På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

120 Lediga jobb

Junior kommunikatör till forskningscentret K2 i Lund

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet
Har du nyligen tagit examen inom medie- och kommunikation? Vi söker nu dig som vill arbeta med kommunikation i en spännande forskningsmiljö i centrala Lund. Som person är du utåtriktad, initiativrik och tycker det är spännande med hållbarhet och kollektivtrafik. Sök idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN K2 är Sveriges nationella centrum för forskning och utbildning inom kollektivtrafik som medel för hållbara städer och regioner. De utbildar kollektivtrafikens aktörer och sprider kunskap till beslutsfattare så att debatten om kollektivtrafik förs på vetenskaplig grund. K2 behöver nu förstärka sin kommunikationsverksamhet med en Junior kommunikatör som kommer arbeta på heltid från kontoret vid Lunds centralstation. I rollen som Junior kommunikatör på K2 kommer du arbeta tillsammans med en Senior kommunikatör. Exempel på arbetsuppgifter: * Löpande uppdatering av hemsidan * Löpande uppdatering av sociala medier * Vara redaktör för publikationsserier * Kommunikationsstöd i forskningsprojekt Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos K2. Uppdraget sträcker sig från 2021-10-18 till 2022-07-08, med möjlighet till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. VI SÖKER DIG SOM * Nyligen tagit en akademisk examen inom medie- och kommunikation eller likvärdigt * Uttrycker dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Som person är du: * Initiativrik * Relationsskapande * Serviceinriktad Övrig information * Start: 18 oktober * Omfattning: Heltid * Placering: Lund * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och K2s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET K2 bedriver forskning och utbildning om kollektivtrafik som medel för hållbara städer och regioner och drivs i ett samarbete mellan VTI, Lunds universitet, Malmö universitet, Region Stockholm, Västra Götalandsregionen och Region Skåne, samt med stöd av flera statliga myndigheter.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

WHOLESALE COORDINATOR

Arbetsgivare / Ort: Rituals Cosmetics Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Brinner du för service och trivs i en föränderlig miljö? Har du dessutom förmågan att koordinera flera uppgifter samtidigt? Då kanske det är dig vi söker! Vi fortsätter att växa och behöver stärka upp vårt team. Därmed söker vi en Wholesale Coordinator som vill vara med på vår tillväxtresa.

DIN ROLL

I din roll som Wholesalel Coordinator förväntas du leverera operativ och administrativ support till våra partners, Account Managers, Head of Wholesale och huvudkontoret i Holland. Du förbereder, stöttar och projektleder våra kommersiella högtider och säkerställer löpande att vårt koncept och arbetssätt efterföljs.

Som Wholesale Coordinator kommer du att supportera våra partners i hela Norden. Du koordinerar, kommunicerar och uppdaterar information mellan huvudkontor och våra partners. Vidare kommer du att vara ett bollplank till våra Account Managers, vara behjälplig vid större projekt, uppdatera och kommunicera ”guidelines”, besvara frågor/ärenden, beställa material m.m. Ditt arbete innebär daglig kontakt med vårt huvudkontor i Holland, våra partners och Account Managers.

Tjänsten är placerad på vårt nordiska huvudkontor som ligger i vackra lokaler på Östermalm i Stockholm. Du kommer att rapportera till och supportera Head of Wholesale Nordics och ingå i ett team bestående av 10 personer.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och eller några års erfarenhet inom en koordinerande roll, meriterande inom Retail. Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel. Tjänsten kräver mycket goda tal- och skrivkunskaper i svenska och engelska.

För att lyckas i rollen är du bör du ha en hög grad av självledarskap, kunna ta egna initiativ och ha en förmåga att kunna prioritera bland så väl daglig uppgifter som större projekt. Du ska trivas i ett högt arbetstempo och en föränderlig arbetsmiljö då vi befinner oss i en expansiv fas. Du motiveras av att ständigt förbättra och konstruktivt utmana allt vi gör, trivs i en roll med många kontaktytor och du är en fena på att hålla många bollar i luften.

VAD HAR VI ATT ERBJUDA?

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en mycket positiv utveckling och stark tillväxt. Du välkomnas till ett härligt och varmt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Rituals fortsatta framgång. Som anställd på Rituals har du stora möjligheter att växa och få ta ansvar

VÅRA RITUALER

“Vi är inte här för att sälja skönhet, vi är här för att du ska må bra!” Raymond Cloosterman, CEO Rituals.

Rituals vill hjälpa dig att slå ner på takten i ditt stressiga liv, att skapa meningsfulla stunder och att påminna dig om att uppleva dessa stunder med glädje.

Vår ambition är att bli världens främsta varumärke inom kosmetik. Och för det behöver vi passionerade, energiska, ambitiösa och drivna människor som hjälpa oss att uppnå våra mål. Det här kan kännas som en paradox, men inom vårt företag kompletterar meningsfullhet och prestation varandra som yin och yang.

Människor är de ultimata ambassadörerna för vårt varumärke.

INTRESSERAD?

Om du är intresserad av tjänsten och din profil matchar den profil vi söker, ser vi fram emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Att hitta kandidater med rätt kompetens och värderingar är väldigt viktigt för oss. Sista ansökningsdag är 13 augusti och återkoppling på din ansökan kommer att ske först efter sista ansökningsdag.

För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner.

Arbetsgivare
Rituals Cosmetics Sweden AB
Östermalmsgatan 87C 1TR
11459 Stockholm
Hemsida: http://www.rituals.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Eventkoordinator till Högskolan Väst

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Är du en person som drivs av att koordinera och planera events? Då är det här helt rätt uppdrag för dig! Just nu söker vi en eventkoordinator för ett uppdrag till Högskolan Väst i Trollhättan. Uppdraget kommer att påbörjas omgående och beräknas pågå fram till årsskiftet. För rätt person kommer det också finns möjligheter till förlängning. Observera att ansökningstiden är kort, så vänta inte med att skicka in ansökan! Välkommen! Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta med att koordinera och genomföra event med syfte att stärka högskolans varumärke. På plats finns redan en eventkoordinator som man självklart jobbar jämsides med. Du ska fungera som konsultativt och operativt stöd vid konferenser och event som utförs av Högskolan Väst. Man bör ha en god detaljkänsla för form och design utifrån ett varumärkestänk. Som Eventkoordinator finns du tillgänglig som strategiskt och operativt stöd vid planeringen och genomförandet av interna event och konferenser tex inom forskning. Detta görs tillsammans och på uppdrag av olika interna beställare t ex högskolans institutioner. Man kan också behöva vara behjälplig i högskolegemensamma arrangemang såsom avslutningshögtider, välkomstdagar, akademiska högtider, jubileer mm. Rent praktiskt innebär det att du kommer koordinera det praktiska arbetet av event såsom; • kontakter med leverantörer • bokning av lokaler • inbjudningar • webbinformation • ta underlag för verksamhetsplanering samt budget och uppföljning av löpande kostnader och förväntade resultat Idag sker flera av evenemangen helt eller delvis digitalt och därför kommer det vara viktigt för dig att i samarbete med högskolans IKT- och mediestöd (Informations- och kommunikationsteknologi) kunna planera event helt eller delvis digitalt. Beroende på Folkhälsomyndighetens rekommendationer så planeras det att medarbetare kommer att utgå mer från kontoret i höst. Däremot kommer det vara möjligt att arbeta hemifrån någon eller några dagar i veckan beroende på vilka arbetsuppgifter som behövs prioriteras. Vem är du? Du ska ha en högskoleutbildning på lägst kandidatnivå inom relevant område eller motsvarande erfarenhet av tex. kvalificerat arbete inom eventindustrin, samt minst ett års erfarenhet av arbete med eventmarknadsföring, Vi ser att du besitter en kunskap och erfarenhet i hur man arrangerar och utför ett event, helt eller delvis digitalt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Som person bör du tycka att det är roligt att arbeta med stort och smått i förhållande till eventplanering. Du tycker om att vara en spindel i nätet, att självständigt planera och organisera ditt arbete. Noggrannhet är viktigt när det gäller eventplanering såväl som initiativkraft och servicekänsla. Vi ser att du har en förmåga att arbeta flexibelt utefter olika förutsättningar och att du har en bra samarbetsförmåga. I det operativa arbetet är det viktigt att du är prestigelös och bidrar med en problemlösande inställning. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare Event till LTU Business – norra Sveriges största affärsu ...

Arbetsgivare / Ort: Kompetenslaget Norr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Din roll Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att stärka innovations- och näringslivscommunityn ytterligare. I rollen som eventproducent gör du det genom att arrangera event – stora som små – tillsammans med kollegor och samarbetsaktörer, med syftet att möjliggöra möten och utbyten mellan betydelsefulla grupper och intressenter. Det finns ett stort behov bland företag, inom akademin och i den offentliga sektorn att träffas, utbyta tankar, idéer och information, och tillsammans sätta agendan för framtiden. Här kommer du att ha en central och viktig roll. Vi söker dig som på ett målmedvetet och strukturerat sätt kan samarbeta med och leda kollegor, kunder och partners genom hela eventprocessen – från idé till genomförande och utvärdering. Genom ditt arbete förstärker du LTU Business roll som ledande och sammanförande aktör i ett ekosystem av kreativa individer och organisationer. I många fall kommer du att skapa eventupplevelser som är kopplade till Luleå tekniska universitet och deras forskning, utbildning och samverkanspartners, men även hjälpa till i andra uppdrag och projekt på LTU Business där det finns behov av att anordna konferenser, större möten och event. Dina ansvar och arbetsuppgifter - Som eventproducent på LTU Business leder du planeringen, produktionen och uppföljningen av event, och du ansvarar för eventens budget. - Du är drivande i att föra samman och koordinera arbetet i olika eventteam som ofta består av dina kollegor, våra kunder och våra samarbetspartners. - Du ansvarar för den kreativa utformningen av eventkoncept, med stöd av eventteamet och ibland externa leverantörer. - Du identifierar behov och köper tjänster av externa leverantörer som till exempel lokalhyra, medieteknisk produktion, moderatorer, catering med mera. - Du är ansvarar för att koordinera och är delaktig i kommunikations- och marknadsföringsarbetet inför event, men får i detta också stöd av våra kommunikationsstrateger. - Du utvärderar genomförda event och använder insikterna för att utveckla och förbättra våra event och eventkoncept. - Du kommer även få möjligheten att leda eller delta i andra innovations- eller samverkansprojekt än renodlade event. Dina kvalifikationer - Eventens teman är ofta vetenskapliga och komplexa, och vi söker därför dig som har en akademisk examen. - Du har minst ett års relevant erfarenhet av eventplanering, -produktion och -koordinering, med budgetansvar, och av att leda och koordinera andra i den typen av arbete. - Du har minst ett års relevant erfarenhet som beställare av externa tjänster. - Det är meriterande om du har erfarenhet av medieteknik för eventproduktion. Dina egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du: - Har ett gott ordningssinne, är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har god förmåga att hålla koll på och möta deadlines - Kan möta människor på ett prestigelöst sätt som skapar förtroende och långsiktiga relationer - Kan vara pådrivande på ett ödmjukt men bestämt sätt för att säkerställa att andra inblandade parter levererar i tid - Vågar ta en vägledande roll och leverera det värde som kunden behöver, med hög servicenivå - Vågar testa nytt, utmana dig och ser misstag som ett tillfälle att lära dig - Kan ge och ta feedback och kommunicera väl med både kollegor och kunder - Både kan leda och följa andra, och hantera flera uppdrag samtidigt - Kan anpassa dig till snabba förändringar och förstår att det ibland är en naturlig del av vår verksamhet - Har för vana att behandla dina kollegor med omtanke, att ställa upp för dem och vara generös med din kompetens – och själv be dem om hjälp när du behöver den Vad vi erbjuder dig LTU Business arbetar för en bättre framtid och ditt arbete hos oss kommer att präglas av en positiv framåtanda. Vi skapar möjligheter för våra kunder, för samhället och för dig som är vår medarbetare. Vi är lyhörda för dina idéer och erbjuder dig en plattform där du kan utforska nya riktningar i ditt yrkesliv och forma en vardag som passar dina intressen och förutsättningar. Här blir du en viktig och uppskattad medlem i ett entreprenöriellt team med en stor bredd av perspektiv och erfarenheter. En del av oss är nyexaminerade och i början av våra karriärer. Andra är erfarna affärsutvecklare som startat bolag, varit vd:ar och suttit i bolagsstyrelser. Vi strävar efter att skapa arbetsgrupper som möjliggör ett ömsesidigt utbyte av kunskap. Vi arbetar proaktivt för att alla våra medarbetare ska växa i sin profession: genom vidareutbildning, erfarenhetsutbyte, mentorskap och möjligheter för var och en att ta sig an nya och större utmaningar. Vi tror att det ger oss som individer en varaktig känsla av meningsfullhet och att vi samtidigt levererar ännu bättre som tjänsteföretag. Som arbetsgivare arbetar vi målmedvetet för att skapa en stark gemenskap, delaktighet och ett stort ömsesidigt förtroende. Därför är det naturligt för oss att alla medarbetare bjuds in att delta i vår egen affärsplanering och företagsutveckling. Vi har även bildat flera sociala grupper inom företaget som bland annat arrangerar gemensamma sportaktiviteter, after works och utflykter. Kontakt för mer information Om du har frågor eller vill komma i kontakt med oss är du välkommen att höra av dig till: Maria Josefsson Rekryteringskonsult Tel 070-842 23 35 LTU Business Anna-Sara Lantz Konsultchef/projektledare Tel 070-724 45 45 [email protected] Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 29 september. Du ansöker om tjänsten genom länken intill. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Kompetenslaget Norr AB
Ansökan
Ansök senast 29 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

MARKNADSKOORDINATOR / UTHYRARE - Finnvedsbostäder AB

Arbetsgivare / Ort: Find By Anna AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet
Finnvedsbostäder AB är Värnamos kommunala bostadsbolag och Värnamos största hyresvärd. Genom vårt stora fastighetsbestånd har vi kapaciteten att erbjuda en variation av bostäder med möjlighet att möta individuella önskemål och krav på boende. I samtliga fastigheter ansvarar Finnvedsbostäder för uthyrning, förvaltning, fastighetsskötsel och underhåll. Finnvedsbostäder står för långsiktighet, trygghet, miljö- och kvalitetstänkande. Målet är att underlätta för hyresgästen och alltid leverera bästa möjliga service och ge hyresgästen ett utmärkt boende, för ett gott liv. Finnvedsbostäder söker nu en marknadskoordinator/uthyrare för ett längre vikariat pga. föräldraledighet. I rollen som marknadskoordinator/uthyrare ingår du i marknadsteamet som hanterar marknad, uthyrning och kundtjänstfrågor. Rollen som marknadskoordinator innebär att du ansvarar för att planera, driva och genomföra våra kommunikations- och marknadsprojekt. Som uthyrare arbetar du med varierande uppgifter där du är hyresgästens kontaktperson och du är med i hela uthyrningsprocessen. Huvudsakliga arbetsuppgifter som marknadskoordinator: • Uppdatera och bevaka Finnvedsbostäders webbplats och sociala medier. • Skapa informationsmaterial för våra hyresgäster. • Skapa marknadsföringsmaterial och säkerställa att det överensstämmer med företagets mallar och ramverk. • Skapa innehåll till företagets kundtidning. • Stötta kollegor i kommunikationsfrågor. • Deltagande inför och under företagsevenemang såsom kampanjer, visningsdagar, invigningar, mässdeltagande etc. Huvudsakliga arbetsuppgifter som uthyrare: • Hantera uthyrning av bostäder och lokaler enligt företagets uthyrningspolicy. • Samverka över avdelningar inom uthyrnings- och boendeprocessen. • Behjälplig i kundtjänst vid behov med besök, telefon och infomail. DIN PROFIL Vi tror att du har arbetat med marknadsföring och kommunikation tidigare eller har relevant utbildning och är iväg ut i arbetslivet. Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet och InDesign samt inom digital utveckling och kommunikation. När det gäller kommunikationsstrukturen är den under uppbyggnad i företaget och vi ser gärna en person som kan vara med att bidra till vår utveckling. Det är meriterande, men inget krav med kunskaper i WCAG och tillgänglighetskrav på webb. Även om du inte har all erfarenhet som krävs för tjänsten är det viktigaste för oss att du har viljan och engagemanget att lära dig. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du är en person som gärna tar eget ansvar, är självgående i ditt arbete och driver processer vidare. Du har ett strukturerat arbetssätt men kan samtidigt vara flexibel och anpassa dig till ett högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Du är prestigelös och hjälper till där det behövs samt uppskattar att jobba i team. Då tjänsten innebär många olika kontaktytor både internt och externt krävs att du är en person som har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra. Varmt VÄLKOMMEN med din ansökan! KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Finnvedsbostäder AB med FindMood. Har du frågor gällande tjänsten hör gärna av dig till ansvarig rekryterare på FindMood Sanna Thituson, 070-23 63 925. Du ansöker på www.findmood.se, senast 29 september.
Arbetsgivare
Find By Anna AB
Ansökan
Ansök senast 29 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.