På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Chef
Spela filmen

Chef

108 Lediga jobb

Butikschef till Lyko Nordby

Arbetsgivare / Ort: Lyko Retail AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butiksansvarig

Om jobbet
Får du gåshud av upprymdhet när du lyckas coacha dina kollegor till att nå sina mål och känna motivation på jobbet? Älskar du dessutom försäljning, skönhet och att ge dina kunder magisk service och rådgivning? Härligt! Läs då vidare då vi kan ha drömjobbet för dig. Slänger man upp Lyko i luften är det lätt att tänka e-handel. Inget fel med det, men visste du att vi har fler än 30 butiker och över 260 butiksanställda också? Vi tror stenhårt på kombinationen av skönhet och service för att locka fram det bästa ur varje kund. För att hjälpa oss i vår resa att göra skönhetsbranschen till en värld där alla känner sig välkomna och skönhet är något kul, söker vi nu efter en Butikschef till vår butik i Nordby. Vad du kommer att fokusera på Som Butikschef på Lyko är det inte bara resultat i siffror som räknas. Förvisso arbetar du för att butiken ska nå sina mål och nyckeltal, men vi är otroligt måna om våra fantastiska medarbetare och lägger stor vikt vid att du i rollen som ledare drivs av att ge varje enskild individ möjligheten att ta ansvar och utvecklas! Som butikschef kommer du utöver detta även arbeta med att: • Arbeta aktivt med försäljning och vara kundens personliga rådgivare och skönhetsexpert. • Ansvara för att butiken är rätt bemannad genom att lägga schema och rekrytera nya medarbetare vid behov. • Ha full koll på våra kampanjer och se till att skyltning såväl som merchandising är spot on. Vi arbetar enligt “The Lyko Way” i mötet med våra kunder, något du också utbildar dina medarbetare i. Här är det extra viktigt att du är en förebild och en sann ambassadör som lever våra värderingar fullt ut. Vi uppmanar nytänkande och är säkra på att du har en hel rad spännande idéer som kan bidra till att förbättra butiken. Vill du bolla idéer så finns vår superhärliga Butikschefsgrupp, en plattform där kunniga och drivna butikschefskollegor delar med sig av både erfarenhet, kunskap och idéer. Vem du är För att trivas i den här rollen tror vi att du är en engagerad energispridare som brinner för ledarskap och försäljning. Dessutom fullkomligt älskar du allt som rör skönhet och trivs som bäst när du får dela med dig av din kunskap. Bakgrund/skills du behöver ha: • Genuint intresse av att coacha dina medarbetare och finner glädje i att se andra utvecklas. • Strukturerad och bra på att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. • Prestigelös och jobbar gärna såväl högt som lågt med allt från att skriva kassarapporter till att hänga upp skyltar i butiken. • Förmåga att på ett rakt och tydligt sätt kommunicera ditt budskap. • Van vid att arbeta mot uppsatta mål och bekväm med att regelbundet följa upp dessa tillsammans med dina medarbetare. Dessutom är det ett plus i kanten om du tidigare har: • Ledarerfarenhet inom detaljhandeln. • Kunskap om detaljhandelsavtalet och/eller frisörsavtalet. • Erfarenhet av schemasystemet Quinyx. Övrig information Tillträde: 1/9- 2021 eller enligt överenskommelse         Anställningsgrad: 30h/veckan Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Lön: Fast månadslön + bonus. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund Därför kommer du trivas på Lyko ”Vi lägger stor vikt på rätt person i denna rekrytering” är rätt vanligt att läsa i platsannonser. På Lyko lägger vi ALLTID stor vikt på rätt person OAVSETT rekrytering. Och med ”rätt” person menar vi någon som, liksom de flesta som arbetar här, vill vara med och växa med bolaget. För att växa är viktigt för oss. Både som individer och som bolag. Det gör också att en dag sällan är den andra lik på Lyko; här händer det grejer (nästan) hela tiden!   Med oss har vi dock alltid våra fem ”F” – Fun, Friendly, Focused, Fabulous och Fucking Lucky” – som guidar oss i sättet vi är och gör saker. Så om du gillar att ha kul på jobbet, vill ha sköna och prestigelösa kollegor och inte bara vill springa på en massa bollar utan fokusera på RÄTT bollar…ja, då är sannolikheten hög att Lyko är stället för dig. Vill du dessutom umgås med andra som också tycker att de har mer tur än otur i livet, då kommer du förmodligen trivas finfint hos oss!  Är du vår nästa LykoStar? Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev!  På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss istället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Smidigare för dig som kandidat, mer träffsäkert för oss som arbetsgivare och mer tidseffektivt för oss båda!   Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast  19 september 2021. Har du frågor om tjänsten, maila Cecilia Andersson, Regionchef, [email protected] Pga av semestertider kan våra svarstider dröja något men håll i håll ut!  Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till! 
Arbetsgivare
Lyko Retail AB
Hemsida: http://www.lyko.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operation Manager till NCC Asfalt Östergötland

Arbetsgivare / Ort: NCC AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare driva några av de mest utmanande projekten som finns i mellersta Sverige? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall råder vi dig verkligen att söka detta jobb! Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö. Rollen som Operation Manager Som Operation Manager leder och utvecklar du vår verksamhet inom asfaltsbeläggning, med kommuner och privatpersoner som främsta kunder. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt ansvar för underställd personal. Du kommer leda och fördela arbetet för din underställda personal och planera och samordna resurser - både interna och externa. Du driver även våra försäljningsaktiviteter på asfaltsmarknaden i området där du analyserar och aktivt bearbetar marknaden samt ansvarar för att driva säljprojekt från anbud till affär. Arbetet sker i nära samarbete med Area Manager, Operation Managers och Operation Specialists i din Area. Det är en självklarhet för dig att kommunicera och leva efter NCC:s strategier och våra värderingar Ärlighet, Tillit och Respekt samt våra STAR Behaviours som är ett komplement till våra värderingar. Din profil  Som person är du driven, flexibel och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du behöver vara strukturerad och ha en god förmåga att prioritera. Du trivs i rollen som ledare och vill vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av beläggningsverksamhet, samt några års erfarenhet som platschef/arbetsledare eller motsvarande roll. Du är van att arbeta med uppsatta tidplaner samt vågar ställa krav lika väl som du är stöttande och ödmjuk. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsområdet är i Östergötland, med placeringsort Norrköping. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area manager, Mats Johansson, telefon 070-1891174 eller Operation Manager Danho Chabe, telefon 076-5215250. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2021-09-19. Välkommen med din ansökan! Om oss  På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.  Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag. Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.  NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.  I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.  Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Arbetsgivare
NCC AB
Hemsida: www.ncc.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Butiksansvarig till Sportshopen- Lofsdalens Fjällanläggningar AB

Arbetsgivare / Ort: Lofsdalens Fjällanläggningar AB / LOFSDALEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-07-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Meriterande
  • Engelska
  • Danska

Om jobbet

Skidorten Lofsdalen brukar kallas "den lilla byn med den stora skidåkningen". Lofsdalen ligger i Härjedalen, 50 mil ifrån Sthlm. Fjället erbjuder fantastisk skidåkning med Sveriges tredje högsta fallhöjd (495 m) ifrån toppen på 1125 m.ö.h

Lofsdalen har ett hjärta som logga. Ett hjärta som betyder äkthet, kärlek, passion, personligt och genuint engagemang. Vi är en skidort som berör och som skapar oförglömliga minnen och upplevelser.

Lofsdalens Fjällanläggningar AB driver skidanläggningen med hjälp av 9 liftar (varav 2 moderna 6-stolsliftar) och 25 nedfarter. Förutom dessa har vi Sportshop, Skiduthyrning, Skidskola, Aktiviteter, Kommersiellt boende, Bikepark, Skybar m.m. Vi är totalt ca 65 anställda varav ca 15 på helår och övriga på säsong. Personalbostad finns att hyra.

Är du redo för en fantastisk möjlighet?

Ett spännande äventyr i en vacker fjällvärld, där du får träffa många nya människor, få vänner för livet, få egna och bidra till våra gästers oförglömliga minnen, samt få arbetslivserfarenhet ifrån den spännande och växande turistbranschen. En vinter med snö, fjäll, skidåkning och glädje och en sommar med cykling, vandring och fiske.

Vi söker nu en butiksansvarig till vår Sportshop.

I bästa läge, endast 10 meter ifrån närmsta lift ligger vårt servicehus, Skidboden. Byggnaden innehåller skiduthyrning, skipasskassor, reception, nyckelutlämning, sportshop och skidskolans reception.

I Sportshopen säljer vi utrustning och kläder som hör vintern till. Våra egna Lofsdalenprodukter att ett stort inslag i butiken. Självklart säljer vi också hjälmar, skidglasögon, handskar, underställ och mycket mer.

Bakom samma disk säljer vi även skipass och har skidskolans reception, vilket gör att väldigt många gäster passar igenom byggnaden. Självklart hjälper man till mellan kassorna och med övrig försäljning i byggnaden så som skipass, skidskola mm

Utöver sälj har man också en viktig roll i inköp och inventeringar mm. Du samarbetar tätt med Teamleader för Skidskola & Reception, Teamleader för Skiduthyrning, Platschef och VD.

Sportshopen har även öppet under sommaren, och då med mer sommarprägel av butiken med mer fokus på cykel, fiske och vandring

Vi söker dig som har erfarenhet av skidbranschen och försäljning i butik sedan tidigare.

Arbete i sportbutik, skidåkning, cykling, uthyrning samt säljutbildningar är också meriterande.

Som person ska du vara ordningsam och ha mycket lätt att prata med människor och gilla sälj. Du är noggrann, lugn och är mycket social. Du vill utvecklas i din roll och har god samarbetsförmåga. Du är en sann lagspelare vilket ställer krav på prestigelöshet och ödmjukhet.


Vi kallar på intervjuer löpande. I enlighet med GDPR så förbehåller vi oss rätten att behålla din ansökan tills dess att tjänsten är tillsatt.

I din ansökan vill vi se, personligt brev, CV, referenser och bild.

Arbetsgivare
Lofsdalens Fjällanläggningar AB
Högbäcksvägen 3
84296 LOFSDALEN
Hemsida: http://www.lofsdalen.com
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Property & Safety Manager/ Operativ Teknisk chef , Scandic Arlandastad & S

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Om jobbet
Nu söker vi en Property Manager till hotellet Scandic Arlandastad & Scandic Upplands Väsby. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Property Manager har du ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Property Manager? Som Property Manager ansvarar du för att hotellet hålls i fint skick och är en trygg och säker plats för gäster och medarbetare. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Du arbetar proaktivt med brand- och säkerhet och håller i förebyggande och akut underhåll, både praktiskt och administrativt. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Property Manager rapporterar till hotelldirektören och ingår i hotellets lednings- och krisgrupp. Personalansvar för fastighetsskötare/-tekniker inom Property Services. Arbetsuppgifter i rollen • Säkerställa att myndighetskrav, åtaganden i hyresavtal samt att Scandics koncept och standarder följs • Vara Scandics kontaktyta i tekniska frågor och gränsdragning gentemot hyresvärden • Upprätta drift- och underhållsplan samt planera och delta i utförandet av daglig drift och underhåll av hotellet • Uppföljning av förbrukningar, rapportering av miljödata till myndigheter, Svanen™ etc • Analys och insatser för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation. • Budgetering och uppföljning • Systematiskt brandskyddsarbete, skalskydd och övergripande trygghets- och säkerhetsarbete, utbilda kolleger och nyanställda inom området Vem är du? Ansvarstagande och driv är A och O för denna tjänst, liksom struktur och organisationsförmåga. Du motiverar, handleder och deltar själv aktivt i det praktiska arbetet. Du har god förmåga att samarbeta och har stort fokus på gästnöjdhet och service För rollen krävs erfarenhet inom teknisk förvaltning och teknisk utbildning på minst gymnasienivå. Du får gärna ha intresse för något av områdena el, VVS eller styr- och reglerteknik. Du behöver också ha goda kunskaper om brandsäkerhet, AFF-definitioner samt regelverk inom fastighet. Har du anläggningsskötarutbildning brandlarm & sprinkler och certifikat i Heta arbeten är det meriterande. I övrigt vill vi att du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef

Arbetsgivare / Ort: Kompetenslaget Norr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
Platschef Umeå Entreprenad har vuxit under alla år och är en uppskattad samarbetspartner i både små och stora projekt. Trots vår storlek är vi fortfarande en platt organisation med korta beslutsvägar där alla kan vara med och påverka. Vi erbjuder ett inspirerande och utvecklande arbete där vi jobbar mycket intensivt i perioder, men vi har också mycket kul tillsammans. På Umeå Entreprenad har vi en framåtanda och ett positivt synsätt och vi jobbar för att hålla kvar den fina sammanhållning och kamratskap som vi är kända för. Det har också skapat en bra arbetsmiljö som i sin tur bidrar till våra fina resultat. Vill du vara en del av den fortsatta resan i ett team med trevliga kollegor och en verksamhet som tycker om utmaningar och ser lösningar, då är du välkommen att söka tjänsten som platschef hos oss! Relationsbyggande och driven platschef Arbetet som platschef hos oss innebär ett helhetsansvar för olika mark- och anläggningsprojekt från projektering till slutbesiktning. I dina projekt har du ett övergripande ansvar för allt från planering till personal, kvalitet och ekonomi. Tillsammans med våra specialister på kalkyl, inköp och produktion driver du projekt med kvalitet och noggrannhet. Rollen som platschef innebär många kontakter med såväl kund som leverantörer och samarbetspartners. I din roll ingår: att bygga och upprätthålla en bra relation med våra kunder, leverantörer och samarbetspartners att upprätta produktionsplan, ansvara för projektets personal, ekonomi, projektdokumentation och handlingar att leda och fördela arbetet och hålla medarbetarsamtal ett arbetsmiljöansvar och ansvar för skyddsronder Viktigast av allt är att vara tydlig med målsättningar och förväntningar och på så sätt skapa de bästa förutsättningarna för arbetsglädje och kamratskap. Genom ditt ledarskap visar du att alla är viktiga och att det är tillsammans som vi blir starka och skapar framgång. Vi söker dig som ärdriven och självständigoch som kan vara både affärs- och relationsinriktad. Du är flexibel och kan anpassa dig till nya miljöer och nya människor. Du är även uthållig då många projekt sträcker sig över lång tid och vägen fram till slutbesiktning kan vara brokig. Du tycker att en bra och säker arbetsmiljö är grunden till en trivsam arbetsplats och du kan stötta dina team och se till att vår värdegrund genomsyrar arbetsdagen. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Eftersom vi också arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till denna tjänst. Du har erfarenhet som platschefeller motsvarande inom branschen och vana av att driva små och stora mark- och anläggningsprojekt. Det är meriterande om du har utbildning i arbetsmiljö, entreprenadjuridik, BAS-U/BAS-P och andra utbildningar/behörigheter inom mark och anläggning. Du har B-körkort samt behärskar Officepaketet. Tillträde så snart som möjligt. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har Umeå Entreprenad valt att samarbeta med Kompetenslaget. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulterna Ola Pettersson 070-377 02 45 eller Louise Karlsson 073 – 081 81 29. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-09-19. Varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer om oss via: www.umeaentreprenad.se
Arbetsgivare
Kompetenslaget Norr AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.