På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Konstnärlig ledare
Spela filmen

Konstnärlig ledare

Konstnärlig ledare är arbetsledare för någon form av kreativ och konstnärlig verksamhet, för t ex en teater, konserthus, museum, festival eIIer för ett evenemang.

Utbildning

Bra grundutbildning finns på Estetiska programmet. Även andra gymnasieprogram innehåller relevant grundutbildning.

Passande utbildningar kan finnas inom många olika skolformer, som högskola-/universitet, folkhögskola och yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

Utmaningen i att lyckas med yrkesrollen som konstnärlig ledare ligger bland annat i att man behöver vara en mycket kreativ, men samtidigt mycket ordningsam person för att kunna förena den fria och konstnärliga delen med den administrativa och ekonomiska delen av verksamheten.

Visa mer
Visa mindre

25 Lediga jobb

Operativ eventprojektledare till Great Events XPO i Arlandastad

Arbetsgivare / Ort: Mässrestauranger AB / ARLANDASTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Söker nu en projektledare med med tidigare erfarenhet av event, restaurang och projektledning. Den vi söker är organiserad och kvalitetsmedveten och tycker om att jobba både operativt och strategiskt!

Vi jobbar med smått eller stort, sobert eller spektakulärt. Vi skapar mat och dryck med gastronomiska förtecken för alla minnesvärda tillfällen som storslagna banketter och i pop-up restauranger. Vår matfilosofi tar avstamp i svenska smaker och hållbara råvaror, med välkomponerade och finessrika skapelser för såväl gom som öga.

Kvalifikationer för tjänsten

Som projektledare hos oss ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning på alla nivåer av arrangemang. Därför behöver du ha tidigare erfarenhet och bred kunskap från olika typer av restaurangverksamhet och gärna från större evenemang eller liknande anläggningar. Vi vill att du ser lösningar hellre än problem och bidrar med din fantasi och kreativitet för att göra evenemangen minnesvärda.

Du är en naturlig ledare som brinner för att skapa en härlig och produktiv arbetsmiljö för dina anställda. Att samarbetar med både kollegor i det egna företaget och med våra partners är en självklarhet för dig. Du ingår i driftsgruppen och rapporterar till Platschefen i den här tjänsten.

Att arbeta hos oss

Vi vill att du har ett genuint intresse för gastronomi och några års erfarenhet från att arbeta inom restaurang och festvåning, gärna från större evenemang. I din roll ingår att ha kundkontakt via telefon, mail och personliga möten. Du är operativt ansvarig för genomförandet av evenemanget och arbetar strukturerat med planering, uppföljning och avslut.

Du gillar att leda personal och ser till att bemanna projekten samt leder på plats personalen under eventets genomförande. Som person är du utåtriktad och affärsmässig, van vid kundmöten, kalkylering och offertskrivning samt har hög servicenivå. Du är strukturerad och har en god organisationsförmåga och är van att ha många projekt igång samtidigt.

Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och har lätt för att samarbeta. Du är prestigelös och inte rädd för att ta i när det behövs. Som person har du lätt att lära dig nya saker och är självgående i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och din förmåga att jobba i team.

Kunskaper och erfarenhet

Du har dokumenterad utbildning från restaurangskola, lägst gymnasienivå samt dokumenterade mat- och dryckeskunskaper är meriterande. Det är viktigt att du hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Du har god datorvana och kan arbeta i Office-paketets olika program. Även meriterande om du har kassahanteringsvana samt BackOffice då vi ofta bygger upp olika caféer eller andra försäljningsställen i hallarna/restaurangerna.

Anställning

Det är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna består av dagtid, kvällar och helger på schema utifrån årsarbetstid eftersom vår verksamhet är säsongsbetonad. Vi har kollektivavtal med Unionen och HRF.

Har du frågor om tjänsten kontakta då Platschef; Johan Stridh, [email protected]

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail enligt GDPR förordningen och att skydda dina personuppgifter.

Ansökan:

Skicka ditt personliga brev och CV till oss genom att klicka på länken och sedan ”sök detta jobb”

Arbetsgivare
Mässrestauranger AB
Halmsjövägen 12
19561 ARLANDASTAD
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsledare, Västerås

Arbetsgivare / Ort: Lajvverkstaden Sverige Ekonomisk Fören / VÄSTERÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vår nuvarande verksamhetsledare går nu vidare till nya uppdrag efter nästan 10 år i vår verksamhet och vi söker därför en person till tjänsten: Verksamhetsledare på 100% hos LajvVerkstaden Västerås.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tjänsten innebär

  • Övergripande finansieringsansvar
  • Övergripande ansvar för budget och personal
  • I samarbete med övriga medarbetare leda och fördela arbetet
  • Ansvar inför styrelsen för den verksamhet som företaget bedriver
  • Administrativa arbetsuppgifter som lön, Budget, sälj, projektansökningar, textproduktion och kundkontakt.
  • Att processleda grupper ute på skolor och andra arbetsplatser genom att spelleda samt hålla i lektioner, föreläsningar och workshops
  • En stor del av jobbet är att vara en ambassadör för lajv som kulturform och att engagera deltagare som är obekanta med lajv


Läs mer och ansök på vår hemsida: http://www.lajvverkstaden.se/lajvverkstaden-soker-verksamhetsledare/

Arbetsgivare
Lajvverkstaden Sverige Ekonomisk Fören
SINTERVÄGEN 6
72130 VÄSTERÅS
Hemsida: http://www.lajvverkstaden.se
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kulturstrateg

Arbetsgivare / Ort: Sjuhärads Kommunalförbund / BORÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Om jobbet

Boråsregionen Sjuhärads kommunalförbund arbetar för att stärka utvecklingen i Boråsregionen. Förbundet är en kommunal samverkansorganisation med uppgift att tillvarata medlemskommunernas gemensamma intressen och främja deras samverkan. För mer information: www.borasregionen.se

Ett rikt kulturliv stärker samhällsutvecklingen och bidrar till människors välbefinnande. Kulturutvecklingsfrågorna hanteras parallellt med andra utvecklingsfrågor på Boråsregionen. Kultur är ett horisontellt perspektiv där kulturen bidrar till regional utveckling.

Vi söker en kulturstrateg som ska ansvara för samordning och utveckling av kultursamverkan mellan Boråsregionens medlemskommuner, Västra Götalandsregionen, övriga kommunalförbund, kulturarbetare och civilsamhälle och projektägare som driver utvecklingsprojekt med stöd av kommunalförbundet.

Om arbetet

Kommunalförbundets uppgift är att skapa nya partnerskap/nätverk som stärker och lyfter fram kulturens betydelse i delregionalt utvecklingsarbete tillsammans med aktörer inom utbildning, kultur, näringsliv och civilsamhälle. Kommunalförbundet har en samordnande funktion inom kultursamverkansmodellen och är ett stöd för medlemskommunerna. Uppdraget innebär att utveckla befintliga och skapa nya nätverk och strukturer som länkar samman kommuner, kulturliv, näringsliv och civilsamhälle. Möten genomförs löpande med företrädare för kommuner, nätverk och organisationer med målet att lyfta fram gemensamma frågeställningar och initiera samarbeten.

Boråsregionens kulturplan är vägledande för den delregionala kultursamverkan och anger riktning och prioriteringar för satsningar och projekt för perioden 2020 – 2023. Boråsregionens kulturplan samspelar med Kulturstrategi Västra Götaland – en regional kulturplan och arbetet ska bidra till att uppfylla målen i regionens kulturstrategi. Kulturplan Boråsegionen Sjuhärads kommunalförbund 2020 - 2023. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

För att passa för detta uppdrag ser vi att du

· har erfarenhet av kommunal och/eller regional kulturverksamhet och kunskap om offentlig konst, samhällsplanering, kulturdriven platsutveckling och kulturarv

· har kännedom om att arbeta i en politiskt styrd organisation

· har kännedom om kulturarbetares villkor och vana av samverkan med civilsamhället

· har erfarenhet av att driva och samordna kulturprojekt

· är strukturerad och van att arbeta självständigt och driva processer, samtidigt lagspelare

· har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och kan presentera information på ett begripligt sätt

· tar initiativ och har lätt för att ta kontakt och arbeta tillsammans med verksamhetsföreträdare och uppdragsgivare

· har relevant universitets- eller högskoleutbildning

· har körkort och tillgång till bil

· stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Arbetsgivare
Sjuhärads Kommunalförbund
Skaraborgsvägen 1 A
50630 BORÅS
Hemsida: www.borasregionen.se
Ansökan
Ansök senast 20 oktober (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Riksteatern söker utvecklingsledare samtida cirkus

Arbetsgivare / Ort: Riksteatern
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Om jobbet
Detta är ditt sammanhang Som Utvecklingsledare för samtida cirkus arbetar du med utveckling av Riksteaterns verksamhet inom samtida cirkus. Du stödjer och initierar, nationellt, regionalt och lokalt samarbete och konstnärliga initiativ som utvecklar, främjar och förmedlar samtida cirkus. Du initierar också utbildningsinsatser i samarbete med parterna inom branschen för vidare utveckling av konstarten.   Detta söker vi hos dig För tjänsten relevant akademisk eller konstnärlig utbildning eller motsvarandekunskaper förvärvade på annat sätt. Du har erfarenhet av att ha lett konstnärlig verksamhet eller projekt inom området. Du har god omvärldskunskap inom samtida cirkus och närliggande verksamhetsområden. Du har en etablerad och aktiv närvaro inom relevanta nätverk med koppling till samtida cirkus. Vi ser gärna att du har en god administrativ förmåga samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av budgetansvar. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av arbete inom ideell verksamhet samt erfarenhet av att ha arbetat nära arrangörsledet inom scenkonsten. Du stöttar och skapar plats åt konstnärskap som inte självklart passar in i givna ramar och ser mångfald i kulturella kompetenser som en förutsättning för att kunna verka i samtiden. Som person identifierar du visioner och långsiktiga mål samt planerar aktiviteter för att nå dit och har en god återapporteringsförmåga. Du arbetar självständigt och tar ansvar för genomförandet hela vägen till resultat. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Övrigt Tjänsten är ett treårigt förordnande på heltid med placering i Hallunda, utanför Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten och visst kvälls- och helgarbete förekommer. Kontaktinformation Karin Morell Hammarsten, Personalspecialist, 073-063 66 85 Dritëro Kasapi, Teaterchef, 08-531 99 128 Charly Wasberg Borbos, Fackförbundet Scen & Film, Avdelning 15, +46 (0)730-63 66 08 Välkommen med din ansökan senast den 21 oktober! Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Ca 37 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i riksteaterföreningar över hela landet. Som folkrörelse och nationell scenkonstinstitution bär Riksteatern ett särskilt ansvar att genom ett tydligt jämlikhets- och mångfaldsarbete skapa scenkonst som har förutsättningar att nå alla i hela landet. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Därför strävar vi efter blandad arbetskraft som med sina olika erfarenheter har förutsättningar att bredda vårt utbud av scenkonst och därmed nå en bredare publik. Vi strävar med andra ord efter mångfald på, bakom och framför scenen. Riksteatern medverkar till närmare en halv miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullberg och Riksteatern Crea är delar av Riksteatern. Läs mer på riksteatern.se
Arbetsgivare
Riksteatern
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Säljande projektledare - Sociala Medier

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Möjlighet för dig som brinner för marknadsföring, sociala medier och influencer marketing – Lovely Media i Skellefteå växer och söker dig som vill vara med på deras resa i en framtidsbransch! Om du är intresserad av sociala medier eller influencer marketing och vill arbeta med långsiktiga relationer är detta drömjobbet för dig! Om företaget Att jobba på Lovely innebär varierade arbetsuppgifter från internationella influencer marketing kampanjer till digitala marknadsföringsinsatser. Vårt mål är att vara en långsiktig partner inom digital marknadsföring och tillsammans med våra kunder få deras varumärke att växa. Alla våra kunder är olika och vi anpassar insatsen efter varje enskilt uppdrag. Vi kombinerar vår kreativitet och kunskap med företagets mål och skapar sedan strategier och kampanjer som resulterar i lyckade resultat Då efterfrågan av våra tjänster ökar behöver vi utöka kontoret med en ny kollega. Dina arbetsuppgifter Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag! Vi söker en person som har passion för försäljning och sociala medier. Som säljande projektledare ansvarar du för hela processen från första kontakt med kund till behovsanalys och utförande. Ditt uppdrag är att planera och hjälpa till att maximera värdet av våra projekt. Tjänsten ställer höga krav på förståelse för våra kunders verksamhet och behov. Du skall också ha en stark drivkraft att skapa varaktiga relationer med våra kundföretag. Du kommer att i nära samarbete med dina kollegor arbeta med arbetsuppgifter som t. ex: - Självständigt säljarbete gentemot primärt nya kunder - Löpande kontakt med kunder och samarbetspartners - Planera och genomföra mediastrategier - Jobba med omvärldsbevakning för att se till att Lovely Media även framtiden ligger i framkant inom sociala medier och annan digital marknadsföring. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har ett brinnande intresse för sociala medier och har en mycket god social förmåga. Du trivs med att knyta nya kontakter och räds inte att testa nya saker. För att kunna bidra till vår framgång ser vi gärna att du är orädd, innovativ och effektiv. Som person är du trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter. Du är en ödmjuk och målinriktad person som trivs med att samtidigt arbeta med försäljning och marknadsföring. Du är van att arbeta i ett högt tempo och har förmåga att prioritera rätt. Det är även viktigt att du är lösningsorienterad och är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer, samtidigt vill vi att du är lyhörd i dina relationer med kunder och kollegor. God engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande: - Erfarenhet från att arbeta med sociala medier eller influencer marketing - Erfarenhet av projektledning eller erfarenhet av arbete i byråmiljö - Erfarenhet av att jobba i business manager - Erfarenhet av program såsom Adobe Phothoshop, inDesing och Illustrator. Att ha en öppen och ärlig dialog med våra kunder otroligt viktigt för oss, därför lägger vi stor vikt på dina personliga egenskaper. Är du också en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i arbetet kommer du trivas bra tillsammans med oss! Information och kontakt I denna rekrytering samarbetar Lovely Media med Wikan Personal. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Tomas Vidmark, 0910-77 09 82 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 2021-10-22, urval och intervjuer sker löpande Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.