På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lagerplanerare
Spela filmen

Lagerplanerare

Lagerplanerare ansvarar för att ta emot och skicka iväg leveranser av varor. Ofta är lagerplanerare anställda på verkstäder och kan ha en arbetstitel verkstadsansvarig, verkstadsplanerare eller verkstadsmedarbetare.

Lagerplanerare ansvarar för att varorna packas upp och hamnar på rätt plats i lokaler. Du deltar också i ihoppackning av utgående ordrar. Varuflödet registrerar lagerplanerare i företagets datorsystem.

Lagerplanerare har mycket kontakt med både interna och externa parter såsom leverantörer, chaufförer och kollegor. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att ansvara för in- och utleveranser, sortera in de varor som kommer in på lagret, registrera leveranser och kvittera ut leveranser till kollegor och kunder i företagets datorsystem.

Utbildning

Vilken utbildning du behöver för att jobba inom det här yrket är inte reglerat i Sverige. Det betyder att varje arbetsgivare får fritt bestämma vilken utbildning man kräver.

Ofta efterfrågas B-körkort och truckkort AB, god datorvana, goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom verkstad, lager, produktion eller liknande verksamheter.

Personliga egenskaper

Yrkesrollen som lagerplanerare passar dig som trivs med att arbeta självständigt och som tycker om att ta egna initiativ. Vidare behöver du ha en känsla för service och trivas med att arbeta i miljöer som liknar lager och produktion. Delar av lagerverksamhet kan ligga utomhus så du behöver i så fall även tycka om att vistas ute.

Övrigt

En person med kompetens inom lager även kan arbeta som Demand supply planner, en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Visa mer
Visa mindre

122 Lediga jobb

Service Center Coordinator till ett globalt företag i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Service Center Coordinator Position Description Are you the one that can take us on the future journey? Are you curious about how digitalization can improve customer satisfaction and service to our dealers? Then you might be our new colleague. Who are we? We make sure all logistics services are delivered with world class operational excellence. If you enjoy being in the center of the action then this may be the right position for you. What do we do Service Center & Transport Parts Management is a part of the Gent/EU Region within Service Market Logistics and we are responsible for the distribution of aftermarket products, from supplier to our warehouses and all the way to the customer. Your responsibilities in this role • Provide direct internal and external communication • Install processes and routines • Be an important stakeholder in projects • Solve problems and support dealers with non-standard questions • Work with a lean mindset to avoid reoccurring problems • Support development to improve End2End flows Who are you? • A person who takes on a challenge with a positive mindset and a smile • You communicate in a customer friendly way and you are a team player who can easily collaborate with other stakeholders • You have cultural awareness and strong language skills • You are passionate about expanding your knowledge • You have a strong connection with automation • You have strong analytical skills in order to play around with large amount of data • You have the ability to understand and present data in an understandable manner "This is the chance to make your job valuable and apply what you learnt. Refuse to take the back seat and watch things happen. Join the change and be part of the change." Qualifications A Bachelors´ or a Masters´ degree or experience in an equivalent profession. Do you want to be a part of our journey? Then we are hoping to hear from you! Contacts If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Malin Karlsson at [email protected] Welcome with your application!
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Chinese speaking logistics assistant

Arbetsgivare / Ort: Sudio AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • MS Excel
  • MS Office

Språk
Krav
  • Engelska
  • Kinesiska

Om jobbet

ABOUT US

Orange Sky AB is a Stockholm based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 3 fast growing brands - Sudio, Gaston Luga and Marc Mirren - and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 90 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and about 50 employees in Zhongshan China

We strive to disrupt the earphone industry, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It is a bold objective, but together we will do it! We are selling in 40+ markets and are one of Northern Europe's fastest growing companies within our industry. Driven by ambitious and motivated co-workers, the company culture is creative and collaborative. Where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open for new young professionals to join our Sudio family. You might be one of them; after all, you are reading this right?

Who you are:

  • You are not afraid to take initiatives and can work on your own.
  • You are tech savvy and experiences in Excel and good with numbers.
  • You are analytical, structured and organized, and have an eye for details.
  • You are fluent in English, both in writing and speaking.
  • Fluent in Cantonese or Mandarin.
  • A university degree is a plus but not a requirement.

What you'll do:

  • Analysis stock demand and place purchasing request to supplier.
  • Coordinate stock demands with internal departments such as customer service, marketing and sales team.
  • Follow up production schedule with supplier, make sure the delivery meets online campaign schedule and offline distribution demands.

This is a junior position. This job offers you both freedom and responsibility. You will have many different responsibilities hence you will need to be able to cover several areas at the same time.

Please send your application to: [email protected] with position as email title. We will go over the applications continually.

Arbetsgivare
Sudio AB
Artillerigatan 42
11445 STOCKHOLM
Hemsida: www.sudio.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Inleverans chef till Babyland

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Jobba som Inleverans Chef Arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga verksamheten på inleverans avdelningen fungerar samt att veckomål följs upp och kommuniceras ut. Ansvar för att planera och arbetsleda personalen i inleverans teamen för våra tre lager- samt personalansvar såsom rehabilitering, medarbetarsamtal mm. Ansvar för att planera inleverans tillsammans med logistikchef och inköpsavdelning. Säkerställa att all personal har bästa möjliga förutsättningar och rätt arbetsredskap för att utföra arbetet, genom coachning, rutiner, instruktioner och information. Bidrar till förbättringsarbetet i logistiken tillsammans med övriga chefer och säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö. Din profil Den här tjänsten passar dig som gärna dubbelkollar ditt arbete en extra gång och samtidigt har förmågan att arbeta effektivt. Du har en utbildning inom logistik, administration och några års branscherfarenhet. Vi ser gärna att du vill fördjupa dina kunskaper inom lagerhantering och vi är extra intresserade av dig som har erfarenhet inom materialstyrning och resursplanering och har erfarenhet av liknande arbete. Vi önskar även att du • Har erfarenhet av liknande arbete • Har bevisad ledarskapsförmåga och en mycket god kommunikationsförmåga • Är prestigelös, strukturerad och har ett stort engagemang och vilja att leda människor.. Det är även meriterande för tjänsten om du • har viss branscherfarenhet. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lernia Bemanning på telefonnummer: 0771–650 650. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Sista ansökningsdag är 2021-09-26. > Välkommen med din ansökan! Lernia är vägen framåt Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Planerare

Arbetsgivare / Ort: Lantmännen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Är du organiserad och analytisk och trivs med att jobba i en fartfylld miljö? Lantmännen Lantbruk söker nu inte bara en, utan två Planerare till vår Logistikavdelning. Som Planerare sitter du som spindeln i nätet och har mycket kontakter både internt och externt för att säkerställa leverans till våra kunder. Det här kommer du att göra I tjänsten som Planerare har du ansvar för att optimera varuflödet, planera produktion och utleverans för att nå uppsatta mål såsom leveransprecision och kapitalbindning. Arbetet är brett och innebär att man både utifrån tillgång och prognoser löpande tar fram produktions-, inköps- och försäljningsplaner samt att säkra leveranser och optimera dessa i det dagliga för att möta våra kundkrav. I det dagliga arbetar du tillsammans med produktion och våra transportörer för att säkerställa in och utleveranser enligt plan. Du planerar inleveranser av råvara och håller kontakt med leverantörer för att säkerställa produktionens behov utifrån uppsatt plan. Framförhållningen är viktig för att minimera oförutsedda händelser. Ditt mål är att minimera lagerhållning och transportkostnader genom att få in rätt varor i rätt tid och med rätt kvantitet. Förutom dina dagliga operativa uppgifter ser vi att du tillsammans med övriga i teamet bidrar till att kontinuerligt driva förbättringar. Du utmanar affären genom att bidra med genomtänkta kalkyler och analyser. Du är placerad i Malmö och rapporterar till Planeringschefen. Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: - en eftergymnasial utbildning inom logistik/planering. - några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - god administrativ förmåga och erfarenhet från ett större affärssystem, med fördel M3. - goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är: - strukturerad och driver självständigt ditt arbete framåt. - affärsmässig och analytisk och trivs i en roll där du får höja blicken och arbeta med förbättringar. - trygg och enkel att samarbeta med och stimuleras av en fartfylld arbetsmiljö. - lösningsorienterad och noggrann. Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vi erbjuder dig En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden. Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 26/9. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer varav de första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquistion Specialist Johanna Olsson, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.
Arbetsgivare
Lantmännen Ek För
Hemsida: https://lantmannen.com/
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avropare

Arbetsgivare / Ort: Hörberg Petersson Tronic AB / LUND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Orderplanerare

Om jobbet

HP Tronic Group erbjuder utveckling, tillverkning och logistik av kablage, styr- och testsystem för industriella applikationer. Hållbarhet ska gälla i allt vårt handlande, från första affärskontakt och genom produktens hela livscykel.

HP Tronic Group har idag verksamhet i Ljungby, Lund och Tranås Sverige, Suzhou Kina, Ruse Bulgarien och i Pune, Indien. Verksamheten omsätter cirka 700 Mkr och har cirka 330 anställda.

Till vår verksamhet i Lund söker vi Avropare

HP Tronic Lund har en expansiv och spännande resa framför sig och kommer under hösten 2021 påbörja byggnationen av en ny fabrik i Stångby Lund, som beräknas vara inflyttningsklar Q4 2022.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med avrop och säkerställande av leveranser och material till produktionen i Lund.

I tjänsten ingår löpande kontakt med leverantörer och tillhörande leveransbevakning. Du kommer även att ansvara för att optimera lagernivåerna.

Du kommer vara delaktig i arbetet med att aktivt förbättra processen med det interna logistikflödet.

- Prognostisering, planering av behov.

-Order/beställning.

- Leveransbevakning.

- Hantering av leveransavvikelser.

- Reklamationshantering och en del fakturahantering.

Kvalifikationer

För att passa i rollen ser vi gärna att du har följande bakgrund:

Tidigare erfarenhet av avrop och/eller inköp.

Utbildning inom inköp/logistik är meriterande.

Goda kunskaper i svenska och engelska.

Goda kunskaper i Excel.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och känner ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag. Vi gör löpande urval och intervjuer för tjänsten

Skicka ansökan till [email protected] senast 2021-09-26

Mer info kan lämnas av Platschef Emil Brodén 0730835202

Arbetsgivare
Hörberg Petersson Tronic AB
Bryggaregatan 23
22736 LUND
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.