På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Informationsstrateg
Spela filmen

Informationsstrateg

181 Lediga jobb

Internal Communication Specialist

Arbetsgivare / Ort: Ellevio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Vill du vara med och bidra till att ett hållbart samhälle blir verklighet? Vi utvecklar, underhåller och investerar i våra elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Ellevio som arbetsgivare eftersträvar mångfald i kompetens och personligheter eftersom vi ser olikheter som en tillgång. I år tog vi emot utmärkelsen för Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och vi har även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team inom Medarbetarkommunikation och CSR i Stockholm som Internkommunikatör. Matchar vi varandra? Ellevio tar ett samhällsansvar och vi drivs av att skapa framtidens hållbara samhälle. Vi är stolta över vårt arbete och vi arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa, rulla och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt. Hos oss föregår ledare och medarbetare med gott exempel genom att agera enligt våra värderingar. Vi tror på en inkluderande kultur och strävar alltid efter att förbättra vår kollektiva intelligens. Vår vision är att med engagemang och kunnande bidra till en ljus och hållbar framtid. Om du, precis som vi drivs av att påverka och forma framtidens hållbara samhälle – då hoppas vi att du söker den här tjänsten!  Vad vi erbjuder dig som Internal Communication Specialist Som internkommunikatör arbetar du med och utvecklar kommunikationen med både dagens och framtidens medarbetare. Uppdraget är att på ett engagerande sätt öka kunskapen om Ellevios vision, strategi, mål och verksamhet samt stärka vår företagskultur och arbetsgivarvarumärke. Du har fokus på innehållsproduktion för våra interna kanaler och arbetar redaktionellt, dels på uppdrag av andra och dels på egen hand. Våra kommunikationsaktiviteter genomförs ofta med ett kampanjtänk i flera steg, i olika kanaler och över en längre tid. Utöver intranät och interna kommunikationsytor kommer du att arbeta med våra digitala och fysiska dialogmöten, interna kunskapsseminarier och en del externa employer branding aktiviteter. Som kommunikationsteam uppskattar vi ett öppet och prestigelöst samarbetsklimat men förutsätter att alla tar ett stort eget ansvar. Om dig Du har erfarenhet av medarbetarkommunikation och har lätt för att knyta kontakter och lära känna dina kollegor och du är nyfiken på företagets uppdrag och roll i samhället. Du levererar affärsdriven och effektiv kommunikation med hög kvalitet oavsett om det handlar om att skriva, filma, fotografera, skapa en presentation eller genomföra en intervju. Du har även erfarenhet av att göra komplexa och tekniska frågor begripliga och intresseväckande. Du är också intresserad av att växa i din roll och ta ett större eget ansvar för företagets interna kommunikationsmål. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Erfarenhet av att arbeta med rörligt bildmaterial, publicering på webb och sociala kanaler samt enklare formgivning är meriterande. Vi tror att du har en universitetsutbildning eller motsvarande inom media, kommunikation eller dylikt och cirka 3 till 5 års dokumenterad erfarenhet av kommunikationsarbete. Vi ser framför oss en person som trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp och som är kreativ, mångsidig och nyfiken. Vidare ser vi att du är intresserad av att lära dig mer om kommunikation, olika kommunikationskanaler och att du är nyfiken på att lära dig mer om vår verksamhet. Kontakt och information Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt? Skicka in din ansökan senast 2021-09-12. Urval påbörjas efter sista ansökningsdag.   Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef Thomas Kult [email protected] eller på tel. 070 344 54 76. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Frida Månsson på [email protected] eller på tel. 073 202 65 67. Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Vill du veta mer om oss? Här kan du läsa mer om oss i korthet. Du hittar även här vår historia, bolagsstyrning och finansiell info.  
Arbetsgivare
Ellevio AB
Hemsida: https://www.ellevio.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

GKN söker en Commercial Officer

Arbetsgivare / Ort: Premier Service Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunikationsstrateg

Om jobbet
Företagsinformation GKN Aerospace is one of the world’s largest independent first tier suppliers to the global aviation industry. With over 100 year’s aerospace experience, we harness our considerable knowledge and advanced manufacturing technologies to supply high-value, integrated assemblies in both metallic and composite materials. Tjänstebeskrivning I rollen som Commercial Officer kommer du att arbeta som stöd ny budgivningsaktivitet vid behov, Du kommer även hantera/underhålla företagets orderbok för att återspegla kundernas inköpsorder krav. Att upprätthålla viktiga prestandamått och bidra till kraven för intern rapportering samt stödja förändringsförhandlingar med kunder är andra förekommande uppgifter. I rollen ingår även att se till att försenade skulder hålls till ett minimum och kunderna betalar i enlighet med överenskomna betalningsvillkor. Stödja projekt skriva rapporter, data etc. Du kommer sitta i våra lokaler på Stallbacka i Trollhättan och vi ser gärna att du kan starta ditt nya uppdrag redan i september. Kvalifikationer Vi ser att vår nya medarbetare har grundläggande resoneringsförmågor - duktig på att kommunicera. Rollen kommer att vara del av ett globalt team vilket också innebär att goda kunskaper i engelska (både i tal och skrift) kommer att krävas. Duktig på räkning och håller en stor uppmärksamhet på detaljer . Då du kommer att arbeta mycket mot kund ser vi att du arbetar kundfokuserat och har en hög servicenivå. Tjänsten är i grunden administrativ så goda administrativa kunskaper är en absolut förutsättning. Vi kommer att arbeta med löpande urval i tillsättningen av denna tjänst, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss via www.premier.se,
Arbetsgivare
Premier Service Sverige AB
Hemsida: http://www.premier.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital marknadskommunikatör Mörby Centrum

Arbetsgivare / Ort: Andara Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Vi söker en självständig och handlingskraftig marknadskommunikatör till Mörby Centrum. Du kommer att ansvara för att planera, producera och publicera det redaktionella innehållet på företagets digitala plattformar. Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag med kontor i närheten av goda kommunikationer i Mörby Centrum. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av en nybildad marknadsavdelning och ditt ansvara är att driva försäljning via digital marknadsföring och optimera webbsidorna för ökad konvertering. Vår kund vill förbättra sin digitala kommunikation och attrahera nya kunder via sina digitala kanaler. Du kommer att ansvara för företagets digitala plattformar (hemsida, affärsportal och webbshop) och arbeta både strategiskt och operativt med digital kommunikation. Dina arbetsuppgifter innebär att du ansvarar för hemsida, mailutskick, intranät, webshop och sociala medier. Du planerar budskap och strategi tillsammans med dina kollegor på marknadsavdelningen och producerar och publicerar sedan det redaktionella innehållet i dina digitala kanaler. Du ansvarar för att SEO-optimera hemsida både tekniskt och innehållsmässigt. Att arbeta datadrivet och fatta beslut baserat på uppföljning och analyser av användarnas beteende är en del av din vardag. Kvalifikationer För att fungera väl i rollen har du en gymnasieutbildning och gärna en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och digital kommunikation på webben. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom digital kommunikation. Du måste ha praktisk kunskap om och stort intresse för digital utveckling. Du bör vara väl familjär med att arbeta i CMS-system och erfarenhet av AEM är mycket meriterande. Goda kunskaper inom Google Analytics och SEO är ett krav. Du måste också ha praktisk erfarenhet av att arbeta med Facebook och LinkedIn samt InDesign och Photoshop. Personliga egenskaper Vi söker efter en nyfiken och kreativ person med intresse för form och innehåll. Du brinner för att skapa relevant information och för att hitta rätt informationskanaler för varje tillfälle. Du har lätt för att anpassa dig och du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Som person är du lugn, trygg och prestigelös. För att trivas med arbetsuppgifterna och på arbetsplatsen är det viktigt att du är social och öppen. Mer om tjänsten - Tillsättning: omgående - Omfattning: heltid - Placering: Mörby Centrum Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected] Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varför jobba på Andara Professionals? Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen. Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla. Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Andara Group AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Digital Kommunikatör till Next Step

Arbetsgivare / Ort: M.R Partner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Om Next Step Group Stadsutvecklaren Next Step Group bildades 2004 och står idag inför en mycket expansiv fas med tre stora stadsutvecklingsprojekt i Göteborg - Nya Hovås, Wendelstrand och GoCo Health Innovation City. Next Step Group är initiativtagare till Nya Hovås som på kort tid utvecklats till en levande stadsdel i världsklass. Genom samskapande stadsutveckling skapar vi attraktiva stadsdelar på oväntade platser och med tre av Västsveriges största stadsutvecklingsprojekt expanderar vi nu i snabb takt. Vid AstraZeneca i Mölndal utvecklas Life Science-stadsdelen GoCo Health Innovation City och i höst startar genomförandefasen av Wendelstrand i Mölnlycke - ett helt unikt och hållbart bostadsprojekt med fokus på träbyggnation. Om tjänsten Marknadsavdelningen växer och nu söker vi en erfaren Digital Kommunikatör med vass penna och som vill driva det redaktionella nyhets- och publiceringsflödet i våra egna kanaler. Som Senior Digital Kommunikatör arbetar du proaktivt med ansvar för att den löpande digitala kommunikationen blir planerad, producerad och levererad i nära dialog med berörda projektorganisationer och marknadsteam. Du kommer att vara med och utveckla marknads- och kommunikationsavdelningen med ambition att ligga i digital framkant och skapa innehåll som sticker ut i den traditionella fastighetsbranschen. Om dig Vi söker dig med lång erfarenhet av kvalitativt och kreativt kommunikationsarbete med goda resultat. Vidare är du duktig på att hålla ordning och reda i en kreativ miljö och driver ditt arbete med stort självförtroende. Du är en nyfiken och utvecklingsorienterad person som trivs i en föränderlig organisation i sann entreprenörsanda. Du har modet och självsäkerheten att våga komma med idéer och testa nytt. Du är en skicklig skribent och är lika självsäker på svenska som engelska. Vi ser gärna att du har akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan likvärdig marknads- och kommunikationsutbildning. Förmodligen har du erfarenhet från reklam-, PR- eller inhousebyrå med vana att skapa kvalitativt innehåll med korta deadlines. Kvalifikationer: - Fem års erfarenhet av kvalitativt kommunikationsarbete i kommersiell organisation - Akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan likvärdig marknads- och kommunikationsutbildning. - Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift där du självgående skriver redaktionella texter med hög kvalitet. - God mediekunskap med gedigen erfarenhet av text, bild och layout för att självgående producera innehåll för egna kanaler som hemsidor, sociala medier och nyhetsbrev. - Har god erfarenhet av CMS-verktyg och digitala plattformar med stora vana att producera och följa upp innehåll och intressenter via nyhetsbrev och epost-utskick. - Krav: Wordpress, Mailchimp, Photoshop, InDesign För rätt person erbjuder vi ett spännande jobb med unika projekt och med stora utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med sex månaders provanställning, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse. Du ingår i Next Step Groups marknads- och kommunikationsavdelning och rapporterar till marknadschef. I denna rekrytering samarbetar Next Step Group med M.R Partner AB. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig John Rembeck på 0730-463121 alt (mailto:[email protected]). Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
M.R Partner AB
Hemsida: http://www.mrpartner.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital marknadskommunikatör Mörby Centrum

Arbetsgivare / Ort: Andara Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Vi söker en självständig och handlingskraftig marknadskommunikatör till Mörby Centrum. Du kommer att ansvara för att planera, producera och publicera det redaktionella innehållet på företagets digitala plattformar. Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag med kontor i närheten av goda kommunikationer i Mörby Centrum. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av en nybildad marknadsavdelning och ditt ansvara är att driva försäljning via digital marknadsföring och optimera webbsidorna för ökad konvertering. Vår kund vill förbättra sin digitala kommunikation och attrahera nya kunder via sina digitala kanaler. Du kommer att ansvara för företagets digitala plattformar (hemsida, affärsportal och webbshop) och arbeta både strategiskt och operativt med digital kommunikation. Dina arbetsuppgifter innebär att du ansvarar för hemsida, mailutskick, intranät, webshop och sociala medier. Du planerar budskap och strategi tillsammans med dina kollegor på marknadsavdelningen och producerar och publicerar sedan det redaktionella innehållet i dina digitala kanaler. Du ansvarar för att SEO-optimera hemsida både tekniskt och innehållsmässigt. Att arbeta datadrivet och fatta beslut baserat på uppföljning och analyser av användarnas beteende är en del av din vardag. Kvalifikationer För att fungera väl i rollen har du en gymnasieutbildning och gärna en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och digital kommunikation på webben. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom digital kommunikation. Du måste ha praktisk kunskap om och stort intresse för digital utveckling. Du bör vara väl familjär med att arbeta i CMS-system och erfarenhet av AEM är mycket meriterande. Goda kunskaper inom Google Analytics och SEO är ett krav. Du måste också ha praktisk erfarenhet av att arbeta med Facebook och LinkedIn samt InDesign och Photoshop. Personliga egenskaper Vi söker efter en nyfiken och kreativ person med intresse för form och innehåll. Du brinner för att skapa relevant information och för att hitta rätt informationskanaler för varje tillfälle. Du har lätt för att anpassa dig och du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Som person är du lugn, trygg och prestigelös. För att trivas med arbetsuppgifterna och på arbetsplatsen är det viktigt att du är social och öppen. Mer om tjänsten - Tillsättning: omgående - Omfattning: heltid - Placering: Mörby Centrum Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected] Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varför jobba på Andara Professionals? Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen. Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla. Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Andara Group AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.