På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Trafikinformatör
Spela filmen

Trafikinformatör

Trafikinformatör är ett varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Trafikinformatörens arbete består av att informera resenären om tågläge främst via högtalare och skyltar samt via webb. För att kunna leverera en god och tillförlitlig information krävs ett gott samarbete med de övriga funktionerna på arbetsplatsen och även med järnvägsföretagen. Från dessa samlar trafikinformatören in information om spårändringar, förseningar, inställningar och andra fel som exempelvis fordonsproblem eller ett kontaktledningsfel.

Arbetet som trafikinformatör är väldigt varierande beroende på hur tågtrafiken framförs, i ett normalt läge eller i ett stört läge. Att arbeta som trafikinformatör är stimulerande, den ena dagen är aldrig lik den andra och inom trafikledningsbranschen finns alltid något nytt att lära sig.

Utbildning

Gymnasiekompetens, samt godkänd internutbildning (3 mån)

En bra grund är gymnasiets Samhällsvetenskapsprogrammet, inriktning Medier, information och kommunikation.

Erfarenhet av att arbeta med information eller kommunikation i en datoriserad övervakningsmiljö och av arbete med information eller kommunikation inom kollektivtrafik eller järnväg bedöms som meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av skiftarbete.

Personliga egenskaper

Viktiga egenskaper för en trafikinformatör är att vara kundinriktad, stresstålig och tålmodig.

I arbetet som trafikinformatör krävs att man har en god initiativförmåga, samarbetsförmåga och en god språklig förmåga samt förmåga att kunna analysera och beräkna tågläge. Det är också viktigt att vara tydlig vid framförandet av information och att i utropen jobba med mikrofonteknik på ett sådant sätt att kunderna har god möjlighet att ta del av informationen.

Visste du att... ?

... på de stora svenska vägarna, som ägs av Trafikverket, finns det ca 1 600 övervaknings- och fartkameror utplacerade.

Visa mer
Visa mindre

78 Lediga jobb

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Spånga-Tensta stadsdelsområde är beläget i den nordvästra delen av Stockholm. Inom området finns Järvafältet, ett grönområde med unika kultur- och naturvärden. Vår vision är att göra skillnad för människan i vardagen. Spånga-Tensta har en ung befolkning med bakgrund i många kulturer. Här finns utmaningar och möjligheter som kräver att vi arbetar aktivt med att utveckla vår kommunikation för att öka tilliten och förtroendet till förvaltningens uppdrag och arbete. Arbetsplatsbeskrivning Kommunikationsfunktionen tillhör förvaltningens stab som ansvarar för den övergripande interna och externa kommunikationen inom förvaltningen. Stabens arbete leds av den biträdande stadsdelsdirektören och här kommer du att arbeta med flera andra kollegor som har till uppdrag att t.ex. samordna det förvaltningsövergripande arbetet inom trygghet och säkerhet, näringslivsfrågor, preventionssamordning och stads- och förvaltningsövergripande projekt. Arbetsuppgifter Som kommunikatör ansvarar du för samordning och utveckling av förvaltningens kommunikation både internt och externt. Under ledning av biträdande stadsdelsdirektör och i samarbete med förvaltningens avdelningschefer kommer du att driva och utveckla förvaltningens operativa kommunikationsarbete. Du är både ett operativt stöd till förvaltningsledningen och övriga chefer i organisationen. Du ansvarar även för uppföljning och utvärdering av resultaten av kommunikationsinsatserna. I uppdraget ingår bland annat: - Att utarbeta, implementera och följa upp kommunikationsplaner - Att kommunicera externt genom webb, sociala medier och mediekontakter - Att kommunicera internt genom intranät och andra interna kanaler - Att stötta och coacha chefer i kommunikationsfrågor - Att utveckla och stärka förvaltningens interna och externa kommunikation - Att agera beställare gentemot kommunikations- och mediebyråer - Att samordna förvaltningens kriskommunikation Kvalifikationer Vi söker dig som har: - högskoleutbildning med inriktning mot media och kommunikation eller motsvarande - minst tre års (eller några års) erfarenhet av strategisk och operativt kommunikationsarbete på en organisationsövergripande nivå - mycket god kommunikationsförmåga och mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - goda kunskaper och van användare av Officepaketet - stor vana av mediakontakter i arbetet Vi ser det som meriterande med: - erfarenhet av arbete inom kommunikation från en politiskt styrd organisation - erfarenhet av kommunikationsarbete inom kommunal verksamhet som till exempel förskola, äldreomsorg eller socialtjänst - samt erfarenhet av arbeta med sociala medier, webbpublicering och layoutprogram Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser: Du har ett genuint intresse för stadsdelsförvaltningens verksamhetsområden och drivs av att utveckla offentlig verksamhet. Du är trygg och stabil med förmåga att förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är självgående och initiativtagande och du trivs med att ha mycket ansvar. Du har ett stort engagemang för såväl strategiska som operativa frågor. Du visar omdöme vid både agerande, uttalande och beslut. Din flexibilitet och din goda samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas i rollen. Övrigt Anställningen är ett föräldravikariat. Intervjuer kan komma att genomföras löpande under rekryteringsprocessen. Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Förvaltningens lokaler ligger i Spånga, men just nu arbetar vi mestadels hemifrån. Vi vill att vår verksamhet ska präglas av öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till AllboHus Fastighets AB

Arbetsgivare / Ort: Alvesta kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar AllboHus Fastighets AB är ett kommunalägt fastighetsbolag som äger och förvaltar bostäder och lokaler på flera orter i Alvesta kommun. I AllboHus bestånd finns ungefär 1850 lägenheter och ca 118 000 kvm lokaler. Inom AllboHus jobbar ca 110 medarbetare inom olika yrkesgrupper som varje dag arbetar för att tillsammans skapa hem för Alvestas invånare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog och detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på delaktighet, engagemang och tillit. AllboHus är en central aktör i utvecklingen av Alvesta kommun. Ett av de viktigaste uppdragen framöver är nyproduktion av bostäder samt renovering av vårt befintliga fastighetsbestånd. Vi vill också vara den bästa hyresvärden i Alvesta genom långsiktigt goda relationer till våra hyresgäster och attraktiva boendemiljöer. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör är din funktion viktig för att upprätta och bibehålla en bra kommunikation internt såväl som externt. Hos oss får du nästan 100 nya, trevliga kollegor som jobbar inom olika yrkesgrupper. I arbetet kommer du ha stort fokus på ständig utveckling. Du arbetar med vår webb, vårt intranät, sociala medier, trycksaker, mallar och är ett stöd i kommunikationsfrågor för våra medarbetare. Du arbetar brett med kommunikation, både digitalt och tryckt. Du ingår i marknadsteamet som består av kundservice, uthyrning, bovärdar och bosociala frågor. Du projektleder egna projekt och kundaktiviteter tillsammans med övriga medarbetare. KVALIFIKATIONER Som kommunikatör är din funktion viktig för att upprätta och bibehålla en bra kommunikation internt såväl som externt. Hos oss får du nästan 100 nya, trevliga kollegor som jobbar inom olika yrkesgrupper. Vi ser gärna att du har högskoleexamen inom området eller utbildning som kan anses likvärdig. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Vi tror att du har ett utpräglat strategiskt tänk och förståelse för hur kommunikationen bidrar till att vår organisation lever upp till varumärket. Du ska också se och förstå hur planeringen i sin helhet bidrar till att skapa behov och möjligheter till kommunikation. För att vara framgångsrik i rollen vill vi att du är ansvarstagande, lösningsorienterad, kommunikativ samt strukturerad i ditt arbetssätt. Din förmåga att samarbeta kommer att värdesättas, men du arbetar lika bra självständigt som i grupp. Goda kunskaper i InDesign eller motsvarande och i Officepaketet. Kunskaper i texthantering och kommunikationsplanering. Du bör också ha kunskaper om tillgänglighetskrav på webb, GDPR, användarvänlighet och digital utveckling och kommunikation. Kunskaper i att hantera foto och rörlig bild är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina teoretiska kunskaper men de personliga egenskaperna är minst lika betydelsefulla. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande. B-körkort krävs. ÖVRIGT Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Alvesta kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör med inriktning sociala medier sökes!

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vi söker en kommunikatör till vår kund som är en viktig offentlig aktör inom vård och omsorg för ett konsultuppdrag med start omgående. I denna roll kommer du att bidra till en samhällsinsats med särskilt fokus på kommunikation i sociala medier. Som kommunikatör hos vår kund kommer du ansvara för och arbeta med att marknadsföra och sprida information om kunden i sociala kanaler t.ex Facebook, Instagram, Linkedin m.fl. I tjänsten ingår att: • Arbeta redaktionellt med sociala medier och planera och driva arbetet framåt • Publicera inlägg såsom texter, filmer, m.m. • Skapa filmer och redigera dessa • Föra statistik och analysera trafik • Vara första kontakt för frågor i sociala kanaler och supportera läsarna med svar på kommentarer. • Sätta strategier för sociala medier • Agera bollplank för organisationen för att driva det digitala arbetet framåt • Arbeta tillsammans med kommunikationsavdelningen och publicera nyheter på intranät Vem är du? • Du har flerårig erfarenhet av redaktionellt arbete samt av sociala medier och har även arbetat med arbetsuppgifter som innefattas på en webbredaktion. • Du har en relevant utbildning för tjänsten. • Du har erfarenhet av att arbeta med bland annat analys, Facebook-annonsering och andra relevanta verktyg. • Du har kunskap och erfarenhet av att hantera film, rörlig bild och foto för sociala medier. • Du är en van skribent som har god förmåga att förmedla budskap med rätt tonalitet • Flytande i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig sektor sedan tidigare. Du är en kreativ "doer" som är snabbtänkt och får saker att hända. Du har en pedagogisk förmåga vilket innebär att du kan återkoppla och förklara dina resultat och dina idéer, för såväl kommunikationschef som medarbetare. För att lyckas i rollen bör du vara självgående, serviceinriktad och ha god förmåga att prioritera. Självklart har du en positiv attityd, vågar ta initiativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du erbjuds Du erbjuds ett konsultuppdrag med start omgående fram till midsommar 2021, med chans till förlängning. Du kommer vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning och kommer arbeta hos vår kund i Årsta. Uppdraget är på 75% men heltid kan diskuteras. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på [email protected] Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se Om Jurek Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Trafikinformatör i Göteborg med start nästa vecka

Arbetsgivare / Ort: Miljonbemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker nu ett flertal personer som vill arbeta som trafikinformatör i Göteborg. Att arbeta som trafikinformatör innebär att du ger service åt resenärer i kollektivtrafiken i Göteborg. Arbetet sker på dygnets alla tider, årets alla dagar och vi söker dig som vill arbeta deltid. De grundläggande kraven vi har på dig som söker är att du: - har fyllt 18 år och har gymnasiekompetens - behärskar det svenska samt engelska språket väl i tal och skrift - har ett högt servicetänk och sätter alltid kunden främst! - God lokalkännedom och ett intresse för kollektivtrafik - Är flexibel och stresstålig som person Utöver detta så ser vi gärna även att du: - har ett trevligt bemötande samt stor social kompetens - har erfarenhet från serviceyrke För arbetet som trafikinformatör är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi söker dig som bl.a. har en hög serviceförmåga, är självgående och kan ta egna initiativ i de fall det behövs. Du ska vara tålmodig, lugn och stabil. I övrigt ser vi det som en självklarhet att du är punktlig och har en hög arbetsmoral med en vilja att alltid göra ditt bästa. Bland dina arbetsuppgifter ingår att, - Informera resenärerna om, taxor, färdvägar, förändringar i kollektivtrafiken, evenemangsinformation m.m. - Ge ett professionellt positivt intryck genom att ge alla kunder god service och ett respektfullt bemötande, vara lyhörd för kundens behov och önskemål och försöka förbättra sin service efter det. - Samarbeta med andra och ta till sig deras kunskap och erfarenheter samt dela med sig av sina. - Bidra aktivt till att utveckla verksamhetens rutiner och arbetssätt samt kommer med förbättringsförslag. - Söka information till våra kunder. - Uppdatera sig om läget i trafiken. - Ha en aktiv kommunikation med samordnaren och rapportera händelser och avvikelser. Tillträde: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Omfattning: Deltid För mer information är du välkommen att kontakta: Rekryteringsavdelningen [email protected] eller 08-400 22 750 Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Miljonbemanning AB
Hemsida: http://www.miljonbemanning.se/
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till verksamt.se

Arbetsgivare / Ort: Tillväxtverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Är du en operativ kommunikatör med strategiskt tänk? Då kan du vara den vi söker. Verksamt.se är ett myndighetsgemensamt varumärke tillika en webbplats som gör det enklare att starta och driva företag och hantera företagets myndighetsärenden digitalt. Enheten Digital kommunikation, som du kommer att tillhöra, driver verksamt.se i samverkan med andra myndigheter. Kommunikationsteamets uppdrag är att öka blivande och etablerade företagares kännedom och kunskap om det innehåll och de tjänster som finns på verksamt.se. Vi stöttar även delar av den interna kommunikationen inom myndighetssamarbetet bakom verksamt.se.  Du kommer framför allt att arbeta tillsammans med medarbetare i kommunikationsteamet och projektledare i våra olika uppdrag. Du kommer även få möjlighet att arbeta mer självständigt inom vissa projekt och även hålla i vissa externa kontakter med våra samarbetspartners. Arbetet är brett och kan växla över tid – och från dag till dag. Du ska helt enkelt gilla att rycka in där det verkligen behövs. Om tjänsten I rollen som kommunikatör ingår bland annat att planera, producera, genomföra och sammanställa kommunikationsinsatser och dess resultat utifrån våra befintliga uppdrag. Det kan till exempel innebära att du ska: - Ta fram en kommunikationsplan. - Själv producera eller från byrå beställa innehåll till våra interna och externa kanaler i form av till exempel webbtexter, filmer, sociala medier-inlägg, annonser och Powerpointpresentationer. - Själv eller tillsammans med våra sociala medier-redaktörer publicera innehåll i våra sociala kanaler, primärt Facebook och Linkedin. - Sammanställa och analysera resultat från kommunikationsinsatser. - Ingå i förvaltnings- och utvecklingsprojekt av innehåll och tjänster på verksamt.se som kräver en projektledande kommunikatör.   Ditt tjänstgöringsställe: På grund av pandemin arbetar vi sedan en tid tillbaka hemifrån. Detta arbete kan till stora delar utföras digitalt varpå arbetsort är valfri.  Tillsättning snarast. - Visstidsanställning till och med 2021-09-30 med trolig möjlighet till förlängning.    Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet av strategiskt och operativt externt kommunikationsarbete på en myndighet. Även annan offentlig förvaltning såsom kommun, region och länsstyrelse är meriterande och kan komma att bedömas likvärdigt med erfarenhet från myndighet. Minst 3 års erfarenhet av att jobba med innehållsproduktion till både externa och interna kanaler, inklusive sociala kanaler. - Du uttrycker dig mycket väl i svenska. - Du har minst 2 års dokumenterad vana av att skriva texter som publicerats i en myndighets (eller annan offentlig verksamhets) externa kanaler såsom webbplats, nyhetsbrev och sociala kanaler Följande är meriterande: • Du har vana av att arbeta (som självständig kommunikatör) i projekt. • Du har erfarenhet inom digitalt innehålls- och utvecklingsarbete. • Du har arbetslivserfarenhet som kommunikatör i näringslivet. • Du har intresse för företagarfrågor.  Som person söker vi dig som är:  • Handlingskraftig och tar egna initiativ. • Relationsskapande och tycker om att bidra till ett gott samarbetsklimat i teamet. • Tycker om att göra en insats där det verkligen behövs, även om det ibland sker utifrån snabba förutsättningar.      Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är en visstidsanställning till och med 2021-09-30 med trolig möjlighet till förlängning. Sista ansökningsdag är den 7:e mars 2021. Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta ansvarig chef Anna Alicedotter 08-681 65 17. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Åsa Söderberg 08-681 96 84. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor.  Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!  
Arbetsgivare
Tillväxtverket
Hemsida: http://www.tillvaxtverket.se/
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Karlstads Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och 1 200 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten. Läs mer om att arbeta på Karlstads universitet på https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning  Kommunikationsavdelningen bidrar till att sprida information och kunskap om Karlstads universitets utbildning och forskning, verkar för att universitetet blir känt och uppskattat i Sverige och internationellt samt för samverkan i grundutbildningen och i forskningen. Avdelningen arbetar bland annat med information och marknadsföring av universitetets utbildning och forskning, profilering, mediehantering och PR, intern och extern kommunikation, presentationsmaterial, kriskommunikation, webbutveckling, event, rekrytering av studenter till universitetet och kommunikation med nuvarande studenter. Avdelningen har cirka 20 medarbetare. Kommunikationsavdelningen söker nu en kommunikatör för en tillsvidareanställning med inriktning mot marknadsföring. Arbetsuppgifter  Anställning som kommunikatör på Karlstads universitet innebär bland annat att: - Arbeta med universitetets marknadsföring - Arbeta med universitetets sociala medier - Arbeta med universitetets studentrekrytering och events - Vara rådgivare i kommunikationsfrågor inom organisationen - Arbeta fram, genomföra och följa upp kommunikationsplaner - Skriva målgruppsanpassade texter för internt och externt bruk  - Bygga upp, utveckla och förvalta webbplatser och -sidor - Arbeta med film och foto som kommunikationsverktyg och –kanaler - Producera presentationer - Utföra omvärldsbevakning Kvalifikationer  För anställningen krävs högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller närliggande ämne som är relevant i relation till arbetsuppgifterna med lägst kandidatexamen samt aktuell erfarenhet av arbete som kommunikatör med arbetsuppgifter enligt ovan.  Arbetet ställer höga krav på god samarbetsförmåga med kollegor och externa aktörer samtidigt som du ska kunna prioritera bland arbetsuppgifterna, arbeta under tidspress, självständigt, flexibelt och med hög integritet.  Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och drivande vad gäller förslag till utveckling som kan bygga och stärka universitetets kommunikationsarbete. Aktuell erfarenhet av arbete med inriktning mot strategisk marknadsföring och sociala medier är meriterande. Mycket god administrativ förmåga liksom mycket god vana att använda IT-stöd i arbetet samt erfarenhet av webbpublicering är en förutsättning. Det är meriterande om du kan webbpubliceringssystemet Drupal. Ett krav att du utöver svenska även behärskar engelska i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.  Villkor  Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde den 4 april 2021 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Övrigt Karlstads universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ange två referenser, varav minst en tidigare eller nuvarande chef. Ansökan ska innehålla: - Personligt brev med beskrivning av dina kvalifikationer i förhållande till anställningens innehåll - CV - Kopior av relevanta betyg, examensbevis och intyg - Redogörelse för språkkunskaper Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. Sista ansökningsdag är den 7 mars 2021. Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet tog september 2020 emot utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar också lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer här: kau.se/hrs4r
Arbetsgivare
Karlstads Universitet
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Surahammars kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer! Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss! Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde. Arbetsuppgifter Har du öga för detaljer och kan se helheten? Hos oss får du ett omväxlande uppdrag som handlar om att kommunicera såväl de stora projekten som de vardagliga händelserna. I rollen som kommunikatör är det viktigt att du kan arbeta självständigt och leda andra vid behov. Du tar fram och publicerar texter och material till hemsida, sociala medier och nyhetsbrev samt skriver pressmeddelanden och sköter kommunens mediabevakning. Du kommer att ta hand om händelser som kräver akut informations-/ kommunikationsinsatser och arbeta för att stärka varumärket Surahammars kommun genom förvaltningens verksamheter och se till att visa upp en sammanhållen grafisk profil. Du kommer att utveckla kommunens interna och externa kommunikation och marknadsföring bland annat genom att medvetandegöra kommunens riktlinjer inom kommunikationsområdet. Att planera och följa upp kommunens kommunikations- och marknadsföringsinsatser samt vidareutveckla målgruppsanpassning och kanalval. Du kommer att vara bollplank och expert när kommunens verksamheter vill genomföra kommunikationsinsatser samt stödja chefer i deras kommunikativa uppdrag. Du fångar upp verksamhetens behov och tar fram kommunikationsplaner samtidigt som du är skicklig på att genomföra det praktiska kommunikationsarbetet. Du blir en viktig länk i arbetet med att utveckla kommunikationen mellan medborgare och kommunen. Du deltar även i olika kommunikationsinsatser och projekt. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som kommunikatör. Du har en akademisk examen inom media, kommunikation, information eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du självgående och tar initiativ för att driva utvecklingen av kommunens kommunikation framåt. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan organisera, prioritera och leverera inom givna tidsramar. Du har god pedagogisk förmåga då arbetet innehåller utbildnings- och informationsinsatser. Du förstår kommunikationsprocesser och kan växla mellan strategiska och operativa uppdrag samt är kreativ och kommer med idéer och nya angreppsätt. Du är prestigelös, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du kan hantera situationer som ställer krav på omdöme och kommunikationsförmåga. Du är analytisk och har god förståelse för hur en fråga kan vara del av ett större sammanhang. Det är meriterande om du har utbildning i digital kommunikation samt grundläggande kompetens i filmredigering, fotografering och trycksaksproduktion. Du har god erfarenhet av att planera och utveckla webbaserad kommunikation och kan snabbt producera korrekt och målgruppsanpassat innehåll. I din roll behöver du leda vissa projekt och arbeta konsultativt mot våra verksamheter, enheter och chefer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav och tjänstebilar finns att tillgå. Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med tvåspråkskompetens. Villkor Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Surahammars kommun
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Svealandstrafiken AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
KOMMUNIKATÖR MED KÄNSLA FÖR FRAMTIDENS KOMMUNIKATION Vill du vara med och skapa bra reseupplevelser för alla som åker kollektivt med buss i Västmanland och Örebro? Här får du över 1000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt att förverkliga Svealandstrafikens vision: att leverera den bästa resan till de över 65 000 resenärer som åker med oss varje dag, året om. HOS OSS FÅR DU Som kommunikatör hos oss får du ett utvecklande och omväxlande arbete. Du jobbar operativt samtidigt som du använder din strategiska förmåga för att identifiera utvecklingsbehov och komma med förslag på förbättringar. I rollen har du ansvar för vår externa kommunikation och är med och planerar innehållet för webb och våra sociala kanaler. Du känner dig bekväm i det nya kommunikations- och medielandskapet och vet hur man når fram i den digitala världen. Genom aktiv omvärldsbevakning och proaktiva pressaktiviteter bidrar du till att stärka vårt varumärke. Du skriver och målgruppsanpassar olika typer av texter. Ibland producerar du grafiskt material eller är beställare gentemot vår reklambyrå. Du blir också en viktig kommunikativ resurs i olika utvecklingsprojekt som företaget driver. VEM ÄR DU? Du trivs med att jobba självständigt och ta egna initiativ. Du drivs av att utveckla och planera långsiktigt men känner dig samtidigt bekväm med att leverera när tiden är knapp. Som person är du prestigelös och noggrann, ser lösningar och har förmåga att inspirera andra med din entusiasm. När dina kollegor behöver uppbackning kavlar du gärna upp och hjälper till. Eftersom vi är ett samhällsnyttigt företag som är beroende av utvecklingen i omvärlden är du omvärldsorienterad och intresserad av samhällsfrågor. Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap, eller motsvarande. Har du erfarenhet av proaktivt press- och mediaarbete så är det meriterande. Vidare är du en driven skribent och kommunicerar väl i såväl text, som tal och bild. Du är van att arbeta i Adobe CS och har erfarenhet av olika webbpubliceringsverktyg. Sociala medier är en del av din vardag och du följer med i den digitala utvecklingen. TJÄNSTENS PLACERING Tjänsten är placerad under verksamhetsområde Kommunikation och digitalisering, som består av en kommunikationsavdelning och en IT-avdelning. Hos oss på Kommunikationsavdelningen blir du del av en social och positiv grupp med en stark lagkänsla. Kommunikationsavdelningen ansvarar för intern och extern kommunikation, varumärkesfrågor, kundservice och hittegods. På kommunikation är vi 4 personer och nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team. SVEALANDSTRAFIKEN – EN STOLT SAMHÄLLSBYGGARE Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen och detta gör vi på uppdrag av Kollektivtrafikmyndigheterna i Västmanland och Örebro. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken som regionerna ansvarar för: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro. Vi har 1050 medarbetare och 325 bussar fördelat över 8 olika arbetsplatser. Mångfald är viktigt för oss och i vårt bolag finns medarbetare från jordens alla hörn. Även om vi har en bit kvar så är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare. OM ANSTÄLLNINGEN Heltid, tills vidare. Placeringsort Västerås eller Örebro. Tillträde så snart som möjligt. Vi undanber oss all form av rekryterings- och annonseringshjälp.
Arbetsgivare
Svealandstrafiken AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Eksjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fri tid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. På kommunikationsavdelningen är vi tre kommunikatörer och en verksamhetsutvecklare som alla arbetar med både strategiska och operativa uppgifter parallellt med egna utvecklingsprojekt. Avdelningen hör till Eksjö kommuns kommunledningskontor som har uppdraget att leverera de stödtjänster som kommunens verksamheter och bolag behöver för att lyckas med sina grunduppdrag. Nu söker vi en kommunikatör som tillsammans med oss vill fortsätta underhålla, vässa och utveckla Eksjö kommuns kommunikation! ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör hos oss kommer du att jobba varierat och brett inom hela kommunikationsområdet. Under dina arbetsdagar kommer du bland annat att agera stöd i kommunikationsfrågor och ta fram kommunikationsplaner för olika uppdrag. Du kommer också att producera trycksaker och innehåll i form av text, bild och film till våra interna, externa och sociala kanaler. KVALIFIKATIONER För att lyckas i din roll hos oss behöver du vara en trygg och mångsidig kommunikatör som gillar när den ena dagen inte är den andra lik. Du är driven och kan med din kreativitet hitta nya infallsvinklar och lösningar. Du är skicklig på att se helheten och kan förstå och omsätta verksamhetens behov i relevant och effektiv kommunikation. Du har lätt för att samarbeta och förmår att skapa och bibehålla goda relationer. Du planerar, genomför och utvärderar ditt arbete på ett självständigt och strukturerat sätt. Att prioritera bland dina arbetsuppgifter och hålla deadlines - även när det händer mycket samtidigt - är inga problem! Vi förväntar oss att: • Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant inriktning som vi bedömer likvärdig. • Du har erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete. • Du har en stark känsla för det visuella uttrycket. Du behöver ha goda kunskaper i grafisk formgivning och i Adobe Creative Cloud-paketet, framför allt i Indesign, Illustrator och Photoshop. • Du är en van skribent med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. • Du har erfarenhet av att jobba i CMS-verktyg (Vi arbetar i SiteVision). • Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet (Word, PowerPoint och Excel). Vi ser det som ett plus om: • Du har goda kunskaper i filmproduktion. • Du är en duktig fotograf och har goda kunskaper om bildhantering. • Du har erfarenhet av kriskommunikation. • Du har kunskap om lagkraven gällande tillgänglighet till digital offentlig service. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
Eksjö kommun
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Totalförsvarets plikt- och prövningsverk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Har du bred erfarenhet från kommunikationsarbete? Är du van att driva interna och externa projekt? Kan du målgruppsanpassa din kommunikation? Då är det dig vi söker, så läs gärna vidare! Vi på Plikt- och prövningsverket letar nu efter en skicklig kommunikatör till vår enhet som idag består av fem personer. Plikt- och prövningsverkets kommunikationsenhet ansvarar bland annat för myndighetens årliga informationsuppdrag riktad till totalförsvarspliktiga. Förutom det arbetar vi med intern och extern kommunikation i alla kanaler. Anställningen är placerad i Karlstad, men kontakt med och resor till våra prövningskontor kommer att ingå i arbetsuppgifterna. Just nu och med anledning av pandemin sker arbetet till största del på distans. Arbetsuppgifter Som kommunikatör på myndigheten kommer du att vara en viktig resurs i våra interna och externa projekt. Såväl självständigt som tillsammans med andra kommunikatörer och övriga medarbetare på myndigheten driver du och deltar i olika projekt samt gör insatser i den mer dagliga kommunikationen som förmedlas. Följande arbetsuppgifter är vad du kan förvänta dig av rollen: • Driva och delta i kommunikationsprojekt • Tillsammans med övriga på enheten se över verksamhetens kommunikationsbehov och delta i planering samt genomföring av dessa • Språkgranska och publicera nyheter och annat material i myndighetens kanaler såväl internt som externt • Stöd till myndighetens medarbetare i kommunikativa frågor Vi har en kamratlig känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom hela myndigheten. Framför oss har vi spännande utmaningar och du kommer vara en viktig del i vårt informations- och kommunikationsarbete. Kvalifikationer Anställningen kräver att du har: • Universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation • Minst fem års erfarenhet av att arbeta med strategisk och operativ kommunikation, gärna från myndighet. • Vana att ta fram och arbeta med kommunikationsplaner • Ansvarat för kriskommunikation • Varit projektledare för interna eller externa kommunikationsprojekt • Duktig på omvärldsbevakning och stort intresse för totalförsvarsområdet • Kunna hantera hela kommunikationsprocessen, exempelvis ta fram budskap, skriva nyheter samt publicera på webb och i sociala medier • Kunskap om kraven på digital tillgänglighet i offentlig verksamhet • Goda kunskaper i Office-paketet Det är meriterande om du har: • Vana att arbeta med visuell identitet och varumärkesarbete • Upphandlat byråer för kommunikationsprojekt • Grundläggande kunskaper i verktyg för bildbehandling, till exempel Indesign och applikationer som behövs för sociala medier • Arbetat med webbpublicering, exempelvis Sitevision Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper har stor betydelse för oss. Vi söker dig som är engagerad, nyfiken, driven, lyhörd och strukturerad. Du driver dina uppdrag från idé till målgång och söker lösningar för att komma framåt. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra, men du har heller inga problem med att arbeta självständigt. Detta är en bred roll med många kontaktytor och därför att det viktigt att du trivs med att bygga relationer både internt och externt. Om oss Totalförsvarets plikt- och prövningsverk, Plikt- och prövningsverket, är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet och lyder under Försvarsdepartementet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Jämställdhet och mångfald är en tillgång för vår arbetsplats och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi ser fram emot din ansökan! Anställning Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med provanställning. Du söker anställningen via vår webbplats www.pliktverket.se Sista ansökningsdag är den 7 mars. Kontakt Vill du veta mer är du välkommen att kontakta kommunikationschef Marinette Nyh Radebo eller HR-specialist Elin Ryen Mossberg. Fackliga företrädare är Björn Staaff för Saco-S och Anders Thelin för OFR/S. Du når samtliga på 0771-24 40 30.
Arbetsgivare
Totalförsvarets plikt- och prövningsverk
Hemsida: https://pliktverket.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.