På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Chef
Spela filmen

Chef

Den svenske chefen har personalansvar, som inkluderar "leda och fördela arbete", lönesättning och övergripande ansvar för verksamheten.

På skolorna är rektorn en chef. Rektorn är ytterst ansvarig, har "sista ordet" vid rekrytering av lärare och övrig skolpersonal och leder och fördelar arbete på en skola.

Inom olika kommunala förvaltningar heter det ofta Förvaltningschef.

Du som är intresserad av ett chefsyrke, tänk på att chefen har många olika arbetsuppgifter och ett stort ansvar. En chef måste tänka på "grupptillhörighet", dvs se till att alla medarbetare känner sig delaktiga i företagets eller organisationens arbete, att alla medarbetare har gemensamma mål som de strävar efter tillsammans, att de jobbar som ett lag, hela tiden hjälper varandra att bli bättre.

Chefsjobbet är ingen enmanssport där en person kan glänsa, det handlar om att lyfta tillsammans.

I Sverige finns det en officiell uppdelning av chefer: chefer på Högre och på Lägre nivå.

Chefer på högre nivå
Med Högre nivå menas chef på nivå 1 i Yrkesregistret, vilket innebär att du är chef för en särskild funktion, t ex personalchef, du har då personalansvar och det finns troligen flera chefer, på flera olika nivåer inom företaget. Det kan också vara en chef på mellannivå som är underställd en VD.

Chefer på lägre nivå
Med Lägre nivå menas chef på nivå 2 i Yrkesregistret, vilket innebär verksamhetsnära chef som är underställd mellanchef och VD. Det kan dock även vara högsta chefen i ett företag som inte har några andra chefer.

Utbildning

Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som en chef.

Många nuvarande svenska chefer är utbildade Civilingenjörer, Civilekonomer eller Statsvetare, men det finns också exempel på att en chef har andra utbildningar t.ex kandidatexamen i Ekonomi, i Internationella Relationer eller i Internationella Affärer.

Att ha gått ledarskapsutbildning eller kurser i arbetsrätt, konflikthantering och coachande ledarskap är en klar fördel om man drömmer om att en dag bli en chef.

Bra grundläggande utbildning finns på flera av gymnasieskolans program.

Visste du att...?

... sju av 10 svenska chefer tros ha sömnproblem som påverkar deras livskvalitet och bland annat också deras "chefskap". Det är ett känt faktum att sömnbrist på 1,5 timme per natt försämrar hjärnans förmåga att kunna fatta bra beslut - med upp till 30%.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

128 Lediga jobb

Regionchef till Heimstaden Region Norr

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Om jobbet

Regionchef till Region Norr

Vill du bli en del av ett expansivt fastighetsbolag vars mål är att vara bäst i klassen vad gäller kvalitet i vår leverans mot kund, nöjda medarbetare och samhällsengagemang? Passa då på att ansöka om tjänsten som Regionchef i region Norr hos oss på Heimstaden redan idag!

Heimstaden är ett av Nordens största och mest expansiva bostadsfastighetsbolag med mer än 114 000 bostäder runt om i Europa. Heimstaden är ett bolag med en hög tillväxt både organiskt och genom förvärv, vilket innebär att vi många gånger lägger rälsen medan vi kör tåget. Därför söker vi nu en erfaren och entreprenöriell Regionchef till region Norr som delar våra målsättningar och som kan hjälpa oss att säkerställa samt tydliggöra våra arbetsprocesser och arbetssätt i syfte att effektivisera det interna samarbetet inom hela koncernen. Beståndet i region Norr består i dagsläget av cirka 4 400 bostäder och 30 medarbetare.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst där du får möjligheten att vara med och utforma din roll och dina arbetsuppgifter baserat på de erfarenheter du tar med dig sedan tidigare. Du kommer att samarbeta tätt tillsammans med samtliga regionchefer i Sverige såväl som med våra stabschefer och övriga internationella kollegor inom koncernen. Vidare kommer du att ingå i ledningsgruppen för den operationella förvaltningsorganisationen i Sverige.

Rollen som Regionchef är en heltidstjänst där du rapporterar till vår Head of Operations för förvaltningsorganisationen, som är placerad på Heimstadens huvudkontor i Malmö. Placeringsort för denna tjänst är Luleå, Skellefteå eller Umeå (nuvarande kontor inom region Norr), med flexibilitet från vår sida utifrån rätt kandidats önskemål. Arbetsresor förekommer till våra olika kontor; främst inom region Norr men även runt om i hela landet.

Om det är du som blir en del av vårt fantastiska team kan vi garantera att du kommer att få vara med på en spännande tillväxtresa, både nationellt och internationellt, där du blir en viktig pusselbit för bolagets fortsatta framgång!

Vilka är dina arbetsuppgifter?
 
  • Ansvara för att leda, utveckla och entusiasmera vår förvaltningsorganisation i region Norr, där du ska vara en förebild vad avser vår företagskultur och värderingar.
  • Förbättra, säkerställa och tydliggöra våra gemensamma arbetsprocesser och arbetssätt i syfte att effektivisera vårt samarbete inom hela koncernen.
  • Följa upp våra KPI:er (NKI är en stor del) och hjälpa organisationen att så effektivt som möjligt uppnå uppsatta mål.
  • Utmana oss i digitaliseringen av organisationen genom att hitta nya smartare sätt att arbeta tillsammans med samt bistå våra kunder.
  • Budget- och resultatansvar, med rapporteringskrav, för region Norr.

För att lyckas i rollen som Regionchef behöver du ha följande kvalifikationer:  
 
  • Universitetsexamen inom finans, ekonomi eller teknik.
  • Minst fem års erfarenhet av att inneha arbetsledande positioner, gärna med inslag av digitalt ledarskap på distans.
  • Tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen med inriktning på bostadsfastigheter.
  • Tidigare erfarenhet av hyresjuridiken (främst bostadshyra) och kan navigera enklare hyresrättsliga frågor på egen hand.
  • Mycket goda kunskaper inom och förståelse för ekonomi, med fördel från tidigare arbetserfarenheter där du haft ett budget- och resultatansvar.
  • Behärskar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift.
  • Innehar B-körkort
Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet från konsultverksamhet med fokus på förändring och tillväxt.

Vem är du som person?

För att trivas och samtidigt göra ett bra jobb i vår entreprenöriella och expansiva företagskultur, är det viktigt att du är driven, ambitiös och gillar att ta egna initiativ. Du är trygg i din kompetens och erfarenhet, vilket ger dig förmågan att ifrågasätta och hela tiden arbeta för att effektivisera och förbättra arbetet inom din region och koncernen som helhet. Du bör även vara analytiskt lagd med en stor problemlösningsförmåga och ett öga för detaljer.

Du är strukturerad och organiserad, men har samtidigt förmågan att med tvära kast vara flexibel och ta snabba beslut/möten när det behövs. Rollen som Regionchef i Norr innefattar fyra direktrapporterande medarbetare placerade på våra kontor i Norr, vilket kräver att du har stor erfarenhet av och trivs med personalansvar. Du är duktig på att hantera olika personligheter, kommunicera och entusiasmera dina medarbetare. Du sätter alltid laget före jaget och drivs att förbättra och utveckla dina medarbetare och organisationen som helhet genom att dela med dig av din kunskap och dina idéer, samtidigt som du är öppen för dina medarbetares åsikter och av att själv utvecklas.

Vi ser det även som självklart att du lever upp till våra kärnvärden Care, Share, Dare. Läs gärna mer om vår kultur och vad våra medarbetare tycker om oss, här: https://heimstaden.com/jobba-har/.

Ansök idag!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Heimstadens önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Ira Isaksson via telefon: 070-485 75 59 eller e-post: [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via email. 

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning blir aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI, vilket du kan läsa mer om här: https://sri.se/faq-kandidatbakgrundskontroll.
Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: www.heimstaden.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Är du vår nya beredskapsdirektör?

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Västerbottens län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Sektionschef
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Vill du ha ett brett, omväxlande och viktigt uppdrag inom ett område vars betydelse i samhället bara ökar? Är du en erfaren, driven och kommunikativ ledare som både är jordnära och visionär? Då ska du söka jobbet som beredskapsdirektör vid Länsstyrelsen i Västerbotten! Länsstyrelsen i Västerbottens län är regeringens företrädare och därmed en samlande kraft i länet. "Vi gör hållbar utveckling möjlig i hela länet", lyder vår vision. Vi arbetar för en långsiktig ekonomisk, ekologisk och socialt hållbar utveckling och ett starkt näringsliv. Länsstyrelsen fungerar som länken mellan den nationella, regionala och lokala nivån och verkar i denna roll för att nationella mål får genomslag i länet och att olika samhällsintressen samordnas. En stor del av våra uppdrag utför vi i nära samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Allt vårt arbete genomsyras av den statliga värdegrunden och dess sex grundläggande principer: demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt, effektivitet och service. Vårt arbets- och förhållningssätt har dessutom tre ytterligare kännetecken som är vägledande för hur våra medarbetare förväntas ta sig an sitt uppdrag: vi ska vara samarbetsinriktade, lärande och kollegiala. Länsstyrelsen eftersträvar att vara en modern och attraktiv arbetsgivare där det ska vara möjligt att kombinera kvalificerade och stimulerande arbetsuppgifter med en livssituation i balans. Vi vill därför utöver din lön kunna erbjuda dig goda förmåner och villkor. Vi har en flexibel syn på arbete, och ger långtgående möjligheter - där verksamheten tillåter - att kombinera arbete på kontoret med distansarbete. Länsstyrelsen har för närvarande ca 300 medarbetare och landshövdingen är myndighetschef. ARBETSUPPGIFTER Hotbilden mot vårt samhälle blir allt mer komplex och mångfacetterad. Geopolitisk spänning, väderrelaterade händelser och pandemier för att bara nämna några aktuella exempel. Länsstyrelsen spelar en central roll i samhällets krisberedskap och har även rollen som högsta civila totalförsvarsmyndighet på regional nivå. Som beredskapsdirektör ska du leda, planera och samordna Länsstyrelsens arbete inom detta område. Du är enhetschef för Enheten för samhällsskydd och beredskap med ett femtontal medarbetare. Till din hjälp att leda verksamheten har du en biträdande beredskapsdirektör, och tillsammans delar ni på ansvaret och lägger upp arbetet. Enheten arbetar för att länet ska ha en god förmåga att förebygga, motstå och hantera samhällsstörningar i hela hotskalan, från fredstida olyckor till höjd beredskap och krig. Organisatoriskt ligger verksamheten direkt placerad under länsledningen och länsrådet är din närmaste chef. I det interna arbetet ingår du bland annat i myndighetens chefsgrupp och krisledningsgrupp. Du driver det myndighetsövergripande utvecklingsarbete som pågår inom krisberedskap, skydd mot olyckor och civilt försvar samt bidrar till att höja Länsstyrelsens egen förmåga. Du har också uppdraget som säkerhetsskyddschef och kommer vara delaktig i det säkerhetsskyddsarbete som bedrivs på myndigheten. Det externa arbetet innebär samverkan och samordning med lokala, regionala, nationella samt internationella aktörer både före, under och efter samhällsstörningar. Vi har en nära samverkan med de övriga länsstyrelserna, länets kommuner, regionen, Försvarsmakten samt andra myndigheter och samhällsviktiga aktörer i och utanför länet. Du som beredskapsdirektör har en viktig roll i att dessa samarbeten drivs framåt och leder till fortsatt utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser också att du har kunskap om eller erfarenhet av arbete inom samhällets krisberedskap, skydd mot olyckor och/eller totalförsvar. För att bli framgångsrik i rollen krävs även flerårig erfarenhet som chef och ledare samt erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar. Som ledare är du kommunikativ, social och utåtriktad med god förmåga att skapa förtroende samt att bygga relationer både internt och externt. Det är viktigt att du kan se helheten och utifrån det kunna peka ut en riktning och tänka strategiskt. Likväl bör du vara strukturerad och stresstålig i det vardagliga arbetet samt förmå leda när situationen i samhället ställer krav på ledarskap under oklara eller pressade förhållanden. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt behärska engelska i tal och skrift. Utbildning eller erfarenhet inom säkerhetsskydd ser vi som meriterande. Då vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ledarförmåga kan tester komma att användas i rekryteringsprocessen. Vi tillämpar även arbetsprover. Resor med övernattning är vanligt förekommande inom ramen för tjänsten och du ska därför ha B-körkort. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras före anställning och görs av länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. ÖVRIGT Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet som är fri från all diskriminering. Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler. Observera att en tjänsteansökning är en inkommen handling och kan därmed inte behandlas konfidentiellt. Ange ditt löneanspråk. Så här behandlar vi dina personuppgifter, www.lansstyrelsen.se/dataskydd Du kan komma att bli krigsplacerad vid Länsstyrelsen Västerbotten i samband med anställningen.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Västerbottens län
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef till sektionen för individsäkerhet

Arbetsgivare / Ort: Kriminalvården
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Sektionschef
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
ARBETSUPPGIFTER Inom Kriminalvården arbetar du med ett komplext och viktigt samhällsuppdrag där du kan göra nytta - och skillnad. Du kommer till en arbetsplats som värdesätter delaktighet, personlig utveckling och engagemang. Som ledare hjälper du dina medarbetare att på olika sätt skapa förutsättningar i verksamheten som i förlängningen syftar till att klienter ska klara ett liv utan kriminalitet och droger, det vi kallar Bättre ut. Sektionen för individsäkerhet fokuserar främst på arbetet med att utveckla och följa upp myndighetens dynamiska säkerhetsarbete. Du kommer vara chef över 18 medarbetare inom olika säkerhetsområden såsom • personskydd • säkerhetsklienter • processansvar över myndighetens säkerhetsutbildningar och hundverksamhet • narkotikastrategi • säkerhet för myndighetsledningen Kriminalvårdens verksamhet är i ständig utveckling och kommer att fortsätta öka i kapacitet framöver. Du som chef kommer att vara en viktig del i att leda verksamheten och medarbetarna i denna utveckling. Sektionen består även av ett antal medarbetare som jobbar inom en särskild tillfällig organisation för att möta de behov som uppstår i och med kapacitetsökningen. Du kommer vara direktrapporterande till enhetschefen för verksamhetsskydd samt ingå i enhetens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och förmågan att engagera andra. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Du är lugn och professionell även i krävande situationer och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. I din yrkesroll har du en analytisk blick, god problemlösningsförmåga och en förmåga att tillsammans med dina medarbetare driva utvecklings- och förändringsarbete inom ett av världens bästa kriminalvårdssystem. Vi förutsätter att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. I handling omsätter du den värdegrund vår verksamhet vilar på och därmed agerar du förebild för dina medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att kunna bli aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav: • Akademisk utbildning/examen om minst 120 hp motsvarande två år på högskola/universitet inom områden som Kriminalvården bedömer relevanta eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Flerårig, väl vitsordad chefserfarenhet • Aktuell kriminalvårdserfarenhet och/eller erfarenhet av annat säkerhetsarbete som Kriminalvården bedömer relevant för tjänsten • Erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och att driva förändringsprocesser • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • B-körkort • Svenskt medborgarskap (för att uppfylla beslutade säkerhetskrav enligt säkerhetsklass 2) Det är meriterande om du dessutom har: • Goda kunskaper om de övergripande förutsättningar (ex. regelverk, budget, arbetsgivarpolitik) som gäller för offentlig verksamhet i allmänhet och statlig verksamhet i synnerhet. • Dokumenterad ledarskapsutbildning ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Denna befattning är placerad i säkerhetsklass två och då utförs en säkerhetsprövning med bl.a. registerkontroll innan beslut om anställning fattas. I detta fall krävs svenskt medborgarskap, men du får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Arbetspsykologiska tester kommer att vara en del av rekryteringsprocessen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
Kriminalvården
Hemsida: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetschef IFO

Arbetsgivare / Ort: Hofors kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Sektionschef
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt – oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se Socialnämndens ansvarsområden är äldreomsorg, hälso-och sjukvård, LSS/socialpsykiatri, Individ- och familjeomsorg och arbetsmarknad och integration . Inom verksamhetsområdet finns det ca 500 medarbetare och en bruttobudget om drygt 340 miljoner kronor. Som IFO-chef har du totalansvar för individ och familjeomsorgen där även biståndshandläggare är organiserade. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med att leda en verksamhet som är i ständig utveckling och tillsammans med medarbetare, fackliga och politiska företrädare arbeta för en effektiv organisation. Du är trygg i din ledarroll och har ett tydligt fokus i ditt ledarskap och dess betydelse för verksamheten, samt har tydliga visioner och är bra på att hitta nya lösningar och inspirera dina medarbetare. Din roll innebär ansvar för verksamhet, ekonomi och personal inom kommunens Individ och familjeomsorg som består av vuxenenheten, familjeenheten, biståndsenheten, öppenvård, serveringstillstånd och HVB Luna. Till din hjälp har du en enhetschef och 2 biträdande enhetschefer. Eventuellt kan verksamheten kvalité komma att läggas under IFO-chefen framöver. Du rapporterar till socialchefen och ingår i socialnämndens ledningsgrupp tillsammans med Socialchef, Äldreomsorgschef och Chef för LSS/socialpsykiatri/arbetsmarknad och integration. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare eller har annan adekvat akademisk högskoleutbildning. Du har mångårig erfarenhet av arbete som chef samt trygghet och goda kunskaper av budget och prognosarbete, verksamhetsuppföljning samt för området relevant lagstiftning och styrdokument. Vi ser att du är en mål och resultatorienterad ledare som har förmågan att skapa engagemang och delaktighet. Då vi arbetar en föränderlig verksamhet krävs att du har god förmåga att ändra ditt förhållningssätt och se möjligheter i förändringar. Du har god förmåga att kommunicera, lyssna och hantera konflikter på ett konstruktivt sätt samt arbetar gärna tillsammans med andra. Du kan utrycka dig väl muntligt och skriftligt på svenska. Du har B-körkort. ÖVRIGT Hofors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och ser positivt på om du har kunskap i finska språket. OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Hofors kommun
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ascom söker fastighets- och säkerhetsansvarig

Arbetsgivare / Ort: AB Söder & Co Consulting
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Om jobbet
Om företaget Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila lösningar för arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och göra bästa möjliga beslutsunderlag tillgängliga – oberoende av tid och plats. Tillsammans kan vi göra skillnad. Vi är här för att hjälpa dig att växa och utvecklas genom att främja din karriär genom lärande och utveckling och göra verklig skillnad i arbetet som bidrar till samhället. Om du vill veta mer om vad vi gör kan du besöka oss på: www.ascom.com Dina arbetsuppgifter I rollen som fastighets- & säkerhetsansvarig ansvarar du för den totala fastighetsdriften för Ascoms två fastigheter i Göteborg. I tjänsten ingår att ansvara för och driva Ascoms säkerhetsarbete. Du är samordningsansvarig för arbetsmiljöfrågor samt brandskyddsansvarig SBA (systematiskt brandskyddsarbete). Tjänsten är både strategisk och operativ vilket innebär att du även får utföra mindre reparationer. Dina dagar kommer bestå av • Ansvar för säkerhetsfrågor, både operativt som strategiskt • Ansvar för brandskydd och elektroniskt samt mekaniskt inbrottsskydd • Lås, larm- och passersystem • Elsäkerhetsansvar för fastigheterna • Fastighetsservice med underhållsplanering, besiktningar och kontakt med entreprenörer och samarbetspartners • Arbeta kontinuerligt med miljöfrågor för att minska energi- och resursförbrukningen • Ansvara för kontorsmaskiner och AV-utrustning till konferensrum mm. • Ansvara för ombyggnationer och arbetsledning/styrning av entreprenadjobb • Delta i budget- och uppföljningsarbete • I tjänsten ingår också ansvar för all hantering av post inom företaget, både in och utgående samt ansvara för pappersåtervinningen för fastigheterna. Din profil För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha förmågan att skapa förtroende och goda relationer med din omgivning. Du är självgående, strukturerad, ser vad som behöver göras och tar initiativ utifrån det. Du är inte rädd för att ”kavla upp ärmarna” och lösa saker själv. Du gillar att hitta de bästa lösningarna och drivs av att avsluta arbetsuppgifter och nå uppsatta mål. Du har: • Relevant utbildning, gärna med inriktning mot fastighets- och säkerhetsfrågor. • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Du har god erfarenhet av att arbeta med säkerhet såsom larm, övervakning och brandskydd. • Du har en god kunskap och erfarenhet av (SBA), samordningsansvar, och säkerhets-/tillträdesskydd. • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. • Det är meriterande om du har kompetens inom något eller några av områdena VVS, kyla samt styr- och reglerteknik. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Ascom med rekryteringsföretaget Söder & Co. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos’ hemsida www.soderco.se. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista dag för ansökan. Sista dag för ansökan är 2020-10-17. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Niklas N Ekeblad 0733-434111. Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.
Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting
Hemsida: http://www.soderco.se/
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.