På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Trafikinformatör
Spela filmen

Trafikinformatör

Trafikinformatör är ett varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Trafikinformatörens arbete består av att informera resenären om tågläge främst via högtalare och skyltar samt via webb. För att kunna leverera en god och tillförlitlig information krävs ett gott samarbete med de övriga funktionerna på arbetsplatsen och även med järnvägsföretagen. Från dessa samlar trafikinformatören in information om spårändringar, förseningar, inställningar och andra fel som exempelvis fordonsproblem eller ett kontaktledningsfel.

Arbetet som trafikinformatör är väldigt varierande beroende på hur tågtrafiken framförs, i ett normalt läge eller i ett stört läge. Att arbeta som trafikinformatör är stimulerande, den ena dagen är aldrig lik den andra och inom trafikledningsbranschen finns alltid något nytt att lära sig.

Utbildning

Gymnasiekompetens, samt godkänd internutbildning (3 mån)

En bra grund är gymnasiets Samhällsvetenskapsprogrammet, inriktning Medier, information och kommunikation.

Erfarenhet av att arbeta med information eller kommunikation i en datoriserad övervakningsmiljö och av arbete med information eller kommunikation inom kollektivtrafik eller järnväg bedöms som meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av skiftarbete.

Personliga egenskaper

Viktiga egenskaper för en trafikinformatör är att vara kundinriktad, stresstålig och tålmodig.

I arbetet som trafikinformatör krävs att man har en god initiativförmåga, samarbetsförmåga och en god språklig förmåga samt förmåga att kunna analysera och beräkna tågläge. Det är också viktigt att vara tydlig vid framförandet av information och att i utropen jobba med mikrofonteknik på ett sådant sätt att kunderna har god möjlighet att ta del av informationen.

Visste du att... ?

... på de stora svenska vägarna, som ägs av Trafikverket, finns det ca 1 600 övervaknings- och fartkameror utplacerade.

Visa mer
Visa mindre

131 Lediga jobb

Kommunikatör till Kommunals a-kassa

Arbetsgivare / Ort: Kommunalarbetarnas Arbetslöshetskassa / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Färdigheter
Meriterande
  • Layout-Adobe InDesign
  • EPiServer
  • publicerings- och portalverktyg
  • 2D-grafik-Adobe Photoshop
  • Sitevision
  • publicerings- och portalverktyg

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vill du arbeta i en samhällsnyttig organisation som gör skillnad? Är du en stjärna på kommunikation? Då ska du läsa vidare.

Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor med över 600 000 medlemmar. Varje år betalar vi ut ersättning till över 50 000 medlemmar. Vi är tryggheten när du blir av med jobbet. Vi har 8 kontor på olika orter i Sverige och cirka 300 medarbetare.

Om tjänsten

Vi söker nu en kommunikatör med spets inom rörligt material, animering och filmproduktion. Tillsammans med ditt team på kommunikationsenheten ansvarar du för utvecklingen och kommunikationen på bland annat webb och intranät. Din placering kommer att vara på vårt huvudkontor i Stockholm men med flexibilitet att arbeta hemifrån.

Exempel på arbetsuppgifter

Som kommunikatör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, till exempel:

  • skapa innehåll för olika kanaler
  • redigera på webb och intranät
  • enklare layout och grafiska produktioner
  • utveckla hur vi arbetar med kommunikation

Eftersom vi ser att du har spetskompetens inom rörligt material kommer en del av ditt uppdrag bli att tillsammans med vår kompetensutvecklare skapa interna e-kurser.

Om kommunikationsenheten

Vi är en relativt liten enhet men med ett brett uppdrag. Utöver att enheten ansvarar för webb och intranät ger vi råd och stöd i kommunikationsfrågor, arbetar med hållbarhet, klarspråk och till viss del AI. Vi får dessutom ofta uppdrag och projekt där du kan förväntas leda ett uppdrag eller projekt. Du blir en del av ett ambitiöst team på fem personer där man samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Din profil

Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av kommunikationsarbete som generalist snarare än specialist. Du tillför värde till organisationen genom din tekniska kompetens och erfarenhet av att producera rörligt material och film. Är du även en fena på att skapa layout och användarvänlig grafisk design kommer du att bli en värdefull tillgång.

För att lyckas i rollen ser vi vidare att du har god erfarenhet av kommunikationsuppgifter på en kommunikationsenhet där du arbetat med helheten. Du är en god skribent och har en förmåga att omvandla komplex information till begripliga texter som är anpassade till mottagaren. Rätt kandidat ser fördelen av att kunna växla mellan strategiskt och operativt arbete.

Dina kvalifikationer

För att bli framgångsrik i rollen har du sannolikt följande kvalifikationer:

  • högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning,
  • är van vid Adobe Creative Cloud (InDesign, Photoshop, Illustrator och Premier Pro)
  • kunna producera rörligt material
  • ha kunskap i tillgänglighet för digitala kanaler
  • van användare av Sitevision eller motsvarande CMS verktyg.
  • meriterande om du arbetat i Storyline

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter. Känner du igen dig i egenskaper som närvarande, proffsig och handlingskraftig så hör du hemma hos oss. Vidare bör du ha lätt för att skapa kontakt med olika intressenter och upplevs förtroendeingivande. Arbetet som kommunikatör går sällan på rutin, du står i stället ofta inför nya situationer som du behöver ta dig an på ett flexibelt och prestigelöst sätt. Slutligen söker vi dig som är trygg i dig själv, nyfiken och öppen för att testa och tänka nytt.

Det här erbjuder vi

Vi har en mycket god stämning med ett vänligt klimat. Vi bryr oss om våra anställda och ger stort eget ansvar och tillit till alla som jobbar hos oss. Vidare har vi kollektivavtal med Handels och erbjuder följande:

  • 32 dagars semester, 3 fridagar
  • 37,5 h arbetsvecka
  • friskvårdstimme
  • 3500 kr i friskvårdsbidrag
  • massage en gång i månaden


I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse

På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som kandidat eller konsult. Vi värnar om din utveckling och framtid och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska personlighetstester.

För mer information eller frågor, kontakta Anna Ålander på [email protected] Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Arbetsgivare
Kommunalarbetarnas Arbetslöshetskassa
Barnhusgatan 6
10139 Stockholm
Hemsida: http://www.kommunalsakassa.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Linnéuniversitetet söker en engagerad kollega som vill jobba tillsammans med oss för att stärka vårt varumärke och kommunicera vår vision om att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Vi söker nu en kommunikatör för vårt arbete med bland annat internationell studentrekrytering. Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att skapa intresse för Linnéuniversitetets utbildning, forskning och samverkan. Vi är ca 40 medarbetare som bl.a. jobbar med studentrekrytering, forskningskommunikation och internkommunikation. Avdelningen består av tre sektioner och arbetar från Kalmar och Växjö. Du kommer att tillhöra den sektion som jobbar med studentrekrytering och studentkommunikation.  Linnéuniversitetet är en plats där alla ska känna sig välkomna och inkluderade. Kommunikationsavdelningen jobbar aktivt med detta och är sedan 2020 HBTQ-diplomerad. Vi erbjuder dig en kreativ miljö där teamwork är en del av en dynamisk vardag. Vi är en avdelning med stor in house-kompetens och mycket av vår kommunikation skapar vi själva från ax till limpa. Hos oss får du en spännande arbetsdag.   Arbetsuppgifter:  Du kommer att jobba med både internationell och nationell studentrekrytering med varierade arbetsuppgifter, bland annat: • Planering och genomförande av olika typer av kommunikationsaktiviteter med inriktning mot marknadskommunikation för en internationell marknad. • Planering av och deltagande i internationella mässor, webbinarier och andra former för personliga möten • Produktion och publicering av texter och annat redaktionellt innehåll till lnu.se • Produktion av olika typer av kommunikationsmaterial, tex broschyrer, filmer, presentationer • Sociala medier • Internationella studentambassadörer Resor både nationellt och internationellt samt arbete på kvällar och helger kan förekomma i tjänsten. Kvalifikationer: Vi söker dig som har akademisk examen i medie- och kommunikationsvetenskap på masternivå. Du har förmåga att skriva slagkraftiga texter, både på svenska och engelska, till olika målgrupper och anpassa dem till olika kanaler och syften. Du har erfarenhet av att ha jobbat med CRM-system och webbverktyg, meriterande är det om du även har erfarenhet av Episerver och Wordpress. Du har också erfarenhet av att ha jobbat i verktyg för bevakning av och innehållsproduktion till sociala medier, exempelvis Canva och Meltwater. Du är van vid att hålla i presentationer på engelska. Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar är det ett plus. Likaså är erfarenhet av internationella sammanhang, exempelvis i form av utbytesstudier eller arbete utomlands ett plus. Vem är du? För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken med ett ständigt sug efter att lära dig nya saker. Du tar initiativ, kommer med idéer och omsätter dem till handling. Du ser möjligheter framför problem och tycker att det är spännande att testa och experimentera dig fram – du hugger i där det behövs i stort som smått. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter kreativitet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Tidvis kräver arbetet att du kan arbeta i ett högt tempo och därför är det bra om du trivs i situationer där mycket ska hanteras och fungera samtidigt. Du har en förmåga att se till helheten och har en känsla för små detaljer som skapar det där lilla extra. Anställningsvillkor: Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2022. Provanställning på 6 månader tillämpas.  Placering: Kommunikationsavdelningen finns både i Växjö och Kalmar och du kommer att ha placering på en ort, men arbeta på båda.  Mer information lämnas av: Sektionschef Maja Rudhe, 0470-708211, [email protected]  HR-partner Marie Kalebsson, 0470-708238, [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00 Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Linnéuniversitetet söker en engagerad kollega som vill jobba tillsammans med oss för att stärka vårt varumärke och kommunicera vår vision om att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Vi söker nu en kommunikatör för vårt arbete med bland annat internationell studentrekrytering. Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att skapa intresse för Linnéuniversitetets utbildning, forskning och samverkan. Vi är ca 40 medarbetare som bl.a. jobbar med studentrekrytering, forskningskommunikation och internkommunikation. Avdelningen består av tre sektioner och arbetar från Kalmar och Växjö. Du kommer att tillhöra den sektion som jobbar med studentrekrytering och studentkommunikation.  Linnéuniversitetet är en plats där alla ska känna sig välkomna och inkluderade. Kommunikationsavdelningen jobbar aktivt med detta och är sedan 2020 HBTQ-diplomerad. Vi erbjuder dig en kreativ miljö där teamwork är en del av en dynamisk vardag. Vi är en avdelning med stor in house-kompetens och mycket av vår kommunikation skapar vi själva från ax till limpa. Hos oss får du en spännande arbetsdag.   Arbetsuppgifter:  Du kommer att jobba med både internationell och nationell studentrekrytering med varierade arbetsuppgifter, bland annat: • Planering och genomförande av olika typer av kommunikationsaktiviteter med inriktning mot marknadskommunikation för en internationell marknad. • Planering av och deltagande i internationella mässor, webbinarier och andra former för personliga möten • Produktion och publicering av texter och annat redaktionellt innehåll till lnu.se • Produktion av olika typer av kommunikationsmaterial, tex broschyrer, filmer, presentationer • Sociala medier • Internationella studentambassadörer Resor både nationellt och internationellt samt arbete på kvällar och helger kan förekomma i tjänsten. Kvalifikationer: Vi söker dig som har akademisk examen i medie- och kommunikationsvetenskap på masternivå. Du har förmåga att skriva slagkraftiga texter, både på svenska och engelska, till olika målgrupper och anpassa dem till olika kanaler och syften. Du har erfarenhet av att ha jobbat med CRM-system och webbverktyg, meriterande är det om du även har erfarenhet av Episerver och Wordpress. Du har också erfarenhet av att ha jobbat i verktyg för bevakning av och innehållsproduktion till sociala medier, exempelvis Canva och Meltwater. Du är van vid att hålla i presentationer på engelska. Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar är det ett plus. Likaså är erfarenhet av internationella sammanhang, exempelvis i form av utbytesstudier eller arbete utomlands ett plus. Vem är du? För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken med ett ständigt sug efter att lära dig nya saker. Du tar initiativ, kommer med idéer och omsätter dem till handling. Du ser möjligheter framför problem och tycker att det är spännande att testa och experimentera dig fram – du hugger i där det behövs i stort som smått. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter kreativitet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Tidvis kräver arbetet att du kan arbeta i ett högt tempo och därför är det bra om du trivs i situationer där mycket ska hanteras och fungera samtidigt. Du har en förmåga att se till helheten och har en känsla för små detaljer som skapar det där lilla extra. Anställningsvillkor: Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2022. Provanställning på 6 månader tillämpas.  Placering: Kommunikationsavdelningen finns både i Växjö och Kalmar och du kommer att ha placering på en ort, men arbeta på båda.  Mer information lämnas av: Sektionschef Maja Rudhe, 0470-708211, [email protected]  HR-partner Marie Kalebsson, 0470-708238, [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00 Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Tjänsteutvecklare inriktning kommunikation

Arbetsgivare / Ort: Arbetsförmedlingen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem? Vilka är vi Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt. Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor. Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på enheten för utveckling av verksamheten. Du kommer tillhöra tjänsteområdet Servicecenter som ansvarar för kundupplevelsen inom vår enhet. Tjänsteområdets erbjudande är ett kundanpassat, lättillgängligt och tydligt stöd i alla frågor rörande ekonomiadministration. Vi säkerställer att vårt arbete leder till högsta möjliga kundnöjdhet till lägsta kostnad. Därmed skapar vi en support i världsklass. Vi arbetar exempelvis med: - En väg in - Självservice - Kundundersökningar - Tjänstedesign   Vem söker vi I rollen som tjänsteutvecklare med inriktning på kommunikation agerar du som enhetens journalist och genom uppsökande arbete säkerställer du att våra kunder får den information de behöver i relevant kanal. Du är även ett stöd och hjälper till att bearbeta texter vid behov. Du behöver initialt också etablera en mall för kommunikationsplan, målgruppsanalys, kommunikationspolicy samt kanalstrategi för att nämna något. Området Servicecenter är ett nytt område och för rätt kandidat finns det stora möjligheter att vara med att utforma rollen. I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig. Kvalifikationer - Universitet-/högskoleutbildning inom information/kommunikation. Alternativt liknande utbildning om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system). - Erfarenhet av arbete som kommunikatör/informatör eller journalist   Vem är du För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god pedagogisk och analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en stor vilja att bidra till utveckling i en miljö där alla svar inte ännu finns. Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: • Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten • Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser • Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Vårt erbjudande Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.    Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2021-10-22 märkt med Af-2021/0077 4679. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vi vill också att du bifogar en text som du författat i en roll som kommunikatör/informatör eller journalist. Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Arbetsgivare
Arbetsförmedlingen
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operativ kommunikatör till Södermalms stadsdelsförvaltning

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. För att göra skillnad för Södermalms 130 000 invånare drivs vi av att ständigt utveckla våra verksamheter. Vi är engagerade och strävar efter att göra vårt allra bästa, varje dag. Hos oss får du möjlighet att bidra till att göra Södermalm till ett ännu bättre stadsdelsområde att bo, leva och verka i. Vill du vara med och förbättra Södermalms stadsdelsförvaltnings interna och externa kommunikation? Är du en kommunikatör som är duktig på textbearbetning, budskap och layout samt att skapa engagerande innehåll till digitala kanaler? Kanske är du i början av din karriär som kommunikatör. Då kan det vara dig vi söker till ett vikariat på Södermalms stadsdelsförvaltning. Rollen som kommunikatör Vi söker nu en kommunikatör med operativ inriktning för ett vikariat för vår nuvarande kommunikatör som under denna period ska arbeta som kommunikationsstrateg. Vi ser att du som söker lockas av möjligheten att utvecklas och lära nytt och att vara med och skapa värde för Södermalms invånare. Du kommer att arbeta mot samtliga verksamhetsområden inom förvaltningen. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att skriva, strukturera och publicera innehåll på intranät och webb i rollen som webbredaktör. Ditt uppdrag är också att skapa engagerande innehåll till exempelvis intranät, sociala medier och nyhetsbrev i form av text, foto och film. I tjänsten ingår produktion av trycksaker, annonser och presentationer. Du tillhör organisatoriskt avdelningen Stadsdelsdirektörens stab och kansli. Du kommer däremot att arbetsledas av och arbeta tillsammans med förvaltningens kommunikationsstrateg som är direkt underställd stadsdelsdirektören och ingår i förvaltningsledningen. Tillsammans med kommunikationsstrategen har du möjlighet att driva frågor som utvecklar stadsdelsförvaltningens kommunikation. Tjänsten är en visstidsanställning med start 1 mars 2022 till mars 2023. Dina kompetenser och erfarenheter Vi söker dig som har: - eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller motsvarande - erfarenhet av att ha jobbat som kommunikatör - stort intresse, förståelse och goda kunskaper inom digital kommunikation - intresse för det svenska språket och mycket god förmåga att anpassa och skapa text och innehåll för olika behov, kanaler och målgrupper - goda kunskaper i Office och Adobe Creative Cloud-program som InDesign och Photoshop. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - webbpublicering - att skapa innehåll för sociala medier - skapa korta filmer från idé till färdig produkt - att ha arbetat som kommunikatör inom offentlig sektor. Dina personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är kreativ, strukturerad och driven. Du är en person som ser till att saker blir gjorda. Du är van att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann och har ett öga för detaljer samtidigt som du har lätt för att identifiera huvudbudskap och kärnan i det material du hanterar. Du har ett intresse för omvärldsbevakning och har en förmåga att identifiera behov och trender. Vidare är du prestigelös, flexibel och bra på att initiera kontakter och bygga relationer. Mer om oss på Södermalms stadsdel och avdelningen stab och kansli Kontoret är placerat i nybyggda moderna lokaler på Virkesvägen i Hammarby sjöstad. Stab och kansli är en stöd- och samordningsfunktion till förvaltningens verksamheter. Avdelningen håller samman förvaltningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning och fungerar som stöd och utredningsresurs åt förvaltningsledningen. Vi vägleder och handleder förvaltningens verksamheter i juridiska frågor. Vi ansvarar för sekreterarskap i stadsdelsnämnden och sociala delegationen, förvaltningens diarie- och arkivhantering, posthantering och kontorsservice. I vårt uppdrag ingår också att samordna informationssäkerhetsarbetet på förvaltningen, och att samordna samtliga stadsdelsförvaltningars informations- och arkivhantering. Förmåner Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling. Förvaltningen bedriver ett aktivt friskvårdsarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och möjligheter till en friskvårdstimme per vecka. Som medarbetare hos oss går det att köpa årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett förmånligt pris. Övrigt Tjänsten är ett vikariat till 2022-02-28. Tillträde så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.