På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lagerchef
Spela filmen

Lagerchef

En lagerchef / logistikchef ansvarar för lagerhanteringen och ser till att varor transporteras till och från lagret effektivt och problemfritt.

På vägen från producenter till kunder passerar de flesta varor ett eller flera lager där de förvaras och lastas om i väntan på att transporteras vidare. Arbetsledare och ansvarig på lagret är lagerchefen.

Utbildning

Oftast krävs det någon form av eftergymnasial utbildning. Det finns exempel på att lagerchefer är utbildade Civilingenjörer, det vill säga har femårig akademisk utbildning. Passande utbildningar kan också finnas inom yrkeshögskolan.

Bra förberedande grundläggande utbildning finns på flera av gymnasieskolans program, i första hand på Handels- och administrationsprogrammet.

Övrigt

En person med kompetens inom "lager" kan även jobba som Demand supply planner, dvs i en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

16 Lediga jobb

Lagerchef / Inköpschef / Kvalitetsansvarig till Gipeco

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om kunden: Gipeco är ett marknadsledande företag som utvecklar produkter och metoder för modern systemstädning. Företaget bedriver intensiv forskning inom hygien, miljö samt behandling och skötsel av olika ytmaterial. Kunderna är bland annat professionella tjänsteföretag samt organisationer inom kommun, stat och landsting. Företaget grundades 1967 och har en egen kemteknisk fabrik i Jönköping. Från centrallagret i Jönköping sker all distribution till samtliga kunder. Idag arbetar 16 personer på företaget och miljön kännetecknas av innovation och gemenskap. Arbetsuppgifter: Som lagerchef har du en bred roll inom områdena lager, inköp och kvalité. Du har det övergripande ansvaret över lagret vilket innebär daglig kontroll av lagerförda varor för inventering, köp och leverans. Du ansvarar även för att rätt lagervolym finns så att företaget lever upp till utlovad kundservice samt för den dagliga ledningen. I rollen har du en tät dialog med leverantörer gällande förhandlingar och upprättande av avtal kring företagets inköp av lagervaror samt därtill hörande områden. Du är även behjälplig med orderhanteringen. Då företaget är ISO-certifierat enligt standarder 9001 och 14001 ingår även det övergripande ansvaret för kvalitets-och miljöfrågor samt framtagning av hänförliga dokument, rutinbeskrivningar och utbildningsmaterial i dina arbetsuppgifter. Där innefattas också internrevisioner, avvikelsehantering samt förbättringsarbete. Du ansvarar även för att verksamheten bedrivs riskfritt och att rutiner följs. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du har även ett nära samarbete med dina kollegor, kunder och leverantörer. Profil: • Några års arbetslivserfarenhet av inköp och/eller en arbetsledande funktion • Kunskap och erfarenhet av ISO-arbete • God dator-och systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • B-körkort Vi tror att du som söker trivs i en självständig roll där du får ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi tror också att du har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter förändrade direktiv. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra samt i en roll med breda kontaktytor. Vidare är du flexibel och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt i arbetet. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: lageransvarig, inköpsansvarig, kvalitetsansvarig, lager, ansvar, inköp, inköpare, kvalitet, miljö, frågor, projekt, nyckelroll, system, leverantör, kund, städ, städning, systemstäd, innovation, Gipeco, rekrytering, Jönköping, heltid
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 25 September (1 dag kvar)

Ansök här

Arbetsledare avgående gods

Arbetsgivare / Ort: Schenker AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö genom aktiviteter som främjar god hälsa och gemenskap. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss! Till vårt distrikt i Spånga söker vi en arbetsledare till vår gods avdelning avgående/kvällsskift. Arbetsuppgifter █ Leda och fördela arbetet utifrån arbetsmetoder, processer och rapporteringsrutiner █ Personalansvar med bla utvecklingssamtal, bemanning, kompetensutveckling, rehab samtal █ Utveckla samarbete med andra avdelningar och enheter █ Följa upp fastställda mål kopplat till ekonomi, kvalitet och produktivitet. █ Åtgärda brister och avvikelser inom den egna enheten och rapportera till överordnad chef █ Tillämpa riktlinjer enligt Systematiskt arbetsmiljö arbete (SAM) █ Säkerställa att utrustningen för den fysiska godshanteringen sköts och underhålls enligt plan █ Tjänsten innefattar kontorsarbete men även arbete i produktion. Din Profil █ Erfarenhet av ledarskap █ Lätt för att motivera och engagera andra █ Efterleva framtagna och överenskommana värderingar █ Kunskaper i MS Office samt vana att arbeta i stödsystem █ För att trivas i rollen är du serviceinriktad och har lätt för att skapa nya kontakter. Du brinner för ledarskap och har lätt för att samarbeta med andra människor. Som person är du trygg och stabil. Vidare är du självgående, noggrann och trivs med en tydlig struktur. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet och stor vikt läggs på personlig lämplighet. Information och ansökan Tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Pga våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundkontroll en del av urvalsprocessen. För mer information är du välkommen att kontakta avdelningschef Andreas Jonsson mail: [email protected] Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt men senast den 27 september 2020. Vi tar inte emot CV via mejl. Intervjuer hålls löpande.
Arbetsgivare
Schenker AB
Ansökan
Ansök senast 25 September (1 dag kvar)

Ansök här

Arbetsledare till Förråd och Maskinregister

Arbetsgivare / Ort: Billerudkorsnäs Skog & Industri AB / FRÖVI
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Lagerchef

Om jobbet

Tänk om ditt jobb bjöd på nya utmaningar varje dag?

Till Underhållsavdelningen på BillerudKorsnäs i Frövi söker vi nu en Arbetsledare till Förråd och Maskinregister.

Denna enhet av underhållsavdelningen arbetar med komponentförsörjning och registerhantering över hela bruket. Avdelningens mål är att utrustningen i fabriken i Frövi ska ha en hög tillgänglighet och att rätt komponenter finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Maskinregistergruppen ansvarar för att rätt dokumentation och underlag finns för att säkerställa underhållsåtgärder och komponentförsörjning för bruket.

Vi söker dig som är intresserad av att vara med att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten samt att driva och utveckla Förråds- och registerhantering. Du ansvarar för att utveckla och effektivisera enheten så att det förebyggande och avhjälpande underhållet inom Bruket kan utföras på bästa sätt och med kvalitet.

Du initierar och deltar i tillgänglighetshöjande åtgärder med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för en stabil produktion. Förutom att planera och leda det dagliga arbetet kommer du ha personalansvar för ett antal medarbetare i Förråds och Maskinregistergruppen. I det ansvaret ingår bland annat att aktivt jobba med kompetensutveckling, att förbättra och effektivisera arbetssätt samt att jobba aktivt med frågor som berör skydd och säkerhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på dagtid.


Vi söker dig som har minst 3 års teknisk gymnasial utbildning. Önskvärt är högre utbildning inom logistik och lager eller genom annan utbildning förvärvat motsvarande kunskaper. Vi vill att du har erfarenhet från en arbetsledande befattning. Har du även vana från logistik/lager eller underhållsbranschen är detta meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


För att lyckas i tjänsten krävs det att du är serviceinriktad, målinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Du är engagerad och har förmåga att arbeta självständigt men även ser styrkan av att arbeta i team. Du har fallenheten att skapa ett gott arbetsklimat samt viljan att motivera, inspirera och utveckla dina medarbetare och medarbetarskapet.

Viktigt för rollen är att du har tydliga ledaregenskaper och trivs bra i en ledande roll. Du uppskattar att ta dig an utmaningar och utveckla samarbete såväl internt som externt och är mån om att leverera resultat och uppfylla mål.


Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan C Andersson Sektionschef Centralt Underhåll, Tel:0581-37165 eller på [email protected]


Vid frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Natasha Anderberg, HR Business Partner på 0581-37166 eller på [email protected]

Välkommen med din ansökan senast 27 september. Vi behandlar ansökningar löpande!


Arbetsgivare
Billerudkorsnäs Skog & Industri AB
FRÖVIFORS
71880 FRÖVI
Hemsida: https://www.billerudkorsnas.se/
Ansökan
Ansök senast 27 September (3 dagar kvar)

Ansök här

Lagerchef till vår filial i Bäckebol, Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Bevego Byggplåt & Ventilation AB / HISINGS BACKA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Till vår filial i Bäckebol söker vi nu en lagerchef!

Arbetsuppgifter

  • Leda och fördela arbetet på vårt lager
  • Ansvara över och coacha personalen
  • Jobba med och utveckla lagerarbetet på filialen
  • Utveckla 5S och systematik
  • Vårda kundkontakter
  • Arbeta för en god arbetsmiljö, såväl fysisk som psykosocial
  • Arbeta med Bevegos riktlinjer och policys

Kvalifikationer

Du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, varför du också tidigare i ditt yrkesliv haft personalansvar. Har du dessutom jobbat inom branschen och har kunskaper inom plåt/ventilation/isolering sedan tidigare är det ett stort plus.

Du trivs i mötet med andra människor och är tydligt orienterad till service och försöker hitta lösningar där andra kanske ser problem. Du är en driftig, engagerad person som tycker om utmaningar. Du är affärs- och utvecklingsinriktad, och vill engagera dig i filialens och regionens framgång och aktivt bidra till en positiv utveckling av arbetet och relationer inom och utanför bolaget. Att vara självgående, flexibel samt mål- och resultatinriktad är därför viktiga personliga förmågor för tjänsten.

Körkort och truckkort är krav för tjänsten.

Övrigt

Ansök snarast, då urvalet sker löpande.

Upplysningar lämnas av Platschef Basem Kurdali, på telefon: 0767-69 29 68

Bli en av oss!

Med filialer från Luleå i norr till Malmö i söder är Bevego ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering. Vi har också fyra produktionsenheter där vi tillverkar rektangulära ventilationsenheter. Bevego ingår i den världsomspännande koncernen Saint-Gobain, som grundades 1665 av Louis XIV, där första uppdraget var att producera glas till slottet Versailles utanför Paris.

Alla vi som arbetar på Bevego är en del av ett sammansvetsat team som hjälps åt mellan filialer och affärsområden. Bland våra kunder anses vi vara en mycket tillförlitlig leverantör med gott rykte, något vi är väldigt stolta över. Detta betyder inte att vi kan eller vill slå oss till ro. Tvärtom, vi ska bli ännu bättre! Vi ska etablera oss på ännu fler platser, se till att vårt sortiment ständigt uppdateras och rekrytera marknadens mest kompetenta medarbetare.

Arbetsgivare
Bevego Byggplåt & Ventilation AB
Importgatan 37
42246 HISINGS BACKA
Hemsida: https://jobb.bevego.se/
Ansökan
Ansök senast 2 October (8 dagar kvar)

Ansök här

Lagerchef till ICA Maxi Haninge

Arbetsgivare / Ort: Söderbyleden Stormarknad AB / HANINGE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Är du en coachande och engagerande chef med helhetsförståelse för lager och logistik? Då kanske det är dig vi söker!

ICA Maxi Haninge söker nu en driftig och självgående lagerchef som är sugen på nya utmaningar. Vi erbjuder en roll som du har möjlighet att utveckla i en av Sveriges största och trevligaste ICA Maxi-butiker.

Arbetsuppgifter

Som lagerchef hos oss bär du det yttersta ansvaret för vårt lager och säkerställer att rutiner och värderingar följs. Du planerar och hanterar ankommande samt utgående gods samt följer upp nyckeltal och rapporterar löpande till Butikschef. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för löpande utveckling av processer för att upprätthålla fungerande rutiner på lagret under samtliga dagar om året. Den här rollen kommer att vara en stor bidragande faktor till butikens arbete för att minska svinn. För att lyckas i rollen behöver du ha en god helhetsförståelse för logistik och transportkedjan.

Ansvarsområden

  • Daglig styrning, planering, ta emot leveranser och genomföra mottagningskontroller
  • Att skapa och implementera rutiner för lagret som gäller hela butiken
  • Säkerställa kompetens hos medarbetare som bemannar lagret på kvällar och helger genom att utbilda och hålla i möten
  • Lagerprecision, LEAN-arbete och följa upp nyckeltal för bland annat mottagningskontroller, EKP/matsäkerhet och svinn
  • Ansvar för butikens sop- och returhantering
  • Löpande rapportering till Butikschef

Profil

Vi söker dig som är en operativ, lösningsorienterad och driftig person som trivs i ett stundtals högt tempo. Du är van vid att ha eget ansvar och att driva förbättringsarbete, troligtvis har du även några års erfarenhet av ledarskap. Du har en positiv grundinställning samtidigt som du är tydlig och resultatorienterad. Andra viktiga egenskaper är att du är kommunikativ, strukturerad och att du trivs med ett nära samarbete med dina kollegor. Hög integritet och affärsmässighet är egenskaper vi värderar högt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer

  • Några års erfarenhet som lageransvarig/lagerchef
  • Eftergymnasial utbildning inom logistik (önskvärt)
  • Gärna erfarenhet från daglig-eller detaljvaruhandel
  • Goda datorkunskaper och förmåga att sätta dig in i nya IT-system
  • Du har truckkort (AB) samt erfarenhet av att framföra truck i lagermiljö

Lön

Fast månadslön

Anställningstyp

Heltid tillsvidareanställning (6 månaders inledande provanställning)

Dagtid (06:00-15:00) Förändringar förekommer vid högtider

Ansökan

Ansök direkt till den här tjänsten genom att klicka på den här länken:

https://icamaxi.hogiacloud.se/Webbrekrytering/JobApplication.aspx?ID=1100

I ansökningsformuläret bifogar du ditt CV samt ett personligt brev i vilket du beskriver ditt intresse för tjänsten och varför vi ska anställa just dig.

Sista ansökningsdag: 2020-09-30

Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

ICA MAXI HANINGE är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 260 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar samt för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi är stolta över att erbjuda ett av marknadens största sortiment av dagligvaror och kunnig och engagerad personal.

Arbetsgivare
Söderbyleden Stormarknad AB
SÖDERBYLEDEN
13647 HANINGE
Hemsida: www.maxihaninge.se

Lagerchef

Arbetsgivare / Ort: Scand. Design Online AB / Kalmar
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet

Nu söker vi dig som vill vara med och leda Sveriges bästa e-handelslager. I rollen som lagerchef har du det övergripande ansvaret för Nordic Nests hjärta, vårt lager. Din uppgift blir att, tillsammans med ett team på över 200 personer, säkerställa att vi fortsatt jobbar engagerat med våra tre grundstenar. Att skapa världens bästa kundupplevelse, att bygga världens mest motiverade team och att driva Sveriges lönsammaste e-handel. Vi är övertygade om att vi når som längst när vi jobbar tillsammans mot tufft uppsatta mål. Ett ledarskap som är nära verksamheten, som stöttar, coachar och utvecklar teamet ser vi som en självklarhet. I rollen har du sju direktrapporterande personer som i sig har personalansvar för team på mellan 10–40 personer.

Nordic Nest är på en snabb och spännande tillväxtresa! Vi vill att du fortsätter arbetet med att ständigt förbättra verksamheten, att utveckla det dagliga arbetet och samtidigt har förmåga att se och genomföra de större förändringar som behövs för att vi även framöver ska ge kunden bästa tänkbara köpupplevelse. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.

Då lagret är en central del av verksamheten kommer du i rollen som lagerchef ha dagliga kontakter med stora delar av Nordic Nest, en god kommunikativ förmåga och ett synsätt där du alltid försöker lösa uppkomna problem är därför viktigt. Du kommer många gånger vara en brygga mellan lagret och andra funktioner i företaget.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har minst 3 års erfarenhet som lagerchef eller annan befattning där ledarskap med stora team har varit den huvudsakliga uppgiften. Du är van vid att snabbt kunna anpassa verksamheten efter ändrade förutsättningar. Genom engagemang, tydliga planer och kontinuerlig uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått goda resultat med förbättrade nyckeltal över tid.

Du är en naturlig och inspirerande ledare och har mycket energi och driv. Du har en stor passion för ledarskap och drivs av att se dina medarbetare växa och utvecklas. Vi ser också att du har erfarenhet av att leda andra ledare samt har ett genuint intresse för affärer och e-handel.

Vi erbjuder dig en fantastiskt rolig och spännande tjänst i en entreprenörsdriven verksamhet med ett team av kollegor som engagerat kämpar för att utveckla verksamheten. Du kommer att vara en del i ett bolag där kunden alltid kommer i första hand, allt vi gör ska bidra till att skapa nöjdare kunder. Vi är ett bolag i en stark tillväxtfas där du kommer ha en direkt påverkan på vårt gemensamma resultat. Du kommer få arbeta med kollegor som har ett stark driv och ett resultatfokus, vilket gör att vi i perioder jobbar extra hårt och intensivt för att nå våra mål. Det är viktigt att du trivs i en kultur som präglas av ett högt tempo, där vi firar framgångar och jobbar hårt för att skapa dessa.

Tjänsten är tillsvidare med start omgående. Välkommen med din ansökan via vår karriärsida https://career.nordicnest.com/ Vi kommer att titta på ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår CPO Andreas Elmqvist andr[email protected]

Arbetsgivare
Scand. Design Online AB
Stämpelvägen 3
39470 Kalmar
Ansökan
Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)

Ansök här

Vi söker en Lageransvarig till vår verksamhet i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Heras AB / GUNNILSE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 October (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Färdigheter
Krav
  • Gaffeltruck

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

På Heras har vi en informell, öppen och en inbjudande kultur. Vi tror starkt på entreprenörskap, gemenskap och har ett stort engagemang i vårt gemensamma arbete. Idag är vi ett säkerhetsföretag med heltäckande utbud inom elektronisk och mekanisk säkerhet för områdesskydd. Vi har sedan 1952 konstruerat, tillverkat, installerat och underhållit lösningar för områdesskydd inom särskilda affärs-, samhälls- och industrisektorer.

Vi är stolta över vårt arbete, våra produkter och våra tjänster och i mer än 70 år har Heras framgångsrikt uppfyllt och överträffat kunders säkerhets- och trygghetsbehov över hela Europa. Vi skyddar det du värderar högst.

I Sverige sysselsätter vi ca 100 anställda på 6 olika platser i landet samt ett större antal underentreprenörer och i Europa är vi tillsammans 1200 experter på områdesskydd i 6 olika länder.


Rollöversikt

Nu söker vi efter en lageransvarig till vårt kontor i Göteborg. Tjänsten är på heltid och med start snarast. Tjänsten är en delad roll mellan att vara en administrativ och vara en fysisk roll där plock och lastning och lossning av material ingår. Uppgifter som förekommer är:


• Beställa lagermaterial

• Ansvarig för inventering av lagret

• Ansvarig för kemikalieskåp

• Alla in- och utleveranser för distriktet

• Beställa frakter till och från Göteborg

• Posthantering

• Allmän ordning och reda på lagret samt renhållning av utomhusytor


Vi letar efter dig som:

Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter, trivs i lagermiljö, har stor ansvarskänsla och är noggrann. Då du behöver köra truck i tjänsten ser vi det som ett krav att du innehar ett truckkörkort och det är viktigt med dator- och systemvana då alla beställningar sker i vårt affärssystem Navision. Utöver flytande svenska i tal och skrift behöver du även kunna tala och skriva på engelska då du möter personer med olika nationaliteter i ditt arbete. För att trivas hos oss tror vi att du som söker är positiv, prestiglös, ordningsam, flexibel och vill vara del av en gemenskap.

Har du arbetat i Navision innan eller om du kommer från anläggnings- eller byggbranschen är det högst intressant. Vi lägger stor vikt vid att du har ett servicetänk och är en utåtriktad person som är van vid att arbeta med andra. Att du har vana att arbeta i Excel och Word ser vi som en självklarhet.


Vad kan du erbjuda Heras?

· Kunskap inom vårt arbetsområde

· Glädje och entusiasm

· Vilja att lära och utvecklas

· Sinne för ordning och reda


Vad kan Heras erbjuda dig?

· Ett bra arbetsklimat där säkerhet alltid står i fokus

· Möjlighet att utvecklas

· En internationell arbetsplats

· Att vara del av en gemenskap


Låter detta som en intressant möjlighet så tveka inte att söka då vi kommer ha ett löpande urval.


Är du försäljare av diverse tjänster undanber vi oss din kontakt.


Arbetsgivare
Heras AB
Långavallsgatan 8
42457 GUNNILSE
Ansökan
Ansök senast 7 October (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Förrådschef till sysav i Malmö

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 October (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Sysav letar nu efter en förrådschef till enheten anläggningsunderhåll, vars uppgift är att hantera lagerhållning av reservdelar och förbrukningsmaterial för att stötta Sysavs högteknologiska anläggningar. I rollen som förrådschef kommer du initialt att arbeta med att uppdatera och vidareutveckla rutiner, processer och arbetssätt för att jobba bättre och mer effektivt framöver för att kunna serva alla anläggningar på bästa sätt. 

Ansvarsområden

I dina arbetsuppgifter som förrådschef ingår bla:
  • Godsmottagning och kvalitetskontroll av inkommande gods, dialog med leverantör.
  • Ansvar för förbrukningsmaterial och reservdelslager.
  • Inköp och beställningar av reservdelar och förbrukningsmaterial.
  • Utveckla arbetssätt och rutiner för optimal reservdelshantering.
  • Reservdelsunderhåll.
  • Kontinuerligt uppdatera reservdelsinformation i underhållssystemet (Infor EAM).
  • Inventering minst en ggr/år.
  • Arbetsledning, lönesamtal och utvecklingsdialog med 2 medarbetare.

Arbetstider

Heltid/dagtid.

Kvalifikationer

Vi ser att du har 3-5 års erfarenhet av systematiskt lagerarbete och reservdelshållning och att du har god kännedom om mekanisk och elektrisk utrustning. I grunden har du gymnasiekompetens samt svenska i tal och skrift är ett krav.
 
Det är mycket meriterande om du antingen har haft ansvar för någon form av lageroptimeringsprocess, någon form av ekonomiskt ansvar för en lagerverksamhet eller har någon form av utbildning som kan vara relevant inom tex supply chain/ingenjör/teknik/lean. Om du har truckkort är detta också positivt, men inget krav.
 
För att trivas i rollen ser vi att du är engagerad och intresserad av att göra förrådet till en ännu bättre funktion än vad den är idag genom hög servicegrad och effektiviserad lagerhållning. Som person är du resultatorienterad, vågar ta initiativ, har en god problemlösningsförmåga och ser det som självklart att samarbete är nyckel till framgång.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 

Erfarenhet

3-5 års erfarenhet av systematiskt lagerarbete och reservdelshållning.

Ansökan

Sista ansökan sker 2020-10-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekryteringen samarbetar Sysav med Randstad och ansökan sker via randstads hemsida www.randstad.se. Vid frågor vänligen kontakta Sofie Berg recruitment consultant på 0729889508.

Om företaget

Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Vår vision är vår ledstjärna: ”Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer”. Att bidra till detta är något du skriver under på när du börjar arbeta här. Då lovar vi att vara en så bra arbetsgivare för dig som vi bara kan. På Sysav får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 8 October (14 dagar kvar)

Ansök här

Lagerchef inom 3PL till Speed Group

Arbetsgivare / Ort: Speed Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 October (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Vill du leda och utveckla verksamheten på ett modernt lager inom ett av Nordens ledande bolag inom tredjepartslogistik? Som Lagerchef hos oss på Speed Group får du stor påverkansmöjlighet i ditt arbete att leda den operativa driften och den strategiska utvecklingen på vår site i Göteborg. Om tjänsten Som Lagerchef har du det affärsmässiga och operationella ansvaret för verksamheten på Speed Groups lager i Göteborg. Lagret omfattar 30 000 kvm modern lageryta och hanterar lagring för ett antal olika externa kunder.. Siten ligger strategiskt vid hamnterminalen i Arendal på Hisingen. Rollen som Lagerchef innebär att du ansvarar för den operativa driften och den strategiska utvecklingen på lagret. Ledarskap är en viktig del av tjänsten och du kommer att ha personalansvar för sju personer, som i sin tur ansvarar för ett sjuttiotal personer. Genom ett synligt och motiverande ledarskap skapar du engagemang och delaktighet, samt säkerställer att sitens arbetsledare och medarbetare arbetar utifrån Speed Groups värderingar. Ansvarsområdena som Lagerchef innefattar: - Budget- och resultatansvar - Gott ledarskap och personalansvar - Planera, leda och fördela arbetet i den dagliga verksamheten - Säkerställa hög kvalitet och produktivitet - Målstyrning och säkerställa åtgärd vid avvikelser mot mål - Arbetsmiljö och säkerhet - Strategiskt utvecklings- och förbättringsarbete - Löpande flödesoptimering och processutveckling Du kommer att arbeta i nära samarbete med sitens arbetsledare och Superusers. I ditt dagliga arbete har du även mycket kontakt med våra kunder för löpande avstämningar, och du arbetar aktivt för goda och långsiktiga kundrelationer. Som Lagerchef rapporterar du till Affärsområdeschef Logistik Väst och ingår i ledningsgruppen för Logistik Väst. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Om oss Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom logistik, bemanning, rekrytering och utbildning. Med 150 000 kvm lageryta och smarta automationslösningar är vi idag en av Nordens ledande aktörer inom tredjepartslogistik. Speed Group finns idag på tre orter; Borås, Göteborg och Stockholm. Koncernen består av sju bolag som sysselsätter totalt ca 1000 personer och har en total omsättning på drygt 700 MSEK. Speed Group grundades 2004 och sedan 2015 är Ratos majoritetsägare i bolaget. Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Läs mer på speedgroup.se. Om dig För att lyckas i rollen som Lagerchef är du trygg i din kompetens och erfarenhet inom logistik och ledarskap. Som ledare är du närvarande, motiverande och engagerade, men också tydlig. Du är van att leda genom din organisation och du har en förmåga att delegera och följa upp resultat utifrån mål och förväntningar. Krav: - Utbildning inom logistik - Flerårig erfarenhet från ledande befattningar inom lager - Goda ledaregenskaper - Förståelse för IT, WMS och processer - Affärsmässighet och ekonomisk förståelse - Goda kunskaper i svenska - Kunskap i engelska Meriterande: - Ledarskapsutbildning - Gedigen erfarenhet som ledare med personalansvar för andra ledare - Kunskap inom Lean Som person är du målinriktad, engagerad och affärsmässig. Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad och beslutsam. Du trivs i en varierande roll där du arbetar både operativt och strategiskt, nära din organisation och dina kunder. Ansökan Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag! Sökord: Lagerchef, Lageransvarig, Head of Logistics Operation, Logistics Manager,
Arbetsgivare
Speed Group AB
Hemsida: https://www.speedgroup.se/
Ansökan
Ansök senast 11 October (17 dagar kvar)

Ansök här

Avdelningschef Råvarumottagningen till GELITA Sweden AB

Arbetsgivare / Ort: Macavoy AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 October (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Brinner du för ledarskap? Är du en naturlig ledare som folk följer? Har du förmågan och uthålligheten att arbeta med frågor kring inställning och värderingar? Om företaget GELITA Sweden AB är en högt automatiserad processindustri som producerar högkvalitativa livsmedelsklassade produkter som gelatin, fett och proteinpulver. Vi är en av världens största gelatintillverkare och omsätter ca 900 miljoner kronor. Verksamheten är placerad i Stidsvig nära Helsingborg och Ängelholm. Som ledande tillverkare har företaget tagit på sig ett ansvar i branschfrågor som rör kvalitet, hygien, etik och miljö. GELITA Sweden AB ingår i GELITA gruppen som är ledande i branschen med tillverkning över hela världen. GELITA Sweden AB är certifierade enligt ISO 9001,14001 samt FSSC 22000. Läs mer på www.gelita.com (http://www.gelita.com/) Processen Tillverkningen i Stidsvig är branschledande i många aspekter och innehåller processteg som extraktion, filtrering, indunstning, separering, torkning och förpackningsteknik för att nämna några och kännetecknas av hög automatisering med effektiv energianvändning. Råvarumottagningen är det första steget i vår process vars huvuduppgift är att ta emot inkommande råvara samt förse varje tillverkningssats med rätt mängd råvara i beräknad tid. Uppdraget Till Råvarumottagningen söker vi en ledare med förmåga att leda, utveckla och utmana personalen med frågor kring värderingar, kultur och effektivitet. För att lyckas måste du ha god förmåga att hantera personal, att få dem delaktiga genom tydlig kommunikation och inkluderande ledarskap samtidigt som du har god analytisk förmåga i att identifiera förbättrings- och utvecklingsområden. Arbetsbeskrivning I rollen som avdelningschef för råvarumottagningen är du ansvarig för den dagliga och operativa driften av avdelningen. Du har budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för 22 medarbetare i ditt team som arbetar fördelat på olika skift. Du ansvarar för personalplaneringen samt leder och coachar dina medarbetare för att på bästa och effektivaste sätt säkerställa och optimera processflödet. Utredningar, analyser och dokumentation kan också förekomma såväl en som en del rapportering till koncernen. Du är drivkraften i arbetet med ständiga förbättringar avseende produktivitet för avdelningen och du presenterar de åtgärder och investeringar som behövs för att utveckla Råvarumottagningen framåt. Vem är du? Vi ser att du har flera års erfarenhet av produktionsledning i tillverkande industri. Tidigare erfarenhet av internlogistik är meriterande. Vikten av ledarskapet har förhoppningsvis kommit fram. Vi söker dig med god förmåga att involvera och få dina medarbetare intresserade och engagerade i såväl det dagliga operativa arbetet som det ständiga förbättringsarbetet. Tidigare erfarenhet från Lean/WCM filosofi är mycket meriterande. Våra medarbetare har i snitt lång anställningstid varför det är viktigt att kunna utmana och utveckla i ”rätt” takt och förstå hur man anpassar metodik och verktyg till olika förutsättningar och verksamheter. Förutom ett stort tekniskt intresse arbetar du effektivt genom att vara organiserad och strukturerad. Du är naturligt motiverad att nå mål och du har förmågan att entusiasmera och motivera din omgivning. Du kommunicerar flytande på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god IT-mognad samt är en van systemanvändare. Hur ansöker jag då denna spännande tjänst? I denna rekrytering har GELITA tagit hjälp av Macavoy AB och du ansöker med ett uppdaterat CV och ansökningsbrev på www.macavoy.se. Vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att inte vänta för länge med att skicka in din ansökan. Om du har frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta Markus Holmgren på Macavoy, 0735-19 54 81. Vi ser fram emot din ansökan! Vem är Macavoy? Macavoy AB är den lilla rekryteringsbyrån med de stora kompetenserna inom Engineering. Macavoy är specialiserad på rekrytering av chefer, projektledare och specialister med ingenjörsbakgrund. Läs mer om Macavoy på www.macavoy.se (http://www.macavoy.se) och följ oss gärna på LinkedIn för att ta del av vad som händer.
Arbetsgivare
Macavoy AB
Hemsida: http://www.macavoy.se
Ansökan
Ansök senast 11 October (17 dagar kvar)

Ansök här

Product Manager

Arbetsgivare / Ort: Mat Express Umeå AB / Umeå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 October (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Språk
Krav
  • Engelska
  • Bengaliska
  • Hindi
Meriterande
  • Arabiska

Om jobbet

Fresh Grocery in Umeå is one of the multi continental grocery store in Northern Sweden with a variety of products from Asia, Africa, Central America , Latin America and Middle East Asia. Due to high number of immigrant and food lovers from Sweden, the demand of continental food is increasing rapidly. So now we have also started our companies as a distributor of food products for different type of restaurant and kiosks in Northern Sweden. Since we are growing bigger, we need a very skilled and young professional Product manager who has been working on the industry for last few years with multi language skills, also has already establish contact with supplier in South East Asia and Latin America. Also you have to be very organize with product quality, quantity and pricing strategy since market is very competitive. If you feel to join our team, please submit your CV.

Arbetsgivare
Mat Express Umeå AB
Ekonomstraket 1
90730 Umeå
Ansökan
Ansök senast 13 October (19 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Gruppchef Lager till Tikkurila i Nykvarn

Arbetsgivare / Ort: Proximo Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 October (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden. I Sverige har Tikkurila Sverige AB drygt 300 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med – mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro och Beckers. Vi har produktionsanläggningar i nio länder och rankas som en av de ledande färgtillverkarna på samtliga av våra största marknader; Sverige, Ryssland, Finland, Polen och de Baltiska länderna. Totalt är koncernens produkter tillgängliga i över 40 länder. Vi vill utveckla miljöanpassade, inspirerande och användarvänliga lösningar som möter våra kunders och användares behov. Vi arbetar aktivt med att med hjälp av vår kunskap och erfarenhet hjälpa till att driva färgbranschens utveckling av nya produkter och lösningar framåt på ett hållbart, ansvarsfullt och bra sätt. Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden. I Sverige har Tikkurila Sverige AB drygt 300 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med – mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro och Beckers. Vi har produktionsanläggningar i nio länder och rankas som en av de ledande färgtillverkarna på samtliga av våra största marknader; Sverige, Ryssland, Finland, Polen och de Baltiska länderna. Totalt är koncernens produkter tillgängliga i över 40 länder. Vi vill utveckla miljöanpassade, inspirerande och användarvänliga lösningar som möter våra kunders och användares behov. Genom vår kunskap och erfarenhet arbetar vi ansvarsfullt med utveckling av nya och hållbara produkter och lösningar. Gruppchef Lager till Tikkurila i Nykvarn Vill du bli en del av en gemenskap som präglas av högt tempo, engagemang, delaktighet, och arbetsglädje? Är du en ledare med ambitionen och förmågan att vara närvarande, delaktig och se till alla medarbetare och på så vis bidra till vår framtida resa? Nu söker vi en gruppchef till vår anläggning i Nykvarn! Som gruppchef hos oss kommer du att ha personalansvar för 15-20 (kollektiv och tjänstemän) medarbetare fördelade inom olika områden. Du kommer att leda din grupp till goda resultat genom att löpande följa upp och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ansvarar för gruppens leverans inom följande områden: • Mottagning och sammanställning av kundorder från Tikkurila Sverige och Alfort & Cronholm för transport. • Fraktdokumentation. • Bokning av transporter. • Inlagring. • Återrapportering av kundorder. exportdokumentation. • Nyansering. • Mottagning av leveransanmärkningar från kund. • Avvikelserapportering. • Exportdokumentation, Skandinavien. Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där viktiga delar är genom ett coachande ledarskap motivera, engagera och inspirera. Som gruppchef följer du upp resultat och utvecklar verksamheten tillsammans med gruppen. Vem söker vi? • Erfarenhet från en ledande roll med personalansvar • Erfarenhet från lager / logistikverksamhet • Erfarenhet av att ta fram och implementera rutiner och processer • Erfarenhet från samarbete med många olika motparter internt såväl som externt • Erfarenhet av att driva strukturerat förbättringsarbete • Erfarenhet av att arbeta i affärssystem • Grundläggande kunskaper i ekonomi och nyckeltalsstyrning • Vi ser gärna akademisk examen eller likvärdigt Vi söker dig som har en stark drivkraft och mycket god samarbetsförmåga. Vi vill att du är strukturerad och engagerad i dina arbetsuppgifter och du har ett genuint intresse för människor och ledarskap. Du vill ständigt utveckla dig, din grupp, din verksamhet. Det är viktigt med en förståelse för processerna och att du trivs med det operativa men samtidigt har helhetsperspektivet och den analytiska förmågan att se vad som kan förbättras. Vi erbjuder Detta är en fantastisk möjlighet att få arbeta i direkt anslutning till och i nära samarbete med produktionen. För dig som älskar lager, logistik och distribution kan det inte bli bättre! Du får arbeta med drivna och duktiga medarbetare i en organisation med stolthet över produkter och säkra leveranser. I denna rekrytering samarbetar Tikkurila med Proximo och ansvarig konsult Kristofer Zidén tel 070-668 63 99. Var snabb med din ansökan, vi genomför urval löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Proximo Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast 16 October (22 dagar kvar)

Ansök här

Lageransvarig till vår kund i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Jovi Konsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 26 October (1 månad 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Har du tidigare erfarenhet som lagerchef och vill fortsätta utvecklas tillsammans med vår kund? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som lagerchef har du yttersta ansvaret för kundens lagerhantering och du ser till att varor transporteras till och från lagret på ett problemfritt sätt. Du säkerställer att arbetet sker så effektivt som möjligt och du har personalansvar för medarbetarna på plats. Att vårda varje kund kommer naturligt för dig och du arbetar för en trygg och god arbetsmiljö. Din bakgrund Du har relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet av liknande tjänst. Du är en omtyckt ledare och känner stort ansvar för ditt arbete. Som person är du en problemlösare, positiv och gillar att se resultat. Du har både körkort och truckkort. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Om företaget Företaget finns i Göteborg. Vi berättar mer om kunden vid intervju hos oss. Om oss På Jovi har vi en samlad erfarenhet om 30 år av uthyrning av personal. Vår styrka är våra medarbetare och våra härliga konsulter är en stor del av vår framgång. Vi vill vara bemanningsföretaget med mer närhet, tillgänglighet och hjärta och vi är övertygade om att det är en anledning till att vi nu har fantastiskt nöjda kunder inom diverse branscher i Göteborg och hela Västra Götaland.
Arbetsgivare
Jovi Konsult AB
Hemsida: https://www.jovikonsult.se
Ansökan
Ansök senast 26 October (1 månad 2 dagar kvar)

Ansök här

Lageransvarig 100% (vikariat)

Arbetsgivare / Ort: Elgiganten AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (1 månad 6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Är du målinriktad, plikttrogen, ärlig och har en hög grad av ansvarstagande– då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Lageransvarig! Som lageransvarig ansvarar du för hjärtat i butiken samt att ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierade som kräver en noggrannhet och en effektivitet. Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap. Du säkerställer att ditt team får den utbildning, verktyg och kunskap som krävs för att utföra arbetet men även utvecklas.Som Lageransvarig vet du hur viktigt det är att vara lösningsorienterad,när du är på jobbet så kommer varorna in från leverantörerna och ut till kunderna precis som du har planerat och alla systemen är uppdaterade. Är kunderna glada och kollegorna nöjda, så har du har lyckats i ditt arbete. Arbetsuppgifter: Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör! Tydlig riktning och målsättning Rapportera teamets resultat Utveckla och motivera medarbetare Säkerhet & Arbetsmiljö Ansvarsområden: För att lyckas som lageransvarig är du en handlingskraftig person som är ambitiös och ger allt för att utveckla, motivera och driva ditt team till att nå uppsatta mål. Genom att vara en god kollega hjälper du människor runt om kring dig att utvecklas.Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas. Fördelar arbetsuppgifter till ditt team Coachar ditt team mot utveckling Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås Se till att varuhusets följer den rådande butiksstandarden Logistik och saldokontroll Vi söker en Lageransvarig som.. Har god dokumenterad erfarenhet av rollen Visar stort engagemang och har uthållighet Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära Har du dessutom Truckkort är det en bonus. Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder Avtalsenlig lön och pension Förmåner inom friskvård och personalköp Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare Goda karriärmöjligheter På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Carina Stenholtz på [email protected] Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera tjänsten kan tillsättas omgående innan sista ansökningsdatum är slut. Observera att vikariatet sträcker sig till den 30 April 2021. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Arbetsgivare
Elgiganten AB
Ansökan
Ansök senast 30 October (1 månad 6 dagar kvar)

Ansök här

Lagerchef till uppdrag norr om Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Avanzera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 November (1 månad 15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Vårt uppdrag: Vår kund, världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning söker lagerchef till ett team på 8 personer. I företaget får du ett utvecklande arbete och vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag. Vår kund ser sin personal som en tillgång och har därför genom åren skapat en god och trivsam atmosfär som du kommer vara med att fortsätta att utveckla. Uppdraget pågår under ett år med intention till överrekrytering. Tjänsten är på heltid och är belägen norr om Stockholm. Detta är till en början ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester, friskvårdsbidrag och tjänstepension. Arbetsuppgifter: Som lagerchef kommer du att ansvara för ett team på 8 personer. Dina främsta arbetsuppgift kommer vara att fördela arbetet inom gruppen. Ansvara för god ordning på arbetsytor och på lagret. Se till att inventering genomförs löpande och inköp av förbrukningsmaterial görs. Dokumentera och rapportera olyckstillbud och avvikelser. Driva förbättringar avseende lagergruppens arbetssätt och rutiner. Du kommer ansvara för driften på lagret och arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer rapportera till Vd:n. Exempel på arbetsuppgifter: - Logistik & leverans samt att fördela, koordinera och leda arbetet på lagret operativt - Samordna leveranstransporter, hantera lagerfrågor på ett effektivt sätt - Agera ledare, coacha sin personal, löne- och utvecklingssamtal och se till att gruppen trivs - Sätta upp mål och handlingsplaner samt förbättra strukturen och öka tydligheten Din bakgrund: Vi söker dig som har erfarenhet av logistik, lagerarbete samt ledarskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin sedan tidigare. Krav att du har minst 3-årigt gymnasium. Goda datakunskaper krävs samt goda kunskaper i Microsoft Office. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Körkort B samt truckkort är ett krav. Har du arbetat i SAP, har du erfarenhet från Lean ses det som meriterande. För att lyckas i rollen krävs att man arbetar strukturerat och har en organisatorisk förmåga. Vi ser att du är driven och ser till att genomföra arbetsuppgifter. Vi ser också att du är serviceinriktad, ödmjuk och har ledaregenskaper. I rollen krävs det att man är lyhörd och ser sina anställda. Du ska vara van vid att arbeta operativt och ha en ödmjukhet gentemot dina kollegor, så att ni tillsammans bidrar till företaget uppsatta mål. God kommunikation krävs både till sin personal samt till övriga kontaktytor i företaget samt ut till kunder och leverantörer. Du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi det som positivt om både kvinnor och män söker tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss: BEMMANING MED PERSONLIGT ENGAGEMANG: Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera
Arbetsgivare
Avanzera AB
Hemsida: http://www.avanzera.se
Ansökan
Ansök senast 8 November (1 månad 15 dagar kvar)

Ansök här

Lagerchef

Arbetsgivare / Ort: Greenfood AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 20 December (2 månader 26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-03
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Ewerman ingår i Greenfood-gruppen som 2019 omsatte ca 5,3 miljarder kronor och har drygt 1500 anställda. Verksamheten är bred och inom våra tre affärsområden är vi med i hela livsmedelskedjan - från odling, förädling och leverans till ögonblicket då konsumenten sätter gaffeln i sin mun. Greenfoods affärsområden är uppdelade i; Picadeli, Food Solutions och Fresh Produce. Varumärken inom koncernen är t ex: Picadeli, Wrapson, Daily Greens, SallaCarte & Mästerkockarna. Vi söker nu en Lagerchef till Helsingborg. De senaste två åren har Ewerman genomgått en positiv förändringsresa. Det har skett ett förbättringsarbete kring kulturen inom företaget och effektiviseringsprocesser har införts. På vårt stora lager har vi hittat en grundstruktur med genomtänkta strategier och ett målarbete som vi känner oss stolta över och som vi vill fortsätta driva i rätt riktning. Om tjänsten: Vårt stora fokus på lagret är att skapa enkla processer med tydliga mål där det ska vara lätt att göra rätt. Nu vill vi att du som vår nya Lagerchef förvaltar det goda arbetet som är gjort, i kombination med att fortsätta driva utvecklingsarbete tillsammans med ledningsgruppen inom Logistik. Du rapporterar direkt till Logistikchefen, som för övrigt är en omtyckt och drivande chef. Ni har ett nära samarbete i de strategiska frågorna, medan du driver det operativa och dagliga arbetet självständigt. Vi har ett stort lager med totalt ca 130 medarbetare, vilket innebär att i rollen som Lagerchef har du ett övergripande ansvar att samordna hela lagerverksamheten, leda och utveckla personalen och säkerställa att ni håller er inom den rambudget som är satt. Ewerman har fokus på kundlöften, dvs rätt kvalité i rätt tid på ett kostnadseffektivt sätt. I det operativa arbetet ansvarar du för medarbetarfrågor, resurser och bemanning, den systematiska arbetsmiljön, informationsflödet, utveckling och förbättringsarbete av arbetsrutiner, kontakter med leverantörer, inköp av produktions- och förbrukningsmaterial. Du jobbar hela tiden i linje mot de övergripande strategier och mål som finns eller sätts upp. Som stöd har du lageradmin, planeringspersonal och 14 Team Leaders. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning logistik eller ekonomi samt har arbetslivserfarenhet av att driva främst operativa frågor, men även strategiska inom lager/logistik. Du har också flera års erfarenhet av att leda ett stort antal medarbetare, vilket också innebär fokus på effektivitet, kostnadsmedvetenhet, kvalitet och leveranssäkerhet. Du har förmågan att coacha andra genom att vara en närvarande, analyserande och kommunikativ lagspelare. Du trivs med att förvalta det som är bra, parallellt med att fortsätta arbetet med att skapa effektiviseringar och förbättringar framåt (Lean). Ledaregenskaper som att vara objektiv och konsekvent är oerhört viktigt. Det är också viktigt att du trivs med stora komplexa flöden och snabbrörliga produkter. Tjänsten kräver förståelse för arbetsrättsliga frågor samt mycket goda arbetsmiljökunskaper. Om Ewerman: Vi önskar en bra arbetsmiljö och mångfald och ser gärna både manliga och kvinnliga sökanden. Utdrag ur belastningsregister kommer att efterfrågas. Ewermans kultur kännetecknas av engagemang, pålitlighet och inspiration. Vi är schyssta och försöker göra saker enkelt och effektivt. Vi vill inspirera till ett hälsosammare samhälle genom att koppla samman människor med prisvärd, god och hälsosam mat. Hur söker du? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malin Holm. Ni söker tjänsten genom att klicka på sök tjänst. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila: [email protected] Tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt, vilket gör att urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om oss är du välkommen att besöka vår hemsida, www.ewerman.se.
Arbetsgivare
Greenfood AB
Ansökan
Ansök senast 20 December (2 månader 26 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.