På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Konstnärlig ledare
Spela filmen

Konstnärlig ledare

Konstnärlig ledare är arbetsledare för någon form av kreativ och konstnärlig verksamhet, för t ex en teater, konserthus, museum, festival eIIer för ett evenemang.

Utbildning

Bra grundutbildning finns på Estetiska programmet. Även andra gymnasieprogram innehåller relevant grundutbildning.

Passande utbildningar kan finnas inom många olika skolformer, som högskola-/universitet, folkhögskola och yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

Utmaningen i att lyckas med yrkesrollen som konstnärlig ledare ligger bland annat i att man behöver vara en mycket kreativ, men samtidigt mycket ordningsam person för att kunna förena den fria och konstnärliga delen med den administrativa och ekonomiska delen av verksamheten.

Visa mer
Visa mindre

22 Lediga jobb

Dans Västerbotten söker Projektkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Norrlandsoperan AB / UMEÅ
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

DANS I VÄSTERBOTTEN SÖKER PROJEKTKOORDINATOR

Danskonsulentverksamheten Dans i Västerbotten finansieras av Region Västerbotten och bedrivs som en enskild verksamhet under Norrlandsoperans dansavdelning. Dans i Västerbotten har ett brett uppdrag att stärka danskonstens utveckling i Västerbotten, med fokus på barn och unga. Dans i Västerbotten ska, med länets medborgare i fokus: verka för att dansen ges större plats i länsinvånarnas vardag, med särskilt fokus på barn och unga. Verka för en ökad kunskap om danskonsten; dess villkor och möjligheter. Vara ett stöd för dem som yrkesmässigt eller på fritiden vill arbeta med och för danskonsten. Stärka dansens ställning i länet samt verka för hög kvalitet vad gäller föreställningar, fortbildningar, workshops och danskunskapande aktiviteter. Verka för jämställdhet, tillgänglighet och mångfald i relation till den dagliga verksamheten samt verka för ökat samarbete lokalt, nationellt och internationellt.

Vi söker

Nu söker vi en driven projektkoordinator för att förstärka det regionala utvecklingsarbetet med fokus på barn och unga.

Uppdraget sker i nära samarbete med danskonsulenten och innebär en kartläggning över befintlig dansverksamhet för barn och unga regionalt med målet om att utöka kommunsamverkan. Tjänsten fokuserar på regional utveckling kopplat till barn och ungas delaktighet i danskonsten, att själva få uppleva och utöva. I tjänsten ingår förankringsarbete och utvecklingsarbete för att stärka möjligheterna till dansträning i inlandskommunerna och möjligheten för barn och unga att få se danskonst under sin skolgång. Du kommer att samarbeta och nätverka med länets arrangörer, studieförbund, skolor, det fria danslivet, danslärare och pedagoger samt dansskolor, dansgymnasium och kommunala kulturskolor för att få en bild över förbättringsmöjligheter. Arbetet innefattar också uppgifter så som turnéläggning av dansföreställningar för barn och unga i länet, att arrangera workshops och fortbildningar för publik samt semi-professionella, uppsökande verksamhet samt större och mindre projekt och produktioner kopplat till målgruppen. Detta kan röra sig om residens, kortare projekt och eller samarbetsprojekt. Administration, budgetuppföljning och kommunikationsarbete ingår också i tjänsten.

Vem är du?

Vi tror att du har arbetat inom kulturfältet några år och är van att självständigt koordinera och genomföra projekt inom kultur/dans/scenkonst, föredragsvis i Västerbotten. Du brinner för frågor som rör alla medborgares möjlighet att ta del av- och själv utöva olika kulturuttryck. För dej är det viktigt att barn och unga får möjligheten att möta kultur på sin lokala ort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga värderas högt.

Du är organiserad och strukturerad och strävar efter ett effektivt arbetssätt samt har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du är kreativ och nyfiken på att arbeta med utvecklingsfrågor samtidigt som att du är självgående och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs på ett kvalitativt sätt efter utsatta tidsramar.

Du har tidigare erfarenhet av budgetuppföljning. Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och har god datorvana samt erfarenhet av kommunikation och vana att arbeta med sociala medier. Det är meriterande om du har kunskap om regionala kulturfrågor och/eller om du varit involverad i projekt som ämnat till att främja mångfald och jämlikhet.

Vi ser gärna att du bor eller bosätter dig i Västerbotten.

Norrlandsoperan vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning samt etnisk- och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Ansökan

Är du den vi söker? Skicka då din meritförteckning, referenser och ett personligt brev senast den 4 augusti 2021 till [email protected]

Vid frågor angående Dans i Västerbotten vänligen kontakta Danskonsulenten Clara West [email protected]

För frågor angående utlysning och anställning kontakta Danschef Birgit Berndt

[email protected]

Se även vår hemsida www.norrlandsoperan.se



Anställningsvillkor

Anställningsgrad 50%

Tidsbegränsad anställning 2021-09-01 till 2022-05-31.

Kvälls- och helgdagsarbete förekommer.

Körkort B är ett krav.

Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.

Fast lön. Enligt överenskommelse.



Arbetsgivare
Norrlandsoperan AB
Operaplan 5
90108 UMEÅ
Hemsida: www.norrlandsoperan.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Flera lärare i bild/teater/foto/film

Arbetsgivare / Ort: Dals-Eds kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Dramalärare/Dramapedagog

Om jobbet
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som syns i omvärlden och erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi kommer att lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se FOKUS-förvaltningen (Fritid Och Kultur Utbildning i Samverkan) ansvarar för barnomsorg, grundskola, gymnasieskola, gymnasiesärskola, elevboende med internat, vuxenutbildning, kulturskola samt fritids- och kulturförvaltning i Dals-Ed. Verksamheterna är av avgörande betydelse för samhällsmedborgarna. Med öppenhet och ansvarskänsla arbetar drygt 300 medarbetare inom FOKUS med stor respekt för sina uppdrag. Korta beslutsvägar och ett gott samarbetsklimat skapar goda förutsättningar för utveckling med kvalitet. Läs mer om våra verksamheter på kommunens hemsida www.dalsed.se. Kulturskolan söker nu flera lärare inom bild, teater, foto och film. ARBETSUPPGIFTER: Undervisa i filmskapande, drama/teater, dans, foto, bild. KVALIFIKATIONER: Erfarenhet och nödvändig kompetens på ett grundläggande plan. Dessa kurser riktar sig till nybörjare i första hand. Personlig lämplighet för uppdraget är avgörande. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: - Timanställning - Tillträde enligt överenskommelse - Sysselsättningsgrad varierande - Arbetet förlagd till eftermiddagar/kväll ÖVRIGT: Vi har fått statliga bidrag för att under kommande läsår utveckla kulturskolan med fler ämnen. Då det handlar om flera olika ämnen så behöver vi flera lärare som kan ställa upp. Omfattningen beror på hur många elever som visar intresse och vill vara med. Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske underansökningstiden. Vänta därför inte med att ansöka. UPPLYSNINGAR: Morgan Funevall, Fritid & Kulturchef [email protected] Tel: 0534-19066 Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000 ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 210806 Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Dals-Eds kommun
Hemsida: https://www.dalsed.se
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator / projektledare

Arbetsgivare / Ort: Röda Sten Kulturfören / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Färdigheter
Krav
  • Konst
Meriterande
  • Projektledning
  • erfarenhet
  • Marknadsföring/marknadskommunikation

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Röda Sten Konsthall söker en koordinator med erfarenhet från kommunikationsområdet och med god kunskap om samtidskonst. Tjänsten är delvis ett vikariat som koordinator och kommer under hösten kombineras med ett uppdrag som projektledare för ett utvecklingsprojekt inom kommunikation och marknadsföring inom samtidskonstområdet.

ARBETSUPPGIFTER

Tjänsten som koordinator är ett vikariat för ordinarie personal och innebär samordning och kommunikation av nätverket GIBCA Extended. Den innebär bland annat att du har kontakt med nätverkets aktörer vilka är baserade i hela Västra Götaland. Kommunikationsinsatser görs via Röda Sten Konsthalls samtliga digitala kommunikationskanaler bland annat www.gibca.se och sociala medier. Arbetet innebär även uppföljning och dokumentation av aktiviteter samt produktion av rapporter och utvärdering för avslut. Koordinatorarbetet kombineras med projektledning av projektet ”Konsten att synas” vilket har som mål att utveckla en plattform för samtidskonstaktörer i Västra Götaland. Arbetsuppgifterna är operativa och de kräver samtidigt en god strategisk förmåga, erfarenhet och initiativ.

KVALIFIKATIONER OCH BAKGRUND

Tjänsten kräver adekvat utbildning (t ex inom kommunikation, konst- och bildvetenskap och projektledarutbildning inom kultur) och dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med samordning i större sammanhang. Att du har förståelse för samtidskonst är avgörande för arbetet. Rollen kräver god organisatorisk förmåga och att du självständigt kan driva, genomföra och slutföra aktiviteter. Det ingår exempelvis att skriva texter, att leda möten (ofta digitala) och att offentligt representerar Röda Sten Konsthall. Erfarenhet av professionellt arbete med kommunikation och information inom konst- och kulturlivet är meriterande.

Som person är du utåtriktad och gillar att kommunicera och interagera med olika människor och aktörer. Du är samarbetsinriktad, driftig och målinriktad, har lätt för att skapa goda relationer och är en prestigelös lagspelare. Arbetet kräver att du stundtals klarar av att arbeta under hög arbetsbelastning. Anställningen förutsätter att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Eftersom tjänsten delvis är ett vikariat så krävs snabbt tillträde till tjänsten. Beräknad start i mitten/slutet av augusti. Projekttjänstens varaktighet är till sommaren 2022. Förlängning kan bli aktuell.

Arbetsplatsen är Röda Sten Konsthall, Göteborg.

ANSÖKAN

Ansökan består av CV (max 3 sidor), ansökningsbrev om varför du söker tjänsten (max 1 A4-sida). Skicka din ansökan till: [email protected]

Vi undanber oss vänligen men bestämt förslag och kontakt från rekryteringsfirmor.



Arbetsgivare
Röda Sten Kulturfören
Röda Sten 1
41451 Göteborg
Hemsida: http://www.rodastenkonsthall.se
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Partneransvarig - fokus projektledning till Cancerfonden (föräldravikariat)

Arbetsgivare / Ort: Novare Interim & Recruitment AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Om jobbet
Cancerfondens vision är att besegra cancer. Målet är att färre ska drabbas och fler ska överleva. För att nå dit arbetar vi med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden får inget statligt stöd utan är helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag. Sedan 1951 har vi delat ut 11 miljarder kronor till de främsta forskningsprojekten i Sverige. I dag överlever två av tre cancer. På 50-talet var det en av tre. Vi har kommit långt, men vi är inte framme. Vill du vara med och arbeta med partnerskap för Sveriges största insamlingsorganisation och dessutom finaste varumärken? Trivs du med att jobba målstyrt och går igång på projektledning, samarbeten och nöjda kunder? Nu har vi ett uppdrag för dig som vill vara med och göra skillnad i kampen mot cancer. Cancerfonden söker nu en Partneransvarig med fokus på projektledning till enheten Företagssamarbeten inom Insamling- och engagemangsavdelningen.   Cancerfonden har ambition om att ta ytterligare kliv mot att realisera sin vision och som ett led i det utveckla enheten som arbetar med företagssamarbeten och partnerskap. Ambitionen är att stärka fokuset på nyförsäljning inom företagssegmentet på ett kundfokuserat, innovativt och digitalt sätt. Enheten har idag ett brett uppdrag i att underhålla och utveckla befintliga samarbeten, utveckla nya samarbeten samt projektleda en av de största kampanjerna i Norden – Rosa Bandet. I den här rollen kommer fokus vara på att projektleda stora satsningar och samarbeten, med fokus på befintliga initiativ snarare än nyförsäljning. Företagsenheten även en strategisk roll i att generera privata givare via samarbetspartnerns egna plattformar och kundbaser (B2B2C). Tjänsten har placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm, där du ingår i ett team om sex personer och du rapporterar till chef för företagssamarbeten.   Ansvarsområden: • Aktivt bearbeta och utveckla engagemanget i din portfölj av befintliga samarbetspartners för att säkerställa att uppsatta affärsmål uppnås • Projektleda stora projekt och kampanjer inom ramen för Cancerfondens insamlingsstrategi • Agera kreativt, innovativt och affärsmässigt internt och externt för att utveckla samarbetspartners • Identifiera nya potentiella företagssamarbeten i linje med Cancerfondens insamlingsstrategi • Vara en aktiv del och starkt bidragande faktor i Cancerfondens digitala tillväxtresa • Ansvar för målsättning, KPIer, projektplaner, budget, uppföljning och resultat för din partnerportfölj och dina projekt, som i sin tur bidrar till Cancerfondens övergripande insamlingsmål   Om dig Vi söker dig som har 3+ års erfarenhet av B2B-försäljning och/eller projektledning. Du har tidigare arbetat i tvärfunktionella team och gärna i en stark tillväxtmiljö där nytänkande och digitalisering varit i fokus. Vi ser att du har projektlett stora projekt och/eller kampanjer, där du varit med från planering till exekvering. Vidare har du en relevant utbildning inom projektledning/ekonomi/försäljning eller motsvarande.   För att axla denna roll har du ett noggrant och strukturerat tillvägagångssätt gällande uppgifter samt en förmåga att hantera flera olika initiativ samtidigt. Som person är du trygg i dig själv med en hög personlig integritet. Du har en naturlig förmåga att utveckla relationer och skapa förtroende. Utöver det ser vi att du har en analytisk förmåga och ett data- och insiktsdrivet förhållningssätt till beslutsfattande.   Att arbeta på Cancerfonden Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer. Cancerfonden erbjuder träningsmöjligheter på arbetstid, möjligheten till promenadmöten, förmånliga friskvårdserbjudanden och kunskapshöjande aktiviteter inom kost och hälsa. Cancerfonden värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.   Tjänsten är en visstidsanställning (100 %) med tillträde september 2021 och löper fram till januari 2023. Placering på Cancerfondens huvudkontor i centrala Stockholm.   Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering landar din ansökan i Cancerfondens rekryteringssystem och hanteras av ansvarig rekryterare på Novare Interim & Recruitment.
Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB
Hemsida: http://https://novare.se/interim-and-recruitment/
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Biblioteksutvecklare inom medie- och informationskunnighet

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄRMLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Om jobbet

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Kulturavdelningen är ett stöd till kultur- och bildningsnämnden och områdesledningen i frågor som rör kulturpolitik och bidragsgivning och har uppdrag som innebär att initiera, stödja och leda utveckling inom kulturområdet. Vi arbetar utifrån Värmlands kulturplan och regional biblioteksplan. Samarbete sker med kommuner, organisationer och kulturskapare i hela Värmland samt med andra regioner, statliga myndigheter och nationella aktörer inom kulturområdet. Kulturavdelningen bedriver utvecklingsarbete inom bild och form, dans, biblioteksverksamhet och läs- och litteraturfrämjande, film, hemslöjd samt viss annan främjande och utvecklande kulturverksamhet, främst inom området barn- och ungdomskultur. Inom avdelningen finns också Mediecenter som erbjuder kommuner och föreningar i länet en gemensam mediebank. 

Biblioteksutvecklare inom medie- och informationskunnighet

Arbetsuppgifter

Nu söker vi en biblioteksutvecklare till kulturavdelningen som ska arbeta med utvecklingsprocesser främst inom området för medie- och informationskunnighet och digital delaktighet. Du ingår i ett team där ni gemensamt arbetar strategiskt och samordnande för att främja utveckling på folkbiblioteken i länet. Ditt fokus blir att stärka biblioteken i uppdraget att hjälpa människor navigera i informationsflödet och öka människors källkritiska förhållningssätt. Här ingår flera frågor för att nyttja digitaliseringens möjligheter såsom teknikburet berättande och läsfrämjande, transmedia, deltagarkultur och tillgänglighetsfrågor. 

Din uppgift blir att initiera, stödja och leda utvecklingsprocesser för folkbiblioteken i Värmland. En viktig del i ditt arbete blir att stimulera kollegialt lärande, förändrade arbetssätt och metoder utifrån förutsättningar på regional och kommunal nivå. I arbetet ingår ansvar för omvärldsbevakning, trendspaning och analys samt att företräda de värmländska bibliotekens intressen i diverse nätverk på det regionala och nationella planet inom området. Du arbetar närmast tillsammans med kollegor i arbetslaget för biblioteks-, litteratur och läsfrämjande. Där bidrar du med nya idéer och är lyhörd för gemensamma mål och metoder.  

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Vi vill att du har:  

Akademisk utbildning inom kulturvetenskap, biblioteks- och informationsvetenskap, medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande utbildning/erfarenhet vilken arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

God förmåga att arbeta strukturerat med planering, genomförande och uppföljning.

Vana att bygga relationer och nätverk.

Vana vid att driva processer.

Förmågan att kommunicera väl i tal och skrift.

Lätt för att samarbeta utifrån sin roll i det regionala uppdraget.

Vana att arbeta självständigt och som del i ett team.

Erfarenhet av förändringsarbete, att samordna arbetsgrupper och anordna kompetensutveckling. 

Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. 


Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Facklig företrädare nås via växeln 010-8315000.

Arbetsgivare
REGION VÄRMLAND
Hemsida: https://www.regionvarmland.se/
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.