På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Informationsstrateg
Spela filmen

Informationsstrateg

Informationsstrateg har samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. Informationsstrategen har en strategisk roll med ansvar för samordning av den samlade informationshanteringen och IT-verksamheten - på ett företag, inom en organisation eller på ett lärosäte, som t ex kan vara en gymnasieskola, högskola eller universitet, med fokus på intern verksamhetsutveckling.

Arbetsuppgifter som informationsstrateger vanligtvis har är att ansvara för övergripande informationshantering där bland annat informationssäkerhet och informationsklassning ingår. I tjänsten kan även ingå att samordna, planera och följa upp organisationens samlade IT-verksamhet på en övergripande nivå.

Informationsstrategernas uppgifter är allt som oftast att leda, utveckla och samordna strategisk informationshantering som inkluderar införande och förvaltning av ett strukturerat arbetssätt för informationssäkerhet utifrån gällande föreskrifter, att samordna processer kring prioriterade utvecklingsinsatser på kort och lång sikt, ansvara för att relevanta övergripande metoder och företagsmodeller finns och att dessa är uppdaterade och används, vara ett stöd i implementering av beslutade modeller för förvaltning, projektstyrning, samordna uppföljning och ledningsrapportering, omvärldsbevakning för att kunna förbereda proaktiva insatser inom ovanstående områden.

Det finns också informationsstrateger som jobbar mer externt och med inriktning mot marknadsföring mer än IT-inriktning.

Utbildning

Utbildning som krävs för att kunna få jobb som informationsstrateg är slutförd högskoleutbildning inom IT eller ekonomi. Det är meriterande att ha utbildning i projektledning och informationssäkerhet.

Gymnasial utbildning finns på flera av gymnasieskolans program.

Framtidsutsikter

Det finns ett överskott av arbetssökande inom informatörsyrket. Konkurrensen har hårdnat på arbetsmarknaden som helhet och väntas bestå under det kommande året. Även på 5-10 års sikt förväntas antalet som söker arbete som informatör överstiga arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Det är med andra ord ganska stor konkurrens om jobben för informatörer.

Personliga egenskaper

Det ställs höga krav på samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga då informationsstrateger har många kontakter inom och utom den egna organisationen/företaget. Som person behöver man vara kreativ, analytisk, snabb, engagerad, förändringsbenägen och stresstålig. 

Länktips

Visa mer
Visa mindre

241 Lediga jobb

Swedish Account Strategist

Arbetsgivare / Ort: Nunes Sörenson, Gustavo
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet

As an Account Strategist, it is your job to identify and apply the relevant advertising solutions through an active collaboration with partners within media and marketing agencies. You will work with a wide range of advertisers and aim to provide the best and most optimal advertising solution to all customers.

You will be part of a goal-driven environment where you must be focused on individual goals, but also be able to be part of a team that creates unique customer experiences.

The position is open until we have found the perfect candidate.

Barcelona is home to many great artists and painters - you will quickly find around the city that there is plenty of art to experience. The most famous cultural masterpiece in the city is the work of Gaudi, the great cathedral 'Sagrada Familia'. If you are not into art and culture, you can spend the day on one of Barcelona's sandy beaches just a short walk from the city center. While at the beach you can try some of the best seafood that the Mediterranean has to offer. The city has a reputation for being the most cosmopolitan, modern and avant-garde city in Spain. Although it is a very modern city, you will still find the old quarters as the 'Gothic Quarter' where the city's oldest building can be found as well as countless bars and shops.

The company is a worldwide leader in outsourcing and marketing and has some of the world's largest brands as customers. The company has a total of 217,000 employees in 74 countries.

They offer good development opportunities and there are associated coaches/coaches that you can save with it for your personal and professional development. You will be part of a work environment with good colleagues, social events and with an office located with sea views, there is nothing missing.

The company pays for your flight to Barcelona and has an apartment available the first month you will be staying in (free of charge) They also offer free fitness membership.

It is a full-time position of 39 hours per week (From Monday to Friday). For the first three weeks of your employment, the company will make sure that you are well trained in your work tasks so that you are ready to work on your own.

Your tasks:

  • Implement creative ways to improve our agency relationships, tailor and make suggestions to improve product promotion and sales
  • Provide strategic advice and help agencies get the best return on investment in their clients' advertising investments - here work closely with them in an advisory role
  • Give the media agencies you work with, an excellent customer experience every time
  • Communicate with agencies by phone and email

We are looking for you who are:

  • Fluent in Swedish in writing and speaking
  • Can master English effortlessly
  • Bachelor's degree in sales/marketing (or similar practical experience in the field)
  • +1 years of experience with advertising or PPC campaigns
  • Passionate about marketing, technology and online advertising
  • Have a desire to learn and develop

Are you ready to develop and live in one of Europe's most beautiful cities?

Arbetsgivare
Nunes Sörenson, Gustavo
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Community Manager

Arbetsgivare / Ort: Ubi Index AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadskommunikatör

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Global Innovation Studios (Part of UBI-Global) is looking for a Community Manager to join our team. Candidates must be self-driven, tech-savvy professionals with experience in community growth and retention. Ultimately, your goal of providing great customer satisfaction will attract new members and lead to the growth of the community while enhancing the experience of our network.

Duties include:

  • Working closely with the Customer Success Manager for Global Innovation Studios, encourage and develop the use of the GIS hub by community members
  • Coordinate with the Communications Manager on community events and initiatives
  • Maintain a service-forward mindset while keeping company sales goals at the forefront
  • Respond to members in a timely manner
  • Monitor, track, and report on feedback and activity


Requirements:

  • Experience as a community manager or similar role
  • Excellent communication and interpersonal skills
  • Hands-on experience with social media
  • Attention to detail, critical thinking, and problem-solving abilities


About Global Innovation Studios

Global Innovation Studios is an exciting new tech company providing innovative solutions within the field of startup scouting and business incubation development. Powered by UBI Global - an innovation intelligence company and community of over 1,200 incubators and accelerators - Global Innovation Studios was designed to discover and grow the next generation of startups. The Global Innovation Studios brand is set to be released this fall with the launch of its first studio; a CRM solution for business incubators and accelerators around the world.

We're looking forward to receiving your application shortly!

Arbetsgivare
Ubi Index AB
Fleminggatan 7
11226 STOCKHOLM
Hemsida: https://ubi-global.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Graphic design & Social media Coordinator

Arbetsgivare / Ort: WAP Aspholmen AB / Örebro
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Färdigheter
Meriterande
  • Layout-Adobe InDesign
  • 2D-grafik-Adobe Photoshop
  • 2D-grafik-Adobe Illustrator
  • Film/redigering-Adobe Premiere

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

We Are Padel grundades i Örebro 2017, då under namnet ”Örebro Padelcenter”. Sedan dess har vi bytt namn till We Are Padel och blivit en del av LeDap, den ledande padelgruppen i Europa. Våra premiumanläggningar finns på över 70 orter runt om i Sverige. Vår resa är inte slut än, vi letar ständigt efter nya möjligheter att expandera, både organiskt och genom förvärv. Målet är att bli Sveriges ledande padelaktör!

Anser du dig vara en person med kreativ ådra som brinner för grafisk formgivning och sociala medier? Nu söker vi dig som tillsammans med våra anläggningar vill marknadsföra We Are Padels varumärke för att fortsatt ligga i framkant över hela Sverige.

Som Graphic design & Social media Coordinator har du tre tydliga ansvarsområden:

Grafisk design. Formgivning i både tryckt och digital form så som grafiskt material till sociala medier, hemsida, tryck och presentationer. Du kommer att ansvara för att förvalta och utveckla vår grafiska profil, i både tryckt och digital media.

Sociala medier: Skapa material för sociala medier i form av text och bild. Ansvara för WAP Sveriges sociala medier-konton och planera, posta inlägg, samt bevaka och vid behov respondera på dialoger.

Hemsida: Övergripande ansvar för vår hemsida med fokus på att hålla den uppdaterad med aktuellt innehåll i både text och bild.

Utöver detta finns det möjlighet att växa i sin roll och vara med och bidra inom andra delar av marknadsteamet.

Bakgrund:

Till denna roll söker vi dig som har utbildning inom grafisk design eller motsvarande yrkeserfarenhet av grafiskt arbete från kommunikations- eller reklambyrå. Du är kreativ och duktig på formgivning men ser också vikten av mallar, struktur och enhetlighet.

InDesign, Photoshop, Illustrator och gärna även Premiere, är självklara verktyg för dig. Du behärskar även Officepaketet, främst Powerpoint. Vidare ha du ett starkt intresse för sociala medier och med goda kunskaper inom området, du vet hur man får fler att följa, dela och klicka.

Det är meriterande om du har kunskaper inom arbete med webbsidor, SEO-optimering, annonsering i sociala medier och filmredigering.

B-körkort är ett krav och då tjänsten kan innefatta resor vid event i våra anläggningar.

Personliga egenskaper:

Du är en självgående lagspelare som tycker om att ha många kontaktytor både internt och externt och är van att hantera kontakter med tryckerier och andra leverantörer. Att vara serviceminded, snabb och samtidigt noggrann är en självklarhet för dig. Du är van att hantera många projekt och uppgifter samtidigt.

Urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 16:e januari 2022. Ansökan skickas till: [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Placeringsort: Örebro

Omfattning: Tillsvidareanställning, med start snarast.

Vid frågor är du välkommen att kontakta:

Marknadschef, Fanny Schulstad, tel. 076-4928572 eller HR-chef, Sara Lihagen, tel. 076-0006303

Arbetsgivare
WAP Aspholmen AB
Nastagatan 11
70227 Örebro
Hemsida: https://www.wearepadel.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Informationsförvaltare till Regionfastigheter i Helsingborg

Arbetsgivare / Ort: REGION SKÅNE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsspecialist

Om jobbet
Gör skillnad. Varje dag. Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg. ARBETSUPPGIFTER Inom enheten fastighetsdokumentation arbetar vi med förvaltning av fastigheternas tekniska information och dokumentation. Som informationsförvaltare är ditt ansvar att administrera, distribuera och ständigt förbättra arkivet av teknisk fastighetsinformation. Informationsförvaltning är en mycket central funktion inom förvaltningsorganisationen och utgör ett stöd för flera olika operativa och ekonomiska funktioner kopplat till den dagliga verksamheten. Ditt huvudansvar är att förvalta fastighetens tekniska information, ritningar och CAD/BIM-modeller, med syfte att upprätthålla en god kvalité på informationen i förvaltningssystemen. Detta uppnår du genom ett nära samarbete med drift- och projektorganisation där din uppgift är att följa upp ställda krav, administrera inkomna handlingar, utföra ändringsarbete samt prioritera och investera i förbättringsarbeten. I ditt dagliga arbete har du ansvar för stora arkiv av fastighetsinformation där dina administrativa färdigheter och dina kunskaper om att hantera IT-systemkopplingar är avgörande. Detta varvas med arbete i CAD programvaror som AutoCAD Architecture där du genomför ändringsarbeten. Sammantaget utgör du en expert inom ditt ansvarsområde och stöttar dagligen kollegor inom olika verksamhetsområden i frågor som berör IT-system och arkivet av fastighetsinformationen med ritningar och CAD/BIM-modeller. Vi är totalt 12 personer i enheten fastighetsdokumentation med roller inom informationsförvaltning och informationssamordning. Du arbetar i nära samarbete med enhetens övriga informationsförvaltare. Tillsammans med dem har du i uppgift att bedriva ett ständigt förbättringsarbete och utveckla båda arbetssätt och användningen av IT-system. Arbetsplats är Lund, Malmö eller Helsingborg, med möjlighet till arbete hemifrån. Resor inom Skåne kan förekomma. Observera att denna annons finns publicerad under flera olika orter som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot teknik eller fastighet, alternativt annan jämförbar utbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Du har i din utbildning, eller genom arbete, erfarenhet av ritningstekniska handlingar för bygg- och fastighet. Du har därtill erfarenhet av CAD-programvaran AutoCAD. Meriterande är om du har erfarenhet av att använda filbaserade databassystem där du arbetat med filhantering och uppsättningar av metadata. Din datorvana är på absolut expertnivå och du tycker det är roligt att lära dig nya IT-system, i synnerhet CAD- och BIM-programvaror. Du har inga svårigheter att både lära och lära ut kunskap inom ditt ansvarsområde. Som person tror vi att du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du är självgående, organiserar dina åtaganden och kan prioritera bland aktiviteter samt hittar gärna nya angreppssätt. Du har god kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift och talar välformulerat. Din servicenivå är hög och du anser att samarbete med andra kollegor är det som ger bäst möjlighet till framgång. Vi ser det som värdefullt att du, liksom oss, är en god ambassadör för våra värderingar: Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt. Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansöka redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 350 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
REGION SKÅNE
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Social Media Manager

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Scania´s purpose is to drive the shift towards a sustainable transport system, creating a world of mobility that is better for business, society and the environment. To this end, our corporation is undergoing a radical transformation, from being a global traditional heavy vehicle manufacturer to becoming a leading provider of complete sustainable transport solutions. Communication and digital technologies are one key element, among several, for a successful realization of the ongoing transformation. Scania’s Communications Department operates globally towards several key stakeholders. We are now recruiting a talented and passionate Social Media Manager to enhance and evolve our presence in digital channels even further. The role The Social Media Manager will be working closely with Scania’s presence in social media globally and will belong to a team currently consisting of ten people with both strategic and operational tasks within marketing communication, editorial communication, social media and online strategy. The role includes both strategic and operational responsibility and requires knowledge in the mechanics of social buying and audience targeting, as well as an analytical sense and an understanding for the correlation between different content pieces, different channels and different target groups. The Social Media Manager will also be working with coordinating activities and support towards Scania's network of social media editors around the world. All in all, we want to make sure Scania’s presence in social media strengthens both our business and brand awareness. Core responsibilities include: • Setting paid media spread strategies for product launch campaigns, lead generation and awareness assignments • Hands-on setting up and optimizing advertising campaigns on Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter and Google  • Working towards improved social media presence globally  • Turning social media analytics data into recommendations for optimizing paid media campaigning, content production and overall social media activities.  • Coordinating /supporting and educating the network of online editors globally in social media and paid activities • Working with external agencies and partners for social media strategies, paid campaigns and content production Your profile You have extensive work experience from: • Working with social media on a strategic and operational level preferably from larger corporations, B2B or B2C • Setting paid social media strategies as well as digital marketing and advertising on an operational level • Interpreting communication assignments and how to convert them into social media communication for different target groups in different channels  • Working with external suppliers • Experience in complex organizational structures and simultaneously coordinating different projects • Excellent communication skills in spoken and written English / Swedish Education • You have an academic degree or similar, in media or marketing communication.  As a person, we are looking for You are a highly valued team player and an excellent communicator. You are structured, proactive and have experience from multi-project assignments. You are a self-motivated and creative person with a problem-solving drive, interpersonal skills and the ability to adapt quickly to shifting priorities. Most work is carried out cross-functionally and being skilled at creating a positive atmosphere, building relationships and engaging people is something we value highly and believe to have a direct impact on the final outcome. We offer You will be part of a team of highly experienced and creative marketing communicators, digital marketing specialists and editorial communicators. In addition to personal and professional development opportunities, we offer a combination of onsite- and remote work and dynamic and inclusive work culture. If you live in Stockholm, we offer direct bus service between Stockholm and Södertälje, Scania Job Express. Above all, we offer you a unique opportunity to contribute positively to Scania’s digital transformation and thereby to a more sustainable future! Further information If you have any questions or simply want to have a dialogue, don’t hesitate to contact Karin Wassén ([email protected]).   Application Your application should include a personal letter and CV as well as copies of any relevant certificates. We look forward to receiving your application!   #LI-Hybrid    
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.