På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Digital kommunikatör

Digital kommunikatör

En digital kommunikatör / content manager / Content marketer är expert inom området digital kommunikation. Du har då kompetensen att implementera ett digitalt tänk i företagets/organisationens kommunikationsarbete.

Som digital kommunikatör tar du med dig de grundläggande kunskaperna i marknadsföring och kommunikation in i digitala plattformar. Nya verktyg och kanaler, inte minst sociala medier, växer hela tiden fram och användarnas digitala beteende förändras, nya trender skapas. Din roll som digital kommunikatör är att kunna läsa, följa med i och agera i det nya landskapet, att förstå och kommunicera effektivt på de nya villkor.

På senare år har internet och sociala medier skapat helt nya möjligheter för informatörer och kommunikatörer att utföra sina uppdrag genom direktdialog med kunder, brukare och andra intressanta målgrupper. Att bli en digital kommunikatör betyder att få möjlighet att ha ett spännande och givande arbete som ligger i samhällsutvecklingens framkant.

Utbildning

De flesta digitala marknadsförare har någon form av eftergymnasial utbildning, t.ex utbildning från en yrkeshögskoIa alternativt högskole/universitetsutbildning.

Framtidsutsikter

Trender, mönster och beteenden skiftar otroligt fort på Internet, att ständigt implementera nya verklighetsanpassade digitala strategier blir därför många gånger avgörande för varumärken i deras interaktion med kunderna.

Behovet av kompetent personal som skapar, förstår och analyserar digitala kampanjer och aktiviteter ökar bland företag och organisationer i så gott som inom alla branscher och kunskapsområden. Då det blir allt fler som skaffar sig kompetens att arbeta inom detta område är det ganska svårt att förutspå hur pass svårt eller lätt det blir att få jobb inom det aktuella område inom de närmsta åren.

Personliga egenskaper

Som digital kommunikatör bör du ha kunskaper, färdigheter och kompetens som gör att du kan ta ansvar för analys, planering, genomförande och uppföljning av digitala kampanjer. Du arbetar även med kontinuerlig kommunikation i digitala medier på ett strategisk, taktiskt och kreativt sätt på samma gång.

En digital kommunikatör behöver också ha kunskap om de relevanta juridiska förutsättningarna och bör kunna hantera både research, spridning och dialogproblematik på nätet. Du ska också ha kompetens för att skapa budskap med text och bild för olika avsändare, produkter och mottagare samt paketera budskapen på ett målgruppsorienterat sätt.

Övrigt

Möt Mikael, digital project leader

Länktips

Visa mer
Visa mindre

313 Lediga jobb

Digital Media Manager

Arbetsgivare / Ort: Nxtme / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet

Vikarierande Digital Media Manager sökes till nxtME

nxtME är en rikstäckande ideell organisation som erbjuder kostnadsfritt stöd och hjälp för den som har varit eller är utsatt för sexuella övergrepp i nära relation. Vi föreläser och utbildar, samt verkar som opinionsbildare. nxtME har verksamhet på plats i Stockholm, Västra Götaland, Skåne, Dalarna, Värmland och Gävleborg, men tar emot stödsökande från hela landet.

nxtME är en politiskt och religiöst obunden ideell organisation som startades 2012 av Lena Morin Nilsén. Vi vänder oss till alla som är eller någon gång har varit utsatt för incest. Trots det svåra ämnet är vi en organisation som drivs av passion och hopp eftersom vi vet att vi gör nytta i samhället.

Läs mer på organisationens webbplats

Arbetsuppgifter:

- Arbeta aktivt med sociala medier, Skriva och producera content

- Hemsida Webbpublicering (wordpress) och uppdatering

- Skriva nyhetsbrev, inbjudningar och utskick

- Ta fram marknadsföringsmaterial

- Skriva och redigera texter

- Mässor, bevaka, anmäla och skicka in material

- Hantera och utveckla digitala verktyg, till exempel för föreläsningar, nyhetsbrev, med mera

- Omvärldsbevakning

- Interna möten

Kvalifikationer:

- Drivkraft och vilja att tillsammans med oss bidra till att utveckla en viktig och spännande organisation.

- Erfarenhet att arbeta med hemsidor och sociala medier.

- Du har kunskaper i webbpublicering och bildbearbetning.

- Du är självgående och ansvarar för hela din verksamhet.

- Du måste behärska svenska obehindrat och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Meriterande:

- Erfarenhet av copywriting samt erfarenhet av att filma och hantera redigeringsprogram.

- Erfarenhet av ideell verksamhet inom området våld i nära relationer.

- Vi tror att du är minst 25 år gammal och har dokumenterat goda referenser inom området.

Tjänsten är ett längre vikariat på en deltidstjänst om 75% med start omgående.

Ansökan:

Sänd din intresseanmälan så fort som möjligt senast den 15 september med bifogat CV till

Karin Lundström, [email protected] Märk mailet med Social Media Manager 2021. Intervjuer sker löpande.

Du som medarbetare inom nxtME måste kunna visa upp registerutdrag från Belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Nxtme
Folkungagatan 122, 4tr
11630 Stockholm
Hemsida: www.nxtme.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Webbredaktör

Arbetsgivare / Ort: AB Svenska Spel
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Är du snabbtänkt, engagerad och en fena på målgruppsanpassad kommunikation? Vill du arbeta med stort kundfokus och vara med på resan att utveckla vår kundkommunikation ytterligare? Då är det kanske du som är vår nya webbredaktör inom Customer Engagement Management (CEM). Läs gärna mer och ansök nedan! Vad kommer du att göra? Huvuduppgiften för hela vårt CEM-team är att erbjuda Sveriges bästa kundmöte-, och kommunikation samt ta ett digitalt ledarskap på marknaden. Du blir en viktig del av ett tvärfunktionellt team med redaktörer, digitala kommunikatörer och marknadsförare som gemensamt arbetar för att skapa en anpassad kundkommunikation. CEM ska, bl.a. tillsammans med våra övriga team inom Försäljning, (Creative Production och CRM) leverera en relevant och aktuell kommunikation på våra spelplatser och försäljningskanaler som inspirerar och underlättar för våra kunder och besökare. I rollen som webbredaktör jobbar du nära våra kunder genom att med hjälp av text och bild leverera målgruppsanpassat innehåll och personaliserad kommunikation. Du kommer planera, producera, publicera och optimera kundkommunikation till flera kundsegment i syfte att engagera, inspirera och underlätta för dem. Du arbetar med våra digitala försäljningskanaler som bland annat webbsida och postutskick. Vi arbetar med att uppnå fördefinierade mätetal och i nära samarbete med andra roller inom Svenska Spel. Tillsammans projektleder och optimerar ni marknadskommunikationen i syfte att uppnå kundförflyttningar och affärsmål. I teamet har vi alltid nära till skratt och vi hjälper varandra - både genom att hela tiden vässa kommunikationen, men också genom att optimera vårt arbetssätt. Är du den som kommer att göra det? För att trivas i rollen som webbredaktör behöver du vara självgående och strukturerad, eftersom du kommer att planera din kommunikation själv mot uppsatta mål. Du behöver även ha en hög analytisk förmåga och ett tydligt kundfokus. Spelsajten lever dygnet runt, vilket gör att du behöver vara snabb och effektiv för att kunna ta fram innehåll på daglig basis. Vi ser att du har erfarenhet av arbete med A/B-testfunktionalitet samt en god förståelse för sökordsoptimering. Du är van att arbeta med Photoshop, grundläggande bildredigering samt i CMS-verktyg och har en mycket god förståelse för förhållandet mellan text och bild. Har du erfarenhet av copywriting/journalistik är det meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du har erfarenhet av att sätta upp komplexa strukturer för att driva en personaliserad kommunikationsstrategi. Vi arbetar både i Adobe Analytics och Google Analytics/Google 360 och ser gärna att du har erfarenhet av båda verktygen. Utöver det bör du ha minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete i något av verktygen. Vi är Svenska Spel Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Om Tur På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via en fysisk lott, i mobilen eller kanske till och med i direktsänd tv. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läs mer om vår rekryteringsprocess här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel). Om du har frågor kring tjänsten kontakta Mikael Ernemark, [email protected] (mailto:[email protected]). Undrar du något krin rekryteringsprocessen kan du kontakta team Talent Acquisition, [email protected]
Arbetsgivare
AB Svenska Spel
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Teknisk Skribent

Arbetsgivare / Ort: Firefly AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Är du en vass skribent som liksom vi har en passion för teknik? Skulle det vara triggande att djupdyka i de utmaningar och brandrisker som processägare runt om i världen står inför? Vill du vara med och skapa en ny kreativ kommunikation kring vårt erbjudande som blir omöjlig att motstå? Då vill vi höra från dig! Vår Marknadsavdelning är i färd med att vidareutveckla Fireflys varumärke där kommunikation utgör en viktig del. På Firefly har vi alltid slutanvändaren i fokus i allt vi gör vilket vi vill att våra texter speglar. Därför söker vi en kreativ teknisk skribent till uppgiften att beskriva våra brandskyddslösningar med utgångspunkt i våra kunders behov. Vår kundbas utgörs bland annat av processägare, tekniker och säkerhetsansvariga som i många fall har en ingenjörsbakgrund därför bör texterna skrivas på en hög teknisk nivå. Du kommer att beskriva brandskydds processer på djupet med målet att kommunicera på ett intresseväckande, korrekt och inspirerande sätt som skapar nyfikenhet hos potentiella kunder att vilja ta kontakt. Vår långa erfarenhet som experter inom brandskydd för processindustrin innebär att du får arbeta med de vassaste specialisterna inom området. Som Teknisk Skribent hos oss arbetar du ofta i projektteam i en internationell miljö. Dina första uppgifter innebär att författa texter till vår nya webbsida samt till olika typer av marknadsmaterial. Du blir en nyckelperson i att skapa kundcase som beskriver ingående våra kunders situation före en installation av ett Firefly brandskyddssystem och fördelarna man upplever i vardagen med Fireflys system som skyddar processen. För att kunna författa inspirerande kundcase innebär arbetet en del resor och besök ute i våra kunders processer runt om i världen. Större delen av texterna kommer att skrivas på engelska men även på svenska och har du ytterligare språkkunskaper på expertnivå är det meriterande. Som Teknisk Skribent kommer du att tillhöra vår Marknadsavdelning som idag består av fyra personer och du rapporterar till vår Marknadschef. Kompetens För tjänsten som Teknisk Skribent söker vi dig som har: - Utbildning som högskoleingenjör eller annan teknisk högskoleutbildning alt. en utbildning inom teknikinformation - God erfarenhet av att skriva kundnära tekniska texter - Kunskap i svenska och engelska i tal och skrift på expertnivå - Erfarenhet av att skriva texter inom industri och processindustri är meriterande Personliga egenskaper Som person behöver du ha ett brett tekniskt kunnande och intresse. Du är noggrann och strukturerad och håller en hög kvalitet på ditt arbete. Du är van att projektleda projekt med många kontaktytor. Du har ett bra driv och trivs att både arbeta självständig och i grupp. Vi söker dig som är prestigelös, har en analytisk förmåga och är mycket bra på att samarbeta. Eftersom texterna kommer att arbetas fram inom olika projektgrupper i organisationen är det viktigt att du liksom vi värdesätter ett bra samarbete och gillar att ha många kontaktytor. Körkort är ett krav. Utvecklingsmöjligheter Denna tjänst är en projektanställning på 6 månader, men för rätt person kan det finnas möjlighet till fast anställning. Firefly reducerar brand- och explosionsrisker inom processindustrin vilket resulterar i säkrare arbetsplatser för människor världen över. Vi har en passion för säkerhet och innovativa lösningar och vill utveckla de mest effektiva industrianpassade systemen. Firefly är ett svenskt brandsäkerhetsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska system, vilka upptäcker och minimerar risken för bränder och dammexplosioner inom processindustrin. Sedan 1973 har vi arbetat med brandsäkerhet. Varje kund erbjuds unika och egenutvecklade lösningar och funktioner. Våra två affärsområden är Industriapplikationer och Infrasystem (Sentio®). Inom affärsområdet Industriapplikationer skräddarsyr vi system för att skydda industriella tillverkningsprocesser. Till dessa kunder levererar vi eftermarknadstjänster som underhåll, service, reservdelar, utbildning. Kunderna finns t ex inom områden som biobränsle, återvinning, mjukpapper, livsmedel och träbearbetning. Affärsområdet Infrasystem omfattar system för brandövervakning av infrastruktur, såsom tunnelbanor, tåg-, väg- och kabeltunnlar. Firefly har en unik portfölj av innovativa produkter och systemlösningar. Våra produkter är certifierade enligt nationella och internationella certifieringsorgan såsom FM, VdS, CSA, DNV-GL, LCIE Bureau Veritas, Delta och RISE med flera. Huvudkontoret är beläget i ljusa, fräscha lokaler i Hammarby sjöstad, Stockholm. Drygt 90 medarbetare med internationell bakgrund arbetar världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Fireflys aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. Ta chansen att bli en del av en marknadsledande organisation under expansion och tillsammans med vårt team utveckla den nya generationens preventiva brandskyddslösningar för säkrare industriprocesser runt om i världen. Se mer om hur Fireflys Quick Suppression System fungerar:
Arbetsgivare
Firefly AB
Hemsida: https://www.firefly.se/en
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing & Sales Coordinator till BMW Northern Europe

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Marketing & Sales Coordinator inom Accessories & Lifestyle till BMW Northern Europe Har du en bakgrund inom marknadsföring och försäljning, söker din nästa utmaning och är nyfiken på bilbranschen? Får du ofta höra att du har en stark kommunikativ förmåga och en tydlig känsla för affären? Trivs du som bäst när du får arbeta i en varierad roll och hantera kampanjer för ett brett produktutbud? Då kan rollen som Aftersales Accessories Specialist hos BMW vara rätt möjlighet för dig! Hos BMW blir du en del av en internationell och dynamisk miljö, där du representerar ett starkt varumärke. I rollen som Aftersales Accessories Specialist kommer du ansvara för att utveckla marknadsförings- och försäljningskanaler för ett brett spektrum av produkter inom området Accessories and Lifstyle. Du har ett tätt samarbete med såväl ditt närmsta team som BMW:s återförsäljarnätverk och har en central roll i att driva kampanjer för sju europeiska marknader. Rollen kommer även innebära: • Att driva och koordinera kampanjer inom Accessories & Lifestyle i linje med aktuell varumärkesstrategi • Du fungerar som en central länk mellan National Sales Company och återförsäljarnätverket • Att arbeta för att öka intresse och medvetenhet för produkter inom Accessories & Lifestyle till återförsäljare samt utveckla point of sales för försäljnings- och marknadsföringskampanjer • Förse återförsäljare med utbildning, bästa praxis och teknisk support • Kontinuerlig uppdatering av produktlanseringar och ändringar i tillbehörssortimentet • Utveckla och underhålla aktuella mätverktyg för att säkerställa försäljningsresultat inom ramen för Accessories & Lifestyle på återförsäljarnivå. Vem är du? För att bli framgångsrik i denna roll har du ett stort engagemang, en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och en tydlig struktur i ditt arbete. Du har en affärsorienterad inställning och en kommersiell förståelse. Vidare är du proaktiv i ditt arbetssätt, med en förmåga att kunna parera en bredd av ansvarsområden parallellt – alltifrån att samordna kampanjer, anordna utbildningar till mer administrativt arbete. Du har enkelt för att utrycka dig i både tal och skrift och blir ofta beskriven som en god kommunikatör. Du känner dig bekväm med att arbeta i Excel och PowerPoint. Har du dessutom tidigare erfarenhet av SAP-system ser vi det som en stor fördel. Rollen innebär många kontaktytor, både lokalt och tvärfunktionellt i den nordeuropeiska organisationen, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga. Du pratar och skriver obehindrat på engelska samt minst ett av de skandinaviska språken (svenska, danska eller norska). Rollen kommer innebära vissa resor till de olika marknaderna. Om ansökan Detta är ett konsultuppdrag som löper tillsvidare via Jurek, med placering hos BMW. Önskvärd start är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka då in din ansökan innehållande CV och personligt brev direkt! Vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Cajsa Malm på [email protected] eller My Andersson på [email protected] Sökord: Sales Coordinator, Marketing, Marketing & Communication, Automotive, product specialist, campaign specialist, campaign coordinator.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Sävsjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till ett gott liv i barnvänliga Sävsjö. En liten kommun med stora möjligheter - mitt i Småland. Rik på upplevelser, kultur och natur. Expansivt näringsliv och härliga boendemöjligheter. Låt dina drömmar få plats - välj Sävsjö! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en vass och erfaren kommunikatör som brinner för strategisk och värdeskapande kommunikation både internt och externt. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen på Sävsjö kommun. I tjänsten kommer du att arbeta både med operativa och strategiska kommunikationsinsatser. Du driver projekt i mål genom att lyssna av verksamheternas behov och sedan målgruppsanpassa och förmedla budskap via våra etablerade kommunikationskanaler. Som kommunikatör hos oss ingår du i ett erfaret och kunnigt team. Du har dokumenterad erfarenhet av de arbetsuppgifter och verktyg som en kommunikatör kommer i kontakt med i sitt dagliga arbete. Ditt arbetsfält spänner över hela kommunen men tyngdpunkten ligger på de verksamheter som vår utvecklingsavdelning ansvarar för, där olika tillväxtfrågor såsom samhällsbyggnad, näringsliv, hållbarhet, besöksnäring och landsbygdsutveckling är i fokus. Kunskap och erfarenhet från dessa verksamheter är därför meriterande. Som medarbetare på kommunikationsavdelningen har du också ett antal givna roller i kommunens upprättade krisorganisation. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är högskoleutbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande och som har några års dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift och har mycket goda kunskaper i svenska språket. Du behöver goda kunskaper i Officepaketet och Adobes Creative Clouds programvaror InDesign, Photoshop och Illustrator. För webbpublicering använder vi Sitevision. På avdelningen arbetar sju medarbetare; en kommunikationschef, två kommunikatörer, en webbutvecklare samt tre samhällsinformatörer med ansvar för växel och reception. Förmågan att ge hög service, att samarbeta och bygga relationer, att arbeta strukturerat samt att vara lyhörd och självgående, är gemensam för alla medarbetare. I tjänsten behöver du B-körkort. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga Jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Arbetsgivare
Sävsjö kommun
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.