På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Informationsassistent

Informationsassistent

Arbete som informationsassistent kan innehålla många olika uppgifter beroende på vad som är aktuellt i tid och just för den arbetsplatsen där man är anställd. Dagliga arbetsuppgifter innehåller ofta t.ex online chatt, besvara inkommande mejl bland annat från företagets/organisationens hemsidor, ta hand om utformning och utskick av informationsmejl, svara på intresseanmälningar till bl.a utbildningar om man jobbar på ett företag eller inom en organisation inom utbildningssektorn, korrekturläsning av diverse olika texter som ska publiceras.

Utöver detta så kan det komma in lite blandade uppgifter så som att göra enklare ändringar på företagets/organisationens hemsidor samt även ändra information som ligger ute på externa webbsajter.

Det är ett roligt, intressant och stundtals fartfyllt arbete med stor variation. Ingen dag är den andra lik och man får alltid lära sig nya saker.

Utbildning

Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som informationsassistent.

Minimikravet är gymnasiekompetens, helst inom "informationshantering", t ex Samhällsvetenskapsprogrammets inriktning medier, information och kommunikation.

Eftergymnasial utbildning ses av många arbetsgivare som en stor merit. Relevanta eftergymnasiala utbildningar kan finnas inom olika skolformer, bland annat inom yrkeshögskola.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

6 Lediga jobb

Hej student! Nu har vi ledigt jobb som dokumentatör

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower Student men arbetar som uthyrd konsult åt vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om! Uppdraget ska starta den 1 februari 2021 och förväntas pågå minst 1 månad heltid och därefter på timbasis vid behov. Just nu söker vi på Manpower Student dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder inom film- och mediebranschen. Fördelen med att vara anställd hos Manpower Student är att du kan jobba på timme under dina studier. Välkommen med din ansökan senast den 20 januari 2021! Att jobba som dokumentatör Den här tjänsten innebär att du kommer att arbeta i din egen hemmiljö pga av rådande pandemi. Du kommer att arbeta med 2 olika videoplattformar där du ska ladda upp och ladda ner företagets olika mediefiler samt göra översättning av texter från svenska till engelska. I och med att arbetet ska ske hemifrån så måste du ha tillgång till egen fiberanslutning 100 mb upp/ned. Inledningsvis får du introduktion och handledning av kundföretaget, så att du kan utföra dina arbetsuppgifter på ett kvalitativt sätt. Du får också jobba på de tider du själv vill under veckans alla dagar. Max 40 h per vecka. Är du rätt person för jobbet? För denna tjänst så kräver vi att du är studerande vid universitet eller högskola. Tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med dokumentation, administration och arkivering. Du har en fallenhet för att kommunicera med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av dokumenthantering, administrativt arbete och databashantering. Dina studier ska gärna vara inom media- och kommunikation eller andra it-relaterade studier. I övrigt krävs det att du * talar och skriver svenska och engelska obehindrat * har mycket god datorvana. * goda kunskaper i Windows/PC miljö Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande konsultchef, Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-221892 Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 21 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Studerande internkommunikatör till SVT

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
Här får du möjligheten till ett meriterande arbete inom kommunikation vid sidan av dina studier. Är du dessutom en fena på att formulera dig i text och söker ett flexibelt arbete så har du kommit rätt. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för SVTs räkning en studerande internkommunikatör till avdelningen internkommunikation som ansvarar för alla gemensamma kommunikationskanaler på SVT, som t.ex. intranät, digitala skärmar och kommunikation mot chefer. Som internkommunikatör på SVT kommer du att stötta upp i arbetet mot att underhålla och förbättra intranätet och verktygen för internkommunikation. Arbetet kommer att ske remote och digitalt. SVT vill erbjuda ett utbud som engagerar, underhåller och berikar - för alla åldrar och intressen. De strävar efter att skapa förutsättningar för ett Sverige där alla är mer nyfikna och insatta. Deras verksamhet bedrivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället och finansieras via public service-avgiften. I denna rekryteringsprocess kommer motivationen till varför just du vill arbeta på SVT vara viktig för vår bedömning, ett personligt brev är därför mycket meriterande. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Det finns riktlinjer och mallar på plats gällande hur du går tillväga för att klara arbetsuppgifterna. Du kommer även få en kortare introduktion och utbildning vid uppdragsstart. Exempelvis kommer du att: * Ha löpande kontakt med redaktörerna inom HR * Uppdatera intranätet med nya texter och bilder, samt justera äldre texter * Rensa och sortera dokument i Sharepoint VI SÖKER DIG SOM * Studerar en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller motsvarande med fokus på skrivande * Har kunskaper inom enklare redigering av bild * Har en förmåga att formulera sig träffsäkert och effektivt i skrift * Talar och skriver obehindrat på svenska då arbetsuppgifterna kräver detta * Har goda kunskaper inom Office-paketet Det är meriterande om du: * Har kunskaper inom web-baserade verktyg som CMS * Har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbete Som person är du: * Kommunikativ * Samarbetsförmåga * Självgående Övrig information * Start: Februari 2021 * Omfattning: Deltid, ca 5-10 timmar/vecka * Placering: Gärdet, Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SVTs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET SVT är Sveriges största medieföretag och producerar och levererar kvalitetstelevision till miljontals tittare. SVTs ambition är att precis alla i Sverige, vem du än är, ska hitta något i deras utbud att bli berörd av. Tjänsten är på deras huvudkontor på Gärdet.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 22 January (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Studerande Digital Kommunikatör till SVT

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
På SVT finns ett ansvar att spegla hela Sverige och att tillföra olika perspektiv. En del i detta är att förvalta publikens engagemang. I TV-huset intill Gärdet i centrala Stockholm arbetar idag kommunikatörer uppdelat i två team, Program och Nyheter samt teknisk support. Vi söker nu dig som vill stötta upp i teamet Program och Nyheter i en kommunikatörsroll där du ansvarar för moderering samt svarar på frågor via mejl. En stor del i rollen är också att skapa dialoger med publiken på sociala medier. Var med och bygg ett team med bred mångfald. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för SVT Kommunikations räkning en digtal kommunikatör till avdelningen Publikdialog. SVT Kommunikation är en ledningsenhet som arbetar med kommunikation och marknadsföring där du får bygga på dina kunskaper inom SVT, mediebranschen och journalistiskt arbete. Här lär du dig att kommunicera med olika människor och får insikter om de senaste trenderna i marknadsföring på sociala medier. SVT vill erbjuda ett utbud som engagerar, underhåller och berikar - för alla åldrar och intressen. De strävar efter att skapa förutsättningar för ett Sverige där alla är mer nyfikna och insatta. Deras verksamhet bedrivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället och finansieras via public service-avgiften. I denna rekryteringsprocessen kommer motivationen till varför just du vill arbeta på SVT vara viktig för vår bedömning, ett personligt brev är därför meriterande. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör hos Publikdialog deltar du i dialogen med SVT:s tittare. Du kommer att besvara publikens frågor och funderingar via sociala medier, som exempelvis Facebook, Instagram och mail, med fokus på ett proffessionellt men personligt bemötande. Du arbetar både förebyggande med kommunuikationshantering samt ser till att föra dokumentation och återkoppla publikens synpunkter internt. Du kommer till exempel att: * Ständigt kommunicera med tittarna och ge information på ett pedagogiskt sätt * Lära dig nya publiceringssystem och funktioner inom sociala medier * Lära dig moderering på sociala medier och bygga god nätkultur * Bevaka sociala medier-flödet och förebyggande kommunikationshantering VI SÖKER DIG SOM Vi tror att du har ett intresse för samhällsfrågor, nyheter, public service och vill ta del av människors olika åsikter. Du är kommunikativ och uppskattar att arbeta såväl i grupp som självständigt. För att söka denna roll behöver du ha en annan huvudsysselsättning, exempelvis som student eller egenföretagare. (Du bör i så fall ha minst 1 år kvar av dina studier) och vill arbeta extra cirka 3 dagar i veckan med varierande tider under vardagar och helger. Du ska även kunna arbeta under högtider så som jul, nyår, midsommar och liknande. Krav för tjänsten: * Studerar en universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis journalistik eller media och kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Ha en förmåga att formulera dig träffsäkert och effektivt i skrift * Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du dessutom... * Är uppdaterad och kunnig om SVT:s utbud * Har kunskaper om journalistik och/eller Public service uppdrag * Har kunskap om och intresse för sociala medier * Kan fler språk än svenska och engelska * Har ett intresse för samhällsfrågor och omvärldsbevakning Du är en person som gillar att kommunicera, jobba med information och har ett intresse för människor. För att klara av arbetsuppgifterna på bästa sätt krävs hög stresstålighet och en förståelse hur sociala medier fungerar då det ofta förekommer ett hårt tonläge. Eftersom Publikdialog är en händelsestyrd verksamhet krävs en flexibilitet och fokus för att kunna alternera mellan olika arbetsuppgifter. * Flexibel * Serviceinriktad * Strukturerad Övrig information * Start: Januari/Februari 2021 * Omfattning: Deltid, ca 2-3 tillfällen per vecka. Både dagtid och kvällar fördelade på vardagar och helger. * Lön: 125 kr/h * Placering: Gärdet, Stockholm. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SVTs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET SVT är Sveriges största medieföretag och producerar och levererar kvalitetstelevision till miljontals tittare. SVTs ambition är att precis alla i Sverige, vem du än är, ska hitta något i deras utbud att bli berörd av. Tjänsten är på deras huvudkontor på Gärdet.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 22 January (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administration

Arbetsgivare / Ort: Packia Nordic AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 28 January (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker dig som är driven, självgående och initiativrik.

Arbetsuppgifterna är varierande, och pendlar mellan stort och smått.

Vi behöver hjälp med allt från rekrytering till att vara en fena på sociala media och göra så att vi syns där.

Du kommer också att bistå VD, säljare och produktionsansvarig i olika sysslor och projekt.

Vi vill att du är prestigelös, och inte rädd för att hugga i där det behövs. Noggrannhet är en självklarhet.

För att kunna klara av arbetet krävs att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och på engelska.

Tillträde omgående.

Arbetsgivare
Packia Nordic AB
Dalv 14
16956 Solna
Hemsida: www.packia.se
Ansökan
Ansök senast 28 January (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ombudsansvarig, Malmö

Arbetsgivare / Ort: PostNord Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 February (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
Drivs du av att skapa goda relationer och vara spindeln i nätet? Då har vi jobbet för dig!     Bli en del av vårt team I teamet Retailområde Syd är vi 6st ombudsansvariga. Vi söker en driven, affärs- och relationsbyggande person till vårt team. Som Ombudsansvarig ansvarar du för ett antal ombud inom teamets geografiska område och har löpande kontakt med dessa för att bl.a. säkerställa kapacitet, kvalitet och kompetens. I dina arbetsuppgifter ingår också att teckna avtal, säkerställa framtida kapacitet och kundmöte i ombudsnätet för det ökande antalet försändelser samt att stödja nya ombud. Du har vad som krävs Som person är du serviceinriktad, strukturerad och löser dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens bästa. Du är målinriktad samt är en god och tydlig kommunikatör. Vidare är du bra på att samarbeta liksom att arbeta självständigt. Att du är ansvarstagande och har en positiv attityd ser vi som en självklarhet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi söker dig som minst har gymnasial utbildning, samt körkort. Utbildning inom affärsmannaskap eller liknande är meriterande. Du har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av kund- eller affärskontakter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi levererar Som Ombudsansvarig Retail blir du en del av ett härligt team med höga ambitioner. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.Ansök Vill du veta mer om jobbet, kontakta Retailområdeschef Fredrik Linderoth på telefon 010-436 02 69. Löpande urval sker så ansök så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/ Vi ser fram emot att höra från dig.
Arbetsgivare
PostNord Group AB
Ansökan
Ansök senast 7 February (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medarbetare till Customer Service

Arbetsgivare / Ort: Billerudkorsnäs Skog & Industri AB / GÄVLE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 February (1 månad 10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Informationsassistent

Om jobbet

Vill du vara en del av ett team med positivt anda och god gemenskap samtidigt som du arbetar på Gävles grönaste företag? Då har vi rollen för dig!

Vi söker nu semestervikarier för att stötta i vårt Customer Service team i Gävle.

På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi erbjuder semestervikariat från maj – augusti (v.18-v.34). Uppge i din ansökan vilken tidsperiod du önskar arbeta hos oss. Tjänsten är på dagtid med möjlighet till flextid.

Som sommarjobbare inom Customer Service är du en viktig del i ett team där samtliga medlemmar arbetar tillsammans med att tillhandahålla förstklassig kundservice till våra kunder. Beroende på funktion ska fokus läggas på leveransplanering, produktionsplanering eller orderhantering. Tillsammans hanterar vi orderprocessen från inkommande order till slutleverans hos kund.

Här kommer du att få möjlighet att aktivt delta i både arbetsmiljö- och förbättringsarbete. Vi sätter höga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, vårt förbättringsarbete är en hörnpelare i verksamheten och något alla medarbetare berörs av. För oss är det viktigt med utveckling och ständiga förbättringar.

Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av ett högt säkerhetstänk, dialog och trivsel.

Kvalifikationer

· Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och som är minst 18år.

· Det är meriterande med pågående eller avslutande högskolestudier.

· Positivt är om du besitter Supply Chain kunskap.

· Vi ser gärna att du har intresse och förståelse för kundnytta och kundperspektiv.

· Du har en god förmåga att förstå hur orderprocessens olika delar bidrar till servicegraden samt att du kan se helhetsperspektivet.

· Utmärkt förmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.

Personliga egenskaper

Dina personliga egenskaper i kombination med tidigare erfarenheter och prestationer är det som avgör om du är rätt person för oss. Som semesterersättare hos oss värdesätter vi dig som är ansvarsfull och nyfiken att lära, med förmågan att bidra med god service och samarbetsförmåga.

Det är viktigt att du känner igen dig i våra värdeord på BillerudKorsnäs; tänka nytt, känna ansvar, samarbete och skapa värde.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Manager Customer Service LPB, Pablo Viglione på telefon +4626151838, alt. [email protected]

Sista dag för ansökan

2021-02-28

Ansökningsinformation

Du kan förvänta dig återkoppling under senast april. Urval sker löpande.

Arbetsgivare
Billerudkorsnäs Skog & Industri AB
80181 GÄVLE
Ansökan
Ansök senast 28 February (1 månad 10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.