På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lageransvarig
Spela filmen

Lageransvarig

Arbetsuppgifter som lageransvarig kan innefatta ansvar för inköp, systemutveckling, lagerhållning, kvalitet och leveranser samt för att säkerställa att kunder får leveranser som är kvalitetssäkrade ur alla aspekter.

Arbetsuppgifter kan inkludera följande arbetsmoment:

  • Utföra samt följa upp all inköpsrelaterad verksamhet
  • Analysera och göra prognoser av lagerhållning
  • Utveckling och anpassning av affärssystem, interna rutiner och arbetssätt
  • Initiera och driva projekt för att förbättra kommunikationen mellan lager och säljavdelningarna
  • Utveckla och kvalitetssäkra leveranser
  • Hantera inleveranser och följa upp flödet vid lagerställen
  • Hantera utleveranser och speditionsärenden
  • Säkerställa strukturen på komponenter i lager
  • Identifiera nya produkter samt leverantörer
  • Förhandla och implementera avtal med leverantörer
  • Underhåll och utveckling av relevanta kvalitetssystem

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som gör att man kan passa bra för yrkesrollen är, att man är ansvarstagande, noggrann, serviceinriktad, kvalitetsmedveten, strukturerad och har förmågan att agera snabbt. 

Övrigt

En person med kompetens inom logistik / spedition kan arbeta som Demand supply planner, dvs i en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

92 Lediga jobb

Trafikledare distrikt Jönköping

Arbetsgivare / Ort: Schenker AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss! Schenker AB distrikt Jönköping söker dig som gillar trafikledning. Om du har en positiv inställning till lagarbete och gillar när tempot ibland är högt erbjuder vi jobb i en miljö där laganda och trivsel är viktiga faktorer. Arbetsuppgifter * Som trafikledare ingår du i ett arbetslag som ansvarar för planering, samordning och optimering av avgående godstransporter * Dina arbetsuppgifter består av täta kontakter med kunder, transportörer och medarbetare inom företaget * Administrativt arbete dagligen, såsom att ta emot bokningar från våra kunder via telefon, mail eller via EDI * Delvis arbeta med kunddesk arbete för några av våra större kunder. Din Profil * Du är drivande, kommunikativ och målinriktad * Du trivs med operativt arbete där planering och struktur ligger till grund för att lyckas * Din ledstjärna är kvalitet, du sätter kunden i fokus och du gillar att hantera flera uppgifter samtidigt * Du gillar att jobba i team men kan även jobba självständigt * I din bakgrund ser vi gärna några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller erfarenhet som chaufför. * Du har vana vid att arbeta i produktionsplaneringssystem eller liknande. * Du har utbildning på gymnasienivå och gärna även utbildning inom Transport och Logistik eller arbetserfarenhet som motsvarar utbildningen. * Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift Information och ansökan Arbetsplatsen är placerad på vår terminal i Jönköping. Tjänsten är ett vikariat tom januari 2022 på heltid med tillsättning omgående. Din ansökan med CV och personligt brev skickar du senast 2021-05-12. Intervjuer kommer att ske löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt tid. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Ulf Axelsson, gruppchef trafikledning 036-183213 eller Marita Ivarsson, Network & Linehaul 036-183142. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Schenker AB
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare med fullt körkort

Arbetsgivare / Ort: Nordlog Skandinavien AB / Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Nordlog Skandinavien AB söker fler medarbetare. Vi söker dig som har kört ett antal år men som vill bredda dig lite och är intresserad av en varierande arbetssituation. Vi växer och behöver någon som kan vara med på flera ställen inom företaget. Ena dagen sitter du på kontoret medans andra dagen är du ute och kör en tur till Falkenberg med bil och släp eller lossar bilar på terminalen.

Arbetstid: dagtid må-fr

Vana av körning med bil och släp är meriterande. Vi söker dig som är flexibel och som vill vara med och växa med bolaget. I rollen finns stora möjligheter att utvecklas och få utökat ansvar.

Krav: C behörighet, YKB, Digitalt förarkort och truckkort.

Lön enligt överenskommelse.

#jobbjustnu

Start omgående eller enligt överenskommelse

Arbetsgivare
Nordlog Skandinavien AB
Ryssnäsgatan 10
50464 Borås
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Lagerchef - Södra Stockholm

Arbetsgivare / Ort: PERI Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Lagerchef

Språk
Meriterande
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Till vår verksamhet i södra Stockholm söker vi nu en operativ lagerchef som vill vara med och utveckla både verksamhet och medarbetare mot goda resultat.

Du kommer vara nyckelpersonen i att driva vår dagliga verksamhet på vårt lager med ställningsmaterial. Förutom att ha det övergripande ansvaret på lagret, ingår också att leda en liten grupp av medarbetare. Som ytterligare stöd har du ett gäng mycket dedikerade och ansvarsfulla medarbetare på lageradministrationen på huvudlagret i Skogås.

Det här söker vi hos dig:

  • Vi vill att du har erfarenhet av att driva arbete inom operativ lagerlogistik samt att leda personal
  • Du bör ha ett utpräglat LEAN-tänk och god förståelse för flödesproblematik där effektivitet och kvalitet är din målsättning
  • Du ska ha vana att arbeta med olika datasystem och administrativt kunna hantera transportplanering, returer och leveranser
  • I ditt arbete är du strukturerad och resultatinriktad samt ansvarstagande och hittar vägar för problemlösning.
  • Som person är du lätt för att skapa bra relationer och kommunicera
  • Vi tror att du är en person som trivs i organisationer som präglas av entreprenöriell anda där du dagligen jobbar på en tät dialog med våra säljare och där kunden är i fokus.
  • Du kommunicerar fritt på svenska och engelska och du har B-körkort samt truckkort


Det här vill vi gärna erbjuda vi dig:

Vi är i en spännande utvecklingsresa och det finns stora möjligheter att påverka tjänsten. Vi erbjuder alla anställda friskvårdsbidrag och massage och varje år har vi konferenser och sommar- och julfest. I PERI Sverige är vi idag 160 anställda, men den internationella miljön märks av dagligen. Kulturen är familjär och grundas i våra värdeord: Entreprenörsdrivna, Pålitliga, Respektfulla och Engagerade.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad hos företaget i Dåntorp. Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 30 april 2021.

PERI har valt rekryteringsväg och undanber sig därför kontakt med rekryteringsbolag.

Arbetsgivare
PERI Sverige AB
Hemsida: www.peri.se
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Operativ Lagerchef

Arbetsgivare / Ort: Carpetvista AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du en stark operativ ledare inom lager och logistik med ett stort intresse för e-handel? Vi söker dig som vill kliva in i en nyckelroll hos CarpetVista under vår fortsatta expansion och framgångsresa. Har du en förmåga att bygga en stark laganda och driva förbättringsprocesser? Då kan det vara dig vi söker till denna tjänst! Om rollen Som operativ lagerchef kommer du att leda ca 15 medarbetare mot ökad effektivitet i lagerhanteringen (godsmottagning, inlagring, plock och pack) och strategiskt skapa förutsättningar för en förbättrad lagerstruktur. I rollen ingår också att jobba operativt med sedvanliga arbetsuppgifter på lagret. Till hjälp finns även teamledare som är underställda lagerchefen. Samverkan med andra funktioner (såsom inköp, och kundtjänst) inom företaget är en viktig del i denna roll. Du ser till att verksamheten på avdelningen drivs i enlighet med lagar, policys och regler samt utför det systematiska arbetsmiljöarbetet i enlighet med delegeringsordningen. Vidare ansvarar du även för daglig styrning/uppföljning av måltal/produktivitet. Du rapporterar till vår Chief Operating Officer. Din profil Du är en ledare som tror på att lyckas genom att agera förebild för gruppen. Vi söker dig som är van vid att driva effektivitet i processer i det dagliga arbetet på lagret. För att lyckas i rollen ska man trivas i ett företag med högt tempo och i en kultur där man sätter kunden och teamet främst samt där rak och ärlig kommunikation är nyckeln till framgång. Vi tror att du har en relevant utbildning samt har jobbat några år i en liknande roll. Som person är du noggrann, strukturerad, kommunikativ och en mycket god teammedlem. Då företaget befinner sig i en stark tillväxtfas är det viktigt att ligga i framkant med förmågan att utveckla rutiner, processer och system men även förmåga att jobba strategiskt. Du är en van användare av olika affärssystem och Excel. För att kunna driva utvecklingen framåt i en snabbväxande verksamhet, ställs höga krav på förståelse för teknisk infrastruktur inom lagerverksamhet, Rätt person för rollen - Har erfarenhet av ledarroll inom lager eller logistik, gärna inom e-handel. - Har lång erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och OSA. - Har vana av facklig samverkan. - Är en trygg och förtroendeingivande ledare som har en stark kommunikativ förmåga. - Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi erbjuder: - Möjlighet att utveckla och optimera lagerverksamheten i en rolig och utmanande arbetsmiljö. - Bli en del av ett internationellt team och bidra till en arbetsplats där alla älskar att gå till jobbet. Våra förmåner: - En företagskultur med starka värderingar - En arbetsplats där vi firar våra framgångar - Trevliga och drivna kollegor - Gratis kaffe, fika och frukt - Frukost på torsdagar - Generös personalrabatt - Generöst friskvårdsbidrag - Massage under arbetstid Övrig information - Start: Omgående - Omfattning: Heltid - Lön: Enligt överenskommelse - Placering: Frihamnen, Malmö CarpetVista är Europas ledande online-handlare av mattor med ett framgångsrikt track-record av lönsam tillväxt under de senaste +10 åren. Vi driver två varumärken, CarpetVista och RugVista, med webbutiker på lokala språk i 18 länder där vi erbjuder det bästa och bredaste mattsortimentet online. Vår vision är att bli navet i den europeiska mattindustrin med extra fokus på att driva en hållbar utveckling i de geografiska regioner där vi är verksamma Vi behandlar ansökningarna löpande, skicka därför din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Carpetvista AB
Hemsida: https://www.carpetvista.com
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare till Bubbleroom, Logent

Arbetsgivare / Ort: Logent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 14 maj (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
Om tjänsten Är du en engagerad och analytisk arbetsledare inom lager och logistik? Brinner du för förändringsarbete och är bra på att driva projekt och utveckling inom lager? För dig som vill ingå i ett logistikteam i framkant och skapa lagerverksamhet i toppklass ska söka tjänsten som Arbetsledare hos oss på Logent och vår lagerverksamhet för Bubbleroom i Borås! Som Arbetsledare kommer du att ansvara för den dagliga driften i lagerverksamheten i partnerskap med Bubbleroom. Du har personal- och resultatansvar och leder och coachar ditt team som omfattar 4 teamleaders och cirka 50-70 lagermedarbetare. Förutom att tydliggöra mål, följa upp resultat och rapportera så kommer du tillsammans med Site Manager initiera och driva olika projekt för utveckling av lagerverksamhetens rutiner och processer. Du kommer också ägna tid åt teamwork och bygga engagemang och arbetsglädje bland dina medarbetare på lagret. Arbetsuppgifter: • Leda och fördela arbetet i ditt team • Agera förebyggande för att minimera produktionsstörningar och hitta effektiva lösningar • Följa upp nyckeltal, gemensamma aktiviteter och rapportera • Fullt personalansvar, exempelvis gällande introduktion, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och bemanning • Genomföra gruppmöte enligt uppsatta rutiner • Ta fram underlag för att driva utvecklingsprojekt och förbättringsåtgärder • Assistera Site Manager med att planera det dagliga och långsiktiga arbetet; kostnader, tidsåtgång och schemaläggning Som Arbetsledare rapporterar du till Site Manager, tjänsten är på heltid måndag till fredag. Din profil Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av en liknande roll med personalansvar i en lagerverksamhet. Du har god systemförståelse, erfarenhet av att arbeta i något WMS-system och grundläggande kunskaper i ekonomi och nyckeltalsstyrning. Du uttrycker dig väl både på svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du erfarenhet av 5S och att driva strukturerat förbättringsarbete enligt Lean är det meriterande. Du är en närvarande, kommunikativ och coachande ledare. Du är målmedveten, tydlig och strävar alltid efter att skapa rätt förutsättningar för personalen att lyckas i arbetet. Du är analytisk och strukturerad, följer upp resultat och motiveras av att driva förändringsarbete och olika typer av projekt för att effektivisera och bidra till att uppsatta mål nås. Som person är du relationsskapande och trivs i en roll med många kontakter och samarbete med andra. Du har ett stort engagemang och motiveras av att utveckla dig själv, din grupp och den verksamheten du ansvarar för. Intresserad av tjänsten? För dig som vill utvecklas och ta nästa steg i karriären kommer rollen som Arbetsledare hos Logent och Bubbleroom vara både utmanande och rolig. Sök tjänsten och ta chansen att få vara med om en spännande utvecklingsresa inom lager och logistik. Urvalsarbetet kommer att ske löpande under processen så vänta inte med att skicka in din ansökan och CV via annonsen, vi har dessvärre ingen möjlighet att ta emot din ansökan via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på 070-722 77 59 eller [email protected] Välkommen att söka tjänsten! Om Logent Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logent Lager är ett affärsområde som erbjuder drift och utveckling av logistik inom lager och distribution genom outsourcing eller insourcing. Vi erbjuder kompletta lagerlösningar med mervärdestjänster som ger våra kunder kostnadsfördelar vid drift av hela eller delar av logistiken. Läs mer på www.logent.se
Arbetsgivare
Logent AB
Hemsida: http://www.logent.se
Ansökan
Ansök senast 14 maj (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.