På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Transportledare
Spela filmen

Transportledare

18 Lediga jobb

Regional flödesoptimerare, Umeå

Arbetsgivare / Ort: PostNord Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 November (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
Postnord befinner sig i en spännande utvecklingsresa där det regionala stabsteamet har en nyckelroll i vår transformation och framgång. Vi söker en nyfiken och analytisk flödesoptimerare som ska säkra framdriften i vårt optimerings- och utvecklingsarbete genom ett nära samarbete med chefer och medarbetare i regionen. Hos oss får du chans till utveckling, ett självständigt och ansvarsfullt arbete i en organisation präglad av förändringskraft, god gemenskap och hög energi. Bli en del av vårt team Till region Nord söker vi en flödesoptimerare som ska arbeta med att utforma och utveckla det regionala produktionsnätverket med fokus på logistik. Du kommer att ansvara för att flödesoptimera paket- och pallnätets förutsättningar inom terminal och distribution för att nå förväntad kvalitet och produktivitet. I rollen ingår även ansvar för förvaltning och optimering av regionala terminalssorteringsriktningar för att ge rätt förutsättningar för produktion och transporter. Du kommer att rapportera till regionens stabschef med placering i Umeå. Du har vad som krävs Som person är du nyfiken, analytisk, strukturerad och självständig. Du trivs med att vara ute på arbetsplatser och stödja chefer i dialog med medarbetare likväl som att kommunicera med ledningsgrupper och nätverksforum. Du stimuleras av att arbeta processorienterat och drivs av att hitta möjligheter till förbättringar och att utmana befintliga arbetssätt. Vi söker dig som är civilingenjör, gärna inom logistik, eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, har god datavana och B-körkort då resor ingår i tjänsten. Vi levererar Tillsammans med oss har du möjlighet att utvecklas med omväxlande och utmanande uppgifter samt att kunna ta stort eget ansvar. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser olikheter som en styrka och att det bidrar till ett bättre resultat för verksamheten. Ansök Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Mattias Königsson, stabschef på tfn 073-079 6810. För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/ Vi ser fram emot att höra från dig. Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2019 hade koncernen cirka 29 000 anställda och en omsättning på 38,3 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com
Arbetsgivare
PostNord Group AB
Ansökan
Ansök senast 27 November (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driftschef för renhållningsuppdrag i Vellinge

Arbetsgivare / Ort: Ohlssons i Landskrona AB / Staffanstorp
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportledare

Om jobbet

Ohlssons fortsätter att växa, från och med den 1 mars 2021 kommer vi att ta över renhållningen i Vellinge. Vi bedriver både inhämtning av hushållsavfall och slamtömning samt spolning inom flera kommuner i området. Det innebär att vi behöver stärka upp bolaget med ett nytt team med rätt inställning!

Med andra ord så fortsätter vi att bryta mark och nu söker vi en ny driftschef som är driven och som med glädje tar sig an arbetet. Är du redo att bli vår nya driftschef?


Rollen

Som Driftschef har du ansvar över bilar och chaufförer. Du planerar och organiserar turlistor, bemanning av fordonen och fordonsunderhåll.


Profil

Vi söker dig som har erfarenhet av transportledning och drift och vi ser gärna att du har en god kunskap inom tunga fordon. Kanske är du själv innehavare av C-körkort.


- Erfarenhet av transportledning

- God kunskap inom tunga fordon

- En god administrativ förmåga


Meriterande

C-körkort

Personliga egenskaper

Som person är du ansvarstagande, organiserad och kommunikativ. Du kommunicerar på ett rakt, tydligt och enkelt sätt och har förmågan att kommunicera på alla nivåer, såväl internt som externt. Du ser det som en självklarhet att hålla överenskommelser och deadlines.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid vilken inleds med 6 månaders provanställning. Du och det nya teamet kommer att utgå och vara verksam från våra lokaler i Staffanstorp.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Frågor kring tjänsten ställer du till Joakim Bornéus, Renhållningschef, på telefon

010-45 00 200 eller Thomas Svanberg, HR-chef, via telefon 010-45 00 246.

Arbetsgivare
Ohlssons i Landskrona AB
Fabriksvägen
24534 Staffanstorp
Ansökan
Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

BMS Kranar söker Transportledare till vår depå i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Bms Kranar AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportledare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Danska

Om jobbet

Sen starten i april 2016 har efterfrågan på våra tjänster i Göteborg med omnejd stadigt ökat. Därför behöver vi nu utöka vår administrativa avdelning med ytterligare en Transportledare.

Det vi söker är en glad och positiv person till vårt kontor i Göteborg.


Transportledare till BMS Kranar – Göteborg

BMS är ett internationellt familjeägt kranföretag, med rötter och huvudkontor i Danmark.

BMS Kranar AB ingår sedan hösten 2004 i BMS-gruppen med huvudkontoret beläget i Malmö.

Vi löser lyftuppgifter i hela Europa, med fokus på norra Europa, USA, Sydafrika, Australien, Ryssland och särskilt Skandinavien, där BMS i årtionden har varit marknadsledande i uthyrning av mobilkranar, larvkranar, lastbilsliftar med tillhörande specialiserad personal - alltid med maximal fokus på säkerhet, effektivitet och tillförlitlighet.

BMS Kranar AB hyr ut mobilkranar, larvkranar, mobila tornkranar och lastbilskranar av alla storlekar och för alla uppgifter från våra depåer i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Totalt är vi ca 1000 anställda i BMS Koncernen.

BMS Kranar erbjuder nu ett spännande och utvecklande arbete som Transportledare till kontoret i Göteborg.


Ansvarsområden och arbetsuppgifter

I rollen som Transportledare kommer du att ha en central roll hos BMS Kranar i Göteborg. Du kommer att fungera som ”spindeln i nätet” och ha kontakt både internt och externt i organisationen. I denna roll kommer du att ha hand om inkommande order, disponering av personalen samt övriga administrativa uppgifter.


Din profil

Du har tidigare haft en liknande roll men känner dig nu redo att ta lite mer ansvar och vill utöka dina kunskaper. Du har en relevant gymnasieutbildning i grunden och pratar flytande svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du även har goda kunskaper i engelska och kunskaper i danska är en merit. Kunskap om kranar/kranbilar är en stor merit.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt.

Du har en positiv attityd och engagemang inför nya arbetsuppgifter samtidigt som du har en förmåga att strukturera upp och planera ditt arbete.

Låter detta som nästa karriärsteg för dig? Skicka i så fall in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande. Detta är en tillsvidareanställning på ca 100%. Provanställning på sex månader tillämpas. Placering i Göteborg, tillträde sker snarast.

Låter detta som något för dig så maila in ditt CV till [email protected] och märk mailet med ”Transportledare”.

Vid frågor rörande tjänsten kontakta Andreas Wiklund på 0730-519126.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Bms Kranar AB
Bönekullevägen 8
41746 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Transportledare - vikariat

Arbetsgivare / Ort: LN Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, slamsugning/avloppspolning och TV-inspektion. Just nu söker vi efter en serviceinriktad transportledare som kommer att ansvara för ordermottagning och sammanställning av order från företagets kunder. Dina främsta arbetsredskap är mejl och telefon, men du kommer även att arbeta i administrativa system med ruttplanering och bokning av uppdrag för teknikerna. Du ansvarar även för den dagliga driften och omstrukturering i planering vid akuta ärenden eller personalfrånvaro. Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00 Anställningsform: Detta är ett föräldravikariat på ca 1 år Din profil Krav: • B-Körkort • Behärskar svenska i tal och skrift • Erfarenhet från ett servicerelaterat yrke Meriterande: • Erfarenhet av arbete i systemet Pyramid Då du kommer att jobba i en bransch där det ständigt händer mycket och det snabbt kan bli förändringar så är det viktigt att du som transportledare har en hands on-approach och inte är rädd för att ta initiativ och fatta snabba beslut. Som person ser vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och ödmjuk. Företaget strävar efter en jämn könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Arbetsgivare
LN Personal AB
Hemsida: http://www.lnpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportledare

Arbetsgivare / Ort: Budxpress i Mälardalen AB / Eskilstuna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportledare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

På arbetsplatsen arbetar idag 5 på kontoret varav 3 är transportledare. Vi har för närvarande 20 fordon.


Läs mer om oss på vår hemsida, www.budxpress.se Att vara transportledare ställer stort krav på att kunna hålla många bollar i luften. Det är många transporter som ska lösas samtidigt och det är många chaufförer som undrar saker samtidigt.


Vi kommer inte ta in någon som saknar erfarenhet från något av:

- Utbildad transportledare

- Arbetat som transportledare

- Varit chaufför under minst 2 år på heltid.


Arbeta tillsammans med annan transportledare.


I uppgifterna ingår kundservicearbete i form av att sälja transportuppdrag, fördela uppdraget på lämplig bil samt supporta chaufförer.

Det är därför viktigt att du är en "säljarperson" som är vass i telefonen samt har en bakgrund som yrkeschaufför.

Arbetet innebär också att du sköter en del administrativa uppgifter som attest av dagens ordrar och chaufförernas arbetstimmar.


Var tredje vecka har man telefonpassning vardagar 17.00-06.45 samt 00.00-24.00 på helger. Den biten är dock inte betungande då 99% av samtalen kommer in under dagtid på vardagarna.

Om det är svårt att få ut alla ordrar på någon chaufför så händer det att någon från kontoret går ut och tar en körning så det får man vara beredd på.

Vi säger nämligen aldrig nej till ett jobb utan löser det som kommer in.


Arbetstid är vardagar, 6.00-15.00 eller 7.00-16.00.


Tjänsten tillsätts så snart vi hittat lämplig kandidat och så länge denna annons är synlig.


#jobbjustnu

Arbetsgivare
Budxpress i Mälardalen AB
Fraktgatan 4
63346 Eskilstuna
Hemsida: http://www.budxpress.se
Ansökan
Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fältplanerare

Arbetsgivare / Ort: Liebherr-Sverige AB / VÄSTERÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportledare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Brinner du för att arbeta med entreprenadmaskiner? Vill du ha stort eget ansvar? Vill du vara vårt ansikte utåt mot kunder?

Passa på att söka tjänsten som Fältplanerare hos oss.

Du kommer att vara den kunden kontaktar för beställning av service och reparation på sina entreprenadmaskiner runt om i Sverige. Arbetet innebär att i ett team av tre personer planera ut arbetet på våra fälttekniker, se till att rätt reservdelar beställs och ha en bra dialog med teknikerna genom hela arbetet.

Ett krav för att lyckas med den här tjänsten är att ha både teknisk och administrativ kompetens.

Välkommen till ett glatt gäng, högt tempo och en utmanande och varierad roll.

Arbetsgivare
Liebherr-Sverige AB
FALLSKÄRMSVÄGEN 5
72131 VÄSTERÅS
Hemsida: www.liebherr.se
Ansökan
Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]err.com
VISA MINDRE

Transportledare

Arbetsgivare / Ort: LN Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, slamsugning/avloppspolning och TV-inspektion. Just nu söker vi efter en serviceinriktad transportledare som kommer att ansvara för ordermottagning och sammanställning av order från företagets kunder. Dina främsta arbetsredskap är mejl och telefon, men du kommer även att arbeta i administrativa system med ruttplanering och bokning av uppdrag för teknikerna. Du ansvarar även för den dagliga driften och omstrukturering i planering vid akuta ärenden eller personalfrånvaro. Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00 Anställningsform: Detta är en rekrytering där du anställs direkt hos vår kund Din profil Krav: • B-Körkort • Behärskar svenska i tal och skrift • Erfarenhet från ett servicerelaterat yrke Meriterande: • Erfarenhet av arbete i systemet Pyramid Då du kommer att jobba i en bransch där det ständigt händer mycket och det snabbt kan bli förändringar så är det viktigt att du som transportledare har en hands on-approach och inte är rädd för att ta initiativ och fatta snabba beslut. Som person ser vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och ödmjuk. Företaget strävar efter en jämn könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Arbetsgivare
LN Personal AB
Hemsida: http://www.lnpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportledningsbefäl till FM Transportkontor vid FMLOG

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 December (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
Befattningen Erbjuder Som transportplaneringsbefäl vid Försvarsmaktens Transportkontor deltar du i planeringsmöten rörande transporter till såväl nationella som internationella övningar. Arbetet sker med stor självständighet och du samordnar transportbehov. Tjänsten omfattar normalt en del resande inom Sverige men även utrikesresor kan förekomma Om enheten Försvarsmaktens Transportkontor (TPK) vid FMLOG söker nu Transportledningsbefäl.Försvarsmaktens logistik (FMLOG) ansvarar för Logistikstöd till förband, skolor och centra inom Försvarsmakten (FM), nationellt och internationellt. I FMLOG ingår bland annat Försvarsmaktens Transportkontor med funktionsledningsansvar för transporttjänstens genomförande. Transporter kan ske inom samtliga transportsätt (flygtransport, sjötransport, landsvägs- och järnvägstransport) inom som utom riket. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Transportplanering för förband och enheter i samband med övning och insats. • Planera och handlägga beställningar av luft-, sjö-, järnvägs- och landtransporter. • Planera, leda och samordna utnyttjandet av militära transportresurser. • Avropa transporter genom multinationella transportsamarbeten och/eller från civila leverantörer. • Delta i försvarsplanering. • Genomföra transportutbildning av personal vid understödda förband. • Planera, dokumentera och följa upp transportverksamhet i såväl försvarsmaktens IT-system, samt i system som används i samband med multinationell logistikplanering. • Beredd att delta i utlandstjänstgöring som stöd till övningar och insatser. Kvalifikationer • Officer/specialistofficer (Befattningen är en OR7-8) • Transportutbildad Och/alternativt utbildad inom logistik. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet av transport och lastplanering i samband med övningar och insatser. • Körkort typ B. Meriterande • Kunskaper om FM materiel, och regelverk inom logistikområdet • Genomförd utlandstjänstgöring i transportbefattning inom FM. • Tidigare erfarenhet av arbete som transportplanerare. • Kunskaper om ADR, DGR, IMDG-koden och RID. • Kunskaper och erfarenhet som operatör i ledningssystemet LOGFAS. • Kunskaper i FM ledningssystem SWECCIS och ISUS. Personliga egenskaper För att lyckas i tjänsten har du utpräglad servicekänsla, ordningssinne och hög grad av noggrannhet. Du arbetar bra såväl självständigt som i grupp. Du har god initiativ- och samarbetsförmåga. Då avdelningen kan få nya uppdrag med mycket kort varsel och behandlingstid behöver du vara flexibel och ha en god förmåga att snabbt kunna ställa om till nya uppgifter och tidskrav Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad (hel-deltid): Heltid Arbetsort: Stockholm Tillträdesdatum: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Arbetet kan innebära resor och obekväm arbetstid. Beredskapstjänstgöring förekommer. För upplysningar om befattningen kontakta Mj Jörgen Nilsson 070-6895608. Fackliga företrädare: SACO Bengt Rainer SEKO Lise-Lotte Larsson OFR/O Stefan Joon OFR/S Håkan Antonsson Samtliga nås via växeln på: 08-788 75 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2020-12-01. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 1 December (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transport, Trade and Logistics Manager – Global SCM HVDC

Arbetsgivare / Ort: ABB Power Grids Sweden AB / Ludvika
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 December (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Hitachi ABB Power Grids is a pioneering technology leader that is helping to increase access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all. We help keep your lights on, the factories running, our hospitals and schools open. Come as you are and prepare to get better as you learn from others. Bring your passion, bring your energy, and plug into a team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Innovation

HVDC is a product group in Hitachi ABB Power Grids. HVDC unit (High Voltage Direct Current), with headquarters in Ludvika – develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. This ABB developed HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. HVDC is also used to connect power systems. The Global SCM organization is responsible for an annual purchase of over 800 MUSD, delivers value and service to HVDC’s large infrastructure projects around the world.

If you like business challenges, have a curious mind, like negotiations and have a problem solving attitude, take the opportunity to join a World Technology Leader Company, experience the great feeling to work with large projects close to the end customer, and at the same time, give yourself unlimited career opportunities by applying for the following role!

Your responsibilities

  • As a Manager for Transport, Trade and Logistics, you will have approximately 8-10 direct reporting, divided by Transport & Logistics Specialist, Transport & Logistics Planners and Trade & Logistics Specialist.
  • You will be part of the global SCM management team reporting directly to the Head of HVDC SCM organization.
  • Support Transport and Logistics team to develop, plan and implement Transport and Logistics strategy focused on optimizing costs, quality and delivery.
  • During project execution you will help to secure that shipment plans are fulfilled and with high quality.
  • The Manager is also responsible that HVDC are compliant with current export control and sanctions, as well as customs compliance requirements.
  • Ensure that product classifications teams are created and implemented.

Your background

  • You have great experience in Transport, Trade and Logistics and Supply Chain with a proven leadership experience and you like to work with and develop people.
  • You are familiar to work in a large project environment close to the customer and in a multicultural and challenging global business environment.
  • Excellent written and spoken English is required, with proven skills in communication and PowerPoint.
  • You are good at building extensive networks internally as well as externally.
  • You are described as energetic, structured and self-confident person who can handle both ups and downs and manage problems that may occur.

More about us

Ready for a new exciting challenge? Welcome with your application by 3rd of December.

Recruiting manager Andreas Hansson, +46 107-38 30 05, will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Wilund, +46 107-38 25 73; Unionen: Stefan Barkman, +46 107-38 33 04; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions should be directed to Talent Partner Petra Berggren, +46 107-38 00 27.

Hitachi ABB Power Grids is a global technology leader with a combined heritage of almost 250 years, employing around 36,000 people in 90 countries. Headquartered in Switzerland, the business serves utility, industry and infrastructure customers across the value chain, and emerging areas like sustainable mobility, smart cities, energy storage and data centers. With a proven track record, global footprint and unparalleled installed base, Hitachi ABB Power Grids balances social, environmental and economic values, and is committed to powering good for a sustainable energy future, with pioneering and digital technologies, as the partner of choice for enabling a stronger, smarter and greener grid. www.hitachiabb-powergrids.com

Arbetsgivare
ABB Power Grids Sweden AB
Lyviksvägen 3
77180 Ludvika
Ansökan
Ansök senast 3 December (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportledare Operativt Center i Hallsberg

Arbetsgivare / Ort: Hector Rail AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportledare

Om jobbet

Hector Rail söker skickliga Transportledare till vårt Operativa Center i Hallsberg.

Hector Rail är ett privatägt järnvägsföretag som erbjuder tågtransporter till kunder såsom industri, speditörer och andra järnvägsoperatörer på den europeiska marknaden. Med utgångspunkt från en stark finansiell plattform designar vi moderna, hållbara, kreativa, kvalitativa och effektiva lösningar som skapar värde för våra kunder.

300 engagerade medarbetare och 75 lokomotiv levererar imponerande 7,2 miljoner tågkilometer per år i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Vår ambition är att våra medarbetarens sammansättning ska präglas av mångfald.

Vi växer och förändras och har därför behov av flera kompetenta medarbetare:

Transportledare med skifttjänstgöring:

Hector Rail arbetar med högklassig logistik. I rollen som Transportledare levererar du en effektiv fördelning av resurser, bestående av Lokförare, Lok och Vagnar i realtid.

Målet är att uppnå höga nivåer av produktivitet, tillförlitlighet och prestanda för Hector Rails kundleveranser.

Som Transportledare arbetar du med proaktiv övervakning av alla Hector Rails tågtjänster, i samarbete med Trafikverkets Track Access och transportavtal, som tillhör övriga typer av kontrakt såsom hyra av dragning, växling och tågbesättning. Detta arbete är avgörande för att uppnå kundkrav gällande punktlighet, tillförlitlighet och servicekvalitet. Arbetet inbegriper utredning av tidsförluster och åtgärder för att vidta korrigerande åtgärder.

Transportledarna koordinerar och samarbetar med övriga avdelningar och operativa chefer. Transportledare rapporterar till Skiftledare och chef för OC.

Kvalifikationer som krävs för Transportledarrollen:

  • Erfarenheterna från järnvägen
  • God organisatör med operativ realtidskompetens
  • Goda kunskaper i dokumentation
  • Hög läs-och skrivkunnighet och MS Office-kunskaper med god datavana och snabb läraktighet i system
  • Viss förförståelse för arbetstidsregler och kollektivavtal
  • Socialt kompetent, samarbetsinriktad och lösningsfokuserad
  • Trygg och proaktiv och bekväm att vidta åtgärder
  • Hög uppmärksamhet på detaljer

Arbetstider: skiftgång dag, kväll, natt

Stämmer arbetsbeskrivningen in på dig? ansök då snarast.

Välkommen att maila din ansökan märkt ”Transportledare” till: [email protected]

Vi hanterar ansökningar löpande.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Arbetsgivare
Hector Rail AB
Hemsida: www.hectorrail.com
Ansökan
Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Transportledare

Arbetsgivare / Ort: Derome AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 December (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 300 medarbetare och en omsättning på 8,5 miljarder kronor. Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter och lägger extra kraft på hälsa och välmående, ett hälsosamt och balanserat arbetsliv är viktigt för oss. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av Sveriges största familjeägda träindustri. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu efter en Transportledare till vårt regionlager i Trollhättan! Vår logistikfunktion svarar för att kunderna får beställt byggmaterial på utlovad tid – en av de allra viktigaste funktionerna i företaget! I rollen som Transportledare är leveransprecision och kostnadsfokus prioriterade områden, vi arbetar med förbättringar i vardagen och strävar alltid att blir bättre med säkerhet i ständig fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: - Transportplanering/samordning av transporter mellan regionlager och filialer. - Säkerställande av att leveranser görs på bästa sätt - Effektivisering av lastning KVALIFIKATIONER Vi söker en strukturerad och flexibel person som ser lösningarna på ett enkelt och pragmatiskt sätt. Erfarenhet från transportsektorn, gärna med anknytning till byggbranschen eller annat skrymmande gods och relevant utbildning är meriterande. Som person är du en kommunikativ problemlösare med en positiv och engagerad attityd. Du har god social förmåga och trivs i en miljö där samarbete, initiativtagande och prioriteringsförmåga är nyckelord. Vi ser att du är en fena på att skapa struktur och har ett skarpt ordningssinne, du trivs med att arbeta i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa uppgifter på. ÖVRIG INFORMATION Tjänsten är tillsvidare, på heltid, och med tillträde snarast. Placering vid vår anläggning i Trollhättan. Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av vår Distributionschef Henrik Back telefonnummer 0520-52 51 68. Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 9 december eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på derome.se
Arbetsgivare
Derome AB
Hemsida: www.derome.se
Ansökan
Ansök senast 9 December (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ledigt jobb som Transportledare i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Nordisk Återvinning Service AB / Mölndal
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Miljöbranschen är en framtidsbransch med stora utvecklingsmöjligheter. Vi på Nordisk Återvinning Service AB levererar renhållningstjänster till kommuner och interkommunala avfallsbolag i hela landet. Vi satsar i Sverige och har som målsättning att etablera oss som en av de ledande aktörerna inom renhållningstjänster.

Transportledare

Vi söker en transportledare som kan börja arbeta hos oss omgående. Som transportledare har du eget ansvar och möjlighet att påverka din vardag. Du ansvarar för planering av den dagliga driften tillsammans med driftledaren som är din närmsta chef. Rollen har inget personalansvar men kräver att du är en tydlig och rak ledare som kan hantera dagliga personalfrågor. För rätt person erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter i vår växande organisation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för att planera och leda den dagliga driften tillsammans med driftledaren.

• Administrativa uppgifter, så som tidattestering och orderhantering.

• Du är kommunens kontaktperson för att säkerställa att chaufförerna levererar service och god kvalitet.

Din bakgrund

Vi söker dig som är positiv, kreativ, bra på att hitta lösningar och engagerad. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av transportledning, gärna med relevant utbildning men det är inget krav. Erfarenhet av att köra sopbil, har C-körkort och YKB är meriterande. Du har god datavana, är noggrann och van att fatta snabba beslut då arbetet kan variera från dag till dag.

Personliga egenskaper

Vi söker en lagspelare som även kan axla rollen som ledare och styra upp situationer vid behov.

Vår värdegrund

På Nordisk Återvinning Service är det alltid viktigt att våra medarbetare mår bra och trivs tillsammans oavsett roll. Vi är ett härligt gäng kollegor och vårt framgångsrecept består av gott samarbete, god kvalitet och kundfokus. Vi ser lösningar, inte problem. Kunden står i fokus och vi gör gärna det lilla extra för att förgylla både kundernas och vår uppdragsgivares vardag.

Har du några frågor om tjänsten?

Kontakta Anna Thorén, e-post [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag 2020-12-13

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Arbetsgivare
Nordisk Återvinning Service AB
Gundas gata 6
43151 Mölndal
Hemsida: https://www.nordiskatervinning.se/innhold/hem/
Ansökan
Ansök senast 13 December (17 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Team Leader Intermodal to CMA CGM

Arbetsgivare / Ort: Your Talent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 December (18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
CMA CGM Group, founded by Jacques R. Saadé in 1978, is a leading worldwide shipping & logistics group. Now headed by Rodolphe Saadé, CMA CGM reinvents transport and logistics in order to offer an integrated maritime, port and land service that exceeds its customers' expectations. Present in over 160 countries through 755 offices, 750 warehouses, equipped with a young and diverse fleet of 511 vessels, CMA CGM serves 420 of the world's 521 commercial ports and operates on more then 200 shipping lines. The group currently employs 110,000 people worldwide, including nearly 2,400 in its headquarters in Marseilles. In Scandinavia we have offices in Gothenburg, Copenhagen, Aarhus and Oslo and are a team of 115 staff members. Visit www.cmacgm.com for further information. At CMA CGM in Gothenburg we encourage empowerment and prioritize working diligently with collaboration within the organization! Each employee is an important part of the equation and we are now in the process of looking for someone that will strengthen that equation further. Are you our future colleague in the Intermodal team that will help us take the department in Scandinavia to the next level? This position is perfect for someone that is responsible, knowledgeable within the segment and eager to come up with, present and drive ideas forward. Today you may be working for a haulage or trucking company and are ready to take the knowledge and experience you have to another segment in the supply chain process. You have the ability to look into the future and see new business potential that will help evolve our Intermodal department. You will report to our COO who will also help you to take your thoughts from idea to action and be your go to person to discuss the development of the Intermodal service we deliver. Together with three service-minded colleagues that are anxious to develop the “product” even further you make up a close-knit and energized team. Your main responsibilities would be: • To take initiatives towards cost savings and service improvement by continuously looking for ways to improve the level of logistics. You will do this by analysing potential investments, accessing the risks, and implementing the improvements. • To manage the performance of the Intermodal (Rail/Road) activities in Scandinavian and ensure that such performance is of high quality and in line with procedures issued by CMA-CGM’s head office. • To be responsible for the Intermodal reporting to the local management and to Head office in Marseille. • To take initiatives towards improving efficiency by liaising with other departments or offices as required. • To negotiate agreements with land operating suppliers in the area(s) of jurisdiction. • To act as Team Leader for the members of the Intermodal Department • To coordinate the work and workload within the team • To implement actions and instructions from management (HO and Local) • To continuously develop the various routines within the department including the use of EDI, in order to reduce costs and time spent on various daily tasks and reporting. • To work with reporting and KPIs, ensuring that these are updated regularly, and to monitor agreed service levels and drive continuous improvement by frequently accessing processes and flows • To promote and adhere to our CMA CGM Group values Boldness, Initiative, Imagination & Integrity Our preferred candidate has the following skills and qualifications: • Minimum 3 years of experience in the land transport industry • Experience of transport and price negotiations • Experience in 3P Logistics • Effective interpersonal and communication skills, including active listening • Strong business acumen • Can readily adapt to new initiatives and changes • Effective written and oral communication skills in Swedish and English Application and Contact Your Talent manages this recruitment. If you find the role challenging and interesting, please apply through www.yourtalent.se Interviews will be held continuously. If you have any questions regarding this position please contact recruitment consultant Johan Sjöberg 0761-709851, [email protected]
Arbetsgivare
Your Talent AB
Ansökan
Ansök senast 14 December (18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportledare med stort lösningsfokus

Arbetsgivare / Ort: JKS Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 23 December (27 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet

Vi söker två drivna och lösningsorienterade transportledare till vårt kontor i Svedala.

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett kompetent, prestigelöst och engagerat team som består av fem personer. I rollen som transportledare kommer dina arbetsuppgifter och ansvar att vara;

  • Planering och optimering av expresstransporter
  • Bokning och uppföljning av transporter
  • Kontakter med kunder, chaufförer och samarbetspartners nationellt och internationellt

Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats. I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas snarast möjligt. Arbetstiderna är oregelbundna och innebär även helgarbete.

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som med fördel har erfarenhet inom transportbranschen, gärna som transportledare, bildirigerare, chaufför eller liknande, och som har god förståelse för logistik och spedition. Har du ingen praktisk erfarenhet från branschen, ser vi gärna att du har utbildning inom Transport Management eller liknande och att du har viljan och drivet att utvecklas i din roll. Svenska och engelska talar och skriver du obehindrat och har du andra språkkunskaper ser vi det som en fördel.

Som transportledare är det viktigt att du är lösningsorienterad och stresstålig. Du har förmågan att hantera flera parallella uppgifter samtidigt och är inte rädd för att fatta beslut. För att trivas i rollen är det även viktigt att du trivs med ständiga förändringar och nya direktiv i ditt arbete. Du är alltid serviceinriktad och drivs av att lösa problem och hitta den mest optimala lösningen för kunden. Vidare är du är lyhörd, rak och tydlig i din kommunikation samt duktig på att skapa relationer och samarbeten.

Då du tillhör ett mindre team är det också viktigt att du är prestigelös och flexibel och hjälper till där det behövs. 

24h7d erbjuder dig
På 24h7d Logistic Solution kommer du att få arbeta med kompetenta, prestigelösa och engagerade kollegor. Du erbjuds en ansvarsfylld och spännande roll, med dagliga utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter.

Ansök
I den här rekryteringen har 24h7d Logistic Solution valt att samarbeta med JKS Sverige. Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Sök gärna tjänsten redan idag, då vi arbetar med löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Borg på telefonnummer: 040-10 12 19.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivare
JKS Sverige AB
Hemsida: www.24h7d.se
Ansökan
Ansök senast 23 December (27 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportledare till Swoosh!

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
Gillar du ordning och reda och har en insyn i transport- och/eller miljöteknikbranschen? Vill du finnas i en organisation där tillväxt ligger i fokus? Sök tjänsten som transportledare till Swoosh redan idag! Information om tjänsten Professionals Nord söker för Swoosh räkning en transportledare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swoosh under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Swoosh är ett av Norrlands mest växande företag där avdelning i Skellefteå och Luleå inte är ett undantag. Då de är i en expansiv fas vill de nu utöka sitt team med en transportledare. Idag är det platschefen som sköter rollen som transportledare och söker nu en person som vill kliva in i rollen som transportledare för verksamheten i Skellefteå och Luleå. Johan och Magnus, platschefer på respektive ort, pratar om sina medarbetare med stolthet i rösten där det finns ett tydligt fokus på teamet. Du kommer att komma till en arbetsgrupp med stor gemenskap, både på och utanför jobbet. Swoosh har nya fräscha fordon, den nyaste tekniken och är stolta över sin sammansvetsade organisation. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swoosh önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Professionals Nord har stark lokal kännedom och tillsammans med oss blir du en viktig representant som bidrar till ett starkare Norrland! Arbetsuppgifter Som transportledare på Swoosh kommer du att ansvara för att planera, boka och styra avdelningens uppdrag på ett så optimalt sätt som möjligt i Skellefteå och Luleå. Det innebär bland annat att: - Ta emot samtal från kunder via telefon - Lägga upp arbetsordrar - Kommunicera och delegera arbetsuppgifter till chaufförerna - Säkerställa att all nödvändig administration, ex fakturering sker kontinuerligt - Att vid behov, själv utföra uppdrag Till en början är tanken att du kommer att vara tre dagar i Skellefteå och två dagar i Luleå för att lära känna verksamheten och chaufförerna. När du är varm i kläderna kommer du att vara placerad och tillbringa större delen av dina dagar i Skellefteå, men arbete på annan ort kan också vara aktuellt. Ordinarie arbetstider är 7-16 och övertid kan förekomma. Vi söker dig som Har insyn i transport- och/eller miljöteknikbranschen. Har du arbetat som transportledare tidigare är detta ett stort plus. Då du vid arbetstoppar själv förväntas kunna utföra uppdrag, har du B-och C-körkort och YKB. En stor del av ditt arbete kommer att bestå av dialog med kunder, vilket gör att det är av vikt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Swoosh. Du är strukturerad och gillar ordning och reda. Du är kommunikativ i ditt sätt och är duktig på att föra dialog, både med kunder och kollegor. Då samarbetet med dina kollegor kommer att vara högst centralt, gillar du att arbeta i team och har inga problem att ställa om i ditt arbete. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Skellefteå och Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Josefin Sjöström Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Information om kundföretaget Swoosh är ett modernt miljötekniskt företag som arbetar med avancerade tjänster inom sanering, stamrenovering, högtrycksspolning, inspektion, rådgivning och förebyggande åtgärder. Vi täcker hela Norrland plus Mälardalen. Våra uppdragsgivare är stora och små företag, industrier, offentlig sektor och privata hushåll. http://swooshsverige.se/tjanster/ Om oss Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: http://www.Professionalsnord.se
Ansökan
Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportledare till Swoosh!

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportledare

Om jobbet
Gillar du ordning och reda och har en insyn i transport och/eller miljöteknikbranschen? Vill du finnas i en organisation där tillväxt ligger i fokus? Sök tjänsten som transportledare till Swoosh redan idag! Information om tjänsten Professionals Nord söker för Swoosh räkning en transportledare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swoosh under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Swoosh är ett av Norrlands mest växande företag där avdelning i Skellefteå och Lycksele inte är ett undantag. Då de är i en expansiv fas vill de nu utöka sitt team idag på sex personer med en transportledare. Idag är det platschefen Johan Brännström som sköter rollen som transportledare och söker nu en person som vill kliva in i rollen som transportledare för verksamheten i Skellefteå och Lycksele. Johan pratar om sina medarbetare med stolthet i rösten där det finns ett tydligt fokus på teamet. Du kommer att komma till en arbetsgrupp med stor gemenskap, både på och utanför jobbet. Swoosh har nya fräscha fordon, den nyaste tekniken och är stolta över sin sammansvetsade organisation. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swoosh önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Professionals Nord har stark lokal kännedom och tillsammans med oss blir du en viktig representant som bidrar till ett starkare Norrland! Arbetsuppgifter Som transportledare på Swoosh kommer du att ansvara för att planera, boka och styra avdelningens uppdrag på ett så optimalt sätt som möjligt i Skellefteå och Lycksele. Det innebär bland annat att: - Ta emot samtal från kunder via telefon - Lägga upp arbetsordrar - Kommunicera och delegera arbetsuppgifter till chaufförerna - Säkerställa att all nödvändig administration, ex fakturering sker kontinuerligt - Att vid behov, själv utföra uppdrag Till en början är tanken att du kommer att vara tre dagar i Skellefteå och två dagar i Lycksele för att lära känna verksamheten och chaufförerna. När du är varm i kläderna kommer du att vara placerad och tillbringa större delen av dina dagar i Skellefteå, men arbete på annan ort kan också vara aktuellt. Ordinarie arbetstider är 7-16 och övertid kan förekomma. Vi söker dig som Har insyn i transport- och/eller miljöteknikbranschen. Har du arbetat som transportledare tidigare är detta ett stort plus. Då du vid arbetstoppar själv förväntas kunna utföra uppdrag, har du B-och C-körkort och YKB. En stor del av ditt arbete kommer att bestå av dialog med kunder, vilket gör att det är av vikt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Swoosh. Du är strukturerad och gillar ordning och reda. Du är kommunikativ i ditt sätt och är duktig på att föra dialog, både med kunder och kollegor. Då samarbetet med dina kollegor kommer att vara högst centralt, gillar du att arbeta i team och har inga problem att ställa om i ditt arbete. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Skellefteå och Lycksele URVAL: Sker löpande KONTAKT: Josefin Sjöström Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Information om kundföretaget Swoosh är ett modernt miljötekniskt företag som arbetar med avancerade tjänster inom sanering, stamrenovering, högtrycksspolning, inspektion, rådgivning och förebyggande åtgärder. Vi täcker hela Norrland plus Mälardalen. Våra uppdragsgivare är stora och små företag, industrier, offentlig sektor och privata hushåll. http://swooshsverige.se/tjanster/ Om oss Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: http://www.Professionalsnord.se
Ansökan
Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportledare till Lotus

Arbetsgivare / Ort: Tillväxt Botkyrka AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 April (4 månader 14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Lotus Maskin & Transport AB är ett familjeägt företag som de senaste åren utvecklats till en av Sveriges ledande aktörer inom rivning, transport och avfallshantering. I koncernen ingår Lotus maskin & transport AB, Rivners AB, Rivners Sanering AB, Rivners Håltagning AB, Rivab i Göteborg AB, AK Schakt o Entreprenad AB samt Lodab Demolering AB. Vi bedriver verksamhet över hela landet och har kontor i Stockholm, Göteborg, Laxå, Umeå, Piteå, Örebro och även Helsingfors och Vasa i Finland. Sammanlagt sysselsätter vi i dagsläget över 300 personer och har som ambition att fortsätta växa. Vi är en organisation som har nära till snabba beslut och som en del i vårt lag har du stor möjlighet att påverka företagets nästa steg. Vi värdesätter dina åsikter och vill vara en organisation i ständig rörelse framåt. Med glädje ser vi hur intresset stadigt ökar för våra tjänster och söker därför transportledare som vill vara en långsiktig del i att utveckla vår verksamhet och bibehålla vårt goda rykte. Som Transportledare hos oss har du en administrativ roll där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: - Hantera- & planera arbetsorder med viss personalhantering - Hjälpa våra kunder med lösningar för schakttransporter, avfallshantering med container och andra logistiklösningar gällande transport - Du är anträffbar och ställer upp när kvällsjourer förekommer Du kommer att vara en viktig kugge i att förbättra vårt arbetssätt och våra processer där vi gärna ser att du är nytänkande, vågar ifrågasätta och hitta nya lösningar. Hos oss vill vi att de anställda ska trivas och må bra. Därför lägger vi stor vikt vid vårt arbetsmiljöarbete och vi förutsätter att du delar vår syn på ett sunt arbetsklimat. Krav: - Svenska i tal & skrift - 2 års arbetslivserfarenhet i en administrativ roll - Erfarenhet av orderhantering & god datorvana Vi söker dig som: - Är flexibel och lösningsorienterad - Har god förmåga att arbeta strukturerat - Trivs med att vara självständig och ta egna beslut - Ser lagets arbetsbehov utöver dina egna arbetsuppgifter Meriterande om du: - Körkort - Engelska - Erfarenhet av arbete inom logistik/avfallshantering samt arbete i affärssystem är meriterande men ej ett krav. Övrigt: Start: Omgående Arbetstider: 40 timmar i veckan, 8h mellan 6- 17 - kvälljour förekommer Placering: På kontoret i Norsborg Anställningsform: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning Ansökan: Skicka din ansökan här! (https://jobb.tillvaxtbotkyrka.com/jobs/preview/b5cf21e0-52a4-4023-8487-9a9f232b8534) Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
Arbetsgivare
Tillväxt Botkyrka AB
Hemsida: http://www.tillvaxtbotkyrka.se
Ansökan
Ansök senast 9 April (4 månader 14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

TRANSPORTLEDARE

Arbetsgivare / Ort: MYBW Office Management AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 May (5 månader 13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker en driven och lösningsorienterad transportledare till kund i Stockholm. Kunden är rikstäckande och specialiserade inom kran- och specialtransporter. BESKRIVNING AV ARBETET Du som transportledare kommer koordinera och ansvara över att transporter av olika slag kommer fram till rätt mottagare. Här krävs det en bra kommunikationsförmåga, en förkärlek till organisation och ett högt arbetstempo. Du som transportledare ser till att lägga rutter som är ekonomiska och effektiva för alla inblandade. Kund tankar sina fordon av material som kommer från restprodukter från svenska skogen för en hållbar miljö. ARBETSUPPGIFTER - Ta emot ordrar, både via mail och telefon - Fördela ordrar - Dirigera fordon - Lägga rutter - Prisregistrera - Förbereda fakturering - Du kommer behöva vara tillgänglig via telefon utöver arbetstid KVALIFIKATIONER OCH EGENSKAPER Rollen kräver en hög servicenivå där du ger allt för att kund ska bli nöjd. Detta gör du genom att lätt kunna anpassa dig, prioritera och hantera flera ärenden samtidigt. Du kommer behöva vara en problemlösare som tar egna initiativ och eget ansvar. Du som trivs här har hög social kompetens och tycker om förändring och ge service i världsklass. Gruppen idag består av ett tight drivet team där familjekänsla är viktigt med högt i tak och hög servicekänsla. Här trivs du som tycker om att ta i och alltid göra det lilla extra. KUNSKAPER Viktigt att du har en god lokalkännedom i Stockholm. Det är mycket meriterande om du tidigare har kört eller jobbat med tung trafik som lastbilar eller arbetat med maskiner som grävmaskin/skylift/byggmaskiner. - B-körkort - Svenska och Engelska i skrift och tal - Officepaketet ÖVRIGT Start: Omgående Omfattning: De första 4 månaderna är du anställd via oss på Office Management för att sedan bli överrekryterad av kund. Arbetstid: 7-16, övertid förekommer Plats: Stockholm Känns du som rätt person för rollen? Sök då tjänsten redan idag! Rekryteringsprocessen och intervjuer sker löpande och sköts via Office Management. Ansökningar kommer ej behandlas via mejl utan vi ombeder dig söka tjänsten via ansökningsverktyget. Tillsättning sker snarast möjligt.
Arbetsgivare
MYBW Office Management AB
Hemsida: http://www.officemanagement.se
Ansökan
Ansök senast 9 May (5 månader 13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.