På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kökschef
Spela filmen

Kökschef

En kock som har en arbetsledande roll tituleras Kökschef. Kökschefen har arbetsledande arbetsuppgifter i köket, som ofta inkluderar ansvar över bemanning och schemaläggning samt drift i kök och disk och kan vara direkt underställd Food och Beverage Manager samt ha övergripande ansvar när F&B Manager inte är på plats. Kökschef kan också vara ansvarig för inköp av matråvaror samt förbrukningsartiklar kopplade till produktion.

I kökschefens arbetsuppgifter ingår det att ha personalansvar, vilket inkluderar att hålla medarbetarsamtal och kontinuerliga arbetsplatsträffar, samt ofta att även rekrytera kökspersonal, köpa in matlagningsutrustning och ta fram och upprätthålla kökets rutiner samt ta ansvar för arbetsmiljöfrågor.

För övrigt ansvarar kökschefen för daglig drift av verksamheten, arbetsledning av kökspersonalen, planering av menyer, kvalitetsarbete och egenkontroll. Man har också huvudansvar för köksekonomin, inklusive planering och uppföljning.

Utbildning

Utbildning till kock finns på gymnasiets Restaurang- och livsmedelsprogrammet, inom komvux samt kan finnas på privata skolor.

Vidareutbildning till Kökschef kan finnas inom Yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper

Kökschef är expert på restaurangmanagement, kreativ matlagning och menyplanering, marknadsföring, ekonomi, organisation och ledarskap.

Arbetsplats

Utbildad kökschef kan också arbeta som restaurangchef eller som egenföretagare inom restaurangbranschen. 

I ett större restaurangkök kan det också finnas souschefer som arbetsledare. Kökschefer eller köksmästare leder arbetet i köket och planerar inköp och matsedlar samt har ekonomiskt ansvar. Kockar som arbetar ombord på fartyg kallas kocksteward.

Visste du att...?

... "Tappa" personal kostar företaget både tid och pengar. I snitt 542 700 kr per nyanställning/år. Det tar ca 1,5 år för en ny medarbetare att nå sin fulla kapacitet.

Lilla ordboken

Ragu - en mycket tjock italiensk köttsås som bl a innehåller krossade tomater och andra grönsaker, röd vin, några olika kryddor och där köttet är väldigt mört. Ragu brukar serveras med pasta.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

32 Lediga jobb

Vietnamesisk kock

Arbetsgivare / Ort: Nhu Mai / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Chefskock

Språk
Krav
  • Vietnamesiska

Om jobbet

Vi på Mari Sushi & bistro söker nu en vietnamesisk kock med ca. 2-4 år erfarenhet. Dina uppgifter i restaurangen är att förbereda och tillaga vietnamesiska maträtter för försäljning.


Du ska även kunna prata vietnamesiska och har haft erfarenhet med restaurang.

Arbetsgivare
Nhu Mai
Södra Vägen 69
41254 Göteborg
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Hälsoinriktad Köksmästare till JENSEN Campus Bro Mälarstrand

Arbetsgivare / Ort: Jensen Education AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-01-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Köksmästare

Om jobbet
Vill du vara med och skapa vår skolrestaurang med hälsoinriktning?  Nu finns en unik möjlighet att vara med och starta upp ett helt nytt tillagningskök på vårt nya campus i Bro Mälarstrand. Här får du vara med och skapa en skolrestaurang där hälsosam, god och näringsrik mat serveras till barn i förskolan, elever i grundskolan (F-9) samt våra pedagoger och lärare. Som köksmästare ansvarar du för att laga hälsosam och näringsriktig mat från grunden till vårt campus som när allt står klart (Etapp 1- 2021, etapp 2 kommer att servera ca 800 portioner lunch varje dag). Här får du chans att vara med och lägga grunden till många barns livslånga hälsosamma matvanor. Detta söker vi Vi söker nu dig som har ett brinnande intresse för en god, varierad och hälsosam kost från grunden. Du vill ge barn och elever möjlighet till nya smakupplevelser och en känsla av att mat är både roligt och gott samt spelar en stor roll för hälsan! Arbetet i köket är både självständigt och socialt, du är med och lagar maten samt är ute i matsalen för att prata om maten på ett engagerande sätt! Du är en viktig person och du ska känna dig som en del av JENSEN Campus. Som kock är du kreativ och idérik samt tycker om att laga god hälsosam mat. Du är ansvarstagande och har lätt att kommunicera med både barn och vuxna. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av att arbeta i storkök. Du arbetar aktivt för att minska matsvinnet, höja andelen ekologiskt livsmedel och utveckla skolmåltiden. Vi söker en ambitiös köksmästare som har goda ledaregenskaper samt ett positivt sätt att arbetsleda. Din bakgrund är minst 3-årigt gymnasium inom livsmedelsprogrammet / kockutbildning med minst tre års erfarenhet av yrket. I din roll som köksmästare driver du och ditt team vårt kök framåt, planerar matsedlar samt sköter beställningar samt följer upp att riktlinjer inom verksamhetsområdet följs. Du är ansvarig för att arbetet kring egenkontroll och HACCP sköts enligt lagar och förordningar. Du ska ha kunskap om specialkost, säker mat och skollagens krav på näringsriktig mat. Du ska skapa en utvecklande och hållbar arbetsmiljö i köket inom satta ramar. Du behöver ha god helhetsförståelse och se god service till matgästerna som en självklarhet. Vi förutsätter att du ser och bemöter kollegor och matgäster på ett trevligt och professionellt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du ska även ha god datorvana.  Vi erbjuder Som köksmästare hos oss har du ett fritt och självständigt uppdrag, du lägger själv matsedel utifrån de riktlinjer som finns. Du och ditt team lagar lunch och mellanmål samt sköter köket. Vi erbjuder arbetskläder och friskvårdsbidrag. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid JENSEN förskola Bro Mälarstrand. Tillträde i augusti 2021 och för denna tjänst tillämpar vi 6 månader provanställning. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem.  Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under lediga jobb.  Vid arbete inom skola eller förskola måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten kan hämtas på www.polisen.se. Beställ ditt utdrag redan idag, det tar upp till 14 dagar att få utdraget. Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester (Mint och Matrigma). Testlänkar skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testerna direkt efter att du har genomfört dem. Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att arbeta hos oss, vänligen kontakta Skolchef Linda Alm, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och långsiktiga ägare. JENSEN är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med verksamhet i de flesta större städer runtom i Sverige. Vårt utbildningskoncept ”Träning för verkligheten och bildning som mål”genomsyrar all verksamhet. Vi har förtroendet att utbilda ca 9 000 studerande inom fem olika verksamhetsområden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. JENSEN education har 700 medarbetare och omsätter 700 MSEK.
Arbetsgivare
Jensen Education AB
Hemsida: http://www.jenseneducation.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Välmeriterad Kock

Arbetsgivare / Ort: IBS Academy AB / Lerum
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Chefskock

Om jobbet

Vi söker en välmeriterad kock som är intresserad av att hålla i vår kockutbildning som vi erbjuder våra elever.

Som lärare på kockutbildningen skall du lära eleverna allt från grunden inom matlagning till att göra snygga uppläggningar. Det är både teoretisk undervisning såsom praktisk.


Vi söker en rutinerad kock som idag arbetar på restaurang men som kan arbeta extra vid utbildningstillfällen och vid behov på herrgården.

Det finns även möjlighet att använda restaurangköket för catering.

Arbetsgivare
IBS Academy AB
Kastenhofsvägen 11
44335 Lerum
Hemsida: www.ibsacademy.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Restaurangansvarig sommaren 2021

Arbetsgivare / Ort: Hjo Gym AB / HJO
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Restaurangchef

Om jobbet

Bryggan söker restaurangansvarig sommaren 2021

Som restaurangansvarig är du ansvarig för båda restaurangerna; Bryggan och Norra Piren, dess medarbetare och värdskapet ut mot gästen. Med tjänsten besitter du det yttersta ansvaret för att matsalsupplevelsen för gästerna sker professionellt. Har du sommerlierutbildning är det ett extra plus. Du är teamleader och arbetar tillsammans med laget i restaurangens alla förekommande arbetsuppgifter och fördelar arbetet till teamet som består av totalt ca 25 medarbetare, ca 7-8 per arbetspass. Ansvar för bemanning i vårt personalsystem Planday. Även inköp av dryck samt städmaterial ingår i tjänsten.


I din roll som restaurangansvarig ingår du i ledningsgruppen och arbetar nära ägare och kökschef. I ditt arbete kommer du att ha ett aktivt stöd från ansvariga inom ekonomi och marknad.

Vi ser att du har en god erfarenhet från restaurangbranschen med tidigare ledarerfarenhet. Intresse för mat och dryck och kunskap kring dessa är en förutsättning för att du ska trivas med arbetet. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Det viktigaste för oss är att vi hittar rätt medarbetare som känner igen sig i följande:


Du känner stort ansvar för din arbetsplats, är professionell och personlig i mötet med gäster och kollegor. Du är strukturerad och bra på att ta initiativ som leder till att vi kvalitetssäkrar vårt dagliga arbete. Du skapar engagemang och stolthet hos dina medarbetare. Som person har du lätt att få medarbetare med dig och genom din närvaro skapas en positiv och effektiv arbetsmiljö.


Sista ansökningsdagen är den 1 feb 2021.


Tjänsten pågår 1 april – 30 aug 2021 med möjlighet till förlängning.


Lön efter ök.


Heltid med tyngdpunkt på maj-aug.


Ansökan via mail till [email protected].


Märk ansökan med ”Restaurangansvarig”.


Frågor som berör tjänsten: Tobias Gustafsson 0709-509506

Arbetsgivare
Hjo Gym AB
HAMNEN 1
54430 HJO
Hemsida: www.restaurangbryggan.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kökschef till Hjulsta grundskolan

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kökschef

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Arbetsplatsbeskrivning Hjulsta grundskola har nu en helt ny skolledningen med stor erfarenhet av förändring och utveckling, där rektor har prisats ett flertal gånger och där det finns en stor erfarenhet av att skapa en skola i världsklass!   Hjulsta grundskola är en F-9 skola med drygt 400 elever. Många elever kommer från olika kulturer och de flesta har svenska som sitt andra språk, vilket berikar, utvecklar och utmanar vår vardag. Skolledningen består av rektor, två biträdande rektorer, en administrativ chef och en personalgrupp på ungefär 90 personer varav cirka hälften är lärare. Våra elever ska ges möjlighet att utveckla sitt bästa jag, med goda kunskaper och väl utvecklade förmågor inför framtiden. Vi som arbetar på Hjulsta grundskola vill göra skillnad, och med stort engagemang och stor kunskap arbetar vi tillsammans.  Nu fortsätter vi vårt gemensamma utvecklingsarbete mot högre måluppfyllelse. Vi vill att alla som arbetar här tycker att samarbete, lösningsinriktat förhållningssätt och flexibilitet är framgångsfaktorer för att komma så långt som möjligt i elevernas utveckling. Med prestigelöshet och lagarbete går det mesta att lösa!  Arbetsbeskrivning Hjulsta grundskola är idag ett mottagningskök, vilket innebär att vi får vår mat från extern verksamhet. Vårt mål är att på sikt ha ett tillagningskök där vi lagar all mat på plats, för bästa kvalité. En bra skolmat kan göra verklig skillnad för elevernas skolframgång! Vi söker nu dig som med matglädje, engagemang och kreativitet kan utveckla vår skolrestaurang. Du ser det som självklart att samspela med den pedagogiska verksamheten och vill att skolrestaurangen ska vara en viktig plats på skolan. Du ser möjligheter till, och initierar samarbete med pedagogerna, du anpassar skolköket till verksamhetens krav och behov och du förstår vikten av att skapa en miljö där alla ska trivas och må bra. Arbetsgruppen kommer bestå av dig som kökschef, en köksansvarig/kock och ett köksbiträde. Kökschefen kommer ha en arbetsledande funktion, men har inget personalansvar. I tjänsten som kökschef ingår ansvar för det administrativa arbetet i köket, men också praktiskt arbete med viss matlagning. Som kökschef kommer du att: - arbetsleda, strukturera och medverka i arbetet i köket - planera matsedlar samt göra beställningar av matvaror - bevaka att lagar och förordningar och riktlinjer inom verksamhetsområdet följs - genomföra egenkontroll och HACCP - ha kunskap om specialkost, säker mat och skollagens krav på näringsriktig mat - skapa en positiv, utvecklande och hållbar arbetsmiljö i köket inom satta ramar  - ansvara för den ekonomiska uppföljningen i köket I arbetet kommer även ingå att medverka vid rekrytering av kökspersonal och se till att personalen fortbildas. En stor del av arbetet består av administrativa arbetsuppgifter Kvalifikationer 3-årigt gymnasium inom livsmedelsprogrammet eller annan dokumenterad utbildning inom området. Uppge gärna vilka kurser inom storkök och restaurang som du har genomgått under din yrkesverksamma tid. 3–4 års erfarenhet inom storkök/restaurang. Erfarenhet av arbetsledning och god datorvana. Viktiga personliga egenskaper för denna tjänst är att du är strukturerad och välorganiserad men också flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har lätt för att skapa relationer med din arbetsgrupp, med skolans personal och inte minst med våra elever. Vi vill att du är en sann matkreatör med förmåga att inspirera och leda din arbetsgrupp.   Vid rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och goda referenser. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig. Du ska vid eventuell anställning kunna uppvisa aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister. Övrigt   Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 2 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker en serviceinriktad köksmästare!

Arbetsgivare / Ort: Mölndals kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Köksmästare

Om jobbet
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Serviceförvaltningen tillhandahåller stödjande tjänster till Mölndals stads övriga förvaltningar med fokus på service och effektivitet och ansvarar för vaktmästeri/fastighetsskötsel, lokalvård, måltidsproduktion och transportcentral. Hos Serviceförvaltningen finns ett nära samarbete mellan kollegor och chefer där alla bidrar med sin kompetens för att tillsammans skapar vi bästa möjliga Mölndal och bästa möjliga service. Vill du vara med? ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en serviceinriktad köksmästare som har ett stort engagemang för måltiden och ett genuint intresse för att leverera god och näringsriktig mat. Tillsammans med 140 kollegor i 70 kök skapar du varje dag bästa möjliga måltid genom att du sätter gästen i fokus och är lyhörd i dialogen med våra kunder. Du ansvarar för driften i köket och arbetar dagligen i köket där du är delaktig i alla moment. Köksmästaren säkerställer att enhetens kvalitet och leverans sker enligt ekonomiska ramar, avtal, rutiner och policys. I rollen som köksmästare ingår även administrativa uppgifter där din förmåga att arbeta strukturerat, planera och följa upp är en god egenskap. Du kommer att arbeta nära enhetschefen och är en viktig del i enhetschefens uppdrag att leda verksamhetens utveckling och måluppfyllelse tillsammans med övriga kollegor. Du hjälper även kollegor på andra enheter med praktiska verksamhetsfrågor. Läs mer om de förmåner du har som anställd i Mölndals Stad: https://www.molndal.se/startsida/arbete-och-naringsliv/jobba-i-molndals-stad/formaner.html KVALIFIKATIONER Utbildad kock med minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet. Utbildad köksmästare alt dokumenterad erfarenhet som köksmästare som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är om du arbetat som köksmästare i både offentlig och privat sektor. Meriterande är ifall du har erfarenhet av kostdatasystemet Mashie. God datavana och förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och text är ett krav. Du är en kreativ och positiv person med god samarbetsförmåga och har ett lösningsfokuserat förhållningsätt. Du skapar delaktighet och engagemang genom att säkerställa att alla kollegor är delaktiga och insatta i enhetens uppgifter kopplat till ekonomi, inköp och egenkontroll. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Känner du att detta är något för dig? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Mölndals kommun
Ansökan
Ansök senast 2 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Söker Pakistans och Indien kock till Lahori Masala

Arbetsgivare / Ort: KZA Syskon AB / Hässelby
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 2 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-01-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Kökschef

Om jobbet

Lahori Masala restaurang ligger i Hässelby gård centrum och mycket nära tunnelbanan (15 meter till tunnelbanan). Centrum har kundparkering och kollektivtrafik.

Vi letar efter två erfaren kock / chefskock. Vi har öppet alla dagar och serverar buffé på vardagar under lunchen. Erbjuder à la carte på eftermiddagen och på kvällarna. Vi planerar att börja frukost också på helgerna. Restaurang handlar också om catering och take away och avtalade med Uber Eats och Foodora för att ta onlinebeställningar.

Vi förväntar oss att kock / chefskock har erfarenhet av att laga nihari- och haleem-rätter. Har också god erfarenhet av grill och BBQ.

Vi letar efter två kockar.

Obs! Kontakta oss via e-post och kontakta inte via telefon.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
KZA Syskon AB
Hässelby Torg 8
16555 Hässelby
Ansökan
Ansök senast 2 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kock

Arbetsgivare / Ort: Yinjer AB / Östersund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Chefskock

Om jobbet

Vi söker efter en kock som kan komplettera vårt nuvarande lag. Vi är en Asiatisk restaurang vilket betyder att ni måste ha någon tidigare erfarenhet.

Arbetsgivare
Yinjer AB
Gustav III:s Torg 2
83134 Östersund
Ansökan
Ansök senast 2 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Sushi kock söks, M' Sushi i Lomma, Lomma.

Arbetsgivare / Ort: MEMIER AB / Lomma
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Köksmästare

Färdigheter
Krav
  • Restaurangkök
  • Sushi

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Hej

M´ Sushi Lounge i Lomma söker sushi kock nu.

Kan du laga bästa sushi och Poke Bowl?

Gillar du att arbeta i högt tempo?

Har du också hög känsla för service och kundfokus?

Då söker vi dig!

Arbetsuppgift:

Som sushi kock ska du tillaga, förbereda mat snabbt med bästa kvalitet.

Restaurangen ha ett öppet kök och det är viktigt att du ha bra kundbemötande samt håller restaurangen rent och fint.

Arbetstid 50% - 100%

Om oss:

M' Sushi Lounge i Lomma servera sushi och japansk mat med allra bästa kvalitet.

Vi erbjuda bra arbetsmiljö och tryggt arbetskontrakt till personalen.

Här jobba vi som ett team och alla hjälpa till varandra.

#jobbjustnu

Skicka in din änsökan idag! Vi se fram emot att träffa dig!

Arbetsgivare
MEMIER AB
Hamntorget 2
23440 Lomma
Hemsida: https://www.msushilounge.com/
Ansökan
Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Coffee Shop Manager Sandviken

Arbetsgivare / Ort: Espresso House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Allt startade år 1996 i den skånska staden Lund av två eldsjälar. Det var på Kyrkogatan vi slog upp dörrarna till den första coffee shopen. Idag är Espresso House Nordens största coffee shop kedja och drivs av cirka 5000 fantastiska medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.   Vi söker nu därför dig som är redo att anta utmaningen som Coffee shop manager. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få vara en med på vår resa framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter.   Arbetsbeskrivning  Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.   Arbetsuppgifter:  Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: - Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick. - Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs. - Följa de kampanjer företaget föreskriver. - Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan. - Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna. - Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser. - Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det. - Inventera lager/varor vid varje månadsskifte. - Personalansvar - Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare - Kompetensutveckla dina baristor. - Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål. - Hålla i personalmöten - Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare. - Ansvara för personalkostnader - Genomföra utvecklingssamtal med anställda - Sammanställa tidrapportering - Arbetsmiljöansvar  Ekonomi: - Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen. - Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser. - Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs. - Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.  Övrigt: - Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager. - Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  Vad erbjuder du oss?  Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har: - Haft personalansvar och du är van att leda andra människor - En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat - Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning - Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  Vad erbjuder vi dig?  Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  Övrigt:  Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan.  Tjänsten är på 75 procent. Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sommarjobb Kökschef sökes till Djuprämmens kollo

Arbetsgivare / Ort: Utepedagogik Sverige AB / Johanneshov
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du vara del i ett kreativt team, som arbetar för att ge ungdomarna deras bästa sommarupplevelse?

Nu söker vi en kökschef till sommaren för vår kollogård Djuprämmen med verksamhet för cirka 50 ungdomar i åldrarna 13-16 år.

Om företaget

Utepedagogik Sverige AB bedriver kollo/lägerverksamhet på olika kollogårdar för barn och ungdomar i åldrarna 9-16 år med inriktning på äventyr och vår verksamhet är inriktad på utepedagogisk verksamhet. Hörnstenarna i Utepedagogik Sverige AB pedagogiska kolloverksamhet är: säkerhet, kvalitet, trygghet och gemenskap, samt att utbildade vuxna med en bred kompetens utgör en god förebild. Våra ledord är "vi ska skapa en trygg plattform där alla kan känna att den får vara precis som den vill".

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer även att innebära vägledning till köksansvarig att skapa struktur och rutiner för köket såsom framtagande av menyer, strukturer för kvalité och hygien (egenkontroll). Utöver detta kommer du att ansvara för framtagande av kökspersonalens schema. Du kommer att vara ansvarig för både planering och inköp för alla måltider till cirka 50 ungdomar och 10-11 ledare på Djuprämmens kollogård. Du behöver också vägleda och diskutera med din köksmästare vilken mat vi ska tillaga utifrån målgruppen som är 13-16 år.

Erfarenhet

  • erfarenhet av storkök eller motsvarande
  • intresse för matlagning
  • gärna erfarenhet av kollo eller lägerverksamhet
  • förtrogen med hantering av livsmedel och krav på hygien
  • kunna vara lyhörd för ungdomars behov och önskemål
  • meriterande om du har kunskap och tidigare erfarenhet av specialkost
  • meriterande med minst två års erfarenhet av ledande arbetsroll
  • förtrogen med beställningar

Personliga egenskaper

  • ansvarstagande
  • strukturerad
  • påhittig
  • initiativrik
  • flexibel
  • uthållig
  • punktlig

Du bör även kunna ge och ta feedback samt ha ambitionen och viljan att utveckla verksamheten tillsammans med oss. Du bör vara flexibel och uthållig då arbetspassen kan vara både långa och krävande. Vi sätter stort värde på humor och social kompetens.

Antällningsvillkor

Tjänsten omfattar heltidsjobb. Du måste kunna närvara på våra utbildningsdagar på plats på kollogården i Värmland den 13:e-16:e maj, samt 8:e-11:e juni. Under sommaren behöver du kunna jobba, och således vara borta hemifrån i minst fem sammanhängande veckor under perioden 12:e juni - 18:e augusti.

Arbetsgivare
Utepedagogik Sverige AB
Olaus Magnus väg 62
12138 Johanneshov
Hemsida: http://www.utepedagogik.se
Ansökan
Ansök senast 4 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vikariat 1:e Kock inom Äldreomsorgen med placering på Väderleken

Arbetsgivare / Ort: Ystad kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Köksföreståndare

Om jobbet
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Väderlekens Restaurang är ett tillagningskök som levererar måltider till Äldre inom Ystad Kommun på enheten finns en Restaurang för externa gäster. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som 1:e kock ingår bland annat ansvar för personal, egenkontroll, inköp, fakturering, och aktivt miljöarbete så som fokus på matsvinn. Majoriteten av din arbetstid spenderar du i driften tillsammans med ditt köksteam där du planerar det dagliga arbetet och kvalitetssäkrar god och näringsrik mat. Din passion är att skapa goda måltidsupplevelser för matgästerna och skapa en trivsam mötesplats. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker har kockutbildning samt erfarenhet av arbetsledning • Utbildning som Kock eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Utbildning inom Ledarskap är meriterande • Erfarenhet att leda arbete i ett kök är meriterande ÖVRIGT Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Arbetsgivare
Ystad kommun
Ansökan
Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Coffee Shop Manager Umeå

Arbetsgivare / Ort: Espresso House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Allt startade år 1996 i den skånska staden Lund av två eldsjälar. Det var på Kyrkogatan vi slog upp dörrarna till den första coffee shopen. Idag är Espresso House Nordens största coffee shop kedja och drivs av cirka 5000 fantastiska medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.   Vi söker nu därför dig som är redo att anta utmaningen som Coffee shop manager. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få vara en med på vår resa framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter.   Arbetsbeskrivning  Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.   Arbetsuppgifter:  Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: - Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick. - Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs. - Följa de kampanjer företaget föreskriver. - Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan. - Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna. - Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser. - Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det. - Inventera lager/varor vid varje månadsskifte. - Personalansvar - Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare - Kompetensutveckla dina baristor. - Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål. - Hålla i personalmöten - Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare. - Ansvara för personalkostnader - Genomföra utvecklingssamtal med anställda - Sammanställa tidrapportering - Arbetsmiljöansvar  Ekonomi: - Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen. - Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser. - Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs. - Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.  Övrigt: - Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager. - Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  Vad erbjuder du oss?  Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har: - Haft personalansvar och du är van att leda andra människor - En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat - Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning - Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  Vad erbjuder vi dig?  Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  Övrigt:  Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan.  Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef till sektor Måltidsservice, Äldremat

Arbetsgivare / Ort: Östersunds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kökschef

Om jobbet
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Måltidsservice söker en enhetschef för äldrematen som har kunskap, vilja och engagemang att tillaga och utveckla måltider till våra äldre gäster. Måltidsservice är en sektor inom Östersunds kommun, Teknisk förvaltning. Vi tillagar frukost, lunch samt mellanmål till förskolor och skolor samt lunch och middag till boende på särskilt boende. Luncher till gymnasiet ingår också i uppdraget. I sektorn ingår drygt 80 kök indelade i sju områden. De tre kök som tjänsten omfattar idag är Sollidenköket och köken på Häradsgården samt Ängegården. ARBETSUPPGIFTER Enhetschefen ansvarar för att tillsammans med medarbetarna bedriva ett systematiskt och kundorienterat utvecklingsarbete kring måltiden så att verksamheten ständigt förbättras och gästnöjdheten ökar. I rollen ligger ett sammanhållet ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Enhetschefen har ansvar för att lagstiftning efterlevs, att fastställda styrdokument följs, att budget hålls och att politiska beslut blir verkställda. Chefsuppdraget baseras på Östersunds Kommuns chefspolicy och måltidsuppdraget på kommunens Kostpolicy. Enhetschef sitter i sektorns ledningsgrupp och förväntas bidra till den övergripande planeringen. KVALIFIKATIONER Du ska ha arbetat som chef med personal- och ekonomiansvar i flera år, vara utbildad kock eller ha utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha flera års erfarenhet från arbete i större kök eller restauranger. Tidigare arbete med mat till äldreboenden och dokumenterat utvecklingsarbete är meriterande. Som person är du engagerad, omtänksam och gillar utveckling. Du tar initiativ, är självgående och sätter igång aktiviteter för att nå uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta och jobba lösningsinriktat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, egen modern matglädje inte minst. Goda kunskaper i Egenkontroll är ett krav, erfarenheter av HACCP är meriterande. Du har även goda ITkunskaper där tidigare jobb med kostdataprogram är en fördel. B-körkort är ett krav. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta kan bli aktuellt vid intervju. Intervjuerna kommer primärt att genomföras digitalt via Teams.
Arbetsgivare
Östersunds kommun
Hemsida: www.ostersund.se/ledigajobb
Ansökan
Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Coffee Shop Manager Sandviken

Arbetsgivare / Ort: Espresso House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Allt startade år 1996 i den skånska staden Lund av två eldsjälar. Det var på Kyrkogatan vi slog upp dörrarna till den första coffee shopen. Idag är Espresso House Nordens största coffee shop kedja och drivs av cirka 5000 fantastiska medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.   Vi söker nu därför dig som är redo att anta utmaningen som Coffee shop manager. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få vara en med på vår resa framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter.   Arbetsbeskrivning  Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.   Arbetsuppgifter:  Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: - Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick. - Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs. - Följa de kampanjer företaget föreskriver. - Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan. - Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna. - Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser. - Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det. - Inventera lager/varor vid varje månadsskifte. - Personalansvar - Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare - Kompetensutveckla dina baristor. - Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål. - Hålla i personalmöten - Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare. - Ansvara för personalkostnader - Genomföra utvecklingssamtal med anställda - Sammanställa tidrapportering - Arbetsmiljöansvar  Ekonomi: - Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen. - Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser. - Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs. - Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.  Övrigt: - Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager. - Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  Vad erbjuder du oss?  Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har: - Haft personalansvar och du är van att leda andra människor - En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat - Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning - Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  Vad erbjuder vi dig?  Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  Övrigt:  Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan.  Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Restaurangchef till Kebnekaise fjällstation, sommar 2021

Arbetsgivare / Ort: Svenska Turistfören Stf AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 270 och STF omsätter ungefär 370 miljoner kronor. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen . Vi söker restaurangchef till Keb! Vill du ha ett toppjobb? Är du nyfiken och äventyrslysten?  Gillar du natur och friluftsliv? Älskar du god mat och dryck i kombination med värdskap i toppklass?! Är du redo för en utmaning? Svenska turistföreningen arbetar med natur- och kulturupplevelser i Sverige. På föreningens fjällstationer gör vi detta framförallt genom att erbjuda boenden i unika miljöer, goda måltider och fantastiska upplevelser mitt i fjällvärlden. Förutom sängplatser och naturupplevelser så bygger vår verksamhet på möten mellan människor. Vi tror att vi i mötet med våra gäster skapar minnen, levererar kunskap och bjuder på upplevelser utöver det vanliga. STF Kebnekaise Fjällstation ligger två mil från närmaste väg, vid foten av Sveriges högsta berg. Stationen andas såväl alpin historia som upptäckarlust. Här finns totalt 210 bäddar, en restaurang med fullständiga rättigheter och sportverksamhet med både uthyrning och guider. Totalt bor och arbetar mellan 25-60 personer på stationen, beroende på säsong. Våra gäster är många, och vi brinner för att skapa fantastiska fjällupplevelser för var och en. Arbetsuppgifter: Som restaurangchef är du ansvarig för restaurangen, dess 10-12 medarbetare och värdskapet ut mot gäst. Du leder arbetet och formar rutiner för verksamheten så att den ständigt utvecklas. Du engagerar och motiverar medarbetarna. Du sätter våra gäster i fokus samtidigt som du strävar mot försäljningsmål och lönsamhet för verksamheten. Ett stort intresse för mat och dryck är nödvändigt.  Kvalificationer Strukturerad, flexibel, ansvarstagande och gillar möten med människor. Dessutom brinner du för att leverera en matupplevelse utöver det vanliga. Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom turism och/eller ekonomi, från högskola eller kvalificerad yrkesutbildning. Du har dokumenterad erfarenhet från liknande jobb, gärna i ledande befattning. Du behöver ha förmåga att jobba självständigt men samtidigt se till fjällstationens totala behov. Som restaurangchef är du tillsammans med platschef och övriga avdelningschefer en del av Kebnekaises driftsteam. Driftsteamet jobbar med utveckling och optimerad drift för hela fjällstationen. Tidigare erfarenhet av jobb inom kassasystemet Cesar är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är en säsongsanställning där vintersäsong är mars-april och sommarsäsong juni-sept. Anställningen påbörjas enlig överenskommelse. Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan redan idag!  Anställningen är inackordering i kost, det innebär att du bor på fjällstationen under de perioder då stationen är öppen. Boende i personalhus, hyra och kost avdrages från lönen. Vid eventuella frågor, kontakta platschef Marit Sarri tel. 073 800 43 70 eller via mejl: [email protected] Läs mer om oss på www.stfkebnekaise.se/  
Arbetsgivare
Svenska Turistfören Stf AB
Hemsida: http://www.stfturist.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande kökschef Sollebrunn skola

Arbetsgivare / Ort: Iss Facility Services AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kökschef

Om jobbet
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Vikarierande kökschef sökes till Sollebrunn skola på heltid. Som en del i utvecklingen av vår måltidsverksamhet inom Alingsås Kommun söker vi en vikarierande kökschef till Sollebrunn. Har du ett brinnande intresse och vilja inför att leda och skapa framtidens kök inom skolans värld kan detta vara en tjänst för dig. Arbetsuppgifter Tjänsten består till största delen att leda, fördela och även delta i den dagliga produktionen, som innebär att producera goda och näringsriktiga måltider till eleverna. Du ska säkerställa att arbetet utförs enligt gällande instruktioner med hög kvalitet och god egenkontroll samt att råvarukostnaderna hålls inom budget. Ekonomisk redovisning, portionsredovisning, beställningar samt kund och kvalitetsansvar för verksamheten är ytterligare ansvarsområden. Du ansvarar för att verksamheten leds och styrs i nära samarbete med kund och personal och i överensstämmelse med lagar, avtal och ISS policy, så att kundens förväntningar om kvalitet uppfylls. Du rapporterar till restaurangchefen. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse för mat och människor. Du är utbildad kock och har minst 3 års branscherfarenhet inom skola, äldrevård eller storkök. Utifrån dina erfarenheter har du goda kunskaper i köksekonomi. Meriterande att ha tidigare dokumenterad erfarenhet av arbetsledning. Dina IT-kunskaper är goda och din svenska är god i tal och skrift. Som person är du handlingskraftig, flexibel, mål- och resultatinriktad. Du har lätt för att se helheten i verksamheten och att skapa engagemang och delaktighet bland dina medarbetare. Din sociala förmåga är stor där du är öppen, lyhörd, tydlig och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är drivande och kommunikativ och trivs med att jobba i ett högt tempo. Körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är ett vikariat på heltid from 1/4-2021 tom 31/12-2021 med goda möjligheter till förlängning. Intervjuer sker löpande. Om du har frågor om tjänsten, vänligen kontakta Karin Käck på mailadressen [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Iss Facility Services AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kock/Brunch kock med erfarenhet

Arbetsgivare / Ort: Café Foam AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Chefskock

Om jobbet

Kock/brunchkock


Rollen som kock innebär att du är ansvarig för att laga frukost, lunch brunch och Enkla bakverk. Du ska kunna laga god mat från grunden, framförallt svensk husmanskost och typiska amerikanska brunch maten samt arbeta självständigt med egenkontroll i köket och ha ett ekonomiskt tänkande. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder, övrig personal i caféet och andra aktörer. Att verka för goda relationer och en bra arbetsmiljö i köket är mycket viktigt!


Vi söker dig som är utbildad kock samt har erfarenhet från arbete i storkök eller restaurang. Det är bra om du har viss erfarenhet av att arbeta med planering av menyer och varubeställningar. Du arbetar ekonomiskt inom de ramar som finns.

Du ska ha grundläggande och dokumenterade kunskaper om livsmedelshygien, HACCP och egenkontroll. Du är en social, strukturerad och öppen person med stort engagemang för människor och mat. Personliga egenskaper som eftersöks är en positiv inställning, samarbetsförmåga och förmåga att se helhetsperspektiv samt ha stort kundfokus. Du behöver kunna läsa och skriva på svenska och därför är goda kunskaper i svenska ett krav.


Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.


Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.


Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Helgtjänstgöring ingår i tjänsten. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.


Ansökan

Du söker tjänsten via emajl.


Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Federico, [email protected]


OM OSS


Café Foam grundades 1997 och kom att förändra Stockholms cafékultur med trendig inredning och nytänkande koncept . Vi finns på Karlavägen 75, i hjärtat av Östermalm och har under åren besökts av en bred publik och även världskändisar och kungligheter.



Lycka till med din ansökan!

Arbetsgivare
Café Foam AB
Mailbox 329
11173 Stockholm
Hemsida: www.cafefoam.com
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Coffee Shop Manager Värnamo

Arbetsgivare / Ort: Espresso House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
I Värnamo söker vi nu efter en ny Coffee Shop Manager (CSM)! Som CSM har en det yttersta ansvaret för både personal och shopens omsättning. Tjänsten är till största delen operativ, så det är viktigt att du brinner för service och driften bakom bar. Det arbetar tillsammans med ditt team. Vi tycker det är viktigt att fokus ligger på personalgruppen och den arbetsmiljö som vi alla arbetar i, därför kommerdet att ställas stora krav på att CSM har förmågan att kommunicera, utveckla/utbilda och motivera sin personal. Personalgruppen önskar en engagerad ledare i personalfrågor men också en ledare som vill driva arbetet till högre omsättning och som är resultatorienterad.  Arbetsbeskrivning  Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.   Arbetsuppgifter:  Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: - Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick. - Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs. - Följa de kampanjer företaget föreskriver. - Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan. - Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna. - Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser. - Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det. - Inventera lager/varor vid varje månadsskifte. - Personalansvar - Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare - Kompetensutveckla dina baristor. - Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål. - Hålla i personalmöten - Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare. - Ansvara för personalkostnader - Genomföra utvecklingssamtal med anställda - Sammanställa tidrapportering - Arbetsmiljöansvar  Ekonomi: - Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen. - Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser. - Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs. - Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.  Övrigt: - Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager. - Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  Vad erbjuder du oss?  Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har: - Haft personalansvar och du är van att leda andra människor - En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat - Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning - Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  Vad erbjuder vi dig?  Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  Övrigt:  Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan.  Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren kock sökes till en kolgrill restaurang

Arbetsgivare / Ort: Yusofi, Arman / Norsborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Chefskock

Färdigheter
Krav
  • Stresshantering

Språk
Krav
  • Dari
Meriterande
  • Persiska (Farsi)
  • Svenska

Om jobbet

Hej!

Jag söker en kockchef med flera års erfarenhet till en kolgrill restaurang.

Krav: Minst fem års erfarenhet som kock, tala och förstå dari/persiska, B-körkort, du ska kunna laga olika mellanöstern maträtter inklusive kolgrill.

Mejla ditt CV och personligt brev till [email protected]

Arbetsgivare
Yusofi, Arman
Segersbyvägen 7
14563 Norsborg
Ansökan
Ansök senast 7 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

sushikock

Arbetsgivare / Ort: Restaurang Två Blommor AB / Kalmar
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

sushikock

Två Blommor AB, Restaurang

Servitör/Servitris

Kommun: Kalmar

----------------------------------------

#jobbjustnu




Arbetsgivare
Restaurang Två Blommor AB
Norra Vägen 71
39237 Kalmar
Hemsida: http://www.panoramakalmar.se/
Ansökan
Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Länsstyrelsen söker husföreståndare till Tessinska palatset

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Stockholms län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Köksmästare

Om jobbet
Arbetsplatsbeskrivning Ett fantastiskt omväxlande och ansvarsfullt arbete som ansvarig för representationen hos landshövdingen i Stockholm och för skötseln av residenset, Tessinska palatset på Slottsbacken. Arbetsuppgifter Husföreståndaren planerar, samordnar och genomför olika aktiviteter med representationssyfte. Det kan röra sig om alltifrån större tillställningar till luncher och andra sammankomster för både stora och små grupper. Aktiviteterna kan vara både formella och informella och landshövdingens gäster är såväl svenska som internationella. Arbetet innefattar planering av menyer, drycker, personal, genomförande och uppföljning. Vid mindre tillställningar förutsätts att husföreståndaren tillagar det som ska serveras (upp till cirka 10 personer). Planering av representationsaktiviteter görs i nära samarbete med landshövdingen och dennes sekreterare. Andra sysslor är att vårda såväl lokaler som inventarier så att representationslokalerna alltid är i toppskick. Husföreståndaren är ansvarig för kontakter med Statens Fastighetsverk gällande den löpande skötseln av palatset.  Anställningen är organisatoriskt placerad i länsledningens stab med landshövdingen som chef. Kvalifikationer Du ska ha: • erfarenhet och/eller utbildning inom gastronomi och långvarig erfarenhet från att arbeta med kvalificerad representation • goda språkkunskaper i svenska och engelska • en mycket god förmåga att planera, genomföra och följa upp representationen parat med kunskap och intresse för dukning, servering och blomsterarrangemang samt god kännedom om etikettsregler • stor initiativförmåga, ha hög grad av integritet och stor medvetenhet om säkerhetsaspekter • körkort, klass B Du ska vara: • flexibel och ansvarsfull med god social kompetens  • svensk medborgare – säkerhetsklassad befattning Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av arbetsledande befattning • god kännedom om Officeprogrammen Anställning Anställningsform: tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning: Heltid med förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm. Ansökningsförfarande Sista ansökningsdag: 2021-03-09 Referensnummer: 112-9706-2021 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om Länsstyrelsen Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang. Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Stockholms län
Hemsida: http://www.lansstyrelsen.se/stockholm
Ansökan
Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kökschef på Österlen

Arbetsgivare / Ort: YouCruit AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kökschef

Om jobbet
Strandkompaniet, vackert beläget på Löderups Strand på Österlen, är i behov av en erfaren kökschef för sommarsäsongen, som startar runt Valborgsmässohelgen. Vår säsong pågår mellan Maj-Augusti Kökschefen ansvarar för bl a kvalitetskontroll, beställningar, lagerkontroll, kommunikation med Södra Kompaniet (leverantör och "moderskepp"), drift av kök under service, schemahantering, egenkontroll och liknande kökschefsområden. Du kommer att spela en stark nyckelroll i vårt gäng, med daglig kontakt med ägarna, där du också kan bli delaktig i våra övriga verksamheter. Du kommer också att ansvara för den allmänna peppen och stämningen i köket. Vi arbetar främst med lokala råvaror och ser gärna att du har ett liknande driv för det lokala och småskaliga. Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och alltid sätter fokus på gästen och dess upplevelse. Du har flera års erfarenhet av branschen och en dokumenterad restaurangerfarenhet. Självklart har du ett genuint intresse av människor och service i världsklass. Du har ledarerfarenhet och ett eget kommersiellt driv. Du är intresserad av omvärlden och brinner för miljö och hållbarhet. God kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, B-körkort är meriterande. Vi har ingen möjlighet att erbjuda boende men däremot en förbannat fin stämning och skön arbetsplats
Arbetsgivare
YouCruit AB
Ansökan
Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Restaurangansvarig - Arvika Näringslivscentrum

Arbetsgivare / Ort: Libäck & Co AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arvika näringslivscentrum söker nu en Restaurangansvarig, någon som ser möjligheterna och som vill vara med och skapa Arvikas bästa restaurang och Sveriges bästa kock-lärlingsutbildning! Vi vill göra något nytt, vi vill fylla våra lokaler, skapa den självklara mötesplatsen i vår byggnad och vi behöver nu din hjälp för att lyckas. Först och främst behöver vi fokusera på våra luncher, sen ser vi att du fortsätter agera och driva vår restaurang mot nya höjder. Går dina tankar redan nu på högvarv?! Du tänker redan på hur du kan förvandla vår restaurang, höja kvalitén, öka vår lönsamhet, fylla våra lokaler från morgon till kväll. Fortsätt i så fall att läsa, för nu kommer lite mer traditionell information som brukar stå i en annons. Som du redan har förstått så söker vi dig som vill ta ansvar över vår restaurang. Du, som vill driva verksamheten, laga mat av hög kvalité, som vill leda det dagliga arbetet så att alla delar fungerar. Allt från att skapa våra menyer som du själv sen tillagar, till att servera våra kunder så att de är 100% nöjda, varje gång de besöker oss. Vi ser också att den här satsningen av restaurangen ska ge möjligheter till att skapa en kock-lärlingsutbildning, där du tillsammans med din kollega, som arbetat i Skeppet i många år ger våra studenter förutsättningar för att bli fenomenala kockar. Vem söker vi då? Viktigast för oss är din inställning, att du vill ta dig an den här utmaningen som om det vore din egen restaurang. Du brinner för att laga mat med en modernare touch för att höja upplevelsen för våra gäster. Självklart är det också viktigt för dig att leverera näringsrik mat av hög kvalité. Vi ser att du arbetat i en liknande roll förut, där du har haft det operativa ansvaret för både drift och personal, så att du snabbt kan sätta dig in i vår verksamhet och se vad som måste göras. Du behöver ha arbetat som kock tidigare, då det kommer vara en stor del av dina arbetsuppgifter. Vidare behöver du ha en god insikt i ekonomi, så att du kan göra smarta inköp, sätta rätt priser och förstå hur verksamheten går. Du trivs i mötet med människor och har alltid ett leende på läpparna. Är det du som ska ta Skeppet till nya höjder och skapa Arvikas bästa restaurang? Välkommen med din ansökan senast den 14/3. Om oss Arvika Näringslivscentrum - En viktig pusselbit i den regionala utvecklingen. Arvika Näringslivscentrum är en ekonomisk förening som ägs av: Arvika kommun, Westra Wermlands Sparbank, LO i Arvika och Eda, Företagarna i Arvika (FR) och IUC Westra Wermland. Föreningens uppdrag är att höja utbildningsnivån och stimulera tillväxt och företagsamhet i regionen runt Arvika. Verksamheten omsätter runt 35 miljoner kronor och har tre stadiga ben som fundament: fastighet, företagsutveckling och utbildning. Här finns 20.000 kvadratmeter inspirerande studie- och företagsmiljö. Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andrea Elfman på 073 509 38 66, Josefine Appel på 076 017 40 25 eller Bengt Libäck på 070 594 72 77.
Arbetsgivare
Libäck & Co AB
Hemsida: https://testhuset.com/
Ansökan
Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Produktionsansvarig kock Karlslundsköket

Arbetsgivare / Ort: Bollnäs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Köksföreståndare

Om jobbet
Kostenheten ingår i Teknik-, service- och fritidsförvaltningen och ansvarar för måltider till förskolor, grund- och gymnasieskolor, äldreomsorg och matlådor till hemmaboende pensionärer. Verksamheten har cirka 70 medarbetare och omfattar 24 kök varav 10 produktionskök och resterande mottagningskök. Beskrivning Som produktionsansvarig har du det övergripande ansvaret för tillagningsköket på Karlslund. Du ansvarar för ett arbetslag om 11 personer som producerar dagligen 280 portioner lunch och middag till 2 särskilda boende samt kylda matlådor, ca 1200 per vecka, till hemtjänstens kunder.   Arbetsuppgifter Vara den sammanhållande funktionen för köket genom arbetsledning, viss personalplanering och schemaläggning tillsammans med samordnaren inom kostenheten. Arbeta dagligen i kostdatasystemet Matilda, hålla i dagliga möten med personalgruppen, ständigt hålla i kundkontakter med våningar och enhetschefer, planera och hålla i kostombudsträffar för våra kunder inom särskilda boenden och hemtjänst.  Produktionsplanering samt inköp av varor sker i nära samråd med arbetsledande kock där också arbetet med matsvinnet är en viktig del. Leda, planera och fördela arbetsuppgifter i köket såsom matlagning, bakning, inventering, egenkontroll, dokumentation och arbete i olika datasystem. Delta i praktiskt köksarbete. Ekonomiuppföljning samt fakturering. Utveckla och förbättra måltiderna tillsammans med övriga tillagningskök inom äldreomsorgen. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att leda personal och gärna också har erfarenhet av produktion i storkök, det är en fördel om du tidigare har arbetat med kylda matlådor och mat för äldre. Du har treårig restaurang/storköksutbildning på gymnasienivå eller motsvarande samt minst 3 års erfarenhet från praktiskt arbete i storhushåll. Kunskap och utbildning i livsmedelshygien och egenkontrollprogram. Arbetet kräver god kommunikationsförmåga i det svenska språket,  stort engagemang, kreativitet, god planering och metodiskt arbetssätt samt en positiv inställning och förmåga att lösa dagliga frågor tillsammans med medarbetarna. Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. B- körkort krävs Villkor Heltid. Tillträde efter överenskommelse Individuell lönesättning. Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna Om Bollnäs kommun Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop. Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!
Arbetsgivare
Bollnäs kommun
Ansökan
Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sushi kock och Vietnamesisk kock sökes!

Arbetsgivare / Ort: Foodprints AB / LUND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Chefskock

Språk
Meriterande
  • Vietnamesiska
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

#jobbjustnu

Vi söker just nu personal till en asiatisk restaurang i Lund!

Heltidstjänst

Arbetsuppgifter är tillberedning inom kall och varmt kök från sushi till vietnamesisk mat.


Erfarenhet och krav.

Skall ha jobbat med restaurang i minst 1-2 år eller har arbetat som chefskock. Kunna hantera stress, har en bra arbetsmoral. Kunna arbeta med andra människor i ett team. Renlighet inom arbetet måste vara på topp då vi arbete i ett teaterkök.

Arbetsgivare
Foodprints AB
22642 LUND
Ansökan
Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Coffee Shop Manager Borås (Vikariat)

Arbetsgivare / Ort: Espresso House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Hej! Vet du vad? Vi är på jakt efter en Coffee Shop Manager på ett 1 års vikariat till stationen i Borås! Vi letar specifikt efter en person som älskar att stå i drift för att servera våra gäster och samtidigt en person som älskar personalansvar! Rollen som Coffee Shop Manager (CSM) är lite speciell då man i sitt chefsskap leder och fördelar arbetet bakom baren samtidigt som man själv levererar världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Det handlar alltså om att föregå med det bästa exemplet för att på så sätt få med sig sin personal och att coacha dem i hur de kan bli den bästa baristan, skiftledaren eller assistant manager. CSM har det yttersta ansvaret för coffee shopen: att den drivs med lönsamhet och att gästerna trivs och uppskattar servicen. Men en annan sak som är minst lika viktig är att man som CSM har arbetsmiljöansvaret för shopen vilket innebär att de anställda ska uppleva att de trivs och känner sig trygga på sin arbetsplats, att det är lätt att prata med sin chef, att de känner att de får rätt introduktion och vidareutveckling i sitt arbete. Det är CSMs ansvar att det är god stämning i personalgruppen men det är lika stort ansvar för CSM att klara av shopens budgetmål och att arbeta aktivt med kampanjer/tävlingar. Man skulle kunna säga att vi letar efter en person som älskar att jobba med service, budgetmål och personal på samma gång! Är du den vi söker? Skicka in en ansökan med CV på vår hemsida! Nedan följer en detaljerad beskrivning av tjänsten: Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel. Den här shopen har stor potential för att växa och för att göra den resan behöver CSM vara bäst av alla på att ge världens bästa service även under stress. Man ska tycka att det är roligt och motiverande att se utvecklingen hos Baristor och Shiftledare då hela laget behöver arbeta åt samma håll.   Arbetsuppgifter:  Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick.  Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.  Följa de kampanjer företaget föreskriver.  Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.  Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.  Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.  Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.  Inventera lager/varor vid varje månadsskifte.  Personalansvar  Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare  Kompetensutveckla dina baristor.  Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.  Hålla i personalmöten  Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.  Ansvara för personalkostnader  Genomföra utvecklingssamtal med anställda  Sammanställa tidrapportering  Arbetsmiljöansvar  Ekonomi: Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen.  Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.  Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.  Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.  Övrigt: Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager.  Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  Vad erbjuder du oss?  Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:  Haft personalansvar och du är van att leda andra människor  Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning  Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  Vad erbjuder vi dig?  Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  Övrigt:  Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan.  Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 11 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sommarrestaurang söker medarbetare

Arbetsgivare / Ort: Acervi AB / Falköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Chefskock

Om jobbet

Kock med några års erfarenhet sökes till sommarrestaurang under tiden 2021-04-01 - 2021-09-30. Anställningen är heltid med lön enligt avtal.

Erfarenhet från Mexikansk matlagning är meriterande men ej nödvändigt. För rätt person kan arbete erbjudas efter efter säsongen inom samma koncern.

Ansökningar skickas till: [email protected]

Arbetsgivare
Acervi AB
Sten Sturegatan 28
52132 Falköping
Ansökan
Ansök senast 12 March (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kökschef

Arbetsgivare / Ort: Elna Restaurang AB / KARLSTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kökschef

Om jobbet

Brasseriet i Karlstad söker en duktig och engagerad kökschef med mycket erfarenhet och meriter från tidigare ansvarspositioner.


vår resturang är ett stort ställe med tillhörande cocktailbar och casino. Ca 250 matplatser och stor uteservering.


Jobbet är både dagtid och kvällstid. Största delen av jobbet är aktivt i driften men en del administrativa uppgifter krävs.


tjänsten startar mars 2021



skicka ansökning till [email protected]

Arbetsgivare
Elna Restaurang AB
KUNGSGATAN 18
65224 KARLSTAD
Ansökan
Ansök senast 13 March (12 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Restaurangchef Salt & Sill

Arbetsgivare / Ort: Salt & Co Tjörn AB / Klädesholmen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Restaurangchef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Om oss

Salt & Sill – Hotell, konferens & restaurang hittar du ute på ön Klädesholmen utanför Tjörn, mitt bland Bohusläns koppar och skär. Restaurangen har drivits i nuvarande regi sedan början av 2000-talet och drivkraften har alltid varit ett brinnande intresse för mat och människor.

Drömmen om att kunna erbjuda en totalupplevelse inom mat, dryck och boende gjorde sommaren 2008 att Sveriges första flytande hotell stod färdigt.

Intresset från och för konferensgäster innebar 2013 att nya konferenslokaler byggdes och i skrivandes stund får dessa ett ansiktslyft för att kunna erbjuda kreativa mötesplatser under tiden framöver.

Under högsäsong öppnar vi även upp andra delar av vår verksamhet så som Holmens kiosk, vår terrassbar, vi håller på att få tillökning av en ny restaurang/gastropub, samt bröllop, event & fester i våra övriga lokaler.

Salt & Sill är en levande anläggning med många inspirerande och utvecklande projekt framöver, så är du redo för en spännande och händelserik resa, välkommen till vårt team!

Ansvarsområde

Verksamheten är till stor del säsongsbetonad då sommarmånaderna (maj-sep) bjuder på högt tempo och ett myller av besökare. Under resterande del av året är fokuset till stor del riktat mot konferensgäster under veckodagar och privatpersoner under helger.

Det vi söker i denna tjänsten är en restaurangchef som ansvarar för restaurangen på Salt & Sill och som håller i trådarna för alla de administrativa uppgifter som rör samtliga serveringsområden i vår verksamhet.

Ansvarsområde för restaurangchef för Salt & Sill.

- Administrativt ansvar över restaurangens verksamhet.

- Personal, bemanning och rekrytering.

- Upplärning och utbildning av serveringspersonal.

- Information- och kommunikationskanal för serveringspersonalen.

- Tillse att serveringspersonalen har de verktyg de behöver för att kunna genomföra sitt uppdrag.

- Skapa trivsel och gemenskap på arbetsplatsen.

- Koordinering av verksamhetens olika serveringsområden.

- Dryckesansvar

- Leverantörskontakt, beställning och inventering

- Planering och strukturering vid speciella event.

- Del av ledningsgruppens arbete.

Önskad utbildning

Allt inom service, mat och dryck välkomnas.

Kunskap och praktisk användning av Microsoft Officepaket.

Hotell och restaurangutbildning och/eller sommelier är meriterande.

Arbetslivserfarenhet

Omfattande erfarenhet från branschen.

Tidigare erfarenhet som ledare med administrativt- och medarbetaransvar.

Min 3 års serveringserfarenhet samt 2 års erfarenhet som restaurangchef.

Erfarenhet av användning av bokningssystem för hotell och restaurangverksamhet, personaladministrativa verktyg och liknande.

Personliga egenskaper

Vi söker en glad och social person som har god hand med människor och har stort fokus på service och värdskap.

Vi vill att du är tydlig i din kommunikation och har god samarbetsförmåga.

Vi vill att du är en trygg ledare och är en god förebild för övrig personal och kollegor och har lätt för att lära ut dina kunskaper.

Vi vill att du är arbetsam, kan pusha och motivera din personal mot gemensamma mål.

Vi vill att du har stor passion för mat och dryck.

Vi vill att du är en lagarbetare och att du är lyhörd och uppmärksam mot både kollegor och gäster.

Vi vill att du är resultatinriktad, strategisk och ansvarstagande.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Salt & Co Tjörn AB
Danmark
47117 Klädesholmen
Hemsida: www.saltosill.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Urgent indian chef needed

Arbetsgivare / Ort: Gröna Äpplet Kivik / Kivik
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Chefskock

Om jobbet

GRÖNA ÄPPLET I KIVIK


Our Restaurant is located in the heart of Osterlane. Every year thousands of people visit in this place for camping, hiking and visiting. Our Restaurant is a Indian Restaurant. We need a good Indian chef as soon as possible. This chef need to have good experience in Indian Food. Minimum 2 years of experience. Chef should have good control on stress, well organized and well mannered.


For the location of this Restaurant chef should have driving licence. He or she need to speak fluent English, knowing Bangla Language is a plus point.


If you are well qualified with all of this requirements. Please send your CV by email. We will contact with you as soon as possible.












Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Gröna Äpplet Kivik
Kiviks Stora Väg 93
27732 Kivik
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kökschef

Arbetsgivare / Ort: Brasserie Maison Restaurang och Catering AB / Bromma
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Köksmästare

Om jobbet

Brasserie Maison ligger i Bromma och består av en liten restaurang och ett stort modernt Cateringkök.


I rollen som kock ingår arbetsuppgifter som matlagning, beställningar och mottagande av varor samt dokumentation i enlighet med bestämmelser för egenkontroll. Du kommer att ha helhetsansvar för köket och behöver därför känna dig trygg i att organisera för god kvalitet, hålla budgeten i balans samt att laga inspirerande och goda måltider. Menyn är franskinspirerad och därför är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av detta .


Vi söker dig som är utbildad kock och som vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi förväntar oss att du brinner för att laga god och för ögat snyggt upplagd mat.



Viktiga egenskaper som vi söker är att du är lösningsfokuserad och positivt inställd.


Du behöver också ha kunskap och erfarenhet av vegetarisk kost.


Eftersom köket är öppet i restaurangen är det viktigt att du har god hand om kunderna och gärna har en dialog med dem.


Som person är du dessutom trygg, engagerad. Du är strukturerad och tar ansvar för att planera och prioritera arbetet i köket på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt.


Vi värdesätter god samarbetsförmåga samt god kommunikativ förmåga.



Du kommer att arbeta tillsammans med en servitris/servitör och viktigt är att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.


Arbetstid är Tisdag-Lördag ca. 15.00-23.00


Bifoga Löneanspråk!

Arbetsgivare
Brasserie Maison Restaurang och Catering AB
Rörläggarvägen 27-29
16833 Bromma
Hemsida: www.brasseriemaison.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.