På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Konstnärlig ledare
Spela filmen

Konstnärlig ledare

Konstnärlig ledare är arbetsledare för någon form av kreativ och konstnärlig verksamhet, för t ex en teater, konserthus, museum, festival eIIer för ett evenemang.

Utbildning

Bra grundutbildning finns på Estetiska programmet. Även andra gymnasieprogram innehåller relevant grundutbildning.

Passande utbildningar kan finnas inom många olika skolformer, som högskola-/universitet, folkhögskola och yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

Utmaningen i att lyckas med yrkesrollen som konstnärlig ledare ligger bland annat i att man behöver vara en mycket kreativ, men samtidigt mycket ordningsam person för att kunna förena den fria och konstnärliga delen med den administrativa och ekonomiska delen av verksamheten.

Visa mer
Visa mindre

26 Lediga jobb

Eventkoordinator till Tekniska

Arbetsgivare / Ort: Pointpeople AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Om jobbet
Tekniska är ett science center och Sveriges största Tekniska museum som varje år lockar cirka 300 000 besökare, varav mer än hälften är barn och unga. Tekniska museet är mitt i ett stort förändringsarbete som innebär att stärka och utveckla museets roll. ”Innovationslust för en hållbar framtid” och målet är att bli det mest kreativa museet i Europa. Dit besökarna kommer för att skapa, leka och lära tillsammans i syfte att väcka intresse och nyfikenhet för teknik, naturvetenskap och matematik. Tekniska museet gör nu en stor satsning på en helt ny eventmiljö för att förstärka besökarnas helhetsupplevelse samt öka attraktionskraften i denna unika mötesmiljö där innovationen står i centrum. Vi söker dig som vill vara med på resan att fortsätta bygga upp vår eventverksamhet tillsammans med eventansvarig. Ni samarbetar både kring försäljning och marknadsföring av verksamheten samt med planering och genomförande av event. Ni koordinerar genomförandet med övrig intern personal såsom värdar, pedagoger och tekniker samt har en tät dialog med vår restaurang Tekniska by Pontus. För att lyckas med uppdraget behöver du ha erfarenhet av att sälja in, planera, koordinera och genomföra event. Allt från dagkonferenser till stora event med olika aktiviteter och middagar för upp till 500 gäster. Du kan projektleda event under hela processen från första kundkontakt, via förfrågan, förberedelser, genomförande samt uppföljning och efterarbete. Du är van att sätta ihop och koordinera det team som behövs vid respektive event. Du har erfarenhet av försäljning inom området och tycker att det är roligt med kundkontakten, både med nya och befintliga kunder. Du är van att självständigt lägga upp och planera arbetet och har en flexibel och kreativ förmåga att lösa snabbt uppkomna situationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lägst gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet inom området. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Ytterligare språk är meriterande liksom ett kontaktnät inom branschen. Vi söker två koordinatorer, en tjänst på 100% och en andra tjänst på 50% med möjlighet att gå upp i tid. Låter detta som du? Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Elisabeth Schmidt 070-564 12 84
Arbetsgivare
Pointpeople AB
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare för historiskt centrum

Arbetsgivare / Ort: Uppsala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Om jobbet
Avdelningen Konst och kulturarv, Uppsala slott Vill du bygga upp ett helt nytt besöksmål och kulturverksamhet? Uppsala historiskt centrum på Uppsala slott ska bli ett attraktivt och spännande besöksmål där slottets och stadens historia berättas för allmänheten. Låter det intressant? Sök jobbet redan idag! Kulturnämnden har gett kulturförvaltningen i uppdrag att etablera ett historiskt centrum på Uppsala slott. Med hjälp av utställningar, digitala tekniker, visningar och programverksamhet ska slottets och stadens historia göras tillgänglig för alla som bor i, verkar i och besöker Uppsala. Uppbyggnaden ska ske i samverkan med andra kulturarvsinstitutioner och -organisationer samt näringsliv i Uppsala. Uppsalas historiska centrum ska utvecklas i etapper från 2022 till 2024. Uppdraget är i projektform fram till 2024. Efter uppdraget finns möjligheter till andra projektuppdrag eller fortsättning inom Uppsala historiskt centrum. Här kan du läsa mer om verksamheten (https://www.uppsala.se/kampanjsidor/historiskt-centrum/) Ditt uppdrag Som projektledare för historiskt centrum har du huvudansvar för att utveckla konceptet och etablera verksamheten på Uppsala slott. Du har ansvar för projektets ekonomi, tidplan, kommunikation och projektmedarbetare samt svarar för att uppsatta mål och syften med etableringen kan nås. Utvecklingen av historiskt centrum drivs som projekt fram till och med 2024, för att därefter drivas i förvaltning vid löpande drift. I arbetet ingår att ta initiativ till delprojekt och insatser som bedöms relevanta och som bidrar till att historiskt centrum kan öppna för allmänheten. Du leder projektmedarbetare, konsulter och entreprenörer. I uppdraget ingår även att: • utveckla finansiering och ekonomisk samverkan genom till exempel sponsring och samarbeten • förankra och samverka projektet med externa och interna parter • representera och marknadsföra projektet i förekommande sammanhang. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk utbildning inom kulturhistoriska ämnena , arkitekturhistoria eller stadsbyggnadshistoria, och/eller museologi och/eller förmedling/pedagogik. Har du utbildning inom projektledning eller kommunikation ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har erfarenhet av arbete som projektledare eller projektmedarbetare i större utställningsprojekt, eller på museum. Det är en fördel om du har erfarenhet av att leda större projekt, utveckling inom digitala förmedlingstekniker samt arbete inom statlig myndighet eller kommun. För att lyckas i arbetet behöver du ha mycket goda kunskaper om modern utställningspedagogik och -teknik samt goda kunskaper om lagstiftningen som reglerar offentlig verksamhet. Utöver detta behöver du även ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare förstår du ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Jobbet passar dig som har en god ledarskapsförmåga. Sist men inte minst tar du ansvar, initiativ och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Upplysningar I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Helena Westin, avdelningschef Konst och kulturarv 018-727 09 86. Fackliga företrädare: DIK, Anna-Lotta Jadinge, 018-727 60 43 Vision, Denise Fjellner, 018-727 88 36. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kulturförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för den strategiska planeringen inom kulturnämndens ansvarsområde och merparten av kommunens kulturverksamhet samt verksamhet för barn och unga. Förvaltningen handlägger också stöd och stipendier till det fria kulturlivet, studieförbund och föreningslivet i Uppsala kommun. Förvaltningen består av fem avdelningar: Kulturförvaltningens stab, Bibliotek Uppsala, Fritid Uppsala, Uppsala konst och kulturarv samt Uppsala kulturskola. Avdelningen Konst och kulturarv inrymmer enheterna Biotopia/Naturskolan, Reginateatern, Offentlig konst och Uppsala konstmuseum. Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/organisation/forvaltningar/kulturforvaltningen/?selectedyear=) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetsgivare
Uppsala kommun
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

LiveOps Manager

Arbetsgivare / Ort: Paradox Interactive AB (publ) / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Paradox Interactive AB is now looking for a dedicated LiveOps Manager to join the team in Stockholm. As a LiveOps Manager your role is to manage a Live Operations Publishing team for selected internally and externally developed products. You maintain relationships and coordinate with internal and external development teams and you optimize monetization for Paradox’s live products.


Responsibilities

Product related:

  • Coordinate and prioritize live operations for select titles
  • Manage continuous launches in a live environment
  • KPI tracking and reporting for live projects
  • Propose and coordinate A/B testing
  • Optimize monetization in a live environment
  • Maintaining documentation and oversight of live operations

Organization:

  • Help building Paradox excellence within live operations
  • Train Paradox staff cross disciplines in live operations


Requirements

  • Mid-level experience in the video game industry
  • 3+ years of experience as Producer, Product Manager, LiveOps Manager or similar in a live environment
  • Extensive experience working with Live Games
  • Demonstrated experience optimizing profitability for live games, A/B testing and prioritization in a live environment
  • Experience leading and/or coordinating cross functional teams
  • Strong communication, interpersonal and leadership skills
  • Good understanding of monetization
  • Excellent English, written and spoken.


On a personal level you understand what makes Paradox’s successful games even more successful once live. You need to be a generalist who is happiest working in a lean, fast-paced environment where we achieve more with less. You are not a perfectionist and prefer to get stuff done. You have the courage to disagree and stick by your calls, even if they turn out to be mistakes. You are able to start the job running and you are always hungry to learn more and improve.


Practical information

Scope: Full time and permanent

Reports to: Executive Producer on Red Team

Location: This position is based in Stockholm



Arbetsgivare
Paradox Interactive AB (publ)
11829 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]tive.com
VISA MINDRE

Affärsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Dröm hem Sverige AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare: kultur
  • media
  • film

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

House Online söker en projektledare med god erfarenhet av att utveckla fastighetsaffärer på Internet. Någon som kan vara med och leda och sälja eller hyra ut objekten. Våra kunder är både företag och privatpersoner som behöver boende.

Arbetsuppgift

Dina arbetsuppgifter blir att skriva avtal, hyra ut objekt, boka visningar och ansvara för vissa fastighetsprojekt. Sälja och hyra ut våra olika koncept.

Du kommer vara delaktig i ledningsprocessen och praktiska utvecklingen samt den ekonomiska. Även företagsinvesteringar och olika affärsupplägg för att kunna bygga ut verksamheten, kommer att vara en viktig del av arbetsuppgifterna.

Arbetsuppgifterna kommer vara varierande och du kommer få ett stort ansvar där du kommer kunna jobba fritt inom ramarna.

Vem är du?

Du har en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad eller annan relevant utbildning. Tidigare erfarenhet av projektutveckling inom Fastighetsbranschen i minst 2 år och är tillräckligt senior för att kunna agera i rollen som ett strategiskt stöd till dina medarbetare. Vidare har du en hög kompetens kring tidiga skeden och fastighetsekonomi med tillhörande ekonomisk styrning. Kanske arbetar du idag på ett större fastighetsbolag, på konsultsidan. Har du även erfarenhet av men också intresse för hållbarhetsarbete är det en stor fördel.

B-körkort samt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska är ett krav.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som är en kommunikativ, förtroendeingivande och engagerad ledare.

Du delar med dig av din positiva inställning och entreprenörskap vilket också skapar engagemang hos dina kollegor och medarbetare.

Du har en mycket god påvisad förmåga att skapa en teamkänsla och tillhörighet och motiverar dina anställda även om dessa är utspridda på olika orter. Dessutom har du en god administrativ och strategisk förmåga samtidigt som du leder dina medarbetare tryggt framåt i förändring.

Vi arbetar men efter en strukturerad arbetsprocess med tydliga verktyg samtidigt som man verkar i en bransch som är både föränderlig och under ständig utveckling, det är därför av stor vikt att du är både framåtriktad och förändringsbenägen. Att vara en god säljare, ha bra känsla för affärer och duktig på att knyta kontakter både mot företag och privatpersoner.

* Jobba med olika arbetsuppgifter, vara ansvarsfull och noggrann.

* Jobba självständigt, men även kunna samarbeta och leda andra anställda.

Vi söker någon med lång arbetslivserfarenhet och är intresserad av att göra affärer. Det är en krav att du har jobbat med fastigheter tidigare minst 2 år.

Du skickar CV och personligt brev till:

[email protected]

Övriga frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD, Linda Gustafsson:

[email protected]


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Dröm hem Sverige AB
Stråkvägen 3
16935 Solna
Hemsida: http://www.houseonline.se
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Medarbetare till Scensommar 2022

Arbetsgivare / Ort: Växjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 6 500 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av nio förvaltningar och fem helägda bolag. Växjö kommun expanderar och näringslivet växer. Vi jobbar aktivt för att skapa en hållbar framtid bland annat genom högt satta miljömål. Vi förbättrar ständigt vår verksamhet, kan jobbet och ser behoven i samhället. Vi möter alla med respekt. Kultur- och fritidsförvaltningen arbetar för att utveckla kultur- och fritidsfrågor i Växjö kommun. Som arbetsgivare arbetar kultur- och fritidsförvaltningen för att organisation och ledarskap ska vara tydligt och främja ett gott arbetsklimat. Här får varje medarbetare synas och utvecklas. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten i våra verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Scensommar är Växjö kommuns stora sommarsatsning. Under 8 sommarveckor erbjuder vi ett brett program för både gammal och ung, allt under bar himmel och med fri entré. Programmet utmanar, överraskar och inspirerar publiken och spänner från det unika och oväntade till det breda och folkliga. Allt från teater, dans och nycirkus till konserter; jazz, klassiskt, pop och mycket, mycket mer som presenteras på olika platser i hela Kronoberg. Vi söker nu flera medarbetare som ska bidra i 2022 års upplaga av Scensommar, både samordnare och scensommarvärdar. Med hänsyn till hur pandemiläget utvecklas kan både organisation och arbetsuppgifter förändras. Scensommar bemannas av två samordnare och tre scensommarvärdar. Därutöver leds verksamheten av en projektledare från Kultur och fritidsförvaltningen som har det övergripande ansvaret. Alla som jobbar med Scensommar är projektets ansikte utåt mot artister och publik. Arbetet är varierande med högt tempo, många upplevelser och möten. I arbetsuppgifterna ingår praktiska göromål på plats före, under och efter genomförandet av våra arrangemang och tillhörande administration. Arbetet med Scensommar kan stundtals vara fysiskt krävande. Alla i teamet är med och skapar den succé som de senaste årens Scensommar varit. Som samordnare deltar du i planeringsarbetet och håller ihop själva genomförandet tillsammans med värdarna. Som scensommarvärd möter du alla deltagare och besökare. Som scensommarvärd är du ansvarig för hantering av material och en självklar värd/värdinna på plats. Hela teamet arbetar aktivt med våra sociala medier och dokumenterar framträdandena och deltar i efterarbete och utvärdering. Scensommar pågår under åtta veckor, med tyngdpunkt under juli månad. För samordnarna kan det förekomma arbete både innan och efter denna period. Ytterligare arbetsuppgifter inom kulturavdelningen kan förekomma. Arrangemangen sker både dag- och kvällstid samt under vardagar och helger. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du är en kreativ person som tycker om att träffa människor. Du behöver ha god samarbetsförmåga och kunna arbeta självständigt. Du har känsla för service och gillar ordning och reda. Arbetet innebär att du kommer ha mycket kontakt med människor stora som små, artister och andra vilket ställer krav på att du är kommunikativ, utåtriktad och flexibel. Relevant utbildning inom kulturområdet. Grundläggande IT-kunskaper är ett krav. Erfarenhet av sociala medier är ett krav. Erfarenhet av kulturarrangemang och arrangörskap är meriterande. Erfarenhet av film- och fotoproduktion är meriterande. Vi lägger stor vikt vid erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Med hänsyn till att verksamheten bedrivs för och bland barn krävs registerutdrag enligt gällande lagstiftning. B-körkort är ett krav. Kvälls- och helgarbete ingår. Tjänsterna kommer skilja i både innehåll och omfattning.
Arbetsgivare
Växjö kommun
Hemsida: https://vaxjo.se/scensommar
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.