På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Restaurangchef
Spela filmen

Restaurangchef

Restaurangchef med lägre svårtighetsgrad arbetar med följande:

  • planerar, leder och samordnar verksamheten inom det egna ansvarsområdet
  • följer upp och utvärderar verksamheten mot uppsatta mål
  • vidtar eller föreslår åtgärder vid avvikelser
  • bedömer medarbetarnas arbetsinsatser och rekryterar nya medarbetare
  • utreder organisations- och arbetsformer, resurskrav och utbildningsbehov
     

Restaurangchef med högre svårighetsgrad arbetar med följande:

  • utarbetar förslag till policy och strategier samt metod och teknik för genomförande och uppföljning av verksamheten och dess resultat
  • gör prioriteringar och omdisponeringar
  • beslutar om åtgärder
  • svarar för organisations- och arbetsformer
  • ansvarar om personalutveckling

Utbildning

Utbildning för arbete inom restaurangområdet finns inom gymnasieskolan på Restaurang- och livsmedelsprogrammet. Motsvarande utbildning kan finnas inom Komvux. B-körkort kan krävas.

Visste du att...?

... 1977 var det för första gånger mer vin än starksprit som såldes i Sverige. Idag dricker svenskarna ca 30 liter vin per år och person.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

138 Lediga jobb

Assistant Manager Sundsvall

Arbetsgivare / Ort: Espresso House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår coffee shop i Sundsvall! Vi letar efter en stark ledare som motiverar och peppar gruppen framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder. Rollen som AM innebär att både vara ledare men också att vara en barista som föregår med det bästa exemplet när det kommer till att erbjuda världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Vi ställer stora krav på arbetsmiljöfokus och därför blir det också AMs fokus att främja för en god arbetsmiljö för de anställda där alla får rätt förutsättningar och utvecklingsmöjligheter. Shopen är populär och hit kommer det både gäster som sitter länge och gäster som genast ska vidare. Försäljningstrycket kan variera men det förekommer rusher med många gäster vilket ställer krav på att AM kan leverera ett härligt bemötande oavsett vilket tempo man behöver hålla. Personalgruppen behöver en stabil ledare som kan sätta ner foten, men också en ledare som kan lyfta gruppen med sin energi. För att trivas och lyckas i rollen som AM behöver man tycka om högt tempo, vara en tävlingsmänniska och ha nära till skratt.   Är det här något som du tycker låter kul? Då vill vi väldigt gärna höra ifrån dig!  Tjänsten är på 100% och inleds med 6 månaders provanställning. Startdatum beräknas vara i juli/augusti Arbetsbeskrivning   Som Assistant Coffee shop Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.     Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:  Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.   Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.   Följa de kampanjer företaget föreskriver.   Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.   Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.   Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.   Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.   Personalansvar   Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare   Kompetensutveckla era baristor.   Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.   Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.   Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.  Ekonomi:  Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.   Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.   Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.   Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.   Övrigt:  Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.   Vad erbjuder du oss?   Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:   Haft personalansvar och du är van att leda andra människor   En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat   Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning   Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position   Vad erbjuder vi dig?   Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?   Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.   Övrigt:   Tjänsten är 40 timmar/veckan. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!
Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Restaurangchef Burger King Ronneby

Arbetsgivare / Ort: Pmm Faster Food AB / Ronneby
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Restaurangchef – Burger King i Blekinge

Burger King grundades 1954 i Florida, USA och är idag ett av världens största restaurangföretag med över 20 000 enheter i över 100 länder. Nu, precis som vid starten, drivs vi utav en sak - nöjda gäster.

Varje dag besöker miljoner personer en Burger King restaurang och ännu fler lär det bli när vi under nästa år slår upp portarna i Karlshamn. Till denna etablering söker vi en driven och engagerad restaurangchef som älskar försäljning och service samt brinner för att utveckla och leda medarbetare, ofta unga människor på väg ut i arbetslivet.

Du ansvarar för att våra driftsrutiner följs och leder samt utvecklar den dagliga driften i nära samarbete med ytterst kunniga franchisetagare, som själva gått den långa vägen inom Burger Kings värld och har gemensamt mer än 50 års erfarenhet. De vill att du ska lyckas i din roll när du tar plats i en organisation som idag driver 12 Burger King restauranger med ca 300 anställda.

Du kommer ombord ett företag där ägarna själva är aktiva i driften, svarar snabbt och ofta står med uppkavlade skjortärmar för att se till att lunchgästerna får den nivå av service de förtjänar. Vad innebär tjänsten i stora drag? Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete som till stor del består i att leda den dagliga driften med ansvar för bland annat;

- Lång- och kortsiktig resultatutveckling för din enhet, både ekonomiskt och kvalitetsmässigt

- Försäljnings- och marknadsutveckling, med fokus på fler och mer nöjda kunder

- Driftseffektivitet, vilket innebär att din restaurang är rätt bemannad och att personalen är rätt utbildad för att ge bästa möjliga gästupplevelse inom ramen för uppsatta lönsamhetsmål.

- Rätt implementering och drift av konceptet.

Vem är du?

Vi tror att du är en social och öppen person som har lätt för att kommunicera och får människor med dig i din strävan. Du är empatisk, lyhörd med en inspirerande och motiverande personlighet. Att vara lagkapten är något som faller sig naturligt för dig och du har inga problem med att delegera, styra upp och se till att teamet presterar tillsammans på bästa sätt. Du är framåt, har ett starkt driv, ser alltid möjligheter framför problem och tycker om att lyckas tillsammans med ditt team.

Du har inga problem med oregelbundna arbetstider vilket restaurangbranschens servicenivå ställer krav på. Du ser tydligt framför dig vad som behöver göras för att få in gästerna efter fotbollsmatchen, konserten eller något annat händer på orten.

Du är duktig på att sprida ordet om restaurangen i dina nätverk och känner stolthet när gästerna kommer tillbaka för att de är nöjda med service och kvalitet. Du har förståelse och intresse för aktiviteter som driver försäljning. Det är inget krav, men såklart meriterande, att du har viss erfarenhet sedan tidigare från att leda andra men ditt inre driv är den egenskap vi värderar allra högst.


Villkor

Tjänsten är en heltids- /tillsvidare anställning som tillträds enligt överenskommelse.

En stor del av din utbildningstid hos oss är förlagd till någon av våra andra restauranger, varför körkort och tillgång till bil är ett krav.

Tjänsten söker du på [email protected] så snart du bara kan. Skicka med ditt CV, ett personligt brev samt en bild. Märk din ansökan "RC Karlshamn" i rubrikraden. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under processens gång. Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Pmm Faster Food AB
Karlshamnsvägen 6
37231 Ronneby
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Vikarierande Leklandschef Täby, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Leo's AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Drömmer du om att driva och leda en stor verksamhet efter Leos framgångsrika koncept? Är du målinriktad, självgående och strävar efter att överträffa gästens förväntningar med ett leende på läpparna? Då kanske det är dig vi söker. Ta chansen och sök redan idag! Arbetsuppgifter - Driva leklandet enligt företagets koncept och grunder - Personalansvar för ca 35-40 st anställda - Driva den dagliga verksamheten efter Leos 4S- Säkerhet, Städ, Service och Sälj - Jobba mot uppsatta mål och nyckeltal samt ansvara för verksamhetens resultat - Driva och utveckla service & merförsäljning - Ansvara för säkerhet, brand och arbetsmiljö - Inköp och inventeringar - Tillaga och servera enklare maträtter - Anordna kalas Du kommer regelbundet ha uppföljning gällande ditt arbete och hur du uppfyller dina mål. Arbetet är till största del operativt där du är en del av ditt team. Vi söker dig som har praktisk ledarskapserfarenhet från tidigare anställningar. Du ska vara genuint intresserad av ledarskap och leda din omgivning genom att vara en förebild. Ett krav är att du kan flytande svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat inom service- eller restaurangbranschen samt gärna inom kök. Som person är du en positiv teamspelare med ett affärssinne som motiveras av att nå uppsatta mål. Det är viktigt att du är strukturerad och stresstålig då tempot ofta är högt. Eftersom jobbet tidvis är fysiskt krävande ser vi gärna att du delar vår syn på en sund livsstil och håller dig i form och tar ansvar för din hälsa. Sist men inte minst älskar du kontakten med gäster och tycker om att arbeta i en roll med mycket ansvar! Utöver ovan sätter vi alltid Leos värdeord i fokus när vi söker nya medarbetare: Lojalitet: Vi visar lojalitet mot företaget och kollegor genom att agera enligt våra budord. Engagemang: Vi bryr oss om hur det går för företaget och vill själva bidra till Leos framgång. Omtanke: Vi bryr oss om och finns alltid tillhands för våra gäster och varandra. Samarbete: Vi arbetar tillsammans mot företagets mål. Leos framgång är resultatet av allas insatser. Övrigt om tjänsten Tjänsten är ett vikariat med start omgående fram till sista mars 2022. Arbetstiderna varierar men ett krav är att du ska jobba varannan helg. Vi är anslutna till kollektivavtal. Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag! Leos Lekland är Nordens största och mest besökta leklandskedja med närmare 50 anläggningar (Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland). Företaget är inne i en expansiv fas och räknar med att etablera 6-8 nya lekland årligen, målet är 60 lekland 2022. När bolaget startades 2006 i Luleå, ville grundarna skapa en mötesplats för familjer med fokus på lek och rörelse. Det är mer aktuellt än någonsin nu när rapporter från WHO visar att barnen rör sig för lite idag. Företagets framgång bygger på ett starkt koncept med lek, bus och rörelse för hela familjen. Våra viktigaste prioriteringar är service och säkerhet, renlighet, för att få nöjda gäster som kommer tillbaka. Allt vi gör ska vi göra med kvalitet och engagemang.
Arbetsgivare
Leo's AB
Hemsida: https://www.leoslekland.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande restaurangchef

Arbetsgivare / Ort: Chalmers Studentkårs Restaurang AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Restaurangchef

Färdigheter
Meriterande
  • Pedagogiskt ledarskap
  • Mat/vin
  • Kassavana
  • Bordsservering
  • Fatservering
  • Konferensservice
  • Konfliktlösning
  • personalarbete
  • Personalansvar
  • Personalplanering

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!!

Chalmers Konferens & Restauranger är trots året som passerat ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park och nu i sommar även i Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.

Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;

Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.

Arbetsuppgifter

Vikt lägges vid personlig lämplighet, vi söker en energisk och ambitiös person med en positiv inställning till utmaningar som kommer längs vägen! Möta, se och ta väl hand om kollegor och gäster där du hanterar bokningsförfrågningar, daglig drift och större projekt såsom banketter och middagar.

Arbetet innebär också arbetsuppgifter tillsammans med ytterligare en restaurangchef och kollega fördela ansvaret över att:

•Optimera personalresurser i driften efter behov och kompetens

•Planera, introducera och handleda praktikanter och nya medarbetare

•Personal – leda utifrån företagets värderingar, schemaplanering, vikarieanskaffning och optimering av personalresurser

•Vara behjälplig med enhetens samtliga förekommande arbetsuppgifter och bokningar

•Kvalitetssäkra leverans av serveringstjänster inom restaurang och konferens samt utveckling

•Driftsekonomi med kontering, behovsanalys, redovisning av resurser samt inventering

•Leda arbetet och service vid middagar och banketter upp till 450 personer.

Arbetstiden är främst förlagd dagtid under veckans alla dagar inklusive helger där kvällsarbete kan förekomma.

Kvalifikationer

En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha många kontakter både med enskilda och grupper, internt och externt. Goda kunskaper i engelska i skrift och tal är ett krav.

Då verksamheten är bred krävs förmågan att kunna zooma ut och se på helheten avseende kundens och verksamhetens behov, beläggningsbehov och andra faktorer som avgör vår succé.

Du behöver ha lätt för att arbeta i nära samverkan med andra, men arbetet kräver stort eget ansvar och förmåga att fatta självständiga beslut. Som person besitter du stor egen drivkraft att skapa bästa lösningen för både kund och oss som bolag.

Har du tidigare varit krögare eller har en meriterade CV från större verksamheter med flertalet resultatavdelningar och arbetsledande i likvärdig befattning är det ett plus.

Ansök via mail på [email protected] senast 2021-06-20.

Då vi framöver söker ett flertal tjänster så kommer vi att göra ett urval när du sänt in din cv och är du aktuell för tjänsten kommer vi att kalla till en större intervju/ audition.

Anställningsform

Vikariat 9-18månader med stor chans till förlängning.

Heltid. Tjänsteman.

Lön

Enligt överenskommelse

Tillträde

2021-08-09 eller enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

För frågor om tjänsten, kontakta Tobias Bätz på mail; [email protected]

Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.

Vi ser fram emot att höra från dig!!

Arbetsgivare
Chalmers Studentkårs Restaurang AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Assistant Service Team Manager till Waiter services, Scandic Skellefteå, de

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Scandic Skellefteå är centralt beläget med naturen runt hörnet. Hotellet är fräscht och inbjudande för våra gäster, vi har ett fokus på möten men så klart är alla gäster välkomna till oss. Tillsammans är vi ett sammansvetsat team som jobbar för att ta hand om våra gäster på bästa sätt och skapa oförglömliga gästupplevelser i världsklass. Hotellet är stort och rymmer många möjligheter till utveckling för den nyfikne. Vi är ett team med mycket glädje och energi så varför inte bli en del av oss? Nu söker vi en engagerad Assistant Service Team Manager till Waiter services. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager? I din roll som Assistant Service Team Manager leder du ett team men är också en del av driften. Tillsammans med Service Team Manager har du ansvaret för ett område inom hotellet. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Assistant Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar! Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Din närmaste chef blir Service Team Manager. Tjänsten omfattar dag och kväll på vardagar och helger. Startdatum så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.