På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Transportledare
Spela filmen

Transportledare

Transportledare övervakar och dirigerar transporter av olika slag så att varor och gods når sina mottagare. Även övervakning av persontransporter kan ingå i arbetet.

Transportledare vid lokaltrafiken och taxiföretag benämns trafikledare eller vägtrafikledare.

Vid järnvägen kallas yrket tågsamordnare, denne fattar beslut om ersättningstrafik vid trafikstörningar.

Det är ganska vanligt att transportledare internrekryteras och att chaufförer eller lager- och terminalarbetare så småningom kan ta på sig rollen som transportledare.

Utbildning

Lämplig utbildning kan finnas inom Yrkeshögskolan.

Vanligtvis ställs förkunskapskrav att man har en examen från Fordons- och transportprogrammet inom gymnasieskolan.

Personliga egenskaper

Som transportledare har man många kontakter med kunder och yrkesförare. Det är viktigt att vara serviceinriktad och kunna överblicka flera saker samtidigt.

Arbetsplats

Transportledare kan arbeta vid ett företags distributionsavdelning, på transport- och speditionsföretag, vid flyget, vid järnvägen, på ett taxiföretag eller vid lokaltrafiken.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

91 Lediga jobb

Logistikkoordinator för framtida uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Har du akademisk examen inom logistik, ett par års erfarenhet av liknande tjänst och goda kunskaper i Officepaketet? Skulle du säga att du är serviceminded, pålitlig och driven? Då har Randstad det perfekta uppdraget för dig! Randstad söker nu för kommande behov av en logistikkoordinator för kunds räkning i Göteborg.

Ansvarsområden

I tjänsten som logistikkoordinator  kommer du att;
• arbeta med planering och koordinering inom företagets logistik och distributionscenter.
• arbeta med daglig övervakning av leverantörer, kunder, hantering av avvikelser och all övrig transportadministration. 
• hantera frakt- och tulldokument.

Kvalifikationer

För den här tjänsten behöver du ha;
• akademisk examen eller motsvarande inom logistik.
• ett par års erfarenhet av liknande tjänst.
• mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Logistics Coordinator, AstraZeneca, Södertälje

Arbetsgivare / Ort: Logent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Är du en koordinator av rang med erfarenhet inom kundservice och logistik? Är du nyfiken på hur det är att arbeta i en global miljö där vi gör skillnad för människors liv varje dag? Då är AstraZeneca något för dig! Välkommen till Sweden Operations! Här är pulsen hög och vägarna många att utvecklas. Vi arbetar hållbart för varandra och planeten i en högteknologisk och positiv LEAN miljö. Coachande ledarskap och nyfikenhet driver oss mot att hitta nya sätt att tillverka läkemedel som förändrar liv. Vi kan nu erbjuda dig en spännande möjlighet att bli en del av organisationen Sourcing & Supply i rollen som Logistic Coordinator. Här på Sourcing & Supply finns utrymme att växa i en interaktiv, digital och inspirerande miljö. Detta är ett tillfälligt uppdrag som sträcker sig fram till 23:e december, 2021 Om tjänsten Avdelningen Sourcing & Supply inom Sweden Operations är en viktig del i värdekedjan ut till kund. Här samarbetar vi med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Med ett starkt fokus att jobba med Lean, genomsyras allt vi gör av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag. I rollen som Logistic Coordinator ansvarar du för orderhanteringen och skeppningarna över hela världen samt säkrar att utleveranser av läkemedel kommer till kund i rätt tid med rätt dokumentation. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Du hanterar dagligen varuförsörjningsfrågor via mejl, telefon och Skype. Detta innebär att du är en viktig länk och koordinator mellan våra kunder, interna funktioner speditörer och agenter. Utförandet av arbetsuppgifterna ska alltid följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca. Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar. Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt. Din profil Vi förutsätter • Att du har stor erfarenhet av kundservice och logistik och/eller lämplig Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri • Erfarenhet av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer • God kommunikationsförmåga • Att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift. Framgångsfaktorer Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.s Om ansökan Du ansöker via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: lin[email protected] eller [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Logent AB
Hemsida: http://www.logent.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Claessons Transport AB söker två erfarna transportledare

Arbetsgivare / Ort: Claessons Transport i Ljungby AB / Ljungby
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Claessons Transport AB ingår i Tempcon Group koncernen. Tempcon Group är en koncern specialiserad på temperaturkontrollerad logistik. Koncernen utgörs av en grupp entreprenörsdrivna bolag som alla fokuserar på en sak; att skapa värde för kunden genom säkra, klimatsmarta logistiklösningar för en hållbar framtid.

Claessons Transport i Ljungby söker två transportledare!

Trivs du i rollen som spindeln i nätet, är bra på att hålla huvudet kallt och har ett öga för detaljer? Då kan du vara vår nya kollega! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet och relevant kunskap av transportbranschen och att kunna transportleda.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Transportplanering av våra 15 bilar
  • Samordna, optimera, analysera och utveckla trafikarbetet
  • I övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter på ett åkeri
  • Kundkontakt


Vi söker dig som

har tidigare kunskap inom transport- och åkeribranschen. För att lyckas med rollen som transportledare hos oss är du lösningsorienterad, har god datorvana och är administrativt lagd. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Dina främsta uppgifter som du måste bemästra är att koordinera lastkapacitet med hög fyllnadsgrad till rätt plats och rätt tidpunkt. Du kommer att ha en daglig dialog med våra kunder, leverantörer och chaufförer. Det är därför av stor vikt att du är socialt kompetent och tillgänglig på telefon. Du som person är driven där ditt fokus ligger på kunden. Du älskar att lösa problem och det är något som driver dig framåt. Du är inte rädd för att sätta dig i en lastbil om så krävs, därför söker vi dig som helst har CE-behörighet.

Båda tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas.

Vi vill ha våra nya kollegor på plats så snart som möjligt och urval av ansökningarna sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta: Mathilda Svensson, 0702-23 06 20. Ansökan sker endast via mejl och den skickas till [email protected]


Arbetsgivare
Claessons Transport i Ljungby AB
Movägen 2
34132 Ljungby
Hemsida: https://www.claessonstransportab.se/
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Logistics Coordinator till AstraZeneca

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Är du en koordinator av rang med erfarenhet inom kundservice och logistik? Är du nyfiken på hur det är att arbeta i en global miljö där vi gör skillnad för människors liv varje dag? Då är AstraZeneca något för dig! Välkommen till Sweden Operations! Här är pulsen hög och vägarna många att utvecklas. Vi arbetar hållbart för varandra och planeten i en högteknologisk och positiv LEAN miljö. Coachande ledarskap och nyfikenhet driver oss mot att hitta nya sätt att tillverka läkemedel som förändrar liv Vi kan nu erbjuda dig en spännande möjlighet att bli en del av organisationen Sourcing & Supply i rollen som Logistic Coordinator. Här på Sourcing & Supply finns utrymme att växa i en interaktiv, digital och inspirerande miljö. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig fram till 23:e december, 2021. Sök idag då urval sker löpande. Om tjänsten Avdelningen Sourcing & Supply inom Sweden Operations är en viktig del i värdekedjan ut till kund. Här samarbetar vi med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Med ett starkt fokus att jobba med Lean, genomsyras allt vi gör av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Logistic Coordinator ansvarar du för orderhanteringen och skeppningarna över hela världen samt säkrar att utleveranser av läkemedel kommer till kund i rätt tid med rätt dokumentation. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Du hanterar dagligen varuförsörjningsfrågor via mejl, telefon och Skype. Detta innebär att du är en viktig länk och koordinator mellan våra kunder, interna funktioner speditörer och agenter. Utförandet av arbetsuppgifterna ska alltid följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca. Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar. Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt. Vem är du? Vi tror att du har - stor erfarenhet av kundservice och logistik och/eller lämplig Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri - erfarenhet av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer - god kommunikationsförmåga - behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift. Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded. Om verksamheten Vi på Poolia genomför varje år tusentals rekryterings- och uthyrningsuppdrag till våra kunder, som både är privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. Det finns med andra ord stor chans att du hittar ditt nästa drömjobb här hos oss. I detta konsultuppdrag är AstraZeneca vår kund och nedan kan du läsa deras företagsbeskrivning: AstraZeneca är ett av världens ledande läkemedelsföretag. Vi fokuserar på forskning, utveckling, tillverkning och marknadsföring av receptbelagda läkemedel och bioläkemedel inom viktiga hälsovårdsområden. Vi förvandlar goda idéer till effektiva läkemedel för att förbättra patienters hälsa och livskvalitet över hela världen. Vi är dessutom mer än ett av världens ledande läkemedelsföretag, på AstraZeneca är vi stolta över den företagskultur vi har som inspirerar till utveckling och samarbete. Vi strävar efter att vara ledande inom allt vi gör och vårt konkurrenskraftiga och flexibla belöningssystem är inget undantag. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistiker

Arbetsgivare / Ort: Swedemount Sportswear & Fashion AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Om Oss Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på Sportshopen.com Beskrivning Logistikavdelningen på Sportshopen består idag av fem medarbetare som tillsammans med övriga team effektivt planerar och förbereder för hög servicegrad mot butiker, snabba omställningar av säsongskiften samt proaktivt hanterar volymsvängningar över tid. Sportshopens E-handel står för en kraftig expansiv fas där vi ökat vår försäljning senaste åren och skall fortsätta med aggressiva planer. Vi behöver fortsätta med optimering av våra interna och externa flöden för att optimera vår leveranskedja och öka kapaciteten samt förbättra servicegraden för våra kunder. Vi utökar nu vår logistikavdelning och vi söker efter ytterligare logistiker. Arbetsuppgifter Som logistiker skapar du förutsättningar för effektiv logistik gällande inleveranser, interna flöden mellan lagerpunkter och butiker samt driver olika logistikuppdrag för att utveckla och underhålla korrekta flöden. Här ingår, leveransbevakning, sourcing, saldokontroller, KPI-uppföljning samt utveckling av logistikflöden mellan lagerställen och butik. I rollen som logistiker ingår även att: Driva förbättringsprojekt inom företaget med fokus på inköp och logistikflöden Ge support till olika enheter inom bolaget i frågor kring logistik Underhålla och följa upp kontrollpunkter inom logistik i affärssystemet Vara delaktig vid inventering Vara delaktig i reklamationshantering Utföra uppdrag inom ramen för återanskaffning av varor Utföra bokning och uppföljning av transporter av ankommande leveranser från leverantörer Utveckla arbetsrollen och bygga upp en samlad bred kompetens för arbetsuppgifterna inom avdelningen  Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom logistik samt 2-4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll inom området. Du har mycket goda kunskaper i Excel. Kunskaper i Navision (Dynamics NAV) är meriterande samt är van att hantera Power BI eller liknande datavisualieringsverktyg. Du är en prestigelös och lösningsorienterad person med en god analytisk förmåga. Då du kommer att vara del av ett team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en god kommunikativ förmåga. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Sportshopen har kontor både i Göteborg och Grebbestad vilket innebär att du kan utgå från båda orterna.  Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Kollektivavtal Unionens avtal för tjänstemän. Urval sker löpande så registrera din ansökan redan idag.  
Arbetsgivare
Swedemount Sportswear & Fashion AB
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logisikutvecklare i Jönköping (Torsvik)

Arbetsgivare / Ort: Procurator Sverige AB / JÖNKÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Procurator förser kunder i Sverige med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar, förpackningslösningar och restaurangartiklar genom ett brett sortiment av produkter från ledande varumärken. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.

I företaget ingår Procuratorbutiker på 15 orter runtom i landet samt sex städbutiker under namnet Supplies Direct.

Om tjänsten

Som Logistikutvecklare hos Procurator kommer du att få utnyttja din kreativitet och lösningsförmåga maximalt. Då vi är inne i en expansiv fas av flera större projekt inom lagerautomation, logistik och transport kommer vi behöva din expertis och ditt engagemang.

I rollen som Logistikutvecklare kommer du att driva projekt och implementera förändringar inom företagets logistikprocesser, primärt i lager.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att driva och delta i projekt, områden som berörs i huvudsak är:

  • Simulering och analys av lager och lagerflöden
  • Automatisering och processoptimering inom lager och logistik
  • Implementation av förbättrade processer och system

Du kommer att inneha varierande roller i olika projekt beroende på storlek och komplexitet. Flera projekt löper parallellt vilket ställer höga krav på dig som person, och du rapporterar till chefen för logistik.

Din profil

Vi ser gärna att du har examen inom logistik eller motsvarande, till detta vill vi att du har erfarenhet av logistikutvecklingsprojekt och gärna operationellt arbete. Du bör ha erfarenhet av lager eller produktion med stora, högintensiva och delvis automatiserade flöden.

För att passa i den här rollen måste du vara flexibel och handlingskraftig, samt trivas i en organisation där du får stort ansvar och mandat och förväntas leverera på utsatt tid. Vi förutsätter att du har ett naturligt driv och engagemang samt att du tar initiativ inom ditt område och bidrar till företagets övergripande mål och resultat. Vi sätter stort värde i dina personliga egenskaper och teamet runt omkring dig kommer stötta med stor erfarenhet och kunskap samt bidra till din personliga utveckling. Goda kunskaper i Excel och olika WMS är en förutsättning för ditt arbete, samt gärna erfarenhet av Autostore eller liknande system.

Övrigt

  • Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
  • Du har B-körkort och kan resa i tjänsten
  • Lön enligt överenskommelse
  • Placeringsort: Jönköping, Torsvik

Vi jobbar med löpande urval, sista ansökningsdag är 2021-03-10.

Frågor är välkomna till rekryterande chef Fredrik Kronander: [email protected]

Arbetsgivare
Procurator Sverige AB
Tahevägen 151
55652 JÖNKÖPING
Hemsida: http://www.procurator.net/sv-se/
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggkunnig till Inköp

Arbetsgivare / Ort: PEAB Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Har du erfarenheter från byggbranschen, ett intresse för affärsmannaskap, samarbetsförmåga, känsla för analys och näsa för struktur. Då har vi en utmaning för dig! Vi söker efter någon som vill driva inköpsprocesser i våra spännande byggprojekt. Du kanske idag jobbar som inköpare i branschen, vilket är meriterande! Du kan också ha en erfarenhet från byggproduktion men nu vill du utveckla dig vidare inom branschen. Våra byggprojekt jobbar sällan med färdiga handlingar och specifikationer vilket utmanar inköpsfunktionen. Samtidigt ger det stora möjligheter att som inköpare påverka upphandlingar av både tjänster och varor på ett unikt sätt jämfört med traditionellt inköpsarbete. Du blir en viktig specialist och kollega i projektteamen där du stöttar linjeverksamheten att uppnå nöjda kunder och ett lönsamt projekt. Ditt arbetsområde blir Värmland inklusive delar av Dalsland. Du ingår i ett inköpsnätverk med kollegor spridda i mellersta Sverige. Placering är med fördel i Karlstad och resor sker huvudsakligen över dagen i närområdet samt ett fåtal övernattningar per år. Du rapporterar till inköpschefen men jobbar huvudsakligen i projektform nära linjen i våra två arbetschefsgrupper. Ta chansen och bli en del av vår familjära stämning i det stora bolaget med lokal förankring.
Arbetsgivare
PEAB Sverige AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Process excellence specialist

Arbetsgivare / Ort: BSH Home Appliances AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.1 miljarder euro under 2016 och mer än 58,300 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss. BSH Home Appliances AB is looking for a Process excellence specialist!       We are now looking for a Process excellence specialist in Nykvarn, with knowledge in logistics. Your tasks • Understanding of Supply chain, logistics and distribution of functional concepts • Find improvement proposals for processes and identify possible areas of improvement • Coordinating and participating in local projects • Provide system and process support and knowledge for data analysis and KPI measurement • Identifying opportunities for continuous improvement, as well as in-taking change and improvement requests Your profile • A Master in Logistics and Supply Chain management • At least 3 years’ experience of similar work • Strong knowledge in Excel and SAP • Good analytical ability • Good knowledge in both Swedish and English in speech and writing Your personality As a person, you are solution-oriented, stress resistant and have good analytical skills. To succeed in the role it is important that you can demonstrate a genuine drive and have a “can do” attitude with good planning and organizational skills. Application We are looking forward to receiving your application! Prior to recruitment, we have taken a stand for recruitment channels and do not wish to be contacted by staffing and recruitment companies, as well as recruitment advertisers. Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13,1 miljarder euro under 2017 och mer än 61,800 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.
Arbetsgivare
BSH Home Appliances AB
Hemsida: http://www.bosch-home.se/
Ansökan
Ansök senast 13 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Synsam - Supply Planner

Arbetsgivare / Ort: Infinity Human Resources Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
På Synsam är vi skickliga på det vi gör och vår passion är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Som experter inom eyefashion och ögonhälsa driver vi utvecklingen i branschen. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi har mod och styrka att förändra och utmana. I en innovativ miljö skapar vi tillsammans förutsättningar för Synsams framtid. För oss är det viktigt att stötta och hjälpa varandra. Vi känner tillit och håller vad vi lovar. Delaktighet och mandat att fatta beslut gör att medarbetare på Synsam är motiverade och tar ansvar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket är avgörande i mötet med kunden. På Synsam vill vi erbjuda våra kunder marknadens mest attraktiva sortiment och tjänster. Vi verkar i en föränderlig omvärld och vi är ett bolag i ständig utveckling och innovation. Det innebär att Supply Chain-teamet hela tiden strävar för att utveckla, effektivisera och förenkla processer och rutiner för våra kunder/butiker för att också kontinuerligt kunna utöka vår service och ansvarsområde. Dagens sammansvetsade team letar efter sin nästa kollega. Som huvudansvarig för genomförande och upplevd service i varupåfyllnad till butik kommer du få en nyckelroll. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Daglig varupåfyllnad från centrallager till våra ca 500 butiker i 4 operativa länder • Tillhörande exportdokumentation för leveranser utanför EU • Hantera dagliga reklamationer och tilläggsbeställningar från butik • Stödja och bistå våra butiker i Supply Chain-relaterade frågor • Löpande uppdatera vårt intranät med relevant information • Fakturahantering och central uppföljning av hållbarhet och effektivitet i transportledet från centrallager till butik Du rapporterar till Synsam-koncernens Supply Chain Manager. Vem är du? För att trivas hos oss behöver du vara en socialt framåt och samarbetsorienterad person som bryr dig om och är engagerad i din omgivning. Du har lätt för att se lösningar och möjligheter och du trivs bra i en miljö där förändringar kommer snabbt och ofta. Tjänsten ställer höga krav på dina administrativa förmågor där struktur och noggrannhet är en förutsättning. Tillika behöver du ha tekniskt intresse och förståelse samt vara analytiskt lagd. Vi söker dig som är i början av din karriär alternativt jobbat något år med liknande uppgifter och trivs bra med det. Kunskaper/Bakgrund: • Du har god vana i att arbete i affärssystem, erfarenhet från D365 (Microsoft) en fördel. • Du ska ha god ekonomisk förståelse. • Du ska ha goda kunskaper i Office och framförallt Excel. • Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. • Eftergymnasial utbildning, gärna mot logistik, inköp eller liknande. • Erfarenhet av logistik-/inköpsarbete och/eller detaljhandeln är meriterande. Vi erbjuder dig en spännande och bred tjänst i ett företag i medvind där utvecklingsmöjligheterna är goda. Vi präglas av sammanhållning och respekt för varandra, där medarbetarens välbefinnande är första och högsta prioritet. Utnämningen, ¨årets ledare¨ gick i år till vår VD och det stärker oss i vår tro att vi gör bra saker på en bra arbetsplats. Anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med anställning hos Infinity. Ambitionen är att du därefter går över på en tillsvidareanställning hos Synsam. Kontakt: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering och konsultuthyrning av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna process. För mer information om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på Infinity HR, Tel 070-5591192 eller Mårten Näsvall, på mail, [email protected] Intervjudatum: 15 mars: Infinity intervjuer 17 mars: Synsam första intervjuer 19 mars: Synsam slutintervjuer START: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan via ansökningsformuläret nedan!
Arbetsgivare
Infinity Human Resources Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Inköps- och logistikansvarig

Arbetsgivare / Ort: Universal Creation AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Kinesiska

Om jobbet

Bakgrund

Unisynk är ett svenskt marknadsledande varumärke inom mobil- och datortillbehör, och finns hos majoriteten av de stora återförsäljarna i Skandinavien. Varumärket är även på väg att lanseras på flera internationella marknader.

Universal Creation AB med varumärket Unisynk växer konstant och detta viktiga ansvarsområdet går från att vara delansvar hos två andra roller till att bli en egen specialiserad och viktig heltidstjänst. Rollen är perfekt för dig som brinner för produktflöden och siffror, samt har vision för helheten och ett skarpt sinne för detaljer. Du kommer få jobba brett, högt och lågt och sätta din egna prägel på vår logistikkedja.

Vi är ett sälj- och datadrivet företag i konstant utveckling och förlitar oss till stor del på, i ansvarsområden som detta, att hela tiden dokumentera och automatisera processer för att kunna skala upp verksamheten samtidigt som prestanda och precision ökar. Medelåldern i företaget är 30-35, och vi jobbar mycket med frihet under ansvar. Kika på våra produkter och om oss på www.unisynk.se


Arbetsuppgifter

  • Sammanställning av intern och extern information för behovsplanering och annan analys
  • Taktiskt inköp optimerat mot varierade målsättningar (t ex kostnad, snabbhet, kapitalbildning, servicenivå)
  • Hantera och bevaka inköp hela processen från behovsplanering till fakturaattest
  • Sköta den dagliga kontakten med leverantörer, transportörer, lager, m.fl. gällande inköp och logistik
  • Hålla i inköpspriser, inventeringar, kartonger, tull, regulatoriska krav, kollimärkning m.m.
  • Utveckla bolagets logistikprocesser utifrån vedertagna teoretiska modeller och branschpraxis
  • Registrera kundorder, bevaka utgående leveranser, samt hantera avvikelser
  • Upphandling och omförhandling av relevanta avtal t ex frakt
  • Administration av specialprocedurer vid vissa ordrar, t ex kvalitetskontroller och orderfinansiering
  • I viss mån behjälplig i uppbyggnad av datasystem och automatisering av informationsflöden
  • Skicka, leveransbevaka och ta emot diverse försändelser, t ex prototyper och säljprover
  • Kontinuerligt sammanställa och rapportera relevanta KPI


Egenskaper

  • Engagerad i att ständigt söka förbättringar, besparingar och förenklingar
  • Lätt för att kommunicera, även över lands- och organisationsgränser
  • Kunna överblicka stora mängder information och snabbt upptäcka avvikelser
  • Självständigt arbetssätt och lätt för att lära
  • Mycket noggrann och driven till ordning och reda
  • Mycket gott dator- och siffersinne
  • Stark förhandlingsförmåga


Kvalifikationer

  • Högskoleutbildning där inriktning mot logistik varit en signifikant del
  • Minst 5 års arbete med internationella logistikkedjor, leverantörskontakt i asien och inköp
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
  • Mycket god datorvana


Meriterande kvalifikationer

  • Kunskap i Google Suite, SQL, JavaScript
  • Kunskaper i Kinesiska, tal/skrift
  • Erfarenhet från detaljhandel och/eller e-commerce


Låter detta spännande? Maila snarast ditt CV och personligt brev i pdf-format till [email protected]

Rekryteringsprocessen sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är placerad på Kungsholmen i Stockholm. Omgående tillsättning. Sista ansökningsdag: 2021-03-14.


Arbetsgivare
Universal Creation AB
Warfvinges Väg 11 0TR
11218 Stockholm
Hemsida: www.unisynk.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.