På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lagerplanerare
Spela filmen

Lagerplanerare

Lagerplanerare ansvarar för att ta emot och skicka iväg leveranser av varor. Ofta är lagerplanerare anställda på verkstäder och kan ha en arbetstitel verkstadsansvarig, verkstadsplanerare eller verkstadsmedarbetare.

Lagerplanerare ansvarar för att varorna packas upp och hamnar på rätt plats i lokaler. Du deltar också i ihoppackning av utgående ordrar. Varuflödet registrerar lagerplanerare i företagets datorsystem.

Lagerplanerare har mycket kontakt med både interna och externa parter såsom leverantörer, chaufförer och kollegor. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att ansvara för in- och utleveranser, sortera in de varor som kommer in på lagret, registrera leveranser och kvittera ut leveranser till kollegor och kunder i företagets datorsystem.

Utbildning

Vilken utbildning du behöver för att jobba inom det här yrket är inte reglerat i Sverige. Det betyder att varje arbetsgivare får fritt bestämma vilken utbildning man kräver.

Ofta efterfrågas B-körkort och truckkort AB, god datorvana, goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom verkstad, lager, produktion eller liknande verksamheter.

Personliga egenskaper

Yrkesrollen som lagerplanerare passar dig som trivs med att arbeta självständigt och som tycker om att ta egna initiativ. Vidare behöver du ha en känsla för service och trivas med att arbeta i miljöer som liknar lager och produktion. Delar av lagerverksamhet kan ligga utomhus så du behöver i så fall även tycka om att vistas ute.

Övrigt

En person med kompetens inom lager även kan arbeta som Demand supply planner, en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Visa mer
Visa mindre

107 Lediga jobb

SCM specialist till vår kund i Västerås!

Arbetsgivare / Ort: Aditro Logistics Staffing AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Vi letar efter en CRM specialist till vår kund i Västerås. Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Aditro Logistics Staffing men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Du kommer att ingå i ett team bestående av sju inköps- och logistikspecialister. Rollen innebär även ett nära samarbete med andra enheter. Uppdraget pågår till och med 31 oktober 2021 med goda chanser till förlägning. Uppdraget kommer att tillsättas med start omgående. Som SCM Specialist kommer du att samla in information och analysera utfall och utveckla arbetssätt. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. Den här tjänsten passar dig som gärna dubbelkollar ditt arbete en extra gång och samtidigt har förmågan att arbeta effektivt. Arbetet kommer att innebära att du säkrar operativa och strategiska inköp relaterade till reservdelsproduktionsenhet. Du kommer även att vara ett stöd i utvecklingsprojekt kopplat till implementering av ärendehanteringssystem samt granska inköps- och logistik planering och föreslå förbättringar. Din profil Vi söker dig som har några års branscherfarenhet inom projektledning och inköp strategiskt/operativt. Vi ser gärna att du har en utbildning inom projektledning eller inköp. De är även meriterande om du har kunskap inom SAP och SalesForce ärendehanteringssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person behöver du tycka om att ha många sociala kontakter och bygga långsiktiga relationer.
Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB
Hemsida: http://aditrologistics.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Scenmästare Marinens Musikkår

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Om enheten: Försvarsmusiken är en enhet i Livgardet med funktionsansvar inom försvarsmakten för den svenska militärmusiken. Huvuduppgiften är det statsceremoniella rummet med musik vid nationella högtidsdagar, riksmötets öppnande, statsbesök, kungliga audienser, högvaktsavlösning med vaktparad samt högre chefsbesök. Försvarsmusiken genomför ett brett utbud av konserter för en bred publik. Försvarsmusiken består av tre musikkårer; Marinens musikkår, Arméns musikkår och Livgardets dragonmusikkår. Marinens musikkår är en harmonikår för parad- och ceremoniverksamhet samt en symfonisk blåsorkester med en bred repertoar. Kåren består av 30 musiker och är placerad i Karlskrona  Vi söker nu en vikarierande scenmästare till Marinens musikkår. Är du den rätta?   Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvarar för scenarbetet och logistik kring musikkårens repetitioner, konserter och ceremonier. • Genomför och handlägger fordonstransporter med personal och materiel • Handlägger översyn och underhåll av kårens fordon och orkesterutrustning • Biträder som lokalvaktmästare, vilket även inkluderar viss säkerhetstjänst • Handhar ljus- och ljudutrustning • Medverka i särskilda arbets- och projektgrupper inom Försvarsmusiken   Kvalifikationer: • Erfarenhet av scenarbete • Erfarenhet av musikalisk verksamhet • Körkort för personbil och lastbil • Goda datakunskaper • Goda kunskaper i svenska och engelska • God fysisk status   Meriterande: • Erfarenhet av ljus- och ljudteknik • Körkort för buss • Goda kunskaper om Försvarsmakten • Kunskaper i affärssystemet SAP/PRIO   Personliga egenskaper: Arbetet innebär många personkontakter och samarbetspartners vilket kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Du skall vara självgående, ansvarsfull, ordningsam, lyhörd och pålitlig, ha hög serviceanda, stresstålighet och initiativförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Övrigt: Kåren är i hög grad turnerande, och arbetet sker på flera orter med oregelbundna arbetstider samt i skiftande förhållanden och miljöer såväl inom- som utomhus, i Sverige och utomlands. Befattningen är ett vikariat från 2021-07-19 till 2022-06-03. Individuell lönesättning tillämpas. Arbetsort är Karlskrona. Tjänsten är en civil befattning. Information om musikkåren finns på: www.marinensmusikkar.se   För upplysningar om befattningen kontakta: Chef Marinens Musikkår, Örlogskapten Thomas Engström, 0709-954 349, [email protected] Ställföreträdande chef Marinens Musikkår, Joakim Berg, 0708-403 752, [email protected]   Fackliga företrädare: (nås via Försvarsmaktens växel 08- 584 540 00) SEKO: Thomas Klasson, Lise- Lotte Larsson SACO: Johan Gillemyr OFRO: Stefan Morin OFRS: Kennet Hartikainen Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521, vilket innebär att vi firar 500-årsjubileum 2021. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband, vi föder upp och tränar hundar till Försvarsmaktens insatsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vår verksamhet sträcker sig från Sollefteå till Karlskrona, från Göteborg till Stockholm och Uppsala. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Supportkoordinator till Transtema

Arbetsgivare / Ort: Montico Hr Partner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om tjänsten Transtema Network Services är en marknadsledande leverantör inom projektering, byggnation och underhåll av infrastrukturer för tekniskt avancerade kommunikationsnät. Transtema Network Services ingår i Transtema Group och är ett dotterbolag i en större koncern, som bland annat har affärsområden inom fibernät, nätverksanslutning och teknik. Arbetet utförs i härliga lokaler med ett öppet kontorslandskap på huvudkontoret i Mölndal, här har du närhet till både restaurang och bussförbindelser. Montico anställer dig och följer dig hela vägen mot en eventuell fast anställning hos vår kund. Vårt mål är att matcha rätt person till rätt plats. Arbetsbeskrivning Vi söker nu dig som vill arbeta heltid under en tidsbegränsad period på 6mån. I rollen som supportkoordinator arbetar du tillsammans med ett engagerat team i en centraliserad och funktionell enhet. Du kommer vara länken mellan kunden och teknikern. Arbetsuppgifterna består främst av att supporta tekniker och kunder via telefon och mail. Att bevaka och planera ut jobb på tekniker som arbetar på fält för att byta ut elmätare ingår också i arbetet, detta styrs utifrån kompetens och prioritering. Du har kontakt med tekniker i ett specifikt geografiskt område där du ansvarar för planeringen utav jobbet som ska utföras. Som medarbetare hos Transtema kommer du att ges möjlighet till utbildning och personlig utveckling. Kulturen i företaget präglas av öppenhet och ett stort mått av eget personligt ansvar för att arbetet utförs på bästa möjliga sätt. Vi söker dig som Som person är du strukturerad, stresstålig och nyfiken. I och med att du dagligen har kontakt med tekniker, både över telefon och mail, så ser vi gärna att du är serviceinriktad och har ett ödmjukt och lösningsorienterat förhållningssätt. Att planera, ta beslut och initiativ är något du känner dig bekväm med. För att du ska trivas i rollen som supportkoordinator bör du vara förändringsbenägen och nytänkande. En vilja att utvecklas och lära sig inom området är en förutsättning för att du ska lyckas i ditt arbete. Har du tidigare erfarenhet från servicearbeten eller logistik är detta meriterande. För denna tjänsten krävs det att du har en god datavana, talar och skriver svenska flytande samt behärskar engelska. Om Montico Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se. Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Montico Hr Partner AB
Hemsida: http://www.montico.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ledigt jobb som Produktionsplanerare i Köping

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan! Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om! Att jobba som Produktionsplanerare för Manpower Den här tjänsten innebär att du kommer vara den naturliga länken mellan marknad och produktionen. Du kommer att ha ett nära samarbete och uppföljning med produktion och inköp för att säkerställa att den kommunicerade planen till kund hålls. I rollen kommer du bland annat att ge professionell service och support vilket gör att vi söker dig med en god kommunikationsförmåga både i tal och skrift, i så väl svenska som engelska. Tjänsten är på heltid med start i maj och fortlöper till augusti. Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med service och kundkontakter, internt och externt. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av produktionsplanering och meriterande om du har erfarenhet inom inköp. Som person är du resultatinriktad och en genomförare som på ett engagerat sätt driver dina arbetsuppgifter på ett engagerat sätt. Du ska kunna arbeta självständigt och i team. Vi söker dig med som har en god systemvana och meriterande om du har arbetat i SAP och Sales force. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Hellström via e-post: [email protected] . Sök tjänsten senast den 9 maj. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare till Siemens Energy i Finspång

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 11 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Jefferson Wells erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Jefferson Wells finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Vi söker dig som är en erfaren projektledare och som är redo att ta dig an ett uppdrag som konsult hos vår kund Siemens Energy i Finspång! Uppdraget avser starta i början av maj och är på 50%. Som projektledare kommer du att arbeta med två till tre oljekunder i Mellanöstern. Du blir en del av ett team bestående av säljare, tekniska resurser och en leveranskoordinator. Du kommer även att ha en tät kontakt med regional projektledare. Arbetsuppgifter * Utförande av större och mindre platsinspektioner, inspektioner och andra typer av platsaktiviteter. * Att känna till dina tilldelade kunder, deras organisation, nyckelpersoner, kultur och marknad. * Strukturera och planera aktiviteter i projektet i god tid och enligt de avtal som vi har med våra kunder. * Rapporter om projektets framsteg. * Arbeta aktivt med kundvård och kundnöjdhet i dina projekt. * Leda ett team bestående av tekniska delprojektledare, logistik, fältservice och andra avdelningar. * Samarbete med våra regionala enheter. Vem är du? Du har erfarenhet av projektledning, teknik, installation och driftsättning som anses vara lämplig bakgrund för rollen. Vi ser gärna att du har kunskap om Siemens produkter och marknad. Du förstår risker och möjligheter och genom rätt initiativ kan du skapa win-win situation för Siemens och kunden. Som person är du öppen, driven och flexibel med en positiv och samarbetsvillig attityd. Du måste vara flytande i engelska (skriftlig och muntlig). Andra språk anses vara en extra merit. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta med SAP. Vad kan vi erbjuda dig Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Eva Wisth på [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 11 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.