På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Mediasäljare

Mediasäljare

Som mediasäljare, eller mediesäljare, arbetar du med att sälja annonser eller reklamtid i digitala och tryckta medier, podd, radio och TV. I detta jobb har du nytta av att vara skicklig på att argumentera.

Att ge råd så att kunden köper rätt produkt eller tjänst ingår givetvis i rollen som mediasäljare. På sikt kan relation mellan mediasäljaren och kunden utvecklas till att mediasäljarens roll delvis övergår i att vara kundens rådgivare och samordnare, där båda parter samspelar för att nå bästa möjliga resultat. 

Mediasäljare kan ha olika roller som innesäljare, ordermottagare och orderadministratör och tillhör då försäljningsavdelningen. En innesäljare ringer aktivt runt till företagen, medan ordermottagare och orderadministratör tar emot beställningar från kunder som själva kontaktar företaget.

Mediasäljare arbetar med alla olika typer av medier som har någon form av annonsplats, oavsett om det är digitala medier eller i tryckt form.

Utbildning

De flesta som anställs har minst treårig utbildning från gymnasiet, men det är en stor fördel om du har någon form av högre utbildning eller motsvarade med inriktning på mediekunskap och marknadsföring.

Många av de större medieföretagen har ofta egen utbildningsverksamhet för sin personal. Som mediasäljare behöver du även kunna grunderna i InDesign, Illustrator och Photoshop.

Personliga egenskaper

För att arbeta som mediasäljare är det viktigt att kunna lösa problem på ett smidigt sätt. Du behöver ha välutvecklad problemlösningsförmåga samt stor social kompetens, vara tålmodig, positiv och tillmötesgående.

Arbetsplats

Några exempel på arbetsplatser är tidningsredaktioner, radio och TV-redaktioner.

Visste du att...?

... en person med sälj-kompetens kan bland annat arbeta som Demand supply planner, dvs i en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Visa mer
Visa mindre

25 Lediga jobb

Mediasäljare inom annonseringslösningar!

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Mediasäljare

Färdigheter
Krav
  • Försäljningsvana
  • telefonförsäljning
  • Telefonförsäljning
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • direktförsäljning konsument
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Mässförsäljning
  • Uppsökande försäljning
  • Mediastrategi
  • Marknadsföring/PR
  • Marknadsföring/marknadskommunikation
  • Direktmarknadsföring
  • projektutformning
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder.

Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!


Just nu söker vi efter nästa Mediasäljare till en av våra kunder.


Bolaget är en helhetsleverantör av annonseringslösningar i det digitala medielandskapet och jobbar med fer av Sveriges absolut starkaste varumärken och sajter!

Bolaget har arbetat i branschen i över 25 år och bolaget expanderar löpande och har i dag 300 anställda.

Nu söker vi fler medarbetare till nya uppdrag under hösten. Vi är idag ett härligt gäng och våra duktiga medarbetare är experter på sina respektive marknader med lång erfarenhet och en genuin kunskap av försäljning av media i samtliga kanaler. Vi har ett stort säljfokus och gillar och drivs av ett högt tempo i en inspirerande miljö. Vi söker dig som har tidigare vana vid medieförsäljning av något slag. Det är viktigt att du är duktig på att utveckla relationen med kund, har stort eget driv och finner glädje i att göra bra affärer med kundnyttan i fokus. Du kommer att arbeta med både befintliga kunder samtidigt bearbeta nya och kommer att ha eget budgetansvar. Vi tror att du är en social person, målmedveten och gillar att jobba i team. Att vilja utvecklas inom försäljning är en självklarhet för dig och du ser varje dag som en ny chans att utmana dig själv och dina kollegor.


ROLLEN

Som mediesäljare är det viktigt att du är kundorienterad och brinner för att interagera med kunder och göra affärer. Du både skapar nya kundkontakter, underhåller och vidareutvecklar befintliga affärsrelationer. Du har eget budgetansvar och kombinerar både långsiktiga och kortsiktiga försäljningscykler mot Sverigest största annonsörer. Du är en driven person som gillar att ha mycket eget ansvar och ta bollen samtidigt som du kan vara delaktig i teamet utav duktiga och seniora mediesäljare. Du tycker om att arbeta med kreativa kundprojekt med fokus på kundnytta och ser utvecklings-möjligheter i varje affär. Du trivs med och är bra på att presentera lösningar för kunder och internt.

ERFARENHET

Egenskaper som vi värdesätter är att du är en ambitiös person, ansvarstagande, lösningsorienterad och har en positiv inställning till kunder och dina medarbetare. Tjänsterna innefattar både print och digital försäljning så du bör ha en god vana att sälja båda kanalerna. Om du vill utvecklas som säljare inom media i en dynamisk säljmiljö tillsammans med kunniga kollegor och Sveriges starkaste varumärken inom media i ryggen och känner att du passar in på beskrivningen ovan så vill vi gärna träffa dig

För oss är det viktiga att se hur du använder ditt driv och din säljkompetens och att du har rätt erfarenhet och engagemang snarare än att du har en viss formell utbildning eller ålder. Förmodligen har du arbetat några år med försäljning av medieförsäljning eller liknande men vill utvecklas vidare i ett företag där just din insats syns. Som person är du social och framåt, är ansvarsfull, trivs med kundkontakt och har ett naturligt sätt. Vidare är du målmedveten och kreativ. Du månar om god kvalité i allt du gör. Vi förutsätter att du är självgående.

Välkommen med din ansökan!


Ansökan

I denna rekrytering lämnas ansökan via Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.


Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

MEDIESÄLJARE TILL FÖRETAG INOM DIGITAL MARKNADSFÖRING

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 26 October (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Mediasäljare

Färdigheter
Krav
  • Försäljningsvana
  • telefonförsäljning
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Telefonförsäljning

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi letar efter en duktig mediesäljare till vår kund som är ett modernt företag som representerar några av de starkaste mediekoncernerna i Sverige. Företaget präglas av glädje, professionalism och engagemang.

Du kommer att utveckla dina kontakter inom branschen så en viss social förmåga är uppskattad och att du är en person som gillar att jobba mot långvariga relationer.


Om du ständigt vill utvecklas och gillar att arbeta strukturerat och med målsättningar samt gillar att sitta med ett glatt och trevligt gäng i fina lokaler centralt i Stockholm så har du hittat rätt! Vem är du?


En lagspelare som är intresserad av affärer, ny teknik och sälj. Någon med höga ambitioner, driv och som triggas igång av att utvecklas och utmanas. Du ska vara prestigelös och rycka in där det behövs samt vara en vinnarskalle som inte nöjer dig med att vara näst bäst.

Du ska kunna föreslå kreativa lösningar skräddarsydda efter kundernas behov och för att nå högsta möjligt ROI.


Din erfarenhet

Du måste ha tidigare erfarenhet av det digitala, gärna några års erfarenhet som mediesäljare.

Du ska tidigare ha jobbat i team och gillar att dra ditt strå till stacken och göra det som krävs för att teamet ska lyckas .

Du kommer att sköta och ansvara över hela säljprocessen från prospektering till avslut.

Du ska gilla ansvar och vara stolt över att presentera vår kunds produkt vilket är digital marknadsföring i de största av premiumnätverk i Sverige.

Du kommer att jobba med långsiktiga relationer, både mot mediebyråer och mot slutkund– mycket kundbesök ute på fältet men även mycket kontakt som sker via telefon och mail.


Ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande!

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev & GÄRNA FOTO!


Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se


Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast 26 October (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Produktions- och Videoannonseringsbolag söker säljare

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 27 October (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Mediasäljare

Färdigheter
Krav
  • Försäljningsvana
  • telefonförsäljning
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Telefonförsäljning
  • Uppsökande försäljning
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
Meriterande
  • Direktmarknadsföring
  • projektutformning
  • Marknadsföring/marknadskommunikation
  • Marknadsföring/PR
  • Annonstjänster
  • produktkunskap

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder.


Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!


Produktions- och Videoannonseringsbolag söker säljare


Företaget

Företaget är verksamt inom marknadsföring och rörligt material. Jobbar med att framställa, producera och distribuera videos på medieplattformar främst i Sverige men även internationellt.


Om dig

Du har en uttalad passion för försäljning och är en uppskattad lagspelare. En målinriktad affärskvinna/man med ett eget driv och förmåga att kunna strukturera ditt arbete för att kunna nå kortsiktiga och långsiktiga mål. Du är nyfiken och vetgirig och ser till att du hela tiden ligger i framkant kunskapsmässigt. Dels utifrån ett marknadsperspektiv där du håller dig up to date men även utifrån ett EQ perspektiv generellt. Vi förutsätter du har goda språkkunskaper i såväl engelska som svenska. Du har en gedigen erfarenhet av försäljning i ryggen och har arbetat som KAM/AM i mediebranschen tidigare. Dessutom vill vi att du har: -Minst två års erfarenhet av digital annonsförsäljning -Kunskap av såväl TV, print, utomhus, native, och medieannonsering generellt -Stor erfarenhet av försäljning via mediebyråer Har du intresse och förståelse för svenskt näringsliv och affärer generellt är det ett plus. Bra betyg och utbildning ser vi som en merit precis som en kreativ ådra.


Dina arbetsuppgifter

-Personlig försäljning till nya kunder mot budgeterade månad/kvartal/årsmål

-Boka samt genomföra kundmöten med annonsörer, medie-, PR och reklambyråer

-Offerera och förhandla kreativa och paketerade erbjudanden inom bolagets portfölj

-Genomföra kundaktiviteter och hålla i presentationer

-Konkurrentbevakning och analys av marknaden

-Arbeta för att uppnå starka relationer med bolagets samtliga avdelningar

-Bidra i bolagets utvecklingsresa där digitalisering och affärer utifrån relevant innehåll är avgörande.


Övrigt

Som Account Manager är du första säljare in i laget och får vara med att bygga upp en otroligt spännande produkt i hela Norden. Ditt jobb blir att skapa en egen kundlista och driva affärerna mot kund men också internt tillsammans med din projektledare/redaktör. Du rapporterar direkt till bolagets Chief Commercial Officer (CCO) och har mycket eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid att du kan fortsätta utveckla professionella relationer som du gärna reda har från branschen och att du primärt bearbetar dessa samt deras mediebyrå vad gäller hela bolagets produktportfölj. Ytterst handlar ditt arbete om att stödja dina kunder att nå deras kommunikations- och affärsmål. Till din hjälp har produkten som betyder och innefattar innehåll och distribution i den digitala sfären. Kunden och kundens kunder är ditt fokus varje dag. Du älskar produkten och videoannonsering generellt och tror på branded content som affärsområde över tid.


Ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande!

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev & GÄRNA FOTO!


Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 27 October (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Säljare till växande startup inom gamification

Arbetsgivare / Ort: We Got Edge AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 28 October (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Campaignforest är en växande tech startup inom gamification och digital marknadsföring. Vi präglas av entreprenörskap och utmanar dig i din fortsatta karriär. Dessutom vill vi uppmuntra varandra och växa tillsammans. Därför har vi många förmåner som gör att det känns lite extra roligt att arbeta hos oss:


- Vi har säljtävlingar med attraktiva priser så som resor, middagar och upplevelser

- För rätt person finns möjlighet till optionsprogram/delägarskap

- Du får möjlighet till att växa, ta ansvar och vidareutvecklas i din roll hos oss

- Vi ger dig flexibla arbetstider och stort eget ansvar


Vi tänker oss att du uppnår din säljbudget genom att:

- Alltid ha potentiella kunder att bearbeta

- Är van att ha hög frekvens i dina säljsamtal och personliga möten

- Förbereda, planera och genomföra kundmöten

- Inte vara rädd för att avsluta affärer

- Stödjer ditt team till att arbeta så effektivt som möjligt

- Vid behov, är med i andra projekt för att främja varumärket

- Nätverkar och bygger kundrelationer och ambassadörer


Du kommer jobba med att sälja digitala upplevelser så som interaktiva spel, tävlingar och lotterier. Med våra spelifierade kampanjer ökar vi engagemang och hjälper våra kunder att utmärka sig i det digitala bruset, få fler följare och fans, och samla data från deltagare för att t.ex få fler prenumeranter till kundernas nyhetsbrev.


Arbetet kommer i huvudsak gå ut på att:

- Hitta, följa upp och ta kontakt med potentiella kunder

- Boka möten med potentiella kunder och sälja in kampanjer

- Skicka över offerter och stänga affärer

- Sätta upp och färdigställa kampanjer för kunder

- Merförsäljning till existerande kunder


#jobbjustnu

Arbetsgivare
We Got Edge AB
Sjöfartsgatan 8
12062 Stockholm
Hemsida: http://www.campaignforest.com
Ansökan
Ansök senast 28 October (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljare

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 October (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Mediasäljare

Om jobbet
Om företaget Espresso reklambyrå producerar gratistidningar för distribution till flera olika kommuner. Verksamheten har pågått i snart 20 år vilket gör oss till en pionjär i branschen. Tidningarna finansieras genom annonsförsäljning. Espresso erbjuder också reklambyråtjänster med fokus på digitala kanaler som hemsidor. Huvudkontoret ligger i Osby. Här jobbar för närvarande 8 personer med reklam och tidningsproduktion. Vi söker nu en Säljare som utgår ifrån vårt kontor i Osby. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Som Säljare hos Espresso reklambyrå kommer du arbeta med uppsökande försäljning både via telefon och personliga besök. I arbetet ingår såväl att attrahera nya kunder som att underhålla befintliga kontakter. Din primära arbetsuppgift är försäljning av annonser både digitalt och i print men även försäljning av hemsidor, webshopar mm. Du har ett team runt dig som jobbar med layout och produktion. Ditt säljområde är främst Hässleholm med omnejd. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som tidigare arbetat med uppsökande försäljning. Du har goda datorkunskaper och har tidigare arbetat i något CRM system, har du erfarenhet av Marknad är detta meriterande. För att trivas i rollen som säljare krävs att du är relationsbyggare. Du är social, driven och älskar att göra affärer. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och har lätt för att själv planera och koordinera din dag. Du är kommunikativ och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas tillsammans med oss! För att kunna utföra jobbet som säljare behöver du ha B-körkort och tillgång till bil. Information och kontakt Anställningen inleds med en visstidsanställning via Wikan Personal och förväntas sedan övergå i en tillsvidareanställning på Espresso reklambyrå. Tjänsten är på heltid men möjlighet till deltid finns vid önskemål om detta. Fast månadslön och arbetstiden är förlagd till dagtid. Är du intresserad? Välkommen att skicka in din ansökan via Wikan Personals hemsida, www.wikan.se. Vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 28 oktober. Vid frågor kring tjänsten, välkommen att kontakta konsultchef Johanna Fondell, 044-5906502. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast 28 October (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektmedia AB söker säljare inom media!

Arbetsgivare / Ort: Pr Projektmedia i Mälardalen AB / SOLNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 31 October (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Mediasäljare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Projektmedia AB är i en expansiv fas där vi lanserar nya projekt, därför söker vi nu säljare för att hinna bearbeta och ta hand om både nya och befintliga kunder. Du ska helst ha erfarenhet från media men det är inget krav. Huvudsaken är att du är en självgående och driven säljare då du kommer att kastas in i hetluften direkt. Eftersom vi är ett litet företag så det finns stora möjligheter till egna initiativ där din kreativitet värderas högt. Du kommer främst att arbeta med en av våra tre titlar DMH –Den Moderna Hantverkaren, som är Sveriges största magasin för företagare inom hantverkssektorn. I arbetsuppgifterna ingår att sälja in våra printade och digitala produkter och även våra event.

Vi kan garantera dig ett attraktivt och omväxlande arbete där du kommer få jobba med branschens bästa produkter. Våra fräscha lokaler ligger i Solna Business Park, tre minuter från Sundbybergs centrum med närhet till pendeltåg, tunnelbana, spårvagn och bussar. Eftersom våra kunder är spridda över hela Sverige är körkort ett krav!

Välkommen till ett skönt glatt gäng som ser humor och skratt som en viktig del av vardagen!


Skicka din ansökan till:

[email protected]

eller ring 08-510 608 91

Peter Hedengran

Arbetsgivare
Pr Projektmedia i Mälardalen AB
SMIDESVÄGEN 10
17141 SOLNA
Hemsida: dmh.nu
Ansökan
Ansök senast 31 October (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljare

Arbetsgivare / Ort: Mediahuset i Göteborg AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 31 October (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Vi söker dig som vill ta klivet in i media försäljning.

Du kommer arbeta dagtid i fin kontorsmiljö vid vårt kontor i Göteborg där du får ett eget rum bredvid våra övriga säljare.

Utbildning och coachning sker löpande på plats så du har ett väldigt gott stöd i gruppen.

Gammal eller ung spelar ingen roll så länge som du kan och vill ringa företagskunder i Sverige.

God svenska i tal och skrift är ett krav.

Vill du prova? Fyll i det enkla formuläret i annonsen så hör vi av oss inom kort!

https://mediahuset.typeform.com/to/jP3bSa

Arbetsgivare
Mediahuset i Göteborg AB
MARIEHOLMSGATAN 10 C
41502 GÖTEBORG
VISA MINDRE

Utvecklande säljroll i Stockholm!

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 3 November (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Mediasäljare

Färdigheter
Krav
  • Försäljningsvana
  • telefonförsäljning
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Telefonförsäljning

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.

Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder.


Om företaget

Är ett bolag med över 20 års erfarenhet inom mediabranschen. De har bred kunskap inom digital och tryckt media. De arbetar med att skapa kreativa och nischade temabilagor med högt läsarvärde som når via kanaler ifrån Sveriges största mediehus, bl.a Aftonbladet.

Vem är du?

• Vi tror att du har en god insikt i försäljningsprocessens alla steg och har en utpräglad förmåga att bygga starka relationer.

• Du har erfarenhet av uppsökande försäljning. Om du har sysslat med annonsförsäljning innan är det ett plus men inget krav. För att lyckas krävs att du är energisk, målinriktad och har ett självständigt driv.

• Du har förmåga att skapa förtroende och är en god kommunikatör.

• Din säljstil präglas av en nyfikenhet och ett genuint intresse för kunders affärer.


Din erfarenhet

Du ska helst ha erfarenhet från innesälj och suttit med det några månader med ett bra track record att visa upp. Du ska vara social, driven och utåtriktad samt gärna med en entreprenöriell personlighet för att passa in i företaget.

Om rollen

Som Account Manager hos vår kund är du ansvarig för att både utveckla och maximera försäljningen av de olika tjänsterna som finns i portföljen.

Arbetet består av en kontinuerlig kontakt med våra kunder i syfte att utveckla våra affärer med ett flertal av våra befintliga annonsörer, men även prospektera och söka upp nya.

Den dagliga kontakten sker via mejl och telefon, och vidare till kundbesök!

Då vi jobbar med kreativa och nischade annonslösningar blir det viktigt att du har förmågan och viljan, att tänka annorlunda och se möjligheter i nya paketeringar.


Din arbetsuppgift är att hjälpa våra kunder med hitta utrymmen där de syns bäst på hos oss för att exponera sitt budskap & sina produkter för att öka sin försäljning.


Du kommer att driva egen försäljning med ansvar att uppnå satt budget.

Du ska strukturerat identifiera och bearbeta nya och befintliga kunder och

proaktivt jobba med kundvård/uppföljning för att bygga en portfölj av återkommande kunder.

Du ska aktivt komma med förslag och förbättringar som bidrar till att öka både din egna och företagets försäljning.


Ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande!

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev & GÄRNA FOTO!


Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast 3 November (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Säljare inom media

Arbetsgivare / Ort: Nordiske Medier Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 4 November (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Va en entreprenör!

Som säljande projektledare ansvarar du för att bygga upp kampanjer som hjälper företag att nå fram till sina målgrupper. Varje kampanj inleds med en intensiv researchfas inom en specifik bransch. Ditt jobb är att identifiera företag som vill nå ut och fram genom marketing i din kampanj. Du inleder en dialog med kunderna för att förstå deras marknadsföringsbehov. Du kontaktar sedan relevanta opinionsbildare och bygger upp en distributionsplattform för din kampanj som matchar kundernas önskemål. För att finansiera kampanjen jobbar du över telefon med att sälja in konceptet till kunder. Under kampanjens produktionsfas arbetar du tillsammans med vårt produktionsteam och ser till att journalister och designers levererar innehåll som skapar en härlig kampanj. Entreprenörsandan hos dig ska vara stark.



Nordiske Medier Growth

Nordiske Medier Stockholm AB är ett mediehus som genom ett trettiotal ledande varumärken sprider initierad branschinformation till över en halv miljon beslutsfattare varje månad. Informationen sprids genom såväl digitala som tryckta kanaler. Men också genom de hundratals seminarier, utbildningar, awards, mässor och evenemang som vi arrangerar varje år. Nordiske Medier bevakar de flesta stora branscher inom tillverkande industri-, handels- och servicesektorn samtidigt som vi erbjuder en mångfald av mötesplatser som ger deltagaren fördjupad kunskap, inspiration och kontakter inom dennes specifika intresseområden.

Nordiske Medier med huvudsäte i Danmark är Nordens största renodlade B2B-förlag med cirka 200 anställda i Norge, Danmark och Sverige och omsätter ca 300 miljoner svenska kronor. Förlaget ägs av Nordjyske Medier.


Vem du är

Vi vill inte att du ska vara någon annan än dig själv. Att vara resultatdriven, ansvarstagande, positiv och välorganiserad är bra egenskaper för att passa in på NM Growth.


Kan du bocka av en av nedan?

· Erfarenhet av försäljning, gärna över telefon

· Intresse för marknadsföring


Kontoret ligger i Solna.

Arbetsgivare
Nordiske Medier Stockholm AB
Ansökan
Ansök senast 4 November (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Account manager

Arbetsgivare / Ort: WeSupero AB / Eskilstuna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 4 November (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker en säljande och driven person som vill bli en del av ett ungt och ständigt växande bolag.

Vi ger dig chansen till ljusa karriärutsikter och möjlighet att växa tillsammans med bolaget.

Vi ser gärna att du är en tävlingsinriktad person som inte har svårt för att ta kontakt med nya människor.

Är du dessutom van vid att argumentera, har en gnutta självdistans, är kreativ och har stora planer för framtiden kan du passa bra in hos oss!


Vi ser gärna att du är:


  • Utåtriktad och social.
  • Tävlingsinriktad.
  • Målmedveten.
  • Tycker om utmaningar.
  • Ansvarstagande och professionell.


Meriterande är om du:


  • Har någon form av idrotts- eller annan tävlingsinriktad bakgrund.
  • Har studerat på högskola eller universitet.


Som person är du ambitiös, driven och självgående. Du tar eget ansvar i att utveckla ditt område och dina resultat. Du är kreativ, gillar att driva projekt och arbetar strukturerat.


Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


Om WeSupero AB


WeSupero AB har målet inställt på att bli den ledande kommunikations- och marknadsföringskanalen för företag som vill nå landets högskole- och universitetsstuderande. Vi är på spännande tillväxtresa med nya digitala tjänster och geografisk expansion. WeSupero erbjuder ett omväxlande arbete i energifylld miljö med passionerade och målinriktade kollegor. Vi är etablerade med våra produkter och tjänster på 20 orter. Just nu sker tillväxt på nya orter där alla medarbetare gemensamt samverkar i tillväxten.


Vi som arbetar på kontoret delar alla uppfattningen att vi alltid ställer upp för varandra och har en stark teamkänsla. Vi arbetar med stor frihet och engagemang inom tydliga ramar som alla kan påverka. Vi är kreativa, lösningsorienterade och proaktiva. Vi har kul ihop, uppmuntrar varandra och skrattar tillsammans. Våra ledord är engagemang, framåtanda, personligt bemötande och gemenskap.


Ansök


Skicka CV och personligt brev till

Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill bli en viktig del i ett växande bolag?

Skicka in ditt CV till: [email protected] redan idag!


Eller ring till

Charlotte Breyer

0735422711

Arbetsgivare
WeSupero AB
rademachergatan 17
63220 Eskilstuna
Ansökan
Ansök senast 4 November (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Innesäljare/Mediasäljare

Arbetsgivare / Ort: Trendflow Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 7 November (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Mediasäljare

Om jobbet

Om kombinationen sälj och marknadsföring tilltalar dig så läs vidare!


Är du en driven och initiativtagande säljare som brinner för att utvecklas och lära dig nya saker? Känner du dig redo för en ny utmaning i en spännande bransch? Vill du bli del av ett glatt gäng i ett växande företag, där kollegorna är vänner på riktigt och kaffet smakar lite extra gott? Vi erbjuder dig en stimulerande roll med ett brett ansvar och goda möjligheter att påverka både rollen och din egen utveckling.

Trendflow är en mediebyrå som arbetar med resultatdriven digital marknadsföring, specifikt Facebook- och Instagramannonsering. Nu letar vi efter någon som kan göra vad vi gör förståeligt för potentiella klienter och på ett realistiskt sätt förmedla vilka möjligheter detta kan innebära för dennes verksamhet. Du behöver inte kunna Facebookannonsering, men vi ser gärna att du är intresserad av marknadsföring och vill lära dig om vad vi gör.


Vi har starka moraliska värderingar där klienten och dennes resultat är huvudfokus: vi arbetar inte med klienter som vi inte tror att vi kan hjälpa, vi nöjer oss inte om vi inte uppnår bästa möjliga resultat å klientens vägnar och vi är ärliga och transparenta i vår kommunikation. Som innesäljare hos Trendflow så vill vi att du delar dessa värderingar och känner dig stolt över att representera oss i kommunikationen med potentiella klienter.


För att detta ska passa dig så tror vi att du:

  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta som innesäljare.
  • Är kontaktsökande, kommunikativ och har ett genuint intresse i att hjälpa andra utveckla sina verksamheter.
  • Är nyfiken och resultatinriktad. Du drivs av att lära dig nya saker och ständigt förbättra dig själv och ditt arbete.
  • Är självständig och kreativ - du erbjuds både möjligheten och ansvaret att själv utforma dina arbetsmetoder med stöd från oss.


Om du tror att du kan passa in i vårt team, tveka inte att kontakta oss. Vi tar emot ansökningar löpande.


#jobbjustnu

Arbetsgivare
Trendflow Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 7 November (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker just nu för vår kunds räkning annonssäljare

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 8 November (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Mediasäljare

Färdigheter
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Uppsökande försäljning
  • Försäljningsvana
  • telefonförsäljning
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.

Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker just nu för vår kunds räkning annonssäljare

Bolaget säljer digital annonsering med lokalt fokus. De ser till att lokala företag får ut det mesta av annonseringen genom smart och enkel paketering. Bolaget finns idag på 6 orter i dagsläget och genomför varje år tusentals affärer med företag runt om i landet. Annonseringen sker på en av Sveriges starkaste marknadsplats med mycket högt besökarantal.

Om rollen

Arbetet går i första hand ut på att presentera och hjälpa kunden med sina utmaningar kring annonsering på Sveriges största köp & säljmarknad. Du jobbar i huvudsak mot företag i närområdet både via telefon och besök. Du kommer att ansvara för främst nya kunder men även befintliga.

- Ansvar för att upprätthålla goda och givande kundrelationer

- Utveckla koncept och hitta lösningar åt kunder

- Bidra med teamkänsla, inspiration och landet bästa säljkultur

- Eget budgetansvar men även en viktig del i teamet

- Följa prognoser och mål

Vi söker

En högaktivitetssäljare som gillar utmaningar. En god och inspirerande kollega. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av försäljning med goda resultat. Gärna erfarenhet inom media, men det är inte ett krav. Du delar med dig av din kompetens och kan ge feedback. Har vinnarinstinkt och vilja att alltid prestera bästa möjliga resultat, ett mål- och resultatinriktat fokus. Du arbetar strukturerat och stöttar dina kunder i deras affärsmässiga utveckling.


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.


Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 8 November (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi mer än bara en mediasäljare

Arbetsgivare / Ort: Unik Resurs i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 November (18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Mediasäljare

Om jobbet
Din första arbetsuppgift blir att sätta titeln. Vår spännande utvecklingsresa framöver innebär att ta med den trovärdiga, historiska papperstidningen in under taket i framtidens kompletta mediehus, och vi är en god bit på väg. Vi gör detta som ett team och har en annonsavdelning med god dynamik, lagkänsla och driv samt hög trovärdighet hos våra kunder. Nu bygger vi vidare och söker två nya kollegor till våra försäljningsavdelningar. Det nya medielandskapet sätter nya spelregler och kräver nya saker av oss. Vi har vår bild men du som blivit intresserad av denna rekryteringsannons har säkert din egen och den vill vi gärna höra mer om. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Just nu söker både Barometern och Oskarshamns-Tidningen var sin mediasäljare med egenskaper som är ”framtidssäkrade”. Vi tror nämligen att en mediasäljare framöver måste vara lika duktig på den renodlade säljrollen som att kunna möta ledningsgrupper och presentera strategier där annonsering och reklamutformning är en viktig del. Du kommer arbeta med såväl befintliga som nya kunder och hjälpa dem utvecklas. Det märks på dig att du är drivande och ständigt i rörelse. Du vet när ”jaget” ska tonas ner till förmån för ”laget”. Teamet du har runt dig består av människor med liknande ambitioner som dina men de har också specialistkunskaper som du kommer ha stor nytta av. Din dag består till största del av att sälja annonser och digitala lösningar. Du behöver ha en god förmåga och genuint intresse att kunna se till helheter och lyssna in våra kunders utmaningar och behov för att på bästa sätt kunna hjälpa dem att synas. Din profil Du har tidigare erfarenhet av att sälja serviceinriktat B2B. Vi anar att du har vana att prata näringslivets språk. Du har förståelse för till exempel affärsutveckling, branschutmaningar, strategier, produktsortiment och kommunikationskoncept. Din förståelse och kunskap omsätter du i lösningar där Gota Medias produkter är en viktig del. Det är meriterande om du har någon form av utbildning inom marknadsföring, försäljning eller liknande. Erfarenhet inom digital marknadsföring och varumärkesbyggnad är också positivt. Vidare är du en person som gillar variationen av att både ha ansvar för att bygga långsiktiga relationer med större kunder och ödmjukt också inser de mindre affärernas betydelse. Du är kommunikativ med förmågan att förmedla information tydligt och enkelt till såväl kunder som kollegor. Du är nyfiken och social, har hög integritet och ett starkt eget driv. Du är medveten om hur du använder dina styrkor och svagheter samt när hjälp behövs från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt; en lagspelare som både kan ge och ta. Arbetsintensiteten är varierande och du har förmågan att även under press arbeta konstruktivt med bibehållen positiv inställning. I framtiden kommer rollen även innebära förväntningar på att hitta nya och innovativa sätt att möta kundernas krav utifrån digitaliseringens utmaningar. Känner du igen dig i beskrivningen? Tycker du det verkar spännande? Välkommen med din ansökan. Ansökan Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Emma Johansson och nås på 0739-73 93 65 eller på [email protected] Sabanovic och nås på 0727-12 04 05 eller på [email protected] Facklig företrädare Unionen, Marian Andersson 0480-591 38. Väl mött! Gota Media Barometern och Oskarshamns-Tidningen är en del av koncernen Gota Media. Vi är mitt i en blomstrande förändringsresa och vi vill med din hjälp bjuda in till nytänkande och nyskapande. Allt i syfte att fortsätta vara såväl en modern och komplett mediepartner som stabil och tillitsfull arbetsgivare. Försäljningsavdelningen är en viktig kugge i samspelet mellan trovärdig och oberoende journalistik, och näringslivets behov av en kraftfull marknadsföringskanal. Intresserade och trogna läsare tillsammans med trovärdig journalistik ger en mycket stark kanal för näringsliv att föra ut sina annonsbudskap igenom. Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 12 November (18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Mediasäljare

Arbetsgivare / Ort: Mediakonsult i Göteborg AB / Askim
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 13 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsplatsen består idag av tre säljare, tre grafiker samt två redaktörer som sköter våra frilans journalister.

Vi har även egen distributionsavdelning där vi har 2 st på heltid som sköter våra externa distributörer Du kommer att arbeta i ett hungrigt, härligt säljteam i fräscha lokaler i västra Göteborg. Som Account Manager ingår kvalificerad B2B-försäljning där dator och telefon är ditt redskap tillsammans med besök ute hos kund.Vi söker dig som har ett brinnande intresse för sälj och ambitioner att utvecklas inom detta yrke. Är du rätt person för denna tjänst erbjuder vi dig ett spännande arbete , en rolig affärsdriven arbetsmiljö och goda möjligheter att utveckla din egen kompetens. Vi söker dig med mycket energi och du som har en bestämd vilja att nå dina mål.

För rätt person finns goda karriärs - och utvecklingsmöjligheter.

Personliga egenskaper såsom

1) Utåtriktad och har en social förmåga

2) Driven och brinner för högt uppsatta mål

3) Ambitiös och trivs med att knyta kontakter

4) Målinriktad och resultatfokuserad

är viktiga

Du skall som säljare i ett team av tre säljare bearbeta kunder i våra produkter Grattis och Nyinflyttad ! Där som säljare styr upp dessa två tjänster

. Vi producerar också kundtidningar där vi även annons finansierar dessa.

Förutom detta har vi 8 editioner av lokala företagstidningar där företagen kan annonser B2B.

Dessutom har vi eget digitaltryckeri där vi producerar foldrar, trycksaker samt att vi har en produkt som heter nyinflyttat där företag kan nå dom som är nyinflyttad i ett visst område.

Du arbetar självständigt med eget budget ansvar.

I första hand skall Du som säljare utveckla våra B2B produkter med hela ansvaret för produkten

Arbetsgivare
Mediakonsult i Göteborg AB
Askims Industriväg 1A
43634 Askim
Hemsida: www.media-konsult.com
Ansökan
Ansök senast 13 November (19 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljare B2B 8-16 vardagar

Arbetsgivare / Ort: Usm Uppsala Sales & Marketing AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 13 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet
USM - Uppsala Sales & Marketing AB, är ett säljföretag som vänder sig till företag som söker kostnadseffektiva lösningar för att öka/bibehålla sin kundstock.
Vi tillhandahåller även tjänster inom utbildning, säljprocesser och konsulting.
Vi har över 30 års erfarenhet av att hjälpa företag med att skapa ett mervärde för sina nya och befintliga kunder.
Vår värdegrund är delaktighet, ärlighet och ansvarstagande vilket speglar hela verksamheten.
Vi söker dig som
- Gillar att jobba självständigt
- Vill jobba som säljare
- Vill utvecklas
- Är social och bra på att uttrycka dig verbalt.
- Är en god lyssnare
- Tar eget ansvar

Du kommer att arbeta som säljare med telefon och email som främsta verktyg.
Du jobbar med egna kundregister och försäljningen sker uteslutande emot företag.
Vi tillhandahåller försäljning inom bland annat konferenser och facklitteratur.
Vi söker främst dig som kan arbeta heltid (8-16).
Givetvis erbjuder vi dig så väl grundlig utbildning, som löpande coachningar och stöd - allt för att du - och vi ska lyckas tillsammans.
Arbetsgivare
Usm Uppsala Sales & Marketing AB
Sylveniusgatan 4
75450 Uppsala
Hemsida: www.usmab.se
Ansökan
Ansök senast 13 November (19 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Country Manager for Sweden

Arbetsgivare / Ort: COLOURBOX ApS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet
Want to Work at One of Europe's Most Exciting Web-Based Companies? Over one million monthly visitors on our website, hundreds of thousands of active users and international ambitions that go even further, this is Colourbox. We are one of Europe's leading businesses with a focus on small and large companies' visual content. Our platform provides access to millions of photos, videos and vectors from 35,000+ professional photographers around the world with rapid search, straightforward pricing and second-to-none storage and structure. We help over half a million users to find and buy professional images, and to share their files in the best and safest way on our network. The Job: As our Country Manager for Sweden, your principal responsibility is to manage and grow sales in the area where you are responsible, support our existing customers and create new sales. Our CRM system will provide you with promising sales leads which you will then supplement with your own sales leads. Additionally, you'll contribute with important market feedback to develop marketing initiatives targeted to your market. - Sales! We minimize your administrative tasks and provide maximum support so that you can concentrate on selling. - Talk with people every day. Be engaging, be persuasive and be super verbal. - Teach people about Colourbox/Skyfish and learning how their businesses work to make sure we are meeting their every need. - Recognize customer needs, know your product, and customize your sales pitch to meet the customer needs. Be able to tailor your message to your audience. - You will be an important part of product development. Our in-house development team wants to hear your "boots on the ground" experience of what our customers want. - Prepare sales strategies and budgets for your country/region. - Introduce new features and services to customers within your country/region. - Contribute to market data and play an essential role in developing the Colourbox overall sales, marketing and product strategies - Developing and supporting strategic partner and lighthouse customers - Evaluate key metrics - Prepare and determine new pricing and marketing initiatives You'll earn a competitive compensation package consisting of a fixed salary and bonuses. You'll enjoy a supportive work climate with ambitious and energetic international colleagues. Most importantly, you'll become part of an expanding, successful international business. Your base will be our offices in Odense, Berlin or a location in Sweden. You will report to our Chief Commercial Officer and you'll be an essential member of our international sales group. You: We are looking for someone who loves sales and to interact with customers. It's not your background that's most important, it's your attitude. You will have the opportunity to be independent and drive your own sales all while knowing you have a team of skilled colleagues supporting you. We celebrate your successes and love to engage in some friendly competition from time to time. If the following sounds like you, then we can't wait to have you on the team. Minimum requirements: Soft facts about you: - Seriously love talking to customers- whether it is on the phone, giving online presentations or even visiting clients on location. - Be pumped about providing awesome service. We want our customers to love the product as much as we do, and we can't wait to show them how to squeeze every bit of value out of our products. - Advanced knowledge selling software - Strong stakeholder management skills - Proven track record of developing sales within an extensive geographic area in an international organization - Experience in sales management and engaging with cross-functional teams to successfully achieve business goals Hard facts about you: - Have relevant sales experience and love to close a sale - Verifiable history of prior success. - Have good working English skills. Colourbox is an international company with sales around the world and co-workers from multiple continents. We speak English and we want to be able to chat with you. - You speak and write Swedish completely fluently. We want our customers to know that we are speaking their language, literally. Interested? If this sounds like you! Send your application to [email protected] Contact CCO, Esben Darling if you have any questions at e-mail [email protected] or +45 22378500
Arbetsgivare
COLOURBOX ApS
Ansökan
Ansök senast 13 November (19 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Uppsala - Säljare

Arbetsgivare / Ort: Taysta AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 November (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Mediasäljare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Vi söker efter passionerade säljare som älskar mat och dryck!


Taysta arrangerar mat och dryckesprovningar på b.la restauranger, hotell och företagslokaler runt om i landet. På hemsidan Taysta.se hittar du spännande upplevelser inom mat och dryck.


Som person är du en glädjespridare som sätter kunden i fokus och som gillar att ta eget initiativ. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt, B2B och förhandla samt driva igenom handelsavtal, från cold calling till goda relationer. Flexibilitet och anpassningsbarhet är en stor dygd.


Som säljare på Taysta så bär du ansvar för att skapa diverse olika partnerskap via telefon, mejl och fysiska möten.


Vi söker dig som är redo att vara med och utveckla nya partnerskap. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. I ett växande företag erbjuds en lärorik vardag med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och lärdom kring ämnet dryck. Vi kommer garanterat att utmana dig!


Krav: Ansökande måste tala flytande svenska och minst inneha en säljutbildning.


Besök gärna vår hemsida www.taysta.se för vidare information. Ansökan tas endast emot via vår e-postadress här nedan.


Ansökningar som inte inkluderar CV, personligt brev och bild tas ej emot.

Arbetsgivare
Taysta AB
Studentvägen 30:45
75234 Uppsala
Hemsida: https://www.taysta.se
Ansökan
Ansök senast 14 November (20 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljare till växande startup inom marknadsföring

Arbetsgivare / Ort: We Got Edge AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 16 November (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Campaignforest är en växande startup inom digital marknadsföring och gamification. Vi präglas av entreprenörskap och utmanar dig i din fortsatta karriär. Dessutom vill vi uppmuntra varandra och växa tillsammans. Därför har vi många förmåner som gör att det känns lite extra roligt att arbeta hos oss:


- Vi har säljtävlingar med attraktiva priser så som resor, middagar och upplevelser

- Du får möjlighet till att växa, ta ansvar och vidareutvecklas i din roll hos oss

- Vi ger dig flexibla arbetstider och stort eget ansvar

- Du får möjlighet att bygga upp din egen kundstock med löpande försäljningsinkomster


Vi tänker oss att du uppnår din säljbudget genom att:

- Alltid ha potentiella kunder att bearbeta

- Är van att ha hög frekvens i dina säljsamtal och personliga möten

- Förbereda, planera och genomföra kundmöten

- Inte vara rädd för att avsluta affärer

- Stödjer ditt team till att arbeta så effektivt som möjligt

- Nätverkar och bygger kundrelationer

- Vid behov, är med i andra projekt för att främja varumärket


Du kommer jobba med att sälja digitala upplevelser till företag. Med våra digitala upplevelser hjälper vi våra kunder att skapa engagemang på sociala medier, bygga närmare kundrelationer och samla data från deltagare för att t.ex få fler prenumeranter till kundernas nyhetsbrev och medlemsklubb.


Arbetet kommer i huvudsak gå ut på att:

- Ta kontakt med och följa upp potentiella kunder

- Boka möten med potentiella kunder och sälja in kampanjer

- Skicka över offerter och stänga affärer

- Sätta upp och färdigställa kampanjer för kunder

- Merförsäljning till existerande kunder


Lön:

Grundlön + hög provision


#jobbjustnu

Arbetsgivare
We Got Edge AB
Sjöfartsgatan 8
12062 Stockholm
Hemsida: www.campaignforest.com
Ansökan
Ansök senast 16 November (22 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljande reklamfilmsproducent

Arbetsgivare / Ort: Lucy Film HB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 16 November (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Mediasäljare

Om jobbet

#jobbjustnu

Lucy Film söker en säljande producent som tillsammans med teamet expanderar reklamfilmsverksamheten i bolaget. Lucy Film är ett Göteborgsbaserat produktionsbolag som producerar reklam- och företagsfilm. De senaste 5 åren har fokus legat på långfilmsindustrin och vi är idag i färd med att färdigställa vår första långfilm. Flera långfilmsprojekt ligger nu i vår pipeline för utveckling men vi vill samtidigt utvidga verksamheten inom reklam- och företagsfilm. Vi söker därför en person som med oss breddar verksamheten och stärker Lucy Films position i reklamfilmsbranschen.

Som yrkesrollen beskriver nedtill är tjänsten som säljande producent indelad i två primära arbetsområden, säljare samt producent.

Som säljare förväntas det att du på egen hand och med vårt team kontaktar potentiella kunder med målet att säkra filmköp. Det är således av yttersta vikt att du som säljande producent är ambitiös, alltid jobbar med att bredda ditt kontaktnät, har goda sociala förmågor och alltid letar efter möjligheter i din omgivning då vår marknad innefattar hela det svenska näringslivet. Stor vikt ligger också i att underhålla kundkontakter och utveckla relationen med både nya och äldre uppdragsgivare. Du förväntas även utveckla affärsstrategier inom den interna verksamheten ihop med det nuvarande teamet. Ett intresse för företagsledning och utveckling är således ett stort plus.

Som producent förväntas du själv och tillsammans med nyckelpersoner etablera en grundlig förståelse för vad en potentiell kund vill kommunicera. Baserat på all information en kund har gett utformas idéer med det kreativa teamet som i sin tur leder till pitchmaterial och presentation. Du kommer också projektleda ihop med kreativa nyckelpersoner under enskilda projekt och tillsammans med dessa personer färdigställa filmprojekt fram till kundleverans.

Vi söker främst personer i Göteborg och Stockholmsområdet och vi ser gärna att du är en strukturerad och företagsam person som jobbar lika bra självständigt som i team. Du bör ha en naturlig dragning till ledarrollen och åta dig större utmaningar med stor entusiasm. Sist men inte minst vill vi att du har en god förmåga att engagera och inspirera dina medarbetare att sträva efter högst kvalitativa filmer som överträffar kundens förväntningar. Positiv attityd, ambition och en stark vilja att skapa och växa är nyckeln.

Kvalifikationer:

  • Erfarenheter inom sälj
  • Entrepenörsanda
  • Datorvana
  • Självgående
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
  • Mycket god social och verbal förmåga
  • Körkort B


Extra Meriterande:

  • Erfarenhet inom projektarbete
  • Erfarenhet inom ekonomi


Viktigt att understryka är att Lucy Film i dagsläget består av en grupp frilansande kreatörer som under produktionsbolagets namn åtar sig reklamfilmsuppdrag ett fåtal gånger per år. Tillsammans med er önskar vi öka produktionen och stärka företaget såväl internt som marknadsmässigt.

Tidigare erfarenhet inom filmproduktion är INTE ett måste men ett intresse för film och filmkonst är ett plus. Med vårt team lär du dig snabbt grunderna. Du kommer att inta en ledande roll inom företaget där ett spännande och omväxlande arbete väntar, såväl självständigt som i team. Vad som väntar dig är ett kreativt och fantastiskt roligt jobb där nya platser, nya människor och nya utmaningar hör till vardagen och där du kommer lära dig allt inom konsten att kommunicera genom rörlig bild.

Tack



Arbetsgivare
Lucy Film HB
Hemsida: www.lucyfilm.se
Ansökan
Ansök senast 16 November (22 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Key Account Manager

Arbetsgivare / Ort: ProSwe Media AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 November (24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Mediasäljare

Om jobbet
. SwePro Media är ett nystartat företag som arbetar med digital exponering och marknadsföring, samt erbjuder vi företag möjligheten att outsourca hela eller delar utav deras digitala marknadsföringsaktiviteter, aktiviteter i sociala kanaler mm. Vårt ledord är kundfokus, vi har därmed ambitionen att alltid skapa affärsvärden och kundnytta i alla våra kunduppdrag. Vi vill arbeta långsiktigt med våra kunder - går det bra för dem, så går det bra för oss!   Bli vår Key Account Manager   Som KAM på SwePro Media arbetar du med välkända och starka varumärken. Du är kontraktsägare gentemot uppdragsgivaren och tillsammans med ett team utvecklar ni digital marknadsföring enligt uppdragsgivarens önskemål. Vill du arbeta hos en snabbväxande mediabyrå? Vi önskar att du har vana från branschen och-/eller liknande arbetsuppgifter, och att du vet värdet utav att skapa en god relation i varje kundkontakt. Du vill utmana det rådande och ge kunden nya infallsvinklar, och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara kundnyttan i detta för våra kunder. Precis som vi, är du en kreativ problemlösare och uppskattar att arbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Du uppskattar att arbeta med frihet under ansvar, och att du är resultatorienterad. Du skall ha arbetat med relationsbaserad och lösningsorienterad försäljning tidigare, och vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och din sociala kompetens. Hos oss vill vi att du skall våga utmana, växa och lyckas i din roll som KAM.   Arbetsuppgifter: * Bearbeta marknaden med starka varumärken och funktioner, samt vara en expert på hur vi kan skapa kundnytta för våra uppdragsgivare. * Skapa och bygga långsiktiga, lönsamma affärsrelationer med såväl nya som befintliga kunder. * Ansvara för dina kunder och hela försäljningsprocessen. Från den första kontakten, det första mötet, avtalsskrivning och uppföljning. Du kommer även att ansvara för eftermarknaden gentemot dina kunder. * Du arbetar nära dina kollegor och tillsammans så säkerställer ni att vi levererar minst det som kunden förväntar sig. * Det är viktigt att du kan identifiera kundbehovet hos våra kunder, då vi riktar in oss till en mängd olika branscher. Du behöver besitta förmågan att förstå kundens verksamhet, för att kunna ge förslag på den bästa lösningen för respektive kund.   SwePro Media erbjuder: * Att verka i en självständig, resultatinriktad, positiv och entreprenöriell arbetsmiljö. * Möjlighet att bygga och stärka ditt affärsnätverk då du proaktivt kommer bygga relationer och integrera med välkända varumärken. * Personlig utveckling. * Stort eget ansvar med möjligheten att påverka. * Tillfälle att arbeta i en trivsam och spännande bransch som ständigt växer, förändras och utmanar. * Möjlighet att tjäna riktigt bra, genom att kunna påverka din lön.     Din utgångspunkt kommer att vara från din hem. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsgivare
ProSwe Media AB
Ansökan
Ansök senast 18 November (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Distanssäljare (digitalt) deltid/heltid Picky Posters AB

Arbetsgivare / Ort: Picky Posters AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 20 November (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • direktförsäljning konsument

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Vi är en svensk postersleverantör som erbjuder våra kunder ramar och posters tryckta på miljövänligt papper av mycket hög kvalitet.

Vi erbjuder ett helt unikt utbud av fotokonst och illustrationer, som du bara kan hitta hos oss på Picky Posters. Under sommaren 2020 kommer vi att lansera www.pickyposters.dk, som riktar sig till våra kunder i Danmark. Vi planerar även flera expanderingar inom Europa under 2021.

Picky Posters har en vision att arbeta nära våra kunder & därför vi är mycket aktiva i våra sociala kanaler och dialogen med våra kunder.



Om tjänsten

Är du intresserad av försäljning och skulle tycka att det var roligt att arbeta helt digitalt på distans. Vi erbjuder nu en mycket flexibel säljtjänst där du arbetar helt på distans via vårt digitala säljverktyg och själv har möjlighet att påverka dina arbetstider och hur mycket du tjänar, kanske vill du kombinera tjänsten med studier eller ett annat arbete.


Vi ser dock att du som lägst har möjlighet att arbeta 3-4 timmar/dag.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med uppsökande försäljning som t.ex. inom telefonförsäljning eller annan typ av uppsökande försäljning men det är inte ett krav.

Vi har lång erfarenhet av försäljning och vi möts online för kontinuerlig sälj coachning. Du bör ha erfarenhet av olika sociala plattformar som t.ex. Instagram, Facebook eller TikTok då det är där vår målgrupp finns.


Vi söker dig som

- Är intresserad av att lära dig mer om försäljning.

- Tycker det är roligt med inredning, styling och konst så att du kan sätta dig in i våra kunders behov.

- Har lätt för att skapa förtroende genom din goda kommunikativa förmåga och du hanterar svenska språket

obehindrat i tal såväl som skrift.

- Är tävlingsinriktad och kan arbeta självständigt.

- Vill arbeta med ett nytänkande och innovativt säljteam.


Tjänsten är helt provisionsbaserad med rätt till semesterersättning.

För tjänsten behöver du ha tillgång till egen mobil, dator och Internetuppkoppling eftersom möten och försäljning sker digitalt.


För att ansöka:


Bifoga personligtbrev och CV.


Skicka din ansökan till:

[email protected]



Arbetsgivare
Picky Posters AB
Hemsida: www.pickyposters.se
Ansökan
Ansök senast 20 November (26 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljare

Arbetsgivare / Ort: Mediahuset i Göteborg AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 30 November (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Vi söker dig som vill ta klivet in i media försäljning.

Du kommer arbeta dagtid i fin kontorsmiljö vid vårt kontor i Göteborg där du får ett eget rum bredvid våra övriga säljare.

Utbildning och coachning sker löpande på plats så du har ett väldigt gott stöd i gruppen.

Gammal eller ung spelar ingen roll så länge som du kan och vill ringa företagskunder i Sverige.

God svenska i tal och skrift är ett krav.

Vill du prova? Fyll i det enkla formuläret i annonsen så hör vi av oss inom kort!

https://mediahuset.link/jobb


Arbetsgivare
Mediahuset i Göteborg AB
MARIEHOLMSGATAN 10 C
41502 GÖTEBORG
VISA MINDRE

MEDIASÄLJARE SÖKES!

Arbetsgivare / Ort: Industritorget Sweden AB / Halmstad
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 30 November (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Mediasäljare sökes!


Industritorget Sweden AB arbetar med internetbaserad mediaförsäljning och marknadsföring till företag över hela Sverige.

Utbudet av användbara tjänster på Industritorget är utformade för att täcka de behov som finns hos våra kunder. Vi erbjuder marknadens bredaste nätverk där företag skapar nya kontakter och affärsmöjligheter. Företag har möjlighet att marknadsföra och sälja sina tjänster och produkter, skapa kontakt med andra företag via förfrågningssystem, göra efterlysning på produkter och tjänster, marknadsföra sitt företag med erbjudanden, göra kreditupplysningar, publicera nyheter, söka personal och mycket mer.

Vi är ett välkänt företag inom Svensk industri. Sedan 2001 har industritorget.se varit verksamt på Internet, och under dessa år har vi byggt och utvecklat vår affärsidé:

Att vara industrins ledande marknadsplats på internet.

Att erbjuda leverantörer inom industrin en kostnadseffektiv och totaltäckande

marknadsföring.


Arbetsbeskrivning:


Som mediasäljare på industritorget.se har du ansvar för kontakter till företag i hela Sverige och du fungerar som ett rådgivande bollplank för kunden. Du bygger upp din egna kundbas som du själv ansvarar över. Som säljare är du bra på att lyssna till kundens behov och agera professionellt.


Arbetsklimatet präglas av en hög aktivitetsnivå med mycket energi och glädje där alla gemensamt strävar efter uppsatta mål och bonusar.


För att passa in i rollen tror vi att du:


Är viljestark, uthållig och kreativ rörande försäljning och mål.

Har förmågan att skapa förtroende samt och utveckla starka kundrelationer.

Är en lagspelare som bidrar med positiv energi.

Trivs med att hålla en hög aktivitetsnivå och vet att hårt arbete är vägen för att lyckas.


Vi erbjuder:


Goda förtjänstmöjligheter i form av grundlön och provision.

Trevliga och hjälpsamma arbetskamrater.

Roliga säljtävlingar.

Friskvårdsbidrag.

Utbildning i säljteknik, individuell coachning och uppföljning.

Nå dina mål med vårt stöd och påverka din egen framgång.


Skicka snarast in din ansökan för att få jobba med denna spännande tjänst inom marknadsföring!

Arbetsgivare
Industritorget Sweden AB
Söndrumsvägen 29
30237 Halmstad
Hemsida: http://www.industritorget.se
Ansökan
Ansök senast 30 November (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Mediasäljare sökes på flera orter

Arbetsgivare / Ort: Mscompanion
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 5 February (3 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Mediasäljare

Om jobbet

Hej!


Nu söker vi mediasäljare till nylanserad site där utrymme och organisk synlighet säljs mot en intensiv vertikal och bransch.


Siten riktar sig mot både privatpersoner och företag där våra medlemmar får synlighet och plats i olika nivåer på siten med synlighet på olika nivåer - från lokalt till nationellt.


Din bakgrund:

Vi tror att du med fördel har sålt digitala produkter sedan innan (gärna liknande denna) och att du ser värdet i vad vår kanal kan ge framtida kunder.

Du förstår dig på (minst på grundläggande nivå) hur SEO och SEM fungerar och skillnaden mellan dessa samt vilka otroliga synergieffekter de båda får och ger tillsammans.


Du är/du kan:

  • Trygg i dig själv
  • Kan arbeta självständigt
  • Är van att ta och du tar egna beslut i linje med våra guidelines
  • Social
  • Analytisk i syfte att hitta lösningar för kund
  • Problemlösande till din natur
  • God förståelse för företagsekonomi
  • Stort och genuint intresse för tech, startups och business i allmänhet

Arbetsplats:

Ospecifierat. Du utgår hemifrån, hemmakontor eller annan plats du väljer själv.

I nuläget riktar vi in oss mot följande orter:

Borås, Kalmar, Göteborg, Uppsala, Skövde, Umeå, Sundsvall men flera orter adderas i strid ström.

Utbildning:

Eftergymnasial utbildning med inriktning mot företagsekonomi, handel, administration eller likvärdigt.

Körkort

Ja.

Tillgång till bil:

Ja.

Språkkunskaper, språkkrav:

Talar flytande Svenska

Engelska på en professionell nivå. Varför?- Vi har ambitioner

Anställningsform:

Behovsanställning. Vill du jobba mot faktura/eget företag så föredrar vid det och om du har f-skatt och moms registrerat så är det meriterande.

Du får alltså en fast procentsats på det du säljer.


#jobbjustnu

Arbetsgivare
Mscompanion
Ansökan
Ansök senast 5 February (3 månader 11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljare digital marknadsföring

Arbetsgivare / Ort: Mscompanion
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 5 February (3 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Mediasäljare

Färdigheter
Meriterande
  • Sökmotoroptimering/SEM
  • Sökmotormarknadsföring

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Hej,


Jag söker nu en eller flera personer som har erfarenhet av digital marknadsföring och som är trygg i en rådgivande säljroll.


Dina uppgifter kommer t ex vara att söka upp företag (utifrån lista men även efter eget initiativ) för att erbjuda dessa tjänster och produkter inom digital marknadsföring som t ex seo och annonsering på olika plattformar som t ex Google och Facebook.


Om dig:

Jag ser gärna att du har kunskap om bland annat SEO, SEM och annat inom onlinemarknadsföring.

Utöver det så:

  • trygg med att kontakta företag och andra över telefon
  • har förståelse för affärsutveckling
  • kan komma med lösningar till kundens aktuella behov och förutsättningar
  • kan du ta eget ansvar
  • har du f-skatt
  • förstår värdet av ett strategiskt arbete med onlinemarknadsföring


Tjänsten/rollen innebär en ersättning i procentform på allt som du säljer in och du utgår från ditt eget hem. Det är viktigt att dy förstår det och också förstår både möjligheterna och utmaningarna med det upplägget.



Arbetsgivare
Mscompanion
Hemsida: www.magnusstrandberg.se
Ansökan
Ansök senast 5 February (3 månader 11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.