
- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Koordinator
Koordinator är ett samlingsnamn för olika sorters koordinatorer, som även kan kallas för samordnare.
Som koordinator på ett privat företag utgör man support för ägare och VD med varierande uppgifter. Rollen kan innebära att du jobbar med små och stora projekt och löpande arbetsuppgifter.
Utbildning
Lämplig utbildningsbakgrund för en koordinator är att man har någon form av eftergymnasial utbildning - på högskola/universitet eller på en yrkeshögskola.
För att kunna jobba som koordinator kan man satsa på att utbilda sig till en projektledare inom den branschen, i vilken man vill arbeta som koordinator. B-körkort kan ställas som ett av kraven för att få en anställning som koordinator. Ett annat vanligt förekommande krav är att man behärskar engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Egenskaper som är viktiga om man vill jobba som koordinator är, att man som person blir stimulerad av att arbeta i ständig förändring, att man har en vilja att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.
Du bör ha förmåga att planera, genomföra och följa upp projekt av varierande storlek och karaktär.
Man behöver också ha god språkkänsla och ha lätt för att uttrycka sig både i tal och i skrift.
Samarbetspartner
Skulle du vilja visa en relevant länk på denna yrkespresentation?
Klicka här för mer information >>
Visste du att...?
... "Tappa" personal kostar företaget både tid och pengar. I snitt 542 700 kr per nyanställning/år. Det tar ca 1,5 år för en ny medarbetare att nå sin fulla kapacitet.
Källa: vision.se
Länktips
- vision.se - "Chefer måste få bättre förutsättningar att leda mångfald"
- www.ipf.se - Institutet för Personal- och Företagsutveckling
- Tillväxtverket - en statlig myndighet under Näringsdepartementet
- Barnkonventionen
21 Lediga jobb
Client Manager Nordics
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Operations Volume planner
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Produktionskoordinator
Cellbes söker en Digital Marketing Coordinator!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Cellbes AB
Customer Success Manager
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Marketing Coordinator
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Nordic Sales & Operation Coordinator
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Produktägare inom Financial Services för uppdrag i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Uppdragsperiod: 7 jan – 30 juni 2021
Förlängning: Kan ev bli aktuellt
Ort: Stockholm
Deadline: 29 December
Nödvändiga färdigheter
Financial Systems
Payment Solutions
Agile delivery lead
Språk
Engelska
Svenska
Uppdragsbeskrivning
Till vår kund söker vi en resurs till Digital som som kan genomföra hanteringen av bankrelaterad maintenance. Till uppgifterna hör att planera, styra och leda alla aktiviteter som krävs för att genomföra uppgiften, såsom exv:
- Planera, iterera och säkerställ krav med verksamhet, IT och intressenter
- Leverantörsstyrningsansvarig gentemot specifika IT partners (målstyrning, efterlevnad, SLA-uppföljning, IT-leveranser, kortnätverk m.m)
- Leveransansvarig inom specifika kortrelaterade projekt inom domänen (e-commerce, kortutgivning, compliance, verksamhetsutveckling m.m)
- Managera, prioritera och planera produktbacklog samt genomförande.
- Incidenthantering samt föredragande gentemot interna incidentforum gällande insättningssystem/kortutgivningsrelaterade ärenden
- Förvaltningsansvarig (skapande samt genomförande av ex. förvaltningsplaner)
- Inom finanssystemet Raindance övervaka kundreskonta ”Accounts receivable”, att vi har både vanlig reskontra och saldoreskontra, inkl. depositionerna.
Kompetens
- Förmåga att styra, delegera, leda och motivera
- Stor ansvarskänsla för att dagliga mål uppfylls
- Pedagogisk och god kommunikationsförmåga
- Strukturerad
- Resultatfokuserad
- Hög prioriteringsförmåga
- Driven och lösningsorienterad
- Kunden arbetar i en agil leveransorganisation, erfarenhet av agil leverans i en komplex, gärna erfarenhet av finansiella system och betallösningar.
Motivering:
- i motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
Ansökningar mottages tacksamt.
WORKNORDIC GROUP AB
Coordinator Distribution
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Produktionskoordinator
Social Media & Influencer Marketing Coordinator - Homeroom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Ellos AB
Produktion och logistik administratör
Språk
Krav
- Engelska
- Svenska
Fortum Recycling and Waste erbjuder tjänster inom miljövård och materialeffektivitet i Norden. Vårt mål är att spara på naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Vi förbättrar material- och energieffektiviteten för våra kunder genom att erbjuda lösningar för återanvändning, återvinning, avfallshantering och slutdeponering samt tjänster för marksanering och miljöbyggnation. Fortum Recycling and Waste Solutions har nästan 650 medarbetare i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Du hittar mer information på www.fortum.se/wastesolutions
Din roll
För att trivas och lyckas i denna tjänst har du en god administrativ förmåga, eget driv och är van att arbeta självständigt. Du är en van IT användare vilket krävs då vi dagligen jobbar i olika typer av IT-system. Vi tror även att du är strukturerad, ordningsam och analytisk. Du har lätt för att lära och har förmåga att kommunicera på ett rakt, tydligt och enkelt sätt både på engelska och svenska. Koncernspråket är engelska.
I denna roll kommer du att arbeta med:
- Uppföljning av vår nationella samt internationella försäljningar av metaller och järn.
- Samordning och administration av transporter till och från interna samt externa upparbetningsanläggningar.
- Löpande inventering av metall/järn- lager och dokumentering av lagervärden, lagerstatus samt leveransplaner.
- Upprätta transportdokument och söka exporttillstånd för transport/export av metaller och järn.
- Sammanställning av utfall från olika metalluppköpare och totalutfall projektvis.
Vi erbjuder dig
Ett spännande och varierande arbete i en växande bransch. Du kommer arbeta på vårt kontor i Upplands Väsby i en liten grupp och i nära samarbete med Produktion och Försäljning. Vi är i dag 5 personer på kontoret och sysselsätter ca 60 produktionsmedarbetare.
Dina kvalifikationer
- Mycket goda kunskaper i Engelska krävs då stora delar av det administrativa arbetet inklusive kontakter internt och externt sker på engelska.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Körkort B krävs, önskvärt med tillgång till egen bil.
- Eftergymnasial utbildning alternativt kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet.
Intresserad?
Skicka din ansökan snarast men senast den 30 januari. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden slut.
För kontakt med fackliga representanter vänligen ring +46 19 305 100
Sveriges Ingenjörer: Annika Lorin
Unionen: Marie Carlberg
Vid eventuella frågor eller funderingar kontaktar du:
Joakim Landström +46703757812, [email protected]
Chief operating officer, Recycling and Waste Solutions, Ash & Slag
Fortum Sverige AB
19461 UPPLANDS VÄSBY
Koordinator
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Administrativ assistent
Marknadskoordinator
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Gota Media Marknadskoordinator 2021
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Gota Media AB
Kundansvarig till Stiftelsen Skansen - företag och grupp
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Eventproducent
Digital Marketing Coordinator
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Hms Industrial Networks AB
Marknadskoordinator / Marknadsassistent till Axfood Snabbgross AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Marknadskoordinator till Norconsult
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Arbetsbeskrivning
Ansvarsområden
Arbetstider
Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av samhällsbyggnadsfrågor, har en grafisk utbildning och avancerade kunskaper i programmen ovan. Du behöver även ha erfarenhet av att planera och genomföra mässor och event . Dessa är nu digitala, men förhoppningen är att kunna ha fysiska mässor i höst då det även ingår i rollen att bygga Norconsults fina monter och vara på plats under mässan/eventet.
Ansökan
Om företaget
Randstad AB
Producent för digitala konferenser och event
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Eventproducent
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Evenpersonal/festivalassistent
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Vi har kontor, biograf och befinner oss på olika ställen i city. Vi kan även vara på offentliga platser i Västerås.
Festivalen är 4-19 Juni 2021. Vi anställer före under och efter festivalen. Vi arbetar med festivalen under hela året.
Vi söker personer som har ett kulturintresse och tycker om att träffa olika människor och gillar varierande arbetsuppgifter.
Meriterande är om man arbetat i liknande roller tidigare och att man har ett filmintresse. Som festivalassistent kommer du arbeta med olika sysslor före, under och efter festivalen.
Arbetsupgifterna kan vara webbhantering, marknadföring, fotografering, filmvisning, filmhantering, praktisk support, informera filmbesökare.
Västerås Filmfestival
Munkgatan 7
72212 Västerås
Hemsida: http://www.vasterasfilmfestival.com
Outreach Officer at House of Innovation
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Eventproducent
Handelshögskolan i Stockholm
Administratör/ marknadskoordinator sökes till sökes till Skönhetssalong
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Marknadskoordinator
Språk
Krav
- Svenska
- Ryska
- Danska
- Engelska
- Ukrainska
Anställningen innebär en anställning i Decoos AB där du har anställningstrygghet samt regelbunden kontakt med din chef. Vi ser att du är en serviceinriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor och skapa förtroende.
Viktigt för tjänsten är:
* Flytande svenska i tal och skrift
* Tidigare erfarenhet utav liknande administrativa uppgifter inom skönhet
* God datorvana.
* Meriterande är kunskaper i Engelska, Danska, Ryska, Ukrainska
Som person ska du vara:
* Noggrann
* Ansvarsfull
* Serviceinriktad
* Lagspelare Vi söker en serviceinriktad administratör som är bra på att kommunicera.
Arbetsuppgifter :
* Order och offerthantering i affärssystemet.
* Svara i telefon och ta emot besökare
* Registrera och hantera inkommen post och e-post.
* Svara på kundens frågor om skönhet och kroppsvård.
* Inmatning av information i affärssystemet och webbshop samt uppdatering av lagar saldo.
* Övriga administrativ arbete t.ex. fraktbokning.
Utöver din roll som administratör önskar vi att du ska vara duktig på sociala medier som Instagram och Facebook. Kunna uppdatera vår blogg om skönhet och kroppsvård och hjälpa till med med uppdateringar på vår hemsida byggd i Wordpress. Även andra tekniska färdigheter är meriterande.
51 liknande yrke(n)
- Anläggningsprojektör-BIM
- Arbetsledare
- Artistagent/manager
- Avdelningschef
- Beredskapssamordnare
- Boendekoordinator
- Bokförlagsyrken
- Brottsförebyggande samordnare
- Bröllopskoordinator
- Byggarbetsledare
- Centrumledare
- CEO
- Customer Success Manager (CSM)
- E-handelslogistiker
- Enhetschef
- Enhetschef inom social omsorg
- Eventkoordinator
- Facility manager
- Facklig förtroendeman
- Flygplatschef
- Folkhälsosamordnare
- IB-koordinator
- Internationell samordnare
- Jämställdhetssamordnare
- Kalaskoordinator
- Klimatanpassningssamordnare
- KMA-samordnare
- Kökschef
- Lagerchef
- Logistikchef
- Marknadsanalytiker
- Marknadsassistent
- Miljökoordinator
- Personalchef
- Postproduktionskoordinator
- Processägare
- Produktionsutvecklare
- Projektcontroller
- Projektekonom
- Projektkoordinator
- Projektledare
- Regissör
- Rehabiliteringskoordinator
- Samordnare
- Stadsbyggnadskoordinator
- Studieförmedlare
- Säkerhetskoordinator
- Teamledare
- TV-producent
- VerksamhetsIedare/chef
- Verkställande direktör - VD