På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skribent

Skribent

Skribent är en person som arbetar med att producera texter, det kan vara allt från poesi till tekniska instruktioner.

Tidigare har yrkesrollen skribent inneburit att skriva krönikor och debattartiklar, men numera är det en titel som används i många olika roller där skrivande ingår. 

Om du vill bli ännu bättre på att skriva säljande budskap kan du vidareutbilda dig till copywriter.

Inom Content marketing, dvs innehållsmarkandsföring, kan du arbeta som redaktionell copywriter vilket innebär att du skriver artiklar för att skapa långsiktiga relationer med företagets eller organisationens målgrupper. 

Utbildning

Passande grundutbildning finns på gymnasiet, bl a på Humanistiska programmet eller Samhällsvetenskapsprogrammet.

Passande utbildning kan även finnas på yrkeshögskolan.

Arbetsplats

Många skribenter är frilansare, egenföretagare.

Visa mer
Visa mindre

33 Lediga jobb

Journalist till Installationssiffror.se

Arbetsgivare / Ort: Mdt Mälardalens Tidnings AB / Strängnäs
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Journalist/Reporter

Färdigheter
Meriterande
  • Dagstidningsjournalistik
  • Ekonomijournalistik
  • Externredovisning
  • Webbjournalistik
  • Multimediajournalistik

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Har du sinne för siffror, företagsanalys och gillar att ha koll på vad som händer i en av näringslivets hetaste och mest spännande branscher? Är du duktig på att skriva? Lockas du av tanken på en riktigt bra arbetsplats och att få utvecklas i en intellektuellt spänstig och självständig roll?


Perfekt, då tycker vi att du ska läsa vidare!


Affärsmagasinet Installationssiffror.se är installationsbranschens självklara arena för dig som gillar analys, siffror och sammanhang. Vi bevakar boksluten, projekten, förvärven och nyckelrekryteringarna. Dagligen ger våra läsare omvärldsanalysen de behöver för att vara uppdaterade.

Vi skriver om branschutvecklingen, intervjuar makthavare och håller span på de senaste trenderna – alltid med ambitionen att ge våra läsare ett djupare perspektiv på vad som händer och vad nyheten egentligen innebär.

Just nu växer vi vidare och 2021 behöver vi bli fler på redaktionen. I jobbet som ekonomijournalist på Installationssiffror.se ingår att analysera och skriva om installationsbranschens bolag, makthavare, branschtrender och utveckling. Då vi är ett litet företag förväntas du även aktivt delta i vårt redaktionsutvecklingsarbete samt pågående projekt för att ständigt förbättra tidningen för våra läsare.

För att trivas i rollen och med att jobba med oss tror vi att du:


  • Har en naturlig fallenhet för siffror, ekonomi och analys
  • Är nyfiken av naturen och drivs av att lära dig nytt och ta reda på varför saker och ting ser ut som de gör eller förhåller sig på ett visst sätt
  • Trivs med självständigt arbete, detta vi är ett litet företag och beroende av att flera arbetsprocesser kan rulla sida vid sida
  • Gillar spännvidden i den lilla organisationen, där du lockas av det stora reportagescoopet samtidigt som du inte har några problem att kavla upp ärmarna och göra lite “rutingöra” med några snabba pressmeddelandenotiser
  • Älskar det skrivna ordet, är duktig på att formulera dig i text och vet inte bara hur man sätter en rubrik och ingress utan även hur du håller liv i läsarnas intresse hela vägen i mål. Vi vet det, du har ju läst hit.
  • Finns och trivs i Sörmlandstrakten, alternativt på pendlingsavstånd. Vi sitter i natursköna Strängnäs, drygt 50 minuter från Stockholm. Även om mycket arbete kan ske på distans är vi i behov av en resurs som även kan finnas på plats hos oss. Vi ser gärna att du har körkort för att ytterligare förstärka vår geografiska täckning genom att (när Coronasituationen tillåter) göra intervjuer, företagsbesök, bevaka mässor och annat kul som görs bäst på plats.
  • Är beredd att hjälpa kollegerna stå ut med chefredaktörens torra humor. Det är bra om du ansöker snabbt, då de behöver hjälp på den punkten så snart som möjligt.

Låter det som något för dig? Kul! Vänta då inte, utan skicka din ansökan i form av personligt brev, CV samt två redaktionella arbetsprov av så olika slag som möjligt till vår chefredaktör Rolf Gabrielson så fort som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt. Rolf når du på [email protected] eller 0708 - 50 55 88.

Arbetsgivare
Mdt Mälardalens Tidnings AB
Nordfeldts Väg 9
64551 Strängnäs
Hemsida: www.installationssiffror.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

P4 Göteborg söker flexibel Desk-/just nu-reporter

Arbetsgivare / Ort: Sveriges Radio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Journalist/Reporter

Om jobbet
Nu söker vi dig som vill vara med och ta P4 Göteborg in i framtiden. Du är en flexibel och erfaren journalist, som gillar att hugga i där det behövs. En gedigen lagspelare som trivs med att vara en viktig del av desken, själva navet på redaktionen. P4 Göteborg producerar dagligen viktig, lokal journalistik. Vi är nära publiken, agerar snabbt vid händelsenyheter och har ambitionen att spegla hela samhället. Din viktiga roll är att följa nyhetsflödet, göra digitala- och sociala publiceringar, rycka ut på just nu-jobb och snabbt leverera live och digitalt, sända nyheter och delta i deskens arbete. Kort sagt, du är bra på mycket och gillar att göra olika saker i högt tempo – allt med publikens bästa för ögonen. Du brinner för att se alla delar av samhället och förstår vikten av att hela bevakningsområdet hörs i våra sändningar och digitala- och sociala medier. Arbetet är variationsrikt eftersom vi ska vara mitt i händelsernas centrum, nära vår publik. Vi söker dig som vill och vågar göra det extra för P4 Göteborgs publik. Du vet hur man engagerar, har god samarbetsförmåga, är idérik och van vid att ta ett stort eget ansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Att göra självständiga ljud för digitala publiceringar samt FM • Att som just nu-reporter sända live • Att vara deskens ankare för omvärldskoll • Att i samarbete med digitala redaktörer ansvara för publiceringar • Att sända nyheter samt deskarbete • Att driva idéer linjärt, digitalt och socialt Bakgrund och kvalifikationer • Journalistisk utbildning eller motsvarande • Erfarenhet från olika delar av redaktionellt arbete • Erfarenhet av arbete med digitala- och sociala medier • B-körkort • Dokumenterat god samarbetsförmåga • Meriterande med erfarenhet från Sveriges Radio • Meriterande med foto- och videovana Vad erbjuder vi? P4 Göteborg erbjuder en kreativ och stimulerande arbetsplats med starkt fokus på utveckling i både digital medier och FM. Vår strävan är att medarbetarna på Sveriges Radio ska spegla samhället och publiken – detta gör att arbetsplatsen är dynamisk och har många perspektiv i fokus. Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Göteborg, kanalhuset på Lindholmen. Ansökan och kontaktuppgifter Är du redo för en ny spännande utmaning så ser vi gärna att du ansöker omgående, då vi arbetar med löpande urval. Vi vill ha din ansökan senast 2021-03-07. Vill du veta mer? För frågor kring tjänsten kontakta Mats Ottosson, kanalchef P4 Göteborg, [email protected], eller Karin Ivarsson, programutvecklingschef P4 Göteborg, [email protected] För frågor kring din ansökan kontakta HR-partner Linda Vestlund, [email protected] Alla nås via växeln 031-837000 Fackliga frågor besvaras av Erica Hedin, SJF eller Peter Lindqvist, Unionen. Båda nås via växeln. SACO nås via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Sveriges Radio AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Junior Webbredaktör/Storyteller

Arbetsgivare / Ort: Quest Consulting Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Copywriter

Om jobbet
Som junior webbredaktör/storyteller kommer du vikariera för en föräldraledighet. I din roll kommer du ha fokus på appar. Innehållet samlas oftast in från kollegor/samarbetspartners. Du kommer arbeta i Epi Server med texter, bilder och erbjudanden, du skriver om eventuella nyheter i AppStore, lägger upp manuellt recept med hjälp av kollegor. Du kommer även skriva copy och välja bilder. Är du lösningsorienterad, handlingskraftig, nyfiken, har intresse för mat, kreativ och nytänkande, kundorienterad och prestigelös samt gillar du att skriva och arbeta med digital kommunikation och sociala medier – då är det här rätt uppdrag för dig! Vi söker dig som har två års erfarenhet som webbredaktör eller storyteller, du har goda kunskaper i Epi Server 6, Photoshop och office programmen. Du har relevant utbildning och kunskaper i SEO. Start omgående, vikariat, 100%. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected] Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Om Quest Consulting Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 8 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör till Tullverkets kommunikationsavdelning, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redaktionsassistent

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en administratör / kommunikatör för ett utvecklande uppdrag på Tullverkets kommunikationsavdelning med fokus på att hantera löpande inkommande ärenden och förfrågningar och göra uppdateringar, ändringar och förvaltning av Tullverkets intranät. Här får du utrymme att växa som administratör på en kommunikationsavdelning inom offentlig sektor, samtidigt som du får vara med och utveckla själva verksamheten. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som administratör samt har vana vid och intresse av att arbeta i och administrera någon typ av IT-system. Du har också vana vid arbete med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner och kan hantera löpande inkommande ärenden och förfrågningar. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer samt har kunskaper i  webbpubliceringsverktyget Sitevision. Som administratör hos Tullverket får du möjlighet att arbeta i ett engagerat team och med stort eget ansvar. Rollen passar dig som har vana vid att jobba i ett tidvis högt tempo, är lyhörd och en prestigelös lagspelare samt bra på att samarbeta och bygga relationer. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Tullverket är i en förändringsfas bestående av en övergång till en ny organisationsstruktur vilket medfört ett ökat behov hos kommunikationsavdelningen. Som en följd av detta kommer det många mejl och annan återkoppling med synpunkter och önskemål om sidor på intranätet som behöver justeras, uppdateras och ändras. I denna roll kommer du arbeta med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner och ta emot ärenden och frågor, hantera dessa och återkoppla till beställaren. I din roll kommer du också arbeta med administrering i IT-system samt hantera uppdateringar, ändringar och förvaltning av Tullverkets intranät i webbpubliceringsverktyget Sitevision. En ansvarsfull och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Här får du utrymme att växa som administratör på en kommunikationsavdelning inom offentlig sektor, samtidigt som du får vara med och utveckla själva verksamheten! Du kommer ha din placering i myndighetens lokaler i Stockholm, dock sker just nu allt arbete på distans tills vidare. 

Arbetstider

Uppdraget är på heltid, med start 1 april 2021 och med ett uppdrag fram till 31 augusti 2021, med möjlighet till förlängning 3+3 månader. Arbetstiderna avser kontorstider. Placering Stockholm, tills vidare gäller dock distansarbete.

Kvalifikationer

Här behöver du:

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning.
  • Minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör.
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
  • Ha vana vid arbete med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner och jobba i ett tidvis högt tempo.
  • Ha vana vid och intresse av att arbeta i och administrera någon typ av IT-system.
  • Kunna hantera löpande inkommande ärenden och förfrågningar. Det innebär ta emot ärenden och frågor, hantera dessa och återkoppla till beställaren.
  • Kunna utrycka sig väl i text såväl på svenska som engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer samt har kunskaper i  ett webbpubliceringsverktyg/Sitevision.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Ansök senast 2021-03-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Cedergren, rekryterare, [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Copywriter

Arbetsgivare / Ort: Consid AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Copywriter

Om jobbet

Consid Communication söker copywriter

Consid Communication växer, med nya spännande kunder och uppdrag. Vi är en kommunikationsbyrå med nationella och internationella kunder inom B2C, B2B och offentlig sektor. Vi arbetar kreativt och varumärkesbyggande, och som en del av IT-koncernen Consid har vi också ett mycket starkt digitalt tjänsteerbjudande. Inom Consid Communication är vi idag över 100 medarbetare, och vi finns i Stockholm, Norrköping, Linköping, Borås, Göteborg, Malmö och flera andra orter där Consid finns.


Nu söker vi en driven och kreativ copywriter/junior copywriter. Din huvudsakliga arbetsort kommer att vara Linköping/Norrköping, men du kommer även jobba i projekt med andra Considkontor. På Consid har vi ett digitaliserat arbetssätt och för oss är digitala arbetsmöten lika naturliga som fysiska.


Vi tror att du är en duktig och fantasifull skribent med en relevant utbildning i bagaget. Du får gärna ha några års erfarenhet från branschen, men viktigast är en bra portfolio. Vi ger dig möjligheten att arbeta inom en växande, dynamisk koncern, med flera olika typer av projekt och spännande, välkända varumärken.

Vi hoppas att du:


Kan skriva för olika kanaler, allt från reportage till filmmanus.

Gärna utvecklar kreativa idéer i samarbete med kollegor och kunder.

Förstår vad som funkar i sociala medier.

Kan skriva för webb och appar, t.ex. UX writing och microcopy.

Tar egna initiativ, gillar kundkontakt och driver projekt framåt.

Kan skriva copy på både svenska och engelska.

Är lyhörd, prestigelös och öppen för att arbeta med olika team och projekt inom Consid.


Kolla gärna vad vi jobbar med på www.considcommunication.se

Arbetsgivare
Consid AB
Sankt Larsgatan 42
58224 Linköping
Ansökan
Ansök senast 11 March (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Vikarierande reporter till Falu Kuriren

Arbetsgivare / Ort: Bonnier News AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Journalist/Reporter

Om jobbet
Falu Kuriren är Dalarnas största dagstidning. Lokaljournalistiken är grunden för vår tidningsutgivning och att finnas på plats är viktigt för oss. Vi har nu ett reportervikariat för bevakning av Rättvik. Vi söker en driven och nyfiken reporter som kan skriva snabba nyheter, fördjupningar och även leverera starka berättelser efter möten med människor. Redaktionen, som ligger i Leksand, består av två reportrar som bevakar både Leksand och Rättvik. Kommunerna ligger nära varandra och har en del gemensamma förutsättningar och utmaningar. Det är två expansiva orter där det händer mycket spännande att bevaka när det gäller både kommunala frågor, det lokala näringslivet och annat nära som berör och engagerar boende i kommunerna. Vi söker dig med journalistisk erfarenhet och förmåga att jobba självständigt. Vi förväntar oss en jämn och säker leverans av lokala nyheter från kommunen, såväl reportage som granskningar. På Falu Kuriren har vi ett digitalt fokus, varför publiceringarna på sajten dt.se är prioriterade. Vi jobbar med text och bild och rörligt. Du ska kunna uttrycka dig väl i text, hantera en kamera och sända live från till exempel olyckor eller bränder. Dt.se är den ledande nyhetsförmedlaren i Dalarna med över 800 000 artikelvisningar per vecka. Falu Kuriren har en prenumererad upplaga på nästan 18 000 med bevakning av Rättvik, Leksand, Falun, Gagnef, Vansbro och Malung-Sälen. Körkort är ett krav. Vikariatet löper från 1 april 2021 till 15 maj 2022. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och referenser. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt men senast 12 mars 2021. Arbetsintervjuer avverkas löpande. Rekryteringen sker i samarbete med bemanningsbolaget Marieberg Media. Frågor om tjänsten: Helena Nyman, chefredaktör och ansvarig utgivare Falu Kuriren och dt.se – [email protected], 023-935 02. Facklig kontaktperson: Seth Jansson, [email protected] 023-936 36. Välkommen med din ansökan! Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
Arbetsgivare
Bonnier News AB
Hemsida: https://www.dt.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Reporter / Administratör

Arbetsgivare / Ort: Värmlandsbygden AB / KARLSTAD
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Journalist/Reporter

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Välkommen till oss:

Vi söker en kombinerad reporter/administratör.


Om Värmlandsbygden:

Värmlandsbygden är en spännande veckotidning från 1948 med stor utvecklingspotential.

Tidningen utkommer en gång i veckan, på fredagar, och vi skriver om allt som händer på den värmländska landsbygden.

Vi är den enda fristående tidningen i Värmland. Vi växer och blickar framåt - och hoppas att du vill vara med på resan.

Värmlandsbygden strävar efter de positiva nyheterna/reportagen.


Redaktion:

Huvudredaktionen finns i Karlstad.


Din arbetsplats:

Redaktionen, Karlstad.

Hemifrån.

Och ute där det händer, runt om i Värmland.

Vi tillämpar "frihet efter eget ansvar".


Telefon/Dator:

För att kunna genomföra ditt arbete får du naturligtvis tillgång till en företagsmobiltelefon och stationär dator... med mera...


Arbetsuppgifter:

Reporter som fotograferar.

Administrativa uppgifter.

Merit om du kan Indesign/skapa annonser, inget krav.


Vi söker dig som:

Har god social kompetens.

Är tävlingsinriktad, snabb och älskar att vara i händelsernas centrum.

Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre.


Låter detta kul och intressant?

Ansök i dag, skicka ett mejl till: [email protected]

Märk mejlansökan med: Ansökan Reporter/Admin

CV och personligt brev - berätta om dig själv och dina ambitioner.


Frågor?

Skicka ett mejl till: [email protected]

Märk frågemejlet med: Fråga Reporter/Admin



Vi har mycket roligt på jobbet!


Välkommen med din ansökan - vi intervjuar och anställer efter hand. En plats.

Arbetsgivare
Värmlandsbygden AB
65222 KARLSTAD
Ansökan
Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Administratör med fokus på blanketter sökes till vår kund i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Bemannia Kontor AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redaktionsassistent

Om jobbet
Gillar du att arbeta utifrån fasta rutiner, är lyhörd och gillar högt tempo? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag. Om uppdraget Vår kund, en statlig myndighet, arbetar med att övervaka och kontrollera varuflödet in och ut ur Sverige. De ser till att korrekta avgifter, skatter och andra avgifter betalas in. De söker nu en administratör med fokus på blanketter med start 2021-04-01 och ca. 5 månader framåt, med chans till förlängning på 6 månader. Uppdraget är på heltid beläget i Stockholm men utförs just nu på distans tillsvidare. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att löpande uppdatera blanketter och mallar så att de följer myndighetens nya grafiska profil. För rollen ser vi att du, förutom besitter tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter också är van vid högt temo, lyhörd och är en prestigelös lagspelare. Vi söker dig som är bra på att samarbeta och bygga relationer. Inför tjänsten kommer du att genomgå ett säkerhetssamtal. Dina kvalifikationer - Gymnasieexamen - Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som administratör - Goda kunskaper i Svenska och Engelska avseende tal och skrift. - Goda kunskaper i MS Office - Vana av arbete med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner - Vana av att arbeta i och administrera någon typ av IT-system - Meriterande om du har erfarenhet av någon sorts programmering - Meriterande om du tidigare arbetat statligt/offentligt Vad vi erbjuder dig Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler utvecklande uppdrag via oss. Hos oss får du chans att arbeta på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00. Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB
Hemsida: https://www.bemannia.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Journalist 8 Sidor

Arbetsgivare / Ort: Myndigheten För Tillgängliga Medier
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Journalist/Reporter

Om jobbet
MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Vi är ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier som arbetar för att alla ska ha tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Detta utifrån vars och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag? Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Här är den lättlästa oberoende nyhetstidningen 8 Sidor en viktig del. 8 Sidor har funnits sedan 1984 och är Sveriges enda nyhetstidning på lättläst svenska. Sedan 2015 är det Myndigheten för tillgängliga medier som ger ut 8 Sidor. Om befattningen Som journalist på 8 Sidors redaktion får du ett brett journalistiskt arbete. Du skriver och redigerar texter på lättläst svenska till den tryckta veckoutgivna tidningen 8 Sidor, men också till sajterna 8sidor.se och allaväljare.se som uppdateras varje vardag. I arbetet ingår nyhetsvärdering, pressetiska avväganden, bildbehandling, redigering, webbpublicering, moderering av läsarkommentarer och inläsning av en daglig nyhetssändning. 8 Sidors redaktion består av sex journalister som arbetar nära varandra. Vi utgår från läsarens behov och ser till helheten. För oss är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det även viktigt att du välkomnar utveckling och förändring. Om dig Vi söker dig som har • journalistutbildning eller motsvarande • några års erfarenhet av arbete på en nyhetsredaktion • några års erfarenhet och kunskap av webbjournalistik samt publicering i Wordpress eller liknande plattform • några års erfarenhet av att skriva nyhetsjournalistik på lättläst svenska • tidigare erfarenhet av bild och bildbehandling • några års kunskap och erfarenhet av redigering i Indesign • mycket goda kunskaper i svenska Som person är du kvalitetsmedveten och har förmåga att ta eget ansvar och egna initiativ. Du är flexibel och självgående samtidigt som du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. Om anställningen Anställningen är på heltid och tillsvidare. Den inleds med 6 månaders provanställning. MTM tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad vid redaktionen i Stockholm. Kontaktpersoner Marie Hillblom, chefredaktör, [email protected] Fackliga representanter; Hillevi Andreasson, SACO, [email protected] Andreas Lindén, ST, [email protected] Ansökan Du är välkommen att registrera din ansökan senast den 12 mars 2021. Ange diarienummer MTM 2021/123 i din ansökan. Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.   Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Arbetsgivare
Myndigheten För Tillgängliga Medier
Hemsida: http://www.mtm.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör som älskar att skriva

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 14 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Copywriter

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Om jobbet

Vi söker en kommunikatör till vår kund som tycker att sociala medier är en del av vardagen, som älskar att skriva samt har erfarenhet av layout.


VÅRT ERBJUDANDE

Vi behöver förstärka kommunikationsavdelningen med en skribent för vår webb och för våra sociala medier. Framför allt handlar det om att hålla dem levande; skriva populärvetenskapliga texter och nyheter, att förse dem med både text, bild och film. Tjänsten innebär bland annat, ansvar för vår kunskapsportal Kunskapsbanken, där alla våra forskningsresultat kommer ut i populariserad form med möjlighet till fördjupning. Du kommer både att producera material i samarbete med forskare och, vid behov, koordinera externa redaktörer. En annan arbetsuppgift blir att layouta material till broschyrer, rapporter, annonser och dyl. Vi på kommunikationsavdelningen är ett litet gäng med många uppgifter. Det gör att vi ibland behöver stötta upp för varandra och hoppa in i varandras ansvarsområden. Därmed kan du också få arbeta med presskontakter, ta fram kunskapsbrev, arrangera konferenser eller arbeta med marknadsföring.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har förmåga att uttrycka dig enkelt om komplicerade ting och som har mottagaren i fokus samtidigt som precisionen i budskapet inte går förlorad.

Det är viktigt att du trivs med att arbeta fritt under ansvar, att du tar initiativ och är självständig. Du är kreativ och vågar testa nya angreppssätt samtidigt som du är noggrann och har förmåga att slutföra uppgifter. Du kommer att arbeta nära forskningsverksamheten så för att lyckas i rollen behöver du vara inlyssnande och kunna hantera olika typer av människor.

Du innehar utbildning inom området kommunikation. Eller både och! Om du har en utbildning inom kommunikation är det starkt meriterande. Du är van vid att skriva populärvetenskapligt och kan uttrycka dig obehindrat på svenska. Du ska ha erfarenhet/kunskap av att arbeta med layout med därtill hörande program som till exempel Indesign eller motsvarande, liksom av att arbeta med och vidareutveckla sociala media. Erfarenhet av att arbeta med andra program i Adobe Creative Cloud som till exempel Photoshop är meriterande liksom erfarenhet av att jobba i Episerver.

Kommunikationsavdelningens uppgift är därför att effektivt sprida ny kunskap och nya innovationer till berörda målgrupper.

Totalt är vi omkring 130 anställda. Vi finns i Stockholm och på 15 andra marknader.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 14 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.