På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Byggarbetsledare
Spela filmen

Byggarbetsledare

Byggarbetsledaren inom bygg är den ingenjör som leder bygget ute på byggarbetsplatsen. På de större byggena finns fler byggarbetsledare som ansvarar för var sin del.

Byggarbetsledaren bevakar att maskiner och material finns på plats och samordnar arbetet med de underentreprenörer, som till exempel sköter om rör- och elinstallationer. Byggarbetsledaren har ansvaret för att arbetet utförs enligt gällande ritningar och anvisningar och för att säkerhetsföreskrifterna följs.

Som platschef har man en eller flera byggarbetsledare under sig men på små byggen kan platschefen och byggarbetsledaren vara samma person. Platschefen har det övergripande ansvaret för personalen och för bygget och ser till exempel till att tidplanen håller. Som platschef finns man ute på byggena men har även en del kontorsarbete att sköta om.

Utbildning

De finns ett flertal utbildningsvägar finns för dig som vill bli chef inom byggbranschen. Utbildningarna finns både inom högskola/universitet och inom yrkeshögskolan.

Bra förberedande grundutbildning finns på gymnasieskolans Bygg- och anläggningsprogrammet eller Teknikprogrammets fjärde år mot Gymnasieingenjör.

LÄS TILL BYGGARBETSLEDARE PÅ SKANSKAGYMNASIET >>

Yrkesporträtt

Möt Anna P - arbetsledare för markarbeten på Skanska.

Visa mer
Visa mindre

61 Lediga jobb

Arbetsledare till företag inom anläggning

Arbetsgivare / Ort: Prowork Bemanning AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker en arbetsledare inom mark och anläggning med tung och bred bakgrund. Det är alltså nödvändigt med erfarenhet från branschen i Sverige. Jobbet är i Stockholm och dina ansvarsområden är att leda / fördela arbetet för maskinister samt yrkesarbetare. Du ser till att projekten håller den planering som skapats ihop med platschefen samt engagerar och motiverar kollegor i gruppen.

Företaget jobbar med större infrastrukturprojekt, markarbeten nyproduktion, industriprojekt (- byggnation av medianät och rörarbeten, ombyggnation av pumpstationer, grundläggning av industrifastigheter). Och givetvis mycket mer!

Svenska är krav i tal och skrift!

Vill du veta mer om projektet och kunden? Kontakta Cecilia Grönlund eller skicka din ansökan till [email protected]

Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Arbetsgivare
Prowork Bemanning AB
11365 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arbetsledare till vår driftverksamhet

Arbetsgivare / Ort: Svevia AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Just nu söker vi Arbetsledare till våra vägunderhållskontrakt i västra Skåne, med placeringsort i Landskrona. Ditt uppdrag som Arbetsledare Att vara Arbetsledare på driften innebär ett aktivt deltagande i det dagliga arbetet tillsammans med övrig personal. Du är delaktig i hela kedjan, från kalkylerande till planering och slutligen ansvarig för genomförandet av projektet, vilket då även innebär ett uppföljningsansvar. På driften arbetar vi bland annat med beläggningsunderhåll, mindre anläggningsarbeten, vinterväghållning, väginspektion samt skylt- och räckesarbeten. Inom ditt område är det du som ansvarar för: arbetsledning, produktion och ekonomi med stöd från platschef. Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och leverantörer. Det är viktigt att du har viljan och förmågan att skapa goda och långsiktiga relationer. Givetvis har du starkt kundfokus och förmåga att leverera resultat i enlighet med upprättade affärsmål. Att vara Arbetsledare innebär vidare att du har många olika uppgifter parallellt och är beredd på snabba förändringar. Vår verksamhet är serviceinriktad, vilket innebär att en del av arbetet sker på obekväm arbetstid. I tjänsten ingår även beredskap. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Placeringsort är Landskrona. Vem är du? Du har kunskap och erfarenhet från drift och underhåll av vägar alternativt anläggning. Du har erfarenhet från att planera, leda och fördela arbetet. Vidare är du van vid att arbeta med uppföljning (bl.a. ekonomi). För tjänsten krävs att du har B-körkort. Vi förutsätter även att du har vana att arbeta digitalt eftersom Svevia eftersträvar en ökad digitalisering och förblir branschledande. Du tar gärna egna initiativ för att föra verksamheten framåt, har ett bra ordningssinne och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare har du ett strukturerat förhållningssätt, är serviceinriktad och trivs med att sälja Svevias tjänster. Andra personliga egenskaper vi ser som viktiga är att som ledare kunna vara ödmjuk och samarbetsvillig och utifrån det kunna leda och motivera människor. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Sök tjänsten via länken nedan - urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Platschef Anton Vilander, tlfn. 040- 28 49 23. Fackliga företrädare nås via växeln, 08-404 10 00. Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Arbetsgivare
Svevia AB (publ)
Hemsida: http://www.svevia.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare till gatudrift i södra Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Svevia AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Arbetsledare inom drift och underhåll till vår etablering i Gröndal. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som arbetsledare Som arbetsledare kommer du att arbeta med varierande och förekommande drift- och underhållsarbeten i södra Stockholm. I rollen arbetar du med att planera, genomföra och följa upp arbetet vi utför. I just den här tjänsten kommer du leda och fördela arbetsuppgifter inom gatuavdelningen samt ha extra fokus på våra administrativa system och ansvara för exempelvis fakturering, orderläggning och övrig uppföljning. Du blir en viktig arbetsledande funktion för våra yrkesarbetare och som samordnande kontakt för våra underentreprenörer. Dessutom stöttar du platschef och övrig arbetsledning i det dagliga arbetet. Helt enkelt en fantastisk roll för dig som kan omvandla teori till praktik och vice versa. Tjänsten är heltid och du utgår från Svevias etablering i Gröndal och rapporterar direkt till Platschef. I tjänsten ingår sommar- och vinterberedskap. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Vem är du? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning från exempelvis högskola eller relevant YH-utbildning. Med fördel har du 1-2 års erfarenhet av drift och underhåll, vinterväghållning och/eller entreprenadbranschen. Din personlighet är viktigt för oss! Du motiveras av struktur, ordning och reda samt har en administrativ ådra. Vidare är du trygg och förtroendeingivande, du har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet och du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständig lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller dig naturligt och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led. Vi söker dig som har mycket god datavana och är intresserad av digitala arbetssätt och processer. B-körkort är ett krav för tjänsten. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef, Majid Kadir, på telefonnummer 010-458 16 34 eller HR Partner Ebba Antin 08-7642322. Vi kommer att kontakta kandidater efter sista ansökningsdatum, men skicka gärna in din ansökan redan nu, dock senast den 7 mars. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00. Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Arbetsgivare
Svevia AB (publ)
Hemsida: http://www.svevia.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sommarjobb inom anläggning

Arbetsgivare / Ort: Betonmast Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Är du student och läser med inriktning mot samhällsbyggnad? Då kan du bli en av våra sommarjobbare!

Anläggningsdelen är snabbväxande inom Betonmast Sverige. Vi har kontor i Göteborg och projekt i både Göteborg och Stockholm. Vi arbetar med markanläggning av alla slag samt grundläggning för bostäder och kommersiella projekt för våra kunder som är både privata och offentliga. Vi har specialistkompetens och driver projekt i såväl total- som utförandeentreprenad. Våra ledord är driv, samarbete, projekt, lönsamhet och stolthet.

Vi erbjuder två sommarjobb i Göteborg, ett i projekt Hisingsleden och ett i projekt Södertull, Mölndal. Sommarjobben pågår under sammanlagt sju veckor fördelade på två perioder med uppehåll för byggsemester v. 28-31. Vi planerar att börja den 7 juni och avsluta den 20 augusti - men vi försöker vara anpassningsbara utefter dina behov och möjligheter!

Vår ambition är att ge dig en lärorik och intressant upplevelse. Vi startar upp genom att träffas på Teams den första dagen. Vi pratar om bolaget, vår företagskultur och givetvis pratar vi om hur det är att arbeta i våra projekt. Du kommer också att få träffa några av våra fantastiska medarbetare som delger vad som är viktigt i deras olika roller.

Dag två kör vi igång på riktigt. På med varselkläder och hjälm, det är dags att kliva innanför grindarna på ditt projekt! Du kommer få ta rygg på en kollega och vara med mitt i händelsernas centrum.

Bland grävmaskiner som schaktar och forslar massor kommer leveranser som ska tas emot. Aktiviteter planeras och koordineras och med framdrift i fokus arbetar vi ständigt för att hitta smarta och innovativa lösningar.

På Betonmast ansvarar vi för att våra värderingar präglar allas beteenden och viktigast av allt, att alla kommer tryggt hem. Vi ska ha noll arbetsplatsolyckor. Under resans gång får du vara med och se hur projektet växer fram och samtidigt vara en del i samhällets utveckling.

Fredag den 20 augusti avslutar vi på samma sätt som vi startade, tillsammans på Teams. Vi summerar upplevelser och lärdomar samtidigt som vi också vill få din feedback på vad vi kan göra bättre.

För att trivas hos oss på Betonmast måste du visa engagemang och handlingskraft. Du måste också vara prestigelös men samtidigt resultatorienterad - vi är tydliga med att lönsamhet är viktigt för oss. För oss är det också grundläggande att vi är ”tätt på” vilket bland annat innebär att vi är nära våra kunder, våra underentreprenörer och det som händer i våra projekt. Vi vill dessutom ha kul på vägen. Tilltalas du av dessa egenskaper har du bra förutsättningar att trivas hos oss.

För att bli antagen till sommarjobbet vill vi att du läser ditt andra till femte år på universitet/högskola med inriktning mot samhällsbyggnad. Du behöver inte ha erfarenhet från anläggningsbranschen.

Lockas du av ovan? Skicka in din ansökan redan idag! Senast söndag den 7 mars behöver vi din ansökan och vi kan komma att rekrytera löpande. Har du frågor eller vill veta mer om våra sommarjobb, kontakta HR chef Tinis Wensing på tel. 0733-73 79 70.

Varmt välkommen med din ansökan!

En stark koncern med lokalt fokus. Betonmast är en av Norges största bygg- och anläggningskoncerner och växer på den svenska marknaden. Bolaget har verksamhet i hela Norge samt Göteborg, Malmö, Mälardalen och Stockholm. 2019 startades även en svensk anläggningsverksamhet. Betonmast Sverige etablerades 2014 och omsatte under 2020 över två miljarder kronor. Koncernen Betonmast omsätter drygt 12 miljarder kronor och har över 1000 medarbetare.

Arbetsgivare
Betonmast Sverige AB
Hemsida: www.betonmast.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare Gata/Park

Arbetsgivare / Ort: Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner. Läs gärna mer på www.nvk.fagersta.se ARBETSUPPGIFTER I tjänsten kommer du att arbetsleda inom alla förekommande arbeten inom gata/parkavdelningen i både Fagersta och Norbergs Kommuner. Huvudinriktningen är mot drift och underhåll för kommunens gator, VA, parker och lekplatser. Typiska servicearbeten som planeras och förbereds kan vara lövsopning, vårsopning, gräsklippning, planteringar, julpyntning, lekplatsförnyelser, beläggningsarbeten, snöröjning, gatubelysning mm. Samordning med andra inom och utanför avdelningen är en naturlig del av uppdraget. Du kommer att arbeta tillsammans med alla funktioner inom förbundet och i nära samarbete med enhetschefen. Du kommer att ha ett tydligt ansvar för att tillsammans med de olika funktionerna planera och genomföra ställda uppdrag samt kvalitetssäkra utförandet Du kommer att ha verksamhetsansvar, arbetsmiljöansvar och personalansvar. Du ansvarar också för ekonomin på avdelningen avseende inköp och fakturahantering, underlag för debitering, budgetarbete samt ekonomiuppföljning. I rollen ingår även att vara beställare gentemot entreprenörer. Du kommer ha driftansvar för avdelningens fordon och maskiner samt fördelningen av dessa. Rollen som arbetsledare innebär att i handling omsätta förbundets övergripande mål och strategier samt gemensamma regler. Några av våra ledord för ledarskap inom NVK är engagemang, tydlighet, delaktighet, förtroendeingivande och lösningsbenägen. I denna rekrytering kommer de personliga egenskaperna att värderas högt. Vill Du veta mera om tjänsten är Du välkommen att ringa. Vi erbjuder dig En arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare. Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktivitete KVALIFIKATIONER För denna tjänst krävs det att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning. Det är av vikt ifall du har flerårig arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet och/eller dokumenterad utbildning inom växtlära i offentliga miljöer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av offentlig sektor och ifall du har Arbete på väg. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du har även lätt för att föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. Du klarar att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö.
Arbetsgivare
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker arbetsledande funktion inom väg & anläggning

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Om oss Träffsäker rekrytering och bemanning, det är vad det vi på Clockwork brinner för. Vi är experter på sex olika verksamhetsområden: rekrytering, stöd & matchning och bemanning av tjänstemän, industriarbetare, skolpersonal och ingenjörer. Vår styrka är att vi är lokala och flexibla. Vi åker inte hem för att byta om till finkostym när våra kunder vill träffa oss, vi kommer som vi är. För vi vet att bra affärer bygger på goda relationer, då är det viktiga att vi faktiskt ses. Inte när, var eller hur vi gör det. Vi har kontor på flera platser i landet – från Uppsala i söder till Piteå i norr. Att vi finns där våra kunder verkar innebär att vi har fingertoppskänsla för hur arbetsmarknaden ser ut på just där. För marknaden ser inte lika ut på alla platser i landet, och kommer heller aldrig att göra. Vår starka lokala förankring, i kombination med att vi har över 120 000 kontakter i vår kandidatbank, skapar unika förutsättningar för att snabbt hitta personal när du behöver den som mest. Dina arbetsuppgifter För en av våra kunders räkning söker vi nu en arbetsledande funktion inom väg & anläggning. Du kommer i den här rollen att delta i verksamhetens planeringsmöten, stötta verksamheten & arbetsledningen i system och processer, ha mycket kundkontakter, stötta verksamheten inom produktionsrelaterade områden, se till så att verksamheten jobbar enligt fastställda rutiner och även support av verksamhetens månatliga rapportering. Produktionsstöd i verksamhetens olika faser tex: Förfrågningsarbete (anbudsprocessen, dokumentation, kreditkontroll) Utförande (ordermottagning, arbetsordrar, resursplanering, dokumentation, kundregister, kvalitetsrapportering) Efterarbete (fakturering, leverantörsfakturor, kostnadsfördelning, kundfordringar, kreditkontroll, uppföljning) Tjänsten är stationerad i Sundsvalls regionen. Din profil Vi ser gärna dig med erfarenhet som platschef, arbetsledare eller liknande. Flerårig praktisk erfarenhet inom markarbeten, väg- och anläggning är också önskvärt. Meriterande om du har arbetat med stora projekt tidigare. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en affärsmässig lagspelare som drivs av att skapa goda resultat. Du är kommunikativ och har en ambition att utvecklas inom produktion. B-körkort är ett krav för tjänsten. Ansökan Du söker tjänsten via www.clockworkpersonal.se och frågor om tjänsten hänvisas per mail till rekryteringskonsult Olof Westling på [email protected] I den här processen jobbar vi löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Distributionsnät Drift Fjärrvärme söker Byggledare

Arbetsgivare / Ort: Mälarenergi AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Beskrivning arbetsplatsen Avdelningen Distributionsnät ansvarar för drift och underhåll av koncernens fjärrvärme-, fjärrkyla och VA-nät samt tillhörande projektverksamhet och dokumentation. Vi är fem enheter inom avdelningen. Enheten Drift Fjärrvärme ansvarar för drift och avhjälpande underhåll av distributionsnäten fjärrvärme och fjärrkyla inom områdena Västerås, Skultuna, Surahammar samt Hallstahammar. Du kommer att ingå i ett team med 10 kollegor varav 3 byggledare. Dina arbetsuppgifter Som byggledare inom drift och underhåll kommer du främst arbeta ute i fält med avhjälpande underhåll (reparationer) på fjärrvärmenätet och mindre ombyggnationer och projekt. Din roll är att driva, samordna och säkerställa att åtgärderna för avhjälpande underhåll uppfyller ställda tekniska och ekonomiska krav. Viktiga delar i arbetet är att planera, säkerställa dokumentation, genomföra byggmöten, kontrollera material, initiera inköp, faktura granskning och tekniskt utförande etc. Du är beställare och samordnar entreprenörer, ansvarar för tidplan och har ett övergripande tekniskt och ekonomiskt ansvar för genomförandet. Som beställare är du också Mälarenergis ansikte utåt gällande kontakten med våra kunder i anslutning till dina jobb. Då vi är en driftavdelning förväntas du ställa upp och hjälpa övrig verksamhet när behov uppstår. Beredskap kan komma att förekomma. Din profil Du som söker tjänsten ska ha minst gymnasiekompetens inom bygg och anläggning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från anläggningsarbete alternativt byggnation av fjärrvärmeledningar. Har du kunskaper inom entreprenadjuridik och Anläggnings-AMA är det meriterande. Du behöver även ha datavana och grundläggande kunskaper inom office-paketet. För att lyckas i rollen ser vi att du som person är strukturerad och drivande samt att du har en bra samarbetsförmåga. Du trivs att arbeta med andra människor och har en god förmåga att kommunicera. Att fatta och ta snabba beslut är något du är bekväm med Du identifierar dig med våra värderingar Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss.  Övrigt Mälarenergi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Denna tjänst är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vårt koncernspråk på Mälarenergi AB är svenska och kan erbjuda språkkurs till kandidater som i övrigt uppfyller kraven och är aktuell för tjänsten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Läs mer: Jobba hos Mälarenergi AB  Vill du veta var vi finns? Se arbetsplatsen på karta här. Om Mälarenergi AB Vill du göra skillnad där du är? På Mälarenergi är vi över 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället – ja, till och med världen – lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten – och bredbandslösningar. Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Ansökan
Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker Serneke en Bas U med erfarenhet av större anläggningsprojekt ti...

Arbetsgivare / Ort: SERNEKE Group AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi är nästa generation som alltid försöker hitta nya lösningar på gamla problem. Vår vision är att ständigt utmana oss själva för att fortsätta utvecklas vidare. Vi vill ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du bli en del av den? Nu söker vi en Bas U till Sernekes anläggningsverksamhet i Region Öst vidare. Vi söker nu dig som vill arbeta med arbetsmiljöfrågor i stora tunnel- och infrastrukturprojekt likt projektet Kungsträdgården och samtidigt bidra till att skapa en god och säker arbetsmiljö! Som Bas-U är du byggarbetsmiljösamordnare under utförandet, det vill säga i det praktiska byggskedet. Du är den som samordnar våra olika entreprenörers arbeten i byggskedet så att den enas arbete inte skapar några risker för den andra. Detta gör Bas-U genom att bland annat organisera skyddsarbetet. Du ska anpassa den arbetsmiljöplan som Bas-P tagit fram till det praktiska arbetet ute i Sernekes projekt. Det kan innebära att undersöka vilka arbets­metoder eller arbets­utrustning utförarna väljer samt att de uppfyller våra arbetsmiljöregler. Bas-U är ansvarig för att arbetsmiljöplanen finns tillgänglig för alla på byggarbetsplatsen och att den hela tiden hålls uppdaterad med de arbeten som pågår. Vi söker dig som brinner för arbetsmiljöfrågor och drivs av att skapa trygga och säkra arbetsplatser. Som Bas U har du det övergripande ansvaret för att skapa en bra arbetsmiljö och att alla moment i våra projekt utförs på ett säkert sätt. Som person är du ansvarsfull och trivs med att arbeta i en inflytelserik roll där du är med och gör skillnad på riktigt. Med ett stort engagemang och driv har du förmågan att på ett övertygande sätt omvandla en teoretisk plan till verklighet. På ett pedagogiskt arbetssätt ska du säkerställa att dina kollegor i våra projekt arbetar utefter den uppsatta arbetsmiljöplanen och förstår varför det är viktigt. Ett krav för tjänsten är certifierad i Bas U och har tre års erfarenhet av rollen i ett större anläggningsprojekt. Meriterande är om du arbetat i ett större tunnel- eller infrastrukturprojekt tidigare. Du känner du bekväm i rollen som Bas U och har genom dina tidigare roller skaffat dig erfarenhet som gör att du kan arbeta självständigt. Det är en bred roll med stort ansvarsområde och därav ser vi att du har en god förmåga att arbeta på ett planerat och strukturerat sätt. Du arbetar mot flera kontaktytor och vi ser därför att du värdesätter ett bra samarbete och därför är pedagogisk i ditt arbetssätt. Avslutningsvis ser vi att har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Serneke arbetar för att vara en inkluderande organisation och vi söker dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med framåtanda och glädje. Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt. Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsspecialist Daniel Långberg på [email protected] (mailto:[email protected]). Sök redan idag då urval sker löpande och till dess att rätt kandidat är hittad. Om Serneke Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 1150 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra. Håller du med om det och vill vara med och bygga upp Nordens mest progressiva byggkoncern? -Då är det dig vi söker. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Arbetsgivare
SERNEKE Group AB (publ)
Hemsida: http://www.serneke.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare

Arbetsgivare / Ort: Cantera IT-Partner AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Arbetsuppgifter


 Utgöra stöd till projektledning avseende installationsfrågor.

 Delta vid projekteringsmöten med entreprenören

 Samordna med Trafikverkets teknikkonsulter och granskningsprocesser

 Samordna delprojektets gränsnitt med gemensamma system som installeras för hela Västlänken

 Styrning av tid, kostnad och innehåll

 Säkerställa produkter och tekniska lösningar utifrån tekniska krav, gestaltning, miljö och

totalkostnader

 Bevaka gränssnitt och kostnadsfördelning mot övriga intressenter

 Delta i arbetet med tid- och produktionsplanering för beställarens räkning.

 Göra kostnadsbedömningar på ändringsförslag

 Kontrollera och följa upp kvaliteten på kontraktets leveranser.

 Aktivt delta i beställarens mottagningskontroll, exempelvis granskning av handlingar,

funktionsprovningar och stickprovskontroller.

 Kontrollera entreprenörs kontrollprogram vid provning

 Hantera samordning mot övergripande provningsorganisation

 Medverka vid utvalda tillfällen efter samråd med installationssamordnare vid FAT och SAT

tester på plats och ute vid leverantör

 Medverka vid idrifttagning av olika delsystem samt samordnad idrifttagning

 I samarbete med delprojektets projekteringssamordnare och arkitekt ge förutsättningar för

projekteringen

 Medverka vid utvärdering avseende materialval och underentreprenörer inköpsprocessen

 Bevaka byggarbetsmiljöaspekter tillsammans med projektets BAS-P

 Bevaka att myndighetskrav och lagkrav erhålls och efterlevs


Kompetenskrav

1. Eftergymnasial byggteknisk utbildning, eller annan kombination av utbildning och erfarenhet

som bedöms likvärdig.

2. Minst 10 års erfarenhet av installationsarbeten i form av projektering, provning, drifttagning

och/eller utförande.


Övriga krav:

- Konsulten ska behärska svenska och engelska i tal och skrift

- Konsulten ska ha god kunskap om Microsoft Office

- Konsulten ska ha god kunskap om ABT, Trafikverkets kravdokument och AMA.



Vid ansökan märk ansökan med Byggledare


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetsgivare
Cantera IT-Partner AB
40530 GÖTEBORG
Hemsida: www.cantera.se
Ansökan
Ansök senast 11 March (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Byggledare- Inriktning anläggningsentreprenad för VA-ledningsnät

Arbetsgivare / Ort: Stockholm Vatten AB / Bromma
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Färdigheter
Meriterande
  • Ritningsläsning

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Stockholmsregionen är i dagsläget en av Europas snabbast växande regioner. Vi söker en byggledare till ett redan starkt team av interna byggledare.

Som byggledare på Stockholm Vatten och Avfall blir du en viktig del i att säkerställa leveransen i våra projekt tillsammans med våra projektledareVi har uppdrag i många stora spännande infrastrukturprojekt som Tvärförbindelse Södertörn, Hagstaden, Slussen, utbyggnaden av tunnelbanan, förbifart Sthlm, spårväg syd, Årsta gärde m.fl. som påbörjats eller är i full gång. Vi arbetar samtidigt aktivt med vår egen förnyelse- och utvecklingsplan, översvämningsproblematik och andra klimatrelaterade områden. Vi har en stor mängd projekt inom olika områden i olika storlek och omfattning så brist på spännande byggledarjobb är det inte.

Arbetsuppgifter och utmaningar

Som byggledare hos oss på Stockholm Vatten och Avfall kommer du att agera som representant gentemot våra entreprenörer. Du ansvarar i huvudsak för byggledning, kontroll och uppföljning av avtal, handlingar samt fastställda kvalitetsmål.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande genomföra platsbesök under den pågående entreprenaden och följer upp projektets genomförande utifrån avtal och kvalitetsmål.
  • Sammankalla och leda samt protokollföra byggmöten, teknikmöten och ekonomimöten.
  • Följa upp mängdreglering, underrättelser och äta-hantering
  • Följa upp entreprenörens KMA-Plan (kvalitet, miljö, arbetsmiljö).
  • Agera som teknikstöd i projektets samtliga faser samt deltar aktivt i problem som dyker upp i entreprenaden.
  • Ansvara för att projektets genomförande byggs enligt bygghandling.
  • Granska ritningar vid om- och tillbyggnad av ledningsnät samt anläggning

Din profil

Vi söker dig som har en teknisk utbildning eller/ och motsvarande erfarenhet. Vi ser att du minst har arbetat tre år med liknande arbetsuppgifter. Du ska även ha:

  • God kännedom inom tekniska ramverk såsom AMA, AMA MER, AMA AF, AB04, ABT06
  • Erfarenhet av att leda byggmöten samt är van att skriva protokoll
  • Erfarenhet av att granska ritningar
  • Erfarenhet av att använda dator som arbetsredskap och samt erfarenhet av administration
  • Körtkort B för personbil

Det är även meriterande om du har erfarenhet från ledningsnät, vatten, avlopp samt hållbarhetsfrågor.

Som person är du kommunikativ och har god samarbetsförmåga då du har många interna- och externa kontakter. Du är självgående och flexibel i ditt arbete samt är stresstålig. Då uppföljning är en stor del av ditt arbete är det viktigt att du är noggrann i ditt arbete och har ett lösningsorienterat förhållningsätt i ditt arbete.

Ansökan

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan via extern webb senast den 11 mars 2021.

För ytterligare information om tjänsten kontaktar du enhetschef Eva Wilmin på tfn 08- 522 122 24.

Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du genom att rnga oss på 08-522 120 00.

Mer om oss

Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb

Arbetsgivare
Stockholm Vatten AB
Bryggerivägen 10
10636 Bromma
Ansökan
Ansök senast 11 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.