På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kalaskoordinator

Kalaskoordinator

Kalaskoordinator är en sort "eventkoordinator" som även kan kallas för partyarrangör, festfixare, eventmakare eller partyfixare.

Ofta specialiserar man sig på en viss inriktning inom branschen, t ex på att ordna kalas för barn.

Det är mycket vanligare att arbeta som kalaskoordinator utomlands, t ex i USA, där "barnkalas-industrin" är en mycket mer utbredd affärsverksamhet.

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs men det är fördelaktigt om man har utbildning och/eller erfarenhet av någon pedagogisk verksamhet. Det kan också krävas att man har B-körkort och det är fördelaktigt om man även har C-körkort.

Bra grundutbildning är dock t ex Barn- och fritidsprogrammet eller Estetiska programmet.

Personliga egenskaper

För att kunna lyckas i yrkesrollen som kalaskoordinator behöver man vara kreativ, flexibel, tillmötesgående och tålmodig.

Man behöver både ha god affärssinne samt förståelse för barnens- och föräldrarnas behov och önskemål. Vidare behöver man vara en förutseende person för att kunna förekomma de olika situationer som kan uppstå när man organiserar en event för barn.

Det är även mycket viktigt att vara en duktig marknadsförare för att skaffa tillräckligt antal betalande kunder. 

Även tillgång till passande lokal, som är säkerhetsanpassad, krävs för att kunna lyckas inom det här yrket. 

I jobbet som eventfixare ingår det ibland att mingla med kändisar och ha det trevligt, men bakom kulisserna ställs också mindre glamorösa och rätt så tuffa krav, som t ex att ha omfattande kunskaper i ekonomi och redovisning. Man måste också vara oerhört flexibel och beredd att jobba dygnet runt både före, under och efter många event.

Arbetsplats

Yrket är mycket litet och i princip alla som arbetar med det är egenföretagare, men man kan också vara anställd på t ex McDonald's eller ett annat företag som bl a erbjuder möjlighet att ha födelsedagskalas inne på restaurangen.

Visste du att...?

... i USA finns det en tradition som många följer, "One-year anniversary". På bröllopsdagen äter det gifta paret en bit av sin bröllopstårta, som varit fryst och då är ett år gammal.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

14 Lediga jobb

Världens gladaste eventvärdar sökes!

Arbetsgivare / Ort: Stockholmsmarknader AB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Receptionsvana
  • Eventarrangemang

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

#jobbjustnu

Vi söker världens gladaste, vänligaste och hjälpsammaste personer som värdar till olika slags publika event.

ARBETSUPPGIFTER:

Arbetsuppgifterna är skiftande, så du ska vara flexibel och gilla variation. Du ska vara tillgänglig framför allt vardagar dagtid för detta extrajobb.

PROFIL:

Viktigast är att du är naturligt hjälpsam, ansvarsfull och har lätt att skapa kontakt med alla sorters människor!

Du ska också gilla variation, vara handlingskraftig och inte rädd att hugga i med olika arbetsuppgifter.

Du måste också vara pålitlig, punktlig och stresstålig. B-körkort är en fördel, men inget krav.

Du ska obehindrat kunna förstå och göra dig väl förstådd på svenska.

Hos oss jobbar folk i alla åldrar, från 16 år och uppåt, och från alla bakgrunder.

Har du tidigare erfarenheter som eventvärd eller samplepersonal, jobbat på restaurnag, hotell, nöjesfält eller något annat serviceyrke är det meriterande, men inte avgörande. Vi bedömer alla ansökningar med öppet sinne och letar efter rätt personer till just vårt team.

NÄR?

I första hand gäller det event i Stockholmsområdet. Framför allt dagtid vardagar. Vid väl utfört arbete finns fler event att ta del av. Eventen sker sporadiskt och vi hör av oss när behovet uppstår. Uppdragen kommer att vara av skiftande karaktär.

VAR?

Varierande platser i Stockholmsområdet.

ANSÖKAN:

Skicka ett mail med cv och en kort beskrivning av dig själv och varför du vill jobba med just oss och detta. Maila till [email protected] och märk mailet med "Eventvärd".

Arbetsgivare
Stockholmsmarknader AB
Hemsida: www.stockholmsmarknader.se
Ansökan
Ansök senast 28 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Eventkoordinator till Drivhuset Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Lyttkens & Partners AB / UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Om jobbet

Brinner du för att skapa lyckade och inspirerande event? Nu har du chansen att bli en i DH-gänget och bli vår nya eventkoordinator! Hos oss har du en viktig roll i Uppsalas spännande startup-värld och är en del av en inspirerande miljö. Vi tror att tjänsten passar dig som har hög förmåga inom: flexibilitet, struktur och organisering, kreativitet, problemlösning och kommunikation. Vi är ett gäng som brinner för entreprenörskap och att idéer lyckas i Uppsala!


Drivhuset finns även på andra platser runt om i Sverige, och vi är störst i Norden när det kommer till studenters entreprenörskap. Bara här i Uppsala har 1500 företag fått stöd i uppstartsfasen, och över 100 event har genomförts sen starten 1999. Drivhuset Uppsalas fokus är främst att främja entreprenörskap hos studenterna och unga i Uppsala län – och nu hoppas vi att DU vill vara en del av det!


Läs gärna mer om oss på https://uppsala.drivhuset.se



Din Roll


I din roll ingår att ansvara för att event, nätverk och mässor utförs med hög kvalité. Du kommer ansvar för hela eventprojekt så som planering, genomförande och uppföljning samt förekommande administration. Vi finns nära studenterna och har ett tätt samarbete med Uppsala Universitet och SLU, där vi skapar event som ger studenterna kunskap, inspiration, och energi för att lyckas med sin idé. Vi vill också att du tillsammans med kollegor vidareutvecklar vår eventverksamhet – Vad tror du är nyckeln till ett spännande event?

Din profil

· Passion för att skapa lyckade event.

· Strukturerad, noggrann med god planeringsförmåga

· Positiv, serviceinriktad och hjälpsam

· Kommunikativ med god förmåga att utveckla och bygga upp relationer

· Ett intresse för entreprenörskap och företagande

· Du är en teamspelare samtidigt som du tar fullt ansvar för och är självgående vad gäller dina uppgifter och du bidrar till utveckling och förbättring

· God system- och datorkunskap

· Självklart har du god förmåga att formulera dig i tal och skrift på både svenska och engelska

· Meriterande är projektledarutbildning och erfarenhet från liknande roll

Arbetsgivare
Lyttkens & Partners AB
Stationsgatan 23
75340 UPPSALA
Hemsida: www.uppsala.drivhuset.se
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

ICEHOTEL - vi söker Inhouse Sales Agents

Arbetsgivare / Ort: Icehotel AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
VILL DU BLI EN DEL AV TEAMET PÅ ETT AV SVERIGES MEST KÄNDA VARUMÄRKE? Icehotel behöver förstärkning till Inhouse Sales, en del av Commercial Team. Du kommer arbeta inom upplevelseindustrin med att hantera bokningar och förfrågningar med hela världen som din kundbas. På Icehotel är vi alla företagets ansikte utåt samt värdar för våra många internationella gäster. Därför värderar vi din personlighet och känsla för service som en av dina viktigaste egenskaper. Som vår medarbetare vill vi att du ska förstå att du är viktig i både gästers och medarbetares upplevelse av Icehotel, då upplevelsen är något vi bär med oss och förmedlar vidare genom vår goda kommunikation. Arbetsuppgifterna på inhouse sales innebär att vi jobbar med att skapa upplevelsen hos oss tillsammans med kunden. Ofta sker detta genom ett anpassat program med kreativa lösningar och genom att lyssna på kundens önskemål som översätts till vårt DNA. Vårt varumärkeslöfte sätter stora krav på att vi levererar med hög kvalitet och integritet. Vi har en internationell kundkrets och våra kunder är både privatgäster, företagskunder och agenter samt DMC’s. Du har daglig kontakt med gäster via telefon, e-mail eller chat. Arbetet innebär även mycket kommunikation internt med olika avdelningarna. Ditt förberedande arbete är grunden för att Icehotel ska kunna leverera livsberikande upplevelser. Det är bra om du som söker har tidigare erfarenhet inom receptionsarbete/kundservice/försäljning. Arbetet ställer höga krav på att vara serviceinriktad, flexibel, noggrann, en teamplayer samt kunna koordinera och planera. Vi ser att du som person har mycket god datorvana och kunskaper i Word och Excel utöver att du gärna arbetat i ordersystem/bokningssystem. Vi arbetar i Citybreak/VisBook, inga förkunskaper krävs, men är meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Arbetstid: heltid 100%. Arbetsplatsen är bemannad dagligen mellan kl: 08:00-20:00. Arbetspass kan ske kvällstid och helger. Anställningsform: Vi söker både fastanställd /året runt och säsongsanställd personal september/oktober - mars, med placeringsort Jukkasjärvi. Start- samt slutdatum kan kommas att ändras. Boende: Möjlighet till personalboende finns. Personalförmåner: Som medlemshotel i NHR har våra anställda personalpris både på Icehotel och på samtliga Nordic Choice Hotels i Norden. Du har möjlighet att prova alla våra spännande aktiviteter med Adventure Team, tex snöskotersafari under norrsken. I övrigt har vi många fina erbjudanden då vi värnar om vår personal. SISTA ANSÖKNINGSDAG: 30 september 2021. Varmt välkommen med din ansökan! Sara med team
Arbetsgivare
Icehotel AB
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Special Projects & Events Coordinator Scandinavia

Arbetsgivare / Ort: Axel Arigato AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 november (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Born in 2014 by Creative Director, Max Svärdh and CEO, Albin Johansson, Axel Arigato is a Sweden based contemporary brand that started from an Instagram page and an idea to break into the footwear market. With deep roots in music, art, architecture and what is contemporary, Axel Arigato has defined itself by offering more than a product. It has been created to leave an experience at the front of mind, whether it’s via stores, online or through events. Axel Arigato currently has 7 stores, including London, Copenhagen, Stockholm, Gothenburg & Paris with more pending. Expanding from 2 people to now hiring over 100 members of staff in 7 years, Axel Arigato also operates a subsidiary office in London. Join us! We're offering an exciting full-time position as Special Project & Events Coordinator (SPE) responsible for the Scandinavian market. The SPE will preferably be based in either Gothenburg, Stockholm, or Copenhagen, and will be responsible for the proactive planning, curation, organization, and management of all events within the Scandinavian market. In addition, the Special Project and Events Coordinator will be responsible for the internal (Axel Arigato HQ) events and planning, along with supporting all other specialized localized marketing initiatives, such as sourcing brand collaborations and partnerships, and producing disruptive marketing activations. This should be done by events within our retail, through partners such as wholesale, record labels, artists, nightclubs, restaurants, etc. This role will report directly to the company's Global Events & Special Projects Manager. The main objective of this role is to own the local agenda for Events and Special Projects in the market – driving brand awareness and fostering a brand community. Responsibilities Events • Strategize and submit the local event strategy • Oversee and drive an inclusive conversation around the brand through online and offline events • Have a comprehensive knowledge of current and future trends, ensuring events remain appealing and competitive • Ensure all events are organized and planned in time for deadlines and communicated appropriately. • Work towards monthly budgets for all events, outlining all expenditures were incurred, including detailed budgets for large scale events • Arrange off-the-record parties and events with partners and at key markets to raise and/or increase brand awareness. • A strong focus on delivering high quality, highly organized, cost-effective & brand propelling events in our stores • Effective hands-on management and communication with regional Retail teams to support their local needs and key KPIs • Work together with the Retail Manager to plan what is necessary for each region/store so that the targets are being met due to increased footfall • Maintain a strong organizational presence across these events • Responsible for internal (HQ) event planning Special Projects • Plan and execute the box projects for new product launches such as billboards, guerrilla marketing, takeovers, taxis, buses, supermarkets, • Update the offering of external products/brands on the website and in-stores. Combine selling with events and potential collaborations. • Continuously explore brand and talent collaboration opportunities • Secure various event sponsorships Community/other • Build a local brand network through proactive outreach to creative makers and industry players • Attend local events to ensure smooth running, and being the on-hand contact for the brand • Build, create and maintain a robust database of key brand contacts Requirements • 1-3 years’ experience within a similar role is advantageous • A Bachelor's degree in PR/fashion/marketing/media or related area would be beneficial • Flexible to work across a seven-day working period • Strong proficiency in organization, problem-solving, and communication. • Proficient use of Microsoft programs • Highly organized and able to multi-task several projects at any one time • Strong interest and knowledge of fashion, media, art, and music • Creative with a can-do attitude • Good attention to detail • Be comfortable in a fast-paced environment with the ability to use initiative • Able to effectively communicate with different team members across the business • Self-motivated and willing to learn • Ability to work and maximize relationships within a diverse team • Ability to work under pressure and towards deadlines and financial targets. • Willing to travel to locations when required • Is an ambassador for the brand • Good communication skills in English • Speaking multiple languages is beneficial (German, Danish, Dutch, French, Swedish) Last day of application: 2021-10-15 Start date: Preferably beginning of November 2021. Salary: According to agreement Location: Preferably Gothenburg, Stockholm or Copenhagen. TBD. *We process applications continuously and the position may be filled before the last day of application.
Arbetsgivare
Axel Arigato AB
Ansökan
Ansök senast 4 november (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare Event & Finansiering

Arbetsgivare / Ort: Ung Företagsamhet i Södermanland / ESKILSTUNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 november (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Färdigheter
Krav
  • Projektledning
  • erfarenhet
Meriterande
  • Uppsökande försäljning
  • Eventarrangemang

Om jobbet

För dig som gillar variation, högt tempo och att ha många kontaktytor är detta en fantastisk möjlighet! Är du dessutom en fena på administration och projektplanering och tycker att sälj faller sig naturligt, ja då kan det här vara drömjobbet för dig.

Hos oss på Ung Företagsamhet Södermanland arbetar ett team som brinner för att skapa förutsättningar för ökat entreprenörskap bland barn och unga! Som projektledare Event & Finansiering är du en del av teamet, men förväntas kunna jobba självständigt från idé till genomförande. Du är ansvarig för samtliga event och projektleder allt från elevkickoff, tävlingsdagar, nätverksträffar och den regionala UF-mässan. Självklart ser du event som ett naturligt forum för att stärka Ung Företagsamhets varumärke och bidra till att skola och näringsliv möts. Då eventen levereras både ”live” och i digital form behöver du vara bekväm med båda.

Vi är en entreprenöriell organisation där du passar in om du är bra på att ta egna initiativ, arbeta självständigt och driva dig själv mot uppsatta mål. Vi ser att du är en problemlösare och lagspelare. Rollen kräver också att du är en utåtriktad, relationsbyggande, positiv men också strukturerad och ordningsam person. Du kommer ha många parallella arbetsuppgifter så det krävs att du kan sortera, prioritera och hantera stundtals intensiva perioder.

I arbetet med finansiering ska du både arbeta med att stärka relationen med Ung Företagsamhets nuvarande partners och bearbeta nya partners. Ung Företagsamhet är en ideell förening där hälften av intäkterna kommer från det privata näringslivet i länet. Därför arbetar vi aktivt med ett partnernätverk av företag som vill bidra till vår verksamhetsidé genom finansiellt verksamhetsstöd. Många gånger går rollerna Event och Finansiering hand i hand i det dagliga arbetet.

Rollen kräver att du:

  • Har erfarenhet av projektledning från start till mål
  • Trivs med nätverkande och att aktivt, löpande bearbeta partners till verksamheten
  • Har hög digital kompetens
  • Är samhällsorienterad och delar Ung Företagsamhets värderingar


Varför jobba på Ung Företagsamhet Södermanland?

Vi på UF-kontoret är ett glatt gäng som brinner lika mycket för entreprenörskap som för fredagsfika. Här har vi olika ansvarsområden, men slår gärna våra kloka huvuden ihop och samarbetar i projektgrupper. När vi inte är på språng för diverse frukostmöten med näringslivet, skolbesök eller andra event, sitter vi i härliga lokaler i Eskilstuna. Vi har generösa friskvårdsförmåner, tillämpar flexibel arbetstid och har kollektivavtal.

Övrigt

Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tjänsten är på heltid med placering i Eskilstuna, men vid överenskommelse möjlighet att vissa dagar arbeta från andra delar av länet. Vi verkar i hela Södermanlands län, körkort är därför ett krav. Vi tillämpar individuell lönesättning. Start omgående, eller enligt ök.

Låter detta intressant?

Välkommen med din ansökan, cv och personligt brev till [email protected] snarast, dock senast den 10 november. Bifoga gärna en kort presentation av dig själv i videformat för att vi ska få en bättre bild av dig som person!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan!

Ung Företagsamhet

är en politiskt obunden, ideell organisation som utbildar i entreprenörskap. I skolor över hela Sverige får elever i grundskolan och gymnasiet möjlighet att utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. Detta genom en kombination av teori och praktik. Verksamheten ger konkreta resultat i form av fler företagare och fler företagsamma medarbetare. Ung Företagsamhet har funnits sedan 1980 och består av 24 regionala föreningar och ett nationellt kansli i centrala Stockholm, totalt ca 140 medarbetare.

Läs mer på www.ungforetagsamhet.se

Arbetsgivare
Ung Företagsamhet i Södermanland
PORTGATAN 3
63342 ESKILSTUNA
Hemsida: ungforetagsamhet.se/sodermanland
Ansökan
Ansök senast 10 november (14 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.