På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

1244 Lediga jobb

Marketing Manager till Beard Monkey & Ellwo // Jönköping

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Alexander och Markus träffades. En idé kläcktes. Två nya varumärken såg dagens ljus. Med passionen att skapa produkter värda att älska, levererar vårt snabbväxande företag skönhetsvarumärken som bygger på känsla, kunskap och innovativa vägar - oavsett om det handlar om produkter för ett långt härligt skägg eller vackra mjuka lockar. Tillsammans med Oddwork, söker vi nu en driven och digital Marketing Manager som vill hänga med på vår resa när vi sprider våra varumärken Beard Monkey och Ellwo Professionals vidare ut i den stora vida världen. Är du redo att bana väg för vår digitala framtid och hitta nya kreativa sätt att förmedla vår kärlek för skägg-, hud-, och hårvård? Då hoppas vi att den lediga stolen på vårt kontor i Jönköping är din! Som Marketing Manager Som marknadsansvarig för både Beard Monkey och Ellwo Professionals, kommer du att ta helhetsgreppet om marknadsföringen och spela en viktig strategisk roll för vår fortsatta tillväxtresa. Du blir helt enkelt kontorets digitala specialist med det primära ansvaret att öka både vår varumärkeskännedom, följarantalet på våra sociala kanaler och försäljningen i våra webbshoppar. Från måndag till fredag kommer du att budgetera, analysera och målgruppsoptimera, med målet att stärka våra varumärken och förbättra vår position på marknaden. Därtill kommer du även att skapa content för våra plattformar, fota och redigera bilder för våra kanaler och spåna efter nya digitala vägar att gå för att implementera nya trender, möjligheter och samarbeten. Vi söker dig med... mycket attityd, stilsäkerhet och lekfullhet. Driv är ditt förnamn och du backar inte för att ta egna beslut eller ta dig an utmaningar. När vi ger dig möjligheten att snabbt utvecklas och påverka vår fortsatta tillväxt, ger du oss nya initiativ, idéer och en brinnande motivation att sätta våra varumärken på kartan. Du har ett intresse för skönhet och är lika prestigelös som strukturerad - två egenskaper som gör dig till den självklara och ödmjuka ledare du är. Om du dessutom är en social och öppen person som tycker om mötet med nya människor, då tror vi att du kan vara som klippt och skuren för oss! Våra önskemål till dig: Ett par års relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring/sociala medier. Du tycker om att sitta och kreera i Adobe Creative och har lärt dig ett och annat kortkommando i InDesign och Photoshop. Du är van att sätta upp strategier och arbeta efter budget. Din engelska flyter på lika bra som din svenska Meriterande om du tidigare erfarit en spännande tillväxtresa. Varför välja oss? Med lång erfarenhet av tillverkning inom kosmetik, brinner vi för att ta fram de mest högklassiga produkterna inom hudvård och skönhet som finns på marknaden - alltid med känsla, passion och ett nytänkande sätt. Att kliva in på vårt kontor, är att öppna dörren till en utvecklande tillväxtresa där du får möjligheten att själv välja vilka vägar du ska ta. På kontoret i Jönköping väntar ett härligt och lättsamt snack, en entreprenöriell anda och kreativa friheter. Vill du sätta våra varumärken på kartan och göra skillnad med dina skills och idéer i vårt snabbväxande företag? Vi håller tummarna! START: Enligt överenskommelse PLATS: Jönköping OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-09-27 Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs! Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och talanger att nå sina mål, jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka (https://www.facebook.com/oddwork/).
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker just nu för vår kunds räkning företagssäljare

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Telefonförsäljning
  • Uppsökande försäljning
  • Datakommunikation

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker just nu för vår kunds räkning företagssäljare

Bolaget arbetar med en stor kollektion av digitala och juridiska mallar för företagsbehov. De arbetar löpande med att hålla dessa uppdaterade och aktuella, i samarbete med specialister inom respektive område. Med bolagets produkter kan företag spara tid och fokusera på sin business istället då mallarna kan användas som underlag eller rakt av.

Bolaget har funnits i ett decennium och är nu ledande i landet inom sitt område. Både företag och organisationen kan använda sig av produkten och känna sig trygga med att de får en väl genomarbetad och gångbar produkt.


Tjänsten

Du kommer att vara mycket betydelsefull i rollen att bearbeta nya kunder och bibehålla god kontakt för att bygga relationer med hög behovsförståelse. Dina kunder består av små företag, upp till 50 anställda, inom olika branscher över hela landet. Det är främst beslutsfattare tex Vd:ar på företagen som du kommer att ha kontakt med. Du startar kunddialoger och etablerar kundkontakter för att driva hela processen som leder till försäljning av årsabonnemang. Relationsskapande är av stor vikt, samt att ha en hög aktivitetsnivå. Även struktur och noggrannhet krävs för att lyckas i uppdraget. Du behöver ha ett öga för affärer och kunna påvisa hur bolagets produkt kan öka lönsamheten och effektivisera för potentiella kunder.


Din erfarenhet

Du ska brinna för sälj och ha mycket god förmåga att skapa förtroende och goda relationer. Tycker om nya kundkontakter och på ett engagerat sätt förmedla produktens värde. Du ska drivas av mål och resultat. Ska ha mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.

Bör ha mist tre års arbetslivserfarenhet och/eller eftergymnasial utbildning på minst två år. Du ska kunna hantera ett högt tempo, vara ansvarstagande och brinna för sälj!

Bolaget erbjuder

On-boardingprogram inom säljprocessen och produkten

Individuell coachning veckovis

Fortlöpande kompetensutveckling och säljutbildning

Kontor på Östermalm


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing manager till TETRA Chemicals

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Om TETRA Chemicals Europe AB TETRA Chemicals Europe AB är ett globalt och marknadsledande företag, som har varit aktivt inom kalciumklorid (CC) i mer än 50 år. Vi började som ett nordiskt bolag och har genom åren vuxit till att bli ett världsledande företag i vår bransch. Under årens lopp har vi kontinuerligt utvecklats inom nya användningsområden och målet har alltid varit att förse våra kunder med rätt produktkvalitet tillsammans med expertis och engagemang. Är du en lyhörd marknadsförare som vill vara med och bidra till företagets framgångar? Uppskattar du en arbetsmiljö som präglas av både eget ansvar och gott samarbete och vill vara med på vår utvecklingsresa? Sök tjänsten hos TETRA Chemicals Europe AB redan idag! Om tjänsten Som vår Marketing manager ansvarar du tillsammans med Försäljningsdirektören för TETRA Chemicals marknadsföringsstrategi och bolagets varumärkespositionering, marknadsföring och kommunikation. Du driver och jobbar med kommunikation i olika kanaler i syfte att marknadsföra våra produkter och erbjudanden. I arbetet ingår planering, utformning, optimering och uppföljning av våra aktiviteter. Du kommer att arbeta nära säljorganisationen och tillsammans sätter ni mål, skapar försäljningsaktiviteter, bokar mässor och PR. I arbetsuppgifterna ingår även: * Framställa marknadsföringsmaterial och arbeta med digital och traditionell marknadsföring * Ansvar för varumärkesbyggande kommunikation ut mot befintliga och nya kunder * Planera och leda mässor och events * Projektledare och beställare mot byråer * Marknadsundersökningar * Omvärldsbevakning, identifiera nyheter och trender inom marknadsföring och den digitala världen Du rapporterar till Försäljningsdirektören. Placeringen är i centrala Helsingborg. Vem är du Det här jobbet passar dig som trivs med att arbeta i ett mindre bolag i en internationell koncern. Du gillar att planera framåt och arbeta strategiskt men har inga problem med att kavla upp ärmarna och hjälpa till i övriga administrativa uppgifter. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet av arbete från en liknande roll. Du har kunskap om grafisk produktion, behärskar Indesign och Photoshop och är van att arbeta med bild, text och form och har en förmåga att få ihop en helhet. Meriterande om du har arbetat med marknadsföring inom B2B tidigare, gärna industriell marknadsföring, även meriterande med god kännedom om större CRM-system och vana av att arbeta med försäljningsorganisation. Det är även önskvärt att du har vana av att planera och utföra olika event. För att lyckas hos oss behöver du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och det är även uppskattat att du kan tala något annat språk utöver svenska och engelska. Du är effektiv, resultatinriktad, smidig och lyhörd för andra och kan på ett självständigt, systematiskt och noggrant sätt utföra de arbetsuppgifter du tar dig an. du har förmåga att tänka konceptuellt och affärsmässigt. Som person är du bra på att planera, organisera och driva processer både på egen hand och tillsammans med andra, både internt och externt med ett prestigelöst och lösningsfokuserat arbetssätt. Du trivs med att driva och ha många uppdrag på gång samtidigt. Du har en förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt och hugger i där det behövs. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar TETRA Chemicals Europe AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angela Ekelöf på 0703-775781, [email protected] Du hittar mig också på Linked-in: https://www.linkedin.com/pub/angela-ekelöf/31/b10/43. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast, sista ansökan är dock 26 september. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Customer Experience Manager!

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Färdigheter
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsanalys
  • Marknadsföring/PR
  • Marknadsföring/Marknadskommunikation

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker just nu Customer Experience Manager för vår kunds räkning.


Företagets marknadsavdelning ansvarar för att driva tillväxt genom marknadsföring, nyförsäljning och produktutveckling. På avdelningen arbetar idag tio personer som tillsammans servar fyra geografiska marknader genom över 20 försäljningskanaler. Arbetskulturen präglas av en hög grad av nytänkande och det är ett tydligt entreprenöriellt arbetsklimat inom organisationen.

Kvalifikationer

Vi söker en driven och analytisk person som även kan tänka kreativt och se helheten både från ett kund- och affärsperspektiv. Du har ett kommersiellt sinne och hittar vägar framåt genom systematiska tester och strategiskt tänkande.


Nedan är dem huvudsakliga egenskaperna vi söker hos rätt kandidat:

-Erfarenhet från kampanjbaserad markandsföring i digitala och postala kanaler (B2C).

-Erfarenhet från att arbeta med Marketing Automation verktyg.

-Strävar alltid efter nya sätt att förenkla för kund genom nya verktyg.

-Erfarenhet av att bygga upp eller aktivt arbeta med lojalitetsskapande aktiveter och livscykel-program (B2C).

-Stort kommersiellt fokus och hög analytisk förmåga.

-Samarbetsvillig och relationskapande och initiativrik.

-Minimum 5 års relevant arbetslivserfarenhet och innehar en universitetsexamen.

-Erfarenhet från bank och finans är meriterande men inte ett krav.


Vi är villiga att investera i våra medarbetare och vågar testa nya initiativ, så för den som är driven och vill utveckla detta arbete kan detta bli ett drömjobb baserat utifrån din specifika kompetens, ambition och önskemål.


Arbetsbeskrivning

Vi söker en Customer Experience Manager med ett utpräglat kundorienterat och kommersiellt sinne som kan förnya sättet vi kommunicerar med befintliga kunder för att maximera kundnytta och merförsäljning. Rollen är omfattande då du kommer leda arbetet att ta fram, implementera och löpande optimera vår strategi i samtliga geografiska marknader och kanaler. Du kommer arbeta med kundsegmentering, marketing automation och kampanjbaserad marknadsföring för att löpande anpassa erbjudandet av tilläggsprodukter efter kundens preferenser genom systematiska tester och uppföljning av statistiskt underlag. Du kommer även ansvara för att bygga upp lojalitetsprogram för att addera mervärde till våra kunder utöver lånet. En del i det här arbetet omfattas av att identifiera och kontakta lämpliga samarbetspartners för att ska kunna erbjuda andra produkter som är attraktiva för våra kunder.


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Market Development Manager

Arbetsgivare / Ort: Eu-Supply Holding AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Är du vår nästa Market Development Manager? Vi på Mercell Commerce letar nu efter vår nästa stjärna som leder och genomför initiativ som har direkt koppling till ökade intäkter. Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Linköping eller Halmstad. Eftersom många möten idag sker digitalt så är inte var du bor så relevant - det viktiga för oss är att hitta rätt kandidat! Vem är du? Som person har du förmågan att identifiera affärsmöjligheter och omvandla dem i konkret handling och leverabler. Du har ett eget driv och är en duktig projektledare. Vidare har du en god analytisk förmåga, kan värdera idéers potential och prioritera. Du är kommunikativ och gillar att samarbeta med andra människor. Om tjänsten Som Market Development Manager driver du initiativ som ökar abonnemangsintäkterna för våra respektive erbjudanden, riktade till både offentliga upphandlare och även leverantörer till offentlig sektor. Dina kontaktytor är främst koncernens Go-to-Market Manager samt Country Manager, sälj- och marknadschefer, säljare och marknadsavdelningen inom Sverige. Vidare innebär rollen att: - Projektleda lansering av nya tjänster och funktioner baserat på go-to-market-strategier beslutade på koncern-nivå. - Implementera verktyg och best practice framtagna av koncernens affärsutvecklingsenhet. - Initiera och driva egna intäktsdrivande projekt inom affärsområdet med direkt koppling till vår nyförsäljning, merförsäljning och att minska churn. - Utveckla och förvalta utbildningserbjudandet, exempelvis priser och paketering samt hantera leverantörer etc. - Genomföra kund-, målgrupps- och konkurrentanalyser. - Bidra med content i vår kommunikation och skapa säljmaterial. - Planera och genomföra kundevents (t.ex. webbinarier eller fysiska träffar). - Övervaka marknadstrender och regulatoriska förändringar som påverkar marknaden. Du rapporterar till Country Manager i Sverige. Din bakgrund För att lyckas i rollen har du relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivet. Du har erfarenhet från marknadsföring, försäljning och projektledning. Vidare får du gärna ha erfarenhet från digital kommunikation och digitala kundresor. Du har förståelse för hur abonnemangsaffären fungerar och det är meriterande om du är bekant med SaaS-affärsmodellen. Det är en fördel om du har kunskap om den offentliga marknaden och känner målgrupperna upphandlare och leverantörer, samt är bekant med de regelverk som marknaden omfattas av. Här är vi annars själva starka och lär dig, om du ännu inte har kunskapen själv. Slutligen behärskar du svenska samt engelska i både tal och skrift. Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstider: Flexibla arbetstider Sista ansökningsdag Sista ansökningsdag är 27 september. Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varför Mercell? Mercell erbjuder stora möjligheter för utveckling inom organisationen! Vi tittar på vad du levererar, inte hur du arbetar eller hur många timmar du spenderar på varje uppgift. Mercells värdeord - Growth, Curiosity, Courage and Trust - fungerar som en grund för de beslut vi fattar, hur vi driver vår verksamhet och hur vi interagerar med våra kollegor, kunder och andra. Men defungerar också som grund för de möjligheter som Mercell ger sina anställda att utvecklas och trivas inom sitt arbetsområde. Mercell befinner sig i en mycket spännande period och du kommer att spela en viktig roll för att möjliggöra vår framtida utveckling. Om du är intresserad av att bygga en karriär hos ett snabbt växande och välfinansierat mjukvaruföretag med ambitiösa planer, kan du vara den person vi letar efter! Growth | Curiosity | Courage | Trust Vi hoppas få en möjlighet att lära känna dig och ser fram emot att få din ansökan! Har du frågor om tjänsten? Kontakta: Sofia Andersson (Country Manager) [email protected] (mailto:[email protected])
Arbetsgivare
Eu-Supply Holding AB
Hemsida: http://www.mercell.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.