På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Annonssäljare

Annonssäljare

Annonsförsäljare kan även kallas för annonsförmedlare och säljer annonsutrymme i print och/eller på webbsajterna, till befintliga och till nya kunder.

De personliga egenskaper som krävs för att trivas i och lyckas med yrkesrollen är att man är driven och målinriktad samt gillar utmaningen i att jobba mot "deadlines" och uppsatta mål.

En annonsförsäljare behöver också vara en god kommunikatör och kreativ i tanken när det gäller kundnytta. 

Annonsförsäljare brukar ofta vara delaktiga även i andra delar av "produktionen" och deltar ofta i arbetet med affärsutveckling; detta bland annat för att skapa största kundnytta.

Visste du att...?

... en person med sälj-kompetens bl.a kan arbeta som Demand supply planner, d.v.s i en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Länktips

  • ted.com - Hur man gör det lättare att välja
  • framtid.se/ - Vad är "gymnasiekompetens"?

13 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.