På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Naturinformatör

Naturinformatör

Har du intresse för och kunskap om natur och friluftsliv samt erfarenhet av att samordna aktiviteter? I så fall kan jobbet som naturinformatör vara rätt jobb för dig!

Vanligtvis ingår det att planera och genomföra kommunikationsinsatser kopplade till länets skyddade natur. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för innehållet i länsstyrelsens olika digitala kanaler som hemsida, intranät och sociala medier, göra grafisk formgivning för annonser, planscher, utställningar och skyltar, anordna evenemang i naturreservat och nationalparker samt skriva ner och skicka ut pressmeddelanden.

Naturinformatörer samarbetar med länsstyrelsens biologer och med andra interna och externa aktörer.

Utbildning

Gymnasiekompetens brukar ställas som "minimikravet". Eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom kommunikationsområdet är meriterande.

Goda kunskaper i Office-paketet samt Adobe InDesign krävs. Vidare krävs det erfarenhet av att arbeta med webb.

Allmänt gäller det att ha goda kunskaper och tidigare erfarenhet inom kommunikation och media.

Ofta krävs det att man innehar körkort och då i första hand B, för personbil.

Personliga egenskaper

En kreativ, flexibel och självgående person, som har en god språklig förmåga och samarbetsförmåga och som är van att arbeta med webben, har "blick för bild och text" och kan ta fram korta kärnfulla texter för sociala medier, pressmeddelanden och webb samt har förmåga att anpassa budskapet till mottagaren.

Det är inte ovanligt att få anställning endast på deltid och under en begränsad tidsperiod.

Arbetsplats

Naturinformatörer anställs vanligtvis på naturvårdsenheten inom länsstyrelsen, där de arbetar med uppgifter i anslutning till naturreservatsbildning, skötsel av skyddade områden och med allmän naturvård.
 

Övrigt

Länsstyrelsens huvudsakliga uppgift är att se till att riksdagens och regeringens beslut genomförs. Länsstyrelsen är en myndighet som samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

132 Lediga jobb

Bostadspolitisk opinionsbildare med placering i Helsingborg

Arbetsgivare / Ort: Hyresgästfören
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vår övergripande verksamhetsidé är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd organisation med över en halv miljon medlemmar. Förhandlings- och kommunikationsenheten i region norra Skåne, som täcker ett geografiskt område från Falkenberg ner till Eslöv, Höör och Hörby, förhandlar bland annat hyran för ca 110 000 hushåll. Vi arbetar med extern och intern kommunikation, bostadspolitik och opinionsbildning.  Du kommer att ingå i ett sammansvetsat och positivt team bestående av 13 medarbetare, 2 assistenter och 1 enhetschef. Du kommer att arbeta i en stark och dynamisk organisation som har en viktig funktion i det svenska samhället. Vårt kontor ligger i ljusa och trevliga lokaler på Knutpunkten i Helsingborg, i centrum av staden och i direkt anslutning till tåg- och bussförbindelser. Nu förstärker vi den opinionsbildande delen av vår verksamhet och söker därför en bostadspolitisk opinionsbildare till Hyresgästföreningen region norra Skåne. Om uppdraget Som bostadspolitisk opinionsbildare kommer du att fungera som navet i vårt regionala bostadspolitiska arbete. Du ingår i flera bostadspolitiska arbetsgrupper på nationell och regional nivå samt leder en del av de regionala. Tillsammans med våra förtroendevalda både leder du och tar initiativ till olika aktiviteter. Du stöttar och fångar det engagemang som redan finns för de bostadspolitiska frågorna. Du kommer även att fungera som vår regions bostadspolitiskt sakkunniga. Det är du som håller koll på viktiga händelser i omvärlden och har fingret på den regionala bostadspolitiska debatten så att Hyresgästföreningen och våra frågor får en klar och synlig plats på kartan. Du projektleder bostadspolitiska events, rapportsläpp, och seminarier. Vi erbjuder dig • bra arbetsredskap och system att jobba med • ett glatt och sammansvetsat gäng av kollegor • ett dynamiskt och roligt jobb • spännande utmaningar och utvecklande möten med människor • möjligheten att själv till stor del forma ditt dagliga arbete • en arbetsplats med god arbetsmiljö där vi arbetar strukturerat och aktivt för att våra medarbetare ska ha en god arbetsmiljö och trivas Kvalifikationer: Det är viktigt att du delar Hyresgästföreningens värderingar. Som Bostadspolitisk opinionsbildare måste du vara utåtriktad, ha ett stort intresse av samhällsfrågor, var nyfiken och förtroendeingivande, modig och positiv. Vi letar efter dig som har ett systematiskt arbetssätt samt är trygg i dig själv och som kan fokusera och kliva fram även i pressade situationer. Du ska kunna arbeta självständigt samtidigt som du gillar att arbeta i teamet. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och du tycker om att hålla i möten, stora som små. Du är serviceinriktad och kommunikativ i både tal och skrift. Tjänsten kräver en bred kompetens och därför kommer vi att rekrytera en medarbetare som har olika teoretiska och praktiska kunskaper. Vi söker dig som har: • Samhällsinriktad högskoleutbildning • Ett stort samhällsintresse och engagemang för Hyresgästföreningens frågor • Erfarenhet av lobby-/pr-/påverkansarbete och/eller partipolitiskt arbete • Det är meriterande att ha arbetat i eller med en idéburen folkrörelse • Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift • Goda kunskaper i Officepaketet I tjänsten ingår en del resor eftersom ditt arbetsområde spänner över norra Skåne och södra Halland. Körkort och tillgång till bil är därför ett krav. Hyresgästföreningen erbjuder Är du den vi letar efter kan vi erbjuda ett intressant arbete med varierande arbetsuppgifter och en möjlighet att vara med och påverka i de stora frågorna. Hos oss får du bra anställningsvillkor och förmåner. Tjänsten är en heltidsanställning, där visst kvällsarbete kan ingå och arbetstiden är oreglerad. Tillträdet sker snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och rekryteringen är löpande, vilket innebär att om är du intresserad ska du söka direkt, dock senast den 17 oktober 2021. Sök tjänsten här: https://www.hyresgastforeningen.se/var-verksamhet/lediga-jobb/ Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Evalena Agertoft 010-459 17 06, e-postadress: [email protected] Personalchef Annika Örtberg 010-459 23 66, e-postadress: [email protected] Facklig representant för SACO: Tamim Alameddine 010- 459 23 11 [email protected] , för Handels; Mats Panther 070-630 73 78 [email protected]
Arbetsgivare
Hyresgästfören
Hemsida: www.hyresgastforeningen.se
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till nationellt kvalitetsregister för beroendevården

Arbetsgivare / Ort: REGION STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Beroendecentrum Stockholm är Sveriges största beroendeklinik. Vi erbjuder stöd och hjälp till personer som har problem med alkohol, narkotika, läkemedel eller spel. Vår verksamhet innefattar akut- och heldygnsvård, lokal öppenvård och högspecialiserad vård. Vi är också en universitetsklinik som bedriver forskning och utbildning. Var med och utveckla kommunikationen för Bättre Beroendevård, ett nationellt kvalitetsregister för beroendevården. Här tar du plats som ett strategiskt kommunikationsstöd samtidigt som du jobbar praktiskt med kommunikationsinsatser för både kvalitetsregistret Bättre beroendevård men också för verksamheten centralt, för Beroendecentrum Stockholm. Du kommer i huvudsak att arbeta för registret Bättre Beroendevård men också ingå i verksamhetsstödet på Beroendecentrum Stockholm som har till uppdrag att stödja verksamheter inom vård, utveckling och forskning. Arbetsuppgifter Som kommunikatör hos oss initierar, planerar och genomför du kommunikationsinsatser i samverkan med registerhållare, forskare, klinikchefer och andra personer som arbetar nära verksamheten. Rollen är av både strategisk och operativ karaktär där det är viktigt att vara lyhörd för behoven i verksamheten. Du kommer arbeta praktiskt med såväl text och form som evenemang och webbproduktion. För registret ingår att bygga upp kommunikation och kontakter med anslutna beroendeenheter samt samordning och viss administration. I arbetet ingår: - Kommunikationsarbete kopplat till verksamheten - Planera och genomföra riktade kampanjer och kommunikationsinsatser - Kvalitetsregistrets kommunikation, webbplats, nyhetsbrev, årsrapport, verksamhetsberättelse, informationsmaterial, formulär, med mera - Produktion av texter, rapporter, material, bilder, filmer, layout, och enklare formgivning - Rådgivning och stöd kring kommunikation - Anordna möten, konferenser och evenemang - Administration, samordning, och utvärdering Anställningsform Tjänsten är ett vikariat på 1 år. Tillträde omgående. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen med inriktning kommunikation. Du är professionell med en bred kompetens inom text och form samt kan arbeta både med print media och digitala kanaler. Du behärskar centrala program för kommunikation såsom Office, Adobe-paketet, LaTeX och likande.  Du kan genomföra administration på ett strukturerat sätt. Vi ser gärna sökande som vill växa och utveckla en bred all-round erfarenhet inom kommunikation. För tjänsten behövs mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Arbetsprov kan bli aktuellt. Personliga egenskaper Arbetet sker i nära samarbete med chefer och kollegor och vi ser därför att du har god samarbetsförmåga, du är lyhörd, har tålamod, och tillmötesgående i ditt bemötande och känner att du vill utvecklas i rollen som kommunikationsexpert. Du har lätt att knyta nya kontakter och bygga nätverk. Du har förmåga att se helheten och kan se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare har du inga problem med att ta egna initiativ, du arbetar gärna strategiskt och har en förmåga att hitta nya vägar och arbetssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker fortlöpande så vi välkomnar din ansökan redan idag! Beroendecentrum Stockholm tillämpar alkohol- och drogtest inför nyanställning. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/   Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. http://www.sll.se/
Arbetsgivare
REGION STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Laholmsbuktens VA AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Laholmsbuktens VA AB har ett av de bästa uppdragen som finns. Vi arbetar för en hållbar framtid med rent dricksvatten, friska vattendrag och hav, för nuvarande och kommande generationer. Vi är en del av landets viktigaste livsmedelsproducenter och miljövårdsföretag. Med utgångspunkt i Agenda 2030 försörjer vi Halmstads och Laholms kommuner med dricksvatten och ser till att det vatten vi släpper ut är fritt från gifter och föroreningar. Vill du vara en del av en organisation som erbjuder arbetsglädje, delaktighet och utmanande arbetsuppgifter, där du får vara med och påverka utvecklingen av miljön och samhället i våra två växande kommuner? ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad och kreativ kommunikatör som gärna jobbar med operativ kommunikation och som gillar att utveckla. Som kommunikatör hos Laholmsbuktens VA arbetar du med en stor bredd av kommunikativa aktiviteter i olika projekt och i olika kanaler. Du har stort fokus på att vara skribent i digitala och sociala kanaler och har stor delaktighet i att utveckla kommunikationskoncept. Du arbetar även med enklare videoproduktion samt grafisk produktion. Du är delaktigt i kommunikationsplanering och stöttar kollegor med kommunikativa insatser. KVALIFIKATIONER Du som blir vår nya kollega har några års erfarenhet av kommunikationsarbete och tycker det är roligt att arbeta med operativa uppdrag men vill även vara delaktig i det strategiska arbetet. Du är en van skribent och har erfarenhet av att skriva i olika kanaler och kan anpassa budskap till olika målgrupper, ibland med kort varsel. Du har vana att arbeta med enklare videoproduktion och trycksaksproduktion samt har god kunskap om både analoga och digitala medier. Du är självständig och kreativ och tar egna initiativ när utmaningar uppstår. Du är lätt att samarbeta med och duktig på att skapa goda relationer. Du arbetar lika gärna självständigt som i grupp. Vi ser att du behöver ha utbildning inom kommunikation eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig och relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av kommunikationsarbete och god kunskap om digitala medier. Du pratar flytande svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder ikraft. B-körkort är ett krav. Laholmsbuktens VA tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Laholmsbuktens VA AB
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektkommunikatör till Destination Halmstad med fokus golfevenemang

Arbetsgivare / Ort: Halmstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Destination Halmstad AB är ett helägt kommunalt bolag med Halmstads Rådhus AB som moderbolag. Bolaget har som uppgift att aktivt verka för utvecklingen av Halmstad som besöks-, mötes-, och evenemangsstad. Destination Halmstad AB verkar inom tre affärsområden: Turistservice, Halmstads Teater och Evenemang & Möten. Som projektkommunikatör får du den unika möjligheten att arbeta med kringaktiviteter till landets största golfevenemang, Scandinavian Mixed, under sommaren 2022. Du kommer att vara projektanställd på avdelningen för evenemang och möten och tillsammans med engagerade kollegor bidrar ni tillsammans för att lyfta golfen som besöksanledning och att stärka varumärket Golfhuvudstaden Halmstad. Läs gärna mer om evenemanget via hemsidan: https://www.scandinavianmixed.se/ och om Golfhuvudstaden Halmstad på: https://www.destinationhalmstad.se/uppleva/golfhuvudstaden ARBETSUPPGIFTER Brinner du för golf och är en skicklig kommunikatör? Då har du chansen att få arbeta med golf i toppklass! I denna once-in-a-life-time upplevelse kommer du att bidra till ett roligt och spännande projekt med både världsstjärnor och några bland Sveriges främsta golfspelare. I ett så stort projekt som Scandinavian Mixed, med många inblandade instanser och kontaktytor, blir kommunikationen och koordineringen av det vi vill förmedla en viktig del av framgången. Oftast ska vi och övriga arrangörer förmedla samma saker, men ibland behövs en lokal touch på det hela. Invånarna i Halmstad är våra viktigaste ambassadörer och vi vill genom evenemanget skapa nytta för dem. Vi ska kommunicera med många olika målgrupper, internt i kommunen och i staden och dess näringsliv, till invånarna, till besökarna från när och fjärran och till alla de som är inblandade. Vi vill visa vårt goda värdskap och vi vill att Halmstad ska lysa lite extra klart på golfhimlen. Med Scandinavian Mixed som ledstjärna vill vi också levla upp Halmstad som besöksort med golfen som reseanledning. I din roll ska du tillsammans med övriga ta fram en kommunikationsplan för projektet. Så, för att lyckas med detta behöver vi förstärka vårt team med dig som är en fena på att kommunicera. Du som självständigt ser när det finns ett behov eller en möjlighet att lyfta händelser under planering fram till evenemanget och under själva genomförandet. Du ska också tycka det är roligt att koordinera och hålla ihop möten och träffar. Vi söker dig som kan hänga med under arbetet och snappa upp vad som händer för att sedan förmedla det till dem det berör. Du känner dig bekväm med att skapa presentationer för oss andra som kan användas i olika sammanhang och för olika målgrupper. Du bör ha koll på golf som sport samt vara van vid att arbeta med internationella arrangörer och deras krav på vad värdstaden ska leverera. Som du säkert förstått krävs det att du gillar att arbeta i team men också självständigt och att du kommer med egna förslag på lösningar och kan se och hålla ihop helheten. Det blir stundtals mycket jobb och många olika trådar att hålla ihop. Hos oss löser vi det med att ha roligt och alltid hjälpa varandra. Andra uppgifter som tillhör vår avdelning kan också bli aktuella. KVALIFIKATIONER För att lyckas i tjänsten behöver du uppfylla följande kvalifikationer: • Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, gärna med strategisk inriktning, som arbetsgivaren bedömer som lämplig. • Du har dokumenterad erfarenhet av att kunna ta till dig och omformulera text, både på engelska och svenska samt översätta åt båda hållen. • Du bör kunna göra enkla ändringar i grafiska program som exempelvis InDesign och Photoshop, och även kunna utföra viss kommunikation i digitala kanaler. • Du är kreativ och idérik, kan skapa goda relationer och vet att nätverksbyggande är avgörande för framgång. • Du är en drivande person som kan arbeta såväl självständigt som i grupp och tar plats i utvecklingsarbetet. • Då projektet dels riktar sig mot näringslivet ser vi gärna att du har ett befintligt nätverk i det regionala näringslivet. • Du har B-körkort, då resor förekommer i tjänsten. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Halmstads kommun
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vikariat som kommunikatör/koordinator på Strategisk samhällsutveckling

Arbetsgivare / Ort: Helsingborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Stadsledningsförvaltningen har cirka 450 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska: • leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden. • erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna. • i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg. Om arbetsplatsen Helsingborg är en snabbt växande stad med ca. 150 000 invånare i dagsläget. Staden kännetecknas av nytänkande, goda kommunikationer, en livlig handel och ett blandat näringsliv. Stadsledningsförvaltningen är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka och därigenom skapar vi arbetsglädje. Avdelning för strategisk samhällsutveckling är en del av stadsledningsförvaltningen. Vi söker nu en vikarierande koordinator tillika kommunikatör. Tjänsten som koordinator/kommunikatör är placerad i en gemensam stab på avdelningen för strategisk samhällsutveckling. Staben leds av utvecklingsdirektören Mikael Kipowski. Avdelningen har till uppdrag att driva och samordna stadsövergripande samhällsplanering och ge stöd till koncernens olika verksamheter. Avdelningen består av en stab och tre enheter:  • Enheten för mark och exploatering • Enheten för samhälle och infrastruktur • Enheten för trygghet och säkerhet Arbetsuppgifter Som kommunikatör/koordinator på avdelningen för strategisk samhällsutveckling arbetar du mot samtliga av avdelningens tre enheter. Du ingår även i både stadsövergripande projekt och gränsöverskridande projekt. Tjänsten är uppdelad i tre delar, procentsatsen beskriver fördelning av arbetstid och är ungefärlig:  • Kommunikatör för avdelningen (70%) • Koordinator för avdelningen (25%) • Sekretariatet för HH2030-gruppen (5%) I kommunikatörsuppgifterna ingår kommunikativt stöd, grafisk produktion, webbpublicering, ta fram nyhetsbrev, projektledning av event m.m. I koordinatorsuppgifterna ingår mötesplanering, administration, planering av avdelningsgemensamma dagar och aktiviteter, kontaktperson för avdelningen m.m. I arbetet med sekretariatet för HH2030-gruppen ingår mötesplanering för den dansk-svenska styrgruppen, framtagande av dagordning och protokoll och samordning av arbetsgruppen som rapporterar till styrgruppen. Kvalifikationer För att lyckas i denna roll ser vi att du har en högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet som är relevant för uppdraget. Det innebär att du har erfarenhet av arbete inom t.ex. administration, projektledning och kommunikation. Det är meriterande om du har utbildning inom kommunikation. Som person har du ett stort eget driv och är självgående. Du är van vid att leda dig själv men även att leda och samarbeta med andra. Vi kommer lägga stor vikt på personliga egenskaper kring samarbetsförmåga. Övrig information Sista ansökningsdag: 2021-10-03 Anställningsform: Vikariat Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse Varaktighet: Vikariat t.o.m. januari 2023  Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Helsingborgs kommun
Hemsida: https://helsingborg.se
Ansökan
Ansök senast 17 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.