På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Annonssäljare

Annonssäljare

Annonsförsäljare kan även kallas för annonsförmedlare och säljer annonsutrymme i print och/eller på webbsajterna, till befintliga och till nya kunder.

De personliga egenskaper som krävs för att trivas i och lyckas med yrkesrollen är att man är driven och målinriktad samt gillar utmaningen i att jobba mot "deadlines" och uppsatta mål.

En annonsförsäljare behöver också vara en god kommunikatör och kreativ i tanken när det gäller kundnytta. 

Annonsförsäljare brukar ofta vara delaktiga även i andra delar av "produktionen" och deltar ofta i arbetet med affärsutveckling; detta bland annat för att skapa största kundnytta.

Visste du att...?

... en person med sälj-kompetens bl.a kan arbeta som Demand supply planner, d.v.s i en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Länktips

  • ted.com - Hur man gör det lättare att välja
  • framtid.se/ - Vad är "gymnasiekompetens"?

Obs! Varje yrkesbenämning under LIKNANDE YRKEN är en klickbar länk.

13 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.