På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Logistikchef
Spela filmen

Logistikchef

En logistikchef sitter ofta i företagets ledningsgrupp och har en av de nykelroller i utvecklingsarbetet.

På många företag ingår logistikchef i ett team tillsammans med de som arbetar med försäljning och logistik.

Andra befattningar inom logistik, varuflöden och transportekonomi är bland annat: speditör, logistiker, projektledare, informatör, upphandlare, inköpare, inköpsassistent, distributionsansvarig/distributionsadministratör, logistikkonsult och platschef.

Utbildning

Oftast krävs det någon form av eftergymnasial utbildning.

Många logistikchefer är utbildade Civilingenjörer, det vill säga har femårig akademisk utbildning.

Gymnasial grundutbildning finns bl a på Handels- och administrationsprogrammet.

Övrigt

En person med kompetens inom logistik och spedition kan arbeta som Demand supply planner, dvs i en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

29 Lediga jobb

Varuförsörjningschef till Nybergs Deli

Arbetsgivare / Ort: Wise Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Om rollen Tjänsten är nyinrättad med fokus på effektivisering och utveckling av processer. Som Varuförsörjningschef ansvarar du för varuflödet (supply chain management) med syfte att förbättra och effektivisera företagets flödesprocesser med leverantörer och kunder. Målsättningen är att leverera rätt kvalitet i rätt tid till lägsta möjliga kostnad och för flödet i sin helhet. Tjänsten är placerad i Johanneshov. Under hösten 2021 flyttar vi in i nya moderna lokaler i södra Stockholm. Du rapporterar till Fabrikschef och ingår i dennes ledningsgrupp. Du är proaktiv och drivande och kommer ha en viktig roll när vi utvecklar Nybergs Deli mot nya framgångar. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter Leda och styra underställd personal (4 personer) inklusive introduktion, utbildning och handledning för det arbete som positionen kräver.Ansvara för budget och inköp av råvaror, material och tjänster. Bedöma leverantörers förmåga att leverera säkra och kvalitativa produkter. Kommunicera tydligt och verka tillsammans med andra funktioner som t ex försäljning för att snabbt och effektivt anpassa produkter och processer efter marknadens behov. Säkerställa att kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö och IT-policyn samt företagets förhållningssätt och prioriteringspyramid efterlevs. Om dig Du har relevant utbildning/erfarenhet inom inköp och varuförsörjning. Meriterande om du är insatt i livsmedelsbranschen. Vi kräver goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office-paketet och andra administrativa verktyg och program. Du är van att arbeta i projektform och har gärna arbetat med ”Lean” som ett begrepp i utveckling av processer. Du präglas av noggrannhet, ordning och reda. Du är prestigelös, ser vad som behöver göras samtidigt som du har ”skinn på näsan” och vågar säga ifrån. Du är van att arbeta i rätt tempo och kan hålla deadlines. Du är förtroendeingivande med en stor integritet. Du är resultatinriktad, driven och har förmågan att utveckla nya arbetssätt på ett innovativt sätt. Vi ser även att du är en initiativrik person som har lätt för att prioritera, fokusera på lösningar och möjligheter. Om företaget Nybergs Deli är ett familjeföretag med visionen "Bra mat till alla" som för oss innebär att vi erbjuder ett noggrant utvalt och varierat sortiment av god och bra mat som alla har råd med. Vi är ca 80 anställda på Nybergs Deli, fördelade på kontor och flera produktioner. Familjeföretaget har anor från 1927 då farfar Allan Andersson kom till stan. Företaget drivs sedan 1991, i samma entreprenörs- och kvalitetsanda av Allans barnbarn. Även om mycket har förändrats och moderniserats genom tiderna så går det kompromisslösa kvalitetstänkandet fortfarande som en röd tråd genom det dagliga arbetet. Du kan läsa mer om oss på www.nybergsdeli.se Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på [email protected] eller 076-620 29 52. Vi ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se dock senast den 2 mars 2021. Urval påbörjas omgående då tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.
Arbetsgivare
Wise Professionals AB
Hemsida: www.wise.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsdrivna Produktchefer till Ahlsell i Malmö!

Arbetsgivare / Ort: Tng Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Vi söker affärsdrivna och engagerade Produktchefer som vill arbeta inom området anläggning och förvaring! Ahlsell växer och behöver nu förstärka sitt kategoriteam inom anläggning och förvaring med två Produktchefer! Du kommer att få en central roll, där du driver och ansvarar för ett produktområde som fokuserar på förvaring, lyft och hantering eller torkmaterial och hygienprodukter på den svenska marknaden, samtidigt som du samarbetar tvärfunktionellt i den nordiska organisationen. Motiveras du av att driva försäljning och lönsamhet och vill underhålla och utveckla sortimentsstrategier? Trivs du i en roll där du bygger relationer, förhandlar och är Ahlsells ansikte utåt? Då har vi en tjänst för dig! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Ahlsell är en organisation med ett stort engagemang och öppet arbetsklimat, där du ges ansvar och möjligheter att utvecklas. Våra värderingar – Ansvar, Öppenhet och Enkelhet – vägleder oss i vardagen. Vi på Ahlsell strävar efter att göra tillvaron enklare för våra medarbetare och kunder. Våra kunder är proffs som bygger, installerar, reparerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du dagliga utmaningar och gör deras vardag enklare. Visste du att vi har en av Sveriges största säljkårer, mest besökta webbshop och logistik i världsklass? DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER Som Produktchef kommer du ansvara för din affär och ditt sortiment utifrån marknadens behov. Du kommer att medverka i arbetet med vår nordiska leverantörsstrategi inom ditt område och ansvara för leverantörsfrågor, relationer och förhandlingar inom ditt sortimentsområde på den svenska marknaden. Tillsammans med leverantörer kommer du även driva kampanjer mot den svenska marknaden. Ditt arbete kommer att få stor betydelse för oss och inte minst vår säljorganisation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att: • Självständigt driva sortimentstrategi och utveckling inom ditt område på den svenska marknaden • Medverka i nordiskt kategoriteam för att utveckla och harmonisera sortiments- och leverantörsstrategier • Ha tät dialog med säljorganisationen för att säkerställa att utveckling av produktområdet går enligt plan • Bygga långsiktigt förtroende med marknadens största leverantörer, utveckla samarbetet och ansvara för kostnadsperspektivet och prishantering • Delta i leverantörs- och avtalsförhandlingar och skriva leverantörsavtal • Säkerställa leveransförsörjning • Ansvara för utveckling av kategoriplaner och driva EMV projekt i linje med kategoriplanerna • Driva och genomföra kampanjer • Säkerställa att rätt artikeldata/produktinformation finns tillgänglig och att försäljningsorganisationen har rätt produktkunskap ROLLEN INNEBÄR I KORTHET Vårt svenska kategori- och produktteam inom området anläggning och förvaring utgår från Malmö. I rollen kommer du att ha ett kommersiellt ansvar och stort handlingsutrymme, samtidigt som det finns stöd i kategoriteamet. Tjänsten är på heltid och representation och resor är periodvis förekommande. VEM ÄR DU? För att lyckas som Produktchef behöver du ha erfarenhet av att arbeta i en kommersiell roll och vana av att driva förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från produktområdena förvaring, lyft och hantering eller torkmaterial och hygienprodukter. Har du erfarenhet av att arbeta som Produktchef eller i liknande roll är det meriterande. Tar du med dig erfarenheter av att arbeta med kategoristyrning, supplier relationship management och av att analysera stora datamängder är det en merit. Har du en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, ingenjörsområdet eller liknande är det meriterande. Du behöver ta med dig goda kunskaper i officepaketet, framförallt i excel och flytande svenska och engelska i tal och skrift.  Du behöver ha med dig en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt eftersom du arbetar i en komplex roll med stora datamängder. Att ta initiativ, göra affärer och utveckla affären och dess lönsamhet är något du drivs av och du har en förmåga att omsätta idéer till handling. Då du kommer att ha en central roll som bygger på att utveckla relationer behöver du vara effektiv i din kommunikation och trivas med att bygga relationer. Du har kompetens och kunskap inom det egna yrkesområdet och drivs av att utvecklas.   INTRESSERAD? I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Arbetsgivare
Tng Group AB
Hemsida: https://www.tng.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

LOGISTICS DEVELOPMENT MANAGER TILL JYSK

Arbetsgivare / Ort: Ny Position i Sverige AB / NÄSSJÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistikchef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Ser du möjligheterna i att arbeta i en modern teknisk miljö? Är du prestigelös, driven och motiveras av utveckling? Då kan du vara vår nya Logistics Development Manager. Vi växer så det knakar både inom butiksflödet och i vårt online flöde vilket gör utmaningarna inom den här tjänsten extra spännande!

På JYSK har vi ett modernt lager som är helt IT-baserat. Stig in hos oss – här möts du av ett stort antal kranrobotar som hämtar och lämnar lastbärare från hela 176 000 pallplatser. Detta är fördelat på tre höglager där ett kilometerlångt automatiserat conveyorsystem löper genom enheten. Den här inspirerande och högautomatiserade miljön kan bli din vardag.

I rollen som Logistics Development Manager driver och utvecklar du tillsammans med övriga på DCN hela vår internlogistik på vår site i Nässjö. Förbättringsarbete är en hjärtefråga för oss och här blir du experten som leder förbättringsprojekten i vårt Logistics Challenge Team. Vår IT miljö är ryggraden i vår verksamhet där du är ytterst ansvarig för friktionsfri drift och utveckling av våra interna flöden. En annan viktig del i ditt dagliga arbete är att stötta siten med analys, uppföljning och rapportering av KPI:er. Du ansvarar för vår lokala IT-funktion bestående av fem medarbetare och sitter med i ledningsgruppen för siten i Nässjö.

Vi söker dig som är en slipad logistiker med fokus mot Inhouse. Du har goda systemkunskaper och erfarenhet av komplexa förändringsprojekt kopplat till flödes- och processförbättringar. Vi vill att du har relevant utbildning kopplat mot tjänsten och är duktig på att leda och driva projekt. Då vi är ett internationellt bolag behöver du vara trygg med att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Är du den som taggar igång på vidareutveckling och tillväxt? Den som tar tag i problem direkt och har modet att fatta beslut? Och den som involverar, kommunicerar och får med sig sitt team på tåget? Då kan du vara helt rätt för oss.

Vi som jobbar på JYSK gillar utmaningar i ett högt tempo, tänker positivt och sätter laget före jaget. Är vi rätt för dig?

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svensson på 076-6771288 eller Christina Cajtoft på 070-3021523. Du söker tjänsten via www.nyposition.se, där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan snarast dock senast den 7 mars.


JYSK är en internationell detaljhandelskedja som ägs av dess ursprungliga grundare, Lars Larsen, känd i hela Danmark som landets ledande affärsman. Vår första butik öppnade portarna 1979 och idag omfattar JYSK-koncernen 3001 butiker i 51 länder världen över. Koncernen Lars Larsen groups årliga omsättning är 4,77 miljarder euro, vi har nästan 35 000 medarbetare och har en stadig och kontrollerad tillväxt. Ordet "JYSK" har alltid medvetet varit en del av företagsnamnet. På danska står JYSK för något eller – som i Lars Larsens fall – någon från Jylland, och ordet förknippas ofta med ödmjukhet, noggrannhet och ärlighet – tre ord som Lars Larsen själv alltid har värderat starkt. Läs mer om oss på www.jysk.se

Arbetsgivare
Ny Position i Sverige AB
VRETGATAN 1
57141 NÄSSJÖ
Hemsida: https://jysk.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef till ICA:s lager i Kungälv

Arbetsgivare / Ort: Tng Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Vi söker nu en passionerad ledare - som vill driva och utveckla vår starka kultur och engagemang på ICA:s Logistikenhet i Kungälv! Gillar du att leda och styra en verksamhet, drivs du av att leda genom andra och utveckla ett medarbetarskap och en hälsosam lagerdrift? Vi erbjuder nu en nyckelroll som Logistikchef där du tillsammans med engagerade medarbetare strategiskt får driva och utveckla den operativa driften av vår distributionsenhet i Kungälv.Rollen innebär fullt budget- och resultatansvar där tonvikten ligger på att med ett tydligt ledarskap öka effektivitet, lönsamhet och det tvärfunktionella samarbetet. Enheten har ca: 750 anställda och ditt bidrag till företagets utveckling kommer till största del att vara ett mycket aktivt arbete i vår ledningsgrupp. Välkommen! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Du kommer till ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. Här får du också chansen att sätta riktningen för vår vidareutveckling av en av landets största lagerenheter inom logistik- och dagligvarubranschen. Vårt arbete består av stimulans, hög förändringstakt, utveckling av medarbetare och viljan av att uppnå resultat. ICA:s värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss. ICA satsar på kompetensutveckling, innovation med interna utbildningar och chefsprogram. ICA erbjuder givetvis förmåner som flexibelt kontor, friskvårdsbidrag, ICA rabatter, tjänstepension m.m. DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER Som Logistikchef har du fullt ansvar för verksamheten och leder den med värme, passion och engagemang för en hälsosam lagerdrift. Dina ansvarsområden är: • Ta fram, tydliggöra och implementera strategi för verksamheten. • Styra och leda verksamheten för att uppnå effektivitet, kvalitet och lönsamhetsmål. • Genom andra chefer leda, utveckla och motivera medarbetare till ökad affärsmässig samverkan och samsyn. • Säkerställa effektivitet i den dagliga driften i verksamheten i enlighet med bolagets affärsplaner. • Aktivt driva och vidareutveckla processer inom ansvarsområdet med bibehållen hög kvalitet och inom givna tidsramar. • Bygga nätverk inom företaget såväl som med andra intressenter, såsom handlare, leverantörer och andra regionala intressenter, för att skapa nya möjligheter till gemensam utveckling. • Övergripande personal- och utvecklingsansvar för dina medarbetare samt ansvarig för att säkerhets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet uppfyller gällande riktlinjer och strategi. ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ På vårt centrallager i Rollsbo industriområde i Kungälv, strax norr om Göteborg är vi ca: 750 medarbetare där majoriteten är kollektivanställda. Kungälvs lager tillhör Logistikorganisationen och Lagerdrift som innehåller b.la stödfunktioner, replenishment och transport, men fokus som Logistikchef ligger på hanteringen av det som sker inom lagrets väggar. Lagret håller öppet 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan. Du driver din egen ledningsgrupp och har tre direktrapporterande lagerchefer som ansvarar för KPI:er och den dagliga verksamheten. I din ledningsgrupp ingår även funktioner som flödesoptimering, bemanningsplanering, verksamhetsstöd, projektledning, Controlling och HR. Du är en av fem Logistikchefer i Sverige som rapporterar till Chef Lagerdrift som samverkar för att nå en gemensam målbild. ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet. VEM ÄR DU? Vi söker dig som brinner för ledarskap och med stort mod kan sätta riktningen för vidareutveckling i en hög förändringstakt. Vi tror att du idag är Manager, COO, Affärsområde eller Divisionschef i en organisation där du ansvarar för hela driften från produktion till slutleverans. Meriterande är tidigare erfarenhet från livsmedelsbranschen eller annan producerande industri innehållande exempelvis lager, transport, logistik, distribution med stora varuflöden. Du har också förmodligen en akademisk examen inom teknik, ekonomi eller motsvarande. Du känner dig trygg in en ledande befattning och har vana att leda genom dina chefer. Du gillar en personalintensiv kundnära verksamhet där kulturen och medarbetarskapet står i fokus. Du har goda kunskaper inom ledarskap, ekonomi, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö. Det är naturligt för dig att följa upp uppsatta strategier, efterfrågade resultat och utvecklar dina medarbetare genom coaching och löpande feedback. Som person är du resultatorienterad, ser potentiella risker och följer upp dina egna aktiviteter. Här är det viktigt att du skapar en stabil och förtroendeingivande arbetsatmosfär, stödjer och uppmuntrar andra samt kommunicerar med tydlighet och engagemang. Samarbetet med andra är viktigt där du delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Du har hög integritet, är noggrann, med hög leveransförmåga för att säkerställa att det här viktiga uppdraget blir utfört på allra bästa sätt. INTRESSERAD? I den här rekryteringen är det vi på TNG Lead som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Martin Andersson på 031-761 22 21. Facklig representant Carina Emanuelsson 010-422 12 32. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Arbetsgivare
Tng Group AB
Hemsida: https://www.tng.se/
Ansökan
Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef Försörjningsavdelningen vid Logistikenheten, LedR Enköping

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Logistikenheten (LogE) består av Försörjningsavdelning, Teknikavdelning och en Logistikberedning. Till Försörjningsavdelningen söker vi nu en ny avdelningschef.   Huvudsakliga arbetsuppgifter  Dagligen förekommande arbetsuppgifter som avdelningschef; • Leder Försörjningsavdelningen • Ansvarig för utveckling av avdelningens funktioner och produktion av logistikstöd. I förekommande fall kunna leda tillförda resurser. • Ansvarig för avdelningens personalutveckling och arbetsmiljö. • Representera avdelningen/enheten vid nätverksmöten, centrala möten och konferenser och föredragningar. • Är lageransvarig för Logistikenhetens förrådsställda materiel. • Övergripande ansvar för avdelningens arbete i MFO processen, samt ett stöd till övriga verksamhetsutövare inom Enköpings garnison. • Ansvarar för avdelningens inventeringsprocesser och registervård. • Leder genomförandet av logistikstödet avseende transporter inom garnisonen samt godsmottagning.  Försvarsmaktens Värdegrund och uppförandekod finns dagligen i vår arbetsvardag och i våra arbetsuppgifter, där vi förväntar oss att du är föregångsman.   Utbildning Logistikutbildad inom FM med beprövad erfarenhet att leda förnödenhetsförsörjning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Väl förtrogen med stabsarbetsmetodik samt ha god kännedom om FM materielförsörjning.   Erfarenhet Du ska ha arbetat i chefsbefattning eller stabsbefattning inom förnödenhetsförsörjning och ha goda ledaregenskaper samt erfarenhet av personalledning.   Kvalifikationskrav • Specialistofficer, OR7-8 • God erfarenhet att hantera försvarsmaktens redovisningssystem LIFT/Prio. • God förmåga i engelska i tal och skrift • God erfarenhet av FM MFO process. • God materielkunskap om FM sambands och ledningssystem • FM förarbevis • Körkort B (manuell) • Fysik och hälsa på basnivån enligt Försvarsmaktens krav (FM FysS)   Meriterande • C körkort, Truckkort, Hjullastarkort • IFTEX , BVKF samt ADR utbildning   Personliga egenskaper Vi söker dig som har stor social kompetens och servicekänsla. Du har ett coachande, utvecklande ledarskap med dina sektionschefer. Du har lätt för att ta kontakt med människor och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du drivande med god planeringsförmåga och ser utveckling av verksamheten som en viktig del i ditt ledarskap. Du har en god fysisk förmåga och ser träning och friskhetstänket som en naturlig del i ditt liv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Övrigt Militär befattning, OR 8 Tillträde            Enligt överenskommelse Arbetsort           Enköping, arbete på annan ort kan förekomma. Lön                    Enligt överenskommelse Anställning       Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad Heltid, företrädesvis med tjänstgöring dagtid. Kvälls- och helgtjänst kan förekomma.   Upplysningar Upplysningar om befattningen lämnas av: Enhetschef Fredrik Wimark 070-5764002 Avdelningschef Anders Johansson 072-3508385   Fackliga representanter OFR/O, OF Enköping – Magnus Johansson SACO-S – Carl Johan Pettersson SEKO – Christian Hedberg OFR/S – Clarence Arnstedt Samtliga fackliga representanter nås via växeln: 0171-15 70 00   Välkommen med din ansökan senast 2020-03-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 11 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef Logistikutveckling till Tamro

Arbetsgivare / Ort: Sigma Recruit AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Drivs du av ständiga förbättringar och utveckling? Söker du en spännande och utmanande roll i en framgångsrik och samhällskritisk verksamhet och vill vara med och skapa de bästa logistiska förutsättningarna för verksamheten? Vi söker nu en Chef Logistikutveckling som vill leda och driva vår utvecklingsresa tillsammans med oss inom Logistik Din vardag I ditt dagliga arbete leder och utvecklar du vår logistikutvecklingsgrupp och är en viktig del av logistikledningen. Du arbetar proaktivt med förbättringsarbete och metodutveckling i en operativ miljö och du säkerställer utveckling och optimering av flöden och processer. Dina ansvarsområden: • Driva strukturerat förbättrings- och förändringsarbete enligt LEAN • Leda, entusiasmera och utveckla ditt team • Utveckla processer, teknik och arbetsmetodik för att uppnå best practice Du leder ett team om 7 medarbetare bestående av bland annat Projektledare och Processägare och du samverkar med såväl interna funktioner som med våra kunder och leverantörer. Du ingår i ledningsgruppen för logistik och rapporterar till Logistikchefen. Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen har du en gedigen erfarenhet av operationellt arbete med LEAN verksamhetsutveckling och förändringsledning. Du har en stark egen drivkraft att lyckas, etablerar trovärdighet i ditt team och tvekar inte att anta utmaningar. Du förmedlar energi och är en trygg, ansvarsfull och prestigelös ledare som arbetar strukturerat. Du har en naturlig förmåga att kommunicera, god samarbetsförmåga och drivs av att utveckla och träna ditt team. Det är viktigt att du är lösningsorienterad, har en god planeringsförmåga och ett stort engagemang för logistik och ledarskap. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta oss på [email protected] alternativt +46 730 853068 eller [email protected] alternativt +46 702 375734. Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.  Om Tamro Tamro äger inte några apotek – eller några läkemedel för den delen. Det Tamro däremot har är nära 100 års erfarenhet av att arbeta med allas bästa för ögonen. Av att se till att läkemedel, hälsoartiklar och sjukvårdsprodukter når fram dit och när de ska. Tamros fokus ligger på att underlätta vardagen för myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter. Tamros roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel. Något som aldrig får sluta prioriteras av alla aktörer inom vårdsystemet. Med ett ofärgat perspektiv vill Tamro fortsätta skapa värde för hela ekosystemet. På Tamro arbetar drygt 750 medarbetare med huvudkontor och distribunal i Göteborg samt distribunaler i Stockholm och Umeå. Tamro ingår i PHOENIX group, en europeisk koncern i 27 länder.
Arbetsgivare
Sigma Recruit AB
Hemsida: http://sigmarecruit.se/jobb
Ansökan
Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Supply and Demand Planner sökes för variationsrikt uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Till vår internationella kund inom produktion och logistik söker vi nu en driven Supply and Demand Planner för ett ettårigt konsultuppdrag, med chans till förlängning. Till denna roliga roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom logistik och som trivs i en bred roll i en fartfylld organisation. Arbetsbeskrivning Som Supply and Demand Planner hos vår internationella kund kommer du att få en rolig och variationsrik arbetsvardag. Du kommer i din roll att hantera:  • Planering av utleveranser  • Beställning av transport  • Utfärda leveransdokument  • Kortsiktig produktionsplanering (med ca 3-6 veckors framförhållning) • Planering av råmaterialbehov • Beställning och månatlig rapportering av pallar Du kommer att arbeta på plats i vår kunds fabrik. Du kommer bl.a. att arbeta i SAP.  Det här är ett konsultuppdrag med start omgående som initialt kommer att pågå i ett år, med chans till förlängning.  Vem söker vi? Till den här roliga och variationsrika rollen inom logistik söker vi dig som har erfarenhet av en liknande roll. Det är meriterande med en utbildning inom logistik eller motsvarande. Erfarenhet av arbete i SAP är meriterande, men inget krav.  Som person tror vi att du som söker är flexibel, samarbetsvillig och lättlärd. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och för dig är det en självklarhet att ta egna initiativ. Du brinner för logistik och ett smidigt flöde och är mån om att leverera ett arbete med goda resultat.  Du erbjuds Du erbjuds ett utvecklande konsultuppdrag hos vår kund strax utanför Göteborg. Uppdraget startar omgående och pågår initialt i ett år. Du får här möjlighet att utvecklas och bredda din kompetens i rollen som business controller. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!  För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Gulin på: [email protected]
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikchef

Arbetsgivare / Ort: Elitfönster Produktion AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Elitfönster AB är med sitt breda sortiment Sveriges ledande fönstertillverkare med snart 100-åriga småländska traditioner. Elitfönster, som ingår i börsnoterade Inwido-koncernen, omsatte cirka 1,9 miljarder kronor under 2017. Företaget har cirka 1 000 anställda och finns representerat över hela Sverige. Är du en strategisk ledare som brinner för flödesoptimering? Vi söker nu en riktigt slipad Logistikchef där du får möjlighet att driva och utveckla logistikstrategin för Elitfönster Produktion i Vetlanda. Arbetsuppgifter Som Logistikchef ansvarar du för att driva och utveckla vår logistikstrategi framåt med fokus på affärsutveckling och effektivitet. Denna innefattar såväl SO&IP mellan säljdivisionerna och fabrikerna, beläggningsoptimering i fabriken, fraktoptimering samt planeringsmetodik för respektive produktområde och färdigvarulager. Kvalifikationer Vi söker dig som tidigare har gjort en framgångsrik resa inom antingen Intern- eller Externlogistik inom tillverkande industri. Du har din bas i en relevant utbildning inom ekonomi eller teknik motsvarande högskoleingenjör, helst med inriktning logistik eller supply chain. Vi utgår ifrån att du har flera års erfarenhet av personalansvar och god förståelse för produktion samt orderflöden inom en tillverkande industri. Då rollen innebär mycket kontakter både i Sverige och internationellt är det viktigt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Rollen som Logistikchef innebär både bredd och djup vilket förutsätter att du är prestigelös och behärskar logistikfrågor på såväl operativ som strategisk nivå. För att lyckas i rollen krävs att du är trygg i ditt ledarskap med en god förmåga att kommunicera och entusiasmera. Ditt arbetssätt präglas av hög energi och ett positivt synsätt med egen drivkraft och initiativförmåga. I det strategiska arbetet har du god analytisk förmåga samt blick för helhet och komplexa sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vårt erbjudande till dig Hos oss är det nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår värdegrund speglar atmosfären på arbetsplatsen som vi tillsammans hjälps åt att skapa. Elitfönster fortsätter att vara ett framgångsrikt företag med hjälp av Kunskap & Kvalitet, Lönsamhet & Arbetsglädje och Envishet & Framåtanda. Du som kan identifiera dig med vår värdegrund och vill bli en del av oss är varmt välkommen in med din ansökan! Följ med och bygg framtidens fönsterföretag med oss! Vi ser fram emot att höra av dig. Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Alexander Holmström, Chef Supply Chain, 0722-26 95 97 eller Thomas Haage, Supply Chain- och Teknikutvecklingschef, 0708-48 71 18. Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-03-14. Urval sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Elitfönster Produktion AB
Hemsida: https://www.inwido.com/
Ansökan
Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef vaktmästeri och transportenheten

Arbetsgivare / Ort: REGION GOTLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikchef

Om jobbet
Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Vi tillhandahåller även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter samt ansvarar för hjälpmedelscentralen. Våra cirka 500 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Försörjningsavdelningen består av fem olika enheter inom områdena städ, vaktmästeri och transport, hjälpmedel och varuförsörjning. Avdelningen omsätter årligen cirka 200 miljoner kronor och utgörs av cirka 190 medarbetare. Till Försörjningsavdelningen söker vi nu en enhetschef till Vaktmästeri- och transportenheten som vill vara med och utveckla enheten tillsammans med våra medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef är du underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. I uppdraget ingår att ansvara för att enheten utvecklas och når uppsatta mål. I din roll som enhetschef hanterar du både praktiska som administrativa arbetsmoment. Du kommer att leda och fördela arbetet på enheten som bland annat ansvarar för interna transporter över hela Gotland, vaktmästeri inom kontor och sjukhus, bårhusverksamhet, e-tjänstekort och passerkort. Du har ansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljö på enheten enligt regionens riktlinjer för ca 20 medarbetare. Vidare ser du till att skapa ett gott samarbetsklimat med kunderna som nyttjar enhetens tjänster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, alternativt annan erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Vi ser att du har flera års erfarenhet av ledarskap och ledningsarbete. Det är även meriterande om du har arbetat i en politisk styrd organisation eller inom verksamhetsområdet. Som ledare är du engagerad, strukturerad, tålmodig och ödmjuk och motiveras av att uppnå mål och resultat tillsammans. Du har en förmåga att kunna se ett helhets-, kund- och medarbetarperspektiv som bidrar till enhetens och avdelningens utveckling. Du kan kommunicera på ett tydligt och lyhört sätt, har god samverkansförmåga och du kännetecknas av ett coachande ledarskap samt brinner för att leverera god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten- ÖVRIGT Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/flytta-hit/ På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.
Arbetsgivare
REGION GOTLAND
Ansökan
Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Area Logistics Manager – Abnormal Loads Onshore Wind

Arbetsgivare / Ort: Nordex Sverige AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • Logistik

Språk
Krav
  • Engelska
Meriterande
  • Svenska

Om jobbet

Company

The manufacture of wind energy plants in the on-shore segment has been our core competence and passion for around 35 years. With more than 28 GW installed capacity worldwide, our turbines supply sustainable energy to more than 80% of the global energy market and we are one of the largest companies in the wind industry. National subsidiaries in more than 25 markets and production facilities in Germany, Spain, Brazil, the USA, Mexico and India offer our more than 6,500 employees the opportunity for international and intercultural cooperation. We are growing and together driving forward the expansion of alternative energies worldwide - if you wish, from now on with you.

If you are passionate of renewables energies, you love working in teams and you share our values of Integrity, Colleagueship, Respect and Ownership we would like you to join the Nordex Group.


Job description

Are you looking for fresh winds in your life? Are you ready to reach new heights in your career?

Nordex Sweden is now looking for a Area Logistics Manager – Abnormal Loads for the Nordic Region at our headquarters in Uppsala. If desired, we would open to discuss other locations to work from.

Act as single point of contact for any project-related Logistics’ topic during project execution from initial route feasibility survey through to abnormal component delivery and returns.

Act as single point of contact for any project-related Logistics’ topic during project execution from initial route feasibility survey through to coordinating shipping, securing port operations, abnormal load transports to project sites and returns.

Key accountabilities

  • Full responsibility for the transport of wind turbine components to constructions sites for all assigned projects within the Nordic Region: Ensure that transport takes place with highest focus on safety whilst also on time, within budget and components are delivered to site damage free.
  • Budgeting, planning, coordination and controlling Logistic operations of wind turbines from supply points to construction sites
  • Coordination of transports together with the different internal and external production facilities, the construction sites, the contracted transport providers and any other relevant stakeholder
  • Support in sourcing Logistics services in country of destination: Port operations in port of entry and final run transports to construction sites
  • Active participation in internal improvement programs
  • Internal and external communication with all relevant stakeholders
  • Identification, tracking and reporting of transport risks
  • Investigate and close out quality issues relating to project specific transports
  • Suporting Transport Crane & Installation Sourcing teams to identify contractors in new and existing countries of destination, supporting with QHSE audits and setting up frame agreements as required.

Job requirements

  • Several years of professional experience in the field of Logistics / Heavy transports
  • Familiar will local regulations in Nordic countries with regards to normal and abnormal transports
  • Commercial management, experience in developing Logistics Frame Agreements.
  • Experience of managing off-site road modifications relating to abnormal load deliveries is a plus, coordinating with road authorities and contractors is a plus
  • Experience in the wind industry is a plus
  • Experience in identifying and developing suppliers in new regions: proactively working with suppliers to ensure highest levels of safety and quality.

Education and qualification

  • Higher education diploma, preferably in Logistics and/or Transport
  • Good computer skills are required, especially MS Office, MS Project & SAP
  • Fluent in English is a must, a Nordic language would be advantageous.
  • Good project management knowledge

Personal profile

  • Strong analytical skills, end-to-end-thinking and good in setting priorities
  • Structured and solution-oriented approach to work
  • Intercultural competency and team player attitude
  • Willingness to travel across Northern Europe on a regular basis

To Apply click the "Apply" button below

For further information about the role please contact:

Lee Horton

Director Project Management North

+358 (0)50 325 0077

[email protected] or


Kajsa Karlsson

People & Culture Coordinator

+46 (0)73 050 8695

[email protected]

Arbetsgivare
Nordex Sverige AB
Bolandsgatan 15 G 2TR
75323 Uppsala
Hemsida: https://www.nordex-online.com/en/
Ansökan
Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.