På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Politisk redaktör

Politisk redaktör

Politiska redaktörer är vanligtvis anställda på tidnings redaktioner. Ofta kombinerar man arbete som politisk redaktör med andra arbetsuppgifter, ofta som skribent, journalist /reporter eller krönikör.

En politisk redaktör på en tidning har ofta en ambition att stärka sin tidnings röst och placera ledarsidan i centrum för den svenska idédebatten.

Utbildning

Politiska redaktörer kan ha mycket varierande utbildningsbakgrund.

En bra grundutbildning ges på gymnasiets Samhällsvetenskapsprogrammet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

14 Lediga jobb

Keesing Sverige söker Teamleader B2B / Korsordsredaktör

Arbetsgivare / Ort: Keesing Sverige AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redaktör

Färdigheter
Meriterande
  • Arbetsledarerfarenhet

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Keesing söker nu en korsordsälskande teamledare till vår växande B2B-redaktion. Våra kunder älskar det vi gör och vi växer så det knakar! Därför behöver vi nu rekrytera dig som vill vara med och driva vårt team av korsordsredaktörer så att vi kan möta den stora efterfrågan!

Keesing är Sveriges största företag inom tankesport med digitala korsordstjänster i absoluta framkant. Vi ger ut över 50 egna korsordsmagasin under varumärket Tankesport och har uppdragsproduktion åt tidningar som Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Expressen. Vi har funnits i över 100 år och levererar ett brett utbud av underhållande klurigheter som korsord och sudoku till svenskar i alla åldrar, från barn och nybörjare till erfarna och experter

Vi söker nu en teamledare som kan hjälpa vår innehållsaffär att bli ännu mer framgångsrik!

Just nu söker vi dig som har:

· mycket goda kunskaper i svenska och engelska

· erfarenhet av tidnings- och/eller medieproduktion

· vana att utveckla kundrelationer och som trivs med försäljning

· ett affärstänk och god erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare

· god förmåga att strukturera, planera, organisera och analysera

· vana att producera korrekt innehåll i snabb takt

· god teknisk förmåga och gillar problemlösning

· erfarenhet av att framgångsrikt navigera och driva ditt uppdrag och uppnå dina mål i matrisorganisationer

Som person är du förstås kreativ, driftig, och noga med att såväl dina som teamets deadlines hålls. Du är produktiv och får saker att hända. Du kan också hålla i flera parallella projekt samtidigt. Du är en naturlig ledare som får ditt team att må bra, utvecklas och leverera i toppklass samtidigt som du kommer vara dagligt delaktig i den redaktionella produktionen och en i teamet.

Du har vana av att jobba i nära kundrelationer och brinner för att utveckla kundens affär i tätt samarbete med redaktion, produktion och sälj.

Givetvis behärskar du såväl de vanligaste programmen för publishing som Officeverktygen. Och du känner dig trygg i en teknisk miljö med redaktionella system.

Du har en journalistutbildning eller liknande kompetens, och minst 5 års arbetslivserfarenhet.

Har du direkt erfarenhet av att jobba med korsord är det meriterande. Självklart är du själv korsordslösare och har god kännedom om vår genre.

Vår Stockholmsredaktion finns i härliga lokaler vid Karlaplan med nära till kommunikationer. I Köpenhamn delar vi redaktion med Keesing Danmark i Örestad, med goda kommunikationer från Malmö. Totalt är vi närmare 30 megatrevliga medarbetare i den svenska verksamheten. Just nu arbetar vi på distans.

Låter det intressant? Skicka omgående ditt cv samt din ansökan till vår Redaktionella chef Monika Stålberg, [email protected]

Vänligen ange om din ansökan gäller Stockholm eller Köpenhamn.

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid..

Tillträde: Snarast.

Sista ansökningsdag: 3 mars 2021. (Urval och intervjuer sker löpande)

Arbetsgivare
Keesing Sverige AB
Erik Dahlbergsallén 15
11520 Stockholm
Hemsida: www.tankesport.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Media Relations & External Communications Manager Sweden

Arbetsgivare / Ort: Astrazeneca AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Are you longing for the chance to make a real difference? Are you also ambitious, curious and interested in taking the next step in your media relations and external communications career? Then your future starts with us! At AstraZeneca we turn ideas into life changing medicines and strive to continuously meet the unmet needs of patients worldwide. Working here means being entrepreneurial, thinking big and working together to make the impossible a reality. If you are swift to action, confident to lead, willing to collaborate, and curious about what science can do, then you're our kind of person. This role can be based either at our Södertälje site, which is one of the world's largest pharmaceutical manufacturing units or at our Gothenburg Research & Development site, one of AstraZeneca's three strategical R&D hubs. At either location, you would enjoy a vibrant workplace surrounded by outstanding life science expertise and fantastic virtual solutions to support work from home when needed during the pandemic. All in an international environment with encouraging leadership. The Team You would join the Global Corporate Affairs team reporting to the Director Corporate External Communications in Sweden. The team is working closely together with a wide range of colleagues across Sweden and internationally. This is a critical corporate communications role that would suit a results-oriented candidate who enjoys a fast-paced, dynamic environment, and who has proven experience in corporate media relations and corporate communications or equivalent media background. Main Duties and Responsibilities The Media Relations and External Communications Manager will mainly collaborate closely with Swedish media, but will also support our Nordic team. Working cross-functionally, you will take part in identifying media opportunities and spokespersons on all levels of the company, develop relevant background and briefing materials, as well as handling reactive media inquiries. Responsibilities also consist of developing content for social media and web, external presentation material and include monitoring Swedish and Nordic media and social media, preparing coverage reports and translations. An important aspect of the job is to manage a large volume of corporate news announcements that are the result of AstraZeneca's significant progress in rebuilding its pipeline and continuing our growth journey. Essential Requirements You must have a University degree or similar, preferably within journalism, communication and/or business administration or equivalent. Ideally, you have also worked in a newsroom for some time. You have complete professional proficiency in Swedish and English, any additional languages will be considered an asset, as well as your sharp writing skills will be essential for succeeding in this role. The ideal candidate must be able to gain the trust and respect of journalists and among colleagues at AstraZeneca - including with senior leaders, who will rely on you and the team's advice and guidance on media-related and external communications matters. The candidate should be equally at home in working on pro- and reactively stories, but also in finding new ways and channels of telling them in a constantly evolving media landscape. In this is a collaborative role, we see a communicative and great teammate. To succeed and thrive in this position, specific knowledge about the media landscape and general knowledge of the Swedish business environment will be required. We are looking for someone who has the ability to become even more focused and calm as tasks increase and time shrinks, and someone who enjoys an accelerated work tempo at times outside of normal working hours. Desirable Requirements At AstraZeneca, we are champions of diversity and inclusion and we are building a culture of life-long learning and development. As such, we are very curious about any skills and/or experiences you can bring to the table that we may not have thought about ourselves! Why AstraZeneca When we at AstraZeneca see the chance to change, we take this opportunity - because every opportunity, no matter how small, can be the beginning of something big. Delivering medicine that changes people's lives is about having an entrepreneurial spirit - finding moments and understanding its potential. To get a feel for the great working environment at our Swedish sites, please watch the testimonials "A life-changing day" by following this link: https://bit.ly/2TioMxP Are you ready to bring new ideas and fresh thinking to the table? Fantastic! We have one seat available and we hope it's yours. If you are curious to learn more about the position, please contact Christina Malmberg Hägerstrand +46 (0)72 855 93 29. Welcome with your application no later than March 14, 2021.
Arbetsgivare
Astrazeneca AB
Ansökan
Ansök senast 11 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande reporter till Falu Kuriren

Arbetsgivare / Ort: Bonnier News AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Journalist/Reporter

Om jobbet
Falu Kuriren är Dalarnas största dagstidning. Lokaljournalistiken är grunden för vår tidningsutgivning och att finnas på plats är viktigt för oss. Vi har nu ett reportervikariat för bevakning av Rättvik. Vi söker en driven och nyfiken reporter som kan skriva snabba nyheter, fördjupningar och även leverera starka berättelser efter möten med människor. Redaktionen, som ligger i Leksand, består av två reportrar som bevakar både Leksand och Rättvik. Kommunerna ligger nära varandra och har en del gemensamma förutsättningar och utmaningar. Det är två expansiva orter där det händer mycket spännande att bevaka när det gäller både kommunala frågor, det lokala näringslivet och annat nära som berör och engagerar boende i kommunerna. Vi söker dig med journalistisk erfarenhet och förmåga att jobba självständigt. Vi förväntar oss en jämn och säker leverans av lokala nyheter från kommunen, såväl reportage som granskningar. På Falu Kuriren har vi ett digitalt fokus, varför publiceringarna på sajten dt.se är prioriterade. Vi jobbar med text och bild och rörligt. Du ska kunna uttrycka dig väl i text, hantera en kamera och sända live från till exempel olyckor eller bränder. Dt.se är den ledande nyhetsförmedlaren i Dalarna med över 800 000 artikelvisningar per vecka. Falu Kuriren har en prenumererad upplaga på nästan 18 000 med bevakning av Rättvik, Leksand, Falun, Gagnef, Vansbro och Malung-Sälen. Körkort är ett krav. Vikariatet löper från 1 april 2021 till 15 maj 2022. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och referenser. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt men senast 12 mars 2021. Arbetsintervjuer avverkas löpande. Rekryteringen sker i samarbete med bemanningsbolaget Marieberg Media. Frågor om tjänsten: Helena Nyman, chefredaktör och ansvarig utgivare Falu Kuriren och dt.se – [email protected], 023-935 02. Facklig kontaktperson: Seth Jansson, [email protected] 023-936 36. Välkommen med din ansökan! Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
Arbetsgivare
Bonnier News AB
Hemsida: https://www.dt.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Reporter / Administratör

Arbetsgivare / Ort: Värmlandsbygden AB / KARLSTAD
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Journalist/Reporter

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Välkommen till oss:

Vi söker en kombinerad reporter/administratör.


Om Värmlandsbygden:

Värmlandsbygden är en spännande veckotidning från 1948 med stor utvecklingspotential.

Tidningen utkommer en gång i veckan, på fredagar, och vi skriver om allt som händer på den värmländska landsbygden.

Vi är den enda fristående tidningen i Värmland. Vi växer och blickar framåt - och hoppas att du vill vara med på resan.

Värmlandsbygden strävar efter de positiva nyheterna/reportagen.


Redaktion:

Huvudredaktionen finns i Karlstad.


Din arbetsplats:

Redaktionen, Karlstad.

Hemifrån.

Och ute där det händer, runt om i Värmland.

Vi tillämpar "frihet efter eget ansvar".


Telefon/Dator:

För att kunna genomföra ditt arbete får du naturligtvis tillgång till en företagsmobiltelefon och stationär dator... med mera...


Arbetsuppgifter:

Reporter som fotograferar.

Administrativa uppgifter.

Merit om du kan Indesign/skapa annonser, inget krav.


Vi söker dig som:

Har god social kompetens.

Är tävlingsinriktad, snabb och älskar att vara i händelsernas centrum.

Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre.


Låter detta kul och intressant?

Ansök i dag, skicka ett mejl till: [email protected]

Märk mejlansökan med: Ansökan Reporter/Admin

CV och personligt brev - berätta om dig själv och dina ambitioner.


Frågor?

Skicka ett mejl till: [email protected]

Märk frågemejlet med: Fråga Reporter/Admin



Vi har mycket roligt på jobbet!


Välkommen med din ansökan - vi intervjuar och anställer efter hand. En plats.

Arbetsgivare
Värmlandsbygden AB
65222 KARLSTAD
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Journalist 8 Sidor

Arbetsgivare / Ort: Myndigheten För Tillgängliga Medier
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Journalist/Reporter

Om jobbet
MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Vi är ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier som arbetar för att alla ska ha tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Detta utifrån vars och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag? Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Här är den lättlästa oberoende nyhetstidningen 8 Sidor en viktig del. 8 Sidor har funnits sedan 1984 och är Sveriges enda nyhetstidning på lättläst svenska. Sedan 2015 är det Myndigheten för tillgängliga medier som ger ut 8 Sidor. Om befattningen Som journalist på 8 Sidors redaktion får du ett brett journalistiskt arbete. Du skriver och redigerar texter på lättläst svenska till den tryckta veckoutgivna tidningen 8 Sidor, men också till sajterna 8sidor.se och allaväljare.se som uppdateras varje vardag. I arbetet ingår nyhetsvärdering, pressetiska avväganden, bildbehandling, redigering, webbpublicering, moderering av läsarkommentarer och inläsning av en daglig nyhetssändning. 8 Sidors redaktion består av sex journalister som arbetar nära varandra. Vi utgår från läsarens behov och ser till helheten. För oss är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det även viktigt att du välkomnar utveckling och förändring. Om dig Vi söker dig som har • journalistutbildning eller motsvarande • några års erfarenhet av arbete på en nyhetsredaktion • några års erfarenhet och kunskap av webbjournalistik samt publicering i Wordpress eller liknande plattform • några års erfarenhet av att skriva nyhetsjournalistik på lättläst svenska • tidigare erfarenhet av bild och bildbehandling • några års kunskap och erfarenhet av redigering i Indesign • mycket goda kunskaper i svenska Som person är du kvalitetsmedveten och har förmåga att ta eget ansvar och egna initiativ. Du är flexibel och självgående samtidigt som du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. Om anställningen Anställningen är på heltid och tillsvidare. Den inleds med 6 månaders provanställning. MTM tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad vid redaktionen i Stockholm. Kontaktpersoner Marie Hillblom, chefredaktör, [email protected] Fackliga representanter; Hillevi Andreasson, SACO, [email protected] Andreas Lindén, ST, [email protected] Ansökan Du är välkommen att registrera din ansökan senast den 12 mars 2021. Ange diarienummer MTM 2021/123 i din ansökan. Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.   Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Arbetsgivare
Myndigheten För Tillgängliga Medier
Hemsida: http://www.mtm.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redaktör till Kommunikationsavdelningen - tidsbegränsad anställning

Arbetsgivare / Ort: Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redaktör

Om jobbet
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. Redaktör - tidsbegränsad anställning Om tjänsten Vi söker en redaktör till ett utvecklande och omväxlande arbete med såväl operativt som strategiskt fokus i vår redaktion. Du hanterar omvärldsbevakning och sociala medier, gör nyhetsvärderingar och anpassar myndighetens kommunikation i samtliga digitala kanaler. Du är en del av myndighetens redaktion som består av redaktionsansvarig, ytterligare redaktörer och myndighetens presstjänst. Redaktionen ansvarar för all händelsestyrd kommunikation och upprätthåller myndighetens kommunikationsberedskap. Det innebär att det vid större händelser, till exempel skogsbränder eller pandemi, blir ett ökat tryck på redaktionen. Medarbetarna har olika ansvarsområden, men ska kunna hantera samtliga arbetsuppgifter och kunna täcka upp för varandra.   Arbetsuppgifter Du bevakar det aktuella läget, och bedömer vad vi behöver göra för kommunikationsåtgärder för att möta upp behoven utifrån vad som sker i omvärlden. Du hanterar frågor som kommer in men ska också kunna producera och publicera innehåll i digitala kanaler. I det ligger även att du skriver och redigerar webbanpassade texter och bilder samt tillgänglighetsanpassar material före publicering. Det kan också bli aktuellt att producera och redigera enklare rörlig media. Analys och hantering av statistik från myndighetens kommunikationskanaler ingår också i dina uppgifter. Vidare kan det bli aktuellt att delta i visst utvecklingsarbete för våra kanaler.   Din kompetensprofil: Du har: - Relevant akademisk utbildning eller annan jämförbar utbildning inom kommunikationsområdet. - Flera års erfarenhet av att arbeta redaktionellt i och med digitala kanaler, inklusive sociala media. - Mycket van CMS-användare. - Erfarenhet av att följa upp kommunikationsinsatser eller publiceringar med statistikverktyg. - Erfarenhet av budskapsanpassning och optimering för sociala medier. - Förståelse och intresse för omvärldsbevakning. - Goda kunskaper om tekniska plattformar som är relevanta i sammanhanget. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att ta fram och implementera redaktörsstöd för olika kanaler. - Erfarenhet av Adobe CS. - Erfarenhet från arbete med allmänheten som målgrupp. - Erfarenhet av pressarbete. - Erfarenhet av offentlig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt hur du kompletterar den redan befintliga gruppen. Vi söker dig som är prestigelös samt sätter värde vid kvalitet och struktur. Du är självgående och uppskattar samarbete samt att bygga förtroendefulla relationer i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och en ”doer” som gillar att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Du är också prestigelös, flexibel och nyfiken samt gillar att arbeta under ibland stressade situationer. Du är en god skribent som uttrycker dig mycket väl på både svenska och engelska. Du är en god pedagog och har förmågan att förklara och beskriva komplexa frågor på ett begripligt sätt för olika målgrupper och utifrån olika syften. Vidare behärskar du att arbeta parallellt med flera kommunikationsinsatser tillsammans med sakkunniga. Om MSB MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningens och Enheten för kommunikativ beredskap och samordning. Enhetens huvudsakliga uppgift är lämna kommunikativt stöd i frågor som handlar om att reglera, öva, hantera händelser, samordna och samverka, utbilda, leverera teknik och metodstöd, ge bidrag och ersättningar samt analysera och förmedla kunskap. Du kan läsa mer om MSB https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/ Anställningsvillkor Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med tillträde så snart som möjligt dock längst till och med den 31 augusti 2022, med möjlighet till förlängning. Placeringsorten är Karlstad och resor i tjänsten förekommer. Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare. Är du intresserad? Har du frågor kontakta Nina Åkermark, enhetschef. Fackliga företrädare är Liselotte Jansson (SacoS), Mikael Westerlund eller Jan Karlsson (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 17 mars, märkt med referensnummer 2021/25. Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.                          
Arbetsgivare
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Ansökan
Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Journalist for PR and off-page SEO work within the iGaming industry

Arbetsgivare / Ort: Leadstar Media AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Journalist/Reporter

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Hey there! Are you our next Leadstar? Take the chance of a lifetime and join a market leading, fast-paced team in the sports betting affiliate industry!

We offer you:

  • The opportunity to learn SEO from some of the best people in the industry
  • The freedom to develop and try out your own ideas
  • The prospect to grow within the company and take on more responsibilities
  • A workplace where Mondays feel like Fridays

What we want in return:

  • A high level of commitment
  • Smartness and creativity
  • A positive mindset


Leadstar Media is a fast growing Swedish start-up company that operates several websites within the iGaming industry. Today the company consists of around 30 employees and full-time consultants as well as several part-time freelancers. We are an international company with around 20 different nationalities represented and a presence in over 20 different geographical markets. Currently, the company's largest markets are Sweden, Germany and the UK. Leadstar Media’s ambition is to become the no. 1 sports betting affiliate in the world through organic growth. We believe that the best way to achieve this is by having a tight-knit team of creators with a high level of autonomy and a work culture with learning at the forefront.

The office is based in central Stockholm but we have several people working remotely from their home countries. At Leadstar Media you will work together with entrepreneurial individuals who are eager to learn everything about their particular field. You should have the same mindset as the rest of the team!

In addition to work, we organize other activities outside of work-hours such as small events, company trips and kick-offs.


Who are we looking for?

We are looking for a journalist who will work with PR and off-page SEO.

  • You should have a general interest in internet publishing and be willing to learn new things about content creation on the internet.
  • It’s a plus if you have a good knowledge of the iGaming industry and sports betting. Otherwise, you have to be eager to learn everything about the iGaming industry.
  • You should be excellent at expressing yourself in written English.
  • You should be an outgoing person who likes to establish and maintain great relationships within the media field.
  • You should be a well-structured person and able to plan your work tasks.
  • You should be a competitive person who wants to achieve results and always strive to do your best.
  • You should be a self-driven person who likes to try out new things and take responsibility for your own projects.
  • You should be an analytical thinker who can draw conclusions based on results.
  • It's a big plus if you have previous experience of working with SEO. If not, we expect you to be eager to learn everything there is to know about SEO and to become an expert within the field.
  • It's a big plus if you have previous experience of working with PR.


Job description

We are looking for a full-time PR and off-page SEO journalist working from our office in Stockholm. As a PR and SEO journalist, you will work closely with Leadstar Media’s core team.

Your work tasks will include the following:

  • Develop media relations strategies and coordinate public relations activities.
  • Create content for press releases and make sure that they will be spread in the media.
  • Write and publish articles about the iGaming industry and our products in external media. Both for PR and off-page SEO purposes.
  • Carry out research and create interesting facts about the iGaming industry and our products. For example, this can include making polls and drawing conclusions from the results.
  • Leverage existing media relationships and cultivate new contacts.

At Leadstar Media you always have the possibility to grow within the company and take on more responsibility. Several of our team members have taken career steps within the company. The ambition to learn and the ability to take on responsibility are the essential skills required of prospective employees.


More information

Start: as soon as possible, depending on your current employer's period of notice.

Period of employment: six months probationary employment with one month of notice.

Application: please send a cover letter along with a copy of your CV to [email protected]


We are looking forward to receiving your job application!

Arbetsgivare
Leadstar Media AB
Hälsingegatan 49 4TR
11331 Stockholm
Hemsida: www.leadstarmedia.com
Ansökan
Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Norwegian Journalist/Norwegian writer

Arbetsgivare / Ort: Branschaktuellt Sverige AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Journalist/Reporter

Färdigheter
Meriterande
  • Nyhetsjournalistik
  • Ekonomijournalistik

Språk
Krav
  • Norska

Om jobbet

#jobbjustnu

The award winning company Branschaktuellt Sverige AB is a publishing b2b Media Company. We focus on news from the sectors: Construction, Infrastructure and Energy. Working at Branschaktuellt gives you the opportunity to work with a popular and well-established product with enormous development opportunities. The company is planning a major expansion in the coming years, which gives you the chance to develop and climb in your career.


Please check you meet the following mandatory requirements before applying:


We are now looking for a fast and skilled Norwegian-speaking writer with a special interest in the business community in Norway.


You will be part of the editorial staff but the first one to write in Norwegian. You are tasked with publishing news, writing articles for our web, newsletter and magazine.


You are comfortable with writing articles in all genres of journalism from fast news articles to notices and reports. You probably also have experience and knowledge of web packaging and news evaluation. The service also involves some editorial collaborations on behalf of the customer. These native articles are designed with a high editorial tone of voice while having a commercial purpose.


Experience and ability to find and write articles about corporate transactions, listed companies and finance are an advantage.


Location and mobility

You will work from remote/distance or from our office in Stockholm.


Questions and application

CEO Oscar Lundberg, vd: +468 400 226 20.


Please send your application to: [email protected]


#jobbjustnu

Arbetsgivare
Branschaktuellt Sverige AB
Lindhagensgatan 51
11243 Stockholm
Hemsida: http://www.branschaktuellt.se
Ansökan
Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Conference Content Producer

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redaktör

Om jobbet
At Management Events we bring together the visionary leaders of the world in our 130+ (virtual) events every year. We operate across Europe and Asia and have 10 offices worldwide. Our story started in Finland in 1994 when our founder decided to help Finnish people to network effectively. Since then we have facilitated more than a million 1-2-1 business meetings in our invitation-only events. The story continues as we shift into virtual space with new B2B event models to revolutionize business networking. Join us now!  Our teams are growing and we are looking for B2B Conference Content Producer to build world-class programs and content for our events – you will be the “brains behind the product” with full ownership of the project and freedom to define the direction of events.  What does it mean? It means you will be responsible for: Conducting commercial business research – discuss the latest industry trends with key executives of top500 companies in Sweden and identify challenges and focus points for the target audience  Structuring and writing commercial event agendas – convert the findings from your research into conclusive event themes and topics to be discussed by speakers and participants Creating personal connections with senior level executives & speakers and engaging them to attend or speak at our events.  Working in close co-operation with marketing, delegate acquisition and sales teams by giving them your ideas and inputs on how to promote and sell event better – it’s your content so you would know what is most awesome about it!  Be on-site for your events! Virtual or not, you will have an opportunity to come to your event, meet your speakers, and see the results of your hard work! We are looking for:  A genuine “can-do” attitude with good communication and negotiation skills Commercial and intellectually curious mindset, you love the research process, want to learn more about various industries and latest trends in technology and B2B. Confident, you are comfortable to communicate with senior level executives over the phone Driven by results and eager to grow your own and your team’s results – winning together is one or our core values Team player by heart, someone who can light up the office every morning with a smile and tons of positive energy! Preferably some work experience during your studies from i.e. customer service and alike – social competences to work with customers will be a plus Good & creative writing skills in Swedish and English, composing business and tech related B2B conference programs Fluent verbal Swedish and English language skills We don’t need you to come from events industry. If you’ve worked in events before – good, if not – no problem. We don’t need you to already know everything about B2B companies, market trends, technology etc. We need you to be eager to learn, curious and pro-active.  What’s in it for you? Get to work with a unique business concept and top decision makers of your market Thorough 4-week onboarding to the job in our international ME Academy and continuous training during your employmentBuild your own personal network with (inter)national decision-makers! Stay on top of the latest market updates in various industries – become an expert in B2B world. Have direct impact on your product and results – you will get experience as a project owner and learn to collaborate with multiple teams.  Be part of the culture, where we enjoy spending time together and work together towards our targets! Join the international growth organization with plenty of opportunities! ME has been awarded several times as one of the Best Places To Work in Europe (by Great Place to Work Institute).  Application In this recruitment process Managment Events collaborates with Talent&Partner. You are welcome with your application as soon as possible as selection and interviews will take place on an ongoing basis. Your application documents must include your resume and a personal letter.
Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Hemsida: http://talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Finsk journalist / Finnish writer

Arbetsgivare / Ort: Branschaktuellt Sverige AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Journalist/Reporter

Språk
Krav
  • Finska

Om jobbet

#jobbjustnu

The award winning company Branschaktuellt Sverige AB is a publishing b2b Media Company. Our main focus is on news from the sectors: Construction, Infrastructure and Energy. Working at Branschaktuellt gives you the opportunity to work with a popular and well-established product with enormous development opportunities. The company is planning a major expansion in the coming years, which gives you the chance to develop and climb in your career.

Please check you meet the following mandatory requirements before applying:

We are now looking for a fast and skilled Finnish-speaking writer with a special interest in the business community in Finland.

You will be part of the editorial staff but the first one to write in Finnish. You are tasked with publishing news, writing articles for our web, newsletter and

magazine.

You are

comfortable with writing articles in all genres of journalism from fast news articles to notices and reports. You probably also have experience and knowledge of web packaging and news evaluation. The service also involves some editorial collaborations on behalf of the customer. These native articles are

designed with a high editorial tone of voice while having a commercial purpose.

Experience and ability to find and write articles about corporate transactions, listed companies and finance are an advantage.

Location and mobility

You will work from remote/distance or from our office in Stockholm.

Questions and application

Oscar Lundberg, CEO: +468 400 226 20.

Please send your application to: [email protected]

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Branschaktuellt Sverige AB
Lindhagensgatan 51
11243 Stockholm
Hemsida: http://www.branschaktuellt.se
Ansökan
Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.