På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Influencer
Spela filmen

Influencer

Influencer (influerare-från engelskans påverkare) är en inspiratör, motivatör, opinionsskapare som genom sitt agerande påverkar vad andra människor gör. Ofta är målet att få folk att handla vissa varor eller tjänster vilket gör att influencern också är säljare och marknadsförare.

Influencers påverkar och informerar andra personer genom sina bilder, videoklipp, kommentarer och inlägg på internet. Influencers används ofta som ett samlingsnamn för bloggare, twittrare, youtubare, facebookare med flera. 

Vad behöver du kunna för att ha möjlighet att försörja dig som influencer? I första hand behöver du vara bra på att marknadsföra dig själv. Du behöver kunna ta och redigera bilder, skapa säljande texter och ha bra koll på vad som händer inom mediabranschen. Om du som influencer har ett speciellt intresse som hantverk, sport, konst, musik eller matlagning lägger du oftast upp bilder och filmer om detta. 

Influencer kan tjäna pengar genom att företag och organisationer får marknadsföra sig på deras bloggar och kanaler, för att nå ut med sitt budskap till de rätta målgrupperna. Du kan även arbeta med att ta fram strategier för digitala lobbying-kampanjer och då kallas rollen för digital lobbying strateg

Hur framgångsrik du blir som influencer beror ofta på hur aktiv du är i sociala medier och hur väl du lyckas med att få uppmärksamhet hos dina följare. Det krävs väldigt mycket engagemang och hårt arbete för att lyckas och tjäna pengar som influencer. Men naturligtvis kan du också vara influencer, bloggare eller youtuber utan att ta betalt för det innehåll du presenterar.

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs, men på gymnasiet är det bra att välja Samhällsvetenskapsprogrammet, inriktning Medier, information och kommunikation, men även Humanistiska programmet, inriktning Kultur kan vara ett lämpligt val.

Visste du att...?

... Dagny Valborg Carlsson är Sveriges äldsta bloggare. Hon är född 8 maj 1912.

Källa: Dagnys blogg

Länktips

Visa mer
Visa mindre

156 Lediga jobb

Koordinator med Kommunikations kompetens

Arbetsgivare / Ort: Göteborg & Co AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se. ARBETSUPPGIFTER Projektet Hybridupplevelsedestinationen vill positionera Göteborg som en av de ledande destinationerna inom utveckling av hybridupplevelser och agera möjliggörare för framtidens evenemangs- och mötesupplevelser. Hybridupplevelsen skall förena möjligheter som finns i det digitala mötet med fördelar som finns i det fysiska mötet samtidigt som stadens position och ambitioner ur ett hållbarhetsperspektiv stärks. Som Koordinator för Hybridupplevelsedestinationen stöttar du projektledaren i denna spännande utmaning. Övriga arbetsuppgifter: • Tillsammans med projektledaren hålla i samarbeten, möten, planering och viktiga kontakter för projektet • Att i förekommande fall hålla presentationer för externa parter. • Koordinera, sätta och bidra i utvecklingen av projektet. Samordna aktiviteter/information i samarbete med aktörer i projektet. • Samla in aktivitetsinformation till alla kommunikationskanaler i samarbete med kommunikatörer i linje med lagd kommunikationsplan. • Avtalshantering och administration • Administration kring upphandlingar • Skapa beskrivande case från genomförda möten och evenemang Du kommer att arbeta i ett projektteam med representanter från affärsområdena Möten, Evenemang och NLG. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig med en relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet från evenemangs eller mötesproduktion, och vana att arbeta som kommunikatör eller projektkoordinator i större projekt med många intressenter. Att arbeta som koordinator ställer krav på att du är strukturerad, noggrann och mycket lösningsorienterad. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga då tjänsten förutsätter att du är kommunikativ och lyhörd. Tjänsten kräver att du har dokumenterat goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift. Vi förutsätter att du behärskar Officepaketet. ÖVRIGT Tjänsten är en allmän visstidsanställning på deltid med start 16 augusti, eller enlig överenskommelse, tom 31 december 2021. Vi kommer läsa ansökningar fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-08-01. Vid frågor om tjänsten kontakta Henrik Svensson (Projektledare Hybridupplevelser)
Arbetsgivare
Göteborg & Co AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Client Manager- Bli rådgivare inom finans! Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Akademisk Marknadsanalys Stockholm AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Färdigheter
Krav
  • Försäljningsvana
  • telefonförsäljning
Meriterande
  • Medlemsvärvning
  • Telefonförsäljning
  • Fastighetsförsäljning
  • Ekonomiplanering
  • Företagsekonomi
  • Internationell ekonomi
  • Makroekonomi
  • Mikroekonomi
  • Nationalekonomi
  • Kapitalförvaltning
  • Finansiell rådgivning
  • Annonsbokning

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Om oss

Vi tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Vi arbetar bl. a. med placeringar inom kapitalförsäkringar och pensionsförsäkringar, fondsparande och juridik. Vår placeringsfilosofi bygger på olika placeringsmodeller med fokus på låg-medelrisksegmentet.

Trygghet står i fokus hos oss, därför fokuserar rådgivningen på att minimera risker i sparandet. Akademisk har avtal med flertalet stora svenska aktörer för att förmeda ett brett utbud.

Har du en säljande personlighet? Enkelt för att attrahera andra människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss.

Akademisk Marknadsanalys är ett företag som jobbar med behovsanpassad kapitalförvaltning och private banking.

Hos oss är varje klient unik och vi samarbetar med landets största banker och försäkringsbolag för att kunna ge kunden det bästa kapitalmöjligheterna. Vi arbetar ständigt med att erbjuda våra klienter bästa möjliga rådgivning utifrån ett fristående perspektiv.


Om tjänsten

Tjänsten riktar sig främt till dem med framgångsrik säljerfarenhet. Vi söker nu en person som kan utvecklas till rollen som Wealth Manager genom oss, dvs att kunna genomföra korrekta finansiella affärer, kontakter med produktbolag, registrering av kunder samt uppföljning av affärerna.


Som Client Manager kommer du dagligen föra samtal över telefon med nya och återkommande kontakter. Din kommunikativa förmåga med nya människor är av stor vikt i tjänsten. Tjänsten kommer att verkställas på vårt huvudkontor i Stockholm. Viss flexibillitet erbjuds gällandes arbetsort Stockholm/Uppsala.


Om dig

Du ska vara väldigt serviceinriktad, professionell i ditt sätt och ha framgångsrik erfarenhet från kundrelationer. Goda resultat inom din försäljningserfarenhet är mycket meriterande.

Du är duktig på siffror samt van vid att tala i telefon.

Eftersom en stor del av tjänsten innebär kommunikation med kunder, produktbolag och försäkringsbolag är det därför extra viktigt att du är en representativ person och säljorienterad.


Karriär


Har du ett intresse för finansbranschen så är detta din inträdesbiljett då du som utvecklas till rådgivare (Wealth Manager) får en central roll inom ett finansbolag och är delaktig i det mesta som kretsar kring kundkontakt.


Du behöver inte ha någon erfarenhet från liknande arbete inom placeringsrådgivning/ekonomi sedan tidigare. Som Client Manager lär du dig alla de moment som står till grund för ett yrke inom finans som rådgivare, detta med tillhörande licenser. Observera att du behöver haft någon form av framgångsrik säljerfarenhet.

Ett framgångsrikt arbete som Client Manager kan leda till möjligheten att arbeta som investeringsrådgivare.


Märk ansökan med "CM", bifoga ett CV som redogör nuvarande samt tidigare arbetsplatser och erfarenheter. Ange fullständig kontaktinformation och inkludera en bild på dig.


Ansökan till denna tjänst sker endast via epost.

Om vi finner din ansökan intressant kommer du att bli kontaktad snarast möjligast. Eftersom vi får in många ansökningar så sker återkoppling endast över telefon, löpande i mån om tid, i det fallet får du även svar på eventuella frågor.


OBS! Bifoga ett CV i formatet Word, PDF eller liknande. Inga länkar till externa sidor öppnas.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Akademisk Marknadsanalys Stockholm AB
Humlegårdsgatan 4
11444 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.akademisk.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Eventpersonal i Stockholm 27-30 juli

Arbetsgivare / Ort: Eventpersonal i Sverige AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.

Vi söker nu eventpersonal till att promota en app för en ny matleverantör för hemleveranser. Vi rör oss i grupp kring Södermalm och informerar om appen samt erbjuder en rabatt till de som vill pröva appen. Vi har gjort detta en vecka nu med riktigt goda resultat och kunden vill nu förlänga eventet och anställa fler.

Vi söker er som tycker det är kul att prata med folk och självklart följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och utför detta projekt på ett smittsäkert sätt.

Vi kommer jobba utomhus hela dagarna.

Vi söker både er som kan jobba alla dagar, men även er som enbart kan jobba några dagar. (Vi prioriterar de som kan många dagar)

Ansök snarast då vi tillsätter detta inom kort.

Dagar och tider:

Tisdag-fredag 27-30 juli

Söndag 1 augusti

ca kl 10-16

Lön: 150kr/h (ink sem.ers och ob)

Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:

1.Maila med rubriken "Södermalm juli" till [email protected]

2.Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event, service etc.

3. Skriv vilka dagar du är tillgänglig

4. Bifoga ett nytaget foto (vi vill känna igen er när ni kommer och jobbar)

5. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig

6 Skriv var du bor och hur du tar dig till jobbet (egen bil eller kommunalt)

7. Skriv din t-shirtstorlek (Kunden har tröjor åt er)

Viktigt!!!:

Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida och registrerar dig som personal på hemsidan. Som referens anger du "Södermalm juli". Då får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail.

Ansök snarast då vi tillsätter tjänsterna löpande.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Eventpersonal i Sverige AB
Roslagsgatan 34
11355 STOCKHOLM
Hemsida: www.eventpersonal.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Outreach Coordinator at ISDP

Arbetsgivare / Ort: Fören Inst För Säkerhets- och Utveckl / Nacka
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet

The Institute for Security and Development Policy (ISDP) is a Stockholm-based independent and non-profit research and policy organization. The Institute is dedicated to expanding the understanding of international affairs, particularly the interrelationship between conflict, security, and development. ISDP has two permanent programs: The Asia Program and the Silk Road Studies Program.

Job Description:

We seek a full-time Outreach Coordinator based in Stockholm to work closely with researchers and administrative staff in overseeing and implementing the Institute’s communication and outreach activities. The position entails supporting ISDP’s projects in initiating events, conferences, and seminars as well as taking primary responsibility for their logistical organizing; managing and producing content for the Institute’s social media accounts and email lists; liaising with external partners; developing short and long-term outreach and public relations strategies.

The Outreach Coordinator is also responsible for coordinating the Institute’s Visiting Fellows and Internship programs, as well as managing the Institute’s website. The overarching aim of the position is to expand the Institute’s visibility and promote its general reputation. The successful candidate will demonstrate an ability to work independently, be flexible, and adapt to a fast-paced and cross-cultural working environment.

Please note that this position entails support and communication of ISDP’s research findings, rather than direct involvement in the research process. The position ideally suits a fresh graduate or junior executive with the ability to make an impact in a small geopolitical policy organization for a competitive salary.

Requirements:

  • A higher education degree in the social sciences, international relations, communication, marketing, or other related field.
  • Fluency in both Swedish and English.
  • An analytical mind with strong attention to detail.
  • Strong logistical ability to organize events and seminars.
  • Proficient computer skills (Microsoft Office).
  • Solid knowledge of social media (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.)
  • Familiarity with using media monitoring tools, such as Google analytics.
  • A team player with an ability to coordinate effectively with co-workers and external researchers.
  • Ability to build strong relationships with key people and organizations.
  • Able to respond to instructions but also take the initiative in developing ISDP’s outreach strategies.

Desirable:

  • Proficiency in the Adobe Suite, such as Photoshop, InDesign, Premiere Pro, or other visual design tools/video editing software.
  • Familiarity with Hootsuite, Mailchimp, and virtual meeting/event platforms.
  • Experience in coordinating and managing effective marketing/communication campaigns through various channels.

How to Apply:

Interested candidates should send a cover letter and CV, along with a salary expectation by August 1, 2021, to [email protected] with “Application for Outreach Coordinator” in the subject line. All questions should be directed to [email protected]

Incomplete applications will not be considered. Applications will be reviewed on a continuous basis. It is desired that the selected candidate would start as soon as possible.

Arbetsgivare
Fören Inst För Säkerhets- och Utveckl
Västra Finnbodavägen 2 3 TR
13130 Nacka
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kommunikatör för studentrekrytering

Arbetsgivare / Ort: Högskolan Väst
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Högskolan Väst är Sveriges ledande högskola inom Arbetsintegrerat lärande (AIL) och har regeringens uppdrag att utveckla AIL. Genom AIL skapas kunskap i samverkan med andra och görs tillgänglig för fler. Högskolan bedriver utbildningar med AIL-inslag på grund- och avancerad nivå samt egen forskarutbildning inom AIL och produktionsteknik. AIL är även ett angeläget forskningsområde tillsammans med produktionsteknik och barn- och ungdomsvetenskap. I den nya satsningen Primus kombineras forskning inom teknik och lärande. Högskolan bedriver också forskning inom ett flertal andra områden. Högskolan Väst har ett högt söktryck, rekryterar brett och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan och har 15 000 studenter och 675 anställda. Högskolan arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Om avdelningen för kommunikation och internationella relationer. Kommunikationsavdelningen ger strategiskt och operativt stöd till verksamheten utifrån olika spetskompetenser: internkommunikation, press och nyheter, forskningskommunikation, studentrekrytering, event och konferens samt web och sociala medier. Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som brinner för att fler ska söka sig till högre utbildning och vill arbeta med studentrekrytering. Hos oss får du arbeta med kommunikation, främst mot blivande studenter,  samt informera och inspirera i valet av studier. I jobbet möter du olika studentmålgrupper allt ifrån gymnasieelever  till redan yrkesverksamma som vill vidareutveckla sig. På Högskolan Väst finns också ett målmedvetet arbete med internationalisering samt  många studenter med utländsk bakgrund. I rollen ingår att ansvara för olika mötesaktiviteter som till exempel webinarier, mässor, skolbesök och  öppet hus. I studentrekryteringsarbetet har du ett antal studentambassadörer till din hjälp och som du blir ansvarig för att rekrytera, utbilda och arbetsleda. Du kommer också att arbeta med kommunikation mot blivande studenter i olika former som webbtexter, nyhetsbrev, inlägg på sociala medier etc.  Om dig Som person ser vi att du prioriterar ditt arbete självständigt och förmår ta egna initiativ. Men du behöver också vara en utpräglad lagspelare när det kommer till att t ex arrangera olika aktiviteter där du behöver samarbeta med ett flertal aktörer, både internt och externt. Vidare behövs en god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt, på svenska och engelsk. Då Högskolan Väst satsar mycket på det livslånga lärandet är det viktigt att kunna möta olika studentmålgrupper, vad gäller såväl bakgrund som kön och ålder.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av att samordna projekt/event och kännedom om och/eller erfarenhet av marknadsföring. Erfarenhet som teamledare/idrottsledare eller motsvarande och förmåga att motivera, engagera och entusiasmera människor samt erfarenhet av sälj är även meriterande. Vana av att använda sociala medier är också meriterande. Kvalifikationer - Kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap - Du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med kommunikation och/eller marknadsföring - Erfarenhet av att samordna projekt/event - Förmåga att kommunicera väl muntligt och skriftligt på svenska och engelska.  Det är meriterande om.. - Du har erfarenhet av att leda grupper av människor t ex som idrottsledare eller liknande kännedom eller erfarenhet om/av marknadsföring och försäljning - Har förmåga att motivera och entusiasmera människor - Har god vana vid att använda digitala verktyg och sociala medier - Erfarenhet av att arbeta med rekrytering.  Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt  Tjänsten är ett vikariat i sex månader med goda möjligheter till förlängning eller tillsvidareanställning. Varmt välkommen med din ansökan som vi helst ser att du gör digitalt via vårt rekryteringsverktyg Varbi! Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Högskolan Väst
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.