, annonsering och kampanjer. Rollen innebär att delvis skapa och publicera innehåll till Elbilios digitala kanaler vilket innefattar både att fota, filma, redigera samt skapa copy. Utöver det kommer du att få möjlighet till att bidra med din egen expertis kring annonsering och kampanjer för att nå ut till Elbilios målgrupper på bästa sätt.

ARBETSUPPGIFTER

  • Skapa och publicera innehåll i digitala kanaler, t.ex Facebook, Instagram & LinkedIn
  • Ta fram och implementera strategier och kampanjer i sociala annonseringskanaler
  • Genomföra datadriven analys, utvärdering och uppföljning av kampanjer
  • Skriva artiklar och skapa grafiskt material utifrån mallar

VI TROR ATT DU HAR

  • Tidigare erfarenheter av att skapa content i sociala medier
  • God förståelse för hur den digitala kundresan ser ut och hur annonsering på sociala medier kan nyttjas för att uppnå relevanta mål
  • En övergripande passion över digital marknadsföring och har koll på de senaste trenderna
  • Kunskap i Google Ads
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR

  • Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, media eller kommunikation
  • Tidigare erfarenheter av Google Ads
  • Tidigare erfarenheter av marknadsföring på LinkedIn

SOM PERSON ÄR DU

  • Strukturerad, noggrann och har en god vana att planera och följa upp ditt arbete
  • Självständig, tar egna initiativ och ser möjligheter i att utveckla ditt arbete
  • God presentationsvana och kommunikativa egenskaper

ÖVRIGT

  • Start: Augusti
  • Placering: Linnégatan 51, Stockholm
  • Omfattning: Halvtid 50%
  • Arbetstider: Ca 4h/dag
  • Typ av uppdrag: Tillsvidare

OM GIGSTR

Gigstr är en flexibel bemanningstjänst. Vi kombinerar professionella rekryterare och projektledare med ny teknik för att hjälpa företag att hitta talanger och driva projekt. Genom att göra det superenkelt för företag att bemanna och rekrytera vill vi få fler företag att våga växa mer. Då skapas fler jobb och alla vinner - talangerna, företagen, vi och världen.

Arbetsgivare
Gigstr AB
Linnégatan 51
11458 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Meeting & Events Specialist

Arbetsgivare / Ort: Radisson Hotel & Congress AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Situated in central Stockholm, the 414 room Radisson Blu Waterfront Hotel, is an ideal spot for both business and leisure travelers. Above and beyond the convenient location, our hotel provides guests with a wide array of services and amenities. Our rooms have scenic views of both the city and the cay to create a unique atmosphere for our guests and our on-site dining serves delicious international cuisine at the RBG Bar & Grill. Guests can also work up a sweat in the fitness center. Connected to the Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm Waterfront Congress Center, offers unmatched flexibility for up to 3000 people.

Sverige har ett modernt kongresscentrum mitt i hjärtat av Stockholm. Förutom svindlande utsikt över Stadshuset och Riddarfjärden erbjuds spännande lösningar för alla typer av sammankomster och evenemang för upp till 3 000 personer. Radisson Blu Waterfront Hotel, hopbyggt med kongressen, har 414 rum, restaurang, bar och gym.

Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre söker nu en ny stjärna till tjänsten Meeting & Event Coordinator, som har känsla för god service och sätter kunden i fokus. Är du intresserad av att arbeta med ett spännande hotell och kongresscenter i en internationell miljö är det här något för dig. Kandidaten rapporterar till Senior Project Manager.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER


  • Vara behjälplig och delaktig i planeringen av samtliga arrangemang – ingå i projektgrupp
  • Ansvara för egna event och möten
  • Lägga in rumslistor i vårt hotellbokningssystem samt göra planskisser efter kundförfrågningar
  • Medverka till gott samarbete med övriga avdelningar samt vara spindeln i nätet mellan M&E Supervisors och Projektledare
  • Administrativa arbetsuppgifter samt vara stöd i driften

DIN PROFIL

Kandidaten bör vara en självständig och initiativtagande person som har lätt för att anpassa sig till olika situationer och arbetsuppgifter. I rollen som M&E Coordinator får du stora möjligheter att själv påverka och utforma nya administrativa rutiner och du bör därför vara strukturerad och ordningsam. Vi söker dig som har det lilla extra och som arbetat i serviceyrket tidigare, gärna inom hotell och restaurang, och vi förutsätter att du har en positiv service-attityd, en Yes I Can-attityd. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska och kunskap i ytterligare språk är meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet och hotell-datasystemen Opera PMS och Sales & Catering.

VI ERBJUDER

  • Ett utmanande arbete inom hotell och kongress
  • Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
  • Anställningsformen är en heltidstjänst
  • Tillträde enligt överenskommelse

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.


#LI-LB1

Arbetsgivare
Radisson Hotel & Congress AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Manager till P&D Group

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet
Klappar ditt hjärta för marknadsföring och trivs du att arbeta med digitala kanaler? På P&D Group öppnas dörren för dig som är passionerad och har en stor vilja att utvecklas inom marknadsföring! Hos P&D Group får du möjlighet att ta dig an stort ansvar från början där du själv sätter ribban för din utvecklingskurva. Rollen innebär att planera, strukturera och kontinuerligt arbeta med marknadsföringen för P&D Group. OM TJÄNSTEN P&D Group består i nuläget av 5 start-up bolag där det gemensamma målet är att göra världen till en bättre plats! Detta genom att erbjuda utbildningar i ekonomiska investeringar inom aktie och kryptovalutor och fastigheter samt tillgodose den offentliga sektorn med medicinsk utrustning. P&D Group växer snabbt och med 10 anställda i företaget söker de nu sin nästa stjärna som kommer att ansvara för att driva marknadsföringen. Du välkomnas in i ett energifyllt team där poker och volleybollturneringar är vardagsmat och fredags-AW är givet! -Engagerade medarbetare är kärnvärdet i P&D Group. "Vi tycker om att utveckla superstars och söker dig som drivs av utveckling och inser att du alltid kan bli bättre än gårdagen. Vi kan ge dig ett stimulerande arbete där du arbetar brett med marknadsföring av våra olika produkter på en internationell arena. Ger du oss din tid, engagemang och passion kommer vi i gengäld kunna ta dig till nya höjder. I takt med att P&D Group växer kommer även du att växa, gärna in i en ledande position i företaget" Philip, VD Som Marketing Manager blir du den första personen i denna position och kommer att fokusera på att bygga P&D Groups varumärke både nationellt men också internationellt. Tillsammans med styrelsen kommer du få möjlighet att påverka processerna för att stärka företagets framgång. Som Marketing Manager blir du därmed en viktig nyckelspelare hos P&D Group. Som expert på området arbetar du tätt tillsammans med bolagets chefer samt säljavdelning. I rollen som Marketing & Event Manager tar du mycket eget ansvar, men arbetar nära övriga arbetskollegor för att ta marknadsföringen till nya nivåer. ARBETSUPPGIFTER Som Marketing Manager står du för att marknadsföra bolagens olika produkter och YouTube, Facebook och Instagram är några av de digitala medier som används idag. Det kommer även att förekomma fysiska aktiviteter i form av mässor och events som faller under ditt ansvar att organisera. I rollen som Marketing Manager är du med och bygger upp företagets varumärke och ska på sikt bygga upp ditt eget marknadsföringsteam. Du kommer bland annat: * Utveckla och utforma P&D Groups marknadsföringsstrategi * Organisera, planera och följa upp kampanjer, marknadsföringsaktiviteter samt fysiska event * Strukturera, planera och publicera content på digitala medier för samtliga 5 bolag * Skapa visuell kommunikation i form av bilder och video * Vara en del av ledningsgruppen * Arrangera och moderera webinars * Internationella och nationella resor förekommer i tjänsten VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller relevant sakområde * Har viss erfarenhet av att arbeta med marknadsföring genom digitala och fysiska kanaler * Har kunskap inom bild- och filmredigering samt webbpublicering * Är obehindrad i tal och skrift på svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande Som person är du: * Resultatinriktad * Orädd * Besitter en hög personlig mognad * Uthållig Övrig information * Start: 1 September, eller enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid * Placering: Lund, resor förekommer i tjänsten * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och P&D Group önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om P&D Group
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 3 augusti (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


51 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.